ientulehduksesta...

ginvitis74

Minulla on jatkunut ientulehdus reilut 2 vkoa. Iensärky on painajaista johon ei auta särkylääkkeet. Hammasleku antoi vain " herkän suun hammastahnaa" ja käski tulemaan 2 vkon kuluttua uudelleen jos oirehtii. Ikeniä myös kuumottaa, vuotaa verta.
Jatkuuko ientulehdus viikosta toiseen?
Pesen hampaat 2 x päivässä ja en käytä sokerisia tuotteita. Nyt kuulemma pitää pestä " herkän suun hammastahnalla" 4 x päivässä! Sydänvikaisena ientulehdusta ei saa tulla...
Hammasleku epäili ientulehduksen johtuvan hormoneista. No onhan keski - ikäisellä jo muutenkin kuivuneet limakalvot. Onko se tavallista?

3

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+15

Tulisi mieleen apteekissa myytäviä esim. klooriheksidiinihuuhteita ja geelejä.

Hammasvälien puhdistus hammaslankaimella, tikulla tai hammasväliharjalla myös auttaa.

Hammasharja ei yleensä puhdista hammasvälejä, joissa voi muhia tulehduksia.
      Puhdistus poistaa bakteerit ja niille suotuisat elinolosuhteet.

Kärsivällisyyttä puhdistukseen. Ei liikaa hankausta tai voimaa. Aluksi sattuu mutta parantuessa puhdistus alkaa tuntua paremmalta.

• gingiviitti

Ei kuulosta ihan normaalilta. Kyllä ientulehduksessa ikenet voivat olla arat ja vertavuotavat harjatessa, mutta ei siinä kyllä tuollaista särkyä ole. Hammaslääkäriin ja röntgenkuviin.

• ginvitis74

Olin käynyt silloin hammaslääkärissä, jolloin avasin keskustelun eli reilu viikko sitten. Olen käyttänyt herkän suun purskutetta ja herkän suun hammastahnaa. Ei ole lainkaan helpottanut ientulehdus. Hammaslekuri sanoi että jos ei helpota pariin viikkoon niin sitten uudelleen ja otetaan sieniviljelynäyte...

Taitaa joutua menemään. On niin kova iensärky joka päivä ja ikenet on vetäytyneet.
      Onneksi ei ole hampaissa kariesta!

Hammaslääkäri kysyi, onko hiivatulehdusta tai muita infektioita, ihottumaa tms. Vastasin kieltävästi, sillä niin oli totuus. Mutta eilen kun katsoin jalkojani, huomasin isovarpaan ja seuraavan välissä että siellä on tullut ihorikko. Nyt yritän sitä hoitaa. En tuntenut kipua tai kutinaa, sillä jalka jossa se on, on tunto pois jäykkähalvauksen takia. Ties kuinka kauan se on ollut siellä. Siksi varmaan ikenetkään ei anna rauhaa. En muistanut hammaslääkärille sanoa, että on pepussa vaippaihottumaa ( säännöllinen käyttö ) .

Onko ihottumat ja ientulehdus toisiinsa liitännäinen?

Tämä on painajaista!3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7658
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3702
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1856
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1120
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      983
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      951
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      752
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe