Miehet ja ulkonäköpaineet

nainen4

HOI miehet, ukot, äijät! Haluaisin kuulla miesten suhtautumisesta omaan ulkonäköönsä.

Kertokaahan siis miehet, minkälaisia ulkonäköpaineita teihin kohdistuu ja keneltä? Vaikuttaako median luomat ihanteet? Mitä ulkonäkö ylipäätään teille merkkaa? Mitä teet konkreettisesti vain oman ulkonäkösi eteen?

Viime vuosina punttisalilla käyminen on tullut takaisin muotiin, ja varmaan moni mieskin (ainakin naisissa huomaa) on innostunut bodaamaan. Millaista kroppaa oikein tavoittelette? Enemmän massaa, isompaa habaa vai timmimpää vatsaa?

204

5723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

      Yritän pitää itseni normaalipainoisena. Siis en sellaisena, joka tätä nykyä alkaa olla "normaalia" eli selvä ylipainoisuus, vaan oikeasti normaalipainoisena painoindeksin mukaan.

      Pukeudun klassisesti ja harkiten.

      Siinä se.

      • aye!

        Aika hyvin sanottu, itse piti kans sanoa jotain tyyliin kun nyt ei ihan muodottomaksi lihoisi ja semmoinen hyvä ookoo-tason peruskunto kun säilyy niin aika jees...

        Itseltä löytyy myös raskas luusto jonka ansiosta olen ollut jo ala-asteelta mallia "ylipainoinen kun papereista katsotaan", mutta vastaantulijan silmissä sitten ei ihan niinkään...


      • miees kaks-kasi
        aye! kirjoitti:

        Aika hyvin sanottu, itse piti kans sanoa jotain tyyliin kun nyt ei ihan muodottomaksi lihoisi ja semmoinen hyvä ookoo-tason peruskunto kun säilyy niin aika jees...

        Itseltä löytyy myös raskas luusto jonka ansiosta olen ollut jo ala-asteelta mallia "ylipainoinen kun papereista katsotaan", mutta vastaantulijan silmissä sitten ei ihan niinkään...

        Niin, itse lasken tietynlaisen pinnallisuuden keskekasvuisten ihmisten ongelmaksi.Siis jos elämällä ja esim.parisuhteelle ei ole sen syvempiä kriteereitä niin sitten valitaan juuri salilla hankittu ulkonäkö monet muut liikunta harrastukset, pitää matkustella, koulututtautua yms.Tarkoitan vain sitä että hienoa, jos joku jaksaa liikkua ja käydä salilla.Vielä hienompaa jos nauttii siitä.Mutta, niitä odotuksia tai paineita ei saisi siirtää mielestäni muihin ihmisiin.

        Itse henk.koht. tykkään käydä lenkillä haukkaamassa happea ja pyrkimyksenä on saada vielä 10kg pois painoa jonka jälkeen bmi taulukkojen mukaan on vielä 20kg ylipainoa.Itselleni se ei ole mikään ongelma enkä koe nyt enkä varsinkaan sitten itselläni ulkonäkö paineita.
        Itse kun en perusta mitään ihmissuhteita,en edes parisuhdetta siihen että naiseni on trimmannut kroppansa jossain hienolla kuntosalilla.Eiii, tärkeämpää on aidosti se mitä korvien välissä liikkuu ja mitä sydän tuntee.


      • juuh
        aye! kirjoitti:

        Aika hyvin sanottu, itse piti kans sanoa jotain tyyliin kun nyt ei ihan muodottomaksi lihoisi ja semmoinen hyvä ookoo-tason peruskunto kun säilyy niin aika jees...

        Itseltä löytyy myös raskas luusto jonka ansiosta olen ollut jo ala-asteelta mallia "ylipainoinen kun papereista katsotaan", mutta vastaantulijan silmissä sitten ei ihan niinkään...

        Isojen luiden syyksi ei voi laittaa ylipainoa. Isot luut voi lisätä painoa vain noin 2-3 kg


      • totuus on
        aye! kirjoitti:

        Aika hyvin sanottu, itse piti kans sanoa jotain tyyliin kun nyt ei ihan muodottomaksi lihoisi ja semmoinen hyvä ookoo-tason peruskunto kun säilyy niin aika jees...

        Itseltä löytyy myös raskas luusto jonka ansiosta olen ollut jo ala-asteelta mallia "ylipainoinen kun papereista katsotaan", mutta vastaantulijan silmissä sitten ei ihan niinkään...

        Oletko ämmä? Raskas luusto vittu mitä kitinaa ja tekosyitä! Läski sohvaperuna olet Häpeä! Tuolasta rumaa kaljatynnyriä kukaan halua päälleen ähkimään. YÖK!


      • vakan valinta
        miees kaks-kasi kirjoitti:

        Niin, itse lasken tietynlaisen pinnallisuuden keskekasvuisten ihmisten ongelmaksi.Siis jos elämällä ja esim.parisuhteelle ei ole sen syvempiä kriteereitä niin sitten valitaan juuri salilla hankittu ulkonäkö monet muut liikunta harrastukset, pitää matkustella, koulututtautua yms.Tarkoitan vain sitä että hienoa, jos joku jaksaa liikkua ja käydä salilla.Vielä hienompaa jos nauttii siitä.Mutta, niitä odotuksia tai paineita ei saisi siirtää mielestäni muihin ihmisiin.

        Itse henk.koht. tykkään käydä lenkillä haukkaamassa happea ja pyrkimyksenä on saada vielä 10kg pois painoa jonka jälkeen bmi taulukkojen mukaan on vielä 20kg ylipainoa.Itselleni se ei ole mikään ongelma enkä koe nyt enkä varsinkaan sitten itselläni ulkonäkö paineita.
        Itse kun en perusta mitään ihmissuhteita,en edes parisuhdetta siihen että naiseni on trimmannut kroppansa jossain hienolla kuntosalilla.Eiii, tärkeämpää on aidosti se mitä korvien välissä liikkuu ja mitä sydän tuntee.

        Tuollainen "lasken tietynlaisen pinnallisuuden keskekasvuisten ihmisten ongelmaksi"-asenne kulminoituu kahden sorttiseen ihmistyyppiin:

        -h*lvetin kauniit naiset: he sanovat näin koska he saavat aina seuraa, josta he luonnollisesti kelpuuttavat ne kaikkein parhaimman näköiset.

        -rumat ja lihavat: he pettävät itseään vaikka hyvin tietävät että ulkonäöllä huomattava merkitys, etenkin naisten ulkonäöllä.

        Luultavasti sinä ja naisesi kuulutte jälkimmäiseen kastiin, kelpaatte toisillenne kun ette paremman näköistäkään saa. No hyvähän se on että vakka on valinnut kantensa.


      • Sillä tavalla..
        totuus on kirjoitti:

        Oletko ämmä? Raskas luusto vittu mitä kitinaa ja tekosyitä! Läski sohvaperuna olet Häpeä! Tuolasta rumaa kaljatynnyriä kukaan halua päälleen ähkimään. YÖK!

        Mistäs sinä sen tiedät?

        Onko kokemusta?


    • Persoonallisesti

      "Kertokaahan siis miehet, minkälaisia ulkonäköpaineita teihin kohdistuu ja keneltä? Vaikuttaako median luomat ihanteet? Mitä ulkonäkö ylipäätään teille merkkaa? Mitä teet konkreettisesti vain oman ulkonäkösi eteen?"

      Muotia en seuraa oikeastaan lainkaan, kun käyn vaatekaupoilla ostan sellaisia vaatteita jotka näyttää minusta hyvältä päälläni. Ei mua kiinnosta mitkään medioissa esiintyvät "trendipellet". Pukeudun omalla tavallani ja olen monesti saanut kehujakin siitä!

      Haluan olla siistin ja persoonallisen näköinen. Ulkonäkö on eka asia minkä ihmiset musta näkee. Ulkonäöllä voi mielestäni viestittää asioita ja se kertoo ihmisestä. Itse arvostan sitä jos ihminen pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään. Toki tässä voi myös mennä liiallisuuksiin ja tulla ulkonäkökeskeiseksi, mikä ei ole hyvä asia.

      "Viime vuosina punttisalilla käyminen on tullut takaisin muotiin, ja varmaan moni mieskin (ainakin naisissa huomaa) on innostunut bodaamaan. Millaista kroppaa oikein tavoittelette? Enemmän massaa, isompaa habaa vai timmimpää vatsaa?"

      Itse en ole bodari, urheilen kyllä ajoittain ja olen normaalipainoinen ja kuntoni on hyvä

      • aurinkotar

        Vastaan, vaikka olen nainen, mutta jokseenkin samoilla linjoilla. En vaan voinut olla tulematta tsekkaamaan mistä puhutaan. Sillä kovin tuntuu miehillä olevan vaateita naisten ulkonäön suhteen (ja ellei heillä niin muilla naisilla toisia naisia kohtaan), joten mielenkiintoista nähdä vähän heidän omaa kantaansa asiaan omalta puoleltaan. Itse olen ulkönäköpaineista suht' vapaa. Mielestäni olen ihan OK kivan näköinen nainen, ja se riittää itselleni.

        Mutta mitä miehiin tulee: nyt on kaiketi tullut muotiin "moderni mies" luolamiehen ja alfauroksen jälkeen - jos ne nyt naisten ihanteita aiemminkaan ovat olleetkaan. Joskaan itseäni ei liian neitimäinen ("keikarityylinen") mies sytytä.

        Mutta mies saa kernaasti olla herkkä, lämmin ja empaattinen. Sixpacilla ei niin väliä, mutta "katseen kestävä" saa mielelllään olla. Mikä on taas kokonaisuus luonteesta lähtien. Se jos mikä näkyy ulkoisessa olemuksessa. Hyvät käytöstavat ja kyky kohdata toinen IHMINEN ovat oleellisia taitoja. Se, miten ihminen kohtelee muita ja suhtautuu toisiin, kertoo ylipäätään jo paljon.

        Tyystin toinen asia on mielipide- ja arvokysymykset. Näidenkin eroavaisuuksista huolimatta jokainen ansaitsee tulla hyväksytyksi sellaisenaan kuin on.


      • aurinkotar
        aurinkotar kirjoitti:

        Vastaan, vaikka olen nainen, mutta jokseenkin samoilla linjoilla. En vaan voinut olla tulematta tsekkaamaan mistä puhutaan. Sillä kovin tuntuu miehillä olevan vaateita naisten ulkonäön suhteen (ja ellei heillä niin muilla naisilla toisia naisia kohtaan), joten mielenkiintoista nähdä vähän heidän omaa kantaansa asiaan omalta puoleltaan. Itse olen ulkönäköpaineista suht' vapaa. Mielestäni olen ihan OK kivan näköinen nainen, ja se riittää itselleni.

        Mutta mitä miehiin tulee: nyt on kaiketi tullut muotiin "moderni mies" luolamiehen ja alfauroksen jälkeen - jos ne nyt naisten ihanteita aiemminkaan ovat olleetkaan. Joskaan itseäni ei liian neitimäinen ("keikarityylinen") mies sytytä.

        Mutta mies saa kernaasti olla herkkä, lämmin ja empaattinen. Sixpacilla ei niin väliä, mutta "katseen kestävä" saa mielelllään olla. Mikä on taas kokonaisuus luonteesta lähtien. Se jos mikä näkyy ulkoisessa olemuksessa. Hyvät käytöstavat ja kyky kohdata toinen IHMINEN ovat oleellisia taitoja. Se, miten ihminen kohtelee muita ja suhtautuu toisiin, kertoo ylipäätään jo paljon.

        Tyystin toinen asia on mielipide- ja arvokysymykset. Näidenkin eroavaisuuksista huolimatta jokainen ansaitsee tulla hyväksytyksi sellaisenaan kuin on.

        Selvennän vielä ajatustani: mielestäni melkein puolet ihmisen "ulkonäöstä" perustuu ulkoiseen olemukseen. Siihen toki tulee mukaan myös jotain ihmisen sisäisestä maailmasta, millä tavalla on vuorovaikutuksessa ympäristönsä kanssa. Mutta nyt olikin puhe ulkonäöstä.

        Miten sitten ylipäänsä ihminen kohtelee muita, on oleellista. Kukaan meistä ei voi tyystin olla ennakkoluuloista ja -asenteista vapaa, joten siinäpä haastetta ihmiselle! Yleistyksiltä olisi myös tärkeää välttyä, sillä asiat eivät ole mustavalkoisia. Kaikesta huolimatta jokainen meistä on kuitenkin oman historiansa tuote, mikä kysyy ymmärrystä kanssaihmisiltä.


    • Male Anorex

      Vatsa on pidettävä litteänä, vaatikoon se sitten mitä tahansa. En halua ostella uusia farkkuja tämän tästä, vaan mahtua vanhoihin, joita on kaapissa monet.

      Oikeastaan millään muulla ei ole merkitystä, joten käsivarret saavat olla ruipelot ja hartiat kapoiset.

    • Mediassa on ollu niin hyvännäkösiä drageja/crossdressaajia ja androgyynejä miehiä, että oma feminiininen representaatio tässä mieheksi luokitellussa kehossa tuntuu riittämättömältä.

      Maskuliinisemman puolen suhteen ei oo ulkonäköpaineita. Parta on just eikä melkein loistava silloin ku annan kasvaa, ja oon sopivan jätkämäinen renttu omalla tyylilläni. Mut se feminiinisyyden ilmaisu ja genderbender tyyli, siinä on alemmuudentunnetta ku moni tekee sen niin_hiton_hyvin-

      • mies84

        Ois upeeta oppii käyttää pukuja.ja jopa smokkia jos mut kutsuttaisi sellasiin juhliin


      • iIIuminatus

        -se on muuten genderBLENDER se sana ;)


      • olen juntti
        iIIuminatus kirjoitti:

        -se on muuten genderBLENDER se sana ;)

        Mitähän tarkoittaa?


      • olen juntti kirjoitti:

        Mitähän tarkoittaa?

        Tarkoittaa sukupuolten ulkoisten piirteiden sekoittamista vaatetuksella, kampauksella ja ehostuksella. Genderbender olisi taas sukupuolisen ilmaisun taivuttamista jonnekin päin - mikä toki saattaisi johtaa likipitäen samaan lopputulemaan ;-)


    • esteetikko erkki

      Minulla ei ole ulkonäköpaineita.

      Arvostelen vain naisihmisten ulkonäköä. Siellä niiden paineiden pitää pysyäkin, on ihan liikaa jo paine hellittänyt, kun ruokkoamattomia akkoja juoksee pitkin kyliä ties mitä päällään.

      Anu Saagim on oikeassa.

      • tuskinpa

        Ei ole hellittänyt. Pikemminkin mennyt kuvankäsittelyn ja kauneusleikkauten myötä sellaiseksi että tavallinen luomu nuorikin nainen on "ruma". Jos suurella osalla ei ole mahdollisuutta päästä lähellekään ihannetta niin on ymmärrettävää jos naiset mieluummin tällaisessa maassa keskittyvät muihin asioihin.


    • vvvxcvcxcvxvxc

      "Millaista kroppaa oikein tavoittelette? Enemmän massaa, isompaa habaa vai timmimpää vatsaa?"

      Valtaosa varmaan kaikkea näistä.

      Itse olen käynyt jo useita vuosia kuntosalilla, mutta taukoja on tullut loukkaantumisten ja rasituksen takia. Kroppani ei ole oikein luotu painoharjoitteluun ja sen ehdoilla mennään. Panostan myös aerobiseen aika paljon, joten se ei ole muutenkaan paras tilanne optimaalista lihaskasvua ajatellen. En toisaalta myöskään halua turhan suuria lihaksia, koska ne ovat taas aerobisessa kuntoilussa lähinnä haitta.

      Räjähtävää voimaa, nopeutta, ketteryyttä, kehonhallintaa, kestävyyttä sekä terve ja hyvä kroppa. Ne ovat minun tavoitteeni.

      Muuten panostan ulkonäkööni ostamalla vaatteita, jotka minusta sopivat minulle ja tuovat hyviä puoliani esille. En seuraa muotia muuten kuin katsomalla ympärilläni olevia ihmisiä ja saamalla siitä ideoita omaan pukeutumiseeni. En pukeudu kovin koristeellisesti, vaan ihan perus elementeillä mennään ehkäpä korvakoruja lukuunottamatta, jotka tuli teininä laitettua.

      Sitten tietenkin hyvä hygienia, karvojen lyhentäminen naamasta ja muualtakin kehosta ja kohtalaisen runsas hajustevarasto.

      En kuitenkaan liiku läheskään aina tyylikkäissä vaatteissa, vaan urheiluvaatteet on useasti päällä kaupassakin. Johtunee tosin siitä, että menen sinne yleensä pyörällä eikä farkuissa tai vastaavissa ole kovin mukava polkea.

    • -------------

      Tavoittelen kaikkia aloittajan viimeisessä kappaleessa mainitsemia, mutta kyllähän se on niin että jos naamasta on ruma niin ei naiset kiinnostu. Niin ja lyhytkin olen, miehenhän pitäisi olla vähintään 180-senttinen tai ei naiset pidä miehenä ollenkaan. Luoko se sitten ulkonäköpaineita, kun viat on sellaisia joita ei voi korjata, tiedä häntä.

      Vaatteita ostan mukavia ja sellaisia mistä itse pidän, sen enempää miettimättä mitä muut niistä ajattelevat.

    • JonesHenry

      Miehen ulkonakopaineet alkoivat ehka jostain siita vaiheesta kun *Iso-Asrka* muodostui Hollywoodin *ihanne Arjalaiseksi* jossain 1980-luvun alussa

      http://www.youtube.com/watch?v=c7Iaz_r2t-g


      Nain yleisesti ottaen bodaajat on kylla hyvin homoryhma! Siella on TOSI paljon homoja! Bodaushan ei varsinaisesti edes ole urheilulaji. Arskan seksuaalisesta suuntautumisesta en suoraan sanoen niin hirveasti tieda. Hanella on ihan biologisia lapsia, mutta ei se esim biseksuaalisuutta mitenkaan sulje pois.


      Kylla semmoiset miehet on vahan homo ja bi, joille se ulkonako on itseisarvo. TOSIMIES sen sijaan arvostaa RAAKAA VOIMAA, nopeutta, kestavyytta ja reaktionopeutta erillaisissa taitolajeissa. Tuo bodauskulttuuri on kylla suoraan sanoen ihan puhtaasti GAY! Jotkut miehet bodaavat koska paaoisn haluavat tehda vaikutuksen toisiin miehiin, ja joskus menevat ihan rohkeasti iskemaan heita esim jossain Hesan uimahallissa.


      Iso osa naista bodaajatyypeista on kylla homoja. Ei normaalilla miehella esim ole 8-packkia. Kylla se on osoitus siita, etta mies kayttaa sita hyvakseen ihan puhtaasti FLIRTTAILLAKSEEN toisten miesten kanssa! Eli paaoisn kylla nyrkkisaanto on, etta jos mies harrastaa bodausta eika mitaan varsinaista URHEILULAJIA, niin kylla vahan homo on! Annan tasta yhden varsin tyypillisen kouluesimerkin!

      http://ufs-store.valmiskauppa.fi/images/kuvat/elastinen.png

      • 2+18

        Onks joku bodari vieny sult poikaystävän...;)


      • ...kalatkinjärvestä

        On tämä suomi persereikien aatelia: jos sulla on vähänkään parempi auto, heti alkaa joku läski vinkuu, jos sulla on pikkasen enemmän rahaa, heti alkaa joku läski vinkuu, jos sä huolehdit kunnostasi/ulkonäöstäsi, heti alkaa joku läski vinkuu.....jne....

        Nyt läskit(varsinkin rumat läskit, nimin. joneshenry huom.) läskiperseet ylös sohvalta, hyvinvointi vaati tekoja, joita te läskit voitte vain itse tehdä.


    • Pinnalliset miehet varmaan ottavat ulkonäkö paineita, ei tavalliset suomalaiset miehet.

      • Aikuinen mies

        Tuossa on hyvä pointti. Itse pidän ulkonäöstäni huolta, mutta en siitä mitään PAINEITA ota. Se ei toisaalta tarkoita sitä, ettenkö pystyisi pysymään tavoitteissani.


      • salille mars

        No sen kyllä valitettavasti huomaa, että suomalaiset miehet ei ota ulkonäöstään paineita... Todella harvoin katukuvassa näkee edes siedettävän näköisiä miehiä, saati sitten komeita.. Panostakaa itseenne enemmän!


      • Aikuinen mies
        salille mars kirjoitti:

        No sen kyllä valitettavasti huomaa, että suomalaiset miehet ei ota ulkonäöstään paineita... Todella harvoin katukuvassa näkee edes siedettävän näköisiä miehiä, saati sitten komeita.. Panostakaa itseenne enemmän!

        Suomen passi kyllä löytyy, mutta ei tuollaista yhtenäistä porukkaa kuin "suomalaiset miehet" kyllä ole olemassa. Itse ainakin joko juoksen 10 km tai käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, mutta ei minun tarvitse siitä paineita ottaa, koska teen sen mielelläni. Voisin myös lyödä vetoa, että näytän paremmalta kuin sinä any day of the week, bitch... ja ihan ilman meikkiä ;)


    • täh

      en mitää

    • hjkhjkjkjhkh

      No ei ole pahemmin ulkonäköpaineita, kun naisetkaan ei niitä paineita aseta. Raamikas mies pienellä vatsalla on aina riittänyt naisille, kunhan naisille juttelee mukavia.

      Ongelma on miten mies pitää paikat kunnossa, ettei tule selkäkipuja tai muita nivelkipuja ja siksi pitää yrittää liikkua esim. salilla, lenkillä jne...

      Pukeutuminen ja painon hallinta on kaksi keinoa, joilla on suurin vaikutus ulkonäköön.

    • Laiskan puhetta

      Bodaajat ovat homoja , tyylin pukeutuvat miehet ovat hinttejä , sportti autoilla ajavilla miehillä on pieni m*na ja he ovat kaljuja .

      Noin puhuu kateelinen laiska lihava ihminen joka ei itse jaksa panostaa omaan ulkonäköönsä joten pitää mennä haukkumaan ihmisiä jotka välittävät itsestään

    • IsoRotevaMies190/110

      Massan mahti parasta ÖNN! Ei kiinnosta mitä ämmät ajattelee. Samanlailla niiltä tavaraa saa oli hoikka tai pyöreä. Toki lihakset jeesaa tai sanotaanko iso runko. Mitä isompi kaveri sitä parempi mimmeille. Naiset haluaa tuntea olonsa turvalliseks. Voi olla vaikeeta 60kg sähly puuhelmipojun kainalossa. Vai oliko se niin et sählypoju on naisen kainalossa?

    • 16+8

      Ei sillä kropalla niin väliä kunhan on terve ja "kunnossa" että jaksaa liikkua jonkun verran.

      Jos on järjetön läski tai tupakoi niin paljon ettei henki kulje, ei viehätä.

      Ennen en pitänyt ruipeloista miehistä mutta ei ne oikeastaan ruipeloita ole ilman vaatteita. Vatsa on siistin litteä ja käsissä on pieni haba. Luikulla on parempi kunto kuin tuhdimmalla.

    • Tosi tyhmä nainen

      Tässä maailmassa ulkonäköä vaaditaan vain naisilta. Miehiltä ei vaadita muuta kuin seksiä kerran pari kuukaudessa ja vaihtaa autoon renkaat. MIehet on totutettu niin helppoon. Me naiset olemme NIIN TYHMIÄ!

      • täyttä sontaa

        tässä maailmassa miehiltä vaaditaan kaikista eniten , miehen pitää olla pitkä , lihaksikas , komea , rikas ja hauska . Naiselle riittää että on tissit , t*ssu ja meikkiä niin hän on beta miesten ympäröimänä .

        noin 6/10 näköinen nainen saa 4 kertaa enemmän miehiä kuin 8/10 näköinen mies saa naisia . Toki kun mennään 30-40 vuotiaiden tasolle niin miehet saavat enemmän naisia kuin naiset saavat miehiä tähän on syynä se että naisen kauneus
        on 17-29 sen jälkeen nainen vanhenee huomattavasti syynä on evoluution tarkoitus ettei vanhat naiset kilpailisi nuorten naisten kanssa kumppanin saamisesta .


      • sinäpä sen sanoit...
        täyttä sontaa kirjoitti:

        tässä maailmassa miehiltä vaaditaan kaikista eniten , miehen pitää olla pitkä , lihaksikas , komea , rikas ja hauska . Naiselle riittää että on tissit , t*ssu ja meikkiä niin hän on beta miesten ympäröimänä .

        noin 6/10 näköinen nainen saa 4 kertaa enemmän miehiä kuin 8/10 näköinen mies saa naisia . Toki kun mennään 30-40 vuotiaiden tasolle niin miehet saavat enemmän naisia kuin naiset saavat miehiä tähän on syynä se että naisen kauneus
        on 17-29 sen jälkeen nainen vanhenee huomattavasti syynä on evoluution tarkoitus ettei vanhat naiset kilpailisi nuorten naisten kanssa kumppanin saamisesta .

        "on 17-29 sen jälkeen nainen vanhenee huomattavasti syynä on evoluution tarkoitus ettei vanhat naiset kilpailisi nuorten naisten kanssa kumppanin saamisesta ."

        Missä tutkimuksessa tämä on todettu? Ei evoluutiota kiinnosta (eikä se "tarkoita" tehdä yhtään mitään, se vain tapahtuu), onko lisääntyjä nuori vai vanha eikä se yritä mitenkään "auttaa" nuoria naisia lisääntymään. Ja miksi ko. asia pätisi vain naisiin? Miehilläkin hedelmällisin ikä tulee vastaan, ei 50v. mies saa yhtä helposti ja yhtä terveitä lapsia kuin 25v.

        Toisaalta ihan tuttua kauraa perustella vanhojen miesten pinnallisuutta evoluutiolla.

        Taidat myös sotkea evoluution ja luonnonvalinnan keskenään, vaikka eipä sekään tuota aivopieruasi selitä, kun ne vanhat naiset ovat jo lisääntyneet eli geenit eivät karsiudu.


    • 18+9

      Kyllähän niitä ulkonäköpaineita välillä on. Toisaalta kun nykyään ihmiset elävät niin epäterveellisesti, niin omalla panostuksella on helpompaa erottua massasta. Miehillä ei tietenkään ole samanlaisia keinoja kuin naisilla ulkonäön parantamiseksi, mutta itse lähinnä yritän keskittyä pukeutumiseen, hiusten ulkonäköön ja fyysisen kunnon ylläpitoon.

      Tavoittelen sopusuhtaisen hoikkaa ja jäntevää ruumiinrakennetta. Sopivasti lihasmassaa, sopivan alhainen rasvaprosentti ja hyvät mittasuhteet.

      Tämä on ehkä se kunto, johon pyrin nykyiset elämäntavat huomioiden. Muutenkin sennäköinen mies, jolta haluaisin näyttää.

      http://revolutionconditioning.com/wp-content/uploads/2013/04/fit-male-nutrition.jpg

      Pidän tällaista rakennetta henkilökohtaisesti todella esteettisenä, mutta tuohon pääseminen vaatisikin jo roimasti itsekuria ja tiukkaa treeniä.

      http://us.123rf.com/400wm/400/400/moori/moori1112/moori111200009/11558993-a-young-and-fit-male-model-posing-his-muscles.jpg

      Ja nyt menee jo vähän homomaisuuden puolelle, mutta olisihan se kiva näyttää tältä. Olisi elämä paljon helpompaa, jos muistuttaisi puolijumalaa.

      http://lh6.ggpht.com/-rnuvWG6yJUE/T_zzRcncktI/AAAAAAAAEPs/zTqfJ7IHs_w/DSC_0498_thumb[3].jpg?imgmax=800

      • hardlygainer

        "Ja nyt menee jo vähän homomaisuuden puolelle.." - mitä ihmeellistä tuossa viimeisessä kuvassa on ? " Puolijumala" , tiukka vyötärö ,heiveröinen ylävartalo.


      • 9+6
        hardlygainer kirjoitti:

        "Ja nyt menee jo vähän homomaisuuden puolelle.." - mitä ihmeellistä tuossa viimeisessä kuvassa on ? " Puolijumala" , tiukka vyötärö ,heiveröinen ylävartalo.

        Tuolla naamalla on varmaan ihan sama, miltä kroppa näyttää :D. Sitä tuossa varmaan haettiin.


      • neidit erikseen...

      • no way

      • neidit erikseen...
        no way kirjoitti:

        Ei miellytä naisen silmää. Löysät tissit ja raskaana olevan naisen masu.

        Miksi pitäisikään miellyttää? Jos haluat miellyttää naisia, ole laiha tyttömäinen, käytä muotivaatteita, sisusta kotia, siivoa ahkerasti, kokkaa eksoottisia ruokia, shoppaile, ja vietä aikaa viinibaareissa tyttöporukassa. Meikitkään ei ole sinulta siinä tilanteessa kiellettyjä.
        Jos haluat perustaa perheen naisen kanssa, sinunlaisia ei kelpuuteta jälkeläisiä tekemään. Ihmiselämä on hyvin eläimellistä. Vahvimmat urokset voittaa naaraan itselleen. Sellainen ruma voimamies, joka tarraa sinua yhdellä kädellä rinnuksista ja nostaa roskakatoksen reunalle istumaan ja ihmettelemään, mitä oikein tapahtui.
        Sitten saat siltä naiselta tekstarin, että olit kivaa seuraa, mutta...


    • hapa-mies

      Itse käyn salilla bodaamassa penaa ja hapaa. Tytöt tykkää, olen 21-v mies.

    • Sika ja valas

      Eipä ole paljon paineita, jos tähtäimessä on suomalainen siiderivalas.

      • suom. kaljavalaat

        Entäs ne ulkomaalaiset siideri(kalja/viini/ym)valaat? Suomi ei ole ainoa maa, jossa on läskejä naisia (tai miehiä). Ja alkoholiakin kitataan muuallakin. Vai tarkoitatko kentie sanoa, että KAIKKI suomalaiset naiset ovat siiderivalaita?


    • Todellakin on!

      Nykymeininki on myös miehille tosi raakaa. Jos et ole hyvännäköinen, hauska, huomioonottava, iloinen, omaa riittävää maksuvalmiutta jne., niin on turha haaveilla siitä että naiset kiinnostuu. Itse mielestäni omaan kaikkia näitä ominaisuuksia, mutta olin hieman "veltto". En mikään läski siis vaan vähän sellainen "normiäijä". Nyt kun olen käynyt salilla vajaan vuoden ja saanut muutenkin ruokavaliolla itseni timmiin kuntoon, niin olen päässyt käyttämään "muita ominaisuukaia" ihan toisella lailla. Lopputuloksen arvannee...

      Eli on niitä!

      Toisaalta, empä mäkään mistään sisäänpäinkääntyneistä päärynänaisista innostu

    • Passeli

      Moikka moi! Itse olen jo 48v, 183cm, 78kg. En harjoittele enään tässä iässä niin paljon kuin 80 luvulla. Tottakai vieäkin kipinää riittää harjoitteluun painoni mukaisesti. On sanottu Stallonesta Iso-arkaksikin vireläkin kututaan. Reenaan enempi nykyään hauiksia, kuin koko roppaa. Kaikkihan katsovat yleensä miesten hauiksia, kuin vähemmälle jääneet ropanosat. Tottakai täytyyhän rintalihaksistonkin olla kunnossa. En ole koskaan reenannut lihaksiani minkään tappelumerkeissä. Vaan pelkän kuntonitakia ja omaksi ilokseni. Täytyy myöskin tässä myöntää se tosiasia että monet reenaavat myöskin väkivallanvaralta. Että pystyvät myöskin puolustautumaan yllättävissäkin tilanteissa Esm: Kaupungilla liikkuessaan. Tottakai ilman muuta naiset pitävät kiinteistä miehistä, jolla on jotakin kaljamasuntilalla. Itte pidän myöskin kiinteistä naisista, joilla on kiinteä krobba ja tietty se pylly. Nainen ei saa olla sellainen sagankilon keijukainenkaan, Rajansa kaikillakin ainakin minusta. Nainen on kauniinpana kiinteässä muodossaan ja se näkyy myöskin kasikissa naisissa kuka reenaa ja kuka ei.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Tulin juuri VesiVeijarista, uimahallilta. 3-5 kertaa ja tunnista jopa kolmeen tuntiin vesijumppaa, vesijuoksua ja uintia viikossa. Siinä saa riittävästi liikuntaa ottaen huomioon muutama tunti hyötyliikuntaa/viikko. Kroppa on salskea, notkea eikä liikakilot paina. Tosin vielä kun harrastin kilpaurheilua oli kroppa tosi timmissä kunnossa. Noin 70 kiloa, nyt rapiat 80 kg.


      • pikkupoikia

        Tärkeintä on että haba on kunnossa vaikka peruskoulu on selvästi nippa nappa (ehkä) läpäisty :).


    • good heart

      #Ei inulla ole paineita. Olen ruma, käyn kylä kuntosalilla, jalkaprassin enkka on 310 kg, penkistä nostan 100 kg, minulla ei ole tyttöystävää ollut koskaan. Olen aika ruma joten naiset ei mitään mun kanssa halua. Läskit juopot sa naisia mutta minä en ja käyn salia ainoastaan omaksi iloksi..ikää on 38 v ja poikuus tallella

      • Pömppis

        Tee kyykkyä ja mavee prässin sijaan, niin saat keskivartalonkin kuntoon. Pääset eroon poikuudesta! ;)


      • good heart
        Pömppis kirjoitti:

        Tee kyykkyä ja mavee prässin sijaan, niin saat keskivartalonkin kuntoon. Pääset eroon poikuudesta! ;)

        74 kg ja 170 cm. En usko että olen mikään läski


      • das voima!
        good heart kirjoitti:

        74 kg ja 170 cm. En usko että olen mikään läski

        Aika homomaisissa mitoissa. Kelpaisit minulle käsipainoksi.


    • raimo72

      Iso kulli kuulemma pitäis olla

    • mies-mies-mies

      Usein miehillä on ajatus että lihasta tulisi hankkia, mutta kuitenkin tiettyyn rajaan asti. Turhan erottuvat lihakset voivat olla haitaksi työnhaussa tai muissakin sosiaalisissa tilanteissa. Sama koskee myös tatuointeja. Vaikeaa kuvitella hyvin lihaksikasta ja tatuoitua miestä esimerkiksi johtajana.

      • n876b5vcrfed

        Buahahahahaa.

        Vieläkö joku jaksaa näitä vanhoja, lähes urbaanilegendoiksi asti kiivenneitä, fraaseja viljellä?

        Tai sitten se on vain niin, että sinä olet organisaatiossasi niin alhaalla, että et niitä johtajia juuri koskaan näe. Meillä on ylemmissä toimihenkilöissä ja johtajissa on jo kohta puolella jotain koristeita ihossaan ja yksi toimialajohtaja roinaa kunnolla ja yksi osastopäällikkö on muuten vaan vähän terveemmällä tavalla melko intensiivinen kehari.

        Vastapainoksi toki on sitten näitä sen normaalin suomalaisen miehen määritelmän täyttäviä. Siis niitä, joilla vyötärön ympärys on puolitoista kertaa rinnanympärys, ja jotka eivät jaksa oman painonsa vertaa nostaa missään voimaharjoitteessa, edes kyykyssä.


        Terveisin itsekin tatuoitu johtaja, jolla on edelliseltä uralta muistona vielä kohtuullisesti lihasta ja liikunnallinen elämäntapa.


      • Joannah
        n876b5vcrfed kirjoitti:

        Buahahahahaa.

        Vieläkö joku jaksaa näitä vanhoja, lähes urbaanilegendoiksi asti kiivenneitä, fraaseja viljellä?

        Tai sitten se on vain niin, että sinä olet organisaatiossasi niin alhaalla, että et niitä johtajia juuri koskaan näe. Meillä on ylemmissä toimihenkilöissä ja johtajissa on jo kohta puolella jotain koristeita ihossaan ja yksi toimialajohtaja roinaa kunnolla ja yksi osastopäällikkö on muuten vaan vähän terveemmällä tavalla melko intensiivinen kehari.

        Vastapainoksi toki on sitten näitä sen normaalin suomalaisen miehen määritelmän täyttäviä. Siis niitä, joilla vyötärön ympärys on puolitoista kertaa rinnanympärys, ja jotka eivät jaksa oman painonsa vertaa nostaa missään voimaharjoitteessa, edes kyykyssä.


        Terveisin itsekin tatuoitu johtaja, jolla on edelliseltä uralta muistona vielä kohtuullisesti lihasta ja liikunnallinen elämäntapa.

        Onpa juntin kuuloista...


      • ●●●●●●●●●●
        n876b5vcrfed kirjoitti:

        Buahahahahaa.

        Vieläkö joku jaksaa näitä vanhoja, lähes urbaanilegendoiksi asti kiivenneitä, fraaseja viljellä?

        Tai sitten se on vain niin, että sinä olet organisaatiossasi niin alhaalla, että et niitä johtajia juuri koskaan näe. Meillä on ylemmissä toimihenkilöissä ja johtajissa on jo kohta puolella jotain koristeita ihossaan ja yksi toimialajohtaja roinaa kunnolla ja yksi osastopäällikkö on muuten vaan vähän terveemmällä tavalla melko intensiivinen kehari.

        Vastapainoksi toki on sitten näitä sen normaalin suomalaisen miehen määritelmän täyttäviä. Siis niitä, joilla vyötärön ympärys on puolitoista kertaa rinnanympärys, ja jotka eivät jaksa oman painonsa vertaa nostaa missään voimaharjoitteessa, edes kyykyssä.


        Terveisin itsekin tatuoitu johtaja, jolla on edelliseltä uralta muistona vielä kohtuullisesti lihasta ja liikunnallinen elämäntapa.

        Buahahaa ...jonne


    • KKHS

      Eipä juuri ole ulkonäköpaineita, mitä nyt joskus on kehotettu vaihtamaan puhtaan vaatteet kirkkoon. Ei muutenkaan mitään sukupuolten ulkonäköpaineita ole olemassakaan, vaan jokainen luo ne itse itselleen.

    • sjdghiud

      Kertokaahan siis miehet, minkälaisia ulkonäköpaineita teihin kohdistuu ja keneltä? Vaikuttaako median luomat ihanteet? Mitä ulkonäkö ylipäätään teille merkkaa? Mitä teet konkreettisesti vain oman ulkonäkösi eteen?

      Siis paineet on aivan hirvittävät melkein aina pitäisi olla lihaksikas.
      komeat kasvot ja iso muna.
      ja olet oikeessa mediassa näkyy tälläisiä aikuisia miehiä paljon
      jotka on hyvin pukeutuneita ja lihaksikkaita,
      ja se hyvin pukeutuminen maksaa paljon..
      yritän ite ainakin näyttää järkevältä.
      no yritän olla lihoomatta liikaa.ja en tykkää kuntosalilla treenamisesta
      se on rankkaa ja lihaksien saaminen kestää liian kauan.

      t.mies30w

      • nloln

        Liityn nyt naisena sen verran keskusteluun mukaan, että mikäli mies olettaa saavansa hyvännäköisen ja timmin naisen, on miehenkin oltava hyvännäköinen ja timmi. Ulkonäköpaineet ovat juuri niin suuret, kuin omat kriteerit kumppanissa. Jos tahtoo kauniin naisen, pitää todennäköisesti olla komea, jne.

        Itse vaadin mieheltä itsestään huolehtimista, sillä teen itsekkin niin. Kuntoilen ja syön hyvin, pukeudun siististi. Näitä asioita siis etsin, onko se sitten kohtuutonta?

        Sohvaperunat löytävät kyllä toisensa, eivät siideriturvokkeiset naiset vaadi bodarimiestä, haaveilevat kylläkin. Mutta niinhän miehetkin tekevät, kyllähän kaikille se hoikka povipommi teille kaikille kelpaisi :)


    • Tosimies tietää

      Pitkät miehet ovat toki naisille se ykkösvaihtoehto. Ja jos vielä on lihasta ja muuten karismaa niin naisia saa. Eli jos oot väh 185 pitkä niin naiset rupee kiinnostuu. Homomaiset 60kg timmit kropat ei vaan ole miehekkäitä:) nyrkkeily on hyvä laji jos haluaa semmosen lihaksikkaan ja räjähtävän kropan eikä mitään turvonneita bodari lihaksia. Ja nytkkeilijän ei tarvii pullistella kun tietää miten siinä kuitenkin kävis:) toki miehellä pitää tänäpäivänä olla maksuvalmiutta jo tutustuakseen naisiin..aika harva laatunainen kiinnostuu jos miehellä ei ole duunipaikkaa ja onhan se aina seksikkäämpää jos mies on johtavassa asemassa tai vaikka urheilija kuin että mies on töissä kaupan kassalla tai taksikuski:) elämän tosiasioita. Hyvännäköiset ja fiksut naiset pariutuvat usein juuri sopivan varakkaiden ja hyvännäköisten pitkien miesten kanssa. Lihaksista on apua mutta jo pelkästään että olet isokokoinen ilman että se isous on vatsan seudulla auttaa naisten kanssa varmasti. Toki yksi tosiasia on myös se että jos omaat jonkun 10 senttisen meisselin niin suhde kuin suhde kyllä kariutuu siihen ensimmäiseen seksikertaan vai luuletko tosiaan että joku laatudaami jos huonompikaan nainen tyytyy tämmöiseen kymmenen sentin mieheen?? No ei kuule tyydy. Ainakaan loppuelämäkseen. Sitten toki se kaikkein tärkein eli se millainen olet!! Oletko miellyttävä ja mukavaa seuraa elämän eri tilanteissa ja onko sulla hyvä itsetunto? Kukaan ei tykkää huonoa itsetuntoa omaavasta tyypistä tai jostai tylsimyksestä/valittajasta...mutta yhtä kaikki mies jolla on hyvä kroppa...on sopivasti fyrkkaa ja siis hyvässä asemassa työelämässä omaa myös usein hyvän itsetunnon ja on sitä kautta mukava ja tulee ihmisten kanssa toimeen..ja toki naisten kanssa sen munankin tarvii eli 10 senttisellä ei ole mahiksia vaan..

      • jäätävä fakta

      • miehusta

        Vaikea uskoa, että yksikään "laatudaami tai huonompikaan nainen" tyytyisi urveloon, jonka kappalejako on just sen 11 senttiä, josta on pollea oman miehuutensa mittana.


    • harrastaja

      Kuntosali on hyvä harrastus siinä missä muutkin. Lihaksikas kroppa saa aina huomiota!

    • raaka-reiska

      Ei mitään paineita. Puntteja nostelen säännöllisesti, mutta en hae timmimpää runkoa enkä isompaa habaa. Kolme tärkeintä tavoitetta punttihommassa on VOIMA VOIMA ja VOIMA. Kun iso tavara liikkuu käsivoimin helpommin ja pidempiä matkoja pysähtymättä, ollaan oikealla suunnalla. Peilin edessä keikistelevät habankasvattajat lähinnä huvittaa. Niiltä ei löydy sitä raakaa voimaa silloin kun sitä tosi elämässä tarvitaan. Monet kerrat muuttohommissa kantanut pyykkikoneen portaita pitkin yksin kun ei ole ollut hissiä eikä muuttoapuna ole ollut TosiMiehiä.

    • mek

      Kun on kokoa 204cm ja painoa 125kg niin pitää jä täytyy salilla käydä että pysyy ryhti kunnossa ja tuuli ei vie. Ikää jos 53v ja lihankunnoltani 40 kympin luokkaa ja ei mitään sairauksia niin urheilemalla pysyy kunnossa ja siihen pitää pyrkiä ettei rollaattoria tarvitse koskaan elämässään niin hyvä tulee.

    • TYYNE

      mul on vaikeuksia valita huulipunan sävy sellasekasi että se sopii sukkahousujen sävyyn.
      sillon on helpompaa jos käyttää verkkosukkia ,mut sittenkin on se silmäkoko osuttava ,että kalastais hyvin.
      pilvisellä säällä kannattaa laittaa kirkkaampi kynsiväri ,jotta erottuis paremmin joukosta.
      hiukset laitan aina ponnarille jos niitä nyt sattuu olemaan .
      kengät on kans tositärkeet valita oikein ,hirvijahtiin sopii hyvin punaiset pitkäkorkoiset ,niissä on hyvä pito metsässä ei juurikaan lipsu.
      raksahommissa kannattaa käyttää paksupohjaisia kun on niinpaljon niitä naulasia lautoja siellä.
      ei mulla pahasti paineita ole pukeutumisen suhteen , aamulla menee ainoastaan kolmisen tuntia kun jo olen saanut itseni lähtökuntoon ,helppoa eiks vaan.

    • En muista ikinä kokeneeni minkäänlaisia ulkonäköpaineita. Olen ihan tavallisen näköinen, joten kukaan ei koskaan ole tuijottanut, pahemmin kehunut, muttei haukkunutkaan.

      Olen aina pitänyt itseni hoikkana ja jäntevänä syömällä kohtuullisesti, lenkkeilemällä ja käymällä salilla. Vaan kun minulla on aina ollut vaatteet päällä, kun olen kumppania ollut etsimässä, joten ei kropan hyvyys tai huonous ole koskaan tullut ilmi ennen vaakamamboa ja silloin on ollut myöhäistä.

      Parturissa käyn noin kerran kuussa ja mietin millaisia vaatteita käytän. En kuitenkaan mielestäni "koreile" niillä. Enkä käytä koruja tai ota tatskoja.

      Kaiken kaikkiaan minusta on hassua, että jonkun itsetunto on ulkonäöstä kiinni. Siis edes naisten.

    • Näin se menee vaan

      Nyrkkeilyllä tulee ne lihakset ja vielä sellaset lihakset joista on hyötyä ihan arki askareissakin. Punteilla saa itsensä turvonneeksi ja hvetin hitaaksi. Nyrkkeilijä on urheilija ja punttihirmuilla ei näiden kanssa mitään tekemistä ole. Semmoset kaljupäiset 100kiloset rusketetut on kaikkein hirveimpii naisten mielestä.

      • punteilla hoikaksi

    • Picakshu

      Ihan turha ottaa paineita ulkonäöstä.

      Eihän sitä tuhansien vaatteilla ja tukanleikkuulla pääse eroon. Aina saa syyttää isää ja äitiä,jos ei näytä ulkonäöllisesti kovinkaan kummalta.

      Itsekin salilla käynyt 20-vuotta niin ei se ole edes harrastus. Vaan se on elämäntapa.

      Eipähän pääse kovin läskistyyn,kun käy 3-4krt viikossa.Tälläisena sunnuntai punttaaja fiiliksellä ja satunnaisesti jotain aerobista.

      Meitä miehiä on niin paljon erilaisia. Naiset siitä valkatkoon sitten itsellensä sopivan.

      Joku tykkää pukeutua ja laittautua. Joitain asia ei voisi vähempää kiinnostaa,mutta minun mielestäni se kertoo jo miehestä jotain,kun pitää enemmän peiliin katsoa kui nainen konsanaan.

      Itse pukeudun aina rennosti enkä koskaan trendikkääksi. Salillakin joskus katellaan,että mikähän urpo se tuokin 10-vuotta vanhassa collegessa hilluu. Mut alkaa painaan penkkiin tai kyykkyyn sellasia painoja,ettei siellä moni natu nostele niin kyllä alkaa kunnioitusta löytymään. Näin esimerkkinä.

      Mä itse naureskelen niille näteille pojille. Sitten ajetaan äitin autolla tai jollain 15vuotta vanhalla romulla.

      Niinku sanoin. Meitähän on moneen junaan.

      Se on siitä kiinni. Mikä ihmistä kiinnostaa!! Ottakaa sitten selvää tästäkin kirjoituksesta. Itse olen ainakin itsevarma,mutten ole itseäni täynnä.

      Itsevarmuudella on paljon enempi merkitystä,kuin vaatteilla tai tukan laitolla.

    • ISO RUMA JA KALJU

      Hei haloo!!

      Mitä ihmeen ulkonäköpaineita? Ei sille mitään voi,jos kropan malli on omena tai päärynä. Voi sitä hieman muuttaa, mutta normaali konsteilla ei ihmeisiin pysty! Mielestäni paineitä tulee siinä vaihessa, niille jolla itsetunto ei ole kohdillaan. Aina joku toinen on lihaksikkaampi, pitempi, tuuheatukkaisempi jne.
      Mynnän kyllä itsekkin joskus olleeni kateellinen "vierustoverin" ulkoisesta olemuksesta! Vanhemmiten oppii hyväksymään ne ja kääntämään heikkuudet vahvuudeksi. Itse olen yli 40v ja urheillut eri lajeja n. 25 vuotta. Vaatteiksi joutuu ostamaan hieman ladukkaampia, koska kehon mittasuhteet eivät ole normien mukaisia. Olen yli 100 kg, 188cm, kalju ja ylpeä itsestäni.

      • ...

        Ylpeä itsestäni ? Olet OK ihminen !


      • hwg54by

        "Ei sille mitään voi,jos kropan malli on omena tai päärynä. Voi sitä hieman muuttaa, mutta normaali konsteilla ei ihmeisiin pysty!"

        Laiskojen selityksiä.


      • geeneistä kiinni
        hwg54by kirjoitti:

        "Ei sille mitään voi,jos kropan malli on omena tai päärynä. Voi sitä hieman muuttaa, mutta normaali konsteilla ei ihmeisiin pysty!"

        Laiskojen selityksiä.

        Tuleeko pätkästäkin pitkä, kunhan vaan ei laiskottele:O


    • Kakkakikkareet

      Hyvännäkösten ei tarvii ikinä peiliin katsoa..kuhan pitää itsensä hyvännäkösenä. Ja ulkonäköä ei oikeen voi muuttaa. Jos olet pienenä jo tuomittu rumaksi niin et yhtäkkiä muutu sitten komeaksi. Komeilla on helpompaa. Ja kyllä se jos naama on komea on se tärkein juttu..silläkin jo saa naista. Mutta jos olet komea naamasta, hyvä urheilullinen kroppa ja vielä varakas niin olet naisten ykkös valinta.

    • supreme roid man

      Olen iso roinabodari. Pää on höyläkalju, pukeudun useimmiten GASPin tai Better Bodiesin kledjuihin. Ihan häpeilemättä on messissä myös usein vyölaukku, jossa protskupatukat kulkee mukana!

    • 181/65

      Sen verran on etten kehtaa yleisillä uimarannoilla käydä. Mistä lie ovat ne saakelin kalorisuositukset temponeet? Toimii ehkä läskillä mut ei tämmösellä liikkuvalla ja nopeen aineenvaihdunnan omaavalla joka vetää 3000-3500 kaloria päivässä näy missään. Joo ja todellakin lasken kaloreita tosin toisinpäin kun kuntoilevat laihduttajat. Salillekkaan kehtaa edes lähtee näillä pakkasen raiskaamilla pulkannaruilla. Penkistä varmaan nouse edes se tankokaan... Ite kulen muodin mukana kun pitää sitä jollain korottaa omia chancejä mut sekin on turhaa kun pitäs painaa se 80kg vähintään. Sinkku ja NEITSYT varmaan ikuisesti... Naiseks jos oisin syntynyt niin oisin ihan tyytyväinen tähän runkoon mut tällä mennään.

    • unytbrvfed

      Älä sekoita termejä. Bodaaminen tarkoittaa jotain ihan muuta kun sitä, että haluaa vähän timmimmän vatsan tai isomman hauiksen.

      Tietysti se on kivempaa olla kropaltaan sellainen, että vyötärönympärys on rinnanympärystä vähemmän ja käsivarsissa on vähän tavaraa, mutta eiköhän aika monelle paina myös parempi terveys paljon (hence älä sekoita bodaamiseen).

      Osa hyötyy harrastuksissa ja töissä paremmasta kunnosta. Itseni tavoin osalle se on jopa välttämättömyys ja työn vaatimus.

      Ulkonäköpaineet on ihan sama asia kuin naisillakin. Vaikka kaikki aina sanovat, että sisäinen kauneus merkitsee eikä ulkoinen, niin paskapuhetta. Joka ikinen ottaa puolisokseen mielummin hyvännäköisen kuin huononnäköisen kumppanin. Kasvoihin on vaikeampi vaikuttaa, samoin pituuteen ja vastaaviin ominaisuuksiin, mutta rasvan määrään, lihaksikkuuteen (miehillä) kiinteyteen (naisilla) jne. pystyy vaikuttamaan,

    • uuuuuunnnnnoooooo

      Minä olen aina ollut kateellinen Uuno Turhapurolle, kun hänellä on niin miehekäs - ja rento look.

    • arska tehtaalta

      Aloitin uudelleen painoharjoittelun 15 vuoden tauon jälkeen.Lähinnä sen takia että haluan pitää lihaksiston kunnossa.Kun on tuota ikääkin jo 56 vuotta niin lihakset surkastuu vähän kerrassaan käytön puutteesta.Selkä ja vatsalihasten vahvistaminen etusijalla koska selän kanssa on ollut ongelmia.Siinä sivussa sitten rintalihaksia ja habaa, ja tämä ihan turhamaisuudesta :)

    • Painokaskas

      Teevee.
      Ai että sääskin oot sentään pyykkikonetta kannellu pitkin porttait? No nie mikkkiii ja useampaan kertsaan. Eihän se paljoa paina jos niihin tilainteisiin joutuu lähes päivittäin. Olen aina arvostanut raakaa voimaa ja minunsta töissä haluaakin kuntonipuolesta kannella mahdollisimman raskaita tavaroita ylös ja alas. Se on mulle sitä reeniä jota haluan tehdä ja yksin jos jaksan. Tottakai seuralainen tevrvetullut jos ei oikein jaksa. Mutta tosissaan sitä tulee reenattua työmaalla.

    • Yleensä se

      Psykopaatti on komea tai hyvässä asemassa narsku.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Yleensä se

      joka välittää vain itsestään ja ulkonäöstään !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • onemore

      Ulkonäöstä nyt mitään paineita pidä ottaa, Kaikki on mitä on. Paineet varmaan enemmän omassa päässä luotuja. Jos pitää itsensä siistinä ja elä terveellisesti se riittää. Mitää bodausta ei tarvii.Monet naiset kertonee pitävänsä aidoista miehistä, ei pullistelijoista jotka seisoo peilin edessä jne.

    • aminko2

      Nyrkkeily on hyvä laji jos haluaa että pää pehmenee. Ja silmät harittaa.

    • Tyrkyoja 5 Vammala.

      No heeiii!
      Ostannaha mult hyö hevone! Turpa ajettu ja vähä ajettu. Haapaat iiiihhhaaaa ooiokkkt6!

    • heh heh

      Ei kiinnosta tehdä mitään ulkonäön eteen. Näytän siltä kuin näytän, tykkäsivät naiset tai ei. Urheilua kyllä harrastan, mutta vain siksi, että pidän siitä ja siksi, että se pitää hyvässä fyysisessä kunnossa.

      Varsinaisia ulkonäköpaineita minulla ei siis ole. Aivan mahdollista on, että kaikki naiset eivät välttämättä ulkonäöstäni tykkää, mutta mitäpä minä siitä. Olen vapaa sinkkumies, eikä tällä hetkellä ole kaverisuhdetta enempää edes ketään naista kiikarissa. Minulla on naispuolisia kavereita kyllä ja heidän kanssa menee kaverisuhteen osalta sen verran hyvin, on mennyt jo vuosia, että ei ole mitään syytä lähteä enää pitemmälle.

    • mies -81

      Tämä mies ryhtyi liikkumaan toki muokatakseen 14 vuoden olut pizza-dieettinsä runtelemaa ruhoa, mutta ennen kaikkea terveytensä vuoksi. Olin hyvin pitkään reilusti ylipainoinen, olen tehnyt työurani pääosin läskinä, menin naimisiin läskinä, yleisesti ottaen olin sitä mieltä, että minä nyt vain olen läski.

      Ensin loppui tupakointi, hengitys kävi turhan raskaaksi. Seuraavaksi lopetin alkoholinkäytön lähes kokonaan, vireystaso alkoi olla tätä ennen sitä luokkaa, että koiran ulkoiluttaminen vaati ponnistelua. Seuraavaksi jätin turhat sokerit pois, jonka jälkeen ryhdyin käymään kuntosalilla. En halua lihaksia, en halua massaa, haluan nyt vain pysyä hoikkana, massaa minulla ehti olla aivan riittävästi yhdelle elämälle. Olen kuin toinen ihminen, olen iloinen, elämänmyönteisempi ja suhtaudun tulevaan paljon valoisammin - sikäli kun olen kaupallisella alalla, ei optimismista ja itsevarmuudesta ole haittaa. Ulkonäköpaineita ei vaimoni koskaan ole minulle asettanut, vaikka hän on aina ollut hoikka ja urheilullinen, lähinnä olen kokenut ulkonäköpaineet koko yhteiskunnan puolesta; jopa kaupassa käynti alkoi hävettää ja töissä asiakastapaamiset tuntuivat kiusallisilta. Niin vapaa-ajan kuin työvaatteetkin on helppo ostaa, kun voin ostaa mitkä hyvänsä vaatteet, näytän puvussa hyvältä, näytän neuleessa hyvältä. Yhteiskunta ja media luovat jatkuvasti kuvaa meistä, katsoin ennen jokaista mainosta ja mietin miten kolme-nelikymppinen voi muka olla noin hoikka. Nyt tiedän, että se onnistuu kun haluaa.

      Läskinä olemiseen ja siihen kuinka "mulla ei paino vaan putoa" on olemassa runsaasti tekosyitä, lääkkeet, sairaus, geenit jne.

    • 174cm ja 78kg

      Alkuun salilla käynnin tarkoituksena oli saada lihaksia ja sitä kautta naisia. Mutta nyt yli 7 vuotta salilla käyneenä treenistä on tullut elämäntapa ja ilman ei pystyisi olemaan.
      Pukeutumisessa en seuraile mitään trendejä, vaan pyrin pukeutumaan oman maun mukaan, kuitenkin siististi ja mukavasti.

    • im just saying

      Naiset pääsee helpolla. Riittää kun vähän laihduttaa! Mies joutuu reippailee pari vuotta ja usein ilman tuloksia!

    • dude87

      Ulkonäkö on kaiken pohja (tämä on fakta) ensin ulkonäkö ja sitten kaikki muu. Ei sitä lähesty ja opi tuntemaan ihmisiä jos ensin silmää ei miellytä. Tätä tekee niin miehet että naisetkin. Jos persoona natsaa ulkonäön kanssa niin silloin kaikki menee hyvin, todennäköisesti johtaa haluttuun tulokseen.

      On varmaan jonkilaisia paineita, siksi harrastan urheilua (sali, aerobinen) samalla se tuottaa myös tyydytystä itselleen, tuntee hyvän olon ja on tyytyväinen. On vain vedettävä oikea raja siihen mikä on kohtuullista ja mikä ei.

      Aika pinnalliselta kuullostaa, mutta asia on valitettavasti näin. On turhaa väittää etteikö ole muita jotka ajattelee noin, tosin riippuu sukupolvestakin. Itse 26 vuotiaana miehenä olen huomannut tuon kaiken olevan noin.

    • ketä kiinnostaa

      "Mies, mitä teet ulkonäkösi eteen?"

      Käyn parturissa pari kertaa vuodessa. Käyn myös salilla, mutta en ulkonäön takia vaan koska harrastan voimailua.

    • zen

      ei kohdistu ulkonäkö paineita, vaan hyväksyn itseni sellaisena, kuin olen eli ikä 44 pituus/paino 181/88, rasvaakin hieman on, mutta kuitenkin lihasta enemmän. käyn salilla n 3krt.a/vko ja treenan aina tunnin aerobista ja n 40min punttia(ylläpitävää harjoittelua), sekä venyttelyt päälle. joogassa käyn yleensä kerta viikkoon ja lenkkeilen koiran kanssa. vaatetyyli on pysynyt aika saman varmaan viimeiset 15 vuotta, pukeudun rennosti, mutta siististi. minulle on aika sama mitä muut minusta ajattele, kunhan oma kultani katsoo minua niin kuin katsoo. olen kuullut aika usein minusta sanottava, että olen jotenkin "oudolla tavalla seksikäs". :) en oikeen tiedä onko se kohteliaisuus vain mitä, mutta naisia on jotenkin aina ollut tarjolla.

      itsensä hyväksyminen on kaiken lähtökohta ja ilman sitä kiertää loputonta kehää yrittäen etsiä ulkoisia keinoja tyydyttämään egoaan.

    • Sampo***

      Ei ole ulkonäköpaineita. Komeaksi haukkuvat, mut ku en ole naistenmies, ni naama on annettu väärälle ihmiselle! :D
      Salilla ja lenkillä tykkään käydä, ja mitat on 153/57. Lihasta ku on tullut lisää ni on painoa tullut ja vatsa hävinnyt. Se on siis positiivista. Tavallisia, siistejä vaatteita: rennosti siistit farkut ja joku T-paitamallinen kauluspaita, joita ei tarvi silittää. Joskus silitettävääkin mallia. Kävelykengät / maiharit talvella. Käykää mun blogissa rukiista.blogspot.fi. Siellä myös pukeutumisesta asiaa.

    • kjehkjeh,,

      Puuteroin nenäni

    • Christian111

      Kun on luotu kauniit kasvonpiirteet ja reilu 10 vuotta salilla käyty, niin naiset kyllä hakeutuu seuraan melkeinpä missä vain. Erityisen varakas en ole, enkä mikään 190cm pitkä,eli ei se aina niitä vaadi. Treenaan itseni vuoksi, en muiden. Enkä ole armottoman lihaksikas bodari,vaan aika sopusuhtainen,litteä vatsa,harteikas ja lihaserottuvuus aika kohdillaan.

      • kelpopakkaus

        Ikää 47, kuntosalia useampi vuosi takana.

        Jos vertaan energisyyttäni ja kehoani muihin - 5 vuotta ikäisiini, kuulun parhaaseen viidennekseen.

        Lisäksi pukeudun siististi, peruslaadukkaasti. Liitän yleensä pukeutumiseeni jonkun nuorekkaan / rennon elementin.

        Kaupan päälle kun muistan olla kohtelias ja luonteva sanoissani, niin huomaan, että naiset ovat varsin aktiivisia....

        Itsestään huolenpito kannattaa!


      • raavas äijä

        Hakeutuuko kauniit puppelipojutkin seuraasi, kaunis poika? ;)


      • ...
        raavas äijä kirjoitti:

        Hakeutuuko kauniit puppelipojutkin seuraasi, kaunis poika? ;)

        Varmasti nekin, te perlooksit olette joutuneet luomaan naurettavan suomalaisen äijä-kulttuurinne toiveenanne, että joku oikeasti luulisi teidän haluavan näyttää perlooksilta.

        Koita äijä kestää.


      • raavas äijä
        ... kirjoitti:

        Varmasti nekin, te perlooksit olette joutuneet luomaan naurettavan suomalaisen äijä-kulttuurinne toiveenanne, että joku oikeasti luulisi teidän haluavan näyttää perlooksilta.

        Koita äijä kestää.

        Kyllä minä kestän, mave 185kg, penkki 155kg, pystypunnerrus 125kg. Puristusvoima: Captains of crush nr 3 menee helposti kiinni.
        Miten sinulla?


      • looks so Stupid
        ... kirjoitti:

        Varmasti nekin, te perlooksit olette joutuneet luomaan naurettavan suomalaisen äijä-kulttuurinne toiveenanne, että joku oikeasti luulisi teidän haluavan näyttää perlooksilta.

        Koita äijä kestää.

        Stuplooksi:

        http://static.iltalehti.fi/vaalit/stubb171210STL_vl.jpg


      • ...-.
        ... kirjoitti:

        Varmasti nekin, te perlooksit olette joutuneet luomaan naurettavan suomalaisen äijä-kulttuurinne toiveenanne, että joku oikeasti luulisi teidän haluavan näyttää perlooksilta.

        Koita äijä kestää.

        Onko se niin kivaa näyttää joltain antti tuiskulta? Siinä oikea Miesten esikuva ;)
        Taidat olla sitä samaa peräröörin rassaajaporukkaa...


      • ...
        raavas äijä kirjoitti:

        Kyllä minä kestän, mave 185kg, penkki 155kg, pystypunnerrus 125kg. Puristusvoima: Captains of crush nr 3 menee helposti kiinni.
        Miten sinulla?

        Uuh, on se äijä.

        Mulla? En osaa sanoa, murto-osa tuosta - teen myyntityötä, tavarannostelijat ovat aivan omanlaisensa ihmisryhmä. Teitäkin onneksi on, voitte nostella ja kanniskella puolestamme tavaroita. Salilla keskityn aerobiseen.


      • ...
        ...-. kirjoitti:

        Onko se niin kivaa näyttää joltain antti tuiskulta? Siinä oikea Miesten esikuva ;)
        Taidat olla sitä samaa peräröörin rassaajaporukkaa...

        Onhan se, arvaa kummalla meistä käy parempi flaksi?


      • ...
        looks so Stupid kirjoitti:

        Stuplooksi:

        http://static.iltalehti.fi/vaalit/stubb171210STL_vl.jpg

        Siinä on hyvää elämää elävä mies; kunnolla palkattu duuni, hyvä koulutus, reissailee pitkin maailmaa Louis Vuittonin laukku olalla.

        Pyrin itse elämään yhtä hyvää elämää, jotenkin se kiehtoo enemmän kuin äijäily ja muslimien kiroaminen essolla. Kukin tavallaan.


      • raavas äijä
        ... kirjoitti:

        Uuh, on se äijä.

        Mulla? En osaa sanoa, murto-osa tuosta - teen myyntityötä, tavarannostelijat ovat aivan omanlaisensa ihmisryhmä. Teitäkin onneksi on, voitte nostella ja kanniskella puolestamme tavaroita. Salilla keskityn aerobiseen.

        En kanniskele tavaroita varastossa, teen raksahommia. Kukkakeppinä (noin 70kg) aloitin raksalla naulapojan hommissa. Siitä sitten raskaampiin hommiin. Kun huomasin että alkoi voimat kasvaa, innostuin salihommista. Pituus on edelleen sama, mutta painoa on tullut 42kg lisää, rasvaa siitä noin 5kg. Nykyään saan mukavasti palkanlisää, kun työnantaja tietää että tavarat menee paikoilleen ilman että on useampi työntekijä apuna. Se on työnantajalle halvempaa teettää homma yhdellä voimamiehellä, kuin yhdellä kukkakepillä viidellä keskivertomiehellä. Aikataulut kun on kireät eikä nykyään oteta ylimääräisiä ukkoja raksalle odottelemaan, josko jotain hommanpoikasta löytyisi veltoille rukkasille. Se on tulos taikka ulos.


      • ...
        raavas äijä kirjoitti:

        En kanniskele tavaroita varastossa, teen raksahommia. Kukkakeppinä (noin 70kg) aloitin raksalla naulapojan hommissa. Siitä sitten raskaampiin hommiin. Kun huomasin että alkoi voimat kasvaa, innostuin salihommista. Pituus on edelleen sama, mutta painoa on tullut 42kg lisää, rasvaa siitä noin 5kg. Nykyään saan mukavasti palkanlisää, kun työnantaja tietää että tavarat menee paikoilleen ilman että on useampi työntekijä apuna. Se on työnantajalle halvempaa teettää homma yhdellä voimamiehellä, kuin yhdellä kukkakepillä viidellä keskivertomiehellä. Aikataulut kun on kireät eikä nykyään oteta ylimääräisiä ukkoja raksalle odottelemaan, josko jotain hommanpoikasta löytyisi veltoille rukkasille. Se on tulos taikka ulos.

        Kuten todettu, meitä on moneen junaan, joku kanniskelee tavaraa (raksalla, varastossa, where ever), ettei meidän muiden tarvitse.


      • Aito HeteroMies
        ... kirjoitti:

        Onhan se, arvaa kummalla meistä käy parempi flaksi?

        Teikäläsillähän se flaksi käy paremmin, kun ei tarvi valita sukupuolen perusteella, molemmat kun käy ;)
        Meikäläiset kun kelpuuttaa vain naaraat, tosin niistäkin voi huoletta jättää rumimmat pois. Vientiä on silti. Varmaan vakiduuni ja velaton kämppä on merkki siitä, että ei vietetä päiviä ostarin penkillä kaljakassin kanssa.


      • ...
        Aito HeteroMies kirjoitti:

        Teikäläsillähän se flaksi käy paremmin, kun ei tarvi valita sukupuolen perusteella, molemmat kun käy ;)
        Meikäläiset kun kelpuuttaa vain naaraat, tosin niistäkin voi huoletta jättää rumimmat pois. Vientiä on silti. Varmaan vakiduuni ja velaton kämppä on merkki siitä, että ei vietetä päiviä ostarin penkillä kaljakassin kanssa.

        Niin no anttituiskut ja muut vastaavat saavat tuota naarasta hieman sinua helpommin. Oikeastaan naisten mieltymykset näyttävät olevan sen suuntaiset, että mitä homompi tyyli, sen kuumempana käyvät.

        Ja se on huomattu.


      • Aito HeteroMies
        ... kirjoitti:

        Niin no anttituiskut ja muut vastaavat saavat tuota naarasta hieman sinua helpommin. Oikeastaan naisten mieltymykset näyttävät olevan sen suuntaiset, että mitä homompi tyyli, sen kuumempana käyvät.

        Ja se on huomattu.

        En ala neitimäiseksi sen takia että naaraat kiinnostuisi. Sitä paitsi, se neitimäisistä pojuista kiinnostuminen on nuoremman väen touhua. Ei nelikymppiset aikuiset naiset enää kuolaa minkään tuiskun perään. Kyllä siinä iässä katsellaan jo raavaampia ja raamikkaampia miehiä. Eikä sen puoleen itseäkään enää kiinnosta alle kolmekymppiset naiset, nekin tuntuu jo tässä iässä melko penikoilta.


      • ...
        Aito HeteroMies kirjoitti:

        En ala neitimäiseksi sen takia että naaraat kiinnostuisi. Sitä paitsi, se neitimäisistä pojuista kiinnostuminen on nuoremman väen touhua. Ei nelikymppiset aikuiset naiset enää kuolaa minkään tuiskun perään. Kyllä siinä iässä katsellaan jo raavaampia ja raamikkaampia miehiä. Eikä sen puoleen itseäkään enää kiinnosta alle kolmekymppiset naiset, nekin tuntuu jo tässä iässä melko penikoilta.

        "Ei nelikymppiset aikuiset naiset enää kuolaa minkään tuiskun perään"

        Juu eivät onneksi, muut vanhukset eivät jaksa kiinnostaa, mitä naiskauneuteen tulee.


        "Eikä sen puoleen itseäkään enää kiinnosta alle kolmekymppiset naiset,"

        Erittäin hyvä, että niillekin on ottaja.


      • ramonez1
        ... kirjoitti:

        Kuten todettu, meitä on moneen junaan, joku kanniskelee tavaraa (raksalla, varastossa, where ever), ettei meidän muiden tarvitse.

        Koska pidät voimakkaita kavereita jotka pitävät fyysisestä työstä nuijina? Ja kuulut itse omasta mielestäsi älykkäämpään ryhmään, jonka ei tarvitse?


      • ...
        ramonez1 kirjoitti:

        Koska pidät voimakkaita kavereita jotka pitävät fyysisestä työstä nuijina? Ja kuulut itse omasta mielestäsi älykkäämpään ryhmään, jonka ei tarvitse?

        Enhän minä ole sanonut pitäväni. On vain ihmisiä (ketään keskustelun osapuolta tarkoittamatta, yleisesti puhuen), jotka kanniskelevat painavia tavaroita ja ihmisiä, joiden puolesta nämä kanniskelevat. On ihmisiä jotka ostavat hienon leijonakorun ja ihmisiä jotka ostavat kivan merkkimatkalaukun. On ihmisiä jotka ottavat tatuointeja joka toinen viikko ja niitä jotka käyvät mielummin parturissa siistimässä jakauksensa samalla aikavälillä. On ihmisiä jotka istuvat essolla kiroamassa maahanmuuttajia ja toisaalta ihmisiä jotka ovat maailmalla kuin kotonaan.

        Meitä on vain erilaisia.


      • feikkipeelo oot
        raavas äijä kirjoitti:

        Kyllä minä kestän, mave 185kg, penkki 155kg, pystypunnerrus 125kg. Puristusvoima: Captains of crush nr 3 menee helposti kiinni.
        Miten sinulla?

        Eli et ole salia nähnytkään tai olet joku narukäsi-ruipelo joka pönkittää itsetuntoaan netissä. Mistäkö moinen johtopäätös? Jos CoC #3 menee kiinni, niin maastaveto on sillon pakostikin oltava reilusti yli 200 kiloa.


      • ...
        feikkipeelo oot kirjoitti:

        Eli et ole salia nähnytkään tai olet joku narukäsi-ruipelo joka pönkittää itsetuntoaan netissä. Mistäkö moinen johtopäätös? Jos CoC #3 menee kiinni, niin maastaveto on sillon pakostikin oltava reilusti yli 200 kiloa.

        Eiköhän tuolla vain ole tietämättään mennyt sekaisin ykkönen ja kolmonen, nettikaupoista tilaamalla ei aina saa sitä mitä luulee tilanneensa.


      • ku ei oo ni ei oo
        Aito HeteroMies kirjoitti:

        Teikäläsillähän se flaksi käy paremmin, kun ei tarvi valita sukupuolen perusteella, molemmat kun käy ;)
        Meikäläiset kun kelpuuttaa vain naaraat, tosin niistäkin voi huoletta jättää rumimmat pois. Vientiä on silti. Varmaan vakiduuni ja velaton kämppä on merkki siitä, että ei vietetä päiviä ostarin penkillä kaljakassin kanssa.

        "Varmaan vakiduuni ja velaton kämppä on merkki siitä, että ei vietetä päiviä ostarin penkillä kaljakassin kanssa."

        Mikäs se sellainen varma vakiduuni tänäpäivänä on?


    • Wade

      En tee mitään ulkonäölleni. Olen sinkku koska haluan olla sinkku. Paljon mukavampaa on olla itsekäs kuin kokoajan hakea hyväksyntää muilta.
      Lihaskuntoa pidän yllä, en ulkonäön vuoksi vaan siksi että vahvemmilla lihaksilla on helpompi elää(esimerkiksi on helpompi nostaa itse painavampia esineitä) ja tarvittaessa puolustautua väkivaltaisesti.

      Pukeudun miten minua huvittaa, ei kiinnosta muiden mielipiteet. Jos joku haukkuu minun pukeutumistani niin silloin haukun sen ihmisen pukeutumista. Ei tuosta kovin pitkä aika ole kun yksi vanhempi tyyppi kritisoi pukeutumistani, vastasin hänelle "Sinun kaltaisillasi wannabe tyylikkäillä paskakasoilla ei olekaan elämässä parempaa tekemistä kuin kritisoida muita".

    • massan kasvatus

      Minulla on hieman eri muotoisemmat tissit kuin arskalla..

    • dsfds3r33r23r2

      Pituuta olis kiva saada 10cm lisää. huoh

    • 188cm@96kg

      Tavoittelen urheilullisuutta, liikkuvuutta, sekä suorituskykyä.

      Armeijan jälkeen vuoden 2004 alussa painoin vajaa 80 kg ja näytin todella ruipelolta. Kovalla treenillä ja terveellisellä ravinnolla sain nostettua opiskeluaikoina painoni 88 kg:aan. Sitten muutama vuosi meni sekalaisessa liikunnassa (lenkkeily, uinti, kuntosali, pyöräily) ja paino pysyi pitkään samana

      Vuonna 2011 treenasin systemaattisella treenillä ja oikealla ravinnolla painoni 92 kg:aan. Sitten olin omasta ja muidenkin mielestä atleettinen ja urheilullisen näköinen.

      Vuoden 2013 alussa aloin bodybuilding-tyyppiselle "massakaudelle" ja nostin painoani nopeasti 102 kg:aan. Lihakset kasvoivat nopeasti mutta samalla rasvaa tuli massuun ja urheilullisuus ja atleettisuus karisivat muodon muutoksen mukana.

      Sitten aloitin voimatreenin sekä räjähtävän voiman harjoittelun ja palautin ruokavalion normaaliksi. Nyt painoa on noin 96 kg:aa ja ja näytän lihaksikkaalta urheilijalta. Rasvaa minulla on enemmän kuin kisakuntoisella kehonrakentajalla, mutta missään kohti kroppaani ei silti ole löysää. Vatsalihaksen erottuvat ja halutessani voisin rasvaa tiputtaa lisää, mutta en näe sitä juuri nyt tarpeelliseksi. Syynä on se että voimaharjoittelun tultua kuviohin mukaan enemmän ja enemmän, keskityn nyt suorituskykyyn sekä liikkuvuuteen. Tekemällä oikeata asioita oikein ulkonäkö tulee siinä boonuksena.

    • ju234324

      Ei mitään. Ei kiinnosta. Piste.

    • _SiS-

      heräsin silloin kun ensimmäinen lapsi tuli kuvioihin että pakko tehdä itselleni jotain. olin ja olen edelleen nuori mutta olin mielettömän huonossa kunnossa. joka suuntaan iso, mikä ei sinäänsä haittaa mutta kun se oli pelkkää rasvaa. siitä lähti tämä oma pikkunen saalistus että pakko päästä järkeviin mittoihin ihan jo oman terveyden takia, ennen kuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.

      jokunen vuosi meni että tein sitä sun tätä ja painoa sain vähän alaspäin. sitten innostusin kuntosalilla käymisestä. puolitoista vuotta kävin tekemässä mitä tein, en sen enempää ohjelmaa vaan enemmän innostuksen mukaan. mutta aina tietyt periaatteet mielessä. tänä syksynä vasta innostusin oikeasti dieetteihin tai tässä tapauksessa dieettiin. elokuusta tähän päivään laskettuna olen saanut 17kiloa pois, housujen koko putosi 44:sta, 42:seen joka alkaa olemaan taas siinä mallissa että täytyy käydä ostamassa uusia housuja, 42:sia oli vaatekaapissa tähteenä.

      pikkuhiljaa alan näyttämään terveeltä ja hyvin voivalta ulkopuolisen silmissä, ja itse tunnen itseni terveemmäksi kuin vuosiin! vielä on kummiskin matkaa siihen että voin oikeasti kutsua itseäni hyvä kuntoiseksi, peilistä katsomalla on vielä selvästi ylimääräistä rasvaa mitä haluan vielä pois tästä kehosta.

      tällä reseptillä jatkan eteenpäin.. vuosien työ tämä on ollut oikeasti, työkalut on vain olleet väärät tähän asti. sopivasti lihaksikasta ja sopusuhtaista kroppaa tässä haetaan mutten kummiskaan näillä puheilla aio mitään nolla kokoa hakea.

    • 15+13

      Itse en ota mitään paineita ulkonäön suhteen, pysyn sellaisena kuin mikä mua itteäni miellyttää. En ole koskaan, enkä koskaan rupekkaan muokkaamaan ulkonäköäni vain sen takia mikä miellyttäisi muita.

      Salilla rupesin käymään kaksi päivää sitten mutta en tavoitellakseni mitään ylisuuria lihaksia, pikemminkin parantamaan kuntoani jotta pystyisin suorittamaan päivittäisen työni paremmpin ilman että väysyisin heti.

    • kuntosalit

      Kuntosalit ovat miesten kauneushoitoloita, jossa heiveröiset miehet kuvittelevat tulevansa lihaksikkaaksi veivaamalla penkkiä ja hauista. Huonosta itsetunnosta vain kyse.

      Oikeat miehetsen sen sijaan saavat lihaksensa hiihtämällä, halkoja hakkaamalla ja lihaa syömällä

      • 188cm@96kg

        Hiihtäjät ovat todellakin niitä lihaksikkaimpia miehiä. ;) No tuo oli joko tahallinen provo tai mikälie olikin... ...

        Kaikkeen urheiluun liittyy kuntosaliharjoittelu. Juoksijatkin treenaavat kuntosalilla. Pesäpalloilijoille, jääkielloilijoille, lentopalloilijoille jne. voimatreeni on osa arkea ja rutiinia, puhumattakaan yleisurheilujoista.


      • joko kokeillaan?

        Uskomatonta, että vielä 2000-luvulla löytyy noin tyhmiä ihmisiä, jotka kuvittelee, että maksimivoimaa saa hiihtämällä tai halkoja hakkaamalla.
        Laitetaan tankoon aloituspainoksi 100kg, lisätään joka sarjan jälkeen 20kg, ja tehdään kilpaa maastavetoja. Katsotaan löytyykö hiihtäjiä tai halonhakkaajia, jotka jaksaa nostaa enemmän kuin minä. Veikkaan että ei löydy yhtään hiihtäjää, joilla nousee yli 200kg.
        Oli kahvit lentää läppärin näytölle, kun luin lapsellisen lässytyksesi.


      • Seuratkaa aikaanne
        joko kokeillaan? kirjoitti:

        Uskomatonta, että vielä 2000-luvulla löytyy noin tyhmiä ihmisiä, jotka kuvittelee, että maksimivoimaa saa hiihtämällä tai halkoja hakkaamalla.
        Laitetaan tankoon aloituspainoksi 100kg, lisätään joka sarjan jälkeen 20kg, ja tehdään kilpaa maastavetoja. Katsotaan löytyykö hiihtäjiä tai halonhakkaajia, jotka jaksaa nostaa enemmän kuin minä. Veikkaan että ei löydy yhtään hiihtäjää, joilla nousee yli 200kg.
        Oli kahvit lentää läppärin näytölle, kun luin lapsellisen lässytyksesi.

        Kirjoittaja sanoikin, että tosimiehet hommaavat lihaksensa noilla kyseisillä luomumenetelmillä.

        Kyse ei ollutkaan siitä, että tulisi olla schwartzenegger-kroppa, jollainen on ollut muodissa joskus 80-luvulla.


      • Mieti ennen kuin kir
        Seuratkaa aikaanne kirjoitti:

        Kirjoittaja sanoikin, että tosimiehet hommaavat lihaksensa noilla kyseisillä luomumenetelmillä.

        Kyse ei ollutkaan siitä, että tulisi olla schwartzenegger-kroppa, jollainen on ollut muodissa joskus 80-luvulla.

        Nuo lueppa alusta asti mitä kirjoittaja sanoi. Siellä kirjoitettiin heiveröisistä miehistä ja luulemisesta. Montako kuukautta hiihtokautta riittää? Kasvattaako hiihtäminen lihaksia? Montako mottia ahkerinkaan uunin lämmittäjä käyttää halkoja vuodessa? Ehkä 10 - 20 pinometriä eli 5-10 kuutiota. Montaka tuntia sellaisen hakkaamiseen menee? Ei kuule hiihdolla ja halkohommilla kukaan mitään lihaksia saa hinkittua. Eikä kukaan mistään Arnoldin kropasta ole puhunutkaan, sellaisen saa ehkä kourallinen ihmisiä vuosisadassa.


      • Aikaa seurataan
        Mieti ennen kuin kir kirjoitti:

        Nuo lueppa alusta asti mitä kirjoittaja sanoi. Siellä kirjoitettiin heiveröisistä miehistä ja luulemisesta. Montako kuukautta hiihtokautta riittää? Kasvattaako hiihtäminen lihaksia? Montako mottia ahkerinkaan uunin lämmittäjä käyttää halkoja vuodessa? Ehkä 10 - 20 pinometriä eli 5-10 kuutiota. Montaka tuntia sellaisen hakkaamiseen menee? Ei kuule hiihdolla ja halkohommilla kukaan mitään lihaksia saa hinkittua. Eikä kukaan mistään Arnoldin kropasta ole puhunutkaan, sellaisen saa ehkä kourallinen ihmisiä vuosisadassa.

        No se riippuu lähtötasosta.

        Jos ei muuten kuntoile, niin hiihto ja halonhakkuu taatusti kasvattavat lihaksia. Jos haluaa arskan kropan, niin puntit ovat toki välttämättömiä. Mutta vähempikin piisaa.

        Muistan, kun 1980-luvulla rotevat muskelimiehet olivat muotia, mutta jotenkin tuntuu, että aika harva nainen nykyään ottaa miehen sen tähden, että on muhkeat lihakset.


      • suksille mene!
        Aikaa seurataan kirjoitti:

        No se riippuu lähtötasosta.

        Jos ei muuten kuntoile, niin hiihto ja halonhakkuu taatusti kasvattavat lihaksia. Jos haluaa arskan kropan, niin puntit ovat toki välttämättömiä. Mutta vähempikin piisaa.

        Muistan, kun 1980-luvulla rotevat muskelimiehet olivat muotia, mutta jotenkin tuntuu, että aika harva nainen nykyään ottaa miehen sen tähden, että on muhkeat lihakset.

        Sen mitä minä olen asiasta naisilta kysynyt, niitä ei haittaa että mies on lihaksikas, mutta niitä haittaa se, jos rasvaprosentti on niin matala että verisuonet pullottaa. Hyvin harva nainen kuolaa bodarien perään, enemmän niitä sytyttää karski voimamies, joka ei niin tuijottele peilin edessä rasvaprosenttiaan.

        Hiihdosta sen verran että, jos osaat hiihtää, suksi v-ttuun.


      • Seuraa aikaasi
        suksille mene! kirjoitti:

        Sen mitä minä olen asiasta naisilta kysynyt, niitä ei haittaa että mies on lihaksikas, mutta niitä haittaa se, jos rasvaprosentti on niin matala että verisuonet pullottaa. Hyvin harva nainen kuolaa bodarien perään, enemmän niitä sytyttää karski voimamies, joka ei niin tuijottele peilin edessä rasvaprosenttiaan.

        Hiihdosta sen verran että, jos osaat hiihtää, suksi v-ttuun.

        Pakotettiinko sinut koulussa hiihtämään?

        Siitäkö inho kyseistä lajia kohtaan?

        Naisista ja niiden haluista nyt ei ota erkkikään selvää. Kukin harrastakoon mitä lystää.


      • ,................
        suksille mene! kirjoitti:

        Sen mitä minä olen asiasta naisilta kysynyt, niitä ei haittaa että mies on lihaksikas, mutta niitä haittaa se, jos rasvaprosentti on niin matala että verisuonet pullottaa. Hyvin harva nainen kuolaa bodarien perään, enemmän niitä sytyttää karski voimamies, joka ei niin tuijottele peilin edessä rasvaprosenttiaan.

        Hiihdosta sen verran että, jos osaat hiihtää, suksi v-ttuun.

        http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/422462/Matala rasvaprosentti tekee miehesta viehattavan

        Naisillakin on monenlaisia makuja. Tutkimusten mukaan tosin matala rasvaprosentti nimenomaan tekee miehestä viehättävän, koska se korostaa miehekästä vartalonmuotoa ja kasvonpiirteitä.


      • (.)(.)
        Seuraa aikaasi kirjoitti:

        Pakotettiinko sinut koulussa hiihtämään?

        Siitäkö inho kyseistä lajia kohtaan?

        Naisista ja niiden haluista nyt ei ota erkkikään selvää. Kukin harrastakoon mitä lystää.

        Lihaksia voi kasvattaa juoksemalla sprinttejä ja liikkumalla räjähtävästi. Tällöin Lihakset kasvavat sekä voima lisääntyy. Lihaksia voi pienentää pitkillä juoksulenkeillä, tällöin voima vähenee ja lihakset kutistuvat. Kumpaan katekoriaan laitat hiihtämisen?

        Muutama esimekkikuva

        http://cdn1.thehealthyhomeeconomist.com/wp-content/uploads/2011/08/marathon.jpg

        http://strongmanathletics.com/wp-content/uploads/2011/11/sprinter-vs-distance.jpg

        Onnea matkaan lihasten kasvattamiseen hiihtämällä.


      • Ajan seuraaminen
        (.)(.) kirjoitti:

        Lihaksia voi kasvattaa juoksemalla sprinttejä ja liikkumalla räjähtävästi. Tällöin Lihakset kasvavat sekä voima lisääntyy. Lihaksia voi pienentää pitkillä juoksulenkeillä, tällöin voima vähenee ja lihakset kutistuvat. Kumpaan katekoriaan laitat hiihtämisen?

        Muutama esimekkikuva

        http://cdn1.thehealthyhomeeconomist.com/wp-content/uploads/2011/08/marathon.jpg

        http://strongmanathletics.com/wp-content/uploads/2011/11/sprinter-vs-distance.jpg

        Onnea matkaan lihasten kasvattamiseen hiihtämällä.

        Mutta kun minua ei kiinnosta lihasten kasvattaminen.

        Salilla olen joskus käynyt, mutta en kaipaa mitään arskamaista kroppaa. Hiihtämällä minulle on kehittynyt ihan sopiva lihaksisto. Jos liikaa olisi, se tietäisi samalla lisää massaa ja ylämäet ehkä olisivat hankalammat nousta.


      • (.)(.)
        Ajan seuraaminen kirjoitti:

        Mutta kun minua ei kiinnosta lihasten kasvattaminen.

        Salilla olen joskus käynyt, mutta en kaipaa mitään arskamaista kroppaa. Hiihtämällä minulle on kehittynyt ihan sopiva lihaksisto. Jos liikaa olisi, se tietäisi samalla lisää massaa ja ylämäet ehkä olisivat hankalammat nousta.

        Ei sinua tarvitsekkaan kiinnostaa lihasten kasvattaminen, mutta älä tule levittämään valheita ja väärää tieto palstalle jos et tiedä mistä puhut, eikä aihe sinua mitenkään kiinnosta. Lisäksi et saisi Arskamaista kroppaa vaikka haluaisitkin.


    • faktaaa

      Mike Tyson ei nostellut uransa huipulla koskaan puntteja, ja katso missä lavakunnossa hän oli. 180cm/100kg, nopea, räjähtävä, jne.

      Juha Mieto sukset jalassa 197cm/120kg ja vahva kuin härkä.

      Kyllä se luonnollinen voima puhuu puolestaan, toisilla sitä on ja toisilla ei.

      • 188cm@96kg

        No tuohan on ihan sama kuin vertailijsi puhtaan urheilijan ja hormooneja käyttävän urheilijan treeniohjelmia.

        Puhdas urheilija joutuu tekemään kompleksisia raskaita koko vartalon nostoja ja liikkeitä lisätäkseen testosteronin tuotantoaan ja sitä kautta parantamaan lihasten kasvuaan. Ei siis kaiken aikaa, mutta niitä pitää olla ohjelmassa mukana.

        Roinaava kehonrakentaja voi tehdä isolaatisia eristäviä liikkeitä ja silti lihakset kasvavat kuhisten. Oletko koskaan miettinyt miksi tavallisen tallaajan ei kannata ottaa jonkin ammattilaiskehonrakentajan ohjelmaa? Ja ihmetellä kun ei tule tuloksia?


      • fysiikan lait

        Lihasta voi kasvattaa myös ilman puntteja. Leuanvetoa, etunojapunnerruksia ym oman kehon painolla tehtäviä liikkeitä. Tosin raja tulee nopeasti vastaan, ja treeni alkaa mennä sitten kestävyysharjoittelun puolelle. Jatkuva lihaskasvatus vaatii koko ajan raskaampaa vastusta. Lihas ei kasva jos sitä ei raskaalla treenillä rikota, joka taas korjataan levossa, edellyttäen proteiinipitoista ruokaa. Jos lihas kasvaisi millä tahansa treenillä, maratonjuoksijoilla olisi maailman paksuimmat jalat. Jostain syystä ne onkin maailman ohuimmat, luut törröttää ihon alta ilkeännäköisesti. Lihaksikkaat ei edes pärjää pitkänmatkanjuoksussa, koska lihas painaa paljon enemmän kuin saman pinta-alan verran ihraa, eli sen liikuttaminen vaatii tolkuttomasti energiaa. Maratonjuoksija ei taas vastaavasti pysty nostamaan raskaita painoja, koska sillä ei ole maksimivoimaa kuin kevyeen toimistotyöhön.


      • 188cm@96kg
        fysiikan lait kirjoitti:

        Lihasta voi kasvattaa myös ilman puntteja. Leuanvetoa, etunojapunnerruksia ym oman kehon painolla tehtäviä liikkeitä. Tosin raja tulee nopeasti vastaan, ja treeni alkaa mennä sitten kestävyysharjoittelun puolelle. Jatkuva lihaskasvatus vaatii koko ajan raskaampaa vastusta. Lihas ei kasva jos sitä ei raskaalla treenillä rikota, joka taas korjataan levossa, edellyttäen proteiinipitoista ruokaa. Jos lihas kasvaisi millä tahansa treenillä, maratonjuoksijoilla olisi maailman paksuimmat jalat. Jostain syystä ne onkin maailman ohuimmat, luut törröttää ihon alta ilkeännäköisesti. Lihaksikkaat ei edes pärjää pitkänmatkanjuoksussa, koska lihas painaa paljon enemmän kuin saman pinta-alan verran ihraa, eli sen liikuttaminen vaatii tolkuttomasti energiaa. Maratonjuoksija ei taas vastaavasti pysty nostamaan raskaita painoja, koska sillä ei ole maksimivoimaa kuin kevyeen toimistotyöhön.

        Olen kirjoituksesta samaa mieltä paitsi yhtä kohtaa en allekirjoita. Esittämääsi hypoteesiä siitä että lihaksen pitäisi rikkoontua, että se kasvaisi ei ole koskaan todistettu! Mutta voi olla että tuo usein esitetty hypoteesi on totta, mutta vastahypoteesi jonka mukaan lihaksille annettavat ärsykkeet aloittaisivat lihaskasvun vaikuttaa mielestäni uskottavammalta, sillä lihas kasvua saadaan myös reenaamatta lihasta rikki. Mutta muuten olen kirjoituksesta täysin samaa mieltä.


      • fysiikan lait
        188cm@96kg kirjoitti:

        Olen kirjoituksesta samaa mieltä paitsi yhtä kohtaa en allekirjoita. Esittämääsi hypoteesiä siitä että lihaksen pitäisi rikkoontua, että se kasvaisi ei ole koskaan todistettu! Mutta voi olla että tuo usein esitetty hypoteesi on totta, mutta vastahypoteesi jonka mukaan lihaksille annettavat ärsykkeet aloittaisivat lihaskasvun vaikuttaa mielestäni uskottavammalta, sillä lihas kasvua saadaan myös reenaamatta lihasta rikki. Mutta muuten olen kirjoituksesta täysin samaa mieltä.

        Aloittelijalla lihas kasvaa kevyelläkin treenillä, edellyttäen että lihasmassa on enemmän teinityttö-osastoa eikä ole hankittu pohjia hirsimökkejä kasaamalla. Tämä kevyellä treenillä kasvava lihas kuitenkin lopettaa kasvamisen yleensä noin vuoden säännöllisen treenaamisen jälkeen. Sen jälkeen lihas pääasiassa kiinteytyy ja kasvatta kestävyyttä, jos jatkaa samalla painolla/sarjamäärillä, tyyliin käsipainolla 300 hauiskääntöä helposti. Massa ja maksimivoima taas vaatii ohjelman muutosta tuossa vaiheessa.
        Jos jatkaa vuodesta toiseen 10kg käsipainolla hauiskääntöjä, maksimivoima ei kasva tippaakaan, eikä lihas kasva myöskään kokoaan enempää. Jos kasvaisi, olisi ihan turhaa repiä sellaisilla painoilla että silmissä sumenee, jos saman lopputuloksen saa muutaman kilon painolla.
        Samoin aloittelija voi ensimmäisen treenivuoden syödä hyvin huolettomasti, jopa olemattomalla proteiinin saannilla, mutta se lysti loppuu suunnilleen vuodessa. Sen jälkeen proteiinin saantiin on kiinnitettävä huomiota.
        Jos tavoitteena on kestävät lihakset, mutta ei kokoa, eikä äärimmäistä maksimivoimaa, voi keskittyä kevyillä painoilla pitkiin sarjoihin. Silloin ei myöskään tarvi syödä proteiinivalmisteita, koska lihasta on niin vähän että tarve täyttyy pelkällä puurolla, leivällä ja litralla maitoa päivässä. Sellainen treeni ei perustu lihaksen rikkomiseen.


      • 188cm@96kg
        fysiikan lait kirjoitti:

        Aloittelijalla lihas kasvaa kevyelläkin treenillä, edellyttäen että lihasmassa on enemmän teinityttö-osastoa eikä ole hankittu pohjia hirsimökkejä kasaamalla. Tämä kevyellä treenillä kasvava lihas kuitenkin lopettaa kasvamisen yleensä noin vuoden säännöllisen treenaamisen jälkeen. Sen jälkeen lihas pääasiassa kiinteytyy ja kasvatta kestävyyttä, jos jatkaa samalla painolla/sarjamäärillä, tyyliin käsipainolla 300 hauiskääntöä helposti. Massa ja maksimivoima taas vaatii ohjelman muutosta tuossa vaiheessa.
        Jos jatkaa vuodesta toiseen 10kg käsipainolla hauiskääntöjä, maksimivoima ei kasva tippaakaan, eikä lihas kasva myöskään kokoaan enempää. Jos kasvaisi, olisi ihan turhaa repiä sellaisilla painoilla että silmissä sumenee, jos saman lopputuloksen saa muutaman kilon painolla.
        Samoin aloittelija voi ensimmäisen treenivuoden syödä hyvin huolettomasti, jopa olemattomalla proteiinin saannilla, mutta se lysti loppuu suunnilleen vuodessa. Sen jälkeen proteiinin saantiin on kiinnitettävä huomiota.
        Jos tavoitteena on kestävät lihakset, mutta ei kokoa, eikä äärimmäistä maksimivoimaa, voi keskittyä kevyillä painoilla pitkiin sarjoihin. Silloin ei myöskään tarvi syödä proteiinivalmisteita, koska lihasta on niin vähän että tarve täyttyy pelkällä puurolla, leivällä ja litralla maitoa päivässä. Sellainen treeni ei perustu lihaksen rikkomiseen.

        Hyvä kirjoitus ja olen samaa mieltä. Mutta jos löydät jostakin todisteen hypoteesille että lihaksia pitää rikkoa niitä kasvattaakseen, niin lukisin sen mielelläni.


      • fysiikan lait
        188cm@96kg kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus ja olen samaa mieltä. Mutta jos löydät jostakin todisteen hypoteesille että lihaksia pitää rikkoa niitä kasvattaakseen, niin lukisin sen mielelläni.

        Kelpaisiko tämä:

        http://sundqvist.blogspot.fi/2011/08/ajatuksia-lihaskasvusta.html

        Kannattaa lukea ajatuksella koko kirjoitus. Hakemasi väite löytyy ennen otsikkoa " Mitä muuta kannattaa miettiä lihaskasvusta ja lihasmassan ylläpidosta?"

        "Kun lihasta kuormitetaan riittävästi, aiheutetaan lihassoluihin mikroskooppisen pieniä vaurioita, joita keho alkaa korjata välittömästi harjoittelun jälkeen ja varautuu suurentuneeseen kuormitukseen ylikompensaatiolla eli korjaa lihasta hieman vahvemmaksi kuin se oli ennen harjoitusta, jolloin kuormituksen eli treenin toistuessa säännöllisesti lihas vähitellen vahvistuu."


        Sitten kannattaa lukea tämäkin kokonaan:

        http://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/15/lihaskasvun_yrkkisaannot/

        Sieltä pari poimintaa alkupalaksi:

        "Mikä tahansa salilla riehuminen ei kasvata lihasta. Mieti mitä harjoittelu tekee lihakselle. Kovaa voi treenata varmasti lyhyen aikaa, mutta maksimaalisen lihasmassan saavuttamiseksi tulee harjoitella systemaattisesti viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Salaisuus on oman suorituskyvyn haastamisessa ja siinä, että on valmis menemään mukavuusalueen ulkopuolelle (ylikuormitusperiaate)."


        "Kannattaa joskus jopa jättää esimerkiksi viimeisissä sarjoissa loppuojennus hieman kesken. Tällöin maksimoit lihasten poltteen ja sitä kautta lihaskasvua optimoivan ns. metabolisen stimuluksen.

        -Riittävä lihasväsymys on tavoite. Jos et treenin puolenvälin jälkeenkään tunne lihaksissasi edes kohtuullista turvotusta eli pumppia ja poltetta sekä lihasväsymystä, niin olet todennäköisesti tehnyt jotain väärin etkä pääse maksimaaliseen kehittymiseen"

        Eli lyhyesti tiivistettynä: Kehitykseen tarvitaan tietynlaista treeniä, mikä tahansa treeni ei kasvata lihasta. Samoin maksimaalisen kehityksen avainsana on ylikuormitus. On mentävä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, ja tähänkin voi kertauksena ottaa: mikä tahansa treeni ei kasvata lihasta. Toisto on opintojen äiti (mutta kuka on isä?).

        Heitetäänpä kysymys: Miksi Pilatesjumppaajat, tanssijat tai pitkänmatkankävelijät ei kasva valtaviksi lihasjärkäleiksi vaikka harjoittavat sitä omaa lajiaan viikosta toiseen ja vuodesta toiseen? Lihaksethan saavat paljon liikettä treeneissä. Kun vastaat kysymykseen, ymmärrät myös lihaksenkasvatuksen periaatteet.


      • Kiitos linkeistä
        fysiikan lait kirjoitti:

        Kelpaisiko tämä:

        http://sundqvist.blogspot.fi/2011/08/ajatuksia-lihaskasvusta.html

        Kannattaa lukea ajatuksella koko kirjoitus. Hakemasi väite löytyy ennen otsikkoa " Mitä muuta kannattaa miettiä lihaskasvusta ja lihasmassan ylläpidosta?"

        "Kun lihasta kuormitetaan riittävästi, aiheutetaan lihassoluihin mikroskooppisen pieniä vaurioita, joita keho alkaa korjata välittömästi harjoittelun jälkeen ja varautuu suurentuneeseen kuormitukseen ylikompensaatiolla eli korjaa lihasta hieman vahvemmaksi kuin se oli ennen harjoitusta, jolloin kuormituksen eli treenin toistuessa säännöllisesti lihas vähitellen vahvistuu."


        Sitten kannattaa lukea tämäkin kokonaan:

        http://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/15/lihaskasvun_yrkkisaannot/

        Sieltä pari poimintaa alkupalaksi:

        "Mikä tahansa salilla riehuminen ei kasvata lihasta. Mieti mitä harjoittelu tekee lihakselle. Kovaa voi treenata varmasti lyhyen aikaa, mutta maksimaalisen lihasmassan saavuttamiseksi tulee harjoitella systemaattisesti viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Salaisuus on oman suorituskyvyn haastamisessa ja siinä, että on valmis menemään mukavuusalueen ulkopuolelle (ylikuormitusperiaate)."


        "Kannattaa joskus jopa jättää esimerkiksi viimeisissä sarjoissa loppuojennus hieman kesken. Tällöin maksimoit lihasten poltteen ja sitä kautta lihaskasvua optimoivan ns. metabolisen stimuluksen.

        -Riittävä lihasväsymys on tavoite. Jos et treenin puolenvälin jälkeenkään tunne lihaksissasi edes kohtuullista turvotusta eli pumppia ja poltetta sekä lihasväsymystä, niin olet todennäköisesti tehnyt jotain väärin etkä pääse maksimaaliseen kehittymiseen"

        Eli lyhyesti tiivistettynä: Kehitykseen tarvitaan tietynlaista treeniä, mikä tahansa treeni ei kasvata lihasta. Samoin maksimaalisen kehityksen avainsana on ylikuormitus. On mentävä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, ja tähänkin voi kertauksena ottaa: mikä tahansa treeni ei kasvata lihasta. Toisto on opintojen äiti (mutta kuka on isä?).

        Heitetäänpä kysymys: Miksi Pilatesjumppaajat, tanssijat tai pitkänmatkankävelijät ei kasva valtaviksi lihasjärkäleiksi vaikka harjoittavat sitä omaa lajiaan viikosta toiseen ja vuodesta toiseen? Lihaksethan saavat paljon liikettä treeneissä. Kun vastaat kysymykseen, ymmärrät myös lihaksenkasvatuksen periaatteet.

        Kiitoksia kun linkitit nuo useasti vuosimymmenten aikana esitetyt hopoteesit. Harmillista vain että tuota ei ole pystytty todistamaan.

        Vasta hypoteesin perustelijat vetoavat siihen että lihasten palautuminen näistä manitsemistasi vaurioista kestää yksilöstä riippuen 48 - 72 tuntia. Kuitenkin urheilijat harjoittelevat päivittäin tai kahdesti päivässä koko vartaloaan. Mikäli joka päivä tai kaksi kertaa päivässä rikottaisiin lihaksia koko vartalosta ja rikkomisesta palautuminen kestäisi kauemmin mitä harjoitusten väli, miten olisi ylipäätään mahdollista että urheilijat kehittyvät. Selvästikkään he eivät riko lihaksiaan sillä heidän urheilusuorituksensa tuloksensa paranevat kaiken aikaa ja harjoitusten väli on vain joitakin tunteja.

        Toinen vastahypoteesin peruste on se että lihaskasvu ei tarvitse liikuntaa ollenkaan, mikäli oikeanlaista ravintoa on yllinkyllin tarjolla ja kehossa on anabolisia hormooneja runsaasti enemmän mitä katabolisia hormooneja.

        Mutta turhaanpa me tästä intetään ja artikkeleita linketellään, koska kumpaakaan hypoteesia ei ole todistettu.


    • Asahoules. ..

      Syön GMO proteiinia , hormooneja ja pumppaan rautaa... jotta olisin sen arvoinen...

    • +11

      Käyn parturissa kerran kuussa, tykkään kun hiukseni ovat lyhyet ja siistit, mutta saattaa siinä vielä olla hieman sitäkin, että teen sitä ulkoisen hyväksynnän takia. Kysymys voisi siis olla, että mikä motivoi sinua oikeasti, toisten mielipiteet vai oma tahto? Jos haluat selkeyttää omaa tahtoasi, voin suositella tutustumaan Alkuajatukseen. Se löytyy googlaamalla.

    • Rennompaa näin

      Ei tarvitse enää stressata kroppaan ja muutenkaan ulkonäköön liittyvistä asioista.

      Nainen tuli jo hommattua.

      Noh, suihkussa pitää käydä aina silloin tällöin, etteivät ihmiset ympärillä joudu seisomaan tuulen yläpuolella.

    • Salit ovat todella ankeita paikkoja. Itse ajelen vain mersulla ja syön hyvin. Pysyy mieli virkeänä. Tietenkin pientä liikuntaa täytyy harrastaa, mutta salit ovat täysin hyödyttömiä paikkoja. Nauttikaa elämästä!

      • mеrsumiеs_

        Se unohtui sanoa että potenssiongelmia löytyy, siksi mersu. Ennemmin latkin kaljaa ja grillaan rasvaista jauhomakkaraa.


    • näkemys

      Olen pannut merkille, että kuntosalilla käyvät usein ne miehet joilla on jokin kompleksi itsestään, esim. pieni penis tai pituus. Sitten aloitetaan noudattamaan tiukkaa ruokavaliota ja treeniohjelmaa, lihasten kasvun toivossa. Nämä ovat näitä itsetunto ongelmaisia miehiä, jotka hakevat kehonrakennuksesta turvaa itselleen.

      Aiemmissa viesteissä oli puhe tästä, että kyllä yleisurheilijat, jalkapallaloilijat, yms nostelevat puntteja. No tietysti nostelevat, mutta he tekevät sitä vain tukeakseen lajiaan ja maksimoimaan lajissaan vaadittavat voimalliset suoritukset. Eivät suinkaan tee sitä ulkonäöllisistä suista, kuin nämä normaalit punttipetet jotka bodaavat penaa ja haukkaa itsetunto ongelmiinsa.

      Todellisen rauhan löytää sisältä, kun tajuaa että riittää sellaisenaan kuin on. Kuntosali on loistava kuntoilumuoto, kun sen ottaa terveelllä järjellä, eikä liian tosissaan. Monesti tuntuu, että kehonrakennusta mainostetaan ihan kaupallisista syistä. Ultamegamass ja Whey100 proteiini paketteja myydään kovaan hintaan, vaikka sisältävät paljon "paskaa" ja suurimman hyödyn niistä saa itse valmistaja, eikä käyttäjä.

      Kyllä se lihas kasvaa jo raskaalla ja koko kehoa kuormittavalla liikunnalla, kun syö kaksi kertaa päivässä lämpimän ruuan ja nukkuu riittävästi.

      • rawimies

        Kumma kun teillä mistään ymmärtämättömillä on aina mielessä kehonrakennus kun puhutaan punttisalista. inä olen käynyt säännöllisesti punttisalilla jo 18 vuotta, enkä ole päivääkään harrastanut kehonrakennusta. Kasvatan maksimivoimaa, lihaksen koko tai sen erottuvuus on sivuseikka. Kyllähän siellä näkee niitä rasvattomia kuikeloita sipsuttelemassa peilin edessä käsipainojen kanssa, mutta se on armoton fakta, että kehonrakentajilla ei ole raakaa voimaa, vaikka on lihasmassaa. Ne on kaksi täysin eri asiaa.
        Lyhyet sarja raskailla painoilla (veri lentää nokasta) kasvattaa raakaa voimaa, mutta lihaksen koko ei kasva juuri yhtään. Pidemmät sarjat kevyemmillä painoilla kasvattaa lihaksen kokoa, mutta ei puhettakaan että sillä voimalla pärjäisi painonnostokisoissa.

        Tässä vähän asiantuntijan tekstiä asiasta, mukana video, jossa toimistotyöntekijännäköinen jannu nostaa maasta 360kg kevyesti, eli paino, joka kehonrakentajalla ei liikahtaisi milliäkään.

        http://lihastohtori.wordpress.com/2013/10/15/voimakas/


      • Mieti ennen kuin kir

        Mielenkiintoisia näkemyksiä ja varmasti uskot noin koska ne jopa nettiin kirjoitit.

        Virhe nro 1: Herakonsentraatti ja heraisolaatti eivät ole kalliita eikä niissä ole mitään mystistä. Ne ovat juustoteollisuuden sivutuotteita,hera irtoaa maidosta valmistusprosessissa. Lisäksi ne ova HALVEMPIA proteiini grammaa kohden kuin esim. tonnikala, rajuusto, maito, liha tai kala. Lisäksi ne imeytyvät nopeasti ja auttavat nopeassa palautumisessa. Eli hyödyn saa käyttäjä.

        Virhe nro 2: Lihaskavu ei tarvitse liikuntaa. Usein kuullusta mantrasta treeni-lepo-ravinto voi jättää vain ainoastaan pois treenin. :) Jos alat syömään vuoden ajan 1500 kcal päivässä proteiinia, 1500 kcal päivässä rasvaa ja 1500 kcal päivässä hiilareita. Sitten lopetat liikunnan kokonaan lihaksesi kasvavat! Samalla rasvaprosenttiti nousee 40 %:iin, mutta lihaksesi silti kasvavat. Lihaskasvu ei siis tarvitse liikuntaa. Tosin tällä metodilla suorituskyky ja ulkonäkö menee, mutta lihakset kasvavat.

        Noita tahallisen provokaatisia mielipiteitäsi en viitsi edes kommentoida, koska olet perusasioistakin ihan pihalla.


      • Mieti ennen kuin kir
        rawimies kirjoitti:

        Kumma kun teillä mistään ymmärtämättömillä on aina mielessä kehonrakennus kun puhutaan punttisalista. inä olen käynyt säännöllisesti punttisalilla jo 18 vuotta, enkä ole päivääkään harrastanut kehonrakennusta. Kasvatan maksimivoimaa, lihaksen koko tai sen erottuvuus on sivuseikka. Kyllähän siellä näkee niitä rasvattomia kuikeloita sipsuttelemassa peilin edessä käsipainojen kanssa, mutta se on armoton fakta, että kehonrakentajilla ei ole raakaa voimaa, vaikka on lihasmassaa. Ne on kaksi täysin eri asiaa.
        Lyhyet sarja raskailla painoilla (veri lentää nokasta) kasvattaa raakaa voimaa, mutta lihaksen koko ei kasva juuri yhtään. Pidemmät sarjat kevyemmillä painoilla kasvattaa lihaksen kokoa, mutta ei puhettakaan että sillä voimalla pärjäisi painonnostokisoissa.

        Tässä vähän asiantuntijan tekstiä asiasta, mukana video, jossa toimistotyöntekijännäköinen jannu nostaa maasta 360kg kevyesti, eli paino, joka kehonrakentajalla ei liikahtaisi milliäkään.

        http://lihastohtori.wordpress.com/2013/10/15/voimakas/

        Tuossa videossa kehonrakentaja kyykkää 800 naulaa. Hetkinen eihän kehonrakentajan pitäisi pystyä nostamaan mitään raskasta???

        http://www.youtube.com/watch?v=Kg_fSB63t28


      • Mieti ennen kuin kir
        rawimies kirjoitti:

        Kumma kun teillä mistään ymmärtämättömillä on aina mielessä kehonrakennus kun puhutaan punttisalista. inä olen käynyt säännöllisesti punttisalilla jo 18 vuotta, enkä ole päivääkään harrastanut kehonrakennusta. Kasvatan maksimivoimaa, lihaksen koko tai sen erottuvuus on sivuseikka. Kyllähän siellä näkee niitä rasvattomia kuikeloita sipsuttelemassa peilin edessä käsipainojen kanssa, mutta se on armoton fakta, että kehonrakentajilla ei ole raakaa voimaa, vaikka on lihasmassaa. Ne on kaksi täysin eri asiaa.
        Lyhyet sarja raskailla painoilla (veri lentää nokasta) kasvattaa raakaa voimaa, mutta lihaksen koko ei kasva juuri yhtään. Pidemmät sarjat kevyemmillä painoilla kasvattaa lihaksen kokoa, mutta ei puhettakaan että sillä voimalla pärjäisi painonnostokisoissa.

        Tässä vähän asiantuntijan tekstiä asiasta, mukana video, jossa toimistotyöntekijännäköinen jannu nostaa maasta 360kg kevyesti, eli paino, joka kehonrakentajalla ei liikahtaisi milliäkään.

        http://lihastohtori.wordpress.com/2013/10/15/voimakas/

        Hetkinen siis lyhyillä sarjoilla ei kasva lihakset. Lueppa tuosta kun arvostettu voimaharjoittelu valmentaja kertoo miten ykkösillä kasvatetaan lihaksia. Hetkinen eihän lyhyillä sarjoilla lihakset kasva???

        http://www.t-nation.com/training/build-muscle-with-heavy-singles


      • rawimies
        Mieti ennen kuin kir kirjoitti:

        Hetkinen siis lyhyillä sarjoilla ei kasva lihakset. Lueppa tuosta kun arvostettu voimaharjoittelu valmentaja kertoo miten ykkösillä kasvatetaan lihaksia. Hetkinen eihän lyhyillä sarjoilla lihakset kasva???

        http://www.t-nation.com/training/build-muscle-with-heavy-singles

        No tuossa tapauksessa tuo tyyppi ei minun mielestä ole mitenkään erityisen lihaksikas, samaa kaliiberia olen itsekin, enkä todellakaan pidä itseäni lihasjärkäleenä. Ihan tyypillinen lyhyensarjan treenaukselle, lihakset erottuu koska rasvaprosentti matala, joten se saattaa asiaan tottumattomalle näyttää melkoiselta lihasjärkäleeltä. Rasvaprosentti kahteenkymppiin, ja tyyppi näyttäisi ihan keskiverto kirvesmieheltä, eli samalta kuin minä nyt.

        Rasvaprosentin vaikutus ruhoon:

        http://www.builtlean.com/wp-content/uploads/2012/09/body-fat-percentage-men.jpg


      • Mieti ennen kuin kir
        rawimies kirjoitti:

        No tuossa tapauksessa tuo tyyppi ei minun mielestä ole mitenkään erityisen lihaksikas, samaa kaliiberia olen itsekin, enkä todellakaan pidä itseäni lihasjärkäleenä. Ihan tyypillinen lyhyensarjan treenaukselle, lihakset erottuu koska rasvaprosentti matala, joten se saattaa asiaan tottumattomalle näyttää melkoiselta lihasjärkäleeltä. Rasvaprosentti kahteenkymppiin, ja tyyppi näyttäisi ihan keskiverto kirvesmieheltä, eli samalta kuin minä nyt.

        Rasvaprosentin vaikutus ruhoon:

        http://www.builtlean.com/wp-content/uploads/2012/09/body-fat-percentage-men.jpg

        No lukisit tuon kirjoituksen etkä vain katsoisi kuvia.Kuvassa on artikkelin kirjoittava valmentaja eikä kilpaileva urheilja. (No anteeksi asiaton kommentti).

        Tuo kehonrakentaja sitä voimannostaja tätä kirjoittelu ei ole tätä päivää. Kehonrakentajia on siirtynyt voimannostoon ja painonnostoon ja toisinpäin. Lisäksi osa kisaa voimannostossa ja kehonrakennuksessa. Natuna treenaava kehonrakentaja tarvitsee voimaliikkeitä ja voimaharjoittelua siinä missä natuna treenaava voimannostaja tai painonnostajakin.


      • mietitty+kirjoitettu
        Mieti ennen kuin kir kirjoitti:

        No lukisit tuon kirjoituksen etkä vain katsoisi kuvia.Kuvassa on artikkelin kirjoittava valmentaja eikä kilpaileva urheilja. (No anteeksi asiaton kommentti).

        Tuo kehonrakentaja sitä voimannostaja tätä kirjoittelu ei ole tätä päivää. Kehonrakentajia on siirtynyt voimannostoon ja painonnostoon ja toisinpäin. Lisäksi osa kisaa voimannostossa ja kehonrakennuksessa. Natuna treenaava kehonrakentaja tarvitsee voimaliikkeitä ja voimaharjoittelua siinä missä natuna treenaava voimannostaja tai painonnostajakin.

        Lainaan itseäni:

        "lihaksen koko ei kasva juuri yhtään."

        vs sinä:

        "Lueppa tuosta kun arvostettu voimaharjoittelu valmentaja kertoo miten ykkösillä kasvatetaan lihaksia. Hetkinen eihän lyhyillä sarjoilla lihakset kasva???"

        Edelleen seison väitteeni takana. Jos haluaa mahdollisimman suuret lihakset, eikä välitä maksimivoimasta tippaakaan, lyhyet sarjat ei ole oikea valinta.
        Jos haluaa äärimmäistä maksimivoimaa, eikä välitä siitä, kasvaako lihas kokoa vai ei, pitkät sarjat ei ole oikea valinta.
        Jos haluaa molempia, silloin pitää treenata molemmille tavoitteille sopivalla ohjelmalla, mutta ei kannata pettyä, jos ei saavuta yhtäaikaa järjetöntä kokoa ja äärimmäistä maksimivoimaa. Kompromissi on kompromissi, ja silloin pitää tietyt asiat hyväksyä.
        Ymmärrä tämä ihan miten haluat, ei se asia jankkaamalla muuksi muutu.
        Jos haluat että muutan mieleni tämän asian suhteen, tuo minun eteen mies, joka on kasvattanut järjettömän kokoisen lihasmassan pelkällä lyhyellä sarjatreenill, ilman yhtään pitkää sarjaa. Sitä etsiessä kiertele saleja, ja kysele isoimmilta järkäleiltä niiden käyttämiä sarjapituuksia, tai voit vaikka ujosti katsella sivusta ja laskea, montako toistoa sarjassa on, joten saat ainakin varmaa faktatietoa.


      • Mieti ennen kuin kir
        mietitty+kirjoitettu kirjoitti:

        Lainaan itseäni:

        "lihaksen koko ei kasva juuri yhtään."

        vs sinä:

        "Lueppa tuosta kun arvostettu voimaharjoittelu valmentaja kertoo miten ykkösillä kasvatetaan lihaksia. Hetkinen eihän lyhyillä sarjoilla lihakset kasva???"

        Edelleen seison väitteeni takana. Jos haluaa mahdollisimman suuret lihakset, eikä välitä maksimivoimasta tippaakaan, lyhyet sarjat ei ole oikea valinta.
        Jos haluaa äärimmäistä maksimivoimaa, eikä välitä siitä, kasvaako lihas kokoa vai ei, pitkät sarjat ei ole oikea valinta.
        Jos haluaa molempia, silloin pitää treenata molemmille tavoitteille sopivalla ohjelmalla, mutta ei kannata pettyä, jos ei saavuta yhtäaikaa järjetöntä kokoa ja äärimmäistä maksimivoimaa. Kompromissi on kompromissi, ja silloin pitää tietyt asiat hyväksyä.
        Ymmärrä tämä ihan miten haluat, ei se asia jankkaamalla muuksi muutu.
        Jos haluat että muutan mieleni tämän asian suhteen, tuo minun eteen mies, joka on kasvattanut järjettömän kokoisen lihasmassan pelkällä lyhyellä sarjatreenill, ilman yhtään pitkää sarjaa. Sitä etsiessä kiertele saleja, ja kysele isoimmilta järkäleiltä niiden käyttämiä sarjapituuksia, tai voit vaikka ujosti katsella sivusta ja laskea, montako toistoa sarjassa on, joten saat ainakin varmaa faktatietoa.

        No minäkin lainaan kirjoitustasi:

        "Tässä vähän asiantuntijan tekstiä asiasta, mukana video, jossa toimistotyöntekijännäköinen jannu nostaa maasta 360kg kevyesti, eli paino, joka kehonrakentajalla ei liikahtaisi milliäkään."

        Katso tuo video missä kehonrakentaja kyykkää noin 370 kg. Eli kyykkää ei vedä maasta. Väitit että kehonrakentajat eivät jaksa nostaa. Älä kirjoittele sellaisesta mistä et mitään ymmärrä.

        Lisää lainauksia: "Jos haluat että muutan mieleni tämän asian suhteen, tuo minun eteen mies, joka on kasvattanut järjettömän kokoisen lihasmassan pelkällä lyhyellä sarjatreenill, ilman yhtään pitkää sarjaa."

        Vasili Aleksejev oli VAIN 185 cm pitkä ja painoi 160 kg. Ja hän treenasi voimaa ja oli kaikista voimakkain! Ja samalla hän oli kasvattanut järjettömön lihasmassan.


      • aleksi vaseliini
        Mieti ennen kuin kir kirjoitti:

        No minäkin lainaan kirjoitustasi:

        "Tässä vähän asiantuntijan tekstiä asiasta, mukana video, jossa toimistotyöntekijännäköinen jannu nostaa maasta 360kg kevyesti, eli paino, joka kehonrakentajalla ei liikahtaisi milliäkään."

        Katso tuo video missä kehonrakentaja kyykkää noin 370 kg. Eli kyykkää ei vedä maasta. Väitit että kehonrakentajat eivät jaksa nostaa. Älä kirjoittele sellaisesta mistä et mitään ymmärrä.

        Lisää lainauksia: "Jos haluat että muutan mieleni tämän asian suhteen, tuo minun eteen mies, joka on kasvattanut järjettömän kokoisen lihasmassan pelkällä lyhyellä sarjatreenill, ilman yhtään pitkää sarjaa."

        Vasili Aleksejev oli VAIN 185 cm pitkä ja painoi 160 kg. Ja hän treenasi voimaa ja oli kaikista voimakkain! Ja samalla hän oli kasvattanut järjettömön lihasmassan.

        Löytyisikö jotain faktaa Vasilin järjettömästä lihasmassasta? Siis LIHASMASSASTA, ei maksimivoimasta ja kehonpainosta mukaanlukien rasvamassa. Aika vähän löysin kuvia tyypistä, rasvaa ainakin näytti olevan, joten en ihan äkkiseltään vakuuttunut siitä järjettömästä lihasmassasta.


      • Mieti ennen kuin kir
        aleksi vaseliini kirjoitti:

        Löytyisikö jotain faktaa Vasilin järjettömästä lihasmassasta? Siis LIHASMASSASTA, ei maksimivoimasta ja kehonpainosta mukaanlukien rasvamassa. Aika vähän löysin kuvia tyypistä, rasvaa ainakin näytti olevan, joten en ihan äkkiseltään vakuuttunut siitä järjettömästä lihasmassasta.

        No mistä sinä sitä lihasmassaa etsit. Käsistäkö? :D :D Se on kuule niin että KAIKKI LIIKE LÄHTEE LANTIOSTA. Katso jalkoja ja lantiota ja etsi ne lihakset sieltä.1970-luvulla tempauksen ja työnnön lisäksi kilpailtiin myös punnerruksessa, noissa liikkeissä punnerrus oli ainut missä käytettiin käsiä, mutta siinäkin huijattiin niin paljon ja tuomarointi oli vaikeaa joten nykyään kisataan vain tempauksessa ja työnnössä. Jokainen joka on tehnyt rinnallevetoa syvän etukyykyn kautta tietää että liike tehdään jaloilla ja lantion nopealla eteentyönnöllä. Lisäksi ylöstyönnössä massa nostetaan jaloilla. Käsillä vain kannatellaan painoa. Eli katsoppa sitä kuvaa niin näet sen valtavan lihasmassan.


    • it'sthebasic_things

      * Riittävästi unta (7-8,5h yössä)

      * Sopivasti liikuntaa aerobiselta ja lihaspuolelta tasapuolisesti - ilman pakkomielteitä eli jos tuntuu että tänään ei ehdi niin ei tarvii kasvattaa henkistä moloa otsaan. Yksi treenivapaa satunnaisesti ei tuhoa koko viikon tulosta. Vastapainoksi voi tehdä esim. hyötyliikuntaa jos tuntuu että morkkis on väkisin tuloillaan. Eli treeniä 3-5 päivää viikossa, muut palautumispäiviä.

      * Oikeanlainen ravinto eli riittävästi proteiinia, hiilareita, vitamiineja, rasvaa ja tietysti tasapuolisesti. Minkään laskimen kanssa ei tarvi olla kyttäämässä joka aterialla. Ja tasaisesti antaa itelleen luvan myös ns. mielihyväruokiin. Perus kotiruoka on hyvää, vihanneksia tai hedelmiä ainakin itse pyrin syömään joka aterialla/välipalalla.

      * Hyvä hygienia eli ihoa on hyvä perusrasvata ja käydä siellä suihkussakin.

      Ja ennen kaikkea elämänilo. EI tarvitse tehdä kaikkia niin kuin muut tekee vain niin kuin itse tuntuu parhaalta. Kaikki eivät joka tapauksessa voi näyttää samalta ja hyvä niin, kaikkien keho on erilainen ja ihmiset tykkää eri jutuista.

      Chill out, people.

    • Huono itsetunto?

      Varmaan useimmat miehet ovat siellä salilla sen takia, että uskovat jäävänsä kokonaan ilman naista, ellei lihaksia ole.

      Sitten kun (tai jos) flaksi jonain päivänä käy, huomaatte, ettei asia nyt ihan siitäkään kiinni ollut.

      Tai jos muskelikroppa asian ratkaisi, niin sehän on vähän huolestuttavaa.

      • (.)(.)

        No entäpä jos syynä onkin se upea tunne mikä raskaasta treenistä tulee?

        Tai se onnistumisen tunne kun tempaat tai työnnät enemmän rautaa lattiasta pään päälle suorille käsille, mitä koskaan aiemmin?

        Tai entäpä jos syynä on se että haluaa haastaa itseään? Jotkut haluavat päästä töissä ja vapaalla helpolla, toiset halauvat töissä edetä urallaan ja vapaalla haastaa itseään. Ehkäpä se onkin luonteesta kiinni?


      • luomumies
        (.)(.) kirjoitti:

        No entäpä jos syynä onkin se upea tunne mikä raskaasta treenistä tulee?

        Tai se onnistumisen tunne kun tempaat tai työnnät enemmän rautaa lattiasta pään päälle suorille käsille, mitä koskaan aiemmin?

        Tai entäpä jos syynä on se että haluaa haastaa itseään? Jotkut haluavat päästä töissä ja vapaalla helpolla, toiset halauvat töissä edetä urallaan ja vapaalla haastaa itseään. Ehkäpä se onkin luonteesta kiinni?

        Hyvin sanottu. Urheileminen on yksi parhaista tavoista nostaa tasoaan ja käydä säännöllisesti epämukavuusalueella.


    • 10+16

      Olen käynyt yli kaksikymmentä vuotta salilla säännöllisesti, lukuunottamatta armeija aikaa ja yhtä välivuotta. Nuorempana olin hoikka ja yritin kasvattaa lihasmassaa tosissani. Sitten siinä 25-vuotiaana kiloja alkoi kertyä liiankin kanssa, salilla kävin edelleen. Suurella massalla sai toki ennätyksiä painojen kanssa, mutta en ollut tyytyväinen ulkonäkööni, nyt viimeiset pari vuotta olen kiristellyt ja olen normaalipainoinen painoindeksinkin mukaan, rasvat alhaalla ja lihakset erottuu. Ruokavaliolla on ollut suuri vaikutus ja sillä ettei salilla hae kahdensadan penkkitulosta, vaan treenaa ylläpitäen nykyistä olemusta. Mitään ulkopuolisia paineita en ole tuntenut ikinä, vaan omaksi huvikseni laihdutin. Vaatteet istuvat hyvin ja muutenkin kevyempi ja energisempi olo.

    • Hmmm...

      Kyllä olen muutamaltakin mieheltä kuullut, että jonkinlaiset itsetunto-ongelmat ajoivat heidät nuorempana salille. Ajattelivat saavansa huomiota ja hyväksyntää lihaksikkaan kropan myötä. Sitten, kun ikää ja järkeä alkoi tulla, ei enää ollut tarvetta nostella hulluna painoja.

      Muinaiset luolamiehet tarvitsivat ihan oikeasti voimaa selvitäkseen hengissä, joten sieltä se lihasten ihannointi juontaa juurensa. Se on kai meillä perimässä, joten asiaa ei kannattane kovin paljon ihmetellä.

      • (.)(.)

        No naisena varmaan myös osaat kertoa että mitä ongelmia salilla käyvillä naisilla on?

        Entäpä ihmiset joilla on niin huono itsetunto että eivät poistu koskaan kotoaan. Ja entpä ihmiset joilla on niin huono itsetunto että eivät uskalla käydä kuntosaleilla. Mitähän he tekevät? Ai niin, nyt muistankin, he arvostelevat salilla käyviä ihmisiä internetissä.


      • Hmmm...
        (.)(.) kirjoitti:

        No naisena varmaan myös osaat kertoa että mitä ongelmia salilla käyvillä naisilla on?

        Entäpä ihmiset joilla on niin huono itsetunto että eivät poistu koskaan kotoaan. Ja entpä ihmiset joilla on niin huono itsetunto että eivät uskalla käydä kuntosaleilla. Mitähän he tekevät? Ai niin, nyt muistankin, he arvostelevat salilla käyviä ihmisiä internetissä.

        No ne salilla käyvät naiset ehkä haluavat munaa salilla käyviltä miehiltä.

        Senhän halusit kuulla, eikö niin?


    • Ei sen ihmeempää

      Kunhan yleis olemus on siisti,hiukset siististi leikatut,asialliset puhtaat vaatteet ja kohtelias käytös,siinä se on. Vanhemmat miehet voisivat pitää huolen ettei kulmakarvoissa ole niitä "ongenkoukkuja" korva ja nenäkarvat fiksattuna.
      Huolliyeltu mies on silmänilo,iällä ei niin väliä.

    • Vaihtokauppaa jo kauan.

      Miestä ei ole luotu naista ihastuttamaan eikä miss universumiksi vaan yleisen käsityksen mukaan mies haisee viinalle kakalle ja tupakalle ja on myös sen näköinen.Asiassa on ylitetty räikeästi reviiri ajattelua taikka naisten hormoonit yritetty vaihtaa miehille.

    • luomumies

      Mediaa en seuraa suuremmin muotiasioissa. Monet asiat on muodissa ja taas vaihtuvat. Itselleni tärkeintä on oma hyvä olo ja hyvä terveys, siihen ei trendejä tarvita. Salilla en enää käy, koska monet harjoitteet todellisuudessa turhia ja treenauksen maksullisuus eivät kiinnosta. Vähintään 5 krt viikossa juoksua sekä aktiivista omalla kehonpainolla harjoittelua. Päälle terveellinen ruokavalio, ei alkoholia eikä tupakkaa ja se saa riittää. Kaupan päälle saa kevyen olon, kauniin ihon ja fitness-kropan. Muodit menkööt miten menee. Pukeudun "perus siististi" mutta harkiten.

    • No jopas

      Menkää töihin, jos teillä on aikaa ja energiaa kulutettavaksi jossain salilla. Ja vielä maksatte siitä.

      Ennen vanhaan, kun miehet olivat rautaa, he uurastivat raskaissa metsätöissä tai muissa vastaavissa hommissa. Vaiva ei mennyt hukkaan. Ja jos naista ei sittenkään kunnon työteliäs mies saanut, mentiin maksullisiin. Ei ollut miehen pakko näyttää nätiltä.

    • Hmmm...

      En minä koe mitään ulkonäköpaineita. Ehkä joskus nuorempana, mutta jossain vaiheessa tajusin, että naista saa muulla kuin ulkonäöllä. Tai oikeastaan parempi flaksi alkoi olla, kun tuli enemmän ikää ja tukkakin alkoi lähteä.

      Muillekin miehille voisi antaa yleisohjeeksi, että älkää välittäkö p*skan vertaa mitä muut tuumaavat jostain lihaksista tai vastaavasta. Ei niillä nykyaikana ole mitään merkitystä. Naiset ne koreilkoot ulkonäöllään.

    • HmmX

      Olen itse luonnostani isokokoinen ja isoharteinen.Itse ihannoisin normaalin kokoista kehoa. Mutta ehkä me haluamme vain sitä mitä meillä ei ole.

    • nainen27

      Erittäin seksikäs mies;) Odottakaa 5 sekunttia ja skip ad :) oi kuin kaikki miehet ois tollasii niin oisin märkänä kokoajan :)
      http://adf.ly/ZBYU8

      • pää märkänä jo ;)

        Ihanan keltaiset leegot.


    • Mies 52 v.

      Juon olutta joka päivä, syön makkaraa ja katson tv:tä 3 tuntia päivässä. Treenaan WOW:ia tietokoneella puoleen yöhön. 125 kg sohvasta ilman käsiä olis tavotteena ja kohta onnistuu, nyt nousee jo 120.

      Pää on kalju ja parta aina ajettu en tykkää olla epäsiisti. Nahkahousut ja emännän villakangastoppi on yleensä päällä kaupungilla, viileemmillä keleillä on t-paita siinä alla, se on välillä sillailla takaa solmulla että napa näkyy. Navan alta en oo ajanu karvoja, ne näkyy siinä. Pubissa naiset sanoo et näyttä tosi sexylle nii oon antanu olla nitten ja lämmittäähä ne vähäsen näin talvella.

      Katseita keränny ihan kohtuullisesti, et en aio tyyliä vaihtaa.

    • Prööööttss....

      Minulla on myös makkara toisessa kädessä ja olutpullo toisessa. Kaljamahani pömpöttää ihan mukavasti, viestittäen mukavasta elämästä. Piereskelen siinä sivussa.

      Sitä minä vain ihmettelen näin 50-kymppisenä, että miksi ne 20-kymppiset naiset eivät ole minusta kiinnostuneita? Tosi outoa?

    • oma itseni

      En yhtään mitään.
      Oman tervyden kannalta teen lenkkiä yms.
      Pukeutumiseen en kiinnitä yhtään huomiota,aina verkkarit,yms päällä.
      Varattu ja silti vientiä oisi vaikka kuinka.

    • naisetki huolehtimaa

      supusuhtasella toiminnallisella treenillä kestävyys lihasvoima notkeus perusravinnolla terveyttä ylläpitäen, ei niinkään lookkia sehän tulee niillä sivutuotteena

    • Naisen näkemys

      Saanko tällee naisena kertoa että miksi mua ei viehätä keskivartaloaan kasvattaneet miehet, semmoiset jotka eivät pidä kunnostaan huolta liikunnalla ja ruokavaliolla. Se on hyvin epäviehättävää sellainen epäterveellisyys ihmisessä.. Niin naisessa kuin miehessä, parin valintahan perustuu kuitenkin aika alkukantasiin vietteihin ja kuka valitsee kumppanikseen ihmisen jonka kroppa on iso huutomerkki että "MÄ SAIRASTUN NUORENA SYDÄN- JA VERISUONI TAUTEIHIN JA TODENNÄKÖISESTI TULEE VÄHÄN KAIKKEE MUUTAKIN SAIRAUTTA, MÄ EN JAKSA LEIKKIÄ LASTEN KANSSA, JOS YLIPÄÄTÄÄ KYKENEN LEMPIMÄÄN SUN KANSSA, EN KYKENE HOITAMAAN KOTIHOMMIA KU OON NIIN VÄSYNYT KU SYÖN NIIN HUONOSTI, EI VIITTI EI KYKENE".
      Tää on hyvin karrikoidusti ilmaistu, mutta ymmärrätte varmaan että miksi valtaosaa ei kiinosta epäterveellisesti elävä kumppani.
      Jos sun kroppa huutaa sitä ettet kykene pitämään itsestäs huolta niin kuinka kykenisit toisistakaan huolehtimaan. Ja nainen nimenomaan kaipaa että mies pitää hänestä ja perheestään huolta. (ei tarkoita ettei nainen itse kävisi työssä ja tekisi kotitöitä jne).
      Kaikki ihmiset on ihania, mutta kumppanin valinta on kuitenki aika alkukantaisten viettien varaista touhua.. niinkuni moni muukin toiminta ihmisellä..

    • semmosta täällä

      Omaan tapout xt 90 päivää tyyppisen kropan, sitä tavoittelin, sen sain ja sen pidän. Eli tiukka, vähärasvainen, hoikka, mutta lihaksikas kroppa.

    • ------

      "Mitä teet konkreettisesti vain oman ulkonäkösi eteen?"

      En mitään, miksi pitäisi?

      Ulkonäköpaineet ovat ihmisille joilla on joko vääristynyt minäkuva, tai sitten heitä pidetään yleisesti rumina, jolloin he yrittävät jollain enemmän tai vähemmän alitajuisella tasolla kompensoida pärstäänsä lihaksilla tai mielestään tyylikkäällä pukeutumisella.

      Se on tietysti eri asia, jos kuntoilee jotta pysyisi terveenä.

      • rcekim

        Eli kun menet julkisille paikoillesi on tukkasi sekä partasi sotkussa?


    • Turhaa touhua

      Käyn suihkussa, joskus jopa parturissa. Voiko Ihmisellä pyöriä mitään tyhjänpäiväsempää päässä kuin oma ja toisten ulkonäkö? Jos hengenlahjat on tota tasoa, niin en aseta kovin mahdottomia odotuksia henkilölle missään muussakaan suhteessa.

      • ytsfdfsdfsd

        Ulkonäön merkityksen sivuuttaminenhan se vasta järkevää onkin. Ulkonäkö vaikuttaa lähes kaikkeen jollain tasolla.


      • Turhaa touhua
        ytsfdfsdfsd kirjoitti:

        Ulkonäön merkityksen sivuuttaminenhan se vasta järkevää onkin. Ulkonäkö vaikuttaa lähes kaikkeen jollain tasolla.

        Jos ei ole kiinnostunut olemaan minkäänlaisessa tekemisessä niiden kanssa, jotka kiinnittävät huomionsa tuon tasoisiin asioihin, niin eipä se juuri millään tasolla vaikuta. Aamulla töihin lähtiessä kun katsoo, että tukka ei ole aivan pystyssä niin siinä se.


      • (.)(.)

    • kyä näi o

      Ylipaino on ylivoimaa.

    • Vertailukuvat
    • Treeniä.

      Jo vuosikausia omaksi iloksi. Pukeudun rennosti ja siististi. ulkonäkö paineita ei ole,enimpiä naisia hätistelen ympäriltä.

    • Eveliina

      Miehet ovat nykyään lihavia, hikisiä ja juoppoja.

      Olisi mukava tavata joskus raikas ja raitis mies.

    • sds

      Mielenkiintoinen viestiketju. Kun ikää on jo 22 eikä naista ole löytynyt, niin olen alkanut panostamaan enemmän ulkonäkööni. Toki teen sen myös itseni takia, enkä tee mitään pelkästään sen takia, että se näyttäisi naisten silmään hyvältä.

      Olen vaihtanut hiustyylini trendikkäämmäksi. Ostan muodikkaampia vaatteita. Hoidan ihoa enemmän. Minulla on isot luut, mutta hauis on liian pieni. Olen yrittänyt treenata sitä silloin tällöin. Näkyyhän se kesällä.
      Hampaiden valkaisu olisi varmaan isoin asia mitä olisin valmis tekemään.

      Kun kasvonpiirteisiin ei pysty vaikuttamaan niin yritän ainakin jotain tehdä ulkonäköni eteen. Naiset mitä mieltä ootte?

    • mie vaan

      Naisena tykkään miehistä joilla on edes vähän lihasta. Ihanne ois sellane mies jolla ois kuitenki sixbäkki ja haulikset, mutta kyllä ihan ns. ruipelokin kelpaa. Omalla miehellä on onneksi tuota "massaa".

    • klxcgu

      Itellä tulee kuntoiltua n. 16h viikossa. Lenkkeily, kuntosali ja nyrkkeily on lajeja...
      Empä ole ikinä miettinyt että miltä näytän! tiedän vaan sen että kun harrastan noita kaikkia, niin ne tukevat toisiaan. ei kiinnosta yhtään että olenko joku adonis vai läski, kuhan säkki liikkuu ja rauta nousee :)))

    • rcekim

      Kampaan hiukset, ajan parran ja pidän itseni normaalipainoisena. Ja hiukset leikkautan 5-6 kertaa vuodessa.

      Meillä miehillä on helppoo.

    • HJalmari

      Otin sen verran ruman emännän, että näytän ihan siedettävältä hänen rinnallaan.

    • Jos nyt saisi 12 vuoden sosiaalisen helvetin aiheuttamat ylimääräiset kilogrammat hevon vitun kuuseen, niin siinä olisi jo jotain. Muuten en välitä sen enempää ulkonäkö-seikoista.

    • tosi tylsä

      En liiku ulkonäön takia. Pidän salitreenistä ja muustakin urheilusta, koska niissä saa uppoutua omaan tekemiseen ja samalla poistettua päästä stressiä. Ulkonäköasiat tulevat siinä sivussa (jos tulevat).

    • tavallinesälli007

      Nuorena olin varsinainen atleetti eli urheilija ja olen pelannu jalkapalloa, juossu pikamatkoja, karate, lentopallo ym. on harrastettu.

      Lopetin 2005 urheilun kokonaan n. 45 vuotiaana kun se vaan rupes kyllästyttämään kun tuli liikaa urheiltua.

      En ole tuon jälkeen tehnyt yhtään mitään, muutama kilo on lisää tullu mutta olen vieläkin suht kuosissa eli en kovinkaan ylipainoinen vaan normi, syön mitä syön ja pukeudun miten pukeudun.

      Toisinsanoen, en piittää mitä jotkut ajattelee ulkonäöstäni ja varsinkaan en piittaa muodista ja humputuksista, ne kun on ulkoista kuorrutusta ja sisin on tärkein. Toki pidän itteni puhtaana ja parran ajan ja tukkani kampaan, tai no pidän melkeinpä aina kaljua ja leukapartaa :D

      Ei paineita ja elämä on mukavaa eikä vaimo vielä ole tullu sanomaat että olisin mitenkään ruma ja epämiellyttävä tai huonosto hoidettu. Järki sen tässäkin pitää olla eli perus kunnossa normi jutuilla eikä mitään ekstraa, olen aika tavalline sälli.

    • Ei lisättävää
    • Risuja

      Minulle ulkonäköpaineet tulevat kaveriporukoista ja sosiaalisesta mediasta. Olen alipainoinen joka näyttää mielestän paskalta, joten olen yrittänyt nostaa painoa ja kasvattamaan massaa. Pukeutumiseni on tyylitöntä ja seuraan jokaista muotia jäljessä. Minulla ei ole oikein koskaan ollut tyylitajua.

    • Anonyymi

      Olen työssäni huomannut, että kyseinen ongelma on melko laaja ja kaikki eivät tuo sitä julki. Meidän miesten on ehkä vaikeampi sitä tunnustaa kuin vastakkaisen sukupuolen edustajien.
      Olen nyt vuoden tehnyt terapeuttista valokuvausta ja viime kesänä osallistuin valokuvaajana tanskalaiseen ”batman eller fatman” kampanjaan, joka pureutui juuri tähän ongelmaan...

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe