Eli onko jehovan todistajilla viikonloput (la-su) miten työntäyteisiä? Kuten kenttätyötä talkoita kokouksia jne. Kysyn tätä siksi kun minulla on eräs jt ystävä. Olemme molemmat luontoharrastajia ja olen tässä syksyn aikana useampana viikonloppuna pyytänyt häntä seurakseni bongaamaan lintuja. Mutta aina hänellä tuntuu olevan niin kiire ettei jouda, ja koskaan hän ei ole kiireitään sen tarkemmin perustellut, enkä ole viitsinyt sen tarkemmin kyselläkkään. Kesällä kyllä kävimme muutaman kerran bongaamassa, mutta kävimme arki iltoisin, mutta tähän aikaan vuodesta se ei ole enää arkisin mahdollista koska olemme molemmat päivät töissä ja iltoisin ei enää ehdi koska pimeä tulee jo sen verran aikaisin. Niin minua vaan huolestuttaa se että ovatko hänen viikonloppu kiireensä todellisia vai turhia tai jopa keksittyjä että eikö hän enää halua kulkea kanssani. Tiedän että kaikki jehovan todistajat eivät katso hyvällä jos joku todistaja kulkee joskus meidän "maailmallisten" seurassa, mutta vaikka itse en tunnusta jehovaa niin en silti tunne olevani hänelle huonoa seuraa, koska en polta tupakkaa ja alkohooliakaan en käytä tippaakaan. Ja Huom! Kysymys ei ole mistään parisuhteesta vaan ihan vain ystävyydestä ja yhteisestä harrastuksesta ja sitä paitsi edustamme molemmat samaa sukupuolta. Vielä lopuksi, jos kysymys on ihan todellisista kiireeistä kuten nuista edellä mainitsemisistani velvoitteista niin siinä tapauksessa ymmärrän asian täysin.
Minkälainen viikonloppu aikataulu on jehovan todistajilla?
6
412
Vastaukset
- älä ihmettele yhtään
"Tiedän että kaikki jehovan todistajat eivät katso hyvällä jos joku todistaja kulkee joskus meidän "maailmallisten" seurassa"
Juu - noinhan se on : mutta mjos mietit hetken niin varmaan ymmärrät että jos he sais keskustella vapaasti "maailmallisten" kanssa - niin riskihän on valtava että alkaisivat miettimään asioita hieman toisella tavalla ja jättäisivät koko puljun .... ja kukas sitten levittäis näitä lehtiä ja kirjoja ( ja nyt puhutaan luullakseni miljoonista lehtisistä ja kirjoista joka kuukausi ) ja siihen vois lopahtaa koko homma .. - kunnioituksella
No tarkoitukseni ei ole missään nimessä käännyttää häntä pois uskosta, vaan kysymys on vain yhteisestä harrastuksesta ja ystävyydestä. Kyllä hän saa minun puolestani ihan vapaasti pitää oman vakaumuksensa jos ja kun se on hänelle tärkeä. Olen vaan huolissani siitä että pitääkö hän minua enää ystävänä, koska itse en ainakaan näe mitään estettä ystävyydellemme vaikka uskommekin eri tavalla. Mutta koskaan ei olla sanaakaan puhuttu uskonnosta eikä tulla puhumaan mikäli se on minusta kiinni.
- Leevi fan -13
Yleensä lauantai aamupäivällä on kenttäkokous, ja siihen päälle se varsinainen kenttä , 3 h voi hyvinkin mennä, sitten on tietenkin etusijalla perhe; jotain yhteistä perheen kanssa? Kellä on siivouspäivä ? Kenellä sauna? Kenellä vieraita illasta?
Sunnuntai taas useinmiten kokous; siihen valmistautuminen,ajomatkat; varsinainen kokous 2-3 h? Sunnuntai-ateria, kenttää?
Mitään pakollista aikatauluahan (kirjoitettua) ei ole, mutta todistajan elämään kuuluvat kentät ja kokoukset kun vain suinkin mahdollista, ne ovat osa elämää, kuka sitten on 2 h kentällä kuussa kuka 10,20,50,80..?
Kannattais varmasti koota rohkeutta ja kysyä: olet joka vkl aina kiireinen; minkälainen aikataulu sinulla on viikonloppuisin?
Kiitos asiallisesta kysymyksestä!
- eiköhän tämä tästä
Kiitos tähän astisista vastauksista. Kyllä tämä ainakin jonkun verran selkeytti tilannetta.
- frog
sunnuntaisin kokous mutta ei muuta ohjelmaa vklp mutta monet on kentällä lauantaisin. p.s. kyllä saamme olla muidenkin kuin todistajien kanssa tekemisissä..muutenhan meidän olisi lähdettävä pois maailmasta:-)
- niimpä
Ihmettelen kyllä suuresti
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial81656Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1241642Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2451162Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.186996- 128919
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2866- 10845
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48833Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827