Yksityinen lainantarjoaja

Täältä olen lukenut että jotku yksityiset henkilöt ovat lainanneet rahaa toiselle.
Itse kanssa tarvisin apua.

Onko vinkkejä millä sais taloutensa kuntoon?

26

1824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro lisää

Vihjetä sinulle voidaan antaa, kun kerrot mikä on tilanne.

Rahan kerjääminen on taas kieleltty, joten ei taida onnistua täältä =).

Heti kun löydän kerjäysviestin tästä ketjusta ilmoitan ylläpitoon. Kyllä sinun rekisteröityneenä käyttäjänä pitäisi tietää säännöt.

• 6+4

Voisitko antaa linkin siihen Suomi24:n sääntöjen kohtaan, jossa kielletään lainapyynnöt? Itse en ainakaan onnistunut löytämään sellaista tältä sivulta: http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot

• Selvä asia
        6+4 kirjoitti:

Voisitko antaa linkin siihen Suomi24:n sääntöjen kohtaan, jossa kielletään lainapyynnöt? Itse en ainakaan onnistunut löytämään sellaista tältä sivulta: http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot

Suora lainaus Sumi24 sivustolta:

"
        Nettihuijaus yrityksenä voidaan pitää rahan tai yksityiseltä lainanantajalta pyydettyä lainaa:

Huijaukset

Netti mahdollistaa hyvän alustan myös nettihuijareille. Sinulta voidaan yrittää huijata esimerkiksi tietoa, salasanoja, käyttäjätunnuksia tai rahaa. Sinua voidaan lähestyä huijausmielessä missä tahansa: keskustelupalstalla, Torilla, Treffeissä, sähköpostilla tai chatissa. Tässä muutama vinkki, jotka kannattaa pitää mielessä vuorovaikutuksessa internetissä.

Älä ikinä luovuta käyttäjätunnuksiasi tai salasanojasi kenellekään

Suhtaudu aina suurella varauksella, jos joku pyytää sinulta rahaa

Mieti, onko viestin takana aito ihminen vai voisiko viestin takana olla robotti tai rikollisliiga

Tutki, onko kyseessä esitetty taho esimerkiksi pyytämällä lisätietoja tai etsimällä lisätietoa internetistä

Tehdessäsi kauppaa Torilla, pyri varmistamaan myyjän tai ostajan rehellisyys sekä kaupattavan tavaran aitous

HUOM! Usein huijarit yrittävät esiintyä internetissä auktoriteetteinä kuten ylläpitona, pankin edustajana tms. Pyri aina varmentumaan lähettäjän alkuperästä.

Suomi24:n ylläpidosta lähestymme käyttäjiä aina täysin suomenkielellä, eikä joukossa ole englanninkielisiä sanoja. Emme koskaan pyydä salasanoja, sillä salasana on sinun henkilökohtaista tietoasi.

Mikäli olet tullut huijatuksi, ota talteen kaikki tarvittavat tiedot (huijarin antamat tiedot, kopioi vaihdetut viestit ja lähetysajat) ja ole yhteydessä käyttäjätukeen sekä tarvittaessa poliisiin.

Tutustu myös valeprofiileista kertovaan osioon. "

Pitäisi olla jokaiselle nettin käyttäjälle itsestään selvyys, ettei kukaan tervejärkinen pyydä lainaa täysin tuntemattomalta tai ainakaaan sellainen jolla on todellista maksukykyä. Et varmaan sinäkään lainaa raha linja-autossa kenelle tahansa ja kuinka paljon tahansa. JOTEN KERJÄYS VIESTI VOIDAAN LUKEA NETTIHUIJAUSYRITYKSEKSI.

• Kerro lisää

• 6+4
        Kerro lisää kirjoitti:

http://www.suomi24.fi/opastus/turvallisuus/yleiset

Sivulla on siis tälläinen ohje. Ja ihan turha on tulla väittämään, että kaikki lainanpyytäjät ovat siis rehellisellä asialla.

Mutta viittaamallasi sivulla sanotaan: "Suhtaudu aina suurella varauksella, jos joku pyytää sinulta rahaa."

Pääpointtini on se, että lainapyynnöt ovat Suomi24:n sääntöjen mukaan sallittuja. Sivuston turvallisuusohjeissa niihin tosin kehoitetaan suhtautumaan varauksella.

En ole väittänytkään, että kaikki lainanpyytäjät olisivat rehellisellä asialla. Ja vaikka lainanpyytäjän aikomus olisikin rehellinen, voi takaisinmaksuun silti tulla mutkia tai se saattaa unohtua kokonaan.

Mainittakoon, että itse en ole koskaan pyytänyt lainaa täältä.

• 6+4
        6+4 kirjoitti:

Mutta viittaamallasi sivulla sanotaan: "Suhtaudu aina suurella varauksella, jos joku pyytää sinulta rahaa."

Pääpointtini on se, että lainapyynnöt ovat Suomi24:n sääntöjen mukaan sallittuja. Sivuston turvallisuusohjeissa niihin tosin kehoitetaan suhtautumaan varauksella.

En ole väittänytkään, että kaikki lainanpyytäjät olisivat rehellisellä asialla. Ja vaikka lainanpyytäjän aikomus olisikin rehellinen, voi takaisinmaksuun silti tulla mutkia tai se saattaa unohtua kokonaan.

Mainittakoon, että itse en ole koskaan pyytänyt lainaa täältä.

Unohtui sanoa, että yhteystietojen jakaminen on sääntöjen mukaan kiellettyä. Jos siis lainapyynnössä on sähköpostiosoite yhteydenottoa varten, Suomi24:n ylläpito poistaa viestin ilmoituksen saatuaan. Lainapyynnöt sinänsä eivät kuitenkaan ole kiellettyjä.

• Velkavelho
        6+4 kirjoitti:

Unohtui sanoa, että yhteystietojen jakaminen on sääntöjen mukaan kiellettyä. Jos siis lainapyynnössä on sähköpostiosoite yhteydenottoa varten, Suomi24:n ylläpito poistaa viestin ilmoituksen saatuaan. Lainapyynnöt sinänsä eivät kuitenkaan ole kiellettyjä.

Kyllä ovat. Niistä erikseen kysyttiin viime syksyn Ylläpito-chatissa ja Suomi24:n päällikkö ilmaisi kantanaan, ettei palstalla lainata rahaa. Rahantarjoajat taas voivat ostaa mainostilaa. Linja on siis sama, kuin Marellalla ollut aina.

• 6+4
        Velkavelho kirjoitti:

Kyllä ovat. Niistä erikseen kysyttiin viime syksyn Ylläpito-chatissa ja Suomi24:n päällikkö ilmaisi kantanaan, ettei palstalla lainata rahaa. Rahantarjoajat taas voivat ostaa mainostilaa. Linja on siis sama, kuin Marellalla ollut aina.

Ylläpito ei kuitenkaan ole poistanut rahanlainauspyyntöjä, vaikka niistä on tehty ilmoitus heille. Ainoastaan, jos viestissä on yhteystietojen jakoa, viesti on poistettu. Tarkoittikohan pomo tätä? Ei ole ensimmäinen kerta kun pomot eivät ole ajan tasalla. Missään kirjallisessa julkaistussa säännössä ei kielletä rahanlainauspyyntöjä.

• Velkavelho
        6+4 kirjoitti:

Ylläpito ei kuitenkaan ole poistanut rahanlainauspyyntöjä, vaikka niistä on tehty ilmoitus heille. Ainoastaan, jos viestissä on yhteystietojen jakoa, viesti on poistettu. Tarkoittikohan pomo tätä? Ei ole ensimmäinen kerta kun pomot eivät ole ajan tasalla. Missään kirjallisessa julkaistussa säännössä ei kielletä rahanlainauspyyntöjä.

Jokikinen, jonka olen klikannut asiattomaksi, on myös poistunut. Eli jokainen rahankerjäys/rahanlainaus. En tiedä, miksi rahanlainauskielto ei ole kirjattuna säännöissä, mutta kanta ja linja ovat kielteisiä. "Varakas" lainanantaja voi pestä rikollista rahaa, lainanhakijalla ei ole tarkoituskaan maksaa takaisin, ylläpidolla ei ole rahanvälitykseen oikeuttavaa juridista asemaa jne. Riskejä on aivan liian monta.

Jätetään antolainaus pankkisektorille kaikkien osapuolien etujen turvaamiseksi.

• 6+4
        Velkavelho kirjoitti:

Jokikinen, jonka olen klikannut asiattomaksi, on myös poistunut. Eli jokainen rahankerjäys/rahanlainaus. En tiedä, miksi rahanlainauskielto ei ole kirjattuna säännöissä, mutta kanta ja linja ovat kielteisiä. "Varakas" lainanantaja voi pestä rikollista rahaa, lainanhakijalla ei ole tarkoituskaan maksaa takaisin, ylläpidolla ei ole rahanvälitykseen oikeuttavaa juridista asemaa jne. Riskejä on aivan liian monta.

Rahanlainauspyyntökiellosta ei ole mitään mustaa valkoisella, on vain sinun anonyymillä nimmerkillä esitetty sanasi. Yhtä hyvin sinä voit valehdella. Miksi sinä nimenomaan olisit rehellinen ja ja joku epätoivoinen rahanlainaaja taas epärehellinen?

• 6+4
        Velkavelho kirjoitti:

Olet 30.12.2013 kirjoittanut tällaisen viestin http://keskustelu.suomi24.fi/node/10984587/#comment-58052028 :

"Toivon edelleen vastausta kysymykseeni, jonka olen asiallisesti esittänyt niin Marellalle viestinä, ylläpidon chatissa kuin tuolla Pulmapalstallakin. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11009239

Eli onko lainankerjääminen sallitua vai kiellettyä Suomi24:llä?"

Sinun kysymykseesi ei ole vastattu Suomi24:n taholta, joten taidat hieman valehdella tai esittää totena omia toiveitasi. Ei todellakaan ole missään mustaa valkoisella, että lainapyynnöt olisivat tällä palstalla kiellettyjä.

• Velkavelho
        6+4 kirjoitti:

Olet 30.12.2013 kirjoittanut tällaisen viestin http://keskustelu.suomi24.fi/node/10984587/#comment-58052028 :

"Toivon edelleen vastausta kysymykseeni, jonka olen asiallisesti esittänyt niin Marellalle viestinä, ylläpidon chatissa kuin tuolla Pulmapalstallakin. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11009239

Eli onko lainankerjääminen sallitua vai kiellettyä Suomi24:llä?"

Sinun kysymykseesi ei ole vastattu Suomi24:n taholta, joten taidat hieman valehdella tai esittää totena omia toiveitasi. Ei todellakaan ole missään mustaa valkoisella, että lainapyynnöt olisivat tällä palstalla kiellettyjä.

Ensiksi esimerkki Marellan vanhasta linjasta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2174079#comment-0

..ja sitten mainitsemani ylläpidon chat:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11051432

Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta huijata tässä asiassa eikä omaa lehmää ojassa puoleen saati toiseen. Toistan vain, mitä jo aiemmin olen sanonut: nettipalstalla rahanlainaus sisältää liikaa riskejä kaikille osapuolille. Vielä chatin jälkeinen keskustelu, hupaisine lopputrollauksineen:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11043774#comment-0

• 6+4
        Velkavelho kirjoitti:

Ensiksi esimerkki Marellan vanhasta linjasta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2174079#comment-0

..ja sitten mainitsemani ylläpidon chat:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11051432

Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta huijata tässä asiassa eikä omaa lehmää ojassa puoleen saati toiseen. Toistan vain, mitä jo aiemmin olen sanonut: nettipalstalla rahanlainaus sisältää liikaa riskejä kaikille osapuolille. Vielä chatin jälkeinen keskustelu, hupaisine lopputrollauksineen:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11043774#comment-0

Toistan edelleen: meillä on vain sinun sana siitä, että lainanpyyntöviestit olisivat säännöissä kiellettyjä. Olet voinut ymmärtää väärin jonkun lausahduksen chatissä. Lakimiehet tietävät, että tässä maassa puhutaan paljon p:aa – usein vilpittömällä mielellä. Annoit kolme linkkiä, joista vain yhdessä oli mustaa valkoisella. Se linkki oli Marellan kahdeksan vuotta vanhaan viestiin eikä Marellalla ole oikeutta keksiä Suomi24:lle sääntöjä. Marella ei sitä paitsi ole näillä palstoilla aktiivinen enää.

Itselleni on parikin kertaa käynyt sillä tavalla, että ilmoittamaani rahanlainayspyyntöviestiä ei ole poistettu ilmeisesti sen takia, että niissä ei ole ollut yhteystietoja, joiden jako on sääntöjen mukaan kielletty. Mutta jos viesti on sisältänyt yhteystietoja, se on ilmoitukseni jälkeen aina poistettu.

Odotan Suomi24:ltä virallista linjausta kaikkien luettavissa olevissa säännöissä, että lainanpyynnöt olisivat kiellettyjä. – Muussa tapauksessa tulkitsen, että ne ovat edelleen sallittuja, kunhan muita sääntöjä ei rikota.

• Velkakierre.

Eräs parhaita vinkkejä on se, ettei ota lainaa kulutukseen. Jos rahasta on puute, kulutusluotto ei pitkän päälle auta vaan pahentaa tilannetta. Eikä sillä ole väliä keneltä se on otettu.

• KKHS

Ainoa parempi vinkki onkin; Vähennä kulutusta. Varsinkin ne jotka ajattelee ettei siinä enää ole paljon vähentämisen varaa, voivat vähentää sitä runsaasti.

• jfjfj

Mene töihin

• alkuperänen

Töissä olen jo :)

• varakas jussi

Kuinka paljon tarvitset? mille ajalle ja vakuudet.

• UO:ssa on vajaa 6tonnia joten sen ainakin pois.

• hmmm...

Yksityisiä lainan antajia kyllä on. Korkotaso 10-30% ja kunnon vakuudet. Ulosottokin lempeämpi joten turha hakea yksityisiltä lainaa,,,

• Mitkä on kunnon vakuudet?

• Velkakierre.
        minsku1974 kirjoitti:

Mitkä on kunnon vakuudet?

Jotakin sellaista omaisuutta, jonka velkoja voi ottaa haltuunsa ja muuttaa helposti riittävän suureksi rahasummaksi, jos et maksa lainaa sopimuksen mukaisesti. Käytännössä yksityisten lainaajien ehdot ovat niin kovat, että jos sinulla tällainen vakuus on, kannattaa myydä se itse ja jättää laina ottamatta. Tulee halvemmaksi.

• hmmm...
        Velkakierre. kirjoitti:

Jotakin sellaista omaisuutta, jonka velkoja voi ottaa haltuunsa ja muuttaa helposti riittävän suureksi rahasummaksi, jos et maksa lainaa sopimuksen mukaisesti. Käytännössä yksityisten lainaajien ehdot ovat niin kovat, että jos sinulla tällainen vakuus on, kannattaa myydä se itse ja jättää laina ottamatta. Tulee halvemmaksi.

Juuri noin.. 10,000 euron lainalle 20,000 euron auto vakuudeksi... Silloin minäkin voisin lainata ja korko olisi 20%. Joten Minsku pääsee halvemmalla ulosoton kanssa...

• varakas jussi

Lyöt kättä päälle että maksat takaisin niin kuin wagner teki siinä sarjakuvassa pankinjohtajalle kun lainaa haki : )

• Lyön kättä päälle että maksan, helpottais suuresti elämääni ;)

• Päiväuni

Herra Jerry Jones. Texas
      Täysi huijari, yksityinen rahan lainaaja.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6798
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1011
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe