Luen Kotimaa24:stä, että patriarkaalinen totuudentorvi. Rohkea raittiin opetuksen puolustaja ja harhaoppiliikkeiden paljastaja, Hovioikeuden neuvos on päässyt Kotiin!
Hänen kirjallinen tuotantonsa on mittava. Itse aloitin 1990-luvun puolessa välissä kirjasta; Superuskovat (1985). Hiltusen tapa tutkia harhaoppien pohjia, oli tinkimätön. Minulle tuo kirja antoi pohjan kaikelle tämänhetkiselle tietämykselle näistä alati vaihtuvista huijareista.
Torontoilmiö läpivalaisussa, Marian monet kasvot jne jne, KAIKKI lukemisen arvoisia, ansiokkaita kirjoja.
Sain kerran poiketa Hiltusen kodissa. Kahdessä hänen kirjassaan on signeeraus.
Yksi ääni on vaiennut jälleen!
Paavo Hiltunen on kuollut
78
4384
Vastaukset
Tämä maa tarvitsee kipeästi "uusia Hiltusia". Sain tavata Paavon useita kertoja. Siunaan hänen muistoaan ja lämmöllä muistan hänen julistustaan, joka terävöityi viimeisen 15 vuoden aikana harhaopeista varoittamiseen.
- pehmopappa ,
Tässä vähän mallia, miten hän käsittelee vaikeita aiheita, kannattaa pistää nämä saarnat kiertoon nettiin.
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=14 - @@@
pehmopappa , kirjoitti:
Tässä vähän mallia, miten hän käsittelee vaikeita aiheita, kannattaa pistää nämä saarnat kiertoon nettiin.
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=14Kiitos pehmopappa linkistä! :)
- capiche
Nuorena tuli luettua paljon Hiltusen kirjoja ja kirjoituksia.
- Järkeisuskon Voitto
Omistan Paavo Hiltusen Toronto Läpivalaisussa, ja jo pelkästään se pysäytti minut tutkimaan ja ostamaan opuksensa, kun näin jämerän Paavon istumassa vankka ilme kasvoillaan kirjan kannessa.
P. Hiltusen ansiota minulla oli aihetta ensimmäistä kertaa epäillä ja uudelleenarvioida näiden puolikaistapäiden sekoilemiset, mistä hurmahenkisyydestä tämä kaikki harhainen pelleilyshow oikein todellisuudessa nousee.
Kiitos Paavolle järjen tuomisesta Suomen uskovien kartalle takaisin! - 1234567...
Paavo Hiltunen on päässyt kuollessaan maan multiin odottamaan uskovien herätystä kuolon unesta, kunnes Jeesus saapuu toisen kerran hakemaan omiansa taivaan kotiin 1000 vuodeksi.
"Olen kuullut on kaupunki tuolla yllä maanpäällä pilvien usvain"- taivaasta ja maasta.
Tiistaina 3.9.2013
1234 jne. kysymys.
Taivaaseen? Miksi taivaaseen? Sunnuntaina kävin Vapaaseurakunnassa.
Pappi kertoi, että taivas on Jumalan asuinsija ja maan Hän on antanut ihmiselle asuttavaksi!
Olisiko käsitteistä kysymys, eli Taivas, itsessään on Jumalan asuinsija ja ihminen pärjää täällä, kun Jumala luo kaiken uudeksi? - 1234567...
taivaasta ja maasta. kirjoitti:
Tiistaina 3.9.2013
1234 jne. kysymys.
Taivaaseen? Miksi taivaaseen? Sunnuntaina kävin Vapaaseurakunnassa.
Pappi kertoi, että taivas on Jumalan asuinsija ja maan Hän on antanut ihmiselle asuttavaksi!
Olisiko käsitteistä kysymys, eli Taivas, itsessään on Jumalan asuinsija ja ihminen pärjää täällä, kun Jumala luo kaiken uudeksi?Jeesus sanoi: Minä menen valmistamaan teille sijaa. Kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella Hän herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, elävät uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan taivaaseen 1000 vuodeksi. .
Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Paholainenkin sidotaan ja näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta.
1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus, paholainenkin päästetään vankeudestaan. Paholainen villitsee heitä, ja niin he nousevatkin yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. . Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema tulinen järvi.
Kaikki entinen on mennyt. LUODAAN UUSI TAIVAS JA UUSI MAA, JOSSA VANHURSKAUS ASUU. - taivaasta ja maasta.
1234567... kirjoitti:
Jeesus sanoi: Minä menen valmistamaan teille sijaa. Kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella Hän herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, elävät uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan taivaaseen 1000 vuodeksi. .
Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Paholainenkin sidotaan ja näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta.
1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus, paholainenkin päästetään vankeudestaan. Paholainen villitsee heitä, ja niin he nousevatkin yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. . Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema tulinen järvi.
Kaikki entinen on mennyt. LUODAAN UUSI TAIVAS JA UUSI MAA, JOSSA VANHURSKAUS ASUU.Tiistaina 3.9.2013 NYT 16:14 jatko
12345 jne. Tulkintaa, tulkintaa.
Taivas ja maa.. Eikös taivas ole Jumalan asuinsija?
Maa, ihmisen asuinsija!
Ajatuksesi mukaan jumalattomat surmataan, hetkenä jolloin tämä Hänen, tarkoittaen Jeesusta, ilmestyminen tapahtuu, niin eikait se tee tyhjäksi sitäkin 1000 vuotiskautta, joka on maanpäällä, sillä ihmiselle tämä on annettu.
Koska tässä maanpäällä olevassa ajanjaksossa on vain 1. ylösnousemuskansa, niin ei rienaaja saa siinä valtataa.
Vasta kun tulee toinen herätys, joka käsittää tuomioherätyksen, päästään tuohon ajatukseesi Paholaisen hetkestä, jolloin villitsee taas omiaan.
Taas puhutaan sitten Taivaasta, Jumalasta, jolla on Valta, tullaan sieltä tulevasta tulesta puhumaan, Tuomion tuli. Nyt kohde on jumalaton.
Eikös Daniel selvinnyt tulesta, niin emmekö siitä tuomiontulesta selviä Herran omat, vaikka ovatkin maanpäällä?
Kun sitten tämä kaikki on tapahtunut, niin tämä tapahtuman luonne kertoo sen "luomisen", josta isoin kirjaimin kirjoitit. Paha on pois, on kaikki luotu uudeksi.
Siksi on Uusi taivas ja Uusi maa.
Kun tämä kaikki on näin tapahtunut, eikä vääryyttä enää ole, niin näin tämä Vanhurskaus asuu myös maanpäällä, niinkuin se !"Tänään"! taivaassakin asuu.
ts. kyse on jaotuksesta, jonka Jumala on asettanut. Taivas on Hänen ja maa annettu meille. - hän on kotona
" Paavo Hiltunen on päässyt kuollessaan maan multiin odottamaan "
No ei se paavo siellä maan mullissa ole vaan Aabrahamin helmassa, kuten Lasaruskin. - lohdutetaan.toisiamme
hän on kotona kirjoitti:
" Paavo Hiltunen on päässyt kuollessaan maan multiin odottamaan "
No ei se paavo siellä maan mullissa ole vaan Aabrahamin helmassa, kuten Lasaruskin.Raamatunkirjoitusten mukaan kyllä. Eli ihmisen sielu nukkuu kuoleman unessa, elämänhenki kuolemassa palaa, niin ihmisen kuin eläimen kohdalla elämänantajalle.
Jeesuksen paluussa ihminen herätetään kuoleman unesta.
Sielu ei haahuile kun katoavaisen ruumis kuolee, eikä vielä ole ylösnousemusruumista. Se todella kirjoitusten mukaisesti nukahtaa ja on Herran tietoisuudessa ja Hän herättää ihmisen.
1Ko 15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
Kuoleman ylösnousemus on h-hetki jossa herätään Kristuksessa
1Ko 15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; [ts. vanha-katoavaisuuden adam kuolee ja tehdään hänen tulemuksessaan 'miksi tehdään?' e.l.ä.v.i.k.s.i] ! Eikös vain, kirjoitusten mukaan ja sitten <
1Ko 15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
Rom 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. ts. [ iankaikkisen elämän alkuhetkelle on h-hetkensä, jolloin se toteutetaan yht'aikaisesti. ]..
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
[ herätän hänet, siis tarkoittaa, että ollaan unessa, kuoleman unessa, levossa, ja herätyksen h-hetki on """viimeinen päivä"" . Näinhän ne kirjoitukset opettavat ja ollaan siten opetuslapsina tietoisia Hengen kautta totuudesta, ettei eksytä.
Joh 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä [toistuu ajankohta - viimeinen päivä].
Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. [viimeisenä päivänä on Jeesuksen oma opetus, uskotko sen]?? Minä uskon. Tätä eräs jo kuolemanuneen mennyt helluntaiseurakunnan harmaapäinen kuorolainen sanoi puhujapöntössä, että hän pian menee kuolemanuneen hautaan lepäämään ja odottamaan Jeesuksen paluuta.
1. Tessalonkikalaiskirjeen 4. luku neuvoo meitä lohduttamaan surevia, kun Herran oma on nukahtanut kuoleman uneensa ja tuo lohdutus on tämännäköinen. Luetaan ja ymmärretään se. !! siis puhutaan -poisnukkuneista--- kuolleista.
Kun on poisnukkuneet, niin herätyksen h-hetki on Jeesuksen paluu ja herätys.
Siinä saadaan ylösnousemusruumis, johon herätetty sielu astuu osaansa.
Entinen ruumis - maasta, on maatunut, eikä sen kanssa ole voitu toimia, sielu nukkuu kuoleman UNTA - kirjoitusten mukaan, siis ei pidä puhua perinnekäsityksistä, vaan kirjoituksista, sekä olla uskovainen, ettei eksy - kirjoituksiin.
1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
- Eli, eiköhän nyt uskovat usko, miten opetetaan kuoleman UNEEN nukkuneiden kohdalla se, että haudoista herätetään ja siihen osaan, jossa Herra antaa sen ylösnousemusruumiin.
Rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli on riemuun ratkennut.
Tuossa välivaiheessa ei huuhantella haamuina, ei Abraham- helmoissa, sillä se oppi on kestämätön jo näkemystenkin mukaisesti. Silloin lyödään kirjoituksia korville monessa kohti, siis tuomioiden ja muittenkin suhteen, mutta nyt ei siitä enempää.
Otetaan kirjoitukset, kuin ne on kirjoitettu. Kuolema ja sen olomuoto, kun nukahdamme osaamme odottamaan Herran paluuta armonkansalaisena. Se on lepoa.
6.3.2018P.Kortteentie - Karilta.laulu
https://www.youtube.com/watch?v=j1eQHX5BZn0
Kari Kuuva sanoittaa raamatullisesti, että kuolemassa "Minä menen Jumalan muistiin".
Valtakunnassa "herätä" saan. Tuo todistus on siksi vahva, että kannattaa mietiskellä. - Anonyymi
1000 vuotta oli jo noin tuhat vuotta sitten. Nyt elämme lopun aikoja. Jeesuksen tappamisen jälkeen monet joutuivat helvettiin 1000 vuoden ajaksi ja viimeisen 1000 vuoden aikainen maailmanhistoria olisi perustunut helvettiin tuhanneksi vuodeksi joutuneiden kostosta. On keksitty ateismia ja ihminen on pyrkinyt muuttamaan itsensä kuolemattomaksi, että saisi tehdä pahojaan rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000 vuotta oli jo noin tuhat vuotta sitten. Nyt elämme lopun aikoja. Jeesuksen tappamisen jälkeen monet joutuivat helvettiin 1000 vuoden ajaksi ja viimeisen 1000 vuoden aikainen maailmanhistoria olisi perustunut helvettiin tuhanneksi vuodeksi joutuneiden kostosta. On keksitty ateismia ja ihminen on pyrkinyt muuttamaan itsensä kuolemattomaksi, että saisi tehdä pahojaan rauhassa.
Tällainen oppi ihmisen perusluonteeseen kuuluvasta pahuudesta ja keinoista sen mahdollistamiseksi on erään teorian mukaan saanut alkunsa, kun 1000 vuotta helvettiä alkoi olemaan takanapäin. Kuka saatana joutui helvettiin Jeesuksen tappamisesta? Niin juuri se saatana on päässyt valloilleen viimeisen 1000 vuoden aikana. Kristinuskon Jeesus armahtaa ja saatanakin sai uusia mahdollisuuksia, mutta elämä sääntöjä ja rangaistuksia täynnä olevassa maailmassa ei kiinnostanut saatanaa yhtään.
Fitness on armoton ja siksi Fitnekseen kohdistuva pyhäinhäväistys ei olisi koskaan kannattanut. Onhan siitä sanottu monta kertaa.
- OHO5
Väkevä terveen opin puolustaja - profetaalinen armoitus!
- Hound Dog
Olemme kiitollisia hänen hyvästä kilvoituksestaan.
Uskominen on vaihtunut näkemiseksi. - Unohtumaton kirja
Jos joku on lukenut Paavo Hiltusen avoimen itsetilityksen "Siunauksia syvyydestä" ei voi lukukokemustaan unohtaa. Poikkeuksellisen rohkeasti hän kertoo, kuinka hän itse eksyi Jeesuksen seuraamisesta väärien henkien johdattamana "voimaevankelioimiseen" ja riivaajahenkien ulosajamiseen uskovistakin. Rukousjonossa ihmisiä kaatui Paavon käsien alla, mutta Paavolle valkeni, että se voima oli pimeydestä. Hän palasi julistamaan Jeesusta Kristusta ristiinnaulittuna ja syntien sovittajana - väenpaljous ei enää tungeksinut Paavon ympärillä, mutta Paavo oli löytänyt ristin tien ja rauha.
- 13+13
Kyse lienee Bashamilaisuudesta, eli Don Bashamin harhaoppi. Eksyin itsekin aikanaan lukemaan Bashamin kirjan päästä meidät pahasta ja uskoin siihen, mutta sitten luin Paavo Hiltusen kirjan. Lopun ajan eksytys on aina kavalampaa, joten kehoitus "valvokaa" on paikallaan.
- Anonyymi
Olen lukenut.Tosin siitä on aikaa.Löysin kirjan netiltä eräästä divarista/antikvaarista.Laitoin tilaukseen,lukasen uudelleen. Suosittelen kirjaa kaikille.
- Siunaus syvyydestä?
Pitääpi lukea uudestaan tuo siunauksia syyvyydestä kun en muista että Hiltunen olisi ollut mikään kaatajapappi. tuon kirjan ydin oli se väärä eksortismi oppi joka suomeen tuotiin.
- hellari...
Olen lukenut kirjan ja suosittelen sitä kyllä toisillekin. Siinä puhutaan väärstä henkien ajamisesta ja näkemästä paha henki ongelmassa kuin ongelmassa.
- KTS (Ei kirj.)
Minulla oli kunnia keskustella Paavo Hiltusen kanssa muutaman kerran ja olimme kaikesta sammaa mieltä!
- kumarruksista...
Sinä kumarrat ihmistä, ja siinä nostelit itsesi kaikkien yläpuolelle.. Kunnia Hiltuselle, ja tämän kunnian herran kanssa oli se, että tämä oli sen yhden kerran viisauteni kanssa samaa mieltä, samanmielinen.
Eikös enkelitkin kieltänyt kumartelemasta luotua, vaan yksin Jumalaa?
Huomaatteko keskusteluissa sanaa MINÄ, ja pituuteni suuruutta.
- body2
Tämä maa ei tarvitse "totuuden torvia" , vaan rakkauden, laupeuden sekä armahtavaisuuden sydämiä.
Ihmisiä joilla on lämmin sydän.- sillä siisti
Väärä rakkaus ei lämmitä body. Ei syntiä saarnata rakkaudeksi.Paavolla oli selkeä sanoma.
- armo totuus
Rakkaus ilman totuutta on valehtelua.
Armo ja totuus on tullut Kristuksen kautta.
Pyhä Henki on totuuden henki.- body2
"armo ja totuus"
jos rakastat vaimoasi, puhutko aina totuutta hänelle.?
Rakkaus on lempeä,
se on armahtavainen.
Uskonnon kovettamat ihmiset ovat kylmiä totuuden huutajia ja heillä on jumalisuuden kulissit että olisivat uskottavia. - capiche
body2 kirjoitti:
"armo ja totuus"
jos rakastat vaimoasi, puhutko aina totuutta hänelle.?
Rakkaus on lempeä,
se on armahtavainen.
Uskonnon kovettamat ihmiset ovat kylmiä totuuden huutajia ja heillä on jumalisuuden kulissit että olisivat uskottavia.Totuuden ja armon on oltava tasapainossa. Sillä totuus ilman armoa on yhtä väärää oppia kuin armo ilman totuutta.
"Armo ja totuus tapaavat toisensa täällä. Vanhurskaus ja rauha lyövät kättä keskenään" (Psalmi 85: 11)
- armo ja totuus
Raamatun malli on puhua totuutta rakkaudessa kuten Jeesus puhui.
Myös avioliitossa pitäisi olla rehellinen kuten myös seurakunnassa. - Kotona on
Mikko Vähälassila kuoli myös toissaperjantaina.
Hän toimi Raision Kan-kodin johtajana vuosikymmenet.- Olipa uutinen!
Mikkohan oli kotoisin täältä Etelä-pohjanmaalta, Kortesjärveltä ja itsekin tunsin häntä.
Surulllisia uutisia, niin hänen, kuin Paavo Hiltusenkin kuolinviestit, vaikkakin taivaan kotiin pääsivät. - ?????.
Olipa uutinen! kirjoitti:
Mikkohan oli kotoisin täältä Etelä-pohjanmaalta, Kortesjärveltä ja itsekin tunsin häntä.
Surulllisia uutisia, niin hänen, kuin Paavo Hiltusenkin kuolinviestit, vaikkakin taivaan kotiin pääsivät.Keitä Jeesus herättää kun tulee tempaus, jos kaikki uskovat ovat heti kuoltuaan taivaan kodissa ?
- Hound Dog
?????. kirjoitti:
Keitä Jeesus herättää kun tulee tempaus, jos kaikki uskovat ovat heti kuoltuaan taivaan kodissa ?
43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Kaikki heräävät, jotka ovat poisnukkuneet. - Ei vielä taivaassa
Hound Dog kirjoitti:
43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Kaikki heräävät, jotka ovat poisnukkuneet.Tavataan sanoa että on päässyt taivaan kotiin, kun on kuollut uskossa ja silloin ihminen on pelastunut eli pääsy taivaaseen on varma. Paratiisi on välitila, jossa odotetaan sitä hetkeä, jolloin Jumala herättää uskossa kuolleet joka tapahtuu viimeisenä päivänä eli silloin, kun tälle maapallollemme tulee loppu.
- 1234567...
Ei vielä taivaassa kirjoitti:
Tavataan sanoa että on päässyt taivaan kotiin, kun on kuollut uskossa ja silloin ihminen on pelastunut eli pääsy taivaaseen on varma. Paratiisi on välitila, jossa odotetaan sitä hetkeä, jolloin Jumala herättää uskossa kuolleet joka tapahtuu viimeisenä päivänä eli silloin, kun tälle maapallollemme tulee loppu.
Kun Sapatin Herra Jeesus tulee toisen kerran silloin heräävät maan tomussa lepäävät uskovat kirkastetussa ruumiissa. Raamatussa: Heräjä sinä joka maan tomussa makajat.
- Gal. 4:9-11
1234567... kirjoitti:
Kun Sapatin Herra Jeesus tulee toisen kerran silloin heräävät maan tomussa lepäävät uskovat kirkastetussa ruumiissa. Raamatussa: Heräjä sinä joka maan tomussa makajat.
9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
11. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
Ei ole väliä vaikka katolinen kirkko muutti sapatin sunnuntaiksi, tärkeintä on, että yksi päivä viikossa on lepopäivä, jolloin ei tehdä työtä. Ihminen ei muuten jaksa, sapatti on ihmistä varten eikä päinvastoin. Pitää ymmärtää, miksi Jumala antoi ihmiselle sapattikäskyn, se on ihmistä varten.
Matt.12:1-8
1. Siihen aikaan Jeesus kulki sapattina viljavainioiden halki; ja hänen opetuslastensa oli nälkä, ja he rupesivat katkomaan tähkäpäitä ja syömään.
2. Mutta kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänelle: "Katso, sinun opetuslapsesi tekevät, mitä ei ole lupa tehdä sapattina".
3. Niin hän sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä,
4. kuinka hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien?
5. Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
6. Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.
7. Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
8. Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."
Daavid ymmärsi, että Jumalan käskyt ovat ihmistä varten eikä päinvastoin, näin pitää myös lepopäivään suhtautua. - 1234567...
Gal. 4:9-11 kirjoitti:
9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
11. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
Ei ole väliä vaikka katolinen kirkko muutti sapatin sunnuntaiksi, tärkeintä on, että yksi päivä viikossa on lepopäivä, jolloin ei tehdä työtä. Ihminen ei muuten jaksa, sapatti on ihmistä varten eikä päinvastoin. Pitää ymmärtää, miksi Jumala antoi ihmiselle sapattikäskyn, se on ihmistä varten.
Matt.12:1-8
1. Siihen aikaan Jeesus kulki sapattina viljavainioiden halki; ja hänen opetuslastensa oli nälkä, ja he rupesivat katkomaan tähkäpäitä ja syömään.
2. Mutta kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänelle: "Katso, sinun opetuslapsesi tekevät, mitä ei ole lupa tehdä sapattina".
3. Niin hän sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä,
4. kuinka hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien?
5. Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
6. Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.
7. Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
8. Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."
Daavid ymmärsi, että Jumalan käskyt ovat ihmistä varten eikä päinvastoin, näin pitää myös lepopäivään suhtautua.Vaarin kuukaudet ja juhla-ajat.
1. 4. Adventti sunnuntaita, Itsenäisyyspäivä, Lucian päivä, Joulun pyhät, Loppiainen, Kansalliset rukouspäivät, kynttilänpäivä, laskiainen, palmusunnuntai, kiirastorstai, pitkäperjantai, 1. pääsiäispäivä, 2. pääsiäispäivä, Helatorstai, helluntai, äitienpäivä, juhannus, isänpäivä, ystävänpäivä, Eurooppapäivä, kaatuneiden muistopäivä. Kyllä näitä päiviä riittää enemmänkin.
Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatinpäivän he lukevat kuuluvaksi arkipäivien joukkoon, ja näin he suurin joukoin kulkevat paksu peite silmillään. - Gal. 4:9-11
1234567... kirjoitti:
Vaarin kuukaudet ja juhla-ajat.
1. 4. Adventti sunnuntaita, Itsenäisyyspäivä, Lucian päivä, Joulun pyhät, Loppiainen, Kansalliset rukouspäivät, kynttilänpäivä, laskiainen, palmusunnuntai, kiirastorstai, pitkäperjantai, 1. pääsiäispäivä, 2. pääsiäispäivä, Helatorstai, helluntai, äitienpäivä, juhannus, isänpäivä, ystävänpäivä, Eurooppapäivä, kaatuneiden muistopäivä. Kyllä näitä päiviä riittää enemmänkin.
Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatinpäivän he lukevat kuuluvaksi arkipäivien joukkoon, ja näin he suurin joukoin kulkevat paksu peite silmillään.Et näemmä tajunnut mitään siitä mitä kirjoitin.
- 1234567...
Gal. 4:9-11 kirjoitti:
Et näemmä tajunnut mitään siitä mitä kirjoitin.
Kirjoitat: Ei ole väliä vaikka katolinen kirkko muutti sapatin sunnuntaiksi. Miksi ei ole väliä onko kaikki samantekevää ?
- Gal. 4:9-11
1234567... kirjoitti:
Kirjoitat: Ei ole väliä vaikka katolinen kirkko muutti sapatin sunnuntaiksi. Miksi ei ole väliä onko kaikki samantekevää ?
Sen takia ei ole väliä, koska sapatti on ihmistä varten eikä päinvastoin. Tärkeintä on ymmärtää, että ihminen tarvitsee yhden lepopäivän viikossa eikä tee työstä epäjumalaa. Jumala on luvannut huolehtia, vaikka jättää työt tekemättä lepopäivänä. Israelilaiset saivat sapattia edeltävänä päivänä kahdenkertaisen annoksen mannaa. Koeta nyt ymmärtää, äläkä ole tekopyhä.
- Gal.4:9-11
1234567... kirjoitti:
Yritän vielä kertoa niin, että ymmärtäisit. Jumala ei siunaa lauantaita, Jumala siunaa sen, kun pidetään lepopäivä eikä tehdä työtä vaan luotetaan Jumalaan. Se on oikeaa lepopäivän viettämistä, minkä Jumala siunaa. Jollakin voi olla esim. työ, jossa pitää olla lauantaina, tällöin lepopäivä on pidettävä muuna päivänä. Tätä tarkoitin, ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä.
- 1234567...
Gal.4:9-11 kirjoitti:
Yritän vielä kertoa niin, että ymmärtäisit. Jumala ei siunaa lauantaita, Jumala siunaa sen, kun pidetään lepopäivä eikä tehdä työtä vaan luotetaan Jumalaan. Se on oikeaa lepopäivän viettämistä, minkä Jumala siunaa. Jollakin voi olla esim. työ, jossa pitää olla lauantaina, tällöin lepopäivä on pidettävä muuna päivänä. Tätä tarkoitin, ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä.
Jo Paratiisissa Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, joten sapatin yllä on pyhyys. Sapattisinkin on tehtävä välttämättömät työt, kuten sairaanhoito jne....
Arkipäivänä kuitenkin suuri osa Suomalaisiakin pitää lauantaita. Tämä sapatin arkipäiväistäminen näkyy kaikkialla. - silloin se on oikein
Gal.4:9-11 kirjoitti:
Herra siunasi ja pyhitti sapatin, joka nyt sattuu olemaan lauantai!
Ihmistä uskova ei kumarra ja tottele, vaan sapatin Herraa!
Jos joku iohminen urputtaa, että pitäis tehdä työtä sabattina, niin sanomme hänelle,
onhan kirkkoja, menen sinne urputtamaan Jumalalle.
" Herraa Jumalaasi sinun on kumarrettava ja häntä ainoata palveltaman"
Jos joku mies tai nainen ryhtyy leikkimään jumalaa, ja määräämään sabatti töistä,
niin rangaiskoon häntä sapatin Herra - sarkukka
?????. kirjoitti:
Keitä Jeesus herättää kun tulee tempaus, jos kaikki uskovat ovat heti kuoltuaan taivaan kodissa ?
Ihmisen sielu ja henki menee kuollessaan taivaaseen. Kun Jeesus tulee takaisin jo kuolleet saavat uuden ylösnousemusruumiin joka temmataan taivaaseen.
- 1234567---
sarkukka kirjoitti:
Ihmisen sielu ja henki menee kuollessaan taivaaseen. Kun Jeesus tulee takaisin jo kuolleet saavat uuden ylösnousemusruumiin joka temmataan taivaaseen.
Henki menee Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Tietoinen ihmisestä tulee vasta sitten kun Jeesus herättää pyhät kirkastetussa ruumiisssa toisessa tulemuksessaan.
- Elämässä nyt ja aina
Vai on Mikkokin muuttanut Paratiisiin.
Siellä ei sitten ole enää murheita ja tuskia. Eikä siellä ole juomareita. 1 kor. 5:9-13.
.
Raamatun oppi ”iankaikkisesta tuomiosta”.
Tämä on yksi Kristuksen opin alkeista. Hebr. 6:2.
Jumalan luoma ihminen ei koskaan lakkaa olemasta. Tämä on perustavaa laatua oleva lause! Jos tätä ei uskota, ei olla Raamatun opissa.
Jumala loi meidät ikuisuusolennoiksi, elämään ikuisessa rakkaudessa yhteydessään! Kaikki muu luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle.
Kuoleman ymmärtäminen avaa asian. / Kuolema ei tarkoita ihmisen tyhjäksi raukeamista, vaan joutumista eroon Elämän Lähteestä, Jumalasta. Jos kuoleman tila käsitetään tiedottomuudeksi, niin koko asia menee sekaisin.
Kuolema on ero Jumalasta! = Adam ja Eva kuolivat "sinä päivänä", jona tekivät syntiä. 1 Moos. 2:17. He kulkivat kuitenkin tämän maan päällä tuon kuolemansa jälkeen satoja vuosia. He olivat "kuolleet rikoksiinsa ja syntihinsä". Efes. 2:1-3.
Jokainen uskosta osaton on kuollut eli on erossa Elämästä. Jeesus on "Tie, totuus ja ELÄMÄ!" Hänessä on ikuinen Elämä. Hänen ulkopuolellaan on ikuinen kuolema.
Fyysinen kuolema ei lopeta Jumalasta erossa olevan ihmisen olemassa oloa. Hän jää olemaan Tuonelan vaivoihin täysin tietoisessa tilassa. Jeesus opetti tämän asian selvin sanoin: Oli rikas mies, ja köyhä Lasarus. Molemmat kuolivat. Mutta raukesiko heidän olemaasaolonsa tyhjiin, kuten adventistit ja jehovantodistajat väittävät? Jeesus opettaa, että nuo molemmat olivat tietoisessa tilassa kuolemansa jälkeen. Luuk. 16:19-31. - Tämä ei ole katolista oppia, vaan Jeesuksen Kristuksen terveitä totuuden sanoja. 1 Timot. 6:3-5.
Kadotuksessa ei siis ole oleva yhtään elävää ihmistä. MUTTA! Siellä ovat olemassaolostaan täysin tietoiset kuoleman tilassa olevat sieluparat. He ovat kuolleita eli irti Jumalan Elämästä.
Nyt jokainen voi Raamatun edessä tarkistaa joutuuko helvettiin vai pääseekö Taivaaseen. - - -
Näin suuren asian edessä pyydän Sinuakin ottamaan Raamattusi esille ja tutkimaan kaikki seuraavat Raamatun kohdat.
Mitä merkitsevät muutamat minuutit ikuisuuden edessä ??? Jos käytät muutamat minuutit seuraavien Raamatun kohtien tutkimiseen, merkitsevät ne suunnattomasti enemmän kuin mikään muu ajankäyttösi.
Tässä ne kohdat:
Matteus 5:22,29,30; 7:13; 10:28; 13:42; 18:8,9; 23:15,33; 24:48-51; 25:46.
Markus 9:43-48; 16:16.
Luukas 12:15; 16:19-31.
Johannes 5:24,29; 15:6;
Apostolien teot: 24:15.
Filip. 3:18-21. 2. Tessal. 1:8,9. 2. Piet. 2:4. Jaakob 3:6. Juuda /4,6,7,13,15.
Joh. Ilm. 14:9-12; 20:10-15; 21:8.
Luettuasi ed. m. kohdat tee niistä yhteenveto. Anna Pyhän Hengen näin muodostaa itsellesi omakohtainen, selittelemätön ja vain Raamattuun perustuva käsitys aiheesta. Raamatussa on Jumalan ”mielipide” asiasta. Tästä tulkoon sinunkin mielipiteesi.
Onko tietoista tilaa kuoleman jälkeen?
1 Samuel 28; 1 Kuning. 17:17-24; Matt. 17:1-9; Luuk. 16:19-31; 2 Kor. 5:1-10; 12:1-4; Filip. 1:21-24; 1 Piet. 3:18-22 ja 4:6 ym., ym..
Huomaa, ettei esim. Luuk.16:19-31 esitä vertausta, vaan todellisen tapahtuman: ”oli”. Jeesus ei ollut tarinoiden keksijä.
Vakuutus uskoon tulleille, Jeesuksen vastaan ottaneille:
”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista”
(Room.8:1-2).
Varoitus!
”Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen” ( 1 Timot. 6:3-5 ).
”Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu” ( Ilm.22.18-19 ).
___________________- Muille jakakoon
No siinä sitä tekstiä tuli vaikka muille jakaa.
- Hyvää jaettavaa on!
Muille jakakoon kirjoitti:
No siinä sitä tekstiä tuli vaikka muille jakaa.
Ota vastaan Raamatun mukaista opetusta silloin, kun sitä on tarjolla, äläkä nurise.
- ei kestä kiittää
Noita tietämättömyyden aikoja on Jumala kärsinyt"!!
Eikö Jumalamme kärsinyt jo ristillä tarpeeksi, kun täytyy
olla pahan palveluksessa ja hokea mantaraa , kuten saatanakin paratiisissa ; " Ette suinkaan kuole"!
Jumala: " Synnin palkka on kuolema!
Ja mitä on kuolema?:
" minä sanon , te olette jumalia, ja kaiki tyynni Korkeimman
pokia" Ps 82: 6
" kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat,
ja kaadutte kuin kuka ruhtinas tahansa" jae 7
" Ja Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin" Jumalan lapset, Jumala pojat eivät saisi mennä naimisiin uskottoman kanssa!
Rikas- mies ja lasarus, on vertaus " Mutta ilman vertausta hän ei puhunut heille..Mark 4: 34
" ..ja ilman vertausta hän ei puhunut heille MITÄÄN Matt 13: 34
Ei MITÄÄN! Ja siksi rikas mies ja lasarus kertomus on vertaus, ja se on Jeesuksen
eräs monista vertausten sarjoista.
Miten niin? No siten, koska Aabraham oli kuollut jo vuosisatoja ennen Jeesuksen syntymää lihaksi Beetlehemissä.
Ja koska Taivas ja helvetti eivät ole muutamien metrien päässä toisistaan, että Aabraham ja Lasarus, olisivat voineet vaihtaa ajatuksia keskustellen. Ja he olivat kaukana toisistaan!
Aabrahamin helmakin on vertaus, siihen ei sovi kuin pari lasta kerrallaan istumaan!
Myöskään kukaan janoinen ei ole niin typerä, että pyytäisi
janoonsa tipan vettä sormen päästä.
Ja tulessa ja savussa ihminen elää , vain joitain sekuntteja, kenties minuutin kaksi
Ihminen tulessa ja savussa ei voi nähdä, ketään kaukana olevaa! Luuk 16: 23
Myöskään isä Aabraham ei ole elossa., koska hänen poikansa hautasivat hänet Makpelan luolaan!
Aabraham ei ole ihmisten armonantaja , vaan Jeesus, kts. Joona 2:9
Vertaus ei kerro, milloin lasarus ja rikas mies elivät.
Raamattu kertoo että on mahdotonta kuolleitten keskustella elävien kanssa Saarnaaja 9. 6, ( jae 5 ) Job 7: 10...kuolleen kommunikoiminen, on mahdotonta!
Myöskään syntiset eivät ole polttopaikassa ( helvetti) ennenkuin tuomio päivä on
2 Piet 2: 9
kts, Ilm 20: 15 (12)
Ja raamattu kertoo meistä, pelastuneista, niistä, jotka eivät usko s a a t a n a n valheita " Ette suinkaan kuole" " Ja heille nannettiin tuomiovalta,...ettekö tiedä, että te tulette maailman tuomitsemaan
" Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille" Johannes
Jos syntiset olisivat jo tuomiota kärsimässä, enne tuomiota, niin mikä pöyristyttävä teko Jumalalta!
Ja tuonela eli hauta on sama paikka, ja kuolleet nousevat haudoistaan, mutta eri aikaan Joh 5: 28, 29
Jumalattomille eikä pelastuville ole maksettu vielä palkkaa!
Lue Ilm 22: 12 .." palkka on minun mukanani"
Lue myös 1 Tess 4: 13 -18
Joten " Elämässä , nyt ja aina" kirjoitti teille huhaata, pötyä, valhetta
Kuka on valheen isä? terv. B - jospa.aloittaisit.k
ei kestä kiittää kirjoitti:
Noita tietämättömyyden aikoja on Jumala kärsinyt"!!
Eikö Jumalamme kärsinyt jo ristillä tarpeeksi, kun täytyy
olla pahan palveluksessa ja hokea mantaraa , kuten saatanakin paratiisissa ; " Ette suinkaan kuole"!
Jumala: " Synnin palkka on kuolema!
Ja mitä on kuolema?:
" minä sanon , te olette jumalia, ja kaiki tyynni Korkeimman
pokia" Ps 82: 6
" kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat,
ja kaadutte kuin kuka ruhtinas tahansa" jae 7
" Ja Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin" Jumalan lapset, Jumala pojat eivät saisi mennä naimisiin uskottoman kanssa!
Rikas- mies ja lasarus, on vertaus " Mutta ilman vertausta hän ei puhunut heille..Mark 4: 34
" ..ja ilman vertausta hän ei puhunut heille MITÄÄN Matt 13: 34
Ei MITÄÄN! Ja siksi rikas mies ja lasarus kertomus on vertaus, ja se on Jeesuksen
eräs monista vertausten sarjoista.
Miten niin? No siten, koska Aabraham oli kuollut jo vuosisatoja ennen Jeesuksen syntymää lihaksi Beetlehemissä.
Ja koska Taivas ja helvetti eivät ole muutamien metrien päässä toisistaan, että Aabraham ja Lasarus, olisivat voineet vaihtaa ajatuksia keskustellen. Ja he olivat kaukana toisistaan!
Aabrahamin helmakin on vertaus, siihen ei sovi kuin pari lasta kerrallaan istumaan!
Myöskään kukaan janoinen ei ole niin typerä, että pyytäisi
janoonsa tipan vettä sormen päästä.
Ja tulessa ja savussa ihminen elää , vain joitain sekuntteja, kenties minuutin kaksi
Ihminen tulessa ja savussa ei voi nähdä, ketään kaukana olevaa! Luuk 16: 23
Myöskään isä Aabraham ei ole elossa., koska hänen poikansa hautasivat hänet Makpelan luolaan!
Aabraham ei ole ihmisten armonantaja , vaan Jeesus, kts. Joona 2:9
Vertaus ei kerro, milloin lasarus ja rikas mies elivät.
Raamattu kertoo että on mahdotonta kuolleitten keskustella elävien kanssa Saarnaaja 9. 6, ( jae 5 ) Job 7: 10...kuolleen kommunikoiminen, on mahdotonta!
Myöskään syntiset eivät ole polttopaikassa ( helvetti) ennenkuin tuomio päivä on
2 Piet 2: 9
kts, Ilm 20: 15 (12)
Ja raamattu kertoo meistä, pelastuneista, niistä, jotka eivät usko s a a t a n a n valheita " Ette suinkaan kuole" " Ja heille nannettiin tuomiovalta,...ettekö tiedä, että te tulette maailman tuomitsemaan
" Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille" Johannes
Jos syntiset olisivat jo tuomiota kärsimässä, enne tuomiota, niin mikä pöyristyttävä teko Jumalalta!
Ja tuonela eli hauta on sama paikka, ja kuolleet nousevat haudoistaan, mutta eri aikaan Joh 5: 28, 29
Jumalattomille eikä pelastuville ole maksettu vielä palkkaa!
Lue Ilm 22: 12 .." palkka on minun mukanani"
Lue myös 1 Tess 4: 13 -18
Joten " Elämässä , nyt ja aina" kirjoitti teille huhaata, pötyä, valhetta
Kuka on valheen isä? terv. BSana sinulla hallinnassa. Et ole aikoihin kirjoitellut.
- Ketjujen sisältö
En itse lukenut Elämässä nyt ja aina -nimimerkin viittaamia Raamatun kohtia. En näe mitään pahaa pitkissä vastauksissa, jos ne ovat raamatullisia ja aiheesen keskittyviä - hyvä vielä, jos niissä on aiheesta omakohtaisia kokemuksia tai puhuttelevia omia ajatuksia. Ketjusta voi näin tulla hyvä keskusteluketju.
Ketjun nimi on "Paavo Hiltunen on kuollut" ja siinä tulisi käsitellä Paavo Hiltuen muistoa ja hänen mm. kirjojen kautta antamaansa opetusta. Niissä on yllin kyllin materiaalia. Elämässä nyt ja aina -nimimerkki kirjoitti "pyydän Sinuakin ottamaan Raamattusi esille ja tutkimaan kaikki seuraavat Raamatun kohdat." Nimerkillä voi hyvinkin olla opettamisen armolahja; tosin tässä hän hyvin vähän varsinaisesti opettaa, antaa vain pitkän listan Raamatun kohtia. Paremmin hänen kommenttinsa sopisi uuteen avaukseen, vaikkapa nimellä "Kuoleman jälkeinen elämä".
Henkilökohtaisesti itse asiassa pidän pitkistä, perusteelliisista vastauksista, mutta en pitkistä viittauksista Raamattuun. Lukija ei voi tietää, että nimimerkin viittamat Raamatun kohdat ovat juuri niitä tärkeimpiä, mitä yritetään selvittää. Raamatun jakeiden sisältö olisi parempi kirjoittaa esiin, jotta asiasisältö tulisi selväksi. Halutessa voi kirjoittaa asiasta moneenkin kertaan, jolloin yksi vastaus ei suotta venyisi.
Paavo Hiltunen oli rohkea mies loppuun saakka. Täällä on muistettu Paavon kirjaa "Siunauksia syvyydestä". Se on järkyttävä ja pysäyttävä kirja - korkeasti oppinut Paavo suistui menestysteologisessa harhassa toimimaan "kaatajapappina" ja henkien ulosajajana - hän toimi Jeesuksen nimessä, mutta löysi itsensä syvästä pimeydestä. Kirja on muistutus siitä, että kuka tahansa voi mennä harhaan ja että sieltä voi palata takaisin ristin armoon ja Jumalan rakkaudelliseen huolenpitoon. - DoctorT
MIstä näitä tonttuja tulee!!!
Näitä, jotka kopioivat raamattuaan ja esittävät olevansa suuria hengellisiä vaikuttajia.
JOs ette kykene keskusteluun, pysykää muissa touhuissa!
Meistä useimmat tuntevat Sanan. Minä en ainakaan lue lausettakaan tuollaisista kilometrin pituisista raamattureferaateista! - Vanhamutta
Minäkin tunsin Paavon ja kuuntelin hänen saarnojaan 70 lvuvulta, 90 lukuun asti. Kävimme joskus yhdessä evakelioimismatkoillakin. Hieno mies, mutta rajallinen ymmärtämään syvempiä Jumalan totuuksia. Tämä on kai kerrotava jälkipolville tiedoksi.
- 1717171
No tässähän se tulikin.
"Syvemmät totuudet" on suomeksi = okkultistien opeistaan käyttämää sanastoa.
Hän siis kuitenkin aavisti helluntailaisissa piilevän petoksen, mutta hyvää hyvyyttään luuli teitä kristityiksi. - sapatistako kyse
1717171 kirjoitti:
No tässähän se tulikin.
"Syvemmät totuudet" on suomeksi = okkultistien opeistaan käyttämää sanastoa.
Hän siis kuitenkin aavisti helluntailaisissa piilevän petoksen, mutta hyvää hyvyyttään luuli teitä kristityiksi.Eikö siis viettänyt sapattia?
Epäilen hänen kuolemaansa. Jos hän oli uskossa Jeesukseen Kristukseen, hänen kuolemansa on epätodennäköinen:
Johannes 11
25 'Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"- Hiltunen on asiaa
"Hieno mies, mutta rajallinen ymmärtämään syvempiä Jumalan totuuksia. Tämä on kai kerrotava jälkipolville tiedoksi."
Ainakin Paavo paljasti karismaattiset harhat. Se oli Hiltusen tehtävä lakimiehenä paljastaa vääryys. Ja Paavon kirjoista näkyy että evankeliumin ydin Kristus oli hallussa. - Työntekijä KAN
Miksi Mikko kuoli?
- Nimimerkille
Unohtumaton kirja
Luen samasta kirjaa parhillaan.
Kirja on luettavissa netillä.Löytyy seuraavalta sivulta:
http://www.kristitynfoorumi.fi/siunauksiasyvyys.htm
Paavo Hiltunen on tehnyt merkittävän päivätyön Suomen kristillisessä kentässä varoittaen mm. väärästä karismaattisuudesta. Jo -80 luvun alkupuolella hän kirjoitti rehellisen tilityksen eksymisestään amerikkalaisperäiseen karismaattisuuteen ja sen demonien ulosajamis- yms. harha oppeihin. - missä hän on nyt?
Huusu hän koskaan?
" Pysykää laissa ja todistuksessa, ellette te niin sano, ei teillä aamunkoittoa ole"???
Jumalan kirjallinen tuotanto, on mittavampi, se tekee tyhmästä viisaan!
Ja laittomasta Jumalan lain noudattajan!
Jos hän oli äänessä, oliko hän äänessä Herran päivänä"!? kts Luuk 4: 16
t. B- hyväää
Muutamalla sanalla täyttä asiaa kirjoitat.
- Kaikki rajallisia
Paavo Hiltunen muistuttaa meille, että me kaikki saatamme mennä harhaan, vaikka olisimme Kristuksen omia. Hienoa, että joku linkitti tänne Kristityn Foorumilta Paavon kirjaan "Siunauksia syvyydestä". Luin sen kauan sitten ja minulle se oli aikamoinen jysäys. Torontolaisuus ja väärien henkien ajaminen uskovistakin oli tuolloin jo laajalti tiedossa, mutta en ajatellut, että Jeesukseen turvautuvalla olisi mitään vaaraa. Ajattelin, että harhaan menevät eivät ole lainkaan juurtuneet siihen armoon, joka Kristuksessa on. Eräs uskova psykiatri kertoi minulle menneensä itse voimaevankeliumin pauloihin todeten, että "menestysteologia on kuin häkä, siihen menee huomaamatta". Paavo Hiltunen todistaa meille, että harhat, sielun vihollisen ekstytykset tulevat meille hengellisessä muodossa, jossa itse paholainen toimii "valkeuden enkelinä"
Toiseksi Paavo Hiltunen muistuttaa meitä siitä, että Jeesuksen luokse voi aina palata, syvältä syvyydestäkin. Raamatun Kristukseen voi juurtua, armosta voi elää ja julistaa sitä evankeliumia, jonka keskus on Jeesus ja Hän ristiinnaulittuna. Eikö meillä kaikilla ole lopulta taipumus tuoda itsemme, oma menestyksemme, ulospäin näkyvät siunaukset (terveenä pysyminen, kotimme yms), ymmärtämämme totuus Raamatusta keskiöön niin, että ajattelemme olevamme Jumalan siunaamia kaikilla tavoin. Vaaraa lankeamiseen kuten kävi Paavo Hiltuselle ei pitäisi olla. Kuinka salakavalalasti Paavo Hiltunen meni toimimaan vihollisen puolelle, vihollisen voimassa luullen koko ajan palvelevansa Jumalaa. Elämmekö me ristin evankeliumista, suostummeko ottamaan ristimme ja seuraamaan Jeesusta vai elämmekö enemmänkin näkyvistä "siunauksista"?
Vanhamutta: "Hieno mies, mutta rajallinen ymmärtämään syvempiä Jumalan totuuksia."
Kommenttisi tuntuu pahansuovalta, koska annat kriittisen arvion perustelematta sitä millään tavalla. Se viittaa siihen, että iitse kokisit ymmärtäväsi syvempiäkin Jumalan totuuksia. Mitä ovat nuo syvemmät totuudet, miten itse niitä ymmärrät ja mielestäsi Paavo Hiltunen ei rajallisuudestaan johtuen ymmärtänyt? Me kaikki olemme, ilman muuta, rajallisia ymmärryksessämme. Paavo HIltunen oli mielestäni mies, joka nimenomaan ymmärsi syvällisesti Raamatun sanomaa ja opettamisen lahjan takia hän kävi elämässään erityisen kovan koulun.
Body2: "Tämä maa ei tarvitse "totuuden torvia" , vaan rakkauden, laupeuden sekä armahtavaisuuden sydämiä."
Raamarttu sanoo, että Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta. Rakkaus ilman totuutta on teeskentelyä. Tästä ovat jotkut muutkin jo kirjoittaneet. Tuntuu erikoiselta, että kukaan uskova olisi sitä mieltä, että tämä maa ei tarvitse enää totuuden puhujia. Onko siinä syy siihen, että elämme niin laajasti luopumuksen aikaa. Kaikenlainen synti rehottaa, hyväksytään ja suvaitaan kristittyjenkin keskuudessa - totuudesta ei ole niin väliä. Paavo Hiltunen oli eri mieltä. Kuuluiko hän siihen vähemmistöön, jota monet pitävät kovana ja rakkaudettomana vain sen takia, että hän puhui niin kuin Raamattu opettaa? Jeesus oli totuuden torvi, onko Hänkin kova? - amssirote
Rauha Paavon muistolle. Tää kaveri puhuu samaa ku Paavo. http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html
- Oh hoijaa...
Ei sitä ketjua, ettei Petri olisi siinä itseään mainostamassa! Vaikka edesmenneitä pyhiä muisteltaisiin, niin silloinkin tuppaa Petri itseään tyrkyttämään, ja haluaa olla ykkösenä, mutta... "Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi".
- ml213.
Oh hoijaa... kirjoitti:
Ei sitä ketjua, ettei Petri olisi siinä itseään mainostamassa! Vaikka edesmenneitä pyhiä muisteltaisiin, niin silloinkin tuppaa Petri itseään tyrkyttämään, ja haluaa olla ykkösenä, mutta... "Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi".
Niimpä. Mut äit muori aikoinaan sano, ettei kannettu vesi kaivossa pysy. Tekemällä tehdyillä asioilla ei ole pitkäkestoisuutta. Ne uuvuttavat ihmistä.
- toinen hellvankelium
Eikös Paavola nyt yhtäkkiä vastutakaan porttokirkkoa ja sen saarnamiehiä?
Nytkös hellari tempaisee itselleen pisteitä luterilaisen saarnaajan sanoista?
Huvittaa jo aloitus, jossa yhtäkkiä luterilainen, kun se hyödyttää hellareita, muuttuukin "raittiin opin" edustajaksi.
Te sitten valikoitte ja nimittelette kristittyjä sen mukaan kuin se teidän rahakukkaroanne hyödyttää. Hiltunen opetti luterilaista oppia, sen, omien sanojenne mukaan "juutalaisten murhaajan" ja "juutalaisten kansanmurhan hyväksyvien luterilaisten kristittyjen" mukaista oppia. Sain juuri bannit hellarijohtoiselta forkalta, kun toin julki hellareiden pilkkaviestejä luterilaista oppia ja varsinkin kirkon kristittyjä vastaan. Kyseisellä foorumilla roikkuu edelleen ketju "Sakastin pimeä puoli", pilkka-pilakuvineen. Siitä ei siellä tule banneja, sillä onhan se helluntaihenkinen.
Lukekaa vaikka itse. Tämä ei ole uskottelua, vaan tietoa, faktaa.
Pysykää nyt vain omissa pilkkapuheissanne: "P. Hiltunen oli luterilainen. -> per'keleen ja antikristuksen kirkon sanansaattaja".
Vai, oletteko te heitä? Sillä kristinoppi ja helluntaioppi ovat toisiinsa nähden kuin yö ja päivä, toinen poissulkee toisen. Kuten uskovatkin. Pimeyden lapset vihaavat Jumalan armon lapsia. Kuin Kain Aabelia, Eesau Jakovia, Ismael Isakia.
Jo Luther oksensi teidän valheellisuudellenne ja sanoi suoraan: "meissä on eri henki." Teidän valheelliset lirputuksenne eivät häntä pettäneet, kun hän tiesi, mitä teitte salassa kristittyjä vastaan. Näin on edelleenkin.
.- joko kuuluu
Uuuuuuuu....uuu..
- hyh hyh
Vielä kun täältä saisit sen ikibannin niin sitten alkaisi jo hengityskin kulkea !
- 9876543
hyh hyh kirjoitti:
Vielä kun täältä saisit sen ikibannin niin sitten alkaisi jo hengityskin kulkea !
Jeesus Kristus On Jumalan Poika, Herra.
- odotan
hyh hyh kirjoitti:
Pystytkö hellper'kele sanoimaan saman?
- Reiss
Lukekaapa Paavon kirja huumausaine ongelma.. aika paksua tekstiä. "Neekeriheimot jotka pitävät kannabista jumalanaan.." yms. Miksi pitää valehdella?
- valkeus
Olen nyt tutustunut vasta Paavo Hiltusen saarnoihin. Ovat rohkeita ja raamatullisia. En löydä mistään hänen seurakunta taustaansa. Tietäisikö joku?
- DoctorT
Eiköhän hän ollut luterilainen. Hänen poikansa Petri on pappismiehiä.
Nyt te, jotka kohkaatte Patrick Tiaisen nimen ympärillä, lukekaa Hiltusen ansiokas kirja Uskon Sana-liikkeestä; Superuskovat (Päivä 1985) - En.ole.robotti
On tarpeellista lukea asiasta enemmänkin.
http://Jeesus-on-Herra.com/?wysija-page=1&controller=email&action=view&email_id=22&wysijap=subscriptions - MichaelTaljander
Paavo Hiltunen paljasti karismaattiset harhat.
- ukuesu
Tänään RadioPatmos opetusta valvoville esitti Paavo Hiltusen puhetta jossa tuomittiin uskonsanalaisuus ja torontolaisuus. Patmoksen väki veljeilee torontolaisten kanssa silti lähettävät myös sellaista väärää kristillisyyttä arvostelevaa ohjelmaa.
- omituistatosiaan
Sehän se mielestäni niin omituista ja hämäävää onkin kun puhutaan ja tehdään oikeaa ja väärää vuorotellen.Sanat ja teot ovat ristiriidassa.
1 Kor 5
6. Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
Luukas 16
10. Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.
Onko kysymyksessä valehtelu?- KruunuistaHuolehdittava
Juuri niin tekee tv7, sekoittaa myös ja siksi en sitä katsokaan. Harvakseltaan osuu joku katsomisen arvoinen, mutta kaksimielisyys Jumalan Sanan tarjonnassa on vaarallista Ikuisuusosan kannalta!
KruunuistaHuolehdittava kirjoitti:
Juuri niin tekee tv7, sekoittaa myös ja siksi en sitä katsokaan. Harvakseltaan osuu joku katsomisen arvoinen, mutta kaksimielisyys Jumalan Sanan tarjonnassa on vaarallista Ikuisuusosan kannalta!
Kun jumalana on raha niin kelkka kääntyilee vilkkaasti ja kiverästi.
- Liikotenlali
Alakkossätikohikotontoorontoohäh?
- Anonyymi
Paavo Hiltunen tuhosi Venäjän herätyksen omalta osaltaan.
- Anonyymi
Paavon kirjallisuudesta puheen ollen,hänen kirjansa Siunauksia syvyydestä on luettavissa kokonaisuudessaan tässä linkissä:https://vapaasana.swedishforum.net/t325-paavo-hiltunen-siunauksia-syvyydesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802