Hyvinkää nousee!
8
301
Vastaukset
- Pärinä poika
Filmin kuuluttajalla reipas ääni ja ajan tekniikan mukainen tyypillinen komea kaiku. 50- luvun tervehenkinen nostatus mieliala vahvasti läsnä myös kuvassa. Juuri näin sen homman pitääkin mennä.
- heheh
kuunnelkaa 1:50-2:05 tarkkaan =D
- jaskaLaatikossa
Hieno filmi tosiaankin. Oikeastaan kaikkien, vähänkin Hyvinkään historiasta kiinnostuneiden tulisi nähdä tämä.
Nimmarille heheh - niin ne arvostukset muuttuu ajan mittaan. Onneksi on vanha asemarakennus tallella edelleen :) - alkuasukas -59
Kiitos aloittajalle viihdyttävästä ja historiallisesta filmistä. Lisää tällaista :)
Kiitos todella upea filmi hyvinkäästä..
- ap.
No, minä en ole tätä laittanut, enkä edes löytänyt :) Kiitos kuitenkin kiitoksista!
Poikani laittoi minulle tämän linkin. Vasta heinäkuussahan tämä on youtubeenkin laitettu. Kiitokset hänelle, joka sen teki! - po nigga
Jos filmi on tehty 50-luvun alussa, kaupunki todella kehittyi muutamassa vuodessa. Olen itse aloittanut koulun 70-luvun alussa ja Hyvinkää näytti jo silloin oikealta kaupungilta. Ei ollut enää hiekkatietä ainakaan niin paljon :) Hämeenkadun siltakin oli jo olemassa 60-luvulla. Meillä oli koulussa Hyvinkää-aiheinen kansio, jota täydennettiin ekan ja tokan kouluvuoden aikana ja näin jälkeenpäin ajatellen se opetti kyllä kaupungista.
Muutin pois vuonna 1983 ja kehitys tuosta ajasta on ollut vielä merkittävämpää kuin 50-luvulta 60-luvulle. Ei tahdo tuntea enää paikkoja samoiksi; esimerkiksi Torikadun ympäristö on totaalisesti muuttunut ylhäältä alas asti.
Ja pärinäpojalle tiedoksi: selostaja, kreivi Carl-Eric Creutz oli tuohon aikan "the ääni".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀934408BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1993621- 2022981
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome712820Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602727- 811326
- 601246
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381072- 60978
MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120973