apuva venlaflaxin oireet

Alotin tänään venlaflaxin lääkkeen paniikkiin, mitä haittoja olette saaneet tästä myrkystä? Painonnousua? turvotusta? Pelottaa hemmetisti että turpoan tosta ilmapalloksi =(
13887
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 13

Vanhimmat

Hei,

Itselleni tuli aluksi huonoa oloa, mikä poistui parin viikon kuluttua.

Muuten lääke ei vaikuttanut mitenkään, edes auttanut :(
Toivottavasti sinä saat avun siitä :)

Äänestä

Venlafaxinia on mennyt nyt noin 3 vuotta. Annos tällä hetkellä 375 mg/vrk. Ei mitään ongelmia missään vaiheessa. Mulle venlafaxin on tehonnut parhaiten niistä mitä kokeiltiin. Paino on kylläkin noussut, mutta en tiedä paljonko siitä voi laittaa venlafaxinin piikkiin, paljonko unilääkkeen (ketiapiini) piikkiin ja paljonko tavanomaiseen painon nousuun. Yhteensä kuitenkin vajaat 10 kg enemmän kuin 5 v. sitten (mies 85 kg).

Äänestä

No mulla tämmönen kokemus: Käytin n. 2 kuukautta lievään paniikkihäiriöön ja keskivaikeaan masennukseen, välillä annos nostettiin 150 milligrammaan, josko tehoaisi. Ei tehonnut, ainoastaan haittavaikutukset lisääntyivät. Haittavaikutuksia olivat mm. Tärinä, hikoilu ja kuumat aallot, verenpaineen nousu, järjetön väsymys, keskittymiskyvyttömyys ja paniikkitintemusten lisääntyminen. Sitten lopetin venlan 75 milligrammasta seinään, kun kyllästyin. Vieroitusoireet: Ei mitään! En ole lääkevastainen, mutta minua tämä lääke sairastutti lisää. Toivottavasti se toimii sinulla.

Äänestä

Mielialalääkkeet taitavat vaikuttaa vähän eri lailla eri tyyppeihin. Siksi lekurit varmaan vaihteleekin lääkettä aika halukaastikin, jos sanoo, että ei toimi tai että on jotain sivuvaikutuksia. Toivottavasti jokaiselle löytyy omansa. Mulla se on tämä venlafaksiini varsin korkealla annoksella. Tuo aiemmin mainitsemani 375 mg menee huiviin joka aamu.

Sen lääkärit ovat sanoneet venlafaksiinista, että se voi joillakin nostaa kolesterolitasoja. Niiden, jokta tätä ainetta popsivat, kannattaa tsekata kolesterolit. Mulla ei ole havaittu mitään ongelmaa tältäkään osin.

Äänestä

Nyt kolmas päivä menossa, karsea hikoilu ja silmät möllöttää kun milläkin piripäällä =) toivottavasti menee ohi.

Äänestä

Mulla aivan kauheat jo viikon kestäneet vierotusoireet vuoden kestäneen käytön jälkeen. Asteittain lopetin. Ja annos oli vain 75mg/päivä. Koska nää sähkötällit ja sumunen olo loppuu?!?!

Äänestä
  • Mitä tarkoitat asteittaisella lopettamisella? Käytitkö lopettamiseen aikaa vähintään 2 kuukautta? Jos et, ei mikään ihme, että tilanne on karannut käsistä. Vieroitusoireet voivat kestää viikkoja ja jopa kuukausia. Psykiatrit monesti valehtelevat, että menee ohi parissa viikossa, mutta tämä ei todellakaan ole totuus kuin osalla käyttäjistä. Jollain lievemmät oireet kestävät vuosia. Älkää hyvät ihmiset suuhun tuotakaan myrkkyä laittako. Opetus tulee viimeistään kantapään kautta. Yritä rauhoitella itseäsi. Aivomyrsky kyllä helpottaa hiljalleen, mutta se vaatii varmasti useita useita viikkoja sinullakin. Vuoden käyttö on kuitenkin suhteellisen pitkä aika näiden myrkkyjen kanssa.

    Äänestä

  • Flaxi kävi kylässä kirjoitti:

    Mitä tarkoitat asteittaisella lopettamisella? Käytitkö lopettamiseen aikaa vähintään 2 kuukautta? Jos et, ei mikään ihme, että tilanne on karannut käsistä. Vieroitusoireet voivat kestää viikkoja ja jopa kuukausia. Psykiatrit monesti valehtelevat, että menee ohi parissa viikossa, mutta tämä ei todellakaan ole totuus kuin osalla käyttäjistä. Jollain lievemmät oireet kestävät vuosia. Älkää hyvät ihmiset suuhun tuotakaan myrkkyä laittako. Opetus tulee viimeistään kantapään kautta. Yritä rauhoitella itseäsi. Aivomyrsky kyllä helpottaa hiljalleen, mutta se vaatii varmasti useita useita viikkoja sinullakin. Vuoden käyttö on kuitenkin suhteellisen pitkä aika näiden myrkkyjen kanssa.

    Lopettamiseen käytin aikaa n. 1,5 kk. Nyt alkanu pikkuhiljaa helpottamaan nämä sähkärit. Niitä tulee harvemmin ja lievenpinä. Kovan rasituksen jälkeen vielä vahvempina. Pikkuhiljaa parempaan siis mennään, jee! Ja se mikä on upeeta, on seksi- ja tunne-elämän palautuminen normaaliksi. No more those kind of drugs for me!

    Äänestä

  • Sekonany kirjoitti:

    Lopettamiseen käytin aikaa n. 1,5 kk. Nyt alkanu pikkuhiljaa helpottamaan nämä sähkärit. Niitä tulee harvemmin ja lievenpinä. Kovan rasituksen jälkeen vielä vahvempina. Pikkuhiljaa parempaan siis mennään, jee! Ja se mikä on upeeta, on seksi- ja tunne-elämän palautuminen normaaliksi. No more those kind of drugs for me!

    Mukava kuulla, et voit jo vähän paremmin. Erityisesti hienoa, että tunne- ja seksielämän puolella on näkyvissä valoa. Älä ihmettele mikäli takapakkia vielä tulee. Aaltomainen vieroitusoireiden poikkoilu on hyvin tavallista ennen kuin oireilu lopulta tasoittuu. Toivotaan kuitenkin, että kuulut niihin jotka selviät vähällä. Ei välttämättä kannata rasittaa itseään ihan täysillä pahimman vieroituksen aikana, koska voi todellakin pahentaa oireita. Omien tuntemusten mukaan tietenkin. Olisi mukava kuulla miten voit taas kuukauden kuluttua.

    Äänestä

  • Flaxi kävi kylässä kirjoitti:

    Mukava kuulla, et voit jo vähän paremmin. Erityisesti hienoa, että tunne- ja seksielämän puolella on näkyvissä valoa. Älä ihmettele mikäli takapakkia vielä tulee. Aaltomainen vieroitusoireiden poikkoilu on hyvin tavallista ennen kuin oireilu lopulta tasoittuu. Toivotaan kuitenkin, että kuulut niihin jotka selviät vähällä. Ei välttämättä kannata rasittaa itseään ihan täysillä pahimman vieroituksen aikana, koska voi todellakin pahentaa oireita. Omien tuntemusten mukaan tietenkin. Olisi mukava kuulla miten voit taas kuukauden kuluttua.

    Nyt kaksi päivää mennyt ilman minkäänlaisia oireita. Olen kovasti toiveikas. :) Voin vielä kertoa olotilastani myöhemmin. Mites sinä nimim. Flaxi kävi kylässä, oletko joskus itse käyttänyt Venlaa? Millaisia kokemuksia? On ihanaa tuntea jälleen elävänsä!

    Äänestä

  • Sekonany kirjoitti:

    Nyt kaksi päivää mennyt ilman minkäänlaisia oireita. Olen kovasti toiveikas. :) Voin vielä kertoa olotilastani myöhemmin. Mites sinä nimim. Flaxi kävi kylässä, oletko joskus itse käyttänyt Venlaa? Millaisia kokemuksia? On ihanaa tuntea jälleen elävänsä!

    En ole itse vetänyt venlaa, mutta tiedän, että on hurjaa kamaa. Läheltä on nähty, joten osaan nykyään varoittaa kaikkia kiertämään kaukaa. Vieroitusoireet voivat olla myös hirveät. Mukava kuulla, että huumauksesi alkaa hitaasti hellittämään. Älä vaivu synkkyyteen, jos takapakkia sattuu vielä tulemaan, koska monille parantuminen on aaltomaista. Ensin tulee parempi olo, sitten taas sumuisuus palaa, sitten taas on parempi olo. Ajan kanssa sykli keventyy ja olo alkaa olemaan parempi jatkuvammin. Huonot jaksot lyhenevät ja muuttuvat vähemmän ahdistaviksi, kunnes häviävät kokonaan. Tähän voi yksilöstä riippuen mennä muutamista viikoista tai kuukausista useisiin vuosiin. Jaksa vain odottaa ja olla kärsivällinen. Nauti silloin, kun tunnet olosi paremmaksi äläkä pelästy mahdollisia huonoja jaksojakaan. Aika on lääkkeesi. Voi olla, että et edes saa huonompia jaksoja enää, sillä moni toipuu todella nopeasti. Sanoin vain siksi, että et ihmettele, jos kuulut siihen suureen porukkaan, jolla oireilu kestää kauemmin.

    Äänestä

  • Flaxi kävi kylässä kirjoitti:

    En ole itse vetänyt venlaa, mutta tiedän, että on hurjaa kamaa. Läheltä on nähty, joten osaan nykyään varoittaa kaikkia kiertämään kaukaa. Vieroitusoireet voivat olla myös hirveät. Mukava kuulla, että huumauksesi alkaa hitaasti hellittämään. Älä vaivu synkkyyteen, jos takapakkia sattuu vielä tulemaan, koska monille parantuminen on aaltomaista. Ensin tulee parempi olo, sitten taas sumuisuus palaa, sitten taas on parempi olo. Ajan kanssa sykli keventyy ja olo alkaa olemaan parempi jatkuvammin. Huonot jaksot lyhenevät ja muuttuvat vähemmän ahdistaviksi, kunnes häviävät kokonaan. Tähän voi yksilöstä riippuen mennä muutamista viikoista tai kuukausista useisiin vuosiin. Jaksa vain odottaa ja olla kärsivällinen. Nauti silloin, kun tunnet olosi paremmaksi äläkä pelästy mahdollisia huonoja jaksojakaan. Aika on lääkkeesi. Voi olla, että et edes saa huonompia jaksoja enää, sillä moni toipuu todella nopeasti. Sanoin vain siksi, että et ihmettele, jos kuulut siihen suureen porukkaan, jolla oireilu kestää kauemmin.

    Yli kuukausi lopettamisesta, oireita ei enää tullut. Nautin elämästä ilman venlaa, jeah! :)

    Äänestä

voi loppua huomenna tai 3kk päästä tai myöhemmin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hullustna kirjoitti:

Alotin tänään venlaflaxin lääkkeen paniikkiin, mitä haittoja olette saaneet tästä myrkystä? Painonnousua? turvotusta? Pelottaa hemmetisti että turpoan tosta ilmapalloksi =(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu