Ei ole yhtään ihme, että koirien kanssa

sattuu ja tapahtuu

kaikenlaisia asioita. Täältähän sen saa lukea millaiset ääliöt koiria omistavat. Muista ihmisistä ei tarvitse muka välittää ollenkaan ja koiria ei tarvitse kouluttaa kunnolla ja kyllä minä saan tehdä koirani kanssa kaiken ihan niinkuin minä haluan.
Ja sitten nää vitun pehmeät koiran koulutus ohjeet...ei se toimi. Koiran koulutus ei onnistu niin, että nami kädessä odotetaan, että koira teke jonkun asian oikein ja sitten tungetaan namia koiralle. Koiralle on opetettava mitä saa tehdä ja mitä ei. Koiralle on opetettava myös käsky "EI".

5

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaa kyllä ei-sanan

      Miksi meidän koiralle on tehonnut namikoulutus ? On paljon täyspäisempi kuin monet ei-nameilla vaan pakolla koulutetut. Monet ns. pakolla kouluttavat jatkavat vielä koiransa heittoa maahan, jota ovat tehneet osa jo vuosia, ei ole koira oppinut. Samoin kovemman linjan koulutuksessa olleet koirat ovat aggressiivisempia kuin nameilla koulutetut. Sinä siis haluat, että kaikki koirat olisivat aggressiivisia ?

    • On myös koiria, joihin ei toimi se järeämpi koulutus. Luottamus omistajaan menee helposti, ei kunnioitusta, ja sitten onkin tikittävä aikapommi milloin koiralla tulee mitta täyteen. Joidenkin koirien koulutus pitää tehdä kunnioituksen kautta, kun koira kunnioittaa omistajaansa, tottelee takuu varmana. Ja on myös koiria, joihin se nami tehoaa parhaiten. Iloinen asia, kun saa hyvin tehdystä työstä palkinnon - positiivista palautetta ja kannustaa koiraa toistamaan tämän hyvän työn uudestaan. Se nami toimii siinä siis kannustimena toimimaan oikein - palkka hyvästä työstä.

      Mutta itsekkään en ymmärrä näitä, jotka ei opeta edes käskyä ei, vaan on kun ei mitään koiran toimiessa negatiivisesti. Kaikki jääkaudet, kolinapurkit ym, en ymmärrä. Toisilla toimii, mutta ei mahdu mun koulutusmetodiin. Koiralle pitää tehdä selväksi, mikä on sallittua ja mikä ei, mutta oikeudenmukaisesti. Ei mitään seiniin nakkaamista tai väkisin alistamista. Positiivinen kannustaminen on täällä huomattu toimivaksi. Hirveästi kehuja ja joskus saattaa saada sitten vaikka sen naminkin - oikein hieno päivä ollut, niin putkiluu se on se mahti palkka ;) Kyllä huomaa koirasta kun kehuu, miten oikein röyhistelee itseään ja on ylpeän näköinen ja tarjoaa sitä hyvää työtä

      • pelottaa jo kulkea

        Pienet nyt jotenkin menee vielä kouluttamatta, esim. joku chihu sen kun nappaa syliin....Mutta täälläpäin on iso uros presa canario jota ei ole koulutettu, eikä aiokaan kouluttaa.


      • pelottaa jo kulkea kirjoitti:

        Pienet nyt jotenkin menee vielä kouluttamatta, esim. joku chihu sen kun nappaa syliin....Mutta täälläpäin on iso uros presa canario jota ei ole koulutettu, eikä aiokaan kouluttaa.

        Ja täällä hyökkii dogo argertino päin ihmisiäkin, kun vain haistaakin ohikulkijan vaatteista toisen koiran hajun. Ja omistajien mielestä heidän omassa käytöksessään/koiran koulutuksessa ei ole ollut mitään vikaa, koirassa vain...

        Oi aikoja, oi tapoja.


    • Maalaisjärkevä

      Aina sama ilmiö kun puhutaan eri koulutustyyleistä. Jos et ole positiivinen kaikesta palkkaaja, olet ilman muuta kovakourainen alistaja, joka pelolla kasvattaa. Mutta kun siinä välissä on se kultainen keskitiekin. Auktoriteettina voi toimia rauhallisesti ja asiallisesti, tiukasti vaatimalla. Matala ääni, tiukka katse ja muu kehonkieli toimivat, kun koiraa pitää kieltää, iloinen ääni ja lempeä kosketus silloin kun koira toimii halutulla tavalla. Makupalalla voi selventää uuden asian oppimista. Mutta ei koira mitään "hyvin mennyttä päivää" tajua, herkut ilahduttaa muuten vaan.

      Autoritaarisella tyylilläni olen kasvattanut kaikki koirani hyväkäytöksisiksi positiivisiksi koiriksi. Ikinä ei ole tarvinnut mitään selätyksiä eikä tietenkään lyödä, ei retuuteta niskasta eikä raahata jäähylle. Ei ole häkkiä, ei karsinaa, ei haukkupantaa, ei dappia, eikä aktivointileluja. Nameja on vaan autossa: kun metsälenkiltä palataan autoon, on herkkutarjoilu. Luoksetulon houkuttavuutta vahvistamaan.

      Muuhun ohjelmaan kuuluu n. 1,5 tunnin päivittäinen ulkoilu sekä rodunomainen harrastaminen. En noita sohvapottuja kyllä miksikään aikapommeiksi sanoisi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe