Onko tulehdusarvo 6 normaali?

peloaks

Oon ihan sairaan vainoharhanen ja luulosairas, ja nyt kahden vupden pelkäämisen jälkeen kävin lääkärillä oireista, joiden takia lääkäri ei ollut huolissaanmut laitto verikokeeseen oman mielenrauhan vuoks. Äskön sit lääkäri soitti tuloksia ja sano että kaikki on nornaalia ja voit lopettaa itsea tutkimisen ja hbkin erinomainen. Ainut luku mitä se sano ääneen oli tulehdusarvo 6, johon lääkäri sano että on normaalia. Tartuin kuitenkin tohon numeroon ja oon huolissani onko se sittenkin liian korkea kun en oo kipeenä tai mitää? :O kaverilla oli kuulemma 7kun oli kipeenä ja ny mietin onko mulla sittenki joku vakava sairaus kerta tulehdusarvo 6 ilman syytä. vai onko normaalia ja voin olla huoletta :( seuraavaks vissii ois suunta psykologille..

13

16907

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no hätä

Se on ihan normaali arvo jos menee yli kymmenen on elimistössä joku tulehdus joten voit olla rauhassa

• onnex on antibiootit

Itselläni oli paha tulehdus ja arvot huiteli tuolla 200 tietämillä. Vieläkin hengissä :-).

• autan, kun osaan

En ole sairaanhoitaja enkä lääkäri, mutta sinun kannattaa tarkistaa ko. tulehdusarvo asia paikallisen terveysaseman tai -sairaalan sairaanhoitajalta. Puhelimitse onnistuu kyllä, kun olet viitseliäs. Tämä vaatii sinulta vain vähän vaivaa. Täältä suomi24-paltalta ei kannata kysyä terveyteen liittyvistä asioista, jos haluat oikeasti pysyä terveenä ja olla käyttämättä psykologia.

• pelokas

Lääkäri joka minut tutki ja verikoetulokset ilmoitti nniin sanoi kaiken olevan täysin normaalia ja että voin lopettaa huolehtimisen. Silti epäilyttää koska olen niin luulosairas

• ei valelekurikaa

No tuo tulehduarvojuttu on niin tavallinen, että kyllä ilman lekurinpapereitakin siihen osaa vastata. Alle kymmenen on siis normaalia, mutta joskus saattaa olla vähän yli kymmenenkin, eikä se meinaa viel yhtään mitään.

• ll.

Kumpi tuo oli, lasko vai CRP??

• pelokas

En tiiä lääkäri sanoi vaan että tulehdusarvo. Veikkaan kyllä CRP kun lääkäri sano 6 olevan normaali ja googletuksen perusteella alle 10 on normaali.

• Lääkärin mielestä OK

MUTTA todellisuudessa EI OLE OK!!

...................jatkuu. ................Sait keskilämmöksi esim.34,00C-ast.

>>>>>>Okei, jatketaan testaamista:
      Käyt labrassa otattamassa pika- CRP.n. Saat tulehdusarvon lukeman: 9.

Lääkärin vast.otolla saat ylläolevilla arvoilla terveen paperit!!
      Tunnetko itsesi terveeksi? Jatkuu.................
      Kokonaan linkissä:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi

• lkölkölk

Olipa kyseessä sitten senkka tai CRP, tulos on normaali. CRP voi olla myös yli kymmenen ilman että se tarkoittaisi mitään erityistä ja esim. flunssa nostaa arvoa. Millaisia oireita sinulla sitten on? Jos ainoa oire on että luulet olevasi kipeä, niin silloin olet nimenomaan luulosairas, joka sekin on tietysti sairaus, mutta vaatiin tosiaan sitä psyykkeen hoitoa. Nykyään on netti pullollaan tietoa jota ihmiset imevät itseensä kuin kärpässienet. Tietokin voi sairastuttaa ja mielellä on ihmeellinen voima.

Mulla alkoi tuossa joitakin vuosia sitten ranne särkemään. Kävin lääkärillä ja kun röntgenissä ei näkynyt mitään, lääkäri lähetti hermoratatutkimukseen ja totesi että se on varmaan rannekanavaoireyhtymä. Minä sitten asiasta mitään tietämättömänä menin nettiin lukemaan kaiken saatavilla olevan tiedon. Yksi rannekanavaoireyhtymän yleisimmistä oireista on sormien puutuminen ja aloin huomata että minulla on sitä. Sitä ei siis ollut ennen kuin olin käynyt netissä vähän selvittelemässä. Kun hermoradat sitten tutkittiin, kävi ilmi etteivät hermot olleet puristuksissa ja lopullinen diagnoosikin selvisi pian. Ylättäen tämän kuultuani loppui sormien puutuminen, koska se ei yksinkertaisesti kuulunut oirekuvaan. Kipu oli siis todellista, mutta puutuminen taas valheellinen oire. Mieli voi siis saada aikaan vahvojakin fyysisiä oireita.

• FAKTAAAAAA

Lainattu netistä:
      Suomessa laboratorioiden CRP:n viitearvo on yleensä alle 3 mg/l (jotkin laboratoriot ilmoittavat alle 10 mg/l). Ihanteellinen lukema on kuitenkin paljon pienempi, nimittäin miehillä alle 0,55 ja naisilla alle 1,0 mg/l. Oma lukemani oli viimeksi (toukokuussa 2014) mitattaessa vain 0,1 mg/l. Kroonisissa taudeissa suosittelen mittaamaan herkän CRP:n eli hs-CRP:n (high sensitivity CRP), joka antaa hyvin tarkkoja arvoja matalissa lukemissa.

• Hyväon

Minulla CRP oli siinä 30 tienoilla. Tarkkaa en muista. Lääkäri kertoi sen olevan ihan hyvä. Kun kuitenkin pidin lukemaa hieman jo kohonneenakin, kyselin aiheesta tarkennusta. Lääkäri kertoi siinä Caussin käyrästä, ja sen vaikutuksesta hyväksyttyihin suosituksiin. Näihin perusteluihin perustuen lukema ei siis ollut liian korkea, mutta jos se kohoaa tuhansiin, niin silloin tiedämme, että on aivokalvontulehduksesta kysymys, kertoi lääkäri!

• Kipeää

Mulla CRP eilen 29 ja tänään 31 pitää mennä lääkärille mutta en ymmärrä miksi? Koska eihän tuo ole edes korkea kun vertaa joihinkin 400 ja olen siis kuumeessa.

• Serppi

Kyllä 6 on ihan normaali tulos. Itse huolestuisin vasta ehkä yli 20 arvosta. Mulla oli angiinassa 200.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe