Jari Vilen- plagioinnin osaaja

tyrmistytetty

Tämä kokoomuspoliitikkojen lellipoika se vain porskuttaa, vaikka kopioi yli puolet pro gradu-työstään. Miten sillä pokka riittää??????????

Wikipedia kopioinnista:
Tammikuussa 2002 Oulun yliopiston selvitysryhmä totesi Vilénin pro gradu -opinnäytetyön olevan pääosin suoraa lainausta aiemmista teoksista ilman asianmukaisia lähdeviitteitä. Työryhmän mukaan vuonna 1989 hyväksytyn gradun tekstiosuuden 45 sivusta yli puolet on plagioitu.

Ja urasta:
Jari Pekka Olavi Vilén (s. 17. huhtikuuta 1964 Kemi) on kokoomuslainen poliitikko ja diplomaatti. Vilén on toiminut kansanedustajana ja ministerinä sekä Lapin liiton maakuntasihteerinä. 1. elokuuta 2007 Vilénistä tuli Suomen suurlähettiläs Unkarissa. Vuodesta 2012 Vilén on toiminut Suomen Varsovan suurlähetystön päällikkönä. Koulutukseltaan Vilén on kasvatustieteen maisteri.

11

3090

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh...

Heh... Itse en kyllä tuosta nimestä ole kuullut vuosikausiin. Luulis, että häpeäisi silmät päästään, jos on joku copy-paste- hölmöläinen... Opinnäytteet perustason ottaen huomioon on niin pienimuotoisia, että ei varmaan juuri kukaan vaivaudu omaa kunniaansa raiskaamaan kopioimalla kenenkään muun tekstejä, mutta asia on kieltämättä niin, että esim. mun sukupolvi on joutunut kirjoittamaan esseensä ja tenttivastaukset tenttisaleissa ihan vaan lyijykynällä: kai valitettavasti, jos tietokoneiden käyttämishölmöläismenetelmiin mennään, lisääntyy varmaan myös luuserius.

Itse en kauhean otettu ole siitä ollut, että miten mun näitä Suomi24-keskustelupalstakommentteja kopioidaan... Hyvä jos tarjoan laiskoille edes joskus älyllisiäkin näitä spontaaneja ajatuksia, mutta ei nyt sentään saa väittää, että tässä kirjoittaa henkilö.

Muuten: ei se "vileeni" välttämättä ole mikään plagioija: yliopistoissa ei nimittäin Suomessa missään opeteta lähdeviittaustekniikkaa... Jos sen osaaminen on määritelmä älylle, niin ollut aika tympeää, että itse joutuu koko asian opiskelemaan kirjoista suomalaisissa yliopistoissa. Mun älyä joku voisi käyttää korkeintaan verbaliikan perusteella, mutta toivottavasti ei ole kukaan niin asiaton. Yliopistoissa hienointa on soveltamisen mahdollisuus: kiitän ainakin itse ikäni älyköitä, jotka antavat ihmisten itse päättää, että mikä metodi, miten, mikä kehys ja miksi. Jos "vileeni" on nolo, ei se kaikkien vika ole... Jotkut käy yliopiston vaan saadakseen paperit, mutta kai se vileeni on sentään luennoillakin joskus istunut?

• Samassagradusem.

Ei se Vileeni kauaa luennoilla ja seminaareissa viihtynyt. Ilmestyy myöhässä ja lähtee ennenaikojaan vetämään, niihin puoluekokouksiinsa. Ja suurimman osan aikaa on itse äänessä puhellen omiaan. Tuskin proffa kerkesi silmiään päässä pyöräyttää, kun tuleva ministeri läks omille teilleen. Aika veitikka puhumaan ja priorisoimaan. Päämäärätietoinen uraohjus, risteily- sellainen.

• VilunkiVilen edustaa

Noloa, kun Vilunki-Vilen edustaa diplomaattina Suomea ulkomailla. Nyt kai Puolassa. Mitäköhän se siellä kopioi?

• Hihittystyttö

Hih, hih "Vilunki-Vilen"! Hih!

• Stuippelo

Yritin sitä pois puuämmän hommista tosi virkamiesten saadakseen lähettiläsvirkoja!
      Ee ihan onnistana jobata sitä muille euroopan markkinoille!

• TermitHallussa

"Koulutukseltaan Vilén on kasvatustieteen maisteri."

Koulutukseltaan Vilén on kasvatustieteen plagiointimaisteri.

• OulunKoulu

Kumpi on mielestäsi pahempi: Huhtasaari vai Vilen?

Jari Vilen jäi kiinni perättömistä väitteistään. Hän väitti tutkineensa Oulun Maakunta-arkistossa dokumentteja graduaan varten, mutta yhtään käyntiä hän ei ollut arkistoon tehnyt, kun hänellä ei ollut arkistoon vaadittavaa tutkijakorttia ja eräs tunnettu oululainen tutkija kertoi toimittajille, ettei Vilenin nimeä ole Maakunta-arkiston tutkijapäiväkirjassa kertaakaan. Vinkki tuosta "kokeneen oululaisen tutkijan" paljastuksesta meni iltapäivälehdille ja ne nosti uuden kohun. Lopulta Vilen väitti kaverinsa käyneen Maakunta-arkistossa ja vähitellen uusikin kohu laantui.

Kopioitu teksti oli suoraa lainausta Simon kunnan historiasta. Lisäkohu valehtelusta ei riittänyt eroon ministerin paikalta.

Jari Vilen ja Pro gradu -skandaali

http://www.oulu.fi/dokumentit/Vilen-selvitys.pdf

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jari_Vilén

Tammikuussa 2002 Oulun yliopiston selvitysryhmä totesi Vilénin pro gradu -opinnäytetyön olevan puoliksi suoraa lainausta Simon kunnan historiasta ilman asianmukaisia lähdeviitteitä. Työryhmän mukaan vuonna 1989 hyväksytyn gradun tekstiosuuden 45 sivusta noin puolet on plagioitu. Työryhmä katsoi vastuun työstä olevan tekijällään, mutta myös Vilénin graduohjaaja ja tiedekuntaneuvosto saivat asiasta moitteita. Vilén ja hänen ensisijainen graduohjaajansa katsoivat, että gradu oli vallinneeseen käytäntöön nähden asiallisesti arvioitu jo sitä hyväksyttäessä ja Vilén vakuutti toimineensa vilpittömästi. Työryhmä totesi, että tutkielman hyväksymisen purkamiselle ei ole lain edellyttämiä perusteita. Kohun aloitti kirjoitus keskustalaisessa sanomalehti Suomenmaassa joulukuussa 2001.

Oulussa yliopistomaailmalle kelpaa gradunsa kopsaaja opettajaksi, vieläpä ihan dekaanin vakanssia myöten.

Edward Duttonin tapaus osoittaa "Oulun koulun" uuden suunnan:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201706162200213108_u0.shtml

Oulussa nyt kelpaa mikä vaan, kunhan puolue on oikea.

Oulun yliopistossa toimi opettaja / tutkijana Itä-Saksan hyväksi vakoillut Stasi-mies Jouko Jokisalo. Kohun jälkeen hän siirtyi Joensuun yliopistoon, varmaankin raportoimaan työkavereistaan, ehkäpä vieläkin Itä-Saksalle...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jouko_Jokisalo

• Kyllä minun mielestäni plagiointiin syyllistyneet ovat sen suhteen samalla viivalla. Vaatii ihan omanlaisensa epärehellisen luonteenlaadun. Kyllä opinnäytetyö, mikä se kelläkn on, tulee tehdä ihan aidosti itse, eikä varastaa tekstiä muilta, osaavammilta.

• Wilenhän onkin Suomen virallinen kopiokoneen kuljettaja !

Late Lapista. SSSS Ry!

• Mervikataiska

Pientä se on persu-Lauran plagiointi kokpelle-J.Vileenin koko plagiointiin.
      Lauralle käy ihan hyvin loppu peleissä sillä jossain jo odottaa suurlähettilään hyvin palkattu joutilaismesta.
      Näin se menee hyvinvointi ja tasa-arvon Suomessa.

• w43423423423234234

Rangaistukseksi Vilen siis passitettiin pois Suomesta ja pois kokonaan aktiivipoliitikon tehtävistä. Entä Huhtasaari; saako hän jatkaa puolueen 1. varapuheenjohtajan aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe