Sähköisen bensapumpun kestoikä

Benssi

Japanilais-Englantilaisella Autolla ajettu jo 350 tkm.

23

4400

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sitten?

      Olkoon ajettu vaikka miljoona kilometriä, sähköinen bensapumppu ei kulu loppuun missään autossa

      • 406 2.0 ST

        Pösössä hajosi 150tkm ajettuna, liekö loppuun kulunut, ainakin lopetti toimimasta, joo tiedän että moni muukin asia loppuu toimimasta pösössä jo noilla kilometreillä, kun joku kommentoi kuitenkin..


      • Joskus tuuriakin

        Volvossa kesti 13 vuotta eli 250000 km. Olin käynyt edellisenä päivänä hankkimassa uuden pumpun, kun vanha piti huolestuttavaa ääntä. Pumppu petti lopullisesti korjaamon pihalla, kun olin sopimassa vaihtoaikaa. Pois lähtiessä auto ei enää lähtenyt käyntiin, joten asiaa piti hieman kiirehtiä.


      • Anonyymi

        Heh! heh! . . . kuvitteletko ettei bensa pumpussa ei olisi lainkaan kuluvia osia? Kasvahhan ja opi hieman lisää ELÄMÄSTÄ! Kirjottele sitten uudestaan, mutta ihan lyhyesti vaan. Sillä on ikävää lukea kirjoituksia, jotka ovat kirjoittaneet eli laatineet. Lapsivedestä märin korvin olevat "JAMPAT" . . . Jos et tiedä mitä on lapsivedet KYSY ÄIDILTÄSI . . . Siis ei ole tuulilasin eli ns. pissapojan vesistä lainkaan kyse.


      • Anonyymi

        74 Mazdassa ja 83 Hondassa hajosivat, en muista kilometrejä.


    • varma valinta

      Aitojapsissa kestänyt ainakin 385 tkm, eikä oireile lainkaan niinkuin vastaavat Audeissa.

      • tuuripeliä kaikki

        No mulla hyyty "aitojapsissa" 135tkm kohdilla. almistusvika vissiin, eiköhän niitä vikoja tule näihin "parhainpiinkin", ainakin mulla ihan tarpeeksi yhteen autoon ja siksi merkki vaihtui ei japskiin.


      • korkeapainepumpusta?
        tuuripeliä kaikki kirjoitti:

        No mulla hyyty "aitojapsissa" 135tkm kohdilla. almistusvika vissiin, eiköhän niitä vikoja tule näihin "parhainpiinkin", ainakin mulla ihan tarpeeksi yhteen autoon ja siksi merkki vaihtui ei japskiin.

        Kuka olikaan laittanut japsin tankkiin niitä audin metallilastuja?


    • sitroen.

      Aidossa Ranskan Rapeassa (Pösö 205 vm -89) mekaaninen bensapumppu kestänyt vasta 475 000 km eikä oireile. Saksanseisojassa (Ford Escort -72) vastaava hajosi jo alta puolella tuosta lukemasta.

      • hauska sitikka vaari

        no ehkä noin pitkän aikavälin aikana on autoalalla ja osissa tapahtunut jo jotain muutoksia ja kehitystäkin??


      • kysymys..

        onko tuo pösö ollut sulla uudesta saakka?


      • sitroen.
        kysymys.. kirjoitti:

        onko tuo pösö ollut sulla uudesta saakka?

        Noin 40 000 siinä oli mittarissa kun sen ostin.


    • teräskyrppen.....

      Aloittajalle........ Menee vielä toisen mokoman, Että heilahtaa....
      Saksalaisissa vaihdetaan jo kolmannen kerran.....
      Ai, Että miksikö? ......No, Pitäähän korjaamojakin ajatella.....Ajattelee saksalainen...........

      • psa vikakunkku

        Ranskalaiset auton suunnittellijat ei ajattele...he oivaltavat..volaa...näinhän se pitää tehdä..., ja korjaamot ¨ varaosaliikkeet kiittävät..paitsi takuuaikana...


    • Varaosamyynnin tiski

      .

      Varaosamyynnin tiskillä kuultuna= 200 000 - 300 000 km

      Autonvalmistaja tuskin ajattelee että jonkin osan pitäisi kestää enempää

      • 406 hdi

        Pösön laatu paranee kun sinne vaihtelee alkuperäisosien tilalle kun poksahtelevat vaikka kiinassa tehtyjä tarvikeosia, ja tuo 200-300tkm varmaan totta mutta koskee oikeita autoja, ei ranskalaisia, esim valeon valmistamat tuotteet on paljon heikompia kuin vaikka kiinalaisten vastaavat osat, sähkölaitteissa varsinkin valeo on pimeyden herra !!!


    • jokumuu.

      Vaikka kaikenlaisia vanhoja ritsoja on ollut niin en muista että sähköistä polttoainepumppua olisi koskaan tarvinnut vaihtaa, eli ilmeisesti kestävät ihan riittävän hyvin. Kärryt ovat olleet lähinnä italialaisia, ranskalaisia ja saksalaisia.

      Hämärä muistikuva on että ensimmäisen sukupolven etuveto-Corollan mekaanisesta pumpusta olisi mennyt kalvo puhki mutta eipä noita parinkymmenen vuoden takaisia juttuja enää varmaksi muista. Saattoi se olla myös Fiat 127 tai Peugeot 505.

      • rikki menee

        kyllä yleisesti noita vaihdellaan tuolla 200 000-300 000km välimaastossa merkkiin, kuin merkkiin se, kun on kuluva osa tuo pumppu ja vanhoissa kaasutinvehkeissä nuo kalvopumput joskus rupesi vuotamaan öljyä, jos ei muuten mennyt kalvo rikki niin silloin viimeistään täytyi vaihtaa


      • jokumuu.
        rikki menee kirjoitti:

        kyllä yleisesti noita vaihdellaan tuolla 200 000-300 000km välimaastossa merkkiin, kuin merkkiin se, kun on kuluva osa tuo pumppu ja vanhoissa kaasutinvehkeissä nuo kalvopumput joskus rupesi vuotamaan öljyä, jos ei muuten mennyt kalvo rikki niin silloin viimeistään täytyi vaihtaa

        En myönnä enkä kiistä, oma kokemus kun on tosiaan vain omista autoista. Sähköisellä (bensan tai dieselin) siirtopumpulla varustettuja lienee ollut noin 15 kappaletta, eikä siis vielä ole osunut yhtään pumppuvauriota kohdalle. Edelliset omistajathan ovat tietty voineet vaihtaa mitä vaan, mutta tuskin nyt ainakaan jokaiseen yksilöön.

        Yhden sähköpumppumurheen kuitenkin muistan: Velimiehen Alfa 75 Twin Sparkissa oli jostain syystä ihan tehtaan jäljiltä kaksi pumppua, toinen tankissa ja toinen pohjassa tankin ulkopuolella. Toinen noista oli pimeä, mutta toinen pumppu jaksoi hoitaa homman niin kauan kun tankkia ei ajanut ihan tyhjäksi. Myöhemmin toisesta pumpusta löytyi murtunut johto jonka korjaamisen jälkeen se lähti pelaamaan, mutta en enää muista oliko tämä se aiemmin toiminut vai mykkä pumppu. Näistä kun on tosiaan jo vähän aikaa.


    • Anonyymi

      03 accordissa 560tkm ja alkuperäsellä pumpulla. Myös puolat alkp. laturi kerran vaihdettu.

      • Anonyymi

        Omalla oli ajettu varmaankin alle 300 000 kun hajosi. Moottori hyvä, mutta kori aivan paska.


    • Anonyymi

      Hiiliharjatonta mallia eli melkein ikuinen timantti!

    • Anonyymi

      yli puoli vuosisataa tullu autollakin ajeltua, eri merkkejä, joku vähän,
      joku vähän enemmän käytettynä,
      kerran on menny bensapumppu, ajokm jotain 250000
      kerran laturi ja onkohan 2-3 starttia,
      muuta erilaista kuluvaa osaa, niinkuin asiaan kuuluu,
      ei yhtään kone- eikä vaihdelaatikko remonttia,
      on ollu manuaalia, sekä automaatteja,
      edustajana ollessa kilometrimittari pyöri aika tiuhaan,
      eräskin pösö lähti minulta 375000 mittarissa, ei siihen tarvinnu kun naftaa osti
      ja joskus jonkun hehkutulpan, kenkää vaan,
      ehkä mulle ei oo sattunu maanantaipäivän autoja tai onko ollu hyvällä pidolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe