pikaisesti

eee

tietoa!! Olisi tarkoituksena hankkia jeep cherokee vm99/2000 2,5 litran bensakoneella. Kuitenkin vähän arvelluttaa henkilöautosta siirtyä maasturiin, joten kaikkenlaiset kokemukset ovat tervetulleita. Onko huollot paljon kallimpia, ja ylipäätänsä auton pito?? Esim. renkaat, maksavatko maltaita?Onko kulutus kyseisellä koneella tosiaan vain 10,5 litraa??

16

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaska

      jos noi on oikeesti sun murhees, niin unohda koko maastoautoilu

      • JLX

        Ne olivat hyviä kysymyksiä, eivätkä mitään "murheita"!


      • tojotojo

        Mikä sua "Jaska" vaivaa kun pitää jokaiseen, asialliseenkin kysymykseen vastata aina kauttarantain vi**uilemalla. Oliko sulla jo lapsena vaikeaa?


    • JLX

      On jotakin varsin kallista, nimittäin öljyhommat. Kun kerralla vaihdetaan moottoriöljy, vaihteistoöljy, alennusvaihteiston, perän sekä etutasauspyörästön öljyt, niin voit varata satasia pelkkään öljyhuoltoon. No, eihän voimansiirron öljyjä tarvitse vaihtaa kuin tosi harvoin.

      Renkaat maksavat tietysti isokokoisina suht paljon, mutta kestävät myös varsin kauan. Yhdellä renkaan pyörähdyksellä pääsee pitkän matkan!

      Polttoainetta kuluu sitten ihan toisella tahdilla kuin henkilöautossa. Hidas maastomöyrintä merkitsee kymmenien litrojen menekkiä per sata kilsaa, ja maantieajo kuluttaa isojen pyörien, raskaan voimansiirron sekä korkean ja kulmikkaan korin vuoksi kamalasti. Jos moottoritiellä yrität pysyä sataakahtakymppiä ajelevien tahdissa, tulet huomaamaan miten bensamittarin neula vajoaa ihan silmissä!

      Jenkkivehkeiden huoltohinnoista en osaa sanoa, mutta eikös halvahko dollarin kurssi osaltaan paina varaosahintoja alas?

      • eee

        vastauksista. Joo kyllä autolle luvattu 9 litraa satasella maantiellä on varmasti liian vähän. Vaikka autokauppiaat väittävät 2,5 ls bensakoneen todella kuluttavan niin vähän mitä väitetään.
        Mutta kyllä mieli tekisi autoa kovasti, pääsisi nykyisistä matalaprofiili renkaista eroon, ei tarttis varoa kuoppaa tiellä...


    • TTH

      Yleensä maastureiden osat maksavat henkilöautojen osia enemmän. Omaan Cherokeeheni (2,5td) olen ostanut öljysuodattimet ja öljyt tarvikeliikkeistä. Alkuperäiset osat, jotka pitää ostaa merkkiliikkeestä ovat sitten kalliimpia. Uusien renkaiden hinnat lähtevät alkaen vajaasta 300€/sarja. Kun lisäät omassa tapauksessasi bensakulut, niin kuluja tulee kyllä lisää. Vaan itse olen valmis maasturilla ajelusta hieman extraa maksamaan.

      • eee

        siis eivät renkaat ole juuri sen kalliimmat kuin esim. matalaprofiilirenkaat. hyvä homma!! minkälainen keskikulutus sulla on ollut? onko sulla powerpack???


      • eee

        on muuten dieselvero vuodessa??


      • TTH
        eee kirjoitti:

        on muuten dieselvero vuodessa??

        Power package-varusteluvaihtoehto on joo. Kulutus pyörii dieselillä tuossa 10,2-10,5l kieppeillä(reipasvauhtista matka-ajoa 90%, loput kaupungissa). Dieselvero on n. 570€/vuosi. Jos ei olisi ilmastointia niin saisi alkuperäisillä penkeillä pakettiautoksi ja dieselvero tippuisi.


      • eee
        TTH kirjoitti:

        Power package-varusteluvaihtoehto on joo. Kulutus pyörii dieselillä tuossa 10,2-10,5l kieppeillä(reipasvauhtista matka-ajoa 90%, loput kaupungissa). Dieselvero on n. 570€/vuosi. Jos ei olisi ilmastointia niin saisi alkuperäisillä penkeillä pakettiautoksi ja dieselvero tippuisi.

        näin ajattelinkin että kulutus on reilu 10, vaikka luvataankin n.9, mutta melko pieneltä se tuntui. No hyvä ettei vero ole kuitenkaan tuon "kalliimpi", olin saanut käsityksen että liikuttaisiin noin 700-800 euron hujakoilla. Nyt vain sopivaa yksilöä etsimään, saksassahan noita olisi..


      • eee
        eee kirjoitti:

        näin ajattelinkin että kulutus on reilu 10, vaikka luvataankin n.9, mutta melko pieneltä se tuntui. No hyvä ettei vero ole kuitenkaan tuon "kalliimpi", olin saanut käsityksen että liikuttaisiin noin 700-800 euron hujakoilla. Nyt vain sopivaa yksilöä etsimään, saksassahan noita olisi..

        siis power package 2,5 td:lle luvattan keskikulutukseksi 9,0 ja tavalliselle 10,5! Mitä eroa on tavallisella pwrpg:llä, tihämpi välitys??


      • TTH
        eee kirjoitti:

        siis power package 2,5 td:lle luvattan keskikulutukseksi 9,0 ja tavalliselle 10,5! Mitä eroa on tavallisella pwrpg:llä, tihämpi välitys??

        Kyllä mahtaa olla autotalli.com:issa merkitty väärin ne kulutukset. Tehojahan nuo tiedostot näyttävät eri vuosimalleille saman verran. Se power package pitäisi olla varusteluvaihtoehto; sähköikkunat, kauko-ohjattava keskuslukitus jne. Ilmastointi ei kuulu varusteluun. Erilaisesta välityksestä en osaa sanoa. Kävin ajelemassa reilu vuosi sitten yhdellä -99 mallin Cherokeella, joka oli normaaleilla varusteilla. Samanlainen oli ajaa ja välitykset tuntuivat samanlaisilta. Omassa autossani 100km/h nopeudessa kierroksia viitosella muistaakseni 2300kierrosta/min. Autoni keskikulutus 9l pitänee paikkansa, koska sama lukee rekisteriotteessa.


      • eee
        TTH kirjoitti:

        Kyllä mahtaa olla autotalli.com:issa merkitty väärin ne kulutukset. Tehojahan nuo tiedostot näyttävät eri vuosimalleille saman verran. Se power package pitäisi olla varusteluvaihtoehto; sähköikkunat, kauko-ohjattava keskuslukitus jne. Ilmastointi ei kuulu varusteluun. Erilaisesta välityksestä en osaa sanoa. Kävin ajelemassa reilu vuosi sitten yhdellä -99 mallin Cherokeella, joka oli normaaleilla varusteilla. Samanlainen oli ajaa ja välitykset tuntuivat samanlaisilta. Omassa autossani 100km/h nopeudessa kierroksia viitosella muistaakseni 2300kierrosta/min. Autoni keskikulutus 9l pitänee paikkansa, koska sama lukee rekisteriotteessa.

        sinulla tietoa, että onko kaikissa cherokeissa takapenkin selkänoja yksiosainen? Auton ainoa miinus on mielestäni auton takapenkki ja sinne pääsy, johtuen ahtaista ovista.
        Vielä kun jostain saisin tietoa mitä powerpackage merkitsee, kaikkialta saa eri vastauksen. Itse uskon eniten sinua, että se on vain varustetaso...


      • TTH
        eee kirjoitti:

        sinulla tietoa, että onko kaikissa cherokeissa takapenkin selkänoja yksiosainen? Auton ainoa miinus on mielestäni auton takapenkki ja sinne pääsy, johtuen ahtaista ovista.
        Vielä kun jostain saisin tietoa mitä powerpackage merkitsee, kaikkialta saa eri vastauksen. Itse uskon eniten sinua, että se on vain varustetaso...

        Jokaisessa näkemässäni Cherokeessa on ollut takapenkin selkänoja yksiosainen. Takatilat ovat tosiaan hieman tiukat ja sinne pääsy on myös hieman nihkeää. Vaan omalla Jeeppini takapenkkiä tarvitaan harvoin. Koiratkin kulkee sopivasti takakontissa. Oletko kysynyt merkkiliikkeestä siitä PowerPackagesta? Luulisi, että siellä tietäisivät... Esim Autokeskus...


      • eee
        TTH kirjoitti:

        Jokaisessa näkemässäni Cherokeessa on ollut takapenkin selkänoja yksiosainen. Takatilat ovat tosiaan hieman tiukat ja sinne pääsy on myös hieman nihkeää. Vaan omalla Jeeppini takapenkkiä tarvitaan harvoin. Koiratkin kulkee sopivasti takakontissa. Oletko kysynyt merkkiliikkeestä siitä PowerPackagesta? Luulisi, että siellä tietäisivät... Esim Autokeskus...

        olen kysynyt, ja monestakin paikasta. Kukaan ei vain osaa vastata. Autokeskuksen joku tekniikka puolen "tuntija" ei edes ollut kuullut sanontaa powerpackage. Kävin koeajamassa 2,5 bensakonetta, hyvä auto ajaa, hämmästyttävän jämäkkä alusta autossa on. Takapenkeille pääsy vain miinuksena...


    • Ikuinen Offari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      87
      4997
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      177
      4368
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      166
      4264
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      89
      3475
    5. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      16
      3204
    6. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

      kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      14
      2922
    7. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      31
      2907
    8. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      2
      2786
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

      ✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      54
      2658
    10. Nuoret pois politiikasta!

      Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!
      Maailman menoa
      29
      1854
    Aihe