Marko Selkomaa Kuopiossa viime viikonloppuna

raamattulainen

Viikonloppuna Kuopiossa oli Taivas on lähellä -kokoussarja. Minua kiinnostaisi kuulla paikallaolleiden kokemuksia ja ajatuksia tilaisuuksista!

127

2737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkomaa eksyttää

Voi ei, eikös Selkomaan pitänyt jo jättää Suomi ja painua takaisin Kanadaan, tai missä sitten asuikin, vaan yhä jaksaa jatkaa eksytyksiään täällä!!!

• kerro5

Kuinka monessa Selkomaan kokouksessa olet olllut?

• Hound Dog
        kerro5 kirjoitti:

Kuinka monessa Selkomaan kokouksessa olet olllut?

Yksi on jo liikaa.

• Marienelle

Aina löytyy niitä jotka vastustavat Jumalan miehiä. Varo ettet löydä itseäsi taistelemasta itse elävää Jumalaa vastaan.

• aina samaa jankkaust
        Marienelle kirjoitti:

Aina löytyy niitä jotka vastustavat Jumalan miehiä. Varo ettet löydä itseäsi taistelemasta itse elävää Jumalaa vastaan.

tuskin M on elävä Jumala.

• marko melko saa

Voin kertoa, että kun viikonloppuna Kuopiossa oli Taivas on lähellä -kokoussarja ja Marko Selkomaa, niin en ollut paikalla.

• DoctorT

On viisautta välttää eksyttäjiä kuten Selkomaa!

• Uusi luomus

Millä perusteella väität noin?

• Hound Dog
        Uusi luomus kirjoitti:

Millä perusteella väität noin?

http://www.jeesusonherra.se/m3/FUEGO_Selkomaa.pdf
        (mm. tuolla perusteella)

Jos on yhtään lukenut Raamattua, tietää, että tuollaista ei siellä opeteta.

Jos on perillä mitä on new age, mystiikka, kundalini ja torontolaisuus, tietää Markon opettavan juuri näitä asioita. Vaikka Jeesus-nimeä käytetään, vaikka parannusta näennäisesti saarnataan, risti tallotaan jalkoihin ihmeiden ja voiteluiden metsästyksellä.

Kun on nähnyt M. Selkomaan esityksen kerran, on nähnyt kaikki.

Nyt kuuluu sitten pelotella, miten kamala kohtalo minulla on kun kajoan kädelläni "Herran voideltuun". Olen "kajonnut tämän miehen oppiin kädelläni" siitä lähtien kun hänet ensi kerran näin ja kolme seikkaa on tapahtunut:
        1. Ne, joille ilmiöt ovat rakkaampia kuin Jumalan Sana, tuomiotsevat lakihenkisenä, 2. Ne, jotka uskaltavat tätä uutta helluntaitähteä verrata Raamatun Sanaan, huomaavat, että hänen metodiikkaansa ei sieltä löydy.
        3. En ole traagisesti sairastunut/kuollut/mitätahansamuutapeloteltavaa on sitten keksittykään. Eli ilmeisesti Jumalan mielestä MS-kritiikki on ihan ok ja paikallaan!

RokRok!

• Uusi luomus
        Hound Dog kirjoitti:

http://www.jeesusonherra.se/m3/FUEGO_Selkomaa.pdf
        (mm. tuolla perusteella)

Jos on yhtään lukenut Raamattua, tietää, että tuollaista ei siellä opeteta.

Jos on perillä mitä on new age, mystiikka, kundalini ja torontolaisuus, tietää Markon opettavan juuri näitä asioita. Vaikka Jeesus-nimeä käytetään, vaikka parannusta näennäisesti saarnataan, risti tallotaan jalkoihin ihmeiden ja voiteluiden metsästyksellä.

Kun on nähnyt M. Selkomaan esityksen kerran, on nähnyt kaikki.

Nyt kuuluu sitten pelotella, miten kamala kohtalo minulla on kun kajoan kädelläni "Herran voideltuun". Olen "kajonnut tämän miehen oppiin kädelläni" siitä lähtien kun hänet ensi kerran näin ja kolme seikkaa on tapahtunut:
        1. Ne, joille ilmiöt ovat rakkaampia kuin Jumalan Sana, tuomiotsevat lakihenkisenä, 2. Ne, jotka uskaltavat tätä uutta helluntaitähteä verrata Raamatun Sanaan, huomaavat, että hänen metodiikkaansa ei sieltä löydy.
        3. En ole traagisesti sairastunut/kuollut/mitätahansamuutapeloteltavaa on sitten keksittykään. Eli ilmeisesti Jumalan mielestä MS-kritiikki on ihan ok ja paikallaan!

RokRok!

Hei Hound Dog

Lueskelin tuota antamaasi linkkiä. Ilmeisimmin tarkoitit juuri noita keltaisella viivattuja kohtia. Tässä jotain ajatuksia niistä:

Tuo voitelu-sana voi herättää kritiikkiä. Mutta sitä käytetään meillä suomenkielessä yleisesti puhuttaessa Pyhän Hengen vaikutuksesta. Vanhassa Testamentissa käytettiin ”voideltu” –sanaa mm kuninkaiden yhteydessä.

Ymmärrän myös, että tultakin voidaan pitää vääränä, mutta siihen on ihan Raamatullista perustetta mm: Luuk 12:48 ” Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!”

Näyttäisi myös siltä, että kaatumista pidetään epäraamatullisena, mutta siitäkin läytyy Raamatusta useitakin esimerkkejä – tässä yksi: Apt 26:14 ”…ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.”

”Voitelu, joka oli päälläni, oli myös takissani” – kirjoittaa Selkomaa. Tässä taas hän käyttää termiä voitelu puhuessaan Pyhän Hengen vaikutuksesta. Tämäkin on ihan Raamatullista. Opetuslasten päältäkin vietiin vaatekappaleita. Apt 19:11,12 ” Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.

Toki on aina hyvä tarkkailla eri ilmiöitä ja tutkiskella asioita.

• Uusi luomus kirjoitti:

Hei Hound Dog

Lueskelin tuota antamaasi linkkiä. Ilmeisimmin tarkoitit juuri noita keltaisella viivattuja kohtia. Tässä jotain ajatuksia niistä:

Tuo voitelu-sana voi herättää kritiikkiä. Mutta sitä käytetään meillä suomenkielessä yleisesti puhuttaessa Pyhän Hengen vaikutuksesta. Vanhassa Testamentissa käytettiin ”voideltu” –sanaa mm kuninkaiden yhteydessä.

Ymmärrän myös, että tultakin voidaan pitää vääränä, mutta siihen on ihan Raamatullista perustetta mm: Luuk 12:48 ” Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!”

Näyttäisi myös siltä, että kaatumista pidetään epäraamatullisena, mutta siitäkin läytyy Raamatusta useitakin esimerkkejä – tässä yksi: Apt 26:14 ”…ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.”

”Voitelu, joka oli päälläni, oli myös takissani” – kirjoittaa Selkomaa. Tässä taas hän käyttää termiä voitelu puhuessaan Pyhän Hengen vaikutuksesta. Tämäkin on ihan Raamatullista. Opetuslasten päältäkin vietiin vaatekappaleita. Apt 19:11,12 ” Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.

Aivanko tosissasi, sydämestäsi ja hyvällä omallatunnolla kirjoitit viestisi nimimerkki "Uusi luomus"?

>>Näyttäisi myös siltä, että kaatumista pidetään epäraamatullisena, mutta siitäkin läytyy Raamatusta useitakin esimerkkejä – tässä yksi: Apt 26:14 ”…ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.”

• Uusi luomus
        jukka.finland kirjoitti:

Aivanko tosissasi, sydämestäsi ja hyvällä omallatunnolla kirjoitit viestisi nimimerkki "Uusi luomus"?

>>Näyttäisi myös siltä, että kaatumista pidetään epäraamatullisena, mutta siitäkin läytyy Raamatusta useitakin esimerkkejä – tässä yksi: Apt 26:14 ”…ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.”

Hei Jukka finland.

Kyllä tapani on kirjoittaa tosissani ja tutkiskellen Jumalan Sanaa ja sitä, mikä on totta ja oikein.
        Löysit tuossa itsekin kohtia, jossa Jumalan Henki on kaatanut ihmisiä. Daniel on hyvä esimerkki Vanhassa Testamentissa. Sama Jumala ja sama Pyhä Henki vaikutti niin Vanhassa Testamentissa, kuin Uudessa Testamentissakin. Toit tuossa esiin myös Johanneksen kokemuksen, joka oli Uudessa Testamentissa. Sama Jumalan Henki voi siis kaataa yhtälailla uskovan, kuin ei-uskovan. Eikö? Molemmista löytyy esimerkkejä.
        Toki näitä kaatumisia voi tapahtua muistakin lähteistä ja joku voi kaatua sielullisitakin syistä.

Ihan mielenkiintoista vaihtaa tästäkin asiasta kantoja, mutta näin olen ymmärtänyt asian Raamatun pohjalta.

• jaikalii
        Uusi luomus kirjoitti:

Hei Hound Dog

>>>Ymmärrän myös, että tultakin voidaan pitää vääränä, mutta siihen on ihan Raamatullista perustetta mm: Luuk 12:48 ” Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!”

• jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

>>>Ymmärrän myös, että tultakin voidaan pitää vääränä, mutta siihen on ihan Raamatullista perustetta mm: Luuk 12:48 ” Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!”

Meissä olevan rakkauden puutteen ongelman Jumala on ratkaissut antamalla Pyhän Hengen. Pyhässä Hengessä uskova ottaa vastaan Jumalan (rakkauden) sillä,......Jumala on rakkaus ja Henki. Siis Henki on rakkaus ja Jumala.

Pyhän Hengen täyteydessä uskova täytetetään rakkauden Hengellä ja niin myös rakkaudella. Silloin kun uskova on täynnä Pyhää Henkeä, Jumala hallitsee uskovaa Pyhän Hengen voiman kautta. Sellainen uskova rakastaa kaikkia ihmisiä ja ennen kaikkea Herraa Jeesusta Kristusta. Pyhä Henki näet rakastaa Jeesusta äärettömän paljon. Koska Pyhä Henki rakastaa myös kaikkia ihmisiä äärettömän paljon, Pyhän Hengen täyteydessä oleva ja elävä uskova rakastaa kaikkia ihmisiä. Hän rakastaa myös vihamiehiään ja vainoojiaan koska Jumalan rakkause on surempi kuin nämä negatiiviset asiat. Silloin uskova ei saata vihata koska Henki hallitsee hänen tunnemaailmaansa. Henki (Jumala) on rakkaus. Viha ja katkeruus ja anteeksiantamattomuus on toisen hengen aikaansaannoksia ihmisissä.
        (Meillä ei ole taistelu lihaa ja verta (ihmisiä) vastaan, vaan henkivaltoja vastaan.)

1 Kor 13:4-7 "Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii."

Room 8:39 "ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa JUMALAN RAKKAUDESTA, JOKA ON KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, meidän Herrassamme."

Room 5:5 "mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu."

• Uusi luomus
        jaikalii kirjoitti:

Tuli voi tarkoittaa Raamatussa montaakin eri asiaa. VT:ssa tuli liittyy erityisesti Jumalan läsnäoloon ja ilmaisee Hänen pyhyyttään ja kirkkauttaan. UT:ssa tuli liittyy Pyhän Hengen ilmenemiseen. Tuli on Raamatun kuvakielessä siis ensinnäkin Jumalan kirkkauden, kiivauden ja vihan vertauskuva. Edelleen tuli kuvaa Jumalan Sanan voimaa, sekä taivaan puhtautta ja kirkkautta. Usein tuli kuvaa Jumalan kansan puhdistumista. Tulen sanotaan myös koettelevan lopullisesti uskovien elämäntyön. Tulta käytetään myös kuvaamaan iankaikkista kadotusta. (Otteita Isosta Raamatun Tietosanakirjasta.)

Jumalan yhteyteen liitettynä tuli viittaa ennen muuta pyhyyteen, tuomioon mutta myös puhdistumiseen. Lisäksi Raamattu liittää Pyhän Hengenkin tuleen esim Apostolien teoissa, kun Pyhä Henki laskeutui opetuslapsiin tulen liekkien näköisenä.

Kontekstin tutkiminen on ihan oikein, mutta joskus voi mennä vikaankin pelkästään niiden perusteella.

En kyllä itsekään sulata kaikkea äärikarismaattisuutta. Tuntuu vähän oudolta, jos puhuja huutaa jatkuvasti: ”Tulta!” Mutta pelkästään sen perusteella ei voi luokitella saarnaajia. En muista kuuntelemistani kokouksista, että Selkomaa olisi huutanut: ”tulta” – ei taida olla kovin korostetusti tämä sana hänellä käytössä.

Rakkauden korostaminen on toki oikein – niin kuin kirjoitit. Siitä meidät tunnetaan Jeesuksen opetuslapsiksi, että meillä on keskinäinen rakkaus.

• itsekehua lähinnä
        Uusi luomus kirjoitti:

Tuli voi tarkoittaa Raamatussa montaakin eri asiaa. VT:ssa tuli liittyy erityisesti Jumalan läsnäoloon ja ilmaisee Hänen pyhyyttään ja kirkkauttaan. UT:ssa tuli liittyy Pyhän Hengen ilmenemiseen. Tuli on Raamatun kuvakielessä siis ensinnäkin Jumalan kirkkauden, kiivauden ja vihan vertauskuva. Edelleen tuli kuvaa Jumalan Sanan voimaa, sekä taivaan puhtautta ja kirkkautta. Usein tuli kuvaa Jumalan kansan puhdistumista. Tulen sanotaan myös koettelevan lopullisesti uskovien elämäntyön. Tulta käytetään myös kuvaamaan iankaikkista kadotusta. (Otteita Isosta Raamatun Tietosanakirjasta.)

Jumalan yhteyteen liitettynä tuli viittaa ennen muuta pyhyyteen, tuomioon mutta myös puhdistumiseen. Lisäksi Raamattu liittää Pyhän Hengenkin tuleen esim Apostolien teoissa, kun Pyhä Henki laskeutui opetuslapsiin tulen liekkien näköisenä.

Kontekstin tutkiminen on ihan oikein, mutta joskus voi mennä vikaankin pelkästään niiden perusteella.

En kyllä itsekään sulata kaikkea äärikarismaattisuutta. Tuntuu vähän oudolta, jos puhuja huutaa jatkuvasti: ”Tulta!” Mutta pelkästään sen perusteella ei voi luokitella saarnaajia. En muista kuuntelemistani kokouksista, että Selkomaa olisi huutanut: ”tulta” – ei taida olla kovin korostetusti tämä sana hänellä käytössä.

Rakkauden korostaminen on toki oikein – niin kuin kirjoitit. Siitä meidät tunnetaan Jeesuksen opetuslapsiksi, että meillä on keskinäinen rakkaus.

Ei se rakkauden korostaminen ja hokeminen sanoissa merkitse yhtään mitään ellei se näy todellisessa kanssakäymisessä ihmisten kanssa. Saarnaajien hokemana rakkaus sanana on nimenomaan menettänyt merkityksensä. Useimpia heistä, kun lähestyy, niin voi että ollaan kiireisiä ja kohdataan hyvin pintapuolisesti, jos ollenkaan ja useimpien kohdalla ylimielisyys paistaa kilometrien päähän, kun kuvitellaan olevan jotenkin hyvinkin erityisiä sen oman kutsumuksen perusteella, joka on kyllä monen kohdalla vähän niin ja näin...itsehän he sitä kutsumustansa toitottavat kaikelle kansalle...nooh, "Kukas sen kissan hännä nostaa ellei kissa itse?"

• Uusi luomus kirjoitti:

Onko sattuma että Pyhä Henki ja tuli ilmaistaan samassa jakeessa juuri Pyhän Hengen tulon kanssa? "Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Luuk 3:16).

Mielestäni Pyhä Henki ja rakkaus liittyy yhteen. Ei saata olla täynnä Pyhää Henkeä ja olla ylimielinen tai ylpeä tai kova ihminen samanaikaisesti.

• Uusi luomus kirjoitti:

>>>Siitä meidät tunnetaan Jeesuksen opetuslapsiksi, että meillä on keskinäinen rakkaus.

• jukka.finland kirjoitti:

>>>UT:ssa vain Jumalan vastustajat ja Jeesuksen vihaajat kaatuivat maahan.

• Uusi luomus
        jaikali kirjoitti:

Onko sattuma että Pyhä Henki ja tuli ilmaistaan samassa jakeessa juuri Pyhän Hengen tulon kanssa? "Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Luuk 3:16).

Mielestäni Pyhä Henki ja rakkaus liittyy yhteen. Ei saata olla täynnä Pyhää Henkeä ja olla ylimielinen tai ylpeä tai kova ihminen samanaikaisesti.

Kyllä ne tavallaan liittyy yhteen. Pyhä Henki juuri meissä kypsyttää hengenhedelmää, kuten juuri rakkautta. Ja kolmiyhteinen Jumala on rakkaus. Toisaalta ei Pyhä Henki lähde meistä, vaikka emme olisi täynnä rakkautta.

• Uusi luomus
        jaikali kirjoitti:

>>>Siitä meidät tunnetaan Jeesuksen opetuslapsiksi, että meillä on keskinäinen rakkaus.

Olet tässä varmasti oikeassa. Inhimillinen rakkaus on vajavaista ja loppuu usein kesken, siksi on hyvä, että meissä uskovissa näkyisi sen lisäksi myös Jumalan synnyttämää agape-rakkautta. Toivottavasti se saisi kasvaa ja kypsyä meissä enemmänkin.

• Knuutti exm
        jaikali kirjoitti:

Ei ole sattuma.
        Jumalan asettuessa Ilmestysmajaan, Han sytytti tulen polttouhrialttarille.
        Kun temppeli valmistui myohemmin Jumala nayttaytyi siella niin, etta savusi.
        Myohemmissa vaiheissa ei tallaista enaa nakynyt.

Kun uskovista tuli Pyhan Hengen temppeleita ensimmaisen kerran, Jumala ilmaisi asian taas tulella.
        Niille, jotka eivat ymmarra opetuslasten tulleen uskoon vasta helluntaina ja jotka uskovat uudestisyntymasta erilliseen Pyhan Hengen kasteeseen, tama asia on pimennossa.

• jaikalii
        Uusi luomus kirjoitti:

Olet tässä varmasti oikeassa. Inhimillinen rakkaus on vajavaista ja loppuu usein kesken, siksi on hyvä, että meissä uskovissa näkyisi sen lisäksi myös Jumalan synnyttämää agape-rakkautta. Toivottavasti se saisi kasvaa ja kypsyä meissä enemmänkin.

>>>Olet tässä varmasti oikeassa. Inhimillinen rakkaus on vajavaista ja loppuu usein kesken, siksi on hyvä, että meissä uskovissa näkyisi sen lisäksi myös Jumalan synnyttämää agape-rakkautta. Toivottavasti se saisi kasvaa ja kypsyä meissä enemmänkin.

• Knuutti exm kirjoitti:

Ei ole sattuma.
        Jumalan asettuessa Ilmestysmajaan, Han sytytti tulen polttouhrialttarille.
        Kun temppeli valmistui myohemmin Jumala nayttaytyi siella niin, etta savusi.
        Myohemmissa vaiheissa ei tallaista enaa nakynyt.

Kun uskovista tuli Pyhan Hengen temppeleita ensimmaisen kerran, Jumala ilmaisi asian taas tulella.
        Niille, jotka eivat ymmarra opetuslasten tulleen uskoon vasta helluntaina ja jotka uskovat uudestisyntymasta erilliseen Pyhan Hengen kasteeseen, tama asia on pimennossa.

* Luin ne keltaiset rivit linkistä, enkä kyllä voi sanoa, että olisi Pyhän Hengen voima siinä asialla .Raamattu vaan ei natsaa niiden sanoman kanssa, Pyhä Henki ei toimi sillä tavalla, kuin ne ylimerkityt kirjoitukset tahtoo väittää. Jeesus ja apostolit ei opeta sen kaltaista toimintaa, eikä he itse myöskään missään osoittaneet esimerkkiä tuollaiselle evankeliumille. Periaatteessa vain Sana olisi se " säilä" jolla asioita voi saada tapahtumaan, niin ainakin Raamattu opettaa , ja nimenomaan UudessaTestametissä, eikä VanhanLiiton tulia voi kirjailellisesti enää ottaa opetukseen, koska Kristus on se kaikki, Hän on Pyhällä Hengellä kastaja, Opettaja, Parantaja, Hänen kauttaan ja Hänessä tulee kaikki toiminta tapahtua, ja se on, että SANA vain ja ainoastaan riittää, mitään takkiriepuja ei siinä tarvita.

* On aivan eriasia, kun apostolit laittoivat ihmisten otsille ja sen kautta usko vaikutti, onhan rukousliinat edelleen käytössä, ne välittää Kristuksen parantavan voiman tarvitsijalle, ei keknennkään puvuntakit voi toimia millään tavalla Pyhän hengen voimn välittäjinä, ikään kuin Hän tavisisi jotian, ihmiseltä ? Harhaisuutta ja paholaisen metkuja hämätä, onhan se tuhanten juonten mestari, ja esiintyy valkeuden enkelinä, vain eksyttääkseen. Ja eksytys onkin vaarallinen, sillä se saa uskomaan valheen totena.Sivuaa totuutta että raja jää helposti huomaamatta, ellei ole hengen tuntemisen armolahjaa, ei sitä voisikaan vastustaa.

* Opetuslapset tulivat uskoon, eli uudestisyntyivät silloin,kun Jeesus puhalsi heidän päälleen, ja sanoi " Ottakaa Pyhä Henki." Silloin he saivat apostolisen uskon sydämeensä, ja helluntaina heidät puettiin voimalla korkeudesta, ja Jeesus antoi voiman tulla Hänen todistajikseen. Olivat siis jo, uudestisyntyneet, saadessaan Pyhän Hengen kasteen, ja ne tuliset kielet oli merkkinä PH:n tulosta, silloin ekakerralla, kuka muuten olisikaan uskonut , ilaman näkemistä yliluonnolliseen Pyhään Henkeen, nyt on kielillä puhuminen merkkinä, kielet , mutta ei enää tulisia, vaan puhuttuja kieliä, maalliset ja taivaalliset kielet on merkki PH:n tulosta.

• Marienelle

Kuuntele hänen julistamaa evakeliumia. Se pohjautuu raamattuun sata prosenttisesti. On häpeä sille joka ei ota puolueettomasi selvää ennen kuin tutkii asian. Tutki ensin sitten hutki.

• fire fire
        jukka.finland kirjoitti:

Ajatteletko, että Jeesus heittämä tuli on sitä "fire, fireä"? Mä en usko.

• @@@
        Uusi luomus kirjoitti:

Hei Jukka finland.

Kyllä tapani on kirjoittaa tosissani ja tutkiskellen Jumalan Sanaa ja sitä, mikä on totta ja oikein.
        Löysit tuossa itsekin kohtia, jossa Jumalan Henki on kaatanut ihmisiä. Daniel on hyvä esimerkki Vanhassa Testamentissa. Sama Jumala ja sama Pyhä Henki vaikutti niin Vanhassa Testamentissa, kuin Uudessa Testamentissakin. Toit tuossa esiin myös Johanneksen kokemuksen, joka oli Uudessa Testamentissa. Sama Jumalan Henki voi siis kaataa yhtälailla uskovan, kuin ei-uskovan. Eikö? Molemmista löytyy esimerkkejä.
        Toki näitä kaatumisia voi tapahtua muistakin lähteistä ja joku voi kaatua sielullisitakin syistä.

Ihan mielenkiintoista vaihtaa tästäkin asiasta kantoja, mutta näin olen ymmärtänyt asian Raamatun pohjalta.

Jumalan miehet lankesivat KASVOILLEEN, EI SELÄLLEEN. Pyhä Henki E häpäise ihmistä kaatamalla selälleen esim. naiset mekoissaan, eikä satuta (kiinniottajia ei tarvita).

• ei hellari
        jukka.finland kirjoitti:

Oikein

• xvy
        @@@ kirjoitti:

Jumalan miehet lankesivat KASVOILLEEN, EI SELÄLLEEN. Pyhä Henki E häpäise ihmistä kaatamalla selälleen esim. naiset mekoissaan, eikä satuta (kiinniottajia ei tarvita).

AAMEN!!! Juuri näin. Älkää eksykö!

• ArmoitusJa Kutsumus

Lainaus:http://www.isokirja.fi/ohjelma/14622/Askeleet yliluonnolliseen -kurssi
      "...Askeleet yliluonnolliseen -kurssi .....Opettajina Marko Selkomaa ja Pekka Perho. Musiikista vastaa Joona Salo.

• Hiljentymisen voima
      • Jumalan voiman vastaanottaminen
      • Jumalan voiman välittäminen
      • Lahjat kaikille
      • Armo perustana
      • Kuinka saada lisää

• Jumala puhuu
      • Miten Jumala kommunikoi?
      • Jumalan äänen tunnistaminen
      • Miten koetella Jumalan ääni?
      • Jumalan johdatus
      • Käytännön apuja Jumalan äänen kuulemiseen..."

Oma kommenttini: Seminaareissa ei saada armoituksia , Jumala kutsuu ja asettaa palvelijat "Kristus ruumiiseen " tahtonsa mukaan. Kun on kutsumus selvillä, ja mikäli se on srk:n virka ,on aihettta alkaa ojentautumaan myös Raamatun opiskelussa terveellä tavalla. ( niinkuin muutenkin tulisi jokaisen Kristuksen seuraajan tehdä)

Ei pidä alkaa etsimään "ääniä", niitä kyllä voi tosin alkaa kuulumaan,mutta millä kontrolloit lähteen ellet tunne Raamattua "terveellä" tavalla, jos et harrasta rukousta, ja jos et harrasta "valkeudessa elämistä" Jumalan ( ja ihmisten ) edessä. Jumala puhuu Kirjoitusten kautta. Jos et tunne Kirjoituksia , vaikea on Herran Hengen "neuvottelussa "olla. Mikäli Hän haluaa jotain ilmaista suoraan Henkensä kautta ilmoituksella/ kehoituksella niin Hän kykenee sen tekemään niin että kohde sen ymmärtää. Asia on myös terveen hengellisen kasvun myötä ilmenevä ,eikä mikään "pika seminaari" juttu.

Raamatun mukaan "Jumalan voima " on evankeliumi ,"sana rististä" . Muiden ns."voimien välittämiset "ovat kyseen alaisia Kristuksen terveen opin mukaisessa elämässä.

Room."..Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"..."
      1.Kor."..Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima..."

Paras "seminaari" on oppia tuntemaan Jeesus Kristus Kirjoitusten ja rukouksen ja uskon kuuliaisuudessa elämisen kanssa.

2.Piet."..Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.

Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä..".

• Mazdels (ei kirj.)

Marko Selkomaan voitelu on amerikan mantereelta hankittua väärää voitelua. Luin jostakin Näky-lehdestä hänen hastattelunsa vuoden takaa. Kaikenlaisia ihmeitä kertoi kertoi tapahtuneen hänen kokouksissaan. Samaisessa haastattelussa Selkomaa kertoi tuntevansa omassa kehossaan kipupisteitä ja sen perusteella tietävän rukoiltavien sairauksia.

Tuon lehden kannattajissa näkyi oleva helluntailais-karismaattisia julistajia Glory Backmannia, Markku Koivistoa, Westergårdeja ym. Tähän suuntaan Helluntaikirkko on liikettä viemässä.

• Hound Dog

Eikös olekin hengästyttävää, Mazdels, kun lampaat pakotetaan juoksemaan ihmeiden ja merkkien perässä? Lopulta siihen koukutetaan ihmiset ja he eivät löydä lepoa enää Jumalan Sanasta, armosta ja yhteydestä.

Karismaattisuus on siitä vaarallista, että se tekee uskovan elämästä alokasleirin kaltaista. Koko ajan pitäisi kasvaa ja tulla voidellummaksi. Vaikka todellisuudessa meidän tulisi vain pyhittyä ja kasvaa vanhurskaudessa, joka on luonnollinen seuraus yhteydestä, Raamatun rakastamisesta ja uudestisyntymästä. Millainen lepo uskovan oikeassa kilvoittelussa onkaan.

Mutta jos pakotetaan ihminen ajattelemaan, että pitäisi saavuttaa jokin uusi henkinen taso ja komentaa yliluonnollisia voimia, siinä väsyy. Lampaasta tulee levoton merkkien perässä ryntäilijä kun pelkkä Paimenen äänen kuunteleminen pitäisi riittää!

Toivon, että sinulla on rauha siellä missä olet ja voit elää uskoasi levosta käsin todeksi - auttamattoman vajavaisena, mutta armahdettuna!

Olen tekstejäsi lukenut jonkin verran ja toivon, että huonosta historiasta huolimatta tämä hetki olisi ilontäyteinen!

Bless!

• Helluntailainen

Helluntaikirkko on vähän eri asia, kuin helluntailaisuus. Jotkut perustivat sen kirkon , ei me vanhan ajan helluntailaiset siihen mennä. Uskon ,että Helluntaikirkko joutuu ottamaan vielä kantaa Selkomaan pikku harhaan. Kyllä häntä saa ja pitää arvostella. Syödään se, mikä on hänen opetuksissaan hyvää ja jätetään huonot lautasen reunalle.

• DoctorT

Uusi luomus:

Sanon niillä perusteella Selkomaata eksyttäjäksi, jotka hänessä ilmeiset ovat!

Toisaalta Herran Henki minussa vahvistaa tuntemukseni, jotka perustuvat näitä eksyttäjiä yhdistäviin piirteisiin.

Tämän lisäksi olen konsultoinut heitä, jotka hänet paremmin tuntevat. Ja tämän lisäksi kuunnellut heitä, jotka ovat käyneet MSta kuulemassa ja jotka omaavat henkienerottamisen lahjan. MS on HARHAOPETTAJA JA SAANUT VOITELUNSA HARHAOPETTAJAN KÄSIEN ALTA!

Näin oli laita Markku Koivistonkin kohdalla ja silti helluntaikin huorasi hänen kanssaan!

Kun Herran Henki on seurakunnat jättänyt, ei eroteta enää oikeaa väärästä!

Selkomaa vieraili kevättalvella Oulussa ja tulokset tiedetään, seurakunnan osalta ainakin.

• Uusi luomus

Hei DoctorT, minäkin tutkiskelen henkiä.

Mitä tarkoita Oulun tuloksilla?

• RahanTarve

"....Askeleet yliluonnolliseen -kurssi..."
      Rahan keräystä ?

RV No: 38 välissä tlillepano lappu otsikoituna " Ison Kirjan henkilökunta lomaustusuhan alla ................Vetoamame helluntaikansaan että voisimme välttää syksyn lomautusuhan ja palvella mahdollisimman hyvin opiskelijoitamme ja asiakkaittamme..."

("Vetoamme helluntaikansaan" ? )

• Iso-Kirja konkkaan

Menkööt Iso-Kirja konkkaan niin helluntaikansa puhdistuu edes hitusen verran. Siellä kun opetetaan kiskurihinnoilla harhaoppeja.

• RahanTarve

Lainaus: http://www.isokirja.fi/palaute_2/ajankohtaista
      "...OPISTON ELOKERÄYS 2013:
      JAUHOJA PATAAN TAI PADASSA ON KUOLEMA

Ison Kirjan syyslukukausi on juuri pyörähtänyt käyntiin opiston mäellä. Syksy näyttää kuitenkin taloudellisten mittareiden valossa ankealta. Maan yleinen taloustilanne heijastelee myös opiskelijoiden mahdollisuuksiin; syksyn kursseillemme on hakeutunut vain satakunta opiskelijaa, mikä on noin 50 aiempaa vähemmän.

Iso Kirja ry:n taloustyöryhmä on laatinut viime keväänä yhdistyksen vuosikokouksessa esitetyn säästöohjelman. Sen vaikutukset alkavat purra varsinaisesti ensi vuoden alusta alkaen. 28.8. on jouduttu käynnistämään myös yt-neuvottelut ja lomautusuhka tänä syksynä on todellinen...."

• hyvä tutkia

Itse kannattaisin Mertiörannan kurssikeskusta, joka on juuri äskettäin saatu Ristin Kansa ry:n omistukseen. Yhdistys vaikuttaa siten, että sen opettajat opettavat
        Raamatun mukaista opetusta ja ovat ns. perinteisten Helluntaiseurakuntien kannalla. Eli siis jonkinlainen vastavoima Helluntaikirkolle ja tälle uudelle suuntaukselle. Myös lehti jota julkaistaan on perinteisen opetuksen mukainen ja hyvin Raamattua myötäilevä. Lehden nimi on Ristin Kansa.

• Henkikastettu

Kysymys:
      Oletko itse saanut Pyhän Hengen kasteen, ja miten se tapahtui?

• Hound Dog

:)

Meidän isi onkin vahvempi kuin teidän isi!

Jokainen uudestisyntynyt kristitty on Pyhän Hengen täyttämä. Eikö ole ihmeellistä, kun tästäkin asiasta saa olla ihan lepomielellä? Ei tarvitsekaan mennä mega-evankelistojen kätten alle "saamaan voiteluja".

Vain vähän on tarpeen, tai yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois.

• RahanTarve

Minua ei "Henki" kastanut "Henkeen" vaan.
        Jumala Jeesuksessa Kristuksessa kastoi minut "Pyhässä Hengessä" noin 30 vuotta sitten. Sen jälkeen olen yhä uudelleen saanut kokea Hänen voimansa vaikutuksia palvelelessani Herraa armoitukseni mukaan.

En ole kenelläkään mitään " voimaa välittänyt", mutta evankeliumia joka on "Jumalan voima " olen saanut armoitukseni mukaan saanut "välittää". Herra on tahtonsa mukaan kohdannut ihmisiä ,antaen "voimansa vaikutuksia " mm. joitakin parantaen, josta he itse ovat todistaneet.

JK.
        En ole saanut mitään "uusia voimia" uskossa oloni aikana ,vaan kasteen Pyhässä Hengessä" jossa sain "voiman" olla (siis jatkuvasti mikäli pysyn Kristuksessa) Hänen Jeesuksen Kristuksen todistaja.

"Uusi voima" on annettu Jeesuksessa Kristuksessa evankeliumin kautta, ei ole enään mitään muita "voimia " joita tulisi odotella tai etsiä. Niillä etsimis poluilla joutuu harhaan ja vie mukanaan muutkin. Tulee huomata että Jesaja eli laki liiton aikana profetoidessaan, jolloin lupaus Pyhästä Hengestä kaiken lihan ylle " ei vielä ollut toteutunut.

Jes.40: 27." Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"? 28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton. 29. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin. 30. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat; 31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy...."
        " Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?.."

Jumalan ilmoittamalla tulevaisuudella oli ja on oma aikansa. "Uusi voima" on annettu Jeesuksen Kristuksen kautta, ei ole mitään muuta "voimia " joita tulisi tavoitella tai etsiä Jumalan Sanan ilmoituksen ulko puolelta. Sielullisia ja pimeyden voimien vaikuttavia ilmiöitä ilmenee siellä missä ei pidetä kiinni Kristuksen terveistä sanoista.

• raamattulainen

Itse (olen ketjun aloittaja) katsoin Usko TVstä Selkomaan lauantain tilaisuutta Kuopiosta. Se oli elämäni suurin hengellinen shokki. Suomen helluntaiseurakunnissa suuresti mainostettuna kiertänyt, maailmalla mainetta niittänyt, Selkomaa onkin aivan jotakin muuta kuin Jumalan voitelussa julistava puhuja! Tuossa lauantain tilaisuudessa tuli niin selvästi esille Paholaisen vaikutus, eksytys, että hämmästelin sitä jo siksi, että jos Selkomaa itse tietää Paholaisen leivissä olevansa niin miksi hän noin selvästi ilmaisee sen. Savolainen helluntaikansa ei tuollaista nielaise, ajattelin ja tiesin.
      Kylmyys ja kalseus, mitäänsanomattomuus olivat ne asiat, jotka puheesta aistin. Sen pelottavan Pahan läsnäolon tunteen lisäksi. En koskaan katso enää yhtään Selkomaan puhetta.

Olen ollut 15-vuotiaasta uskossa, kastettu tuolloin Kuopion Eelimissä ja helluntaiseurakunnan jäsen ollut pientä välijaksoa lukuunottamatta.

Herätysliikkeemme on hyvin syvällä synnin ja luopumuksen, ihmistekoisen, ihmisjärkeen perustuvan seurakuntaelämän harhaan mennyt.

• tosi1

Ja vaikka en profeetta olekaan, uskon helluntaiherätyksen olevan suuren menestysteologisen eksytyksen edessä. Jotkut perustivat helluntaikirkon keskelle seurakuntaa. Nyt ei olla hereillä. Menestysteologia leviää.Helluntaiherätys ei ole sen kummempi, kuin mikä tahansa kirkko.Vanhat, hurskaat johtajat on poissa. yhteenkin seurakuntaan löytyi hyvä saarnaaja, baptisti. Jumala ei katso kirkkokuntien rajoja. Hän etsii totuutta. Voi, Jumala, auta minua pysymään Jeesuksen yhteydessä ja pääsemään voittajana perille!

• gospel preacher

Tässä saarnassa kyllä ainakin mielestäni tuodaan esille myöskin tätä pyhitys/parannuksen teko/kokosydämisyyden tärkeyttä rukouksen kanssa Jumalan valtakunnan työssä. Ja puhujana paljon parjattu Marko Selkomaa. Hyvin varovainen olen "leimaamaan" ketään julistajaa eksyttäjäksi. En ikinä usko minkäänlaisia kuulopuheita kenestäkään Jumalan sanan palvelijoista vaikka kuinka monet väittäisivät mitä. On otettava itse asiasta selvää tietenkin Raamatullisesti koetellen. Kun menen mihin tahansa hengelliseen kokoukseen niin olen vain rukouksen hengessä ja kuuntelen mitä Pyhä Henki sisälläni puhuu. Jos koen varoittavaa ääntä, levottomuutta tai jtn vastaavaa Hengessäni niin tällöin en mene julistajan käsien alle rukoiltavaksi.

http://www.youtube.com/watch?v=kw4OrtkPqtI

• DoctorT

raamattulainen:

Kerrot erittäin selkeästi ja hyvin sen vaikutelman, joka Selkomaasta syntyy. Olen kuullut samankaltaisia kokemuksia muualtakin!

Oulun helluntairikko on kriisissä! Johtava pastori kajautti tukevassa kännissä rekan keulaan Pyhäjärvellä 27.8. Ei päässyt hengestään vaikka tarkoitus ilmeinen, mutta pääsi loppuelämänsä kurimukseen niin taloudellisesti, hengellisesti kuin ajallisestikin. Vain perkele teettää saarnamiehelle tällaista!

Luopuminen Sanasta, rehellisyydestä, totuudesta ja vilpittömyydestä, johtaa tämänkaltaisiin. Kuten Mika Talja ja monet monet muut.

• DoctorT

Kun Herra ei huonetta rakenna, niin turhaan sen rakentajat vaivaa näkevät! Tämä pätenee Iso Kirjan taloudellisiin vaikeuksiin ja ongelmiin!

Konferenssin tuotot ovat mittavat, mihin ne jaetaan? Paljonko nettoavat saarnamiehet ja eräät "talkoolaiset?"

Muistan kesällä 1995, kun halusin vaihtaa asuntoauton paikkaa keskellä yötä ja menin aluevastaavan puheille. Tämä "palvelija" asoi vanhalla Mersulla, jossa oli vanha taksamittari, joka raksutti kokoajan. Muistaakseni tuolloin, juhannuksen aationaattona mittari näytti 800 markkaa!!!!

Sen jälkeen en ole konferensseja harrastanut yhtä päiväkäyntiä lukuunottamatta.

• Uusi luomus

Koetko, että sinua on jotenkin loukattu uskovien ja nimenomaan helluntalaisten taholta?

• Iloitsen hänestä

Selkomaa on Jumalan mies paikallaan!

• raamattulainen

Selkomaan kautta toimii Jumalalle täysin vastakkainen henki eli Paholainen on asialla. Tämä hänen tapansa (mikä sekin varmaan Paholaisen vinkki) "siunata" rukouspalvelijat voiteluun, on hirvittävä ja hirvittävän tehokas keino levittää tätä eksytystä.

Selkomaa kertoo kirjassaan, kuinka eräs, kai pastori, jonka puolesta hän rukoili, kieriskeli heti sen jälkeen lattialla tuskissaan ja huusi palavansa, koki olevansa kuin tulessa. Ja niin olikin, kun tämä esirukoiltu sen jälkeen rukoili toisten puolesta ja henkäili näitä kohti, havaitsi mies jälkeenpin huulissaan palorakkuloita.

Selkomaassa vaikuttavan hengen havaitsee kasvanut, raitis ja kokenut uskontien vaeltaja hyvin pian. Vaan minustakin Selkomaassa on vuodessa tapahtunut suuri muutos, siis pahempaan päin. Henkien erottamisen armolahjaa ei taideta tähän tarvita, koska minä en ainakaan tiedä sellaista omaavani.

Eikä Selkomaa varmaankaan ainut ole, joka toimii julistajana ja rukouspalvelijana Suomen helluntaiherätyksessä jonkun muun kuin Juamalan Hengen ohjaamana. Luulen, että heitä on paljon

Eikä tässä kirjoituksessani leimaamista ole. Raamattu opettaa jotakin aivan muuta kuin vaitioloa kun harhaopeista on kysymys. Jos harhaopeista ja luopumuksesta on hiljaa, joudumme siitä tilille ainakin ikuisuudessa ja ehkä jo siten, että lopun aikana joutuu Jumalan tuomion alle yhdessä tämän jumalattoman maailman kanssa. Tästä Babylonian tuomiosta puhutaan Ilmestyskirjassa.

• DoctorT

Selkomaa ei ole Israelin Jumalan mies!

Se jos mikä on täysin varmaa!

• Samuelin kanssa

Kaatumista ja outoja ilmiöitä Jumalan omien elämässä on esiintynyt jo vanhan liiton aikana. Tässä yksi esimerkkitapaus:
      "Niin Saul lähetti miehiä ottamaan Daavidia. Mutta kun he näkivät profeettain joukon hurmoksissa ja Samuelin seisovan johtamassa heitä, tuli Jumalan henki Saulin miehiin, niin että hekin joutuivat hurmoksiin.
      Kun se ilmoitettiin Saulille, lähetti hän toiset miehet; mutta hekin joutuivat hurmoksiin. Ja Saul lähetti vielä kolmannet miehet, mutta hekin joutuivat hurmoksiin.
      Silloin hän itse lähti Raamaan. Ja kun hän tuli sen suuren vesisäiliön luo, joka on Seekussa, kysyi hän: Missä ovat Samuel ja Daavid? Hänelle vastattiin: He ovat Raaman Naajotissa. Mutta kun hän oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli Jumalan henki häneenkin, niin että hän kulki hurmoksissa, kunnes tuli Raaman Naajotiin. Silloin hänkin riisui vaatteensa ja joutui hurmoksiin Samuelin edessä; ja hän kaatui maahan ja makasi alastonna koko sen päivän ja koko sen yön. Sentähden on tapana sanoa: Onko Saulkin profeettain joukossa?" 1 Sam. 19:20-24.

• Kaatuminen Raamatussa ei kai koskaan liity johonkuhun toiseen henkilöön, toisen henkilön rukoukseen tarkemmin sanottuna.

Kaatumisilmiö nykyisellään alkoi Kathryn Kulhmanista. Nykyistä kaatumisilmiötä ja kaatajaparantajia ei todellakaan löydy Raamatusta. Tutkin raamattuhaulla jakeita, joissa sana kaatua löytyy. Niitä on koko Raamatussa 55 kappaletta ja lähes kaikki ne koskevat taistelussa kaatumista, siis kuolemista. Herätkää hyvät ihmiset!

Jumalan Henki ei koskaan vahingoita ihmistä, kuten tuota Selkomaan kirjassa mainittua pastoria, joka sai palovammoja.

• Knuutti exm
        sil4via kirjoitti:

Kaatuminen Raamatussa ei kai koskaan liity johonkuhun toiseen henkilöön, toisen henkilön rukoukseen tarkemmin sanottuna.

Kaatumisilmiö nykyisellään alkoi Kathryn Kulhmanista. Nykyistä kaatumisilmiötä ja kaatajaparantajia ei todellakaan löydy Raamatusta. Tutkin raamattuhaulla jakeita, joissa sana kaatua löytyy. Niitä on koko Raamatussa 55 kappaletta ja lähes kaikki ne koskevat taistelussa kaatumista, siis kuolemista. Herätkää hyvät ihmiset!

Jumalan Henki ei koskaan vahingoita ihmistä, kuten tuota Selkomaan kirjassa mainittua pastoria, joka sai palovammoja.

Johannes kirjoittaa, etta teissa (meissa uskovissa) pysyy voitelu. Jeesus itse sanoo sydamesta juoksevista elaman veden virroista.
        Ei uskovat tarvitse mitaan voitelua Selkomaan eika kenenkaan muunkaan kautta, koska heilla on jo se.
        Uskomattomat eivat voi sita edes saada.

Voiteluoppi on ihan huuhaata.

Ainoa asia joka voi estaa elaman vesia virtaamasta on synti. Silloin on aivan turha melskata voiteluista ja Hengen tayteydesta. Siihen loytyy ihan toinen laake.

• euforia
        Knuutti exm kirjoitti:

Johannes kirjoittaa, etta teissa (meissa uskovissa) pysyy voitelu. Jeesus itse sanoo sydamesta juoksevista elaman veden virroista.
        Ei uskovat tarvitse mitaan voitelua Selkomaan eika kenenkaan muunkaan kautta, koska heilla on jo se.
        Uskomattomat eivat voi sita edes saada.

Voiteluoppi on ihan huuhaata.

Ainoa asia joka voi estaa elaman vesia virtaamasta on synti. Silloin on aivan turha melskata voiteluista ja Hengen tayteydesta. Siihen loytyy ihan toinen laake.

Niin, uskovaiset kohkaavat pää kolmantena jalkana milloin mihinkin, koska muuten on niin mahottoman tylsää tämä elämä. Haetaan voitelua sieltä ja Hengen täyteyttä täältä ja kuvitellaan, että jollakin on sanoissaan varmaan se viisauden avain ja että kyllä tämä elämä nyt jotakin muutakin täytyy olla kuin arjen raadantaa ja enimmäkseen tuikitavallisia päiviä...vaan sitä se nimenomaan on.

• Anonyymi

En ymmärrä, miksi tällä palstalla haukutaan ja etsitään vikoja toisista ihmisistä. Nyt kannattaa katsoa oman sydämen puhtauteen - Mikä on motiivisi??? - Saattaa toinen ihminen häpeään. Miksi heität kiviä pastoreiden päälle? Jos ymmärrät, että olet itsekin vajavainen ja syntinen, niin kivien heittely loppuu. Älä lyö lyötyä. Joku synti on näkyvämpi kuin toinen ja kaikki me lankeamme, mutta saamme kaikki syntimme anteeksi. LOPETA VIKOILU!

• olin

Huumoria miehellä riittää, pieni huumori sai vakavailmeiset uskovaiset sulamaan nauruun kokouksen aikana. Huumori paikallaan mutta sanan saarna on aina paikallaan.
      Selkomaan puhui Raamatusta ihan oikeaa opetusta.
      Mielestäni on varmaan aika rehellinen omasta uskonvaelluksestaan eikä asettunut muiden yläpuolelle.
      Tiedon sanoja jakeli lopussa, eikä itse yrittänyt ottaa jotain isoa parantajan roolia vaan antoi kunnian Jeesukselle. Käytti rukousavustajia kokouksen lopussa.

• hekoheko

Puujalkavitsit ei paljon älyä tarvitse, kansahan on niin tyhmää, että ne nauraa hekottaa, kun kaikki muutkin hekottaa.
        Kun saarnaaja käskee, että "Sanoppas nyt sille vieruskavarille, että tästä tulee hyvä ilta.", niin kaikki kotkottavat kuin kanalassa ikään "koot-kot-kot-kot", päät kääntyillen sinne ja tänne ja sen jälkeen istutaankin taas jurottamaan ja jöröttämään penkkiin kunnon supisuomalaisten tapaan.

• uskonhenki
        hekoheko kirjoitti:

Puujalkavitsit ei paljon älyä tarvitse, kansahan on niin tyhmää, että ne nauraa hekottaa, kun kaikki muutkin hekottaa.
        Kun saarnaaja käskee, että "Sanoppas nyt sille vieruskavarille, että tästä tulee hyvä ilta.", niin kaikki kotkottavat kuin kanalassa ikään "koot-kot-kot-kot", päät kääntyillen sinne ja tänne ja sen jälkeen istutaankin taas jurottamaan ja jöröttämään penkkiin kunnon supisuomalaisten tapaan.

Just näin,aivan järkyttävää!

• Terveenä

Marko Selkomaa on Jumalan asettama herättäjä Pyhän Hengen toiminnasta vieraantuneille parjaajille.

• DoctorT

Ei ole tosin HERÄTTÄJÄLLÄ minkäänlaisia tuloksia!

Suuria valheita ja tyhjää suunpieksäntää! Siihen ei Herra Henkeään ole antanut eikä anna!

"Voitelu" on saastan alta haettu, Todd Bentleyltä ja siltähän tuo haiseekin.

Surullista, miten ihmisiltä puuttuu hengen silmät ja korvat!

• Kaikkea sitä

Hellareissahan riittää näitä sisäpiiriin pyrkijöitä ja niissä olijoita, jotka kehuskelevat toinen toisiaan yleisön edessä, taputtelevat selkään ja jopa profetoivat toinen toisilleen. Leif Lindemanillekin profetoitiin "Sinulla alkaa sellainen piiiitkä nuotti elämässäsi. piiiiitkä nuotti, piiiiitkä nuotti."...ja hän oli niin otettu tästä "profetiasta". Mitähän tuollainenkin profetia sisällään piti vai oilivatko ne peräti tiedonsanat vai ihanko ennustelu??

• Kyselenpähän vain

Rukoilen Marko Selkomaan puolesta.
      Mitenkäs monta sielua enemmän on sinun kauttasi pelastunut?

• Hound Dog

Aina tätä samaa uhoamista!!

Jos joku toistaa rukouslitanian ta "tulee esille", se ei vielä ole merkki uudesisyntymästä.

• juttututtu

"Mitenkäs monta sielua enemmän on sinun kauttasi pelastunut"?

Ei mitään kauttapelastuneita ole olemassakaan, eikä myöskään kauttaparantuneita. Olen kuunnellut Selkomaan puheita toistakymmentä ja niiden pohjalta tehnyt tiedusteluja mahdollisista parantuneista, mutta mistään niitä ei löydy, Ovat tarinoita joita julkisuuden tarpeessa olevat, ja omaa hengellisyyttään korostavat haluavat levittää joko itse tai ystävät ja "kylänmiehet". Eikä ole harvinaista, että puhujatkin kertovat niitä varmistamatta taustoja.

• Näinkin

Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Ensimmäisenä sanotaan, että eksyttjä. Sitä jaksetaan toistaa todistelemalla tavalla jos toisellakin. Kuinkas se puhujan oma hurskaus jaksaa? Se on nähkääs niin, että Jumala pitää huolen omistaan, suojelee ja varjelee. Varjelee eksymästäkin ne, jotka on ennalta määrätty pelastuvaksi.
      Minkälaisen synnin sitten nämä "huutajat" tekevät sielulleen jos sattuukin olemaan Herran palvelijasta kysymys kaikesta huolimatta. Herra valitsee yksilöitä palvelukseensa niillä lahjoilla, joita on antanut kullekin. Puhujat ovat persoonia hekin. Savolaisesta kun kysymys, niin vastuu siirtyy kuulijalle välittömästi.
      En näe Selkovaaraa eksyttäjänä. Tosin ei tarvetta mennä muidenkaan saarnamiesten kuuloon. Oma srk. riittää ja netti lisänä. Selkovaaraa kuullut netistä ja radio deillä, eikä moitittavaa. Herralle on vastuussa tekemisistään.

• Variksenmarja

Mielestäni puhujan omalla hurskaudella ei tarvitse olla mitään tekemistä sen asian kanssa, jos arvioi puhujan "voitelun alkuperää". Vaiko ainoastaan hyvin hurskailla on oikeus arvostella henkiä? Ei suinkaan.

Luulen, että Jumalan kannalta on parempi sekin, että arvioidaan vaikka väärin jota kuta oikeaa Jumalan miestä kuin että nostetaan jalustalle väärä julistaja.

Uskoakseni ne tekevät pahan virheen, jotka väärää voitelua hakeneita julistajia muille suosittelevat. Hehän johdattavat muitakin harhaan, ovat harhaanjohtajia eli osasyyllisiä.

• juttututtu

" Herralle on vastuussa tekemisistään" (lainaus).

Ålä nyt jeesustele, kyllä MS on vastuussa puheistaan ihan tavallisille kuulijoille, on turha kierähtää Jumalan selän taakse. Tämä vastuun siirtäminen kuulijoille on yleinen helluntailaisten tapa, otetaan se hyvä ja jätetään huono... sepä ei olekkaan ihan yksinkertainen ohje.

• Retu 3

" Tulta minä olen tullut heittämään". Tarkoittaa herätyksen tulta synnin unesta ja että ihmiset tulisivat pelastukseen ja uskomaan Jeesukseen. Herätykseen ei voi tulla omilla teoilla eikä temppuja tekemällä. Jumala vetää ihmistä parannukseen ja antaa synnintunnon . Pyhähenki kirkastaa Jeesusta synnintunnossa olevalle sielulle että Jeesus on kaiken tehnyt valmiiksi ei tarvitse kuin ottaa vastaan.
      Jeesuksen työ on täysin riittävä pelastukseksi , lujasti lyöty sinne ristille, siihen ei voi lisätä mitään omatekoista .
      Tällaiset jutut että pitäisi puhua kieliillä ja provedoita ym suuntunnustuksia ja mitä kaikkea sitä vaaditaan että voi pelastua, on aivan omatekoisia pelastusteorioita.
      Huidotaan ihmisen päänpäällä että puhu puhu kielillä ja provetoimista ym. Niinkuin Jumala voitasiin pakottaa antamaan näitä lahjoja.
      Näillä palstoilla monissa kirjoituksissa korostetaan näitä armolahjoja niinkuin ne tarvittaisiin ennenkuin voi pelastua ja näin Jeesuksen valmistama pelastus on jäänyt syrjäosaan.
      Lainteoistako saitte hengen vai uskossa kuulemisesta.

• ~~tähkäpää~~

>>>>
        Tällaiset jutut että pitäisi puhua kieliillä ja provedoita ym suuntunnustuksia ja mitä kaikkea sitä vaaditaan että voi pelastua, on aivan omatekoisia pelastusteorioita.
        >
        Näillä palstoilla monissa kirjoituksissa korostetaan näitä armolahjoja niinkuin ne tarvittaisiin ennenkuin voi pelastua ja näin Jeesuksen valmistama pelastus on jäänyt syrjäosaan.

• Hound Dog
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

>>>>
        >

Moro, Tähkis!

Oletko miettinyt, että voisiko "suun tunnustuksella pelastutaan" tarkoittaa uskon hedelmää. Jokainen, jolla on aito sydämen usko, myös tunnustaa tuon uskon suullaan. Eikä ainoastaan: "Uskon Jeesukseen!" vaan kaikki mitä suusta tulee ulos, toimii tunnustuksena siihen, mitä uskoo?

Jos suu askartelee pelkästään alapääjutuissa koko ajan, voidaan olettaa, että tuota puhetta ei sydämen usko vaikuta. Puhe, joka kunnioittaa ihmistä, tahtoo rakentaa ja todistaa sopivalla / sopimattomalla ajalla taas voisi ollakin uskon vaikuttamaa.

Joskus ajattelin niin, että usko on "vaihe-1" ja sitten jos tosiaan meinaa pelastua niin "vaihe-2" on pakko todistaa. Mutta eihän se voi niin olla, vai mitä?

• ~~tähkäpää~~
        Hound Dog kirjoitti:

Moro, Tähkis!

Oletko miettinyt, että voisiko "suun tunnustuksella pelastutaan" tarkoittaa uskon hedelmää. Jokainen, jolla on aito sydämen usko, myös tunnustaa tuon uskon suullaan. Eikä ainoastaan: "Uskon Jeesukseen!" vaan kaikki mitä suusta tulee ulos, toimii tunnustuksena siihen, mitä uskoo?

Jos suu askartelee pelkästään alapääjutuissa koko ajan, voidaan olettaa, että tuota puhetta ei sydämen usko vaikuta. Puhe, joka kunnioittaa ihmistä, tahtoo rakentaa ja todistaa sopivalla / sopimattomalla ajalla taas voisi ollakin uskon vaikuttamaa.

Joskus ajattelin niin, että usko on "vaihe-1" ja sitten jos tosiaan meinaa pelastua niin "vaihe-2" on pakko todistaa. Mutta eihän se voi niin olla, vai mitä?

Kyllä, olen miettinyt......tai oikeastaan, en ole miettinyt, että onko se näin, vaan olen kanssasi täysin samaa mieltä, että se on ilmanmuuta just näin!

Joskus olen kuullut sanottavan jostain ihmisestä, että hän on hyvin kaunis niin kauan, kuin avaa suunsa.

Ja samaa joutuu joskus toteamaan uskovaisesta, että hän näyttää hyvin hurskaalta niin kauan, kuin avaa suunsa.

Eli kyllä se ihan totta on mitä Raamattu sanoo, että sitä sieltä sydämestä ulos tulee, mitä se sisällään pitää ja jos siellä on usko Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, sen tunnustus tulisi olla nähtävissä ja kuultavissa kaikessa puheessamme..

Joku on sanonut niinkin, että ; "Ei siitä, miten ihminen puhuu Jumalasta,
        ole vielä pääteltävissä, onko hänen sielunsa käynyt puhdistavan
        tulikasteen lävitse, vaan siitä, miten hän puhuu maallisista ja arkisista asioistaan" ja laitahan merkille tämä asia, niin ei ollenkaan huono oivallus.

• Hound Dog
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Kyllä, olen miettinyt......tai oikeastaan, en ole miettinyt, että onko se näin, vaan olen kanssasi täysin samaa mieltä, että se on ilmanmuuta just näin!

Joskus olen kuullut sanottavan jostain ihmisestä, että hän on hyvin kaunis niin kauan, kuin avaa suunsa.

Ja samaa joutuu joskus toteamaan uskovaisesta, että hän näyttää hyvin hurskaalta niin kauan, kuin avaa suunsa.

Eli kyllä se ihan totta on mitä Raamattu sanoo, että sitä sieltä sydämestä ulos tulee, mitä se sisällään pitää ja jos siellä on usko Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, sen tunnustus tulisi olla nähtävissä ja kuultavissa kaikessa puheessamme..

Joku on sanonut niinkin, että ; "Ei siitä, miten ihminen puhuu Jumalasta,
        ole vielä pääteltävissä, onko hänen sielunsa käynyt puhdistavan
        tulikasteen lävitse, vaan siitä, miten hän puhuu maallisista ja arkisista asioistaan" ja laitahan merkille tämä asia, niin ei ollenkaan huono oivallus.

--TP--

Täällä ollaan samaa mieltä.

Suurin todistus on juuri tuo elo ja puhe arjen keskellä. Vitsit vitseinä ja herjat herjoina, mutta suitset on uskovan purukalustossa. Vai onko siellä kuolaimet? :)

Siunausta päivääsi!

• DoctorT

Aivan samoinhan helluntai oli avosylinen tälle eksyttäjä Markku Koivistolle!

Ei mitään kritiikkiä. Helluntaimiehiä ja -naisia siirtyi hänen leipiinsä. Koivistoa pidettiin herätyksentuojana ja suurena opettajana. PETOSTA KAIKKI!

Näin sen kaiken jo silloin kun Koivisto riitautui hiippakuntansa kanssa. Varoitin ja varoitin, turhaan!

Näin teen myös Selkomaan kohdalla ja odotan kun alkaa kolista!

• Mazdels (ei kirj.)

Markku Koiviston jalanjäljistä Missiomaailmasta Marko Selkomaa tuli helluntaiareenoille. Ja suurin osa Markku Koiviston opetuslapsista meni Missiomaailman mukana Tampereen helluntaikirkkoon.

• DoctorT

Niin taisivat mennä, ja tekemättä parannusta hengellisestä haureudesta, veivät mukanaan sitä henkeä sinne. Toki siellä oli jo voimakkaana helluntairikkohenki, joka oli repinyt, raastanut ja tuhonut Jumalan työtä!

• Kopioija

Tarkoititko tämän tekstin mazdelsille:

"MUISTUTUS:
      Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi!
      Jumalan tarkoitus on, että ihmiset kunnioittavat toisiaan. Lähimmäisen rakastamiseen kuuluu myös hänen maineensa ja kunniansa suojeleminen. Niiden menetys on raskas isku, jonka vaikutus voi tuntua koko elämän ajan. Itsestämme toivomme sanottavan pelkkää hyvää. Meidän on puhuttava lähimmäisistämme samalla tavalla kuin tahdomme heidän puhuvan meistä.
      Jos muut kertovat lähimmäisestämme pahaa, rakkaus vaatii meitä tukemaan ja auttamaan häntä. Toisen mainetta on varjeltava sekä yksityisesti että julkisesti. Julkisuuteen kuuluu oikeuden ja totuuden vaatimus ja siihen liittyvä avoimuus. Emme kuitenkaan saa paljastaa lähimmäisen rikkomuksia.
      "Riitele oma riitasi vastapuolesi kanssa, mutta toisen salaisuutta älä ilmaise." Sananl. 25:9.

Rikkomusten arvioiminen on uskottu oikeuslaitokselle, joka toteaa syylliset ja asettaa heidät vastuuseen teoistaan.Yksityiselämässä meidän ei tule syyttää toisia eikä paljastaa heidän heikkouksiaan. Tehtävämme on rohkaista heitä vapautumaan menneestä ja etsimään uutta suuntaa elämälleen.

Älä levitä perättömiä, tai totuuden mukaisiakaan huhuja, äläkä suostu auttamaan väärintekijää todistamalla vilpillisesti hänen hyväkseen. "Älä eksy joukon mukana tekemään pahaa äläkä riita-asiassa todistaessasi vääristä totuutta enemmistön mielen mukaiseksi." (2. Moos. 23:1–2)

" Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen." (Kol. 3:9–10)."

• Se tapahtuu

Marko Selkomaa on Jumalan silmäterä, johon koskemalla vahingoitatte itsenne pahasti.

• ei eksytä
        Se tapahtuu kirjoitti:

Marko Selkomaa on Jumalan silmäterä, johon koskemalla vahingoitatte itsenne pahasti.

Ole xhyvä, Se tapahtuu, ja perustele lauseesi Raamatulla. Missä siellä mainitaan Jumalan silmäteränä muita kuin iIsraellaisiaia?
        Sak.2:8: ei mainita mistään "saarnamiehistä" vaan.....
        Suosittelen tutkimaan Raamattua, aivan tosissaan ja ihan ITSE.

• DoctorT

On ilo julistaa sitä, että tämä mies on harhaopettaja!!

Suurella rohkeudella ja määrätietoisuudella julistan hänet eksyttäjäksi!

• Asioita seuraava

Monessa kohtaa me kaikki hairahdumme. Joka ei missään hairahdu on täydellinen. Vain Jeesus on täydellinen ja hän antaa meille synnit anteeksi kun teemme parannuksen, mielenmuutoksen.
        Jeesus sanoi, että eksytte kun ette tunne Kirjoituksia ja Jumalan voimaa.

Ihmiset tarvitsevat ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja nähdä, että kristityillä on jotain enemmän; Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen ja keskinäinen rakkaus

Selkomaa on ilosanoman julistaja, oma persoonansa, ei samanlainen kuin joku toinen. Hän on Jeesukseen Kristukseen uskova, Jmalan kutsuma saarnamies.
        Ei tuomita, ettei meitä itseämme tuomittaisi!

• Näen isoja kiviä

Itse olet keräävä kivet.

• raamattulainen

Se tapahtuu viestinkirjoittaja!

Jokainen joutuu Jumalalle tekemään tilin siitä mitä on tähänkin ketjuun kirjoittanut. Minä ja sinä.

Minä en enää kirjoita Marko Selkomaasta. Onkin ensimmäinen ihminen, jonka suhteen olen kirjoituskehoituksen saanut. Toistan vielä, koska kaikki eivät ehkä ole koko ketjua lukeneet: MARKO SELKOMAAN KAUTTA TULEVA VOIMA EI OLE JUMALASTA. SE ON SIIS PAHOLAISESTA.

Hirvittävä on tämä tilanne, missä Suomen helluntaiherätys nyt on, kun Selkomaa on palkattu Hyvä Sanoma ry:n lähetyspastoriksi. Itkien haluan sanoa ja varoittaa: seurakuntien vastuunkantajat ja Hyvä Sanoma ry:n vastuunkantajat, erottakaa Selkomaa välittömästi. Muutoin voi tie olla kivinen takaisin Jumalan tahtoon ja siunaukseen. Hyvääkin tästä voi seurata, jos nyt heräämme rukoilemaan ja seurakunnissa alkaa parannuksen teko ja Jumalan kasvojen etsiminen.

Pirkko Kekkonen

• Hound Dog

Arvostan raamattulaista. Kovankin palautteen kirjoitettuaan, allekirjoittaa sen nimellään. Kantaen vastuun sanoistaan ihmisten ja Jumalan edessä.

Meillä nimimerkki-pettereillä pitäisi leuan upota rintaa vasten nyt.

Kiitos rohkeudestasi.

• DoctorT

raamattulainen;

On täysin oikeassa ja varoittaa ihan syystä!

Arvioiminen ja arvostelu on raamatun mukaista ja erityisesti tänään! Niin paljon SAASTAA tähän maahan ovat tuottaneet vapaat herätysliikkeet 1994-5 lähtien. Eikä vähiten Nokia Mission ja sen homoeksyttäjä!

Kuinka moni häntäkin peesasi vuosikausia, eikä varoituksista huolinut! Koko helluntailiike hullaantui siihen hypeen, eivätkä ole tekosistaan todellista parannusta tehneet!

Siksipä se henki tekee työtään liikkeessä ja saastuneissa seurakunnissa! Järkyttävällä tavalla ja tavoilla!!

raamattulainen, pysy vakaumuksessasi, ole rohkea ja luja!

• klm-m

"MARKO SELKOMAAN KAUTTA TULEVA VOIMA EI OLE JUMALASTA. SE ON SIIS PAHOLAISESTA." Kysyisin vilpittömästi raamattulaiselta, ja miksei muiltakin: Jos ei joku ole Jumalasta, eikö ole muita vaihtoehtoja kuin paholaisesta? Ihmisestä itsestään? Toiseksi, tuleeko MS:lta todella jotakin "voimaa"? Miten tämä on ilmennyt? Olen pari hänen videotaan katsonut, enkä pidä hänen tyylistään, mutta kyllä niissä kuitenkin puhuttiin paljon Jeesuksen sovitustyöstä, pelastuksesta ym. raamatullisesta. Mikä mielestänne on näissä se paha? Asiallisia vastauksia, kiitos.

• raamattulainen

Vielä täm yksi vastaus kun kerran on kysytty. Kun otetaan vain yksi lause ilman että sitä rajataan mihinkään, esimerkiksi ihmeisiin, Jos joku ei ole Jumalasta, eikö ole muitakin vaihtoehtoja kuin Paholaisesta. Tottakai on muitakin vaihtoehtoja, esim. "profetiat" kumpuavat usein omasta mielestä, valitettavasti. Se ei ole ollenkaan niin vaarallista kuin asiat ja teot, joihin kehottaa Jumalan vastavoima.

• Hound Dog
        raamattulainen kirjoitti:

Vielä täm yksi vastaus kun kerran on kysytty. Kun otetaan vain yksi lause ilman että sitä rajataan mihinkään, esimerkiksi ihmeisiin, Jos joku ei ole Jumalasta, eikö ole muitakin vaihtoehtoja kuin Paholaisesta. Tottakai on muitakin vaihtoehtoja, esim. "profetiat" kumpuavat usein omasta mielestä, valitettavasti. Se ei ole ollenkaan niin vaarallista kuin asiat ja teot, joihin kehottaa Jumalan vastavoima.

Matt. 16:

22. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
        23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

Ihmisajatus - saatanallinen ajatus
        Pyhän Hengen ajatus - jumalinen ajatus

Parhainkin lihallinen ajatuksemme kumpuaa syvyydestä, vaikka yrittäisimme siihen miten puhaltaa Henkeä. Lihallinen ajatus voisi olla esim. "Täällä on jollain vasemmassa kädessä nivelvaivaa ja minulla on nyt tiedonsanoja sinulle, että se vaiva lähtee jeissuksen nimessäjaveressä, väisty nivelvaiva!"

Tuohon tyyliin? ;)

• juttututtu

"MARKO SELKOMAAN KAUTTA TULEVA VOIMA EI OLE JUMALASTA. SE ON SIIS PAHOLAISESTA."

Olen yrittänyt tälläkin foorumilla kirjoittaa/kertoa tutkimuksistani Selkomaan parantamistapauksiin, ja ne ovat osittautuneet valheiksi, kaikkia ei pysty kukaan selvittämään koska valtaosa jutuista halutaan pitää salassa, eikä sellaisilla tietenkään ole minkäänlaista arvoa. Olen myös kehoittanut joitain " avainhenkilöitä" ilmoittamaan näistä ihmeparanemista mm. keliakia- diabetes ja sydänliittoon, jotta sielläkin tietäisivät...eivät ole ilmottaneet. Helsingin Saalemissa Jumalalla teettämän ohitusleikkauksen toteennäyttäminen on juuttunut byrokratian rattaisiin.

Eli ne ovat valheita siihen asti kunnes toisin osoitetaan, todistustaakka on Selkomaalla ja yhteisöillä joissa tilaisuuksia on järjestetty.

Paholaisesta en tiedä, mutta Jumalan nimissä Selkomaa kertoo toimivansa.

• Mazdels (ei kirj.)

"juttujuttu"
        Mikä tämä "Helsingin Saalemissa Jumalalla teettämä ohitusleikkausjuttu" on? Onko Selkomaan kokouksessa kerrottu tällaista taphtuneen? Kerrotko lisää.

• Tulinjanain

Marko Selkomaan kiertue ainakin oli todella tylsä. Uskoisin, että hänelle on annettu hyvin tarkat raamit joiden pohjalta toimia helluntaiseurakunnissa. Tilaisuuksista oli tehty mahdollisimman kiiltokuvamaisia, jolloin media ei voi tarttua mihinkään.

Esimerkiksi käydessäni Oulun tilaisuudessa hän puhui noin 20 minuuttia. Ensimmäinen 10min kului helluntailaisile tyypillisten vitsien kerrontaan, seuraavat 5min hän kehui paikkakunnan pastoreita ja heidän työtään ja loput kertoi jotain omakohtaista. Lisäksi tilaisuudessa rukouspalvelua antoivat paikalliset aktiivit. Selkomaa katosi jonnekin. Ylistymusiikki oli aivan hyvän kuuloista, mutta laulut vieraita.

• juttututtu

Äänitallenteesta referoitu (Selkomaa). Helsingin Saalem.

"Jumalan Henki tee nyt jollekin, niin kun tämä ohitusleikkaus, pumppu on tukossa, verisuonet tukossa. Jeesuksen nimessä verisuonet auetkaa sydämessä, tukkoinen sydän/verisuonet auki NYT !!!!!!! Kiitos Jeesus...kiitos Jeesus...kiitos Jeesus....kiitos Jeesus...kiitos Jeesus...kiitos Jeesus.

• Höpö höpöä

Lähetysseurakunnassa kesällä 2012 Helsingissä Selkomaa uhosi että hän on aloittanut ristiretkien pitämisen kansaivälisesti aina Jeesuksen tulemiseen saakka.Tämän takia hän irtisanoutui pastorin tehtävistä. Mitä ovat Selkomaan kansainväliset ristiretket nyt?

Uhoaako vielä?

TAisi Selkomaa itsekin uskoa omiin menestysteologisiiin visualisointeihinsa ja oman päänsä näkyihin hän luuli olevansa joku suomalaisten uusi ja oma TLosborn.

Talous on romahtanut ja edes uskovaiset eivät rahoita huuhaa envankeliumin julistamista enää. Taisi olla aika nöyrä paikka Selkomaalle tulla vain jonkun piskuisen helluntailaisen yhdistyksen evankelistaksi kun Missio Maailma lopetti yhteistyön....:)

• oi,oi,oi ja voi voi

Voi Rakkaat ihmiset ! Miten uskallatte arvostella täällä sokeasti MS. Hän on vilpitön ihmisille hyvää tarkoittava ihminen. Jumalan työssä. Ajatelkaa, hän on lahjakas ihminen, olisi voinut toimia työssä, muissakin tehtävissä, leipänsä eteen. Mutta kysymys on Jumalan tahdosta, hänen kohdalla. Hänellä on raskas työ. Hän jaksaa hymyillä, ja antaa itsestään, kaiken että ihminen pääsisi Jumalan yhteyteen, Sano Sinä millainen Sanan mies olisi täydellinen Sanan paikalla Kaikki me täällä olemme syntisiä Sinä ja minä. Eikös olla rakastavia oikeasti. Rakasta lähimmäistä ,kuin itseäsi, ja Jumalaa kaikesta sydämestä. Kerran ollaan me vajavaiset Jumalan rakkauden edessä polvillamme. Siunaten teitä kaikkia. Markolle Rauhaa ja voimaa Herrassa !

• Virheitä sattuu

Miks sen pitää uhota jos kerran on vilpitön?

Ei voi lihan mielellä tehdä evankeliumin työtä eikä omaa kunniaa saa julistaa.

Olis vaan jäänyt pastorikisi sinne kanadaan kun kerran siellä oli kaikki hyvin.

• juttututtu

Mistä tiedät, että ihmiset arvostelevat sokeasti ? Eikä kukaan tietenkään vaadi täydellisyyttä.

Olen kuunnellut n. kaksikymmentä Selkomaan puhetta. ja ne tähtäävät erilaisten sairauksien ulos käskyttämisiin. Hänen sanojensa mukaan ihmeitä tarvitaan, jotta "mummo Pihtiputaallakin uskoisi Jumalaan".

Useista selvityksistäni huolimatta en ole tavoittanut yhtäkään parantunutta. Puheiden perusteella niitä pitäisi olla useita satoja...kummasti vaan haihtuvat.

Arvioin MS:aan puheita aivan yksinkertaisen kaavan mukaan: Jos lupaukset eivät toteudu käytännössä, niin mitenkä niitä voidaan tehdä Jumalan nimissä.

• Mazdels (ei kirj.)

Aika hiljaista näyttää olevan Marko Selkomaan ympärillä. Eipä tainnut asiat mennä niin, kuten Selkomaa oli suunnitellut. Ehkäpä Jumala ei hyväksynyt Selkomaan harhaoppia.

• teräväsilmä

Eipä oo hiljaista MS ympärillä. Eilen olin kokouksesa, jossa MS julisti evankeliumia, Kristusta.
        Ruk.huone oli täynnä, parisataa henkilöä paikalla. Pari henkilöä tuli uskoon ja rukouspalvelussa oli melkoinen kasa terveyttä etsiviä ihmisiä.
        Selkomaa ei itse rukoillut kenenkään puolesta, vaan hän pyysi seurakunnan jäseniä rukoilemaan.
        Tervettä Sanaa, evankeliumia hän julistaa, jos joku muuta väittää, sellainen ei tunne silloin Raamattua.

Turhaa vouhotusta Selkomaan takia, toisaaltahan sen ymmärtää, saa.tana vihaa evankeliumin julistajia ja tahtoo ymmärtämättömien ihmisten kautta mustamaalata Herran omia.

Lopettakaa, varokaa sanojanne, voitte koskea Jumalan silmäterään..

• Sanan lukuun
        teräväsilmä kirjoitti:

Eipä oo hiljaista MS ympärillä. Eilen olin kokouksesa, jossa MS julisti evankeliumia, Kristusta.
        Ruk.huone oli täynnä, parisataa henkilöä paikalla. Pari henkilöä tuli uskoon ja rukouspalvelussa oli melkoinen kasa terveyttä etsiviä ihmisiä.
        Selkomaa ei itse rukoillut kenenkään puolesta, vaan hän pyysi seurakunnan jäseniä rukoilemaan.
        Tervettä Sanaa, evankeliumia hän julistaa, jos joku muuta väittää, sellainen ei tunne silloin Raamattua.

Turhaa vouhotusta Selkomaan takia, toisaaltahan sen ymmärtää, saa.tana vihaa evankeliumin julistajia ja tahtoo ymmärtämättömien ihmisten kautta mustamaalata Herran omia.

Teräväsilmä on hyvä ja ottaa Raamatun käteen. Olisi aika tutkia, mitä siellä,sanotaan, ennenkuin päästelee "sammakoita" näppikseltään. Avaapa Sakarjan kirjasta luku 2 ja etene kohtaan 2:8. Mitä siinä todetaan? Ettet vaan syyllisty sanan väärentämiseen ja ihmisen KOROTTAMISEEN?

Tuon tapaiset uhkailevat lauseet (viimeinen, aivanTURHA lause)ovat tuttua kamaa täällä. Koko tekstisi vesittyi tuolla viimeisellä lauseella.

• Sanan lukuun kirjoitti:

Teräväsilmä on hyvä ja ottaa Raamatun käteen. Olisi aika tutkia, mitä siellä,sanotaan, ennenkuin päästelee "sammakoita" näppikseltään. Avaapa Sakarjan kirjasta luku 2 ja etene kohtaan 2:8. Mitä siinä todetaan? Ettet vaan syyllisty sanan väärentämiseen ja ihmisen KOROTTAMISEEN?

Tuon tapaiset uhkailevat lauseet (viimeinen, aivanTURHA lause)ovat tuttua kamaa täällä. Koko tekstisi vesittyi tuolla viimeisellä lauseella.

Helluntailaisille on hyvin tyypillistä varoittaa kritisoijaa "koskemasta Jumalan silmäterään", silloin kun he loukkantuvat ja kiivastuvat. Helluntailaisten "armoitetut veljet" näyttävät olevan heidän mielestään kaiken arvostelun ulkopuolella. Erityisesti tämä tulee esiin helluntaikirkkolaisissa.

• tosi1
        teräväsilmä kirjoitti:

Ei me lopeteta. Olen varonut sanojani.,puhunut kieli keskellä suuta. Kyllä Marko Selkomaata saa arvostella, että vilpittömät olisivat edes varuillaan. Tämä pieni harha voi ajan myötä muuttua suureksi virraksi. Meidän on varoitettava. Muuten emme ole rehellisiä.

• juttututtu

Minulla on useita tallenteita joissa MS kertoo esimerkiksi yhteistyöstään Missiomaailman kanssa " vastaansanomattomaksi Jumalan tahdoksi". Kyllä nämä puheet ovat osoittautuneen perättömiksi, ja kyllähän Jumalan mukana olo pitäisi näkyä aivan toisenlaisena, kuin katteettomina lupauksina.

• MistäPäinTuulee

Mitähän ihmeellistä siellä "Kanadan Thunder Bayn Saalem seurakunnassa " on , kun ensin Suomesta mennään sinne "pastoriksi" ,eli "lauman kaitsijaksi ". Sitten jätetään lauma ,kun lähetäänkin maailmaa valloittamaan? Mitähän srk:n. Herra, lauman omistaja sanoo ,kun hänen laumansa kaitsija lähtee, jättäen "lauman" ?

Eikö Suomessa ole "uskovaisia" kun niitä muualta päin maailmaa tänne tilataan pitämään "evankelioimis tapahtuman" puheita ? "Pastori" titteli noilla monella "tilatulla" on ollut. Eikö "omassa laumassa, itselle uskotun lauman kaitsennassa " olekaan tarpeeksi työtä? Jos näin ,niin sittenhän voisi vaikka Herralta pyytää lauman lisääntymistä, siis sen itselle uskotun lauman lisääntymistä?

Ensin M.Selkomaa samasta paikasta ""Kanadan Thunder Bayn Saalem seurakunnasta" tänne Suomeen "missiota pitämään", ja nyt sitten tämä toinen ?

http://www.hengenveto.fi/kirjoitukset/111/haastattelussa_pekka_perho!

http://seinajoenilta.tumblr.com/

http://saalem.com/category/message/marko-selkomaa/

Apt."...Ja nyt, katso, minä tiedän, ettette enää saa nähdä minun kasvojani, ei kukaan teistä, joiden keskuudessa minä olen vaeltanut ja saarnannut valtakuntaa. Sentähden minä todistan teille tänä päivänä, että minä olen viaton kaikkien vereen. Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa.

Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa. Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin...."

1.Piet."..Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä: kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta, ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina, niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen...."

• näin ikkään

Meidän Jumalamme ei ole niin köyhä, etteikö Hänellä olisi asettaa uutta paimenta tilalle, kun siirtä toisen muihin tehtäviin.

• Eronnut

Oliko Kuopiossa neon valot välkkymässä Marko Selkomaan tilaisuudessa?

• totta puhutte!!

Kyllä.Pahan voi aistia!!Miten kummassa tulee itse paholainen mieleen noista videoista, jotka linkeistä löytyy...kamalaa!!

• Sak.2:8.?

Silmäterän kohtalo. Hes. 25:6-7. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Koska sinä käsiä taputit ja jalkaa poljit ja, sielu täynä ylenkatsetta, pidit iloa Israelin maasta, sentähden, katso, minä ojennan käteni sinua vastaan ja annan sinut pakanain ryöstettäväksi ja hävitän sinut kansojen joukosta ja hukutan sinut maitten luvusta ja tuhoan sinut. Ja sinä tulet tietämään, että minä olen Herra.

• persereiälle
        Sak.2:8.? kirjoitti:

Silmäterän kohtalo. Hes. 25:6-7. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Koska sinä käsiä taputit ja jalkaa poljit ja, sielu täynä ylenkatsetta, pidit iloa Israelin maasta, sentähden, katso, minä ojennan käteni sinua vastaan ja annan sinut pakanain ryöstettäväksi ja hävitän sinut kansojen joukosta ja hukutan sinut maitten luvusta ja tuhoan sinut. Ja sinä tulet tietämään, että minä olen Herra.

Ja mitähän kaanaan kieltä tuo on...:)? Ainoa minkä ymmärsin on ettet sinäainkaan ole "Herra" vaikka niin sanotkin..::)))))

• hellari...

En ole saurannut Selkomaan saarnoja TV7:sta, mutta olin äskettäin yhdessä tilaisuudessa, jossa hän oli julistusvastuussa illan ohjelmassa,
      Selvää raamatullista evankeliumia Marko julisti. Sanoin olevan puheensa alussa täysin Jumalasta riippuvianen.

Mielenkiintoinen asia ja nöyrä raamatullinen käytäntö oli, että tilaisuuden lopussa esirukouspalveluan suorittivat paikallisseurakunnan vastuunkantajat ja vanhimmisto ja evankelisat. Usein esirukoilijana on illan vieraileva puhuja paikallisten avustukella.
      Mitään kielteistä sanottavaa ei jäänyt Markon julistukseta.

• Iloa elämään

Kyllä Marko Selkomaa on elävän Jumalan palvelija.
        Olen kiitollinen, että hän on muuttanut Suomeen.
        Me tarvitsemme avartumista ja laajempaa näkökykyä.
        Kun käy ulkomailla, huomaa että on monenlaisia kristittyjä.
        Elämä on rikkaampaa, kun hyväksyy kanssamatkaajat, jotka
        ovat erilaisia kuin itse.
        Selkomaa on melko perisuomalainen, vaikka on asunutkin
        ulkomailla.

• voi huh
        Iloa elämään kirjoitti:

Kyllä Marko Selkomaa on elävän Jumalan palvelija.
        Olen kiitollinen, että hän on muuttanut Suomeen.
        Me tarvitsemme avartumista ja laajempaa näkökykyä.
        Kun käy ulkomailla, huomaa että on monenlaisia kristittyjä.
        Elämä on rikkaampaa, kun hyväksyy kanssamatkaajat, jotka
        ovat erilaisia kuin itse.
        Selkomaa on melko perisuomalainen, vaikka on asunutkin
        ulkomailla.

No jopa oli suuri viisaus tässäkin edellä, että tarevitaan siis ulkomaalaistumista jotta voisi olla jokin parempi uskovainen !

Käyköhän ne ulkomaalaiset meillä suomessa kokemassa samaa, vai miten tämä yhtälö toimii häh !

• voi huh kirjoitti:

No jopa oli suuri viisaus tässäkin edellä, että tarevitaan siis ulkomaalaistumista jotta voisi olla jokin parempi uskovainen !

Käyköhän ne ulkomaalaiset meillä suomessa kokemassa samaa, vai miten tämä yhtälö toimii häh !

Helluntaikirkon johtamassa helluntaiherätyksessä ei enää ole oikeita "väkeviä" sananjulistajia, ellei käy hakemassa "voiteluita" Amerikasta. Ihmettelenkin, miten helluntailiike aikaisemmin tuli toimeen ja ihmisiä tuli uskoon, vaikka amerikanvoiteluita ei ollutkaan?

Tällä hetkellä helluntailaisten lukumäärä Suomessa polkee paikallaan, vaikka seurakuntakuriakaan ei enää pidetä. Onko syynä juuri tuo "amerikanvoitelujen" voimakas korostaminen "parantumisihmeineen" ym. karismaattisine ilmiöineen? Suurin osa ihmisistä tietää, että nuo karismaattiset touhut ja parantumiset ovat yhtä tyhjän kanssa. Helluntailiike saattaisi nousta, jos se hylkäisi karismaattisuuden korostamisen ja pitäytyisi pelkästään evankeliumin julistamiseen.

• 14+28
        mazdels kirjoitti:

Helluntaikirkon johtamassa helluntaiherätyksessä ei enää ole oikeita "väkeviä" sananjulistajia, ellei käy hakemassa "voiteluita" Amerikasta. Ihmettelenkin, miten helluntailiike aikaisemmin tuli toimeen ja ihmisiä tuli uskoon, vaikka amerikanvoiteluita ei ollutkaan?

Tällä hetkellä helluntailaisten lukumäärä Suomessa polkee paikallaan, vaikka seurakuntakuriakaan ei enää pidetä. Onko syynä juuri tuo "amerikanvoitelujen" voimakas korostaminen "parantumisihmeineen" ym. karismaattisine ilmiöineen? Suurin osa ihmisistä tietää, että nuo karismaattiset touhut ja parantumiset ovat yhtä tyhjän kanssa. Helluntailiike saattaisi nousta, jos se hylkäisi karismaattisuuden korostamisen ja pitäytyisi pelkästään evankeliumin julistamiseen.

Sakarja 8:17. Älkää hautoko mielessänne pahaa toinen toisellenne, älkääkä rakastako väärää valaa. Sillä kaikkia näitä minä vihaan, sanoo Herra."

• kaisa4

joka on kokenut pyhän hengen täyttymisen, keskittyy Jumalan sanan tutkimiseen ja tuntee mikä on Jumlalasta. Kaikessa uskonasioissa sielunvihollinen kiusaa.Kuitenkin Selkomaa parantaa ihmisiä. Sitä taitoa ei saa muutaku Jumalalta. Kaikki ei sitä usko tai ymmärrä ja se on ihan ok. Itse olen helluntailainen ja kiitollinen siitä että saamme välillä kritiikkiä. Joskus pitää miettiä onko usko menossa oikeaan suuntaan vai harhauttaako "vihtahousu"jossain asioissa. Pyhä henki on paras mittari.- Muiden ihmisten mielipiteillä ei ole väliä. Ja viel: Selkomaa on ihminen ja siten syntinen. Mutta Jeesus rakastaa meitä kaikkia. niitäkin jotka ei rakasta Jeesusta

• Tanjanita

kovasti kritiikkiä tullut Selkomaata kohtaan, mutta kovin vähän Raamatulla perusteltua sellaista. Olen lukenut hänen kaksi kirjaansa, Ihmeiden aika ja Askeleet yliluonnolliseen, sekä ollut kuuntelemassa hänen julistustaan (aiheena Kristuksen risti) sekä todistettavasti parantunut kahdesta pitkäaikaissairaudestani hänen kauttaan virranneesta Pyhän Hengen voitelusta. Mitään saatanallista en hänen työssään ole huomannut.

• 1.Kor.1-18

• juttututtu

• 1.Kor.1-18
        juttututtu kirjoitti:

Älä unta nää, ei sellaisia todistuksia ole kukaan vielä tähän päivään mennessä esittänyt.

Jos nimimerkki Tanjanita ei pysty osoittamaan parantumistaan, niin hän itse tuomitsee Marko Selkomaan:
        https://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo

.
        Jumalan työt kestävät arvioinnin.

.
        Siunausta.

• DoctorT

-pappi on Selkomaan kirjat arvioinut ja osoittanut niiden epäraamatullisuuden! Aikamedia ei ilmeisesti kiinnostanut julkaista arvioita.

Tanjanita;mitkähän nuo pitkäaikaissairautesi olivatkaan?Ohitat ne vältellen!

Aikoinaan Jorma Finnilä huseerasi helluntaissa. Testasi Pyhää Henkeä konfassa ja väki lakosi! Työntekijäsaunassa peräänkuulutin tietoja parantuneista ja jäin yksin mielipiteeni kanssa; että kun sairas Jumalan koskettamana paranee, sen tietää ja tuntee heti ja olisi terveellistä tuoda todistus siitä. Ei kuulemma suomalainen, se menee lääkäriltä kysymään. Kun me todistamme uskostamme ja Hengellä täyttymisestä, pitääkö meidän kysyä joltakin,onko näin!

Päätin kysyä Finnilältä seuraavana pnä jos tapaan, en tavannut. Mutta valvoessani ja miettiessäni saunan mielipiteitä, tuli neljän-viiden välillä vastaus: Tämä on taloudellinen missio!!!! Seuraavien kuukausien aikana kaikki oli tuolta osin täyttä totta.JF pakeni Australiaan 700 000mkn huijausta silloiselta Keralta.

Että näitä on ollut ja tulee olemaan,kunnes Herra tekee täydellisen lopun näistä saastaisista ja heidän toimistaan.

• neljänvuodenaikana

alkoi tuntua maalliselta soulta huumorilla höystäen.liian kiireiseltä menolta.

• Lukenut.ja.kokenut

Selvitän teille koko asian tällä kirjoiutksella:

"– Jumala varjelkoon meitä epäpyhältä riehakkuudelta ja uskonnollisviihteelliseltä kokousremulta. Teatterimainen lavashown esittäminen on kokonaan Raamatulle vieras tapa. Emme saa näytelmätasolla olevaa uskontoa mitenkään mahtumaan Raamatun opettamien kokousten ja evankelioimistilaisuuksien rajoihin. Voitko kuvitella esimerkiksi Paavalia hyppimässä uskonnollisessa kiihkossa ja nauraen hihkumassa kadotettujen ihmisten edessä? Filip. 3:18. Ja toisaalta, voimmeko ajatella alkuajan vilpittömien kristittyjen laatineen itselleen keinotekoiset messu-jumalanpalveluskaavat, muotomenot, joita nyky-kirkoissa toistetaan sunnuntai sunnuntailta? Molemmat ääripäät ovat sopimattomia.
      Ihmiset eivät tule synnintuntoon kevytmielisessä ilakoimisessa ja etukäteen valmistelluissa ohjelmallisissa kirkonmenoissa tai viihdeiltamissa ja paperirukouksia lukemalla.
      Tosin Jumala saattaa armossaan toimia ja pelastaa sieluja epäpyhienkin toimintatapojen keskellä. Hänellä on valta tehdä poikkeuksia. Se ei muuta tosiasiaa siitä, mikä on Raamatussa ilmoitettu Jumalan tahto ja alkuseurakunnan antama esimerkki, johon meidän tulee ohjautua. 1 Kor. 2:1-5. Pelastumattomien ihmisten synnintunnon herättämiseksi tarvitaan rehellisessä rukouksessa ja paastossa saatu pyhä mieli sekä vakava sananjulistus Jumalan armosta ja totuudesta. 1 Tes. 1:5,6. 2 Tim. 4:1-5. Tiit. 2:11-15. Teatterimaisesti esiintymislavalla esitetty ohjelma ei ole Jumalan tahto.
      Terveen sananjulistuksen kautta Pyhä Henki voi näyttää ihmisille synnin todeksi. Joh. 16:8. Silloin syntitaakat voidaan siirtää Golgatan ristille. Näin synnintunto vaihtuu armontunnoksi ja syntinen saa vapauden taakoistaan Jeesuksen sovintoveren kautta. Vain syntinsä tuntevalle kelpaa ristin sijaisuhri! Ristin juurella saadaan voima ja halu parannuksen tekoon, elämän suursiivoukseen. Ja siitä seuraava askel on kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen. Apt. 2:38,41. 10:48. 19:5.
      Meidän tulee ottaa siis toimintamallimme Raamatun opetuksista ja alkuseurakunnan esimerkistä, ei tämän ajan yleisistä käytännöistä tai mm. TV.n esittämistä oudoista tavoista, joita emme löydä Raamatusta ja alkuseurakunnan toiminnasta ja jotka vääristävät suoran tien. Seurakuntatoimintaan ei tule sekoittaa uskonnollista viihdekristillisyyttä. Toiminnan tulee olla arvokasta. ”Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti,” Filip. 1:27. Vaikka sanoman sisällön puhtaus on tärkeintä, on pyhää arvokkuutta oltava myös ulkoisissa muodoissa. ” .. olkoon opetuksesi puhdasta ja arvokasta ja puheesi tervettä ja moitteetonta.” Tiit. 2:7,8. Villitsevää henkivaikutusta tulee varoa. 1 Tim. 4:1,2.
      Gal. 1:8,9. 2:5,14. 2 Tim. 2:22. 2 Kor. 6:14-18.

W.L. "

• Samaa.sanaa
    • Totuuttasalatuimpaan

Marko Selkomaa on evankeliumin julistaja. Kunnioitan hänen suoraa ja rohkeaa puhujan tyyliä. Selkomaa on Raamatullinen, koko evankeliumin julistaja.

• Anonyymi

Olet ilmeisesti itse synnitön, kun yrität saada Oulun pastoria huonoon valoon! Me kaikki lankeamme joskus, lopeta vikoilu ja katso peiliin. - Sinun motiivisi on saada toinen ihminen huonoon valoon. Farisealaista!

• Anonyymi

On moraalitonta esittää julkisella palstalla toisten syntejä, kun et varmaan itsekään ole synnitön. Mieti, mitä olet itse tehnyt. Pastoritkin ovat vain ihmisiä ja elävät suurten paineiden alla monenlaisissa - jopa epäterveissä työyhteisössä. Nyt riittää se kivien nakkelu!

• Anonyymi

Ja Marko Selkomaa on Jumalan mies. Älä kadehdi hänen armoitustaan. Mieluummin kuuntelen voideltua saarnaa kuin rutikuivaa tekstiä eikä haittaa vaikka ihmeet ja merkit seuraavat julistusta. Herra siunatkoon ja siunaa Marko Selkomaata ja Oulun pastoria!

• Anonyymi

Sielläkö se uutisoitu ampuminen tapahtui? Romanit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      147
      3181
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2603
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2571
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2238
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      482
      2059
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1901
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1875
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1724
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1637
    10. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      111
      1508
    Aihe