Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu

Usko Toivonen

13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Room. 10.

Alkuseurakunnan ajoista lähtien uskovat ovat huutaneet avuksensa Herransa Jeesuksen nimeä.

Tästä esim. 1. Korinttolaiskirjeen 1. luvun 2. jae.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

Saulus tarsolainen vainosi Jeesusta avukseen huutavia ja jopa kiduttamalla yritti saada Jeesusta Herranaan avuksi huutavia kieltämään Jeesuksen.

9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
Apt. 26.

Tuosta edellisestä tekstistä käy ilmi, että Jeesusta avukseen huutavat ovat pyhiä, vanhurskautettuja uskon kautta Jeesukseen, Jeesuksen uhrin hinnalla.

Saulus kääntyi, kun kohtasi Herran Damaskon tiellä ja huusi avuksi Jeesusta Herranaan.

16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Apt. 22.

Vanhasta Sauluksesta tuli Paavali, uusi luomus Jeesuksessa Kristuksessa.

20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
Apt. 9.

Uusi luomus Paavali julisti Jeesusta. Uskovat julistavat tänään Jeesusta.

14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Room. 10.

30

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen!

• ItkeEesau

Room. 10.

Totta :) totta :)
      Mutta. *raapii päätä*
      koskeeko tämä myös Eesauta ja Saulia ??

Ei kait Jumala ole muuttunut ??

• 1234567...

Ei jokainen, joka sanoo Herra Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

• Mutta kuolevaisten ihmisten liha ja veri ei pääse taivasten valtakuntaan, vaikka kuinka paljon ja kovasti Herraa huutaisivat. Vaan sinne pääsee jokainen, joka tekee taivaallisen Isän tahdon.

• Usko Toivonen HUOM.

Todella terveellinen ja raamatullinen huomautus aloittajalle. Kiitos 1234567...!

• IsänTahto ??

Mikä on Jumalan ilmoitettu tahto,

A, juutalaisiin nähden.
        B pakanoihin nähden (apsotolien teot 15)

tahtooko Jumala käydä oikeutta ?? Jes 1 Jes 43.

Miten on jos Jumala ei tee omaan tahtoaa, ihminen ei voi tehdä sitten omaansa ??
        eli pallo on Jumalalla. valitettavasti.

• Usko Toivonen
        Usko Toivonen HUOM. kirjoitti:

Todella terveellinen ja raamatullinen huomautus aloittajalle. Kiitos 1234567...!

Aivan, Jeesus on Armollinen, Armosta rikas. Hän pesee luoksensa tulevan syntisen puhtaaksi.

16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        Apt. 22.

Raamatun viimeinen jae kuuluu:

21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
        Ilm. 22.

Jeesus ei meitä taakoita, niin kuin me ihmiset helposti teemme.

8. Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
        9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
        10. Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
        11. kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
        1. Piet. 3.

Kiitos Jeesus armostasi, mittaamattoman arvokkaasta lahjastasi!

• Isä tahtoo, että huudamme avuksi Jeesuksen nimeä.
        Jokainen, joka niin tekee, pelastuu.

• fdgfhgjhkjjlkjl

Ja muistatteko mikä se tahto oli?
        Aika vähän siis on taivaaseen menijöitä.

• Usko Toivonen
        fdgfhgjhkjjlkjl kirjoitti:

Ja muistatteko mikä se tahto oli?
        Aika vähän siis on taivaaseen menijöitä.

>> tahto ? >>

Tuossa edellä "kalamos" on sen esille tuonut.

Vielä tänään on pelastuksen päivä, mutta aika on tuleva, jolloin ovi suljetaan.

25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        Luuk. 13.

• 1. Korinttolaiskirjeen 1. luvun 2. jae.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

"ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin."

Paavali lähetti kirjeensä Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetettyjen lisäksi kaikille niille, ""jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin."

• Usko Toivonen

Paavali julisti pelastuksen evankeliumia Jeesus nimessä.

20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        2. Kor. 5.

Apostolit pyysivät Kristuksen puolesta, antakaa pelastaa, antakaa sovittaa itsenne.

Ja evankeliumin Jeesuksesta kosketti silloin ihmisiä ja koskettaa yhä ja he kääntyvivät/kääntyvät Herran puoleen uskoen sydämestään Raamatun lupaukseen:

Room. 10.

• Selitä tämä, UskoTo!
        Usko Toivonen kirjoitti:

Paavali julisti pelastuksen evankeliumia Jeesus nimessä.

20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        2. Kor. 5.

Apostolit pyysivät Kristuksen puolesta, antakaa pelastaa, antakaa sovittaa itsenne.

Ja evankeliumin Jeesuksesta kosketti silloin ihmisiä ja koskettaa yhä ja he kääntyvivät/kääntyvät Herran puoleen uskoen sydämestään Raamatun lupaukseen:

Room. 10.

Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Jeesuksen sanat ovat niin ja aamen. Selitä ylläoleva vuorisaarnan opetus!

• Usko Toivonen
        Selitä tämä, UskoTo! kirjoitti:

Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Jeesuksen sanat ovat niin ja aamen. Selitä ylläoleva vuorisaarnan opetus!

Samaisessa vuorisaarnassa Jeesus myöskin sanoo:

48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
        Matt. 5.

Mitä ajattelet kuinka ihminen voi saavuttaa tuollaisen täydellisyyden?

• Jeesus on tie
        Usko Toivonen kirjoitti:

Samaisessa vuorisaarnassa Jeesus myöskin sanoo:

48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
        Matt. 5.

Mitä ajattelet kuinka ihminen voi saavuttaa tuollaisen täydellisyyden?

Meidän tulee täydellisesti antautua Jumalan tahdon tekemiseen. Oma lihallinen tahto on kuoletettava ristillä. Ei se sen ihmeellisempää ole. Kun suostut Jumalan tahdon tekemiseen ja itsesi (vanhan ihmisen tahdon) kuolettamiseen, niin olet täydellinen siinä merkityksessä kuin Sana kehottaa.

Uskotko Raamattuun, kirjoitettuun Sanaan, evankeliumin totuuteen, Usko?

Armon sinä olet valmis aina omistamaan ja vaatimaan, mutta tiedätkö, että Jeesus toi sekä armon että totuuden. Molemmat on otettava, ei ole toista ilman toista.

• Usko Toivonen
        Jeesus on tie kirjoitti:

Meidän tulee täydellisesti antautua Jumalan tahdon tekemiseen. Oma lihallinen tahto on kuoletettava ristillä. Ei se sen ihmeellisempää ole. Kun suostut Jumalan tahdon tekemiseen ja itsesi (vanhan ihmisen tahdon) kuolettamiseen, niin olet täydellinen siinä merkityksessä kuin Sana kehottaa.

Armon sinä olet valmis aina omistamaan ja vaatimaan, mutta tiedätkö, että Jeesus toi sekä armon että totuuden. Molemmat on otettava, ei ole toista ilman toista.

>> Meidän tulee täydellisesti antautua Jumalan tahdon tekemiseen. >>

Niin, ja mikä on kaikki seikat huomioon ottaen täydellinen Jumalan tahdon tekeminen.

Mitä sanoo veljemme Paavali.

1. Kor. 15:10

Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

Vanhurskaus laista vai armosta?

21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
        Gal. 2.

Jeesus on myös Häneen uskovien Rauha Jumalan kanssa.

20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        Kol. 1.

Vanhurskaus on lahja, ei ihmisteko.

23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        Room. 3.

Jumalan tahto on, että kaikki tulisivat tuntemaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumalan tahdon vastaista on pystyttää omaa vanhurskautta, se ei onnistu.
        Jumalan Poika, Jeesus Kristus on ainoa, joka on täyttänyt lain.

Karitsan veri puhuu parempaa, kuin Aabelin ( syntisen ihmisen ) veri.
        Hebr. 12:24.

Jeesus ei heitä yhtäkään Häneen turvautuvaa pois luotaan, vaan paimentaa luokseen tulleita kasvamaan armoon.

Jeesukseen uskova tekee armon kautta hyviä tekoja, jotka Jumala on edeltäkäsin valmistanut uskovaa varten.
        Aivan niin kuin Paavali toteaa " minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani. "

Jumalan armon alta tapahtuva työ on Jeesuksen vaikuttamaa, ei ihmisestä itsestään kumpuavaa.

32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Apt. 4.

Ja nämä kaikki uskovaiset ovat "Jeesusta avukseen huutaneita".

• tuttu juttu
        Jeesus on tie kirjoitti:

Tiestäkö se taas tallaa Jumalan armoa jalkoihinsa?

• MyösSaulko ??

koskeeko tämä myös Eesauta ja Saulia ??

miten on ??

• Eesaun isä Iisak sanoi Eesaulle:

1. Mooseksen kirja 27
        40 "Miekkasi varassa sinä olet elävä ja palveleva veljeäsi. Mutta valtoimena kierrellen sinä riisut hänen ikeensä niskaltasi."

• Usko Toivonen

>> miten on ?? >>

Jeesuksen sovitus on täydellinen, Hän sovitti koko maailman synnit.

1. Joh. 2:2

Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Me voimme luottaa kysymyksesi kohdallakin Jumalan oikeaan tuomioon.

Raamatussa sanotaan evankeliumin julistetun myös kuolleille, vanhan liiton sieluille.

18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        1. Piet. 3.

Jeesuksen sovitus on kaiken kattava, mutta monet eivät usko, vaan yrittävät haalia kokoon lunnaat sielunsa puolesta.

Matt. 16:26

Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

• EiarmoaEesaulle
        ekivaari kirjoitti:

Eesaun isä Iisak sanoi Eesaulle:

1. Mooseksen kirja 27
        40 "Miekkasi varassa sinä olet elävä ja palveleva veljeäsi. Mutta valtoimena kierrellen sinä riisut hänen ikeensä niskaltasi."

1. Kun. 7:22 Ylinnä pylväiden päällä oli liljan muotoinen laite. Ja niin päättyi pylväiden valmistus.

• Aamen. Näin on-

• Jos mä huudan avuxi Herran Nimeä että tarvitsisin muutama miljoona euroa pelastaisisinkö ? Häh ??? Siinä näet että ei se nyt noin yxinkertaista vaan ensinnäkin kohde ja sitten sydämen rehellisyys huudoissa täytyy olla khdalla. Elikä jos ei Jumala vaikuttaa ja saa meidät oikean tilaan .. Niin turhaan me huudamme. Katsos Itse itseäni tähden Minä Teen sen On Jumala Sa´nonut Raamatussa ja Sanoo edelleen. Ei Hän jaa kenen kanssa kunniaan että joku alkaa itse pelastaa itseään huutamalla.

• Usko Toivonen

Hädän päivänä ihmiset yleensä vasta kääntyvätkin Herran puoleen.
        Monenlaisissa ahdingoissa.

Moni ihminen ei suostu Jumalan kutsuun, jos kaikki asiat ovat hyvin.

Ei kukaan voi itseään pelastaa, sen vuoksi ihmisen, jota Jumala kutsuu, kääntyy Herran puoleen ja huutaa Häntä avukseen.

9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        Room. 10.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Hädän päivänä ihmiset yleensä vasta kääntyvätkin Herran puoleen.
        Monenlaisissa ahdingoissa.

Moni ihminen ei suostu Jumalan kutsuun, jos kaikki asiat ovat hyvin.

Ei kukaan voi itseään pelastaa, sen vuoksi ihmisen, jota Jumala kutsuu, kääntyy Herran puoleen ja huutaa Häntä avukseen.

9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        Room. 10.

Siinä on vaan se ongelma että ihminen on niin viheliäinen että kun se saa pikkuisen paremmin oltava rahallisesti tai uusi mökki tai pääse eroon Lastista huumeista alkoholista niin ei ihminen ymmärrä enää että ei hän ole huutanut vielä että hän pelastuis vaikka olis oppinut tietämään että sellainen Jumala on joka on kuollut ristillä . Elikä Ristin ja kuoleman kokemusta täysin puuttuu ja sen muka sovitus. Huomaatko? Voi saada apua Herralta huutaen monissa asioissa mutta jos ei ole tarve sielun pelastus ja sen muka iankaikkinen elämä Puhdistus Parannus ja Pyhitys niin ihminen jää ilman mitään todellista Kristuxen Elämä.

• Usko Toivonen
        savonarola kirjoitti:

Siinä on vaan se ongelma että ihminen on niin viheliäinen että kun se saa pikkuisen paremmin oltava rahallisesti tai uusi mökki tai pääse eroon Lastista huumeista alkoholista niin ei ihminen ymmärrä enää että ei hän ole huutanut vielä että hän pelastuis vaikka olis oppinut tietämään että sellainen Jumala on joka on kuollut ristillä . Elikä Ristin ja kuoleman kokemusta täysin puuttuu ja sen muka sovitus. Huomaatko? Voi saada apua Herralta huutaen monissa asioissa mutta jos ei ole tarve sielun pelastus ja sen muka iankaikkinen elämä Puhdistus Parannus ja Pyhitys niin ihminen jää ilman mitään todellista Kristuxen Elämä.

Kehoitus viheliäiselle ihmiselle kuuluu :

"Antakaa pelastaa itsenne " ( Apt. 2:40 )

" antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. " ( 2. Kor. 5:20 )

Raamattu ei kehoita : pelastakaa itsenne, tai sovittakaa itsenne.

Jeesukseen uskovat ovat pyhiä, ei omien tekojensa perusteella, vaan Jumalan armon, joka on lahja.

10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        Joh. 4.

Omat teot ovat sitä vettä, jolla jano ei sammu ja joka ei sammuta muidenkaan janoa.

Jeesuksen antama elävä vesi sen sijaan kumpuaa Jumalan ennalta valmistamiin hyviin tekoihin, hedelmän kantamiseen.

37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        Joh. 7.

• fghfhghggnhnhnh
        Usko Toivonen kirjoitti:

Kehoitus viheliäiselle ihmiselle kuuluu :

"Antakaa pelastaa itsenne " ( Apt. 2:40 )

" antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. " ( 2. Kor. 5:20 )

Raamattu ei kehoita : pelastakaa itsenne, tai sovittakaa itsenne.

Jeesukseen uskovat ovat pyhiä, ei omien tekojensa perusteella, vaan Jumalan armon, joka on lahja.

10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        Joh. 4.

Omat teot ovat sitä vettä, jolla jano ei sammu ja joka ei sammuta muidenkaan janoa.

Jeesuksen antama elävä vesi sen sijaan kumpuaa Jumalan ennalta valmistamiin hyviin tekoihin, hedelmän kantamiseen.

37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        Joh. 7.

Mikä oli se oikea Jumalanpalvelus?

• Usko Toivonen
        fghfhghggnhnhnh kirjoitti:

Oikea Jumalanpalvelus on tehdä niitä hyviä tekoja, jotka Jumala on kunkin uskovan kohdalle etukäteen valmistanut.

8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        Ef. 2.

10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
        1. Kor. 15.

" suuri armo oli heillä kaikilla " , kaikilla, jotka olivat avuksensa huutaneet Jeesusta.

32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Apt. 4.

• Usko Toivonen
        fghfhghggnhnhnh kirjoitti:

>> Mikä oli se oikea Jumalanpalvelus? >>

Tässäkin vastausta

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        Matt. 25.

• Jeesus nimi on sama kuin Jumalan rakkaus;

Johannes 13
      34 ""Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.

Johannes 15
      17 "Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne." [1. Kor. 13:1-13]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe