Uskotko seuraavaan elämään?

illan aihe

Että synnymme uudelleen. Mitä toisvoisit, että sinusta tulee uudelleen syntymässä?

80

226

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • easy living

      Reinkarnaatio, eli jälleensyntyminen on mielenkiintoinen aihe. En tiedä uskonko vai en. Pitäisi pohtia laajemmin koko asiaa.

      Seuraavassa elämässäni olen laiskiainen.

    • En usko. Mutta jos moinen olisi totta, niin toivoisin tietysti syntyväni johonkin, jossa olisi edellytykset onnelliselle elämälle.

    • Kyöstix

      Mää aattelin, että voisin tulla talitiaisena takaisin.
      Osaisin kerrankin laulaa ja ois kuulijoita.
      Saattaispa joku tulla takas vaikka tähtenä taivaalle.

    • Ajatus jälleensyntymisestä on kiehtova, vaikken siihen oikein uskokaan. Ajatuksella on kuitenkin hauska leikkiä.

      Realistinen minä ei siis usko, ei ole mitään näyttöä, että se olisi mahdollista, mutta voi miten kaunis ajatus on, että kaksi sielua ovat vaeltaneet ajassa toisiaan etsien, kunnes kohtaavat oikeassa ajassa ja paikassa...

      Mä oon lukenut liikaa hömppää ;)

      • Ajatus suorastaan vaatii romanttista sielunvaellusbiisiä. Etsimään vaan ja linkki kehiin :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Ajatus suorastaan vaatii romanttista sielunvaellusbiisiä. Etsimään vaan ja linkki kehiin :)

        Mitähän löytää hakusanoilla"romanttinen sielunvaellusbiisi"...

        Täytynee tutkailla :) Se tosin vaan ruokkis tuota hömppäromanttisuutta, mutta haitanneeko tuo. On kai tytöllä sentään jotain iloja oltava vaikka sitten haaveiden muodossa :>


      • bravo.bravi
        oasis79 kirjoitti:

        Mitähän löytää hakusanoilla"romanttinen sielunvaellusbiisi"...

        Täytynee tutkailla :) Se tosin vaan ruokkis tuota hömppäromanttisuutta, mutta haitanneeko tuo. On kai tytöllä sentään jotain iloja oltava vaikka sitten haaveiden muodossa :>

        Kokonainen musiikkityyppi, soul, on sitä varten. Ja muutenkin saa vapaasti tulkita fiilisten mukaan. Hömppäromantiikka on kait todellisuuspakoa, sisältäen tytön toivomuksen itse päätyä sankarittaren asemaan :p Exäni niitä luki, ja osallistuin joskus lukemalla ääneen selän takaa. Jostain syystä ei tykännyt :>


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Kokonainen musiikkityyppi, soul, on sitä varten. Ja muutenkin saa vapaasti tulkita fiilisten mukaan. Hömppäromantiikka on kait todellisuuspakoa, sisältäen tytön toivomuksen itse päätyä sankarittaren asemaan :p Exäni niitä luki, ja osallistuin joskus lukemalla ääneen selän takaa. Jostain syystä ei tykännyt :>

        Taika katoaa, kun hömppää lukee ääneen. Se on vain naisen ja soljuvien lauseiden välinen hetki :p

        Omalla tavallaan juu todellisuuspakoahan se on, antaa mahdollisuuden hetkeks irtaantua arjesta. Vaikka liian hömppä on jo liian hömppää, ei ihan mitä tahansa paatuneinkaan romantikko jaksa lukea :)

        Tuleekohan linkki oikein, sättään kännyllä... Tämä ainakin menee kategoriaan hömpät sielunvaellusbiisit :D

        http://m.youtube.com/watch?v=DZqFK4dcl2Q


      • oasis79 kirjoitti:

        Taika katoaa, kun hömppää lukee ääneen. Se on vain naisen ja soljuvien lauseiden välinen hetki :p

        Omalla tavallaan juu todellisuuspakoahan se on, antaa mahdollisuuden hetkeks irtaantua arjesta. Vaikka liian hömppä on jo liian hömppää, ei ihan mitä tahansa paatuneinkaan romantikko jaksa lukea :)

        Tuleekohan linkki oikein, sättään kännyllä... Tämä ainakin menee kategoriaan hömpät sielunvaellusbiisit :D

        http://m.youtube.com/watch?v=DZqFK4dcl2Q

        Hyvin tuli linkki perille. Varmasti hömppäromantiikan laadunvalvojat hyväksyy ton biisin, nimeä myöden ja sielut vaeltaa niin että hippulat vinkuu :o)

        Itse en kaipaa erityistä todellisuuspakoa. Sen sijaan kaikki öö sosiaalisesti antoisa kiinnostaa. Töissäkin pitäs olla sellasta, muuten ei pidemmän päälle jaksa.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Hyvin tuli linkki perille. Varmasti hömppäromantiikan laadunvalvojat hyväksyy ton biisin, nimeä myöden ja sielut vaeltaa niin että hippulat vinkuu :o)

        Itse en kaipaa erityistä todellisuuspakoa. Sen sijaan kaikki öö sosiaalisesti antoisa kiinnostaa. Töissäkin pitäs olla sellasta, muuten ei pidemmän päälle jaksa.

        Eihän todellisuutta oikeasti edes pakoon pääse eikä tarvitsekaan, vastassa se kuitenkin on. Pienet hetket kun saa ajatukset muualle, on joskus kuitenkin ihan kivoja :) Ne antaa pienen hengähdystauon, joskus on vaikea päästää asioiden pyörittelystä irti niin toimii apukeinona.

        Tärkeintä ja parasta on nimenomaan sosiaalinen anti. Se lataa akkuja tehokkaammin kuin muut keinot. Töissä onneksi saan olla mukavien, jopa läheisten, ihmisten kanssa tekemisissä, mutta tämän päivän parasta antia oli muksun kanssa lenkkeily. Se laittoi mut hyppimään tasajalkaa suojatien valkoselta viivalta toiselle... Mahtoi olla fiksu näky ;)


      • oasis79 kirjoitti:

        Eihän todellisuutta oikeasti edes pakoon pääse eikä tarvitsekaan, vastassa se kuitenkin on. Pienet hetket kun saa ajatukset muualle, on joskus kuitenkin ihan kivoja :) Ne antaa pienen hengähdystauon, joskus on vaikea päästää asioiden pyörittelystä irti niin toimii apukeinona.

        Tärkeintä ja parasta on nimenomaan sosiaalinen anti. Se lataa akkuja tehokkaammin kuin muut keinot. Töissä onneksi saan olla mukavien, jopa läheisten, ihmisten kanssa tekemisissä, mutta tämän päivän parasta antia oli muksun kanssa lenkkeily. Se laittoi mut hyppimään tasajalkaa suojatien valkoselta viivalta toiselle... Mahtoi olla fiksu näky ;)

        Hypitty on vaikka missä, ja montaa muutakin. Ei tarvii näyttää fiksulta, vaan olla kivaa :> Kun täälä kysyttiin joskus mikä on elämän tarkoitus, vastasin että kohtaamiset. Eli sosiaaliset yhteydet. Kun sopivassa suhteessa yksinoloon, joka on eskapismia liioista kohtaamisesta. Tai jotain, katotaan miinusten määrästä oliko kuin onnistunut määritelmä :d Palstahan on kohtaamisia varten, ja ihan mahottoman suosittu :>


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Hypitty on vaikka missä, ja montaa muutakin. Ei tarvii näyttää fiksulta, vaan olla kivaa :> Kun täälä kysyttiin joskus mikä on elämän tarkoitus, vastasin että kohtaamiset. Eli sosiaaliset yhteydet. Kun sopivassa suhteessa yksinoloon, joka on eskapismia liioista kohtaamisesta. Tai jotain, katotaan miinusten määrästä oliko kuin onnistunut määritelmä :d Palstahan on kohtaamisia varten, ja ihan mahottoman suosittu :>

        Muistankin, kun vastasit tuon... Se oli hienosti vastattu :)

        Toiset ihmiset antaa elämälle kaikupohjan, vai miksi sitä nyt sanois... Yksin jos metsässä huutelee, takaisin vastaa vain oma kaiku. Ihminen kaipaa toista ihmistä vastaamaan siihen huutoon, se auttaa pitämään elämän polullaan. Olipa taas vertaus, mutta pointtina se, että yksin ei ole hyvä olla :)

        Palstakin on kohtaamisia täynnä, täällä vain ajatusten muodossa. Karsittu versio ulkomaailman kohtaamisista :p

        Jospa sitä yrittäis unta kiinni... Sielukkaita unia sinne :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Muistankin, kun vastasit tuon... Se oli hienosti vastattu :)

        Toiset ihmiset antaa elämälle kaikupohjan, vai miksi sitä nyt sanois... Yksin jos metsässä huutelee, takaisin vastaa vain oma kaiku. Ihminen kaipaa toista ihmistä vastaamaan siihen huutoon, se auttaa pitämään elämän polullaan. Olipa taas vertaus, mutta pointtina se, että yksin ei ole hyvä olla :)

        Palstakin on kohtaamisia täynnä, täällä vain ajatusten muodossa. Karsittu versio ulkomaailman kohtaamisista :p

        Jospa sitä yrittäis unta kiinni... Sielukkaita unia sinne :)

        Palsta-Nobelin arvoisia ajatuksia. Ääniä ropissut varmasti jos tänne huomenna vilkasee :>

        Savage Garden olikin jäänyt vähä unholaan. Sielukasta musaa on. Tää esimerkiksi, sielun tuutulauluksi sopiva.. Unisiin vaeltelemisiin....

        http://www.youtube.com/watch?v=WQnAxOQxQIU


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Palsta-Nobelin arvoisia ajatuksia. Ääniä ropissut varmasti jos tänne huomenna vilkasee :>

        Savage Garden olikin jäänyt vähä unholaan. Sielukasta musaa on. Tää esimerkiksi, sielun tuutulauluksi sopiva.. Unisiin vaeltelemisiin....

        http://www.youtube.com/watch?v=WQnAxOQxQIU

        :)


      • ....
        oasis79 kirjoitti:

        :)

        Heh, ootte te sulosia. Onko pientä ihastusta yllä vai kuvittelenkohan mä vaan omiani. ;)


      • niin,
        .... kirjoitti:

        Heh, ootte te sulosia. Onko pientä ihastusta yllä vai kuvittelenkohan mä vaan omiani. ;)

        b.b taitaa olla ihastuneempi osapuoli..


      • perinneruualle
        niin, kirjoitti:

        b.b taitaa olla ihastuneempi osapuoli..

        Tammelan torille vaan treffeille...


      • ....
        niin, kirjoitti:

        b.b taitaa olla ihastuneempi osapuoli..

        No ei sen väliä kumpi enempi, jos molemmat ees vähän. :)

        Toi on aina söpöä ja suloista, kun näkee ja aistii ihastumista ilmapiirissä. Hyvä fiilis jotenkin tarttuu.


      • .... kirjoitti:

        Heh, ootte te sulosia. Onko pientä ihastusta yllä vai kuvittelenkohan mä vaan omiani. ;)

        Omasta suloisuudestani niin tiedä, mutta onhan bb tosiaan aika suloinen, miehekkäällä tavalla... :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Omasta suloisuudestani niin tiedä, mutta onhan bb tosiaan aika suloinen, miehekkäällä tavalla... :)

        Aiiiwan. En nyt viitti natkuttaa vastaankaan kun tuollanen fiksuuttis-filmaattinen söpöläinen niin väittää :O)


      • ;)))
        oasis79 kirjoitti:

        Omasta suloisuudestani niin tiedä, mutta onhan bb tosiaan aika suloinen, miehekkäällä tavalla... :)

        Oletko kuvan jo nähnyt?


      • ;))) kirjoitti:

        Oletko kuvan jo nähnyt?

        Saat ikioman


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Aiiiwan. En nyt viitti natkuttaa vastaankaan kun tuollanen fiksuuttis-filmaattinen söpöläinen niin väittää :O)

        Hyvä, sillä ei olis kuitenkaan ollut vaikutusta :>

        Kiva kuva muuten :p


      • Hyh, hyh
        .... kirjoitti:

        Heh, ootte te sulosia. Onko pientä ihastusta yllä vai kuvittelenkohan mä vaan omiani. ;)

        Imelää lässytystähän tuo on :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Hyvä, sillä ei olis kuitenkaan ollut vaikutusta :>

        Kiva kuva muuten :p

        Thänks. Se on mun virallinen pokauskuvani. Siistit vaateet, pörrötettävä kuontalo ja valpas katse joka suuntaan pitäis olla vastustamaton yhdistelmä :s


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Thänks. Se on mun virallinen pokauskuvani. Siistit vaateet, pörrötettävä kuontalo ja valpas katse joka suuntaan pitäis olla vastustamaton yhdistelmä :s

        Ehdottoman vastustamaton kuva. Sä oot selkeästi hiffannut jotain olennaista pokaamisesta :)

        Mieti kuitenkin vielä, jos parta antais sen viimeisen säväyksen... ;)


      • oasis79 kirjoitti:

        Ehdottoman vastustamaton kuva. Sä oot selkeästi hiffannut jotain olennaista pokaamisesta :)

        Mieti kuitenkin vielä, jos parta antais sen viimeisen säväyksen... ;)

        Ilman muuta, olis pitänyt ottaa kesällä kuva kun parta oli, nyt ehkä joutuu odottamaan seuraavaan kesään. Saa nähdä alkaako avioliittotarjouksia tulla inboxiin, vyöry uhkaa niin uskon :>


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Ilman muuta, olis pitänyt ottaa kesällä kuva kun parta oli, nyt ehkä joutuu odottamaan seuraavaan kesään. Saa nähdä alkaako avioliittotarjouksia tulla inboxiin, vyöry uhkaa niin uskon :>

        Onneksi kesä lähenee koko ajan. Sitä odotellessa... :)

        Luultavasti tuo kuva herättää sellaisen kiinnostuksen vyöryn, että joudut vastailemaan yötä myöden saadaksesi kaikki fanit tyytyväisiksi :>


      • oasis79 kirjoitti:

        Onneksi kesä lähenee koko ajan. Sitä odotellessa... :)

        Luultavasti tuo kuva herättää sellaisen kiinnostuksen vyöryn, että joudut vastailemaan yötä myöden saadaksesi kaikki fanit tyytyväisiksi :>

        Ystävällinen sana liikenee jokaiselle, vaikka yöt ja päivät siihen varmasti menee =)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Ystävällinen sana liikenee jokaiselle, vaikka yöt ja päivät siihen varmasti menee =)

        Sä oot ihailtavan huomaavainen :)

        Silmät painuu väkisin kiinni. Taidan siirtyä unimaailmaan jatkamaan viimeöisiä sielunvaellusunia... Hyvää yötä ja suloisia unia :)


      • .....
        Hyh, hyh kirjoitti:

        Imelää lässytystähän tuo on :)

        He ovat kuin kaksi teiniä :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Sä oot ihailtavan huomaavainen :)

        Silmät painuu väkisin kiinni. Taidan siirtyä unimaailmaan jatkamaan viimeöisiä sielunvaellusunia... Hyvää yötä ja suloisia unia :)

        Hyvä kotikasvatus ja korkea henki : Sielua lepuuttavia unia sinne :)


      • ....
        oasis79 kirjoitti:

        Omasta suloisuudestani niin tiedä, mutta onhan bb tosiaan aika suloinen, miehekkäällä tavalla... :)

        Näköjään joku ollut eri mieltä mun kanssa suloisuudesta jne. Mutta ei se haittaa, jatkakaa. Olette ihania. :)


      • ....
        Hyh, hyh kirjoitti:

        Imelää lässytystähän tuo on :)

        Ihastuneet usein on imeliä, mutta mieti mitä järkeä elämässä olis jos kukaan ei koskaan ihastuisi? :) Tai olisi imelä ja muikea.


      • :))
        .... kirjoitti:

        Ihastuneet usein on imeliä, mutta mieti mitä järkeä elämässä olis jos kukaan ei koskaan ihastuisi? :) Tai olisi imelä ja muikea.

        Voisihan sitä mennä muualle "kutemaan", jos on ihastunut :))) Vaikka sitten sinne meseen.


      • 5 litran hinkit
        :)) kirjoitti:

        Voisihan sitä mennä muualle "kutemaan", jos on ihastunut :))) Vaikka sitten sinne meseen.

        Ei ne voi, kun julkinen kuhertelu on antoisampaa! Saavat samalla pätemisentarvettaan ruokittua, kun aivopierunsa ovat kaikkien nähtävissä. (Olettaen tietenkin, että joku viitsii niitä lukea).


      • Heh...
        5 litran hinkit kirjoitti:

        Ei ne voi, kun julkinen kuhertelu on antoisampaa! Saavat samalla pätemisentarvettaan ruokittua, kun aivopierunsa ovat kaikkien nähtävissä. (Olettaen tietenkin, että joku viitsii niitä lukea).

        Näköjään viitsii, kun niistä näin paljon keskustelua saadaan aikaiseksi... ;)


      • hööh,
        :)) kirjoitti:

        Voisihan sitä mennä muualle "kutemaan", jos on ihastunut :))) Vaikka sitten sinne meseen.

        mese on lopetettu jo aikaa sitten, se on käytössä enää Kiinassa.


      • ,,,,,
        hööh, kirjoitti:

        mese on lopetettu jo aikaa sitten, se on käytössä enää Kiinassa.

        No, sitten sinne skypeen.


      • määmy
        .... kirjoitti:

        Näköjään joku ollut eri mieltä mun kanssa suloisuudesta jne. Mutta ei se haittaa, jatkakaa. Olette ihania. :)

        Romantiikka o jo kadonnu Jazun omasta suhteesta, ettii palstalta sitä korvikkeena :-P


      • ....
        määmy kirjoitti:

        Romantiikka o jo kadonnu Jazun omasta suhteesta, ettii palstalta sitä korvikkeena :-P

        Ei se kokonaan ole kadonnut omasta suhteestakaan, hiukan arkipäiväistynyt tietysti. Mä olen aina ollut samanlainen, että ilahdun toisten ihmisien tommosesta ihastumisesta ja tunteilusta. Siihen ei ole koskaan vaikuttanut se onko mun omassa elämässä romantiikkaa tai ei. Mä osasin ilahtua jo kauan ennen kuin edes itse koskaan seurustelin kenekään kanssa samasta asiasta ja toisten onnellisuudesta.

        Ehkä en ole ihan paha ihminen kuitenkaan.


      • ....
        :)) kirjoitti:

        Voisihan sitä mennä muualle "kutemaan", jos on ihastunut :))) Vaikka sitten sinne meseen.

        Voi tietty, mutta miksi pitäisi hävetä kuherrella muidenkin nähden? Ihmiset häpeilee muutenkin ihme asioita ja asioita mitä pitäis osata hävetä, ei sitten millään. Ainahan sitä voi ohittaa heidän keskustelut jos oikeen oksettaa. Ei kukaan pakota niitä läpi käymään. :)

        Mä taas lukasen mielelläni, kun toi vuorovaikutus on niin onnistunutta ja sujuvaa. Kiva lukea.


      • ....
        5 litran hinkit kirjoitti:

        Ei ne voi, kun julkinen kuhertelu on antoisampaa! Saavat samalla pätemisentarvettaan ruokittua, kun aivopierunsa ovat kaikkien nähtävissä. (Olettaen tietenkin, että joku viitsii niitä lukea).

        Toikin on pätemistä, mitä sä juuri kirjoituksessasi teet. Pidät muiden ajatuksia aliarvoisina ja pätemisenä, vaikka itse juuri pääsit pätemään sillä että joku tänne viitsii kirjoittaa. Millä pätisit jos kukaan ei tänne kirjottais mitään millä sä nyt pädet?

        Mistä tulee toi paremmuuden tuntosi näitä kohtaan?


    • -Palstan Miehet-

      Shefu ML palstalle.

    • ....

      En, vaikka joskus ajatuksella leikittelenkin. Kuten sanotaan, jää nähtäväksi.

    • life is life

      Olipa kerran elämä...

    • Ensin pitäisi selvittää sekin, olemmeko nyt oikeasti olemassa, vai onko tämä kaikki vain taitavasti tehty simulaatio. Eräät tutkijat ovat havainneet ilmiöitä, joiden perusteella voisi epäillä meidän olevan vain ohjelmoituja ilmiöitä simulaation sisällä.
      Hypoteesina oli, että simulaation ulkorajalla ei ole niin tarkkaan miltä kaikki näyttää ja tämän tyyppisiä epätarkkuuksia on siis havaittu.

      • Ennustusjuttu

        ennustaja on kertonut äidilleni että veljeni kuole nuorena.. Äiti ei uskonut ja kertonut minulle.. Veljeni ei tienyt mitään.. Uskon että on ihmisiä on ohjelmoitu koska ei voi elää jos tarkoitettu kuolla tietyssä iässä. Veljeni kuoli kuitenkin.. Asiaan ei voinut vaikuttaa mitenkään ennen kuolemaa.


      • jos...

        tämä onkin simulaatiota, niin seuraava simulaatio lie varsin todennäköinenkin.


      • Ennustusjuttu kirjoitti:

        ennustaja on kertonut äidilleni että veljeni kuole nuorena.. Äiti ei uskonut ja kertonut minulle.. Veljeni ei tienyt mitään.. Uskon että on ihmisiä on ohjelmoitu koska ei voi elää jos tarkoitettu kuolla tietyssä iässä. Veljeni kuoli kuitenkin.. Asiaan ei voinut vaikuttaa mitenkään ennen kuolemaa.

        Se on juuri noin.
        Jos jokin on nähty tulevaksi, niin kaikki millä asiaa yrittää välttää, johtaa vain juuri tuohon tilanteeseen.
        Harva vain oikeasti kykenee näkemään ennalta.
        Itse uskon vain omiini ja erään jo kuolleen sukulaiseni näkemiin.


      • jos... kirjoitti:

        tämä onkin simulaatiota, niin seuraava simulaatio lie varsin todennäköinenkin.

        Mutta se ei silti tee juuri tätä tailannetta todelliseksi.

        Entäpä jos tämä simulaatio on käynnistetty vasta tänä aamuna ja kaikki sitä edeltävät muistomme ovat vain sinne valmiiksi ohjelmoituja.

        Entäpä jos tämä sama tapahtuu uudelleen joka päivä.

        Emmehän me edes tiedä sitäkään, onko tämä simulaatio jumissa ja jokainen päivä kulkee kuten edellinenkin. Samoin kuin urallavikainen LP-levy.


      • Viola.
        buddy-love kirjoitti:

        Mutta se ei silti tee juuri tätä tailannetta todelliseksi.

        Entäpä jos tämä simulaatio on käynnistetty vasta tänä aamuna ja kaikki sitä edeltävät muistomme ovat vain sinne valmiiksi ohjelmoituja.

        Entäpä jos tämä sama tapahtuu uudelleen joka päivä.

        Emmehän me edes tiedä sitäkään, onko tämä simulaatio jumissa ja jokainen päivä kulkee kuten edellinenkin. Samoin kuin urallavikainen LP-levy.

        Ajatellaan, että se LP-levyn neula hyppäisi vaikka taakseppäin, eli elämme saman hetken uudelleen. Usein tulee ns. Déjà vu tilanteita. Aivan kuin olisin jo ollut siinä hetkessä ja tilanteessa aikaisemmin. Se tosiaan pysähdyttää miettimään.


      • no se
        buddy-love kirjoitti:

        Mutta se ei silti tee juuri tätä tailannetta todelliseksi.

        Entäpä jos tämä simulaatio on käynnistetty vasta tänä aamuna ja kaikki sitä edeltävät muistomme ovat vain sinne valmiiksi ohjelmoituja.

        Entäpä jos tämä sama tapahtuu uudelleen joka päivä.

        Emmehän me edes tiedä sitäkään, onko tämä simulaatio jumissa ja jokainen päivä kulkee kuten edellinenkin. Samoin kuin urallavikainen LP-levy.

        todellisuus onkin sitten toinen juttu. Todellisuustaju voi joskus kadota. Pahastikin. Tosin minä näen ja koen todellisuudentajunsa hukanneiksi aika monetkin ihmiset. Ainakin osittain. Itsenikin, toisinaan. Huomaan sen jälkeenpäin.


      • Viola. kirjoitti:

        Ajatellaan, että se LP-levyn neula hyppäisi vaikka taakseppäin, eli elämme saman hetken uudelleen. Usein tulee ns. Déjà vu tilanteita. Aivan kuin olisin jo ollut siinä hetkessä ja tilanteessa aikaisemmin. Se tosiaan pysähdyttää miettimään.

        Yleensä Déjà vu on muistin toimintahäiriö.
        Itsellänikin on joskus niitä.
        Mutta itselläni useimmiten ne johtuvat siitä, että olen nähnyt ne ennalta unessa.
        Kaverini voi todistaa että ne toimivat, sillä jouduin kysymään häneltä erästä unessa nähtyä Helsinkiin liittyvää paikallisjuttua ennen kuin olin itse ollut siellä muutoin kuin satunnaisesti.
        Muutama vuosi sen jälkeen tilanne tuli todellisuudessa eteen ja satuin kertomaan sen kaverilleni ja muistamatta että olin aikanaan kysynyt sitä yksityiskohtaa häneltä.
        Hiukan se hätkähti, mutta nykyään se on jo tottunut.
        Näen melkein kaikki hankalammat koulutusreissuni ennalta.
        Ja tärkeät uudet ihmiset.
        Nyt on yksi uusi tärkeä henkilö varastossa ja odotan milloin hän tulee vastaan.
        Tosin tuo uni kesti vain muutaman sekunnin, enkä tiedä hänestä juuri mitään.

        Eikä näihin tarvitse uskoa.
        Itsekään en uskoisi.
        Ja onhan se mahdollista, että keksin tämän vain vihdyttääkseni teitä.


      • jees!
        buddy-love kirjoitti:

        Yleensä Déjà vu on muistin toimintahäiriö.
        Itsellänikin on joskus niitä.
        Mutta itselläni useimmiten ne johtuvat siitä, että olen nähnyt ne ennalta unessa.
        Kaverini voi todistaa että ne toimivat, sillä jouduin kysymään häneltä erästä unessa nähtyä Helsinkiin liittyvää paikallisjuttua ennen kuin olin itse ollut siellä muutoin kuin satunnaisesti.
        Muutama vuosi sen jälkeen tilanne tuli todellisuudessa eteen ja satuin kertomaan sen kaverilleni ja muistamatta että olin aikanaan kysynyt sitä yksityiskohtaa häneltä.
        Hiukan se hätkähti, mutta nykyään se on jo tottunut.
        Näen melkein kaikki hankalammat koulutusreissuni ennalta.
        Ja tärkeät uudet ihmiset.
        Nyt on yksi uusi tärkeä henkilö varastossa ja odotan milloin hän tulee vastaan.
        Tosin tuo uni kesti vain muutaman sekunnin, enkä tiedä hänestä juuri mitään.

        Eikä näihin tarvitse uskoa.
        Itsekään en uskoisi.
        Ja onhan se mahdollista, että keksin tämän vain vihdyttääkseni teitä.

        Muistat sitten kertoa palstalla, kun kohtaat hänet! Jään odottelemaan jännittäviä ihmispäivityksiä...


      • Viola.
        buddy-love kirjoitti:

        Yleensä Déjà vu on muistin toimintahäiriö.
        Itsellänikin on joskus niitä.
        Mutta itselläni useimmiten ne johtuvat siitä, että olen nähnyt ne ennalta unessa.
        Kaverini voi todistaa että ne toimivat, sillä jouduin kysymään häneltä erästä unessa nähtyä Helsinkiin liittyvää paikallisjuttua ennen kuin olin itse ollut siellä muutoin kuin satunnaisesti.
        Muutama vuosi sen jälkeen tilanne tuli todellisuudessa eteen ja satuin kertomaan sen kaverilleni ja muistamatta että olin aikanaan kysynyt sitä yksityiskohtaa häneltä.
        Hiukan se hätkähti, mutta nykyään se on jo tottunut.
        Näen melkein kaikki hankalammat koulutusreissuni ennalta.
        Ja tärkeät uudet ihmiset.
        Nyt on yksi uusi tärkeä henkilö varastossa ja odotan milloin hän tulee vastaan.
        Tosin tuo uni kesti vain muutaman sekunnin, enkä tiedä hänestä juuri mitään.

        Eikä näihin tarvitse uskoa.
        Itsekään en uskoisi.
        Ja onhan se mahdollista, että keksin tämän vain vihdyttääkseni teitä.

        Noita ennalta näkemisiä meidän mummu kutsui "etiäisiksi". Sillä oli kuulemma näkemisen taito. Olin sen verran pieni, etten oikein muista mummun jutuista mitään.
        Itse olen vaistonnut ja tuntenut ennalta tapahtuvia, mutta vaan negatiivisia tilanteita. Positiivisista asioita en saa etiäisiä.

        Toinen ajatusmalli:
        Tämän oivalluksen lainasin muualta... jospa koko maailmankaikkeus onkin hologrammi? Kaikki onkin vaan suurta huijausta.


      • jees! kirjoitti:

        Muistat sitten kertoa palstalla, kun kohtaat hänet! Jään odottelemaan jännittäviä ihmispäivityksiä...

        Voi mennä hiukan aikaa.
        Usein menee vuosi.
        Joskus 3 vuotta.
        Joskus jopa 5 vuotta.
        Mutta tiedotan kun tapahtuu (ja toivottavasti muistan).


      • Viola. kirjoitti:

        Noita ennalta näkemisiä meidän mummu kutsui "etiäisiksi". Sillä oli kuulemma näkemisen taito. Olin sen verran pieni, etten oikein muista mummun jutuista mitään.
        Itse olen vaistonnut ja tuntenut ennalta tapahtuvia, mutta vaan negatiivisia tilanteita. Positiivisista asioita en saa etiäisiä.

        Toinen ajatusmalli:
        Tämän oivalluksen lainasin muualta... jospa koko maailmankaikkeus onkin hologrammi? Kaikki onkin vaan suurta huijausta.

        Minä en näe niitä juuri lainkaan hereillä.
        Tiedän eräitä jotka näkevät.

        Näen vain itseni kannalta neutraaleita juttuja, mutta sellaisia joilla on kuitenkin jokin merkitys.
        Naapurin pojan kuoleman näin paria vuotta aiemmin.
        Ja iskun World trade centeriin (tosin se vaikutti niin oudolta, etten pitänyt sitä mahdollisena - yhden koneen olisin voinut uskoa).
        Liskon näin myös.
        Koulukavereita ja uusia kouluja.
        Koulutusten paikat.
        Sekalaista sälää lyhyinä vilahduksina.
        Lottonumeroita en kertaakaan (tosin en muutenkaan muista numeroita).

        Kyllä niihin tottuu.

        Muistaaksen tuo hologrammispekulaatio liittyy ajatukseen maailmamme sortumisesta mustaan aukkoon. En ole lukenut sitä kuin kerran nopeasti silmäillen, joten sisäistys on tekemättä.


      • no se kirjoitti:

        todellisuus onkin sitten toinen juttu. Todellisuustaju voi joskus kadota. Pahastikin. Tosin minä näen ja koen todellisuudentajunsa hukanneiksi aika monetkin ihmiset. Ainakin osittain. Itsenikin, toisinaan. Huomaan sen jälkeenpäin.

        Useimmilla on todellisuus koko ajan hukassa.
        Itseasiassa elämme aistiemme luomassa harhassa, emmekä kykene kokemaan todellisuutta läheskään oikeassa muodossaan.
        Tajunnassa on aukkoja, jotka systeemi täyttää itsellemme huomaamattomiksi.
        Toisten aukot ovat laajempia kuin toisten.


      • Kiitos.
        buddy-love kirjoitti:

        Voi mennä hiukan aikaa.
        Usein menee vuosi.
        Joskus 3 vuotta.
        Joskus jopa 5 vuotta.
        Mutta tiedotan kun tapahtuu (ja toivottavasti muistan).

        Ja missäs muualla kuin palstalla sitä ollaan viiden vuoden kuluttuakaan...


    • En, uskon

      elettyihin elämiin. Tämä kerta on viimeinen.

    • Ei ole mitään syytä uskoa reinkarnaatioon. Hauska ajatusleikki tosin, jos noin onnekkaasti sattuisi käymään niin syntyisin mielelläni maalle kissaksi.

    • Lintunen136

      Anoppi on jäänyt yksin ja appiukko kuoli.. se ei voinut tehdä muuta kun niin rakasti omaa järviä ja kesämökkiä.. Jonkun ajan päästä hänen kuoleman jälkeen järvelle ilmestynyt joutsen ja aina kun anoppi tuli mökille se joutsen tuli niin lähelle että.. Arvaatte itsekin.. Ja tuo on totta.. Alkoi anoppi uskoa että aviomies on siis tullut takaisin joutsen muodossa..

    • Se tästä enää puuttuisi, syntyä tänne toistamiseen

    • En usko. Tai eihän sillä ole mitään väliä, jos en muista muitakaan elämiäni.

    • kristallia_

      uskon kyllä jollain tasolla..koska musta tuntuu vahvasti että olen joskus jo ollut täällä maailmassa/elämässä..mulla tosi vaikea elämä ollut kaikilla osa alueilla lapsesta asti ja jotenkin ajattelen et mun pitäs oppia jotain tärkeää ja syvällistä elämästä ja ihmisistä tän mun nykyisen elämän aikana ettei mun tarvis enää syntyä uudelleen tms hassua/jännää..oon joskus mietiny et olen tehny entisessä elämäs jotain pahaa ja nyt mun pitäis tässä elämässä hyvittää kaikki ja oppia/ymmärtää elämän ydinasiat.ja ne vaikeudet tässä elämässä pitäis vaa selättää,pysyä vahvana eikä kostaa mitn kellekään vaik joidenkin teot/sanat satuttais miten..jos vielä tämän jälkeen synnyn uudelleen en haluis syntyä ihmiseksi vaan joksikin kauniiksi ja uljaaksi eläimeksi:) vaikka tiikeriksi tai kotkaksi

    • JESSSssSSSs:.!1#%?+

      .

      "NEXT! Life!"

      Har!

      .

    • Kuolematon Kalluppi

      Uskon seuraavaan elämään. Siis kuoleman jälkeiseen elämään. Onko sielun siirtymistä kuoleman jälkeiseen uuteen elämään, niin että sielu vielä voisi kehittyä/pyhittyä. Tätähän pähkäilevät/pähkäilette. Ateistit ovat onnellisia kun ei tarvitse moisia pähkäillä.

      Itse pyrin elämään niin, ettei kukaan minua syyttäisi kuolemani jälkeen, olipa taivaita tai sitten ei.

    • Hullu ukko

      En meitä varten on alinen maailma eikä sieltä palata tänne ainakaan ruumiillisessa muodossa.

    • Vesi lasissa

      Juuri nyt en ole varma edes seuraavasta pävästä.
      Täällä ollaan nyt.


      Jos on seuraava elämä, niin liittyykö siihen jotain karmallista vai onko se vain toinen samanlainen kossukola eri ajassa, juodaan vain eri tyylillä?

    • Enpä taida uskoa.

      Uskon kuitenkin, että ne ihmiset joilla on uskonsa jossain muodossa jälleensyntymään, jälleennäkemiseen, sielun matkaan ajassa, ovat ratkaisseet osaltansa yhden olemassaolon ristiriidoista. Ainakin heidän voisi kuvitella tuntevan rauhallisuutta sen pohdinnan suhteen.

      • Nasdaq

        Mjaa.

        Funtsikaa tätä, te surkeat ja itsessään löyhät: Sulje silmäsi. Hengitä.

        Kun on kulunut noin 15 minuuttia, niin ajattele vain sitä hetkeä, kun voit vetää ilmaa keuhoihisi.

        Olet vedessä.

        Nyt kuluu aikaa se viisitoista minuuttia, jossa testataan oletko kala vai ankka.


        (reps)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Mjaa.

        Funtsikaa tätä, te surkeat ja itsessään löyhät: Sulje silmäsi. Hengitä.

        Kun on kulunut noin 15 minuuttia, niin ajattele vain sitä hetkeä, kun voit vetää ilmaa keuhoihisi.

        Olet vedessä.

        Nyt kuluu aikaa se viisitoista minuuttia, jossa testataan oletko kala vai ankka.


        (reps)

        Että siis mikä on elämän tarkoitus.

        No en minä tiedä.


        (reps)


      • Nitroxitiloissa
        Nasdaq kirjoitti:

        Että siis mikä on elämän tarkoitus.

        No en minä tiedä.


        (reps)

        Kuulostaa varmaan vähän spookyltä, mutta NOAA:n epiduraalia alkeisvammoihin.

        On täysin mahdollista se että prox. 28 metristä pääsee vielä ylös vain tulemalla ylös.


        (reps)


      • Nasdaq
        Nitroxitiloissa kirjoitti:

        Kuulostaa varmaan vähän spookyltä, mutta NOAA:n epiduraalia alkeisvammoihin.

        On täysin mahdollista se että prox. 28 metristä pääsee vielä ylös vain tulemalla ylös.


        (reps)

        Ne jos mitkä ovat niitä yksinäisiä metrejä.


    • haliaeetusalbicilla

      En oikeastaan. Toisaalta..
      Tahtoisin olla lintu. Tässä elämässä en ole saanut sitoutua aidosti kehenkään, joten toivoisin, että olisin petolintu tai joutsen etc. jotka sitoutuvat eliniäkseen.

      • JAa..

        Eikö sinua sitten ihminen kiinnosta kumppanina?


      • Kyl MÄÄKI:.!1#%?+

        .

        "Haluisin olla kala"

        Silloin vois rönöttää kuin laiska lahna

        Har!

        .


    • en usko ja suorastaan toivon et tää ois nyt vihdoin lopullista

    • vaihtolämpöinen

      Uskon ja edellisessä elämässä olin ahvena ja seuraavassa liito-orava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2020
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1220
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      994
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      92
      911
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      850
    7. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      849
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      804
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      770
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      117
      688
    Aihe