Polvi kipu

Helen

Voisitteko kertoa millaisia oireita polven nivelrikko on aiheuttanut teille.Mikä kipuun on auttanut? Paheneeko kipu liikkuessa? Olen todella kiitollinen vastauksista. Epäilen että itselläni on tämä sairaus. Näkyykö nivelrikko tavallisissa röngenkuvissa?

8

3166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lara

Mulla on polvissa pitkälle edennyt nivelrikko. Molemmat polvet on leikattu useasti. Kuukauden päästä aika tähystykseen ja kurkataan sisälle että mikä tilanne siellä nyt on. Särkee kovasti, välillä kipu säteilee koko jalkaan ja varsinkin reiteen, johtuu siitä että kun nivelet kuluneet niin luiden hermot "hankautuvat" ja kipuilu tuntuu koko reidessä. Tietääkseni kulumat ei kovin selvästi näy röntgenissä. Itse sain kipuun kipupiikkikuurin jota kävin terv.keskuksessa saamassa. Kipu ei välttämättä lisäänny liikkuessa, joskus kovimmat kivut iskee levossa.
      Pelottaa aikalailla kun oon vasta 30 ja näillä jaloilla pitäis hippasta vielä parhaimmassa tapauksessa yli 40 vuotta. Keinoniveliä laitetaan mut kuulemma vaan kerran ja ne kestää 10-20 vuoden kulutuksen. Täytyy vaan toivoo ja rukoilla että polvet kestää eikä kivut ylly sietämättömiksi.

• Helen

Lara vastauksesta. Mitä tarkoitit kipupiikki kuurilla. Kävin nimittäin juuri lääkärissä ja hän löi polveen piikin, mut ei kyllä puhunut mitään piikki kuurista.Eikä sen paremmin sanonut mikä polvessa on. Ihan on kyllä samat oireet kun sinulla.Samaa minä olen ihmetellyt miten näillä jaloilla mennään eteenpäin.Ikää on viisi vuotta enemmän kun sinulla.Minulla kyllä kivut lisääntyy mitä enemmän olen jalkojen päällä ja kävelen.

• Lara
        Helen kirjoitti:

Lara vastauksesta. Mitä tarkoitit kipupiikki kuurilla. Kävin nimittäin juuri lääkärissä ja hän löi polveen piikin, mut ei kyllä puhunut mitään piikki kuurista.Eikä sen paremmin sanonut mikä polvessa on. Ihan on kyllä samat oireet kun sinulla.Samaa minä olen ihmetellyt miten näillä jaloilla mennään eteenpäin.Ikää on viisi vuotta enemmän kun sinulla.Minulla kyllä kivut lisääntyy mitä enemmän olen jalkojen päällä ja kävelen.

En muista mitä se aine oli jota polveen piikitettiin mutta jotain "luistovoidetta" se oli joka voitelee nivelet ja vähentää kipua. Tarkalleen ikäni on 34 eli melkein samaa vuosikertaa ollaan. :) Mä suhtaudun positiivisesti tulevaisuuteen vaikka jotkut lääkärit pelottelee etten kävelis muutaman vuoden kuluttua. Lääketiede kehittyy niin nopeesti että olen varma että keinot on keksitty kun mun polviparat on loppuun ajettu.
        Mulla on seisomatyö jonka lopetan joulukuussa ja meen uudelleenkoulutukseen. Lääkäri suositteli ammatinvaihtoa ja niinhän minä teen. Istumatyö ontaa näille polville toivottavasti lisävuosia. Syötkö sä jotain kipulääkkeitä? Mä en mutta hiomaan että mitä enemmän vietän aikaa salilla niin sitä vähemmän kipuja. Vahvat reisilihakset ja polvea ympäröivät lihakset auttaa kummasti. Onpa jännä jutella tällei "kohtalotoverin" kanssa kun mä luulin että tää on pääasiassa mummojen vaiva.

• taru
        Lara kirjoitti:

En muista mitä se aine oli jota polveen piikitettiin mutta jotain "luistovoidetta" se oli joka voitelee nivelet ja vähentää kipua. Tarkalleen ikäni on 34 eli melkein samaa vuosikertaa ollaan. :) Mä suhtaudun positiivisesti tulevaisuuteen vaikka jotkut lääkärit pelottelee etten kävelis muutaman vuoden kuluttua. Lääketiede kehittyy niin nopeesti että olen varma että keinot on keksitty kun mun polviparat on loppuun ajettu.
        Mulla on seisomatyö jonka lopetan joulukuussa ja meen uudelleenkoulutukseen. Lääkäri suositteli ammatinvaihtoa ja niinhän minä teen. Istumatyö ontaa näille polville toivottavasti lisävuosia. Syötkö sä jotain kipulääkkeitä? Mä en mutta hiomaan että mitä enemmän vietän aikaa salilla niin sitä vähemmän kipuja. Vahvat reisilihakset ja polvea ympäröivät lihakset auttaa kummasti. Onpa jännä jutella tällei "kohtalotoverin" kanssa kun mä luulin että tää on pääasiassa mummojen vaiva.

Perästä tullaan. Minun polveni kestävät vielä aika hyvin seisomista ja kävelemistä, mutta kyykkiminen tekee tuskaa, sekä vettä polviin. Samoin laatikoitten/tms. nostaminen maasta ja laskeminen maahan. Siis kaiken kaikkeen polvien koukistaminen.
        Ammatiltani olen puutarhuri. Alan vaihto tai jatko-opiskelu on mielessä, sillä tiedän ettei tästä parempaan päin olla menossa. Nyt alkaa selkäkin renata, kun olen pari vuotta nostanut vain selällä..

• Helen
        Lara kirjoitti:

tämä vastaus mut olen syönyt useampaa lääkettä. Viimeksi söin Vioxxakut nimistä lääkettä mut kun lääke ei vaikuttanut koko vuorokautta niin lääke vaihdettiin Arcoxiaan. Arthyl jauhetta määrättiin kans.Auttoiko sinulle se liuos hoito?Tää Arthyl jauhe on sitä samaa ainetta mut sulle laitettavat pistokset on huomattavasti tehokkaammat.Entä mitkä lääkkeet sinulle ovat olleet parhaimmat?

• Lara
        Helen kirjoitti:

tämä vastaus mut olen syönyt useampaa lääkettä. Viimeksi söin Vioxxakut nimistä lääkettä mut kun lääke ei vaikuttanut koko vuorokautta niin lääke vaihdettiin Arcoxiaan. Arthyl jauhetta määrättiin kans.Auttoiko sinulle se liuos hoito?Tää Arthyl jauhe on sitä samaa ainetta mut sulle laitettavat pistokset on huomattavasti tehokkaammat.Entä mitkä lääkkeet sinulle ovat olleet parhaimmat?

Piti tulla tänne toi mun vastaus mut laitoin sen tohon alkuun vahingossa.... :)

• Lara

Mä oon varmaan jotenki outo kun en oo mitään lääkkeitä syönyt. Molemmat polvet on leikattu kahteen kertaan(eturistiside) ja kipulääkkeitä söin leikkausten jälkeen jonkin aikaa mutta tähän nivelrikkoon en ole mitään syönyt. Eikä nämä kivut ole pahemmin vaivannut kun viimeaikoina. Lokakuun alussa mulle on varattu aika tähystykseen ja tehdään tilannekatsaus, katotaan miten pitkällä se nivelrikko on. Pidä peukkuja :)

• Helen

pukkuja. Minulle ei sit uudet lääkkeet auttanut.Nyt olen menossa reuma kokeisiin.Että pidähän peukkuja myös minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      70
      789
    Aihe