Maasturiostos edessä. Mikä?

suviska3

Olen ostamassa katumaasturia, hinta noin 25 t€. Paljon maantieajoa tulee, joten hiljaisuutta arvostan ja tietty turvallisuutta. Olen katsellut Volvo XC 60, VW Tiguain, Mazda cx5, Mitsubishi Outlander, KIA Sportage ja Hyundai Santa Fe, mutta en osaa päättää. Maasturin haluan siksi että tykkään kun siinä istuu korkeammalla ja se tuntuusiten turvalliselta. Kokemuksia edellämainituista!??

27

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katso ja osta

      Katsele Suzuki Grand Vitara ja myös osta se. Ennemmän kyllä maasturi, kuin katumaasturi jatkuvan nelivedon takia ja keskitasauspyörästön lukon takia.

      • Volvomees

        Aloittajalle: mielessäsi olevista vaihtoehdoista tuskin mikään on huono, joten eiköhän helpointa olisi valita sellainen, mikä parhaiten miellyttää ja mistä kaupat lähtevät syntymään. Itselläni on kokemusta Volvo XC60:sta ja sitä voin suositella, tosin se menee astetta kalliimpaan hintaluokkaan ellei tyydy aika paljon ajettuun etuvetoiseen (eikä taida silti 25 000 €:lla saada). Volvossa on erittäin kehittynyt turvallisuustekniikka ja ajettavuus on kohdallaan. Luotettavuudessa ei ole ollut huomautettavaa itsellä eikä parilla vastaavan omistavalla tuttavalla. Neliveto toimii maantiellä kelissä kuin kelissä hyvin ja vakauttaa menoa kaarreajossa. Jos Volvoon päädyt, suosittelen ottamaan vähintään keskimmäisen varustelutason (Momentum) aktiivisten xenonvalojen takia. Kulutus on Volvon heikkous, ja pääosin maantieajossa automaattivaihteisella menee 6,5 - 8,5 lítraa dieseliä satasella. Korkea maavara, koko ajan päällä oleva neliveto ja suuri massa vaikuttavat tässä, ja jotkin kilpailijat saattavat kulkea vähemmällä.


      • 8899

        Ja alennusvaihteiston takia.


      • 8899
        8899 kirjoitti:

        Ja alennusvaihteiston takia.

        Siis tämän piti mennä tohon Suzuki GV. jutun alle.


      • .......
        8899 kirjoitti:

        Ja alennusvaihteiston takia.

        Mitä aloittaja tekee alennusvaihteistolla kun sanoi haluavansa auton turvallisuuden ja paremman näkyvyyden vuoksi?

        Autohan pitää valita sen mukaan, mitä ominaisuuksia itse tarvitsee. Ei sen mitä joku toinen netissä kokisi tarvitsevansa.


    • Jorkki

      Appiukolla hyundai tucson olikohan 05-07vm(sama kuin kia sportage) 2 litran bensana.
      Keskikulutus reilun 10L sataselle.Nykyautossa vaikkakin sitimaasturi aika paljon!
      Hyvä kyllä ajaa tiellä kun tiellä.
      Nelivedonkin sai muistaakseni lukittua kiinteäksi,jos tarvis.
      Ei oo ollu vikojakaan,tietty ajettu reilusti alle 100tkm.

      • Dacia4x4

        Sanotaanko näin että tuohon hintaluokkaan paras olisi daciassa duster. Uuden saa alta 20te ja eiköhän tuolla aja sen mitä vähän ajetulla volvollakin.


      • Mukavuus?
        Dacia4x4 kirjoitti:

        Sanotaanko näin että tuohon hintaluokkaan paras olisi daciassa duster. Uuden saa alta 20te ja eiköhän tuolla aja sen mitä vähän ajetulla volvollakin.

        Vanhempi Volvo on luksusta uuteen daciaan verrattuna ja arvokin pysyy paremmin. Ja vaihdossa volvosta pääsee myös eroon.


      • Uusi on aina uusi
        Mukavuus? kirjoitti:

        Vanhempi Volvo on luksusta uuteen daciaan verrattuna ja arvokin pysyy paremmin. Ja vaihdossa volvosta pääsee myös eroon.

        Vanhemmassa Volvossa joudut kuitenkin laittamaan varaosiin, korjauksiin, renkaisiin ja huoltoihin (ilmastointi, jakopää ym.) enemmän rahaa kuin vastaavasti uusi takuuauto on edullinen. Onko vanha, paljon ajettu Volvo halutumpi kuin vähän ajettu Duster. Se riippuu sitten ostajasta, mitä haluaa ja varsinkin mistä haluaa maksaa. Itse valitsisin vähemmän ajetun Dusterin. Mutta jos Volvobrändi on merkityksellinen, niin toki silloin kannattaa valita Volvo tai joku muu käytetty.


      • Yritäppä
        Uusi on aina uusi kirjoitti:

        Vanhemmassa Volvossa joudut kuitenkin laittamaan varaosiin, korjauksiin, renkaisiin ja huoltoihin (ilmastointi, jakopää ym.) enemmän rahaa kuin vastaavasti uusi takuuauto on edullinen. Onko vanha, paljon ajettu Volvo halutumpi kuin vähän ajettu Duster. Se riippuu sitten ostajasta, mitä haluaa ja varsinkin mistä haluaa maksaa. Itse valitsisin vähemmän ajetun Dusterin. Mutta jos Volvobrändi on merkityksellinen, niin toki silloin kannattaa valita Volvo tai joku muu käytetty.

        mennä tarjoamaan käytettyä daciaa esim autoliikkeeseen niin kyllä se todellisuus tulee viimeistään silloin vastaan.


      • Jakohihna?
        Uusi on aina uusi kirjoitti:

        Vanhemmassa Volvossa joudut kuitenkin laittamaan varaosiin, korjauksiin, renkaisiin ja huoltoihin (ilmastointi, jakopää ym.) enemmän rahaa kuin vastaavasti uusi takuuauto on edullinen. Onko vanha, paljon ajettu Volvo halutumpi kuin vähän ajettu Duster. Se riippuu sitten ostajasta, mitä haluaa ja varsinkin mistä haluaa maksaa. Itse valitsisin vähemmän ajetun Dusterin. Mutta jos Volvobrändi on merkityksellinen, niin toki silloin kannattaa valita Volvo tai joku muu käytetty.

        Mikä se on? T: Bemarimies


      • Dacian arvo säilyy
        Yritäppä kirjoitti:

        mennä tarjoamaan käytettyä daciaa esim autoliikkeeseen niin kyllä se todellisuus tulee viimeistään silloin vastaan.

        Kyllä siitä saa ihan käyvän hinnan. Kannattaa todellakin miettiä hintaa euroissa, ei prosenteissa. Itse olen pari tarjousta kysynyt vaihtoon noin 35 th autoon. Itselläni on Duster ajettu noin 60 th ja ikää sillä kaksi vuotta. Maksoin siitä 24 th ja paras tarjous on ollut 18,5 th. Euroissa pudotus on 5,5 tuhatta, joten ei se kovin paljon ole kuitenkin jo aika paljon ajetulle autolle. Toki autossa on vielä takuu voimassa. Jos autoliikkeessä on vähänkin järkimies, niin kyllä se ihan hyvän hinnan tarjoaa. On ihmisiä, jotka katsovat kokonaisuutta eivätkä maksa turhaa hintaa brändistä, niin kuluttajissa kuin myös autokauppiaissa. Miten olisi Volvon hinta tippunut 2 vuotta ja 60 th kilometriä? Jos haluaa brändistä maksaa, niin asia ok. Toki Volvolla ajaessa ylemmyyden tunne saatta joillakin olla erilainen kuin Dacian ratissa, mutta mistä se taas johtuu?


      • Jeeppimies
        Jakohihna? kirjoitti:

        Mikä se on? T: Bemarimies

        En tiedä.


      • ketju
        Jeeppimies kirjoitti:

        En tiedä.

        Missä autoissa on kestävät ketjut? Diesel, bensa.


      • Vai laatua halvalla
        Dacian arvo säilyy kirjoitti:

        Kyllä siitä saa ihan käyvän hinnan. Kannattaa todellakin miettiä hintaa euroissa, ei prosenteissa. Itse olen pari tarjousta kysynyt vaihtoon noin 35 th autoon. Itselläni on Duster ajettu noin 60 th ja ikää sillä kaksi vuotta. Maksoin siitä 24 th ja paras tarjous on ollut 18,5 th. Euroissa pudotus on 5,5 tuhatta, joten ei se kovin paljon ole kuitenkin jo aika paljon ajetulle autolle. Toki autossa on vielä takuu voimassa. Jos autoliikkeessä on vähänkin järkimies, niin kyllä se ihan hyvän hinnan tarjoaa. On ihmisiä, jotka katsovat kokonaisuutta eivätkä maksa turhaa hintaa brändistä, niin kuluttajissa kuin myös autokauppiaissa. Miten olisi Volvon hinta tippunut 2 vuotta ja 60 th kilometriä? Jos haluaa brändistä maksaa, niin asia ok. Toki Volvolla ajaessa ylemmyyden tunne saatta joillakin olla erilainen kuin Dacian ratissa, mutta mistä se taas johtuu?

        Ammattikuskina ja molempia autoja ajaneena voin sanoa että esim ajomukavuudesta ja varustetasosta ei voi edes puhua samankaltaisista autoista vaikka samalta hiukan ulospäin näyttää! Ja hintaeroa tekee esim nelivetotekniikka joka on aivan eri planeetalta.


      • Duster-Volvo
        Vai laatua halvalla kirjoitti:

        Ammattikuskina ja molempia autoja ajaneena voin sanoa että esim ajomukavuudesta ja varustetasosta ei voi edes puhua samankaltaisista autoista vaikka samalta hiukan ulospäin näyttää! Ja hintaeroa tekee esim nelivetotekniikka joka on aivan eri planeetalta.

        Minusta Duster on ihan näppärä ajettava, mutta ei tietenkään Volvon veroinen. Itsekin olen ajanut molemmilla, mutta kyllä Dusterissa hinta/ laatu on kohdillaan. Mitä vikaa nelivetotekniikassa on? Nelivetodieselduster varusteineen on noin 25 th ja Volvon vastaava XC60 noin 60 th, joten pakkohan autoissa on eroja olla. Varmaa on myös se, että maksat Volvon brändistä. Onneksi auoja on erilaisia, on mistä valita.


      • Vetokyky kertoo paljon
        Duster-Volvo kirjoitti:

        Minusta Duster on ihan näppärä ajettava, mutta ei tietenkään Volvon veroinen. Itsekin olen ajanut molemmilla, mutta kyllä Dusterissa hinta/ laatu on kohdillaan. Mitä vikaa nelivetotekniikassa on? Nelivetodieselduster varusteineen on noin 25 th ja Volvon vastaava XC60 noin 60 th, joten pakkohan autoissa on eroja olla. Varmaa on myös se, että maksat Volvon brändistä. Onneksi auoja on erilaisia, on mistä valita.

        Itse tarvitsen nelikkoa vain veneen ja kelkan vetämiseen. Jarrullisen kärryn vetämisessä (dacia 1500kg ja volvo 2000kg) on jo eroa vaikka eihän volvo vielä tosimaastureille pärjää. Kertoohan se paljon mitä valmistaja pystyy lupaamaan. On sitten eri juttu mihin nelivetoa tarvitsee. Esim honda crv myydään nelivetona vaikka se on etuvetoinen auto minkä toinen takapyörä auttaa jos jäädään kiinni?


      • 1500 kg ok itselle
        Vetokyky kertoo paljon kirjoitti:

        Itse tarvitsen nelikkoa vain veneen ja kelkan vetämiseen. Jarrullisen kärryn vetämisessä (dacia 1500kg ja volvo 2000kg) on jo eroa vaikka eihän volvo vielä tosimaastureille pärjää. Kertoohan se paljon mitä valmistaja pystyy lupaamaan. On sitten eri juttu mihin nelivetoa tarvitsee. Esim honda crv myydään nelivetona vaikka se on etuvetoinen auto minkä toinen takapyörä auttaa jos jäädään kiinni?

        Toki vetokyky täytyy olla riittävä, itsellä vene ja traileri jää alle 1500 kg: n ja hyvin on noussut jyrkältäkin rampilta ja jopa hiekkapohjaisesta luonnonstamasta. Minulla on siis Duster, siinä on lukittava nelivetomahdollisuus. Sen lisäksi automaatti, jolla yleensä mennään ja etuveto.


      • Varmanpäälle
        1500 kg ok itselle kirjoitti:

        Toki vetokyky täytyy olla riittävä, itsellä vene ja traileri jää alle 1500 kg: n ja hyvin on noussut jyrkältäkin rampilta ja jopa hiekkapohjaisesta luonnonstamasta. Minulla on siis Duster, siinä on lukittava nelivetomahdollisuus. Sen lisäksi automaatti, jolla yleensä mennään ja etuveto.

        Itse en uskalla tavaksi asti vedellä vetokyvyn rajoilla. (Ainakaan veneen nosto) jos jotain paukkuu niin sitten maksaa,


      • 1500 kg ok itselle
        Varmanpäälle kirjoitti:

        Itse en uskalla tavaksi asti vedellä vetokyvyn rajoilla. (Ainakaan veneen nosto) jos jotain paukkuu niin sitten maksaa,

        Kyllähän se näin tietenkin on. Duster on kuitenkin palvellut hyvin ja vene on todellakin noussut, niin kuin ei mitään. Kokemusta on kaksivedollakin nostosta, siloin kytkin savusi joka kerta aika tavalla. Dusterissa on muuten erinomainen pieni ykkösvaihde, minkä olen huomannut hyväksi veneen nostossa kuin myös kaupungissa ruuhkanopeuksissa. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin automaatti, mutta sitä ei vielä Dusteriin saa. Toidaalta olen automaatteja hiukan vierastanut, kun niissä on ollut aika paljon ongelmia.


      • 14+16
        ketju kirjoitti:

        Missä autoissa on kestävät ketjut? Diesel, bensa.

        Missä ei olis kestävät ketjut? (paitsi vw-konsernin koneissa)


      • ketju
        14+16 kirjoitti:

        Missä ei olis kestävät ketjut? (paitsi vw-konsernin koneissa)

        Käyttääkö Subaru jakopään ketjua? Millaista huoltoa se vaatii?


      • hmm...
        Dacia4x4 kirjoitti:

        Sanotaanko näin että tuohon hintaluokkaan paras olisi daciassa duster. Uuden saa alta 20te ja eiköhän tuolla aja sen mitä vähän ajetulla volvollakin.

        Aloittaja halusi turvallista autoa.

        Dacia Duster menestyi varsin surkeasti EuroNCAP törmäystestissä. Saaden 3 tähteä. Muut citymaasturit saavat järjestään 5 tähteä, eli kyllä se halpa hinta näkyykin auton suunnittelussa.

        http://www.euroncap.com/results/dacia/duster/2011/421.aspx


    • toyota

      Ehdottomasti vanha toyota, se kestää hamaan tappiin.

      • Kestääkestää

        Mutta osat maksaa maltaita jos ei moponetistä löydy


    • Nämä oikeita

      Kyllä toyota on paras,osia saa ja ne on edullisia 1990 vuosikymmenen autoihin.

      Yksikään nyky auto ei pärjää kestävyydessä,aonoastaan mersedeksen g malli menee samoissa.

      • Tojon hinnat

        Itse kyllästyin hintoihin kun on muutama ollut. Esim hiacen kello 240€ !!! Tekeminen ei ole tasan maksanut euroakaan. On myös halpoja osia mutta jotkut jotain aivan muuta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe