Jos ei ole 7 vuoteen katsastanu autoa eikä 3,5 vuoteen maksanut veroja,millaiset sanktiot tulee,jos poliisit pysäyttää? Ihmettelen suuresti,miten hyvä tuuri jollain voi olla... Ja mikä parasta,kyseessä on ammattiautoilija!
Katsastamatta ja verot maksamatta
10
2136
Vastaukset
- pieni sakko
Sama sakko kun mitä tulee katsastamattomasta autosta. Ja nykyisen hovioikeuden päätöksen mukaan samasta asiasta ei voi määrätä kahta rangaistusta. Eli tulee sakko tai käyttömaksu perittäväksi. mm. Jorma Ollilahan piilotti rahoja Luxenburgiin ja nyt on tuomarit tehneet sellaisen päätöksen että veronkorotuksen jälkeen ei saa syyttää rikoksesta. Näin se menee tässäkin - vai kuinka hovioikeus? Tulee aika mielenkiintoisia tapauksia tullin ja poliisin määräämien maksujen perintään.
- ei kannata maksaa
Kappas, Trafin ohjeet on LAIN VASTAISET!
Iso joukko verorikosjuttuja on kuivumassa kokoon korkeimman oikeuden (KKO) kesäisen linjauksen vuoksi.
Valtakunnansyyttäjänviraston mukaan syyttäjien tiedossa on noin 200 tapausta, joihin päätös vaikuttaa. Jutuissa on kyse pääasiassa törkeistä veropetoksista, jotka ovat esitutkinnassa, syyteharkinnassa tai vireillä tuomioistuimessa.
Nyt jutut jouduttaneen peruuttamaan.
- Käytännössä näin ilmeisesti tulee tapahtumaan, sanoo valtionsyyttäjä Ritva Sahavirta STT:lle.
Valtakunnansyyttäjänviraston, poliisin, tullin ja verottajan edustajat pohtivat perjantaina, miten veroasioissa toimitaan. Osapuolet sopivat laativansa omat ohjeensa, jotka ovat linjassa keskenään.
Valtakunnansyyttäjänviraston tavoitteena on, että ohjeet ovat valmiina parin viikon sisällä.
KKO:n päätöksessä on kyse siitä, että veronkierrosta ei voi enää saada syytettä tai tuomiota, jos verottaja on määrännyt asiassa jo veronkorotuksen. Taustalla on ihmisoikeustuomioistuimen näkemys, että veronkorotus on rinnastettavissa rikosoikeudelliseen rangaistukseen.
- lakimies:
Tuossa on kolme rangaistusta: estetään ajoneuvon käyttö, annetaan sakko ja määrätään lisävero. Eli käytännössä pitää nykyisen "Lex Ollilan" mukaan jättää sakottamatta, jos vero määrätään. Tai jos määrätään sakko niin veroa ei saa periä.
Jos liikennekäytöstä poistettua tai rekisteröimätöntä autoa käytetään liikenteessä valvontaviranomainen estää auton käyttämisen poistamalla rekisterikilvet ja rekisteröintitodistuksen, sekä sakottaa ajoneuvolain ja rekisteröintiasetuksen rikkomisesta.
Jälkivero
Liikenteessäkäyttöajalta maksuunpannaan ajoneuvovero jälkiverotuksena ajoneuvoverolain 47 §:n mukaisesti
Vero maksuunpannaan jo yhden valvonnassa todetun käyttökerran perusteella.
Esim. jos henkilöautoa on käytetty liikenteessä yhden päivän ajan, maksuunpannaan jälkiverotuksena yhden päivän vero korotettuna ajoneuvoverolain 62 §:n mukaisesti veron vähimmäismäärään eli 10 euroon.
Lisävero
Edellisen lisäksi maksuunpannaan rangaistusluonteinen ajoneuvoveron lisävero. Lisäveron määrä on 12 kuukauden vero (perusvero käyttövoimavero) viisinkertaisena, kuitenkin aina vähintään 1 000 euroa. Vakuutusmaksujen korotus ja vakuutus ei korvaa vahinkoa. - Oikeusvaltioko?
Pahemmat kuin murhasta tai raiskauksesta, eli saattaa tulla jopa sakkoja.
- Nollalompsa
Kannattaa pistää se halvin heppu eli kortiton, työtön, eläkeläinen, rahaton, varaton "naapurin Reksa" puikkoihin. Tulee paljon halvemmaksi kuin auton verot, vakuutukset, katsastusremontit ja muut. Keräillään kolehti jos Reksalle sattuu sakko napsahtamaan. Ei se iso lappu ole eikä nuppia kohti paljon mitään...
Eikös tämän Suomen pitänytkin olla jonkin sortin oikeusvaltio? Tässähän se toteutuu, taas kerran. Niin kuin sorretun voima kuohuu... - lakimiess
Ne bis in idem päätöksistä kertoo vero.fi:
https://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tuloverotus/Verotuksen_toimittaminen_ja_muuttaminen/Ne_bis_in_idem_kiellon_vaikutuksista_ver(17870)
Tulli ja trafi ei ole vastaavia ohjeita vielä tehnyt?? - väärin taas
olette väärässä.Kyllä voidaan määrätä samasta asiasta useampia sanktioita.Esim rattijuoppous josta saa sakot,ajokiellon ja lisäksi yli 6kk kortin menetyksestä inssi ja kirjalliset ja päihdeseuranta eli montas siinä on?
- ei ihan nappiin
Rattijuoppoudesta ei määrätä lisäveroa. Siitä tässä on kyse.
- loskapostilobotti
Rangaistushan voi koostua useasta osasta, esim. ehdollista ja oheissakkoa, mutta jos on kerran rankaistu, ei samasta rikoksesta voi antaa toista rangaistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197