Uskova ei kykene näkemään todellisuutta

ikiateisti

Koska uskova näkee ympärillään kasanpäin tapahtumia, joille hän keksii yliluonnollisia selityksiä, niin uskovan maailmankuva on vääristynyt.

Suurin osa Suomen kansasta pitää näitä uskoa, armoa ja pelastusta vain sanahelinänä ja heidän maailmankuvansa ei ole suuremmin vääristynyt, mutta pieni osa eli uskovat, elää itseluomassaan uskonilluusiossa. Surullisimmillaan näiden zombien kokema maailma on kuin jostain fantasiakirjallisuudesta.

25

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väärä Olo

Hohhoijjaaaa, kuinka väärässä voit ollakaan :(

• veli-kalle

Totta! Ateistiseen tapaan aloittaja ei tiedä mitään uskovista, mutta heittää varmana totuutena tarinaa kehiin. Ateistit uskovat ja heidän maailmankuvansa perustuu valheisiin. Siksi he niitä mielellään levittelevätkin.

• Niin, mitä voi ajatella ihmisestä, jonka mielestä muut yksilöt ovat vain tyhjiä kuoria, joita saatanalliset voimat ohjaavat? Kaikki tapahtumat ovat vain joko Jumalan siunausta ja suunnitelmaa tai Luciferin kapinaa? Hän itse on oikeassa ja muut haluavat tuhota hänen sielunsa? Tai jonka käsitys ajasta on se, että kaikki on jo tapahtunut ja ilmoitettu pari tuhatta vuotta sitten ja me olemme vain näyttelijöitä tässä henkivaltojen teatterissa?

• Juuri näin. Tuohon kun lisätään Nooan arkkimatka, ympärillä surraavat demonit ja ihmisen vapaa tahto yhdistettynä siihen, että tämän marionetti-pelin lopputulos on ollut jonkun tiedossa jo ennen alkuvihellystä niin aika käsittämätön paketti.

Lisäksi tuntuu välillä että taisi karata mopo tekijänsä käsistä, koskapa joutui luomiensa kanssa ilmitappeluun heti alkumetreillä.

• Raamattu kertoo

(Ps.139:16) "Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
      sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
      Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
      olivat kaikki päiväni jo luodut."

(Ilm.20:15) "Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen."

Koko maailmankaikkeuden historia on ollut kirjoitettu luomisesta lähtien, myös sekin että ketkä pääsevät osalliseksi Jumalan valtakuntaan ja että ketkä joutuvat maksamaan ikuisesti synneistään helvetissä. Herra on Luoja. Miten voit luoda vapaalla tahdolla varustettuja olentoja ilman vaaraa että ne kääntyvät sinua vastaan? Enkeleille ja ihmisille annettiin vapaa tahto. Ja vapaan tahtonsa mukaan he tulevat valitsemaan kohtalonsa. Jumala tiesi miten he tulevat valitsemaan joten siinä mielessä heidän kohtalonsa on ollut jo kirjoitettu maailman luomisesta alkaen, mutta silti he ovat itse päättäneet kohtalonsa.

• jidhdde

jos ne ketkä kääntyy vapaasta tahdostaan luojaansa vasten pistetään ikuiseen kidutukseen, niin eikö olisi ollut järkevää luoda vain sellaisia olentoja jotka vapaasta tahdostaan päättävät olla luojan puolella? onko luoja sadisti?

• jidhdde kirjoitti:

jos ne ketkä kääntyy vapaasta tahdostaan luojaansa vasten pistetään ikuiseen kidutukseen, niin eikö olisi ollut järkevää luoda vain sellaisia olentoja jotka vapaasta tahdostaan päättävät olla luojan puolella? onko luoja sadisti?

Kun lopputulos oli jo kaikkivoivalla Luojalla etukäteen selvillä, niin prossessissa meni joku poskelleen.
        Eli miksi luoda miljardeittain piruparkoja, joiden ainoa tehtävä on kitua ikuisesti.
        Hanurista.

>>>onko luoja sadisti?

• >>Jumala tiesi miten he tulevat valitsemaan joten siinä mielessä heidän kohtalonsa on ollut jo kirjoitettu maailman luomisesta alkaen,...>...mutta silti he ovat itse päättäneet kohtalonsa.

• Minä olen Jumala

"Koska uskova näkee ympärillään kasanpäin tapahtumia, joille hän keksii yliluonnollisia selityksiä, niin uskovan maailmankuva on vääristynyt."

Tämä tuo monelle uskovaiselle illuusion siitä että kaikki on suuremmissa käsissä ja kaikki on ennalta määrättyä, eli ei sokeassa uskossa ei ole syytä huoleen. Saahan ei-toivottujen asioiden "aiheuttaja" rangaistuksensa fantasiamaailmassa. Vastuuta maanpäällä ei tarvitse ottaa kun sen kerrotaan tulevan esiin vasta maallisen kuoleman jälkeen (lue: sitten kun olemme palanneet osaksi luonnon kirtokulkua) ja onhan joku määritellyt että juutalainen kapinallinen sovitti keksityt synnit uskovien puolesta. Usko tekee passiiviseksi ja se on kuin tutti taaperolle.

Rukoilu on ihmisen keksimä rituaali. Kristitylle se on kaunispyyntö (omassa mielessä majailevalle) herralle, ateisti näkee luultavasti sen tapahtumana jossa kädet laitetaan ristiin opetetulla tavalla ja sitten hoetaan ylistys sanoja tyhjälle toiveikkaana. Kun sitten aurinko tulee pilvien takaa esiin, uskovainen häkeltyy rukouksen voimasta, ja ateisti voisi ajatella että sattuipas hyvin.

Rukoilun (ja miksei profetioinnin) teho on tosiasiassa sama kuin todennäköisyys millä rukoiltu / profetioitu asia käy toteen. Siksi lottovoittoa joutuu rukoilemaan hyvin pitkään. Onneksi uskovalla on selitys tähänkin: herra antaa kun katsoo sen tarpeelliseksi ja kun uskot tarpeeksi niin kolkuttavalle avataan ;) Toki uskonveljet voivat auttaa profetian ja rukouksen perille menemistä lavastamalla asioita. No, pilviä vuoria tms. hekään eivät siirrä.

• >>>Rukoilun (ja miksei profetioinnin) teho on tosiasiassa sama kuin todennäköisyys millä rukoiltu / profetioitu asia käy toteen.

• "Onneksi uskovalla on selitys tähänkin: herra antaa kun katsoo sen tarpeelliseksi ja kun uskot tarpeeksi niin kolkuttavalle avataan ;)"

Ja toisaalta, jos ajattelee asiaa noiden horoskooppi-kristittyjen kannalta, niin ovi avataan vain niille, joille Suuren Suunnitelman mukaan ovi pitää avata. Joten löytyykö vielä mahtavampi asia kuin kaikkivoipa yliluonnollinen olio, nimittäin Suuri Suunnitelma? Itse Oikeudenmukaisuuden ja Kaikkivoipaisuuden on orjallisesti seurattava Suurta Suunnitelmaa. Hänellä ei sitten olekaan vapaata tahtoa. Ja taas menee TosiKristityn itsekeskeisessä mielessä tasa-arvoiset ihmisyksilöt viemäristä, koska avun pyytäminen Jahvelta on turhaa, jos tätä avunantoa ei myönnetä Suuressa Suunnitelmassa.

• yurki1000
        marathustra kirjoitti:

"Onneksi uskovalla on selitys tähänkin: herra antaa kun katsoo sen tarpeelliseksi ja kun uskot tarpeeksi niin kolkuttavalle avataan ;)"

Ja toisaalta, jos ajattelee asiaa noiden horoskooppi-kristittyjen kannalta, niin ovi avataan vain niille, joille Suuren Suunnitelman mukaan ovi pitää avata. Joten löytyykö vielä mahtavampi asia kuin kaikkivoipa yliluonnollinen olio, nimittäin Suuri Suunnitelma? Itse Oikeudenmukaisuuden ja Kaikkivoipaisuuden on orjallisesti seurattava Suurta Suunnitelmaa. Hänellä ei sitten olekaan vapaata tahtoa. Ja taas menee TosiKristityn itsekeskeisessä mielessä tasa-arvoiset ihmisyksilöt viemäristä, koska avun pyytäminen Jahvelta on turhaa, jos tätä avunantoa ei myönnetä Suuressa Suunnitelmassa.

Moi Marathustra.

Luoja antoi aivot käyttöä varten. Huomaan sinun käyttävän aivojasi. Itsekin olen pohtinut ns. predestinaatiota.

Voisiko olla mahdollista, että ihmissielut luotiin samalla kuin enkelitkin? Siinä tapauksessa olisi mahdollista, että osa ihmissieluista lankesi samaan aikaan kuin osa enkeleistäkin lankesi. Tällöin ihmissielujen kohtalo olisi sinetöity jo ennen niiden asettamista kehoihimme.

Ps. 139:16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

Job 14:5 Hänen päivänsä ovat määrätyt, ja hänen kuukausiensa luku on sinun tiedossasi; sinä olet asettanut hänelle määrän, jonka ylitse hän ei pääse.

Raamatun mukaan jokaista kutsutaan. Mutta jos tietyt sielut saivat langenneiden enkelien kohtalon jo etukäteen, niiden paatumus saattaa estää niitä kääntymästä. Mene tiedä. Tulipahan mieleen.

paz
        jyrki

• Esko o

Sinun maailmankuvasi on todella vääristynyt. Elät aivan illuusioissasi. Sinun olisi mentävä puhumaan niiden ihmisten kanssa, joiden arvelet elävän mielikuvitusmaailmoissa. He kertoisivat sinulle heti, että kuvittelet vain.

• Esko o

>>>Sinun olisi mentävä puhumaan niiden ihmisten kanssa, joiden arvelet elävän mielikuvitusmaailmoissa.

• Esko o
        ikiateisti kirjoitti:

Esko o

>>>Sinun olisi mentävä puhumaan niiden ihmisten kanssa, joiden arvelet elävän mielikuvitusmaailmoissa.

Sinä et tiedä mitään minun uskostani. En ole minkäänlainen fundamentalismi. Olen vain ateismin kriitikko, koska ateistit ovat huonosti käyttäytyviä. Nytkin horiset täyttä pötyä. Todistat jälleen saman asian, ateistit hourailevat.

• Heissan Esko o.

"Uskon", että raamatulliset paheiden kylät löytyvät Suomesta !
      Siis ei mitään mielikuvistus paikkojen; Sodoma ja Gomorran suhteen. Taitaa olla vain niin, että ne ovat uudellen rakennettu kun ne vanhat menivät tuhannen p.... n päreiksi.

Avaappa Google Maps.

https://www.google.fi/maps/preview?hl=fi#!q=Sodoma, Sonkajärvi&data=!4m10!1m9!4m8!1m3!1d531531!2d27.2302224!3d63.6043758!3m2!1i1280!2i899!4f13.1

• Esko o

En näe tuossa linkissä mitään paheiden kyliä.

• Raamattu kertoo

Saatana, Lucifer on langennut arkkienkeli. Hän oli ensimmäinen joka aloitti kapinoinnin Jumalaa vastaan. Demonit ovat Luciferin puolelle liittyneitä langenneita enkeleitä. Eli siis Saatana ja demonit ovat valinneet kääntyä Jumalaa vastaan. Käärmeen muodon ottaneen Saatanan kehoituksesta ensimmäiset ihmiset Aatami ja Eeva valitsivat kääntyä Jumalaa vastaan. Ne ihmiset jotka tekevät tuon saman valinnan Saatana ja demonit joutuvat myös samaan paikkaan kuin hekin joutuvat. Tämän kovan valinnan edessä on jokainen ihminen ja enkeli ja jokainen ihminen ja enkeli valitsee itse missä ikuisuutensa viettää.

Matteuksen Evankeliumi luku 25 jae 41:
      "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

https://www.youtube.com/watch?v=cZJEt40-pVc

• yurki1000

Miksi IKI ei esitä todisteita?

Olen kertonut hänelle, ettei Luojaa ja Vapahtajaa voi kumota. Raamattu on selvästi Jumalan puhetta ihmisille.

http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

Yhdenkin Herraan luottavan olemassaolo todistaa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan puolesta. Kristuksen usko annetaan ylhäältä. Sitä uskoa ei voi suggeroida.

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Myös vaino todistaa.

Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.

http://www.stefanus.fi/

Ilman Luojamme kutsua, emme kiinnostuisi pelastuksesta. Käytännössa suomalaiset uskovat olivat ateisteja ennen ns. uskoontuloaan.

- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti.

http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Pyydän jokaista ymmärtämään, että Herra on antanut omilleen lähetystehtävän. Jumalan sana ei muutu, vaikka viestimiehet tapettaisiin.

Pyydän Ikiä armahtamaan ensin itsensä. Veljet ja sisaret rukoilkoot hänen puolestaan.

Sananl. 4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

Kehittyvä tiede todistaa, että Raamattu ja luomakunta ovat toisiaan tukevia tietopankkeja.

DNA-tutkimus auttaa löytämään juuremme.

http://www.familytreedna.com/landing/discover-your-past.aspx

Radio Dei: 46% ihmisistä on Aabrahamin jälkeläisiä. Raamattu myötäilee.

1Moos. 17:5 Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.

Jaakobin sukukunnilla on merkityksensä kansojen synnyssä.

5Moos. 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

Jumalan silmäterän siunaaminen on helpompaa, kun tunnemme juuremme.

4Moos. 24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

Vaakunat

http://jarmo10.org/vak.jpg

Kuningaskunta Suomi

http://jarmo10.org/jouni.htm

Raamattukoodi paljastaa Suomen.

http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

Ja paljon muuta. Etsivä löytää. Herra siunatkoon meitä ja perheitämme.

Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Jumalan rauhaa
      Jyrki

• En ole tehnyt sinunkauppoja teidän kanssanne yurki-boy, eli työntäkää hanuriinne nuo sinuttelut.

• Markku,,,... =)

Ateismi on satua ja höpötystä.

• uskonnoton

Ateismi on yksinkertaisesti jumaluskon puuttumista. Jumalat ovat silkkaa mielikuvitusta, mielen houretta, kun ei jakseta kestää sitä totuutta, että jokainen kuolee kerran, eikä sen jälkeen ole mitään. Ja kuoleminen on tosi asia jokaisen kohdalla. Siitä ei edes uskova onnistu livahtamaan, se on meidän elämämme loppupiste and that´s it.

On vain turhaa lohduttautumista uskoa taivaaseen pääsyyn. Kun on elänyt elämänsä pyrkien tuottamaan hyviä tekoja ja ajatuksia, jokainen omien mahdollisuuksien puitteissa, ei ole mitään syytä pelätä kuolemaa, kun on aika lähteä.

• FarOutReality

Uskova ei halua nähdä todellisuutta. Uskova ei osaa eikä uskalla elää oikeassa todellisuudessa, vaan hänen täytyy muokata ikioma mielikuvitustodellisuutensa, jossa hän voi turvallisesti elää näkymättömien mielikuvituskavereittensa kanssa.

Aina kun "keskustelee" uskovan kanssa huomaa miten irti todellisuudesta tämä onkaan. Ja miten tämä elää vain omissa harhaisissa kuvitelmissaan, joihin ulkomaailman oikeita tapahtumia annostellaan vain mikäli ne sopivat harhoihin. Jos ne eivät sovi, ne joko hylätään täysin tai sitten vääristellään sopiviksi keinoista piittaamatta, kuten kreationistit aina tekevät.

• 321715

Tämä ei ole suora vastaus sinulle, vaan kaikille tässä keskustelussa. Kaikki teidän riitelynne, todistamisenne ja muu. Ei merkitse paskaakaan minulle.

Tiedättekö mitä minä sanon? Minä sanon...vaikka itse Jumala, Saatana, Lucifer mitä hittoja ovatkaan, missä muodossa ovatkaan, tulisivat hyppimään naamani eteen "hei katso minua, olen olemassa", tai vaikka eivät olisikaan, en silti uskoisi heihin.

Oli Jumala olemassa tai ei. Uskonto on aina ollut ihmismassojen hallitsemisesta, hyväksikäytöstä, sisäsiittoisen filosofian, kulttuurin ja moraalin pakottamista toisille.
      Uskonto on, ja on aina ollut sotaa, muodossa tai toisessa. Joten vaikka itse Jumala tulisi hyppimään naamani eteen, niin haistattaisin paskat. Jos Jumala yrittäisi pakottaa minua johonkin, niin mielummin kuolen kuin annan jonkun, egomaanisen narsistin ja heidän seuraajiensa pompotella minua ympäriinsä.

Joten työ uskovaiset ja ateistit voitte kaikessa rauhassa esitellä kaikki ässä korttinne, aika moni ihminen, ajattelee loppujen lopuksi samalla tavalla kuin minäkin.

Olen nähnyt aika paljon elämäni aikana, jopa asioita joille en ole löytänyt tieteellistä selitystä. Näistä yksi on jonka uskon olevan ruumiista irtautumis kokemuksen, tai enneunet. Joten en tiedä mihin uskoa tarkalleen. Mutta yhteen asiaan olen aina uskonut, ja se on se että minua ei pompotella ympäriinsä. Oli kyseessä sitten. Jumala, Ateistit, Buddha tai mikä tahansa muu.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      138
      3419
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      274
      2940
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      227
      1854
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      65
      1792
    5. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1778
    6. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      64
      1521
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      89
      1323
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1262
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      329
      1191
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1072
    Aihe