pikaisesti

eee

tietoa!! Olisi tarkoituksena hankkia jeep cherokee vm99/2000 2,5 litran bensakoneella. Kuitenkin vähän arvelluttaa henkilöautosta siirtyä maasturiin, joten kaikkenlaiset kokemukset ovat tervetulleita. Onko huollot paljon kallimpia, ja ylipäätänsä auton pito?? Esim. renkaat, maksavatko maltaita?Onko kulutus kyseisellä koneella tosiaan vain 10,5 litraa??

16

1372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaska

      jos noi on oikeesti sun murhees, niin unohda koko maastoautoilu

      • JLX

        Ne olivat hyviä kysymyksiä, eivätkä mitään "murheita"!


      • tojotojo

        Mikä sua "Jaska" vaivaa kun pitää jokaiseen, asialliseenkin kysymykseen vastata aina kauttarantain vi**uilemalla. Oliko sulla jo lapsena vaikeaa?


    • JLX

      On jotakin varsin kallista, nimittäin öljyhommat. Kun kerralla vaihdetaan moottoriöljy, vaihteistoöljy, alennusvaihteiston, perän sekä etutasauspyörästön öljyt, niin voit varata satasia pelkkään öljyhuoltoon. No, eihän voimansiirron öljyjä tarvitse vaihtaa kuin tosi harvoin.

      Renkaat maksavat tietysti isokokoisina suht paljon, mutta kestävät myös varsin kauan. Yhdellä renkaan pyörähdyksellä pääsee pitkän matkan!

      Polttoainetta kuluu sitten ihan toisella tahdilla kuin henkilöautossa. Hidas maastomöyrintä merkitsee kymmenien litrojen menekkiä per sata kilsaa, ja maantieajo kuluttaa isojen pyörien, raskaan voimansiirron sekä korkean ja kulmikkaan korin vuoksi kamalasti. Jos moottoritiellä yrität pysyä sataakahtakymppiä ajelevien tahdissa, tulet huomaamaan miten bensamittarin neula vajoaa ihan silmissä!

      Jenkkivehkeiden huoltohinnoista en osaa sanoa, mutta eikös halvahko dollarin kurssi osaltaan paina varaosahintoja alas?

      • eee

        vastauksista. Joo kyllä autolle luvattu 9 litraa satasella maantiellä on varmasti liian vähän. Vaikka autokauppiaat väittävät 2,5 ls bensakoneen todella kuluttavan niin vähän mitä väitetään.
        Mutta kyllä mieli tekisi autoa kovasti, pääsisi nykyisistä matalaprofiili renkaista eroon, ei tarttis varoa kuoppaa tiellä...


    • TTH

      Yleensä maastureiden osat maksavat henkilöautojen osia enemmän. Omaan Cherokeeheni (2,5td) olen ostanut öljysuodattimet ja öljyt tarvikeliikkeistä. Alkuperäiset osat, jotka pitää ostaa merkkiliikkeestä ovat sitten kalliimpia. Uusien renkaiden hinnat lähtevät alkaen vajaasta 300€/sarja. Kun lisäät omassa tapauksessasi bensakulut, niin kuluja tulee kyllä lisää. Vaan itse olen valmis maasturilla ajelusta hieman extraa maksamaan.

      • eee

        siis eivät renkaat ole juuri sen kalliimmat kuin esim. matalaprofiilirenkaat. hyvä homma!! minkälainen keskikulutus sulla on ollut? onko sulla powerpack???


      • eee

        on muuten dieselvero vuodessa??


      • TTH
        eee kirjoitti:

        on muuten dieselvero vuodessa??

        Power package-varusteluvaihtoehto on joo. Kulutus pyörii dieselillä tuossa 10,2-10,5l kieppeillä(reipasvauhtista matka-ajoa 90%, loput kaupungissa). Dieselvero on n. 570€/vuosi. Jos ei olisi ilmastointia niin saisi alkuperäisillä penkeillä pakettiautoksi ja dieselvero tippuisi.


      • eee
        TTH kirjoitti:

        Power package-varusteluvaihtoehto on joo. Kulutus pyörii dieselillä tuossa 10,2-10,5l kieppeillä(reipasvauhtista matka-ajoa 90%, loput kaupungissa). Dieselvero on n. 570€/vuosi. Jos ei olisi ilmastointia niin saisi alkuperäisillä penkeillä pakettiautoksi ja dieselvero tippuisi.

        näin ajattelinkin että kulutus on reilu 10, vaikka luvataankin n.9, mutta melko pieneltä se tuntui. No hyvä ettei vero ole kuitenkaan tuon "kalliimpi", olin saanut käsityksen että liikuttaisiin noin 700-800 euron hujakoilla. Nyt vain sopivaa yksilöä etsimään, saksassahan noita olisi..


      • eee
        eee kirjoitti:

        näin ajattelinkin että kulutus on reilu 10, vaikka luvataankin n.9, mutta melko pieneltä se tuntui. No hyvä ettei vero ole kuitenkaan tuon "kalliimpi", olin saanut käsityksen että liikuttaisiin noin 700-800 euron hujakoilla. Nyt vain sopivaa yksilöä etsimään, saksassahan noita olisi..

        siis power package 2,5 td:lle luvattan keskikulutukseksi 9,0 ja tavalliselle 10,5! Mitä eroa on tavallisella pwrpg:llä, tihämpi välitys??


      • TTH
        eee kirjoitti:

        siis power package 2,5 td:lle luvattan keskikulutukseksi 9,0 ja tavalliselle 10,5! Mitä eroa on tavallisella pwrpg:llä, tihämpi välitys??

        Kyllä mahtaa olla autotalli.com:issa merkitty väärin ne kulutukset. Tehojahan nuo tiedostot näyttävät eri vuosimalleille saman verran. Se power package pitäisi olla varusteluvaihtoehto; sähköikkunat, kauko-ohjattava keskuslukitus jne. Ilmastointi ei kuulu varusteluun. Erilaisesta välityksestä en osaa sanoa. Kävin ajelemassa reilu vuosi sitten yhdellä -99 mallin Cherokeella, joka oli normaaleilla varusteilla. Samanlainen oli ajaa ja välitykset tuntuivat samanlaisilta. Omassa autossani 100km/h nopeudessa kierroksia viitosella muistaakseni 2300kierrosta/min. Autoni keskikulutus 9l pitänee paikkansa, koska sama lukee rekisteriotteessa.


      • eee
        TTH kirjoitti:

        Kyllä mahtaa olla autotalli.com:issa merkitty väärin ne kulutukset. Tehojahan nuo tiedostot näyttävät eri vuosimalleille saman verran. Se power package pitäisi olla varusteluvaihtoehto; sähköikkunat, kauko-ohjattava keskuslukitus jne. Ilmastointi ei kuulu varusteluun. Erilaisesta välityksestä en osaa sanoa. Kävin ajelemassa reilu vuosi sitten yhdellä -99 mallin Cherokeella, joka oli normaaleilla varusteilla. Samanlainen oli ajaa ja välitykset tuntuivat samanlaisilta. Omassa autossani 100km/h nopeudessa kierroksia viitosella muistaakseni 2300kierrosta/min. Autoni keskikulutus 9l pitänee paikkansa, koska sama lukee rekisteriotteessa.

        sinulla tietoa, että onko kaikissa cherokeissa takapenkin selkänoja yksiosainen? Auton ainoa miinus on mielestäni auton takapenkki ja sinne pääsy, johtuen ahtaista ovista.
        Vielä kun jostain saisin tietoa mitä powerpackage merkitsee, kaikkialta saa eri vastauksen. Itse uskon eniten sinua, että se on vain varustetaso...


      • TTH
        eee kirjoitti:

        sinulla tietoa, että onko kaikissa cherokeissa takapenkin selkänoja yksiosainen? Auton ainoa miinus on mielestäni auton takapenkki ja sinne pääsy, johtuen ahtaista ovista.
        Vielä kun jostain saisin tietoa mitä powerpackage merkitsee, kaikkialta saa eri vastauksen. Itse uskon eniten sinua, että se on vain varustetaso...

        Jokaisessa näkemässäni Cherokeessa on ollut takapenkin selkänoja yksiosainen. Takatilat ovat tosiaan hieman tiukat ja sinne pääsy on myös hieman nihkeää. Vaan omalla Jeeppini takapenkkiä tarvitaan harvoin. Koiratkin kulkee sopivasti takakontissa. Oletko kysynyt merkkiliikkeestä siitä PowerPackagesta? Luulisi, että siellä tietäisivät... Esim Autokeskus...


      • eee
        TTH kirjoitti:

        Jokaisessa näkemässäni Cherokeessa on ollut takapenkin selkänoja yksiosainen. Takatilat ovat tosiaan hieman tiukat ja sinne pääsy on myös hieman nihkeää. Vaan omalla Jeeppini takapenkkiä tarvitaan harvoin. Koiratkin kulkee sopivasti takakontissa. Oletko kysynyt merkkiliikkeestä siitä PowerPackagesta? Luulisi, että siellä tietäisivät... Esim Autokeskus...

        olen kysynyt, ja monestakin paikasta. Kukaan ei vain osaa vastata. Autokeskuksen joku tekniikka puolen "tuntija" ei edes ollut kuullut sanontaa powerpackage. Kävin koeajamassa 2,5 bensakonetta, hyvä auto ajaa, hämmästyttävän jämäkkä alusta autossa on. Takapenkeille pääsy vain miinuksena...


    • Ikuinen Offari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe