Näin unta suuresta kalasta, mitä merkitsee ?

unen näkijä --

Näin unta suurista kaloista,
uin niitä pakoon, rannallle päästyäni jäin katsomaan veteen
siellä vilahteli suuria kaloja,
osaako joku tulkita unia,
kiva olisi arvailla mitä mahtaa merkitä .
yleensä en näe mitenkään mielenkiitosia unia,
tämä jai jotenki mieltä askarruttamaan,

47

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensi lauantaina

      se tietää suurta lotto voittoa,

    • katsele rauhassa

      Näet elämässäsi paljon uusia sisäisesti rikastuttavia mahdollisuuksia, joita vetäydyt tarkkailemaan.

    • joutavoinen

      Jotakin uhkaa on ollut mielenpohjalla. Mietin unen syytä kun itse näin viimeyönä unta pölystä, sitä oli paksu kerros jokapaikassa, täällä kotona. Näkeenyt unta pölystä, kun toiset näkee suuria kaloja! Pyyhin jo pölyt tästä läppäristä ja nyt mietin imuroinko ennen mökkireissua vai sen jälkeen.

      • susmorsian ek.

        Entäs jos pöllyssä oot kaiken rehkimisen jälkeen siel mökillä Yllyttäsin ettet tee mittään, imurointi on niitä tylsimpiä hommia, heitä sikseen mökille menokin ja käy makkoilemaan.


      • joutavoinen
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Entäs jos pöllyssä oot kaiken rehkimisen jälkeen siel mökillä Yllyttäsin ettet tee mittään, imurointi on niitä tylsimpiä hommia, heitä sikseen mökille menokin ja käy makkoilemaan.

        Makkoilemmaan, oikiastaan se on hyvä neuvo ja rehkiminen tässä iässä on huono ajatus. Tressiä aiheuttaa kaikki tekeminen, suunnittelu on sellaista mikä rasittaa, kun jos kaikki ei menekään ihan kuin tanssi vaan tulee joku katko tai jumi. Makkoilla nyt täytyy tämän ajatustyön jälkeen.


    • Katleija

      Mahdoitko katsoa luontodokumentin, jossa sardiiniparvi pakeni saalistajia mm. suulia, delfiinejä ja haita.

      • kiitos kaikille

        mielenkiintoisista vastauksista,



        alotuksen tekijä, en katsonu, en yleensäkkää pidä kala dokumenteista
        luontofilmeistä,

        uni oli vaikuttava ja mielenkiintonen siinä mielessä että se oli niin selkeä,


    • susmorsian ek.

      Yleensä toisen näkemiä unia on mahdotonta mennä sorkkimaan. Jos nyt tekis poikkeuksen, noin vaan heitän ajatuksen, että seksuaaliasioista olis kyse.. Päätettävissäsi on suhde, johon tunnet kiinnostusta, mutta epäröit etkä oikein rohkene.

      • alotuksen tekijä

        susmorsian ek

        valitettavasti ei ole sekisuhteita ollu enään pariinkymmeneen vuoteen, puoliso sairastui, lopulta luoja vei hänet parempaan olotilaan,
        yksikseni asustan, enkä tiedä osaisinko edes enään seurustella kenenkää kanssa,
        itse en ainakaa osaa tehdä alotetta tuntemattomiin.


      • susmnorsian ek.
        alotuksen tekijä kirjoitti:

        susmorsian ek

        valitettavasti ei ole sekisuhteita ollu enään pariinkymmeneen vuoteen, puoliso sairastui, lopulta luoja vei hänet parempaan olotilaan,
        yksikseni asustan, enkä tiedä osaisinko edes enään seurustella kenenkää kanssa,
        itse en ainakaa osaa tehdä alotetta tuntemattomiin.

        Alitajuntasi ilmoittelee, että jotain olet vailla. Jotain on jäänyt elämässäsi ns. kesken, se voi ihan hyvin ollakin toisen ihmisen kaipuu, mutta pakenet..
        En viitsi enää toistamiseen kertoa tästä omasta unitutkimuksestani parikymmentä vuotta sitten, jolloin pääsin alkuun oman itseni tuntemisessa. Se on rankkaa työtä, tärkeimmät alintajuntani sanomat ovatkin kirjoitettuina muistiin, lähes 200. Vuosia sitten tännekin innostuneena kirjoitin.
        Kaikenlaiset unienselityskirjat ovat humpuukia, ja harva on tehnyt työtä omien uniensa kautta itseensätutkimusmatkoja. Jokaisen unella on oma merkityksensä elämäntilanteensa pohjalta. No se siitä sitten, mitäpä tänne enempää.


      • alotuksentekijä,
        susmnorsian ek. kirjoitti:

        Alitajuntasi ilmoittelee, että jotain olet vailla. Jotain on jäänyt elämässäsi ns. kesken, se voi ihan hyvin ollakin toisen ihmisen kaipuu, mutta pakenet..
        En viitsi enää toistamiseen kertoa tästä omasta unitutkimuksestani parikymmentä vuotta sitten, jolloin pääsin alkuun oman itseni tuntemisessa. Se on rankkaa työtä, tärkeimmät alintajuntani sanomat ovatkin kirjoitettuina muistiin, lähes 200. Vuosia sitten tännekin innostuneena kirjoitin.
        Kaikenlaiset unienselityskirjat ovat humpuukia, ja harva on tehnyt työtä omien uniensa kautta itseensätutkimusmatkoja. Jokaisen unella on oma merkityksensä elämäntilanteensa pohjalta. No se siitä sitten, mitäpä tänne enempää.

        Kiitos vastauksesta,
        elämä on hieman noin kuin kuvailit, ehkä pakanen, ehkä toivon jotain uutta elämään,
        mutta näin vanhana uuden elämän muodostaminen on lähes mahdottomuus,
        joten keskityn hyvän yleiskunnon ylläpitämiseen,
        kattelen jokaista päivää uteliain silmin,
        elän päivän kerrallaan
        odotan jotain tapahtuvaksi , siinä se elämä kulkee omaa vauhtiaan,


    • .....

      Sitä että olet nukkunut.

      • tämmöistä löytyi

        Unen kala on sielun symboli, myös henkisyyden ja kristinuskon.

        Kalan syöminen kertoo henkisten ja/tai uskonnollisten asioitten sisäistämisestä


      • alotuksen tekijä
        tämmöistä löytyi kirjoitti:

        Unen kala on sielun symboli, myös henkisyyden ja kristinuskon.

        Kalan syöminen kertoo henkisten ja/tai uskonnollisten asioitten sisäistämisestä

        ai jaa, olen ollu ikäni uskovainen, mutta silti aivan tavallinen syntinen,

        luoja kulkee aina kanssani menin minne tahansa,


    • Makriina ek

      Elop se kumppaneineen jahtasi Nokian osakkeitasi.
      Pelastuit viime hetkellä.

      • alotuksentekijä

        ahaa, mielenkiintoista, olisko noin käyny,, ?


    • ????

      Jos söisi vaikka virsikirjan, mitä se aiheuttaisi.
      Siis unissaan.

      • kaisu-liisa

        Sen, mitä muutkin unet.
        Eilistä, tätä päivää, ajateltua, kuviteltua, haaveiltua.
        Uni on aivojen tietokoneen eheytystä.

        Ei uni aiheuta, ihminen aiheuttaa unen.


      • susmorsian ek.
        kaisu-liisa kirjoitti:

        Sen, mitä muutkin unet.
        Eilistä, tätä päivää, ajateltua, kuviteltua, haaveiltua.
        Uni on aivojen tietokoneen eheytystä.

        Ei uni aiheuta, ihminen aiheuttaa unen.

        Just niin kaisu-liisa, ihminen aiheuttaa unen, siksi kenenkään mahdotonta selitellä toisen unta.


      • susmorsian ek.

        Veisais varmaan viis kaikesta seuraavana päivänä.


      • susm.
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Veisais varmaan viis kaikesta seuraavana päivänä.

        Virsikirjan syöneelle edellinen.


      • kalat horoskooppi

      • alotuksentekijä

        en vaan tiijä,


    • Ramoona*

      Kalaunia minäkin joskus näen, liittyvät varmaankin siihen, että harrastamme kalastusta ja siinä on jännityksensä. Jostain olen lukenut tulkinnan, että kalauni liittyy myös raskauteen, ja ainakin siinä vaiheessä kun sikiön liikeet tuntuvat , nehän ovat ensin kuin kalanpyrstön hipaisuja lapsivedessä.

      Kala on tosiaan kristillisen kirkon tärkeimpiä vertauskuvia, niitä näkee alttarivaatteissa ja autojen perässäkin. Pietarin kalansaaliin myötä opetuslapsia kehotettiin ihmisten kalstajiksi. Oli ruokintaihme kahdella leivällä ja viidellä kalalla. Kalan kuvasta kävin onkimassa googlen tietoja:

      Kala on vanhimpia Kristus-kuvioita. Vainojen aikana kristityt tunnistivat toisensa piirtämällä kalan maahan, pöydälle tai seinälle. Kalaa tarkoittavan kreikankielisen sana kirjaimet (i-kh-th-y-s) ovat samat kuin alkukirjaimet sanoissa Iesous Khristos Theou Hyios Soter = Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.

      Nukkuva kala on myös kiinnostava, joskus on mukailtua tuulastusta lasten kanssa harrastettu otsalamppujen valossa ja nähty nukkuvia haukia.. siitä hiljattain kerroinkin täällä. Ahven nukkuu kuono vasten pohjaa, pohjakalat mahallaan ja monet kalat liikkuvat unessa kylkiviiva-aistinsa turvin. Kaloilta puuttuu silmäluomet, ja niillä on silmät aina auki. Kalan uni...onkohan se samantapaista kuin koiran uni, kevyttä ja varuillaan olevaa. Meidän koira kyllä kuorsaakin ja värisyttää käpäliään nähdessään saalistusunia, joskus päästelee pikkuhaukkuja...paukkujakin.

      • Kalojen näkeminen unessa on hyvä enne. Kun kuljimme oppaan johdolla roomalaisissa katakombeissa, siellä oli ikivanhoja kalan kuvia raaputeltu kiviseiniin. Vainoja piileskelleet kristityt olivat sillä tavoin antaneet vihjeitä, että täällä meitä on muitakin keisarin vainoa paossa.

        Sanotaan, että kuka uniin uskoo, hän varjoaankin pelkää, mutta uni voi todellakin olla enne, eikä sillä ole mitään tekemistä katrihelenoiden ja raunileenaluukkasten henkimaailmaan viestien kanssa.


      • unien merkityksiä

        Jos kala)t)uivat kirkkaassa vedessä, se on hyvä enne. Mutaisessa vedessä tai liejussa liikkuvat eläimet kertovat unenkielellä, ettet ole kuollut - on kylläkin vaikeuksia tunne-elämän alalla.


      • alotuksen tekijä

        kysyytaas =

        kala jonka näin unessa oli suuri aika paksu,
        pystyasennossa kuin olisi tullu vedenpintaan haukkomaan henkeään,
        kala oli kirjava,
        siis iso aspraktikuvioinen, kuin marimekon kankaan kuvioita,
        siinä vaiheessa uin sitä pakoon, kun se nousi suuauki pintaan,
        laiturilla eli rannalla katsoessani veteen kalat muistuti suurta haukea tai lohikalaa, niitä vilisi vedessä,
        semmonen oli uni,

        siis noissa kuvissa kirjavat apstraktikuvioiset muistutti uneni kalaa
        kalan malli oli luin lahnalla, iso ja paksu,

        osasinko kuvata tarpeeksi selkeästi,


      • hyviä unia kaikille
        alotuksen tekijä kirjoitti:

        kysyytaas =

        kala jonka näin unessa oli suuri aika paksu,
        pystyasennossa kuin olisi tullu vedenpintaan haukkomaan henkeään,
        kala oli kirjava,
        siis iso aspraktikuvioinen, kuin marimekon kankaan kuvioita,
        siinä vaiheessa uin sitä pakoon, kun se nousi suuauki pintaan,
        laiturilla eli rannalla katsoessani veteen kalat muistuti suurta haukea tai lohikalaa, niitä vilisi vedessä,
        semmonen oli uni,

        siis noissa kuvissa kirjavat apstraktikuvioiset muistutti uneni kalaa
        kalan malli oli luin lahnalla, iso ja paksu,

        osasinko kuvata tarpeeksi selkeästi,

        Kuten täälä jo sivuttiinkin uskottavaa selitystä, mankelin läpi kulkenutta Nokiaahan tuo tietysti meriteerasi. Olet siis enneuniennäkijäkin. Pidä kyvystäsi hyvää huolta. Heitä haaleata suklaajuomaa helttaasi nukkumaan mennessäsi.
        Sen sanotaan auttavan näkemään hyviä selko-unia.


      • rea listi
        hyviä unia kaikille kirjoitti:

        Kuten täälä jo sivuttiinkin uskottavaa selitystä, mankelin läpi kulkenutta Nokiaahan tuo tietysti meriteerasi. Olet siis enneuniennäkijäkin. Pidä kyvystäsi hyvää huolta. Heitä haaleata suklaajuomaa helttaasi nukkumaan mennessäsi.
        Sen sanotaan auttavan näkemään hyviä selko-unia.

        Siis tosimestari, osaa neuvoa miten unia voi nähdä.

        Siis herrajumala! Uskomaton kyky!


      • Jokainen voi kokeilla --linkin perässä on se vihreä pallukka ja siittä aukee linkin Luotettavuus---Asioinnin turvallisuus ---ym
        Minulla tämä ainakin aukes -- kun se vihreä pallo linkin perässä niin minä saan ne aina auki sillon


    • en tykänny

      noita A

      kone jumittuu jos avaa linkin, MIKSI ? onko linkki vaarallinen ?

      • iktyoman

        Ei ole vaarallinen linkki seksisivuilla vaara vaani. Nämä MTV-sivut ovat turvalliset avata.


    • en katso linkkiä

      ÄLÄ narraa, MIKSI kone jumittu jos on turvallinen ?? kerroppas se

      • helpson.fi

        Kuten tässä ketjussa jo todettiin, koneen muisti on liian täynnä. Soneralla on palvelu nimeltään helpson.fi tuolla googlehaulla löydät puhelinnumeron, johon voi soittaa. Tupelo kun olen, käytän tätä palvelua kun tulee ongelmia.
        Maksaa reilut 2€/ min. Ne kaappaa sun koneesi. Tämäkin on turvallinen toimepide.


    • näin täällä

      Poista historiatietoja ja sulje ylimääräisiä sivuja, niin toimii taas. Näin illalla saattaa olla ruuhkaakin suomi24, kolloin hidastaa ja jumittaakin joskus. Ei sen kummempaa.

    • Unet on kiehtovia - En omista unikirjaa koska olen sellanen hupsu Kala että usko kaikkeen --

    • 109090909

      jOS KONE ON VANHA JA TÄYNNÄ SÄLÄÄ KYLLÄ SE JUMITTUU.
      Minulla on merkki rinkula kaikkien linkkien perässä ja tuo ed mainittu linkki on ok eli vihreä rinkula pyörii.

    • Oletan, että suuret kalat ovat tuntuneet uhkaavilta kun pakenit niitä. Jokin asia on siis ahdistanut nukkuessa. Yleensä elämän muutokset joko menossa olevat taikka tiedossa olevat ahdistavat. Se, että koit unessasi päässeesi turvaan rannalle, mutta katselleesi edelleen vilahtelevia kaloja, viittaisi siihen, että olet koet "uhan" olevan edelleen olemassa, vaikkei ehkä niin kokoaikaisena.

      Uni vaikuttaa hyvin henkilökohtaiselta, et siis ole ahdistunut lastesi tai ystäviesi puolesta vaikka rannalta katsominen saattaisi viitata siihen, että koet jonkun muun olevan ahdistuksen alla.

      Unet ovat kuviksi muuttuneita tunteita ja tuntemuksia. Ulkopuolisen on mahdotonta kertoa tarkkaan kenellekään mitä se "tarkoittaa". Tunteiden ja tuntemusten syyn voi tietää vain yksi henkilö, unen näkijä.

      Kun mietit tarkemmin niitä kaloja ja mitä niistä tulee mieleen, muistuttavatko ne sinua jostain, miltä näytti maisema, tuleeko siitä jotain mieleen? Kaikki pienet ja ensiajattelemalta yhdentekevät pikku yksityiskohdat ovat johtolankoja kun mietitään ajatuskuviota unen taustalla. Vain sinä itse voit nämä tietää. Kannattaa muistella kaikkia tunnelmia mitä kaikki yksittäiset kohdat tuovat mieleen. Lyhytkin uni on hyvin usein monien ajatusten sekoitus. Tämän unen tapauksessa selkeästi jokin on ahdistanut, syyn tiedät vain sinä ja pohtimalla voi se jopa selvitä.

      Koetan muistaa katsoa tätä ketjua, jos vaikka kerrot lisää.

    • Unitieteilija

      Unessa on tärkeää, että jääkö siitä hyvä mieli. Silloin ennuste on hyvä.

    • Nyt vasta hiljattain olen nähnyt unia. Ja se vielä ihmetyttää että muistan ne hyvin herättyäni . Joskus aikaisemmin näin unen joka häipy kummasti pois mielestä --vaikka kuinka koitin sitä muistella ei vaan tullut mieleen .
      Nukuin oikein hyvin yöni , mutta heräsin kummalliseen uneen , no tietysti siinä oli koiria toinen oli minun omani -- ja koitin saada niitä kiinni ,olivat vapaana mutta kuitenkin seurasivat minua En ole koskaan herännyt painajaiseen -- se varmaankin on kamala kokemus
      Näitä olen kuullut kuinka herätessään ovat ihan paniikissa.

    • sydän on oikeesti

      kipee ja vajaakuntoinen,



      Se iso monivärinen kirjava kala oli kaikkein pelottavin, sitä uin pakoon, olin hyvilläni kun pääsin rannalle,
      sitten kattelin veteen näi valtavan suuren oikein vikkelän hauen tai lohi kalan rantavedessä vilistelevän, sen seurassa vilahteli paljon pienempiä samanlaisia kaloja,
      silloin olin lähinnä utelisa niitä kastoessani, en enään hädissäni,
      --- nyt myöhemmin kun ajattelen unta koen sen hyvin vastenmieliseksi, suorastaan nyt puistattaa,

      tämän hetkinen elämä on surua täynnä, puoliso mennyt manalanmajoille, moni sisaruksistani on huonossa kunnossa,
      voimat hupenee myös itseltä vaikka olen vielä suhteellisen pirteä, onhan ikääkin jo komeesti yli seittemän kymmentä,

      mielenkiinolla seuraan mitä unenselittäjät povaa loppuelämäni - iltaan, murhettako vai onnea,

    • ibiza

      No mie vaan pyytelen isoja kaloja, Aamusella sain rantarysästäni 3,7 kg lahnan. Uunikalan moisesta tein pirtinuunissani. Huisin hyvää tulikin.

    • sydän on kipee

      juu, sen hirmusuuren viekkelän hauen tahoisin saada,
      kärventäisin sen paistinpannulla, lopulta söisin sen parempiin suihin,
      -- juu niin tekisin jos kiinni saisin,

    • laulut1

      karvalammen kaislikossa uiskentelihauki ja sen pää oli auki.....

      vanha laulu jota en muista....

    • vieläki sydän -

      syrjällään,






      se oli kaunis suuri järvi , vesi kimmeltävän puhdas, maisema kaunis,

      ei ollu karvalampi, heh,

      en uskaltanu enään varpaita pistää järveen,

      pelotti jos kala haukkaa varpaasta,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      103
      5645
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3746
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      105
      3352
    4. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      196
      3085
    5. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2931
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      117
      2111
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      621
      1898
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      168
      1714
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1364
    10. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      149
      1332
    Aihe