oman lapsen saattohoito

miä

Perheemme on tapellut viimeiset 1,5 vuotta syöpää vastaan. Viime kuussa se asia sitten löi vasten kasvoja että poikaamme hoidetaan enään vaan kipuja vastaan, hoitoa ei enään ole. Onko jollain saman kokeneella hyviä vinkkejä miten tästä selviää? Pojalle annettu ennusteeksi päivät-viikot-kuukaudet.. Poika 2,5 vuotias.

5

1398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoäiti

En osaa muuta kuin sanoa että voimia ja jaksamista jospa saman kokeneilta saisi vertaistukea mikään ei ole niin hirvittävää kuin menettää oma lapsi

• äiteee

olen pahoillani puolestanne ja voin huonosti. toivon jaksamista teille tuohon pahimpaan mahdolliseen tilanteeseen:(
      puhukaa ja antakaa surun tulla, eläkää pitäkö surua sisällänne. voin vain kuvitella miltä teistä tuntuu ja suru on niin henkilökohtaista.

• Yksi äiti joka rukoilee

Hei, luin jostain 80- luvulla, että Amerikassa yks syöpäklinikka, missä parannettiin suolattomalla kasviskeitinliemellä, ei mitään muuta...anteeksi, saatat loukkantua, koska ehkä tässä vaiheessa syöpä on siitä turhaa kirjoittaa.
      Sen lisäksi rukoile, rukoile ja rukoile: ihmeitä!
      Voimia sulle
      T. 4 lapsen äiti. Olen muuttanut Suomeen Tallinnasta 90 l alussa

• minunkin

Voi ystävä kallis, olet joutunut ankarien asioiden keskelle. En osaa vinkkejä antaa, mutta tiedän tuskasi.
      Olen hoitanut oman lapseni viimeiset viikot kotona ja nyt aikojen päästä muistan tuon ajan elämäni tärkeimpänä jaksona, jonka jälkeen minä eikä mikään elämässäni ole entisellään.
      Elämä on saanut uuden syvemmän ulottuvuuden.

Se minkä avulla jaksoin ei ole tästä maailmasta, jostain niitä voimia tuli aina kullekin päivälle kerrallaan.
      Koin tärkeäksi, että tiedän jokaisen hetken, jokaisen kivun, jokaisen katseen, viimeiset sanat, viimeisen hymyn.
      Jos sinun on mahdollista olla lapsesi vierellä, ei jää kysymyksiä, eikä kauhukuville sijaa.
      Suru ja ikävä tulee olemaan musertava, mutta ajan kuluessa huomaat, että pahimpien tuskan hetkien väliin alkaa tulla muutakin.

Päivänsini kukkii vain päivän,
      kuitenkaan se ei pohjimmiltaan eroa jättiläismännystä,
      joka elää tuhat vuotta.

Lämpimin ajatuksin.

• pa+vsd+mapcas

Tämä ketju on jäänyt lyhyeen.
      luultavasti teillä on jo kuolema käynyt ja korjannut poikanne parhaaseen mahdolliseen paikkaan, Taivaan kotiin, missä ei ole tuskaa.
      Minulla heinäkuussa 2v poika joka on saattohoidossa vaikean sydänvian vuoksi. olemme saaneet olla jo 10 kk kotona ihmettelemässä ja odottamassa kuolemaa.
      Ei tässä auta kuin toivoa parasta ja rukoilla. joka päoivälle niitä voimia tuntuu tulevan vaikka on jo rikki-puhki-poikki.
      Ulkopuolinen apu on tarpeen.
      Meille annettiin ymmärtää että kuolema tulisi piankin mutta tässä vielä ollaan ja ilmeisesti vielä jonkin aikaa. olemme kunnallemme ensimmäinen laatuaan ja minä leijona emona auraan tietä tulevalle...
      Tehdään mahdottomasta mahdollista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe