Säästän tosi paljon vuodessa kun

En elätä TraFia

poistan matkailuautoni liikennekäytöstä siksi ajaksi kun en sitä tarvitse. Omistan vanhemman ja velattoman auton eikä siitä pidä maksaa edes kaskoa seisontaajalta kun se on oma.

18

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säästöä on.

      Minä säästän vielä enemmän kun minulla on uusi velaton asuntoauto seisontavakutuksessa 7kk/vuosi.

      • Minä taas käytän matkailuautoani ympäri vuoden, miksi makuuttaisin sitä?


    • Tehlessi.

      Oletpa erittäin älykäs uuden velattoman omistaja.

      • Hoppy Ford

        Minullekkaan ei tuo vaimo ennee anna.


      • elämän ilot
        Hoppy Ford kirjoitti:

        Minullekkaan ei tuo vaimo ennee anna.

        Jos haluaa kananmunia, niin ei tarvi ostaa koko kanalaa. Eiks je ?
        Kumpi oli ensin, munakas vai kanakas.


    • Nuukailija.

      Eikä Truma vie kaasua kun ei ole käyttöä,siitä myös isot säästöt.

      • Shyyyyys

        Niin paitsi jos pullo vuotaa!


      • Late Lapista.
        Shyyyyys kirjoitti:

        Niin paitsi jos pullo vuotaa!

        Jo pariviikkoa sitten poistin minäkin höpömökkini talveksi rekisteristä, ja vein halliin sisätiloihin säilöön!
        Ei kiinnosta höpömökkeily talvisaikaan, on kivempi lämmitellä sähköllä taikka keskuslämmityspannulla, ja oleilla pirtissä pakkasilla !


        Late Lapista. SSSS Ry!


      • Keijo 57
        Late Lapista. kirjoitti:

        Jo pariviikkoa sitten poistin minäkin höpömökkini talveksi rekisteristä, ja vein halliin sisätiloihin säilöön!
        Ei kiinnosta höpömökkeily talvisaikaan, on kivempi lämmitellä sähköllä taikka keskuslämmityspannulla, ja oleilla pirtissä pakkasilla !


        Late Lapista. SSSS Ry!

        Veitkö Matkaajan autopurkamoon? "Piirillä" on mukava lämmitellä.


      • Kaasut on vielä pikkukustannuksia matkailuauton mukavuudesta matkustellessa.


      • Huonekaveri 009
        Late Lapista. kirjoitti:

        Jo pariviikkoa sitten poistin minäkin höpömökkini talveksi rekisteristä, ja vein halliin sisätiloihin säilöön!
        Ei kiinnosta höpömökkeily talvisaikaan, on kivempi lämmitellä sähköllä taikka keskuslämmityspannulla, ja oleilla pirtissä pakkasilla !


        Late Lapista. SSSS Ry!

        Sulla on Late hyvät lämmöt siellä Oulun"piirillä" ja haaveksit reissaamisrsta.


    • Katin Jorma

      Ei Fiiatin romulla voi talvella ajella, puhumatta matkustaa! KJON

      • Tärkeähkö tiedoitus

        Tärkeähkö tiedoitus,en vastaa itseeni kodistuviin jne.on kuin jokihemiä sijoille jne. Late Lapista SSSSSSS/PA


      • Tyäeläkeläinen
        Tärkeähkö tiedoitus kirjoitti:

        Tärkeähkö tiedoitus,en vastaa itseeni kodistuviin jne.on kuin jokihemiä sijoille jne. Late Lapista SSSSSSS/PA

        Laten tiedokusessa on paljon perää,olisi vielä maininnut ,pääluvun mukaan ja tietysti Rummatikillä.


    • Talousantero

      Mulla on enemmän rahaa kun velkaa repikää peppuaukiset pummit siitä.

      • Suomeksi siis..

        Tarkoitit kai, että toisin sanoen sanoen et ole luottokelpoinen.


    • tarpeiden mukaan

      Kyllähän sydäntalven liikennekäytöstä poisto ( 5kk ?) tekee ihan gutaa veronkerääjälle sekä omistajalle
      - verot alenee selvästi
      - ei talvirenkaita alv
      - ei polttonestekuluja
      - ei vakuutuskuluja
      Noilla säästyneillä rahoilla satsaa jo mukavasti kesäkauden reissuihin.

      • Ilman muuta järkevää, jos autoa ei käytä talviaikaan, on tehdä
        liikennekäytöstäpoisto. Onnistuu kätevästi Trafin nettisivujen kautta
        pankkitunnuksilla kirjautumalla, eikä maksa juuri mitään.
        Ajoneuvovero ja vakuutusmaksut katkeaa saman tie.

        Ehtona tälle on on, ettei ajoneuvoa käytetä sitten ollenkan liikenteessä.
        Jos poliisi tapaa tälläisen auton käytössä, on seuraksena vuoden
        ajoneuvovero viisinkertaisena, kuitenkin vähintään 1000 euroa.
        Raskaassa matkailuautossa summa voi olla jopa 2500 euroa.
        Ja verottaja kyllä ottaa omansa. Jos ei maksa, tulee vouti ja ottaa
        sen joko tilistä tai eläkkeestä.

        Jos katsastus sattuu samaan aikaan kuin liikennekäytöstäpoisto,
        saa sen kuitenkin viedä sinne varattua aikaa vastaan ja tuoda kotiin
        tai asianmukaiseen korjaamoon, jos tulee hylky. Muuta ajoa ei.

        Vakuutus on liikennekäytöstä poistetusta autosta olemassa ns.
        lepäävänä. Eli jos sattuu kolari tällaiselle autolle omasta syystä,
        vastuuvakuutus toimii, mutta ei ilman ylimääräisiä maksuja.
        Se, toimiiko Kasko, en tiedä. Joku vakuutusalan asiantuntija voisi
        vastata tähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe