Kävimme asuntoautolla " euroopassa " kolmisen viikkoa ja ajelimme lähinnä Saksassa ja Ranskassa.
Sielä Ranskassa leirintäalueella Oltra näimme pari erikoista autoa. Ensin sinne tuli Itävaltalainen jolla oli uusi Toyota V8 5,7 litranen bensa longcabin lavaauto jonka perässä kulki Dethleffs noin 10m asuntovaunu. Ei tuollaisia joka päivä näkee.
Parin päivän päästä alueelle tuli Saksalainen pariskunta jolla oli Vario Perfect Platium asuntoauto jossa oli Cabriole Mini takaluukussa. Kyllä siinä meidän Fiat Dethleffs tuntui pieneltä.
Jollakin on vaan raha enemmän kuin toisella. Vaan ei tuollaisella Vario mobiilillä te mitään Suomessa kun painaa varmaan 12-14 tonnia.
Karavaanarit ulkomailla.
33
297
Vastaukset
- SFC-konkari
Vai ulkomailla. Ihan Saksassa ja Ranskassa. Kylläpä olette kaukana käyneet ja kokonaista kolme viikkoa. Söittekö koko ajan omia eväitä, vai törsäsittekö ravintoloihin?
Nyt tarvittaisiin tiemaksujen välttämiseksi hyviä vinkkejä. Nyt kun olemme säästäneet " euroopan " reissua varten kohta viisi vuotta, ajattelimme käydä Tanskassa. Ehkä Saksassa jos rahaa säästyy. Sinähän varmaan olet konkari tiemaksujen välttämisessä, kokonaiset kolme viikkoa. HUH!
Ulkomaan eväitä ei varmaan uskalla syödä. Kumpi hernekeitto on parempaa, Jalostaja vai Saarioinen? Paikalliseen pulloveteen pitää varmaan tyytyä kun ei vettä painon vuoksi voi pitää mukana, henekeitot painavat. Ehkäpä hykienia-asiakin järjestyy...
Kyllä olet aika sälli, kolmeviikkoa " euroopassa ". Ne autotkin olivat varmaan hienoja, kiitos kun kerroit niistä.- ei se muualla
Aloittaja-taukki tarkoitti tietty Saloa ja Raumaa.
ei se muualla kirjoitti:
Aloittaja-taukki tarkoitti tietty Saloa ja Raumaa.
Se on maailma ihmeellinen, ei kannata pilata toisen intoa jos on edes vähän fiksu. Meillä jokaisella on noilla matkoilla mieltymyksemme ja aikaa saattaa jopa työ rajoittaa. Jollain 3 viikkoa on pitkä aika varsinkin jos sattuu olemaan yrittäjä.
Kannattaako jonkun joka tuskin on käynyt kotikuntaansa pidemmällä alkaa kateellisena nälvimään? Minä ainakaan en viitsisi mutta olenkin reissaillut ympäri Euroopan niin pohjoisessa kuin etelässäkin tässä vuosien varrella. En siis ole kateellinen toisen onnistuneesta reissusta vaan toivotan tervetulleeksi kotiin muistojen kera. Ensikerralla taas uuteen kohteeseen ja siinä se aika ja vuodet kuluvat.- SFC-96xx
Hah Hah Haaaaaaaaaaaaaaaa Voi fittan että jotkut ovat sitten kateellisia! No ymmärrän kyllä kun viettää kesäloman paikallisessa järvellä soutuveneessä onkien!
Mutta jos haluat tiemaksuista tietoa niin laita tänne sähköpostiosoite niin kyllä niitä saat! - -Huvittunut-
SFC-96xx kirjoitti:
Hah Hah Haaaaaaaaaaaaaaaa Voi fittan että jotkut ovat sitten kateellisia! No ymmärrän kyllä kun viettää kesäloman paikallisessa järvellä soutuveneessä onkien!
Mutta jos haluat tiemaksuista tietoa niin laita tänne sähköpostiosoite niin kyllä niitä saat!Enemmän naurattaa viestisi tarkoitus. Pääsit autobongausten varjolla pätemään "euroopan" reissullasi. Lähipiirisi lienee asiasta kuullut jo kyllästymiseen asti. Aivan kuin siinä olisi jotain suurta urotekoa suoritettu. Eihän tuo erikoisempaa vaadi. Lastataan autoon tarvittavat tavarat ja menoksi.
Enkä pitäisi pahana onkimista lähijärvellä jos siitä pitää. Sinähän et voi sitä ymmärtää.
- Kulkukoira
Onhan se suomalaistenkin eurooppalaistuminen selvästi alkanut, mutta pilvin pimein ei väkeä vielä alkukesästä liiku. Toista kuukautta olimme Keski-Euroopassa taas kerran ja arviolta kolmisenkymmentä suomalaista asuntoautoa näkyi liikkeellä olevan, emme me heitä tosin mitenkään yrittäneet bongata. Keskieurooppalaiset tavat on kyllä yleensä omaksuttu, tollottajia ja seuraan tuppautuvia ei käytännössä tapaa ollenkaan, Virossa korkeintaan. Puola näyttää nyt erityisesti suomalaisia kiinnostavan.
- 12+13
Juu, eipä noilla isoimmilla ole juuri suomalaisille leirintäalueille asiaa, kun eivät mahdu monenkaan portista läpi. Toissa kesänä tuli seurailluksi aamukahvia hörppiessä, kuinka norjalaispapat pinnistelivät Concordella ylös nurmesta. Melkein pari tuntia, puolet kylän äijistä, monta tupakkaa ja traktori tarvittiin, ennen kuin onnistui. Paska luonto se on sielläkin, kun ei rahaa kumarra.
- giddosta taas.
Tässä taas yksi ketju mikä todistaa alhaisesta ääoosta ja varmistaa ettei tämän p...arodun kanssa kannata olla missään tekemisissä.
- kyllin suuri
Niin, aloittajahan sen taas ilmaisi ääääooonsa
- Paitsi että
Tässä taas yksi ketju, joka kouluesimerkin tavoin kertoo mistä on kysymys. On Eurooppaa kiertäviä karavaanareita, valtaosa heistä sivistyneitä ihmisiä mutta toki joukkoon aina muitakin mahtuu. On kotimaisia persu- ym. karavaanareita, joille kaikki Suomen rajojen ulkopuolella oleva on kauhistus. Ja sitten on niitä, jotka yrittävät keskustella täällä asiasta, jota eivät tunne eivätkä ymmärrä ja siksi he pystyvät ilmaisemaan itseään ainoastaan haistattelemalla ja kiroilemalla.
- puukon isäntä
Paitsi että kirjoitti:
Tässä taas yksi ketju, joka kouluesimerkin tavoin kertoo mistä on kysymys. On Eurooppaa kiertäviä karavaanareita, valtaosa heistä sivistyneitä ihmisiä mutta toki joukkoon aina muitakin mahtuu. On kotimaisia persu- ym. karavaanareita, joille kaikki Suomen rajojen ulkopuolella oleva on kauhistus. Ja sitten on niitä, jotka yrittävät keskustella täällä asiasta, jota eivät tunne eivätkä ymmärrä ja siksi he pystyvät ilmaisemaan itseään ainoastaan haistattelemalla ja kiroilemalla.
Näkyisipä vain suomalaisen karavaanarin sivistys, muuten kuin leukhulla selkälittaa leikkimällä ?
- Reissulla ite
puukon isäntä kirjoitti:
Näkyisipä vain suomalaisen karavaanarin sivistys, muuten kuin leukhulla selkälittaa leikkimällä ?
Kateellisia panettelijoita
- Myös jäsen.
Muista että tämä on SUOLI24 eikä mikään keskustelupalsta! Täällä pyörii kaikki ne nuoret jotka eivät pääseet amikseen autolinjalle!
Oikeat karavaanarit eivät tänne kirjottele.- 19+18
Määrittele oikea karavaanari.
- Määritelmä
19+18 kirjoitti:
Määrittele oikea karavaanari.
Oikea karavaanari täälläkin on sellainen joka vastaa asiallisesti toisten asiallisiin viesteihin ja kysymyksiin.
Nythän täällä pyörii jatkuvasti ainakin yksi sekopäinen karavaanariksi esittäytyvä kirjoittelija, jonka äly ei riitä muuhun kuin ns. alapään juttuihin ja jonkun lämmityslaitteen mollaamiseen. - Pitkäpaavo.
Määritelmä kirjoitti:
Oikea karavaanari täälläkin on sellainen joka vastaa asiallisesti toisten asiallisiin viesteihin ja kysymyksiin.
Nythän täällä pyörii jatkuvasti ainakin yksi sekopäinen karavaanariksi esittäytyvä kirjoittelija, jonka äly ei riitä muuhun kuin ns. alapään juttuihin ja jonkun lämmityslaitteen mollaamiseen.Ainakin kaksi Rumatikki-ihmistä on, todennäköisesti useampia.
Minä olen toinen. En ole sekopää ammattikoululainen ja minulla on matkailu auto. - Kankimies
Pitkäpaavo. kirjoitti:
Ainakin kaksi Rumatikki-ihmistä on, todennäköisesti useampia.
Minä olen toinen. En ole sekopää ammattikoululainen ja minulla on matkailu auto.Minä myös,yläkopillinen auto Rumatikillä ja kaverini on Late Pohjoisesta.
- Caravansex
Kankimies kirjoitti:
Minä myös,yläkopillinen auto Rumatikillä ja kaverini on Late Pohjoisesta.
Etkös vaihtanut alapeti malliin. Kehuit toisessa ketjussa että nyt onnistuu kaikki temput.
- kuulehan
(kankimies) onko sinun järkesi noin pahasti nyrjähtänyt kun asiasi on
noin yksinkertaisia eli järjettömiä.- Kiitos Latelle
Itse alkuperäinen Kankimies on viime aikoina ollut hissukseen, eikä ole pyrkinyt ahdistelemaan karavaanirouviamme.
Kiitos tästä naisrauhasta kuuluu Lapin Latelle, jonka räväkkä poikuudenpoisto-ohjelma sai Kankimiehen ainakin hetkeksi rauhoittumaan.
Saattaa nimittäin olla, että Kankimiestä hillitsee se Lapin tuliaisina saatu ikävä katkopieru-tauti, jonka hellittämistä hän odottelee.
- Kankimies
Taas joku homo täällä valehtelee.
Naisissa olen ollut tällä kertaa Pohjois Karjalan suunnalla. Hyviä kyytejä ollut niin hyviä että saatan jäädä vähäksi aikaa tänne omakotitalon pihapiiriin.- Kankimies
Kaapista tulin,mutta yläkopissa,tuhnataan Laten kanssa tai"Kyllikkn" ja tietysti Rumatikillä.
- Ei uskota
Kankimies kirjoitti:
Kaapista tulin,mutta yläkopissa,tuhnataan Laten kanssa tai"Kyllikkn" ja tietysti Rumatikillä.
Älä sekoita! Juurikin tuossa luki että kankimies on heterohommissa Pohjois Karjalaisen maatalon lampolassa.
- ??????????????
Ei uskota kirjoitti:
Älä sekoita! Juurikin tuossa luki että kankimies on heterohommissa Pohjois Karjalaisen maatalon lampolassa.
Miten nyt nämä vastaukset liittyvät aloittajan kertomukseen?
- mansen urkki
Mää tairan lähteä ookaamaan fuenkorilaan, kaatopaikalle. Suomalaisen karavaanarin unelmalehtoon. Siellä vihtyy rotat ja lepsot, kolerat ja rutot.
- ????????????????
Ja miten tämäsitten liittyy tuohon?
- Aromipesä parei
???????????????? kirjoitti:
Miten tämä liittyy ilmastonmuutokseen ja ilmalämmitykseen?
Aromipesä parei kirjoitti:
Miten tämä liittyy ilmastonmuutokseen ja ilmalämmitykseen?
Nyt eivät taida maneerit kohdata, semminkin kun ajattelee minun vähäisellä järjenjuoksulla. Olinhan sentään unelma-ammatissa,
Hakaniemen torin kulmalla. Siinäpä syy minun lättäjalkaisuuteen.
Täällä vain kysellään, ei siis kusella; miten tämä aihe liittyy siihen ja miten tuo tuohon? Sanoisin, siinäpä syy vähäiseen järjen hustlaarimiseen. Toisin sanoen " paskapesä tai aromipesä " samalla asialla molemmat, tai kumpainenkin.
Sen sanoisin, tarkastomattomat vanhat homekopit sekä vanhat homepäät ovat aiheuttaneet tulipaloja useammin kuin vanha vaanari on pöksänsä paskonut. Onkos sinulla Olli puhtaat housut jalassa? Onpas tietysti kun kiljuhinkki on taas tyhjennyt. Katselin turvonnutta ulkomuotoasi, rankan kuurisi jälkeen. Vaikutti kuin vieras nyrkki olisi kasvoillasi kylässä poikennut?- lapin ylkä
joukovartiainen kirjoitti:
Nyt eivät taida maneerit kohdata, semminkin kun ajattelee minun vähäisellä järjenjuoksulla. Olinhan sentään unelma-ammatissa,
Hakaniemen torin kulmalla. Siinäpä syy minun lättäjalkaisuuteen.
Täällä vain kysellään, ei siis kusella; miten tämä aihe liittyy siihen ja miten tuo tuohon? Sanoisin, siinäpä syy vähäiseen järjen hustlaarimiseen. Toisin sanoen " paskapesä tai aromipesä " samalla asialla molemmat, tai kumpainenkin.
Sen sanoisin, tarkastomattomat vanhat homekopit sekä vanhat homepäät ovat aiheuttaneet tulipaloja useammin kuin vanha vaanari on pöksänsä paskonut. Onkos sinulla Olli puhtaat housut jalassa? Onpas tietysti kun kiljuhinkki on taas tyhjennyt. Katselin turvonnutta ulkomuotoasi, rankan kuurisi jälkeen. Vaikutti kuin vieras nyrkki olisi kasvoillasi kylässä poikennut?Just niin, mömmönaamat
- imijäinen
lapin ylkä kirjoitti:
Just niin, mömmönaamat
Älä sinä lammaspaimen hermostu, ala poronkaluja pureksimaan.
- mansen urkki
???????????????? kirjoitti:
Oossää sitte helvatun utelias, eiköös äly riitä ite ymmärtämään. Eiköös olsi paree ku vähän fundeeraisit ite, vai onko mahroton yhtälö sinulle?
- Kankimies
mansen urkki kirjoitti:
Oossää sitte helvatun utelias, eiköös äly riitä ite ymmärtämään. Eiköös olsi paree ku vähän fundeeraisit ite, vai onko mahroton yhtälö sinulle?
Minun ja Laten jutut sitä on,ja tietenkin Runatikillä
- mansen urkki
Kankimies kirjoitti:
Minun ja Laten jutut sitä on,ja tietenkin Runatikillä
Heh heh mikkä jutut, nuita rääpöstysiäsikö tarkootat? Imettelen erelleen jären loikkaasi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652937
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252073Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241510- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian151241Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61186Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu62991