Perin tuossa hiljattain kohtalaisen kokoisen kerrostaloasunnon kohtalaisen hyvältä paikalta PKS:lta. Kuulin viimeksi tänään perunkirjoitusta hoitavalta juristilta, että isot asunnot eivät nyt liiku. Yhtiön remppatilannekin on sellainen, että se vaikuttaa lähivuosina ostajien kiinnostusta alentavasti. Mietin, kannattaisikohan laittaa asunto vuokralle ja odotella parempaa suhdannetta. Minulle on epäselvää, miten asunnon myyminen vuokrattuna vaikuttaa myyntiarvoon. Kuvittelisin, että sijoittajia kiinnostavissa pienissä asunnoissa hyvin toiminut vuokrasuhde ei ainakaan haittaa. Mutta asia taitaa olla niin, että isommat asunnot eivt yleisesti ottaen kiinnosta sijoittajia? Omaksi asunnokseen ostava voi tietenkin irtisanoa vuokralaisen, mutta ymmärtääkseni irtisanomisaika on tällaisessa tapauksessa sen verran pitkä, että se on asunnon myynnille iso haitta?
Miten vuokrattuna myyminen vaikuttaa huoneiston arvoon?
RexTex
1
248
Vastaukset
- jsdfg
Ei periaatteessa vaikuta mitenkään, mutta toki se voi joitakin oman asunnon etsijöitä karkottaa. Lisäksi kulumisella on oma vaikutuksensa.
Jos isoja remppojakin on tulossa, suosittelisin kuitenkin myymään pois. Rempparahoja ei saa myydessä pois.
Muista kuitenkin, että "asunnot eivät nyt liiku" -ilmiöstä suuri osa johtuu liian korkeista hintapyynnöistä.
ps. kerrostaloasunto ei ole kiinteistö, vaikka suoli24:n ylläpito(kin) niin tuntuu luulevan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161