Perin tuossa hiljattain kohtalaisen kokoisen kerrostaloasunnon kohtalaisen hyvältä paikalta PKS:lta. Kuulin viimeksi tänään perunkirjoitusta hoitavalta juristilta, että isot asunnot eivät nyt liiku. Yhtiön remppatilannekin on sellainen, että se vaikuttaa lähivuosina ostajien kiinnostusta alentavasti. Mietin, kannattaisikohan laittaa asunto vuokralle ja odotella parempaa suhdannetta. Minulle on epäselvää, miten asunnon myyminen vuokrattuna vaikuttaa myyntiarvoon. Kuvittelisin, että sijoittajia kiinnostavissa pienissä asunnoissa hyvin toiminut vuokrasuhde ei ainakaan haittaa. Mutta asia taitaa olla niin, että isommat asunnot eivt yleisesti ottaen kiinnosta sijoittajia? Omaksi asunnokseen ostava voi tietenkin irtisanoa vuokralaisen, mutta ymmärtääkseni irtisanomisaika on tällaisessa tapauksessa sen verran pitkä, että se on asunnon myynnille iso haitta?
Vastaukset 1
- jsdfg
Ei periaatteessa vaikuta mitenkään, mutta toki se voi joitakin oman asunnon etsijöitä karkottaa. Lisäksi kulumisella on oma vaikutuksensa.
Jos isoja remppojakin on tulossa, suosittelisin kuitenkin myymään pois. Rempparahoja ei saa myydessä pois.
Muista kuitenkin, että "asunnot eivät nyt liiku" -ilmiöstä suuri osa johtuu liian korkeista hintapyynnöistä.
ps. kerrostaloasunto ei ole kiinteistö, vaikka suoli24:n ylläpito(kin) niin tuntuu luulevan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3011238Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3091183Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87924
- 106909
- 101889
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13604- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577