voisiko joku kertoa mitkä olivat jeesuksen viimeiset sanat ristillä kun on pääsyt unohtumaan ja tästä olisi vähän epätietoisuutta...
jeesuksen viimeiset sanat ristillä?
37
365
Vastaukset
- soul ROOM ' s
"Se on täytetty" yhden evankeliumin mukaan.
"Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" toisen evankeliumin mukaan.
Ja yhden evenkeliumin mukaan Jeesus huusi kovaan ääneen ja sitten heitti henkensä.
Katsoin, ja Markuksen evankeliumin mukaan: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"
Mutta itse uskon Jeesuksen sanoneen nämä molemmat, kun voi vaan kuvitella kun ihminen on naulittuna puuhun kiinni isoilla nauloilla, niin ei siitä niin varmasti selvää saa, mitä kidutetun ihmisen suulta purkautuu elämän viimeisillä hetkillä.
Hän elää!- jaikalii
Jeesus sanoi kaikki ne Sanat jotka Raamattuun on kirjoitettu Hänen viimeisinä sanoinaan. Niin yksinkertaista se on.
- dfjgfjfgj
Uskon tuon "Se on täytetty." olleen aivan viimeiset (ihmis)sanat. Huuto on voinut olla enkelten kieltä.
Ja tuosta "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" kohdasta joku joskus opetti että silloin Jeesus olisi kokenut miltä kadotus-tuomio tuntuu... Taisi olla David Pawson joka näin opetti... kuullostaisi järkevältä. Paljon järkevämmältä kuin se että Jeesuksen usko olisi horjunut viime hetkillä...- kysyjä.
siis että eikö tämän raamatun pitäinyt olla ihan jumalan sanaa? onko tässä jumala nyt sitten vaihtanut välillä mielipidettä kun on kolme eri versiota siitä mitä jeesus sanoi viimeisiksi sanoikseen? miten tämä voi olla mahdollista...
- soul KITCHEN ' s
kysyjä. kirjoitti:
siis että eikö tämän raamatun pitäinyt olla ihan jumalan sanaa? onko tässä jumala nyt sitten vaihtanut välillä mielipidettä kun on kolme eri versiota siitä mitä jeesus sanoi viimeisiksi sanoikseen? miten tämä voi olla mahdollista...
Lue ensimmäinen kommentti, Jeesus luultavimmin sanoi kaikki nämä sanat viimeisinä hetkinään.
- kysyjä.
soul KITCHEN ' s kirjoitti:
Lue ensimmäinen kommentti, Jeesus luultavimmin sanoi kaikki nämä sanat viimeisinä hetkinään.
niinkö? miksi sitten kaikissa kolmessa evankeljumissa väitetään että juuri nämä sanat olivat hänen viimeiset sanansa? voisitko vastata...
- soul bedROOM ' s
kysyjä. kirjoitti:
niinkö? miksi sitten kaikissa kolmessa evankeljumissa väitetään että juuri nämä sanat olivat hänen viimeiset sanansa? voisitko vastata...
"kaikissa kolmessa evankeljumissa väitetään että juuri nämä sanat olivat hänen viimeiset sanansa?"
Missä niin väitetään? Ei ainakaan evnkeliumeissa. - kysyjä.
soul bedROOM ' s kirjoitti:
"kaikissa kolmessa evankeljumissa väitetään että juuri nämä sanat olivat hänen viimeiset sanansa?"
Missä niin väitetään? Ei ainakaan evnkeliumeissa.heh heh eheh heheh hee...että missäkö niin väitetään? kuule kun minä kysyin avauksessa että mitkä olivat jeesuksen viimeiset sanat ristillä ja eräs vastasi tuohon suoraan kysymyskeen näin:
"
soul ROOM ' s
27.10.2013 10:06
Ja yhden evenkeliumin mukaan Jeesus huusi kovaan ääneen ja sitten heitti henkensä.
Katsoin, ja Markuksen evankeliumin mukaan: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"
Mutta itse uskon Jeesuksen sanoneen nämä molemmat, kun voi vaan kuvitella kun ihminen on naulittuna puuhun kiinni isoilla nauloilla, niin ei siitä niin varmasti selvää saa, mitä kidutetun ihmisen suulta purkautuu elämän viimeisillä hetkillä.
Hän elää!"
onko sulle tämä nimimerkki "soul bedROOM ' s" tuttu? nimittäin hän vastasi juuri näin. oliko sulla kommenttia asiaan? - soul ROOM ' s
kysyjä. kirjoitti:
heh heh eheh heheh hee...että missäkö niin väitetään? kuule kun minä kysyin avauksessa että mitkä olivat jeesuksen viimeiset sanat ristillä ja eräs vastasi tuohon suoraan kysymyskeen näin:
"
soul ROOM ' s
27.10.2013 10:06
Hän elää!"
onko sulle tämä nimimerkki "soul bedROOM ' s" tuttu? nimittäin hän vastasi juuri näin. oliko sulla kommenttia asiaan?Mikä tuossa on ongelmana?
Neljä eri kirjoittajaa, evankelistaa, on kertonut mitä Jeesus sanoi viimeisiksi sanoikseen, ja kuten jo totesin itse uskon hänen sanoneen ne kaikki ennen kuolemaansa.
Miksi luet kuin pykälänviilaaja Raamattua?
Mitä siitä oikein hyödyt?
(Ellei tarkoituksesi ole vain provoilla) - soul ROOM
soul ROOM ' s kirjoitti:
Mikä tuossa on ongelmana?
Neljä eri kirjoittajaa, evankelistaa, on kertonut mitä Jeesus sanoi viimeisiksi sanoikseen, ja kuten jo totesin itse uskon hänen sanoneen ne kaikki ennen kuolemaansa.
Miksi luet kuin pykälänviilaaja Raamattua?
Mitä siitä oikein hyödyt?
(Ellei tarkoituksesi ole vain provoilla)Ja vastausta odotellessa :
Tulit sittenkin vain provoamaan tänne. - kystjä.
soul ROOM kirjoitti:
Ja vastausta odotellessa :
Tulit sittenkin vain provoamaan tänne.Niin että sinä nyt tunnustat että raamattu onkin ihmisen kirjoittama koska sillä on neljä kirjoittajaa. Eli nämä kynäilijät ovat kirjoitteleet sinne mitä nyt haluavat. Tahtoo sanoa että raamattu ei näin olenkaan jumalan sanaa vaan ihmisen luomus.
- Joo_joo
kystjä. kirjoitti:
Niin että sinä nyt tunnustat että raamattu onkin ihmisen kirjoittama koska sillä on neljä kirjoittajaa. Eli nämä kynäilijät ovat kirjoitteleet sinne mitä nyt haluavat. Tahtoo sanoa että raamattu ei näin olenkaan jumalan sanaa vaan ihmisen luomus.
Neljä? Eikö useampaa?
- soul ROOM
kystjä. kirjoitti:
Niin että sinä nyt tunnustat että raamattu onkin ihmisen kirjoittama koska sillä on neljä kirjoittajaa. Eli nämä kynäilijät ovat kirjoitteleet sinne mitä nyt haluavat. Tahtoo sanoa että raamattu ei näin olenkaan jumalan sanaa vaan ihmisen luomus.
"Niin että sinä nyt tunnustat että raamattu onkin ihmisen kirjoittama koska sillä on neljä kirjoittajaa."
Ei tunnustettavaa, en missään väittänyt Raamatun olevan muuta kuin ihmisten kirjoittama, kuitenkin jumalallisessa inspiraatiossa.
"Eli nämä kynäilijät ovat kirjoitteleet sinne mitä nyt haluavat. "
Oletko koskaan kokeillut lukea? Voin suositella.
"Tahtoo sanoa että raamattu ei näin olenkaan jumalan sanaa vaan ihmisen luomus."
Ihmisen luomus, mutta jumalallisessa ilmapiirissä ja inspiksessä kirjoitettu. - kysyjä.
soul ROOM kirjoitti:
"Niin että sinä nyt tunnustat että raamattu onkin ihmisen kirjoittama koska sillä on neljä kirjoittajaa."
Ei tunnustettavaa, en missään väittänyt Raamatun olevan muuta kuin ihmisten kirjoittama, kuitenkin jumalallisessa inspiraatiossa.
"Eli nämä kynäilijät ovat kirjoitteleet sinne mitä nyt haluavat. "
Oletko koskaan kokeillut lukea? Voin suositella.
"Tahtoo sanoa että raamattu ei näin olenkaan jumalan sanaa vaan ihmisen luomus."
Ihmisen luomus, mutta jumalallisessa ilmapiirissä ja inspiksessä kirjoitettu.siis ihmisen luomus mutta jumallinen "inspis"? miten tämä "inpis" on sitten laittanut ihmiset puhumaan omiaan? nimittäin tältä pohjalta kun asiaa tarkastellaan, niin se asettaa koko raamatun "ikuiset totuudet" aika ihmeelliseen valoon.
kuka esimerkiksi tietää sen miten lause "naisen on vaiettava seurakunnassa" on tästä eteenpäin tulkittava? millainen "ispiksen" vallassa tämä teksi on kirjoitettu? taikka jeesuksen neitseellinen syntymä?
varsinkin kun kyseessä on hyvin tulkinnallinen sana (neitsyt) kun se tarkoittaa myös samaa kuin "nuori nainen". ja koskapas nuori nainen ei nyt tulisi raskaaksi. tänäkin vuonna heitä on ihan jonoksi saakka synnytyslaitoksella.
summa summarus. välttelevät vastaukseksi kertovat siitä että itsekkin tiedät että selityksesi ovat täyttä "höpö höpöä". on olemassa aivan selvä ristiriita jota kautta koko raamatun "pyhä" alkuperä joutuu kyseenalaiseksi. ja näitä vastaavia löytyy raamatusta vaikka kuinka paljon. ole hyvä:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
- dhrhfdhdf
Ei vaan järjestys on tämä:
"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" (Jonka aikana kävi helvetissä)
"Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni"
"Se on täytetty"
...siihen loppui puhutut sanat ja lopuksi Jeesus huusi kovaan ääneen ja sitten heitti henkensä. (oli todennäköisesti enkeltenkielellä huudettu... ei siis mikään korkkarista tuttu "aaaarrrrggghhhh!")- kysyjä.
siis jokaisesta esille nostetusta evankeljumista löytyy kaikki nämä viimeiksi sanoiksi? eli kaikissako nämä sanotaan? vai tarjotaanko näitä kaikkia kolmessa eri versiossa viimeiksiksi sanoiksi? edelleen kysyn että miten tästä voi olla kolme eri versiota jos kerran raamattu on kirjaimellisesti joka sana totta? saisiko vastausta....
- FOUR writer ' s
kysyjä. kirjoitti:
siis jokaisesta esille nostetusta evankeljumista löytyy kaikki nämä viimeiksi sanoiksi? eli kaikissako nämä sanotaan? vai tarjotaanko näitä kaikkia kolmessa eri versiossa viimeiksiksi sanoiksi? edelleen kysyn että miten tästä voi olla kolme eri versiota jos kerran raamattu on kirjaimellisesti joka sana totta? saisiko vastausta....
Sen takia koska kirjoittajiakin on ollut neljä. Oletko lukenut niitä kaikkia? Sehän se ratkaisee. Älä etsi hiiltyneitä kohtia evankeliumeista. Asenteesi on siis väärä.
- kysyjä.
FOUR writer ' s kirjoitti:
Sen takia koska kirjoittajiakin on ollut neljä. Oletko lukenut niitä kaikkia? Sehän se ratkaisee. Älä etsi hiiltyneitä kohtia evankeliumeista. Asenteesi on siis väärä.
ai jaa. että kirjoittajia on neljä. että on siis ihan ihmisen luoma koko opus tämän pohjalta. että eikö olekkaan jumalan erehtymätöntä sanaa niin kuin tälläkin palstalla on monta kertaa veisattu ja todistettu. miten tämä nyt näin että yhdellä "lapsellisella" kysymyksellä romuttuu samantien koko jumalallinen alkuperä? voisiko joku vastata....
- FOUR writer ' s
kysyjä. kirjoitti:
ai jaa. että kirjoittajia on neljä. että on siis ihan ihmisen luoma koko opus tämän pohjalta. että eikö olekkaan jumalan erehtymätöntä sanaa niin kuin tälläkin palstalla on monta kertaa veisattu ja todistettu. miten tämä nyt näin että yhdellä "lapsellisella" kysymyksellä romuttuu samantien koko jumalallinen alkuperä? voisiko joku vastata....
Tottakai se on hmisten välityksellä kirjoitettu. Kuka täällä väittää Jumalan sanan olevan erehtymätöntä? Se sitä tosin on mutta kielenkäännöksissä löytyy jonkun verran variaatioita. Lopputulos on silti tarkka.
- mutta mitä?
FOUR writer ' s kirjoitti:
Tottakai se on hmisten välityksellä kirjoitettu. Kuka täällä väittää Jumalan sanan olevan erehtymätöntä? Se sitä tosin on mutta kielenkäännöksissä löytyy jonkun verran variaatioita. Lopputulos on silti tarkka.
"Kuka täällä väittää Jumalan sanan olevan erehtymätöntä? Se sitä tosin on mutta..."
- 4 writer ' s
mutta mitä? kirjoitti:
"Kuka täällä väittää Jumalan sanan olevan erehtymätöntä? Se sitä tosin on mutta..."
Kyllä se on riittävän tarkka.
- kysyjä.
4 writer ' s kirjoitti:
Kyllä se on riittävän tarkka.
siis kuka ratkaisee missä menee raja että on "riittävän tarkka"? ja miten tämä nyt "osuu" siihen kohtaan että raamattu on sanalta sanaan totta niin kuin tällä palstalla on kerrottuysyjä.
- 4 writers
kysyjä. kirjoitti:
siis kuka ratkaisee missä menee raja että on "riittävän tarkka"? ja miten tämä nyt "osuu" siihen kohtaan että raamattu on sanalta sanaan totta niin kuin tällä palstalla on kerrottuysyjä.
Ja mitä sinä tällä tiedolla teet?
Voisit keskittyä olennaiseen, eli lue vaikka kaikki evankeliumit niitä toisiinsa verraten, niin lopputulos on hyvä. - kysyjä.
4 writers kirjoitti:
Ja mitä sinä tällä tiedolla teet?
Voisit keskittyä olennaiseen, eli lue vaikka kaikki evankeliumit niitä toisiinsa verraten, niin lopputulos on hyvä.mitäkö teen tällä tiedolla? no kuule kun on kiva huomata että kuinka hölmöjä ihmiset ovat kun eivät millään tavalla osaa itse ajatella. järki se on joka jyllää, ei usko. tässä lisää raamatun ristiriitoja:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
- fjhgjhgjg
..nii-in... Raamattu on kokonaisuutena koko totuus. Ei pelkkä yksi evankeliumi, vaan kaikki yhdessä.
- Mikä totuus?
Tässä Raamatun ristiriitoja. Luuk.24:46. Ja hän sanoi heille: Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista. Jes.26:14. Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse; niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.
- kysyjä.
ai että se onkin nyt yksi kokonaisuus? kerro toki miten kokonaisuudessa voi olla ristiriitoja? siis toistensa poissulkevia osia? jos raamattu on todella jumalan erehtymätöntä sanaa niin miten ihmeessä jumala on sitten voinut tehdä tällaisia lapsellisia virheitä?
- joo_joo
Olisiko kysyttävä, että kuka ne Jeesuksen viimeiset sanat kuuli, tai luuli kuulleensa?
Ehkäpä hän sanoi ne kaikki, jokseenkin peräjälkeen, mutta niiden eri kuulijoille jäi vain heidän omasta mielestään se tärkein mieleen, tai kuulivat niistä vain osan?
Evankeliumeiden kirjoittajat eivät itse olleet niitä kuulemassa. (Joh.20:19)
Joku muu kertoi ne heille.
Ne Jeesuksen "viimeiset sanat", jotka sopivat parhaiten evankeliumeiden kirjoittajien omiin käsityksiin, ne tietenkin valittiin.
Matteuksen ja Markuksen kertomat Jeesuksen "viimeiset sanat" ovat samat.
Jeesuksen "viimeisinä sanoina" ei voi pitää heidän molempien mainintaa Jeesuksen huudosta "viimeisten sanojen" jälkeen.
Jeesus sanoi "viimeiset sanansa" ja huusi sen jälkeen, jota ei voi laskea tai pitää Jeesuksen "viimeisinä sanoina".
Luukaksen ja Johanneksen mukaan Jeesus ei huutanut "viimeisten sanojensa" jälkeen.
Matteus 27
46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
(50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.)
Psalmit 22
2 (22:3) Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
Markus 15
34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
(37 Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.)
Psalmit 22
2 (22:3) Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
Luukas 23
46 Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.
Psalmit 31
6 (31:7) Minä vihaan niitä, jotka seuraavat turhia epäjumalia, mutta minä turvaan Herraan.
Johannes 19
30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Johanneksen mainitsemilla Jeesuksen "viimeisillä sanoilla", ei tietääkseni ole mitään yhteyttä Vanhaan Testamenttiin, mutta sitä yhteyttä Jeesuksen omiin opetuksiin, joihin hän sillä halusi viitata, voi vain arvailla ....
Johannes 19
28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
???
(Matteus 25
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;?
???
Markus 9
50 Suola on hyvä; mutta jos suola käy suolattomaksi, millä te sen maustatte? Olkoon teillä suola itsessänne, ja pitäkää keskenänne rauha."
Jeesus piti kovasti kiinni siitä, että kaikki hänen tekemisensä kävisivät "vanhojen kirjoitusten mukaan toteen".
"kävisi toteen"
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible- joo_joo
"Johanneksen mainitsemilla Jeesuksen "viimeisillä sanoilla", ei tietääkseni ole mitään yhteyttä Vanhaan Testamenttiin, mutta onpas .... (miksi kukaan ei korjannut? koska kukaan ei lue Vanhaa Testamenttiä, joka myöskin on osa Raamattua!)
Johannes 19
28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
Psalmit 22
15 (22:16) Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
Onko kukaan koskaan lukenut niitä Vanhan Testamentin lukuja kokonaisuudessaan, joista on poimittu jae sieltä, jae täältä, muka Uuden Testamentin kolminaisuusjuttuja tukemaan, joita ne eivät kuitenkaan tue?
Tätä Psalmit 22 en kuitenkaan tarkoita, juuri tässä aiheessa, elikkä kun on kyse Jeesuksen viimeisistä sanoista.
Psalmit 22 kokonaisuudessaan horjuttaa osaltaan kolmiyhtenäisyysopin savijalkoja, joilla se horjahdellen seisoo.
Psalmit 22
1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.(22:2) Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
3 (22:4) Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
4 (22:5) Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
5 (22:6) He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
6 (22:7) Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
7 (22:8) Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
8 (22:9) "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
9 (22:10) Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
10 (22:11) sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
11 (22:12) Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
12 (22:13) Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
13 (22:14) avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
14 (22:15) Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
15 (22:16) Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
16 (22:17) Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
17 (22:18) Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
18 (22:19) he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
19 (22:20) Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
20 (22:21) Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
21 (22:22) Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista-vastaa minulle.
22 (22:23) Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
23 (22:24) Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
24 (22:25) Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
25 (22:26) Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
26 (22:27) Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
27 (22:28) Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
29 (22:30) Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
30 (22:31) Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
31 (22:32) He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.
- soniteli
Herra Jeesus kärsi ja koki suunnattoman suuria kipuja roikkuessaan ristillä noin kolmen tunnin ajan ennen kuin Hän kuoli. Ennen kuolemaansa Herraa Jeesus huusi: Se on täytetty (kreikaksi tetelestai). Sanat se on täytetty tarkoitti voiton ja ilon huutoa, jonka sotilaat huusivat kun he palasivat voitokkaina kotiin. Kun voitokkaat sotilaat lähestyivät kotikaupunkiansa, niin he jo kaukaa huusivat tämän voiton ja ilonhuudon ja koko kaupungin väki kuuli sen ja he riemuissaan iloitsivat sotilaiden voitosta.
Viimeisillä hetkillään kauhistuttavan kivun ja tuskan keskeltä Herra Jeesus huusi ilon ja voiton huudon. Hän ei keskittynyt kipuunsa viime hetkillään, koska Hän iloitsi siitä, että Hänen kuolemansa kautta synti ja saatana oli voitettu ja ihmisillä on mahdollisuus vastaanottaa iankaikkisen sovituksen kautta syntien anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä uskon kautta Herraan Jeesukseen.
Herra Jeesus tunsi ristillä roikkuessaan suurta rakkautta sinua kohtaan ja Hän oli keskittynyt sydämessään iloitsemaan ja riemuitsemaan siitä, että sinulla on mahdollisuus iankaikkiseen elämään, koska Hän kuoli sinun puolestasi kauhistuttavalla tavalla Golgatan ristinpuulla.
Herra Jeesus kärsi synnin rangaistuksen kuolemalla ristinpuulla sinun syntiesi tähden. Herra Jeesus vuodatti verensä sinun syntiesi anteeksisaamiseksi ja Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta sinä voit saada syntisi anteeksi, kun teet parannuksen ja uskot Herraan Jeesukseen.
Tuolta. http://www.kotipetripaavola.com/ristiinnaulitseminen.html- kysyjä.
onko jeesus siis kuollut?
- joo_joo
Roomalaiskirje 1
4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
Jeesus nousi kuolleista 2000 vuotta sitten.
Roomalaiskirje 1
1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
3 hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, - hullua sakkia
Niinkuin aina, usean todistajan kertomana, joku lähempänä seissyt kuulee enemmän, kuin joku taaempana seissyt. Muutoinkin ihmiset todistavat aina sen mukaan, mikä heille itselleen on jäänyt mieleen. Evankelistat eivät välittäneet tulevaisuuden helluntailaisista, joille tällaiset saivartelut ovat itse evankeliumia tärkeämmät.
Jeesus huusi ristillä varmaan useammankin lauseen. Hellareillehan on tärkeintä sanajärjestykset. Jos nyt Jeesus sanoikin viimeiseksi "antakaa vettä", hellarit tekevät siitä opinkappaleen, että kuollessaan kristityn tulee viimeisimmäksi pyytää lasillinen vettä. "Kun Jeesuskin teki niin". - Hound Dog
Psalmi 22:
2 Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
Minä huudan sinua avuksi,
mutta sinä olet kaukana.- kysyjä.
entäs tämä "isä sinun käsiisi minä annan henkeni" tai tämä "se on täytetty"?
- Mörrinkäinen
Jeesus resitoi ristillä psalmin 22 kokonaan. Hän resitoi sen äidinkielellään, arameaksi, jota latinaa puhuneet roomalaiset sotilaat eivät ymmärtäneet (Eli, Eli, lama sabaktani -> Hän huutaa avukseen Eliaa, saa nähdä tuleeko Elia hänen avukseen). Tuo "Minun on jano" viittaa psalmin jakeisiin 14-15.
"Se on täytetty" on arameaksi "kulloo". Se voidaan kääntää myös "hän on täyttänyt" tai "hän on sen tehnyt". Ne ovat psalmin 22 viimeiset sanat. - Maallikkoteologi
Kiinnostava teoria, enpä ole tuollaista ennen kuullutkaan. Pitää perehtyä. Ketju on vuosia vanha, joten kirjoittajat tuskin ovat kuulolla, mutta kommenttina toteamukseen, että kukaan evankeliumien kirjoittajista ei olisi ollut paikalla, Johanneksen evankeliumi on tietenkin omakohtainen silminnäkijäkertomus, ja sellaisena vahva todistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031090- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait228761Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies87734Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688