Sijoittaja tri Arasola

rahaa tulossa

Jos Arasolan sanoihin on uskomista niin hänen talouden hoitajansa on Mandatum sijoitusyhtiö koska hän ei näy luottavan uskossa Taivaalliseen talouden hoitajaan.
Onnea vaan Kaille hyvin tuottaville seurakuntalaisten maksamille kymmenyksille myös tulevaisuudessa.

http://www.mandatumlife.fi/home

62

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hengen kumppani

Arasola on myös hengen miehiä koska on valinnut Mandatumin hengen- kumppanikseen SDA:lta saaduille rahoilleen.

Mandatumin mainosteksti:

"Elämä on täynnä talouteen ja terveyteen liittyviä riskejä ja mahdollisuuksia.
      Kun varaudut oikein, voit vaurastua nousuissa ja turvata omaisuuttasi laskuissa. Avullamme voit keskittyä elämän huolettomuuteen ja nauttia sen yllätyksellisyydestä.

Aloita huoleton elämä tänään ja valitse kumppani, joka tuntee rahan ja HENGEN."

• loistava tulevaisuus

Toivotan Kai Arasolalle loistavaa tulevaisuutta Mandatumin kanssa.

## Arasola Kai et al. Maailma 2000. Planeettamme loistava tulevaisuus
        Kirjatoimi, 1992, 109 s. ##

• Hei !

Jokainen viisas ihminen huolehtii siitä että hynä on turvassa.
      Että kasvaa paljon korkoa. Hullu rahaa kaivoon kaataa, -viisas pistää vaikka Mandatumiin.
      Raha on aina tetvetulluttta mahdollisimman isoina summina.

Jokainen kaivaa lompsaa oman päätöksensä mukaan, ja kirkossa on papeilla pussi pohjaton ja ymmärtäisin että pastorit kantavat vastuuta siitä että omastaan antavat tai kierrättävät uudelleen. Pastorien tulot muodostuvat niistä mitä seurakuntalaiset puolestaan lompsaansa kaivavat.

Ihmisillä on usein kuitenkin perintöjä. Niitä on toki viisasta ajatella sijoitettavaksi tuottavasti.,

Sanoisin itse kyllä niin että kymmenysvarat ovat sellaisia joiden käytössä tarvitaan korkeaa moraalia sen suhteen että toteutuu kymmenyksien tarkoitus jossa ihminen saa elannon evankeliumista. Siis "elannon" joka tarkoittaa että tekee evankeliumin työtä vakaumuksellisesti 100% Jumalalle pyhittyneenä kaikessa- myös varain käytössä. Kirkko on ratkaissut tämän maksamalla palkkoja. Minusta ajatus aktiivisuudesta työmarkkinajärjesöissä ei ole asiaan kuuluva vaan palkanmaksu pitää toteutua Raamatun periaattein että "elannon" saaminen toteutuu.

Toinen ratkaisu olisi että kaikille pastoreille vuokrataan taikka ostetaan muutama reissukämppä joissa he perheineen asuisivat. Heillä sitten siellä yhteinen hammastahnatuubi, kierrätettävät pestävät hammasmukit, ja yhteiset vaatteet kaapissa. Huoneistojen kalustus sänky patja filtteja 2 kpl pussilakana ja lakana ja tyynyliina. Tohvelit.
      Kattila ja paistinpannu. Lautanen lusikka-haarukka.
      Pesukone kylpyhuoneessa ja pyykkipulveri. Huuhteluainetta ei tarvita. Harja ja lattiamoppi.

Minä en arvioi kenenkään yhdenkään ihmisen asiaa yksityisellä tasolla eli tämä ei kohdistu mitenkään mainitsemaasi henkilöön.

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5.18

Jumalan siunausta ja hyvää päivää tänään
      Jari Laurila

• Jumala puhuu,uskotko

Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen PAPIT OPETTAVAT MAKSUSTA, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: "Eikö Herra ole meidän keskellämme? Ei tule meille onnettomuutta.
        Sopisi MANDATUMILLE.......Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, EI RAHAA, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta".
        Menkööt RAHASI sinun KANSSASI KADOTUKSEEN, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        Osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.
        Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ILMAN RAHATTA, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        Mutta PALKKALAINEN, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän JÄTTÄÄ LAMPAATt ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.

• Jumala puhuu,uskotko kirjoitti:

Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen PAPIT OPETTAVAT MAKSUSTA, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: "Eikö Herra ole meidän keskellämme? Ei tule meille onnettomuutta.
        Sopisi MANDATUMILLE.......Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, EI RAHAA, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta".
        Menkööt RAHASI sinun KANSSASI KADOTUKSEEN, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        Osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.
        Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ILMAN RAHATTA, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        Mutta PALKKALAINEN, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän JÄTTÄÄ LAMPAATt ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.

Hei !

Kiitos, Kuule 1 Kor 9 luku kertoo evankeliumin työntekijän oikeuksista elantoon.
        Siellä on apostolin oikeuksista otsikko.
        On ihmisiä joiden aika ja voimat kuluvat evankeliumin asioilla ja heidät on palkattu
        ja palkalla on maksaja joka näkee sen oikeaksi. Maksajat ovat seurakuntalaiset aina. Olen nähnyt kyllä ja uskon ettei Adventtikirkon pastorit ole pastorin palkalleen ahneita. Palkka on keskipalkka suomessa ja yliopistotutkinto. Vajaa 3000 euroa minun ymmärtääkseni. Palkka ei heitä vaikka olisi kirkon esimies- sellainen virka on vain palkkalaisten työnjohtotehtävä, mutta palkka ei juuri nouse. Eli A-kirkossa tommosta liksaa. Perheellisiä ihmisiä miehet tavallisesti. Lisäksi he tekevät eläkepäivänsäkin sitten töitä lahjaksi. Yksi mies paiski hommia pappina 96 vuotiaaksi muistaakseni. Kuulin ohjelmansa kerran kun hän oli 94 vuotias. Oli iloinen kun oli löytänyt jotakin uutta näkökulmaa Raamatunjakeesta.
        Minusta nuo laittavat palautuksina ylimääräisiä kolehtihaaviin, eli kantavat kyllä vastuuta asiassa.
        Kirkossa on minusta hienoa että siellä on niin korkea professionaalinen edustus. On aina korkein mahdollinen tieto olemassa mitä maailmassa on alalta. teologian piiristä ja parista löytyy paljon erilaisia sektoreita ja rinnakkaistieteistä mihin voi kvalifikoitua ja missä olla kirkon asiaa tunteva teologi. Kirkossa on maailmalla ja suomessa paljon tohtoreiksi väitelleitä. Jotakin seurakunnan rahoilla saakin siis. Palvelua. Mutta minusta aika ei saisi kulua niiden hyysäämiseen jotka osaavat jo. Matt 28:18-20.

Adventtikirko pastorit eivät ole työssä ilman vakaumista, taikka rahanahneudesta. Ei pysty sellaiseen.

Sitten tuo missä ostetaan mitä lystää Moos kirjoista jossakin, en etsi sitä nyt, on asiayhteys vuosijuhlista niille jotka ovat niin pitkämatkalaisia että eivät matkusta paikan päälle juhlille. Kyse on itse asiassa kymmenyksien maksamisesta tuolla tavalla kun ei ehdi ja jaksa ja pysty temppeliin asti vanhan liiton aikana.
        Sen asiayhteys ei sovi tähän.

Jos pastori sijoittaa, niin hänellä voi olla perintöjä esim. joita ei kerralla halua uhratakaan. Ihan viisasta siten. Ei missään ole määräystä että pitää elää kädestä suuhun ettei mitään rahan käytön suunnittelua voisi olla sellaista missä raha tuottaisi lisää korkoa, ja missä raha lisääntyisi. Laillista hommaa, mutta ahneus on tietenkin ahneutta mutta sijoittaa voi viisaalla tavalla.

Itse osasin valita 3 kpl rahastoja jotka olivat tuottoisimmat. Kasvoi mukavasti korkoa pikkurahalla säästin. Olin sijoitusmestarikilpailussa 2000 osallistujan joukossa kakkosena. Noin hyvin ymmärsin sijoitusmarkkinoita että jos olisi ollut oikeata rahaa ja kunnon pääoma, olisin rikastunut rikastumistani.
        Pörssi ei ole peliä, mutta riskitkin ovat olemassa. Taito perustuukin markkinoiden ymmärtämiseen tässä ja ennenkaikkea proaktiivisuuteen- ennakoimiseen.

Kyllä sijoittaa voi ilman että olisi ahne. Minä pystyisin hyvinkin sijoittamaan siten että olisin viisas rahankäyttäjä. Rahaa voi aina ottaa ja lisätä tileille. Ei kaikkea tyhjätä aina kerralla siis jonnekin.

Hullu rahaa kaivoon kaataa, ja viisas tuottaa lisää rahaa josta sitten enemmän antaakin.

Jokainen voi toki itse ajatella voiko hiukan alle 3000 euroa kk ansaitseva yliopistokoulutettu perheellinen olla ahne noilla tuloilla. Kukaan ei kenenkään lahjoituksia voi seurata mutta yleensä aina sattui 20 euron raha olemaan vähintään noilla kourassa ja kaksikin ja viisikymppinenkin vilahtaa kun pastorin hanska heilahtaa kolehtihaaviin.

yst. t. Jari Laurila

• apostolien perustus?
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei !

Kiitos, Kuule 1 Kor 9 luku kertoo evankeliumin työntekijän oikeuksista elantoon.
        On ihmisiä joiden aika ja voimat kuluvat evankeliumin asioilla ja heidät on palkattu
        ja palkalla on maksaja joka näkee sen oikeaksi. Maksajat ovat seurakuntalaiset aina. Olen nähnyt kyllä ja uskon ettei Adventtikirkon pastorit ole pastorin palkalleen ahneita. Palkka on keskipalkka suomessa ja yliopistotutkinto. Vajaa 3000 euroa minun ymmärtääkseni. Palkka ei heitä vaikka olisi kirkon esimies- sellainen virka on vain palkkalaisten työnjohtotehtävä, mutta palkka ei juuri nouse. Eli A-kirkossa tommosta liksaa. Perheellisiä ihmisiä miehet tavallisesti. Lisäksi he tekevät eläkepäivänsäkin sitten töitä lahjaksi. Yksi mies paiski hommia pappina 96 vuotiaaksi muistaakseni. Kuulin ohjelmansa kerran kun hän oli 94 vuotias. Oli iloinen kun oli löytänyt jotakin uutta näkökulmaa Raamatunjakeesta.
        Minusta nuo laittavat palautuksina ylimääräisiä kolehtihaaviin, eli kantavat kyllä vastuuta asiassa.
        Kirkossa on minusta hienoa että siellä on niin korkea professionaalinen edustus. On aina korkein mahdollinen tieto olemassa mitä maailmassa on alalta. teologian piiristä ja parista löytyy paljon erilaisia sektoreita ja rinnakkaistieteistä mihin voi kvalifikoitua ja missä olla kirkon asiaa tunteva teologi. Kirkossa on maailmalla ja suomessa paljon tohtoreiksi väitelleitä. Jotakin seurakunnan rahoilla saakin siis. Palvelua. Mutta minusta aika ei saisi kulua niiden hyysäämiseen jotka osaavat jo. Matt 28:18-20.

Adventtikirko pastorit eivät ole työssä ilman vakaumista, taikka rahanahneudesta. Ei pysty sellaiseen.

Sitten tuo missä ostetaan mitä lystää Moos kirjoista jossakin, en etsi sitä nyt, on asiayhteys vuosijuhlista niille jotka ovat niin pitkämatkalaisia että eivät matkusta paikan päälle juhlille. Kyse on itse asiassa kymmenyksien maksamisesta tuolla tavalla kun ei ehdi ja jaksa ja pysty temppeliin asti vanhan liiton aikana.

Jos pastori sijoittaa, niin hänellä voi olla perintöjä esim. joita ei kerralla halua uhratakaan. Ihan viisasta siten. Ei missään ole määräystä että pitää elää kädestä suuhun ettei mitään rahan käytön suunnittelua voisi olla sellaista missä raha tuottaisi lisää korkoa, ja missä raha lisääntyisi. Laillista hommaa, mutta ahneus on tietenkin ahneutta mutta sijoittaa voi viisaalla tavalla.

Itse osasin valita 3 kpl rahastoja jotka olivat tuottoisimmat. Kasvoi mukavasti korkoa pikkurahalla säästin. Olin sijoitusmestarikilpailussa 2000 osallistujan joukossa kakkosena. Noin hyvin ymmärsin sijoitusmarkkinoita että jos olisi ollut oikeata rahaa ja kunnon pääoma, olisin rikastunut rikastumistani.
        Pörssi ei ole peliä, mutta riskitkin ovat olemassa. Taito perustuukin markkinoiden ymmärtämiseen tässä ja ennenkaikkea proaktiivisuuteen- ennakoimiseen.

Kyllä sijoittaa voi ilman että olisi ahne. Minä pystyisin hyvinkin sijoittamaan siten että olisin viisas rahankäyttäjä. Rahaa voi aina ottaa ja lisätä tileille. Ei kaikkea tyhjätä aina kerralla siis jonnekin.

Hullu rahaa kaivoon kaataa, ja viisas tuottaa lisää rahaa josta sitten enemmän antaakin.

Jokainen voi toki itse ajatella voiko hiukan alle 3000 euroa kk ansaitseva yliopistokoulutettu perheellinen olla ahne noilla tuloilla. Kukaan ei kenenkään lahjoituksia voi seurata mutta yleensä aina sattui 20 euron raha olemaan vähintään noilla kourassa ja kaksikin ja viisikymppinenkin vilahtaa kun pastorin hanska heilahtaa kolehtihaaviin.

yst. t. Jari Laurila

>>>Jokainen voi toki itse ajatella voiko hiukan alle 3000 euroa kk ansaitseva yliopistokoulutettu perheellinen olla ahne noilla tuloilla.

• apostolien perustus? kirjoitti:

>>>Jokainen voi toki itse ajatella voiko hiukan alle 3000 euroa kk ansaitseva yliopistokoulutettu perheellinen olla ahne noilla tuloilla.

Hei !

Jokainen päättää itse paljonko kaivaa lompsaa. Usein tämä kysymys on hyvin hankala alkuun. Juuri vähävaraisille varsinkin. Halutaan ottaa eikä antaa.
        Ihmisen oma sydän uskossa seuraa myös tätä asiaa. Jätä tuonnemmaksi asian pohtiminen, älä tällaiseen uskosi anna kaatua. Käsi kaivaa lompsaa tai on kaivamatta lompsaa. Hyvin yksinkertainen asia. Jokainen kaivaa omaa lompsaa.
        Oma tahto sitten ajan kanssa rauhassa sopeutuu ja päättää joka hetki kaivaako lompsaa vai eikö kaiva lompsaa.

Ihmisiä on aina rikkaita ja vähävaraisia. Kymmenyksillä on "siunaus" jonka voi itse havaita. Olen itse nähnyt ihmisiä joilla ei tuloja ole, mutta eivät koskaan valita että jotakin puuttuisi ?! Miksi ?
        He ovat tyytyväisiä.
        Otetaan esimerkki;
        - Katselet eteisen lamppua ja se häiritsee kun kaupassa oli paljon hienompi.
        Kymmenyksien maksaja voi tilanteessa olla lamppuunsa tyytyväinen eikä se häiritse vähääkään.
        Tällä tavalla uskossaan pyhittynyt ihminen josta Jumalakin huolehtii ei ole turhamainen vaan ostaa tarpeeseen eikä turhamaisuuden vuoksi.

Jätä asia tuonnemmaksi ja edisty uskossa sellaisessa järjestyksessä kun asiat selviävät. Tutkiminen ei lopu koskaan.
        Mutta ihmisen pitää tehdä asiassa vakaa päätös olla rehellinen itselleenkin.

Opin alkeista aina aloitetaan kaikessa tieteessäkin. Ei hankalimmasta ja vaikeimmasta. Jokaisen lompsa on aina oma Adventtikirkossa. Siihen ei kukan aseta määräyksiä eikä seuraa maksujasi. Rahastonhoitaja on vaitiolovelvollinen, ja kolehtiin monet laittavat kuoressa nimettömänä suuriakin summia. Adventtikirkko on väärä paikka röystätätä lahjoituksilla, ei niistä kukaan tiedä ellei itse puhu.

Kymmenysasia opetetaan kirkossa ja on käytännössä, koska se on Raamatun käytäntö ollut aina.

Olen kirjoittanut tänne jotakin;
        http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5

yst. t. Jari Laurila

• tehtävänkuva?
        jarinhotelli kirjoitti:

Lisäys;

Minulla on täällä jotakin kivaa vähävaraisille;
        http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/02/kevyen-lompakon-reseptipankki.html

yst. t. Jari Laurila

>>>Minulla on täällä jotakin kivaa vähävaraisille;>Sen sijaan kirkko on valinnut määräaikaiseen työsuhteeseen yhden maallikkojäsenen, jonka tehtävänä on auttaa seurakuntia ja jäseniä kristilliseen vastuuseen (paljossa muussakin kuin rahaan) liittyvissä kysymyksissä.

• tehtävänkuva? kirjoitti:

>>>Minulla on täällä jotakin kivaa vähävaraisille;>Sen sijaan kirkko on valinnut määräaikaiseen työsuhteeseen yhden maallikkojäsenen, jonka tehtävänä on auttaa seurakuntia ja jäseniä kristilliseen vastuuseen (paljossa muussakin kuin rahaan) liittyvissä kysymyksissä.

Hei !

"Kristillinen vastuu" ? Minä en tiedä mistä on kysymys.

Itse olen ymmärtänyt seurakunta-demokratian omalla kohdallani siten että nk. olen 5 miljoonaa kertaa sanonut täälläkin että demokratian pestit niin kuin kaikki muukin demokratian valinta- myös seurakunnan demokratia on määräaikapestejä vapaaehtoistyössä. Kyseessä on yhdistystoiminta jossa tehdään maallikkovoimin yhdistyksen hyväksi yhteisessä harrastuksessa. Aivan kuin mikä tahansa yhdistys valitsee sihteerikköjä, istuvan taikka kokouksen puheenjohtajia, erilaisia erilaisten toimielinten tehtäviin -ryhmän työskentelyyn ja päätöksentekoon liittyviin asioihin -näissä on tasa-arvoisilla jäsenillä itsenäistä valtaa äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.
        Jokainen kantaa vastuun siitä mihin on lupautunut tai jättää vastuunsa.
        Itse 2006 kesäkuun alussa puhelimitse ilmoitin jättäväni maallikkovastuuni.

Ihmiset henkilökohtaisessa uskonelämässään muodostavat rakkaussuhteensa Jumalaan jokainen omansa ja kirkon tehtävä on luoda sellaiseen sellaiset puitteet että puitteet ovat Raamatun opetuksen mukaisia.

Yhdistystoiminnassa on aina säännöt joka yhdistuksellä.
        Ilman sääntöjä ei yhdistyksiä saa rekisteröityä suomessa.
        Nuo säännöt ovat seurakuntademokratian säännöt. Niiden mukaan ollaan tai mennään.

Jos jotakin pitäisi "auttaa" tähän vastuuseen niin itse ymmärtäisin että silloin joku lakki kourassa tulee hymyillen ja nöyränä ovelle kyselemään että sopiiko keskustella yhdistystoiminnan asioista ? Ja anteeksi että olen olemassa. heh.
        Nöyränä ja köyhänä avuksi sitten kyselemään mistä kiikastaa ja miten voidaan.
        Nappuloita on mitä painella, ovikelloja, puhelimia ja tietokoneen nappuja millä saa ihmisiin yhteyttä.

En minä ainakaan mitään muuta voi ymmärtää ja ajatella.

Kirkolla on palkkatyöntekijöitä. Heillä on esimies joka on työnjohtaja heille siis palkkahenkilöstölle.

On huomioitava myös että yhdistys on maailmanlaajuinen. Silloin on organisaation malli hyvin paljon korkia ja leviä ja toimielimiä sisältävä.
        Kaikissa tasa-arvoisia ihmisiä-. tasa-arvosten ihmisten ryhmissä, mutta tehtävät muuttuvat. Kun mennää ylöspäin ollaan tekemisissä organisaation strategisten kysymyksien kanssa, erilaisen strategisen johtamisen asioissa-
        ja ei olla enää yksilön kanssa yksilön asiassa, mutta itse asiassa kaikki pitää lähteä yksilön tarpeista aina. Kuitenkaan yksilön asioita henkilökohtaisella tasolla. Näillä erilaisilla organosaatio hallinnon toimielimissä on erilaisia vastuita kantavia ihmisiä riippuen minne sijoittuvat organisaation hallinnossa.
        Yksilön asia ei yleensä ole kuin hyvin lähellä- siellä missä on toiminut ja tunnetaan, siis henkilökohtaiset asiat. Ihmisten henkilökohtaiset yksityiset asiat ovat yksityisiä kuitenkin, eivät kuulu esim. taloyhtiöiden ja kerrostalojen yhteisiin asioihin koskaan kenenkään uskonnolliset taikka yksityiset asiat- ja minullakin on yksityiset kotisivut ja samanlaisia on miljoonia maailmalla, siis yksityisiä kotisivuja. -Vastuuasioista pitää aina sopia ihmisen kanssa henkilökohtaisesti siellä minne ensisijaisesti demokratiassa ihminen sijoittuu jäsenyydeltään taikka poissa olevana "piilojäsenenä." Kun istuu mukana menossa, on kirjoilla ja osallistuu toimintaan, silloin seurakunnan demokratia valitsee ihmisiä tehtäviin. Tämä merkitsee käytännössä sitä että jäsenien hanskat heilahtavat hiljaisissa käsiäänestyksessä ja joku on ensin ehdottanut jotakin henkilöä ja siitä äänestetään ilman arvosteluja. Tämä äänestys merkitsee seurakunnan ja -Jumalan tahtoa asiassa. Vaaleja ei voi käydä mummoteekerhoissa, ei perheseurapiireissä, ei käytävillä- Jonkun pössöön pitäisi tajuta valvoa jolla vastuu tässä asiassa ettei vaalit riistäydy käsistä jonkun parvekkeen alle, saunan lauteille, torille, vaan käydään tasa-arvoisten ihmisten ryhmää kuullen eikä 24h/vrk vuoden ympäri alahuulen heilutuksella jossa ei kenelläkään työrauhaa.

Näin minä ymmärrän vastuun seurakuntien ja kirkon demokratiassa ungefär pikaisesti pikaisimmat.
        Ihmisen oma henkilökohtainen asenne Jumalaan ja "uskollisuus" toki aina vaikuttaa ja yleensä onkin takana pidempi aika mukana että seurakunnan demokratia noteeraa hanskan heilutuksella. -Tämä on aina prosessi siis joku valinta aina on prosessi joka ei suju äkkiä.

yst. t. Jari Laurila

• tehtävänkuva?
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei !

"Kristillinen vastuu" ? Minä en tiedä mistä on kysymys.

Itse olen ymmärtänyt seurakunta-demokratian omalla kohdallani siten että nk. olen 5 miljoonaa kertaa sanonut täälläkin että demokratian pestit niin kuin kaikki muukin demokratian valinta- myös seurakunnan demokratia on määräaikapestejä vapaaehtoistyössä. Kyseessä on yhdistystoiminta jossa tehdään maallikkovoimin yhdistyksen hyväksi yhteisessä harrastuksessa. Aivan kuin mikä tahansa yhdistys valitsee sihteerikköjä, istuvan taikka kokouksen puheenjohtajia, erilaisia erilaisten toimielinten tehtäviin -ryhmän työskentelyyn ja päätöksentekoon liittyviin asioihin -näissä on tasa-arvoisilla jäsenillä itsenäistä valtaa äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.
        Jokainen kantaa vastuun siitä mihin on lupautunut tai jättää vastuunsa.
        Itse 2006 kesäkuun alussa puhelimitse ilmoitin jättäväni maallikkovastuuni.

Ihmiset henkilökohtaisessa uskonelämässään muodostavat rakkaussuhteensa Jumalaan jokainen omansa ja kirkon tehtävä on luoda sellaiseen sellaiset puitteet että puitteet ovat Raamatun opetuksen mukaisia.

Yhdistystoiminnassa on aina säännöt joka yhdistuksellä.
        Ilman sääntöjä ei yhdistyksiä saa rekisteröityä suomessa.
        Nuo säännöt ovat seurakuntademokratian säännöt. Niiden mukaan ollaan tai mennään.

Jos jotakin pitäisi "auttaa" tähän vastuuseen niin itse ymmärtäisin että silloin joku lakki kourassa tulee hymyillen ja nöyränä ovelle kyselemään että sopiiko keskustella yhdistystoiminnan asioista ? Ja anteeksi että olen olemassa. heh.
        Nöyränä ja köyhänä avuksi sitten kyselemään mistä kiikastaa ja miten voidaan.
        Nappuloita on mitä painella, ovikelloja, puhelimia ja tietokoneen nappuja millä saa ihmisiin yhteyttä.

En minä ainakaan mitään muuta voi ymmärtää ja ajatella.

Kirkolla on palkkatyöntekijöitä. Heillä on esimies joka on työnjohtaja heille siis palkkahenkilöstölle.

On huomioitava myös että yhdistys on maailmanlaajuinen. Silloin on organisaation malli hyvin paljon korkia ja leviä ja toimielimiä sisältävä.
        Kaikissa tasa-arvoisia ihmisiä-. tasa-arvosten ihmisten ryhmissä, mutta tehtävät muuttuvat. Kun mennää ylöspäin ollaan tekemisissä organisaation strategisten kysymyksien kanssa, erilaisen strategisen johtamisen asioissa-
        ja ei olla enää yksilön kanssa yksilön asiassa, mutta itse asiassa kaikki pitää lähteä yksilön tarpeista aina. Kuitenkaan yksilön asioita henkilökohtaisella tasolla. Näillä erilaisilla organosaatio hallinnon toimielimissä on erilaisia vastuita kantavia ihmisiä riippuen minne sijoittuvat organisaation hallinnossa.
        Yksilön asia ei yleensä ole kuin hyvin lähellä- siellä missä on toiminut ja tunnetaan, siis henkilökohtaiset asiat. Ihmisten henkilökohtaiset yksityiset asiat ovat yksityisiä kuitenkin, eivät kuulu esim. taloyhtiöiden ja kerrostalojen yhteisiin asioihin koskaan kenenkään uskonnolliset taikka yksityiset asiat- ja minullakin on yksityiset kotisivut ja samanlaisia on miljoonia maailmalla, siis yksityisiä kotisivuja. -Vastuuasioista pitää aina sopia ihmisen kanssa henkilökohtaisesti siellä minne ensisijaisesti demokratiassa ihminen sijoittuu jäsenyydeltään taikka poissa olevana "piilojäsenenä." Kun istuu mukana menossa, on kirjoilla ja osallistuu toimintaan, silloin seurakunnan demokratia valitsee ihmisiä tehtäviin. Tämä merkitsee käytännössä sitä että jäsenien hanskat heilahtavat hiljaisissa käsiäänestyksessä ja joku on ensin ehdottanut jotakin henkilöä ja siitä äänestetään ilman arvosteluja. Tämä äänestys merkitsee seurakunnan ja -Jumalan tahtoa asiassa. Vaaleja ei voi käydä mummoteekerhoissa, ei perheseurapiireissä, ei käytävillä- Jonkun pössöön pitäisi tajuta valvoa jolla vastuu tässä asiassa ettei vaalit riistäydy käsistä jonkun parvekkeen alle, saunan lauteille, torille, vaan käydään tasa-arvoisten ihmisten ryhmää kuullen eikä 24h/vrk vuoden ympäri alahuulen heilutuksella jossa ei kenelläkään työrauhaa.

Näin minä ymmärrän vastuun seurakuntien ja kirkon demokratiassa ungefär pikaisesti pikaisimmat.
        Ihmisen oma henkilökohtainen asenne Jumalaan ja "uskollisuus" toki aina vaikuttaa ja yleensä onkin takana pidempi aika mukana että seurakunnan demokratia noteeraa hanskan heilutuksella. -Tämä on aina prosessi siis joku valinta aina on prosessi joka ei suju äkkiä.

yst. t. Jari Laurila

>>>Hei !

"Kristillinen vastuu" ? Minä en tiedä mistä on kysymys.>>>

No ellet sattunut panemaan merkille, niin en esittänytkään kysymystäni sinulle, vaan teologian A- tai B-tohtoreille. He osaavat tähän kysymykseen vastata, johon sinä, ja useimmat seurakuntalaisetkaan varmaan eivät osaa vastata. Luulenpa, etteivät edes tiedä koko määräaikaisesta maallikkovirasta, joka heidän kymmenysvaroillaan on toteutettu ja jonka tarkoituksena on "auttaa heitä kristilliseen vastuuseen"... mitä se sitten tarkoittaneekaan... ?

Siitä on kysymys. Saa nähdä tuleeko vastausta tällä kertaa...

>>>Hei !

No ellet sattunut panemaan merkille, niin en esittänytkään kysymystäni sinulle, vaan teologian A- tai B-tohtoreille. He osaavat tähän kysymykseen vastata, johon sinä, ja useimmat seurakuntalaisetkaan varmaan eivät osaa vastata. Luulenpa, etteivät edes tiedä koko määräaikaisesta maallikkovirasta, joka heidän kymmenysvaroillaan on toteutettu ja jonka tarkoituksena on "auttaa heitä kristilliseen vastuuseen"... mitä se sitten tarkoittaneekaan... ?

Kiitos.

Olenkin vastannut hiukan omasta näkökulmastani joka koskisi minua-.
        Minulla joskus oli monenlaista määräaikaista demokratian yhdistystoiminnan tehtävää.

Työntekijät palkataan siis ne A ja B teologian pastorit toistaiseksi jatkuviin työsuhteisiin. Näin yleisimmin. Työmarkkinoilla tehdään toki määräaikaisiakin sopimuksia.

Seurakuntien yhdistystoiminnan vastuut ovat määräaikaisia sillä tavalla että organisaation toiminnan/ yhdistyksen erilaisiin tehtäviin valitaan tasa-avoisista jäsenistä mainitsemallani vaalitavalla yhdeksi- taikka kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Tällaiset ovat aktiivisesti toiminnassa mukana penkillä ja toiminnassa. Itse olen uupumisesta ja turhautumisesta inhimillisistä syistä jääntyt 2006 kesäkuussa toistaiseksi pois yhdistystoiminnan aktiivitehtävistä ja jäsenyydestä.
        Ihmisiä on joskus poissa joitakin aikoja erilaisista inhimillisista taikka maantieteellisistäkin syistä. Voivat olla silti uskovaisia taikka sitten luopumuksenkin tilassa toistaiseksi. San 24:16.

Kristillistä vastuuta voidaan tietenkin ymmärtää eri näkökulmista riippuen siitä mitä tarkoitetaan ja mistä on kysymys. Sitä et ole kertonut minkälaista kristllistä vastuuta perään kuulutat?
        Sitten voisi täsmentää. Olen kertoillut yhdistystoiminasta ja vapaaehtoistyön erilaisista tehtävistä vapaaehtoisjärjestön harrastustoiminnassa.
        Tietenkin Raamatun näkökulmasta voidaan kristillisellä vastuulla tarkoittaa erilaisia asioita.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

• tehtävänkuva?
        jarinhotelli kirjoitti:

Kiitos.

Olenkin vastannut hiukan omasta näkökulmastani joka koskisi minua-.
        Minulla joskus oli monenlaista määräaikaista demokratian yhdistystoiminnan tehtävää.

Työntekijät palkataan siis ne A ja B teologian pastorit toistaiseksi jatkuviin työsuhteisiin. Näin yleisimmin. Työmarkkinoilla tehdään toki määräaikaisiakin sopimuksia.

Seurakuntien yhdistystoiminnan vastuut ovat määräaikaisia sillä tavalla että organisaation toiminnan/ yhdistyksen erilaisiin tehtäviin valitaan tasa-avoisista jäsenistä mainitsemallani vaalitavalla yhdeksi- taikka kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Tällaiset ovat aktiivisesti toiminnassa mukana penkillä ja toiminnassa. Itse olen uupumisesta ja turhautumisesta inhimillisistä syistä jääntyt 2006 kesäkuussa toistaiseksi pois yhdistystoiminnan aktiivitehtävistä ja jäsenyydestä.
        Ihmisiä on joskus poissa joitakin aikoja erilaisista inhimillisista taikka maantieteellisistäkin syistä. Voivat olla silti uskovaisia taikka sitten luopumuksenkin tilassa toistaiseksi. San 24:16.

Kristillistä vastuuta voidaan tietenkin ymmärtää eri näkökulmista riippuen siitä mitä tarkoitetaan ja mistä on kysymys. Sitä et ole kertonut minkälaista kristllistä vastuuta perään kuulutat?
        Sitten voisi täsmentää. Olen kertoillut yhdistystoiminasta ja vapaaehtoistyön erilaisista tehtävistä vapaaehtoisjärjestön harrastustoiminnassa.
        Tietenkin Raamatun näkökulmasta voidaan kristillisellä vastuulla tarkoittaa erilaisia asioita.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

>>>Kristillistä vastuuta voidaan tietenkin ymmärtää eri näkökulmista riippuen siitä mitä tarkoitetaan ja mistä on kysymys. Sitä et ole kertonut minkälaista kristllistä vastuuta perään kuulutat?>>>

Siis MINÄ en peräänkuuluta mitään kristillistä vastuuta, vaan Adventtikirkko on Kai_A.n mukaan palkannut määräaikaisen työntekijän, jonka tehtävänä on "auttaa kristilliseen vastuuseen". Siis ADVENTTIKIRKKO peräänkuuluttaa tätä kristillistä vastuuta seurakunnilta ja jäseniltään, jota nyt sitten hieman ihmettelen, mitä se oikein KÄYTÄNNÖSSÄ mahtaa tarkoittaa? Miten "autetaan kristilliseen vastuuseen"?

>>>Lainaus Kai_A.lta

Sen sijaan kirkko on valinnut määräaikaiseen työsuhteeseen yhden maallikkojäsenen, jonka tehtävänä on auttaa seurakuntia ja jäseniä kristilliseen vastuuseen (paljossa muussakin kuin rahaan) liittyvissä kysymyksissä.

>>>Kristillistä vastuuta voidaan tietenkin ymmärtää eri näkökulmista riippuen siitä mitä tarkoitetaan ja mistä on kysymys. Sitä et ole kertonut minkälaista kristllistä vastuuta perään kuulutat?>>>

Siis MINÄ en peräänkuuluta mitään kristillistä vastuuta, vaan Adventtikirkko on Kai_A.n mukaan palkannut määräaikaisen työntekijän, jonka tehtävänä on "auttaa kristilliseen vastuuseen". Siis ADVENTTIKIRKKO peräänkuuluttaa tätä kristillistä vastuuta seurakunnilta ja jäseniltään, jota nyt sitten hieman ihmettelen, mitä se oikein KÄYTÄNNÖSSÄ mahtaa tarkoittaa? Miten "autetaan kristilliseen vastuuseen"?

>>>Lainaus Kai_A.lta

Sen sijaan kirkko on valinnut määräaikaiseen työsuhteeseen yhden maallikkojäsenen, jonka tehtävänä on auttaa seurakuntia ja jäseniä kristilliseen vastuuseen (paljossa muussakin kuin rahaan) liittyvissä kysymyksissä.

Hei !

Ahaa- Olisi ihan hyvä tietää missä asiayhteydessä on kirjoitettu, sillä yksittäisiä kappaleita ei voi irroittaa koskaan kokonaisuudesta asiayhteydestään ja tulkita sitten jonkun määrätyn oman tavoitteen tarkoituksin.

Mutta jos ajatellaan teoriassa tuota kappaletta missä mainitaan yksi henkilö moisissa hommissa ja jos henkilön perustehtävä määritettäisiin kuten sanot "auttaa kristilliseen vastuuseen koko kirkon henkilöstöjä ja maallikkojäseniä", niin minä ajattelisin seuraavanlaista ungefär;

Minulle tulee mieleeni joku konsulttitehtävä ensisijaisesti. On joku sälli tai sisko jolla on asiantuntemusta ensiksi vahva teologian tuntemus, että myös sitten hallinnolliset asiat mukaan lukien taitaa tajuta, että myös ymmärtää asioita jäsenien- ja palkattujenkin henkilöstöjen näkökulmista. Lisäksi kansainvälisessä kirkossa toimii- suomessakin suuri määrä kirkon yksiköitä humanitaarisista syistä, mutta niillä on tulosvastuu, ne ovat kirjanpitoyksiköitä, tai panosyksiköitä. Tällaisella hiipparilla sitten pitää olla tuntemusta myös liiketaloudelliseen ajatteluun että hyviin etiikan moraalin mukaiseen liiketoimintatapaan, asiakaskeskeiseen ja kysyntäsuuntaiseen ajatteluun. Hänen tulee osata siis liiketoiminnankin alue, mutta koska kirkko ei pidä liiketaloudellista voittoa arvoinaan ja päämääränään maksimoida liiketaloudellista voittoa- niin monenlaisen arvon yhteen sovittaminen ja strateginen johtaminen on tietenkin iso kakku.
        Tarvitaan ihmistä jolla on ymmärrystä hallinnollisiin strategioihin, toimintatapoihin niissä, -näiden kaikkien melko lailla kokonaisvaltaista ymmärtämistä. Tämä kaikki on hienoa tiedettä johon mahtuu paljon asiaa. Enemmän kuin tavallinen porkkanan purija voisi yhtäkkiä ajatellakaan.

Sanoisin näin että ensin itse kun olen lukenut 140 opintopistettä liiketoimintaosaamisen- ja johtamisen kursseja kaupallisina aineina 1980 luvulla, ja minulla on tänä vuonna kasassa 50 opintopistettä hallintotieteen aineita, ja lisääkin vielä muutama kurssi on tulossa joskus, -siksi ajattelen asiaa näin kun tiedän paljonko mahtuu asioita jos ajatellaan kirkon organisaatioita suomessa, näiden toimielimiä ja myös "yhtiöitä" niin siksi ajattelen näin, olen maallikoksi melko lailla hyvät tiedot omaava Raamatun tuntemuksessa, ja minulle tulee siksi mieleeni koko kakun runsas kirjo., jossa mielessäni piirrän rakenteita ylös ja sivusuuntaan.

Mutta vaikeinta onkin juuri aina eri sektoreiden suhteen sellainen prosessi joka on tehokas ja kykenevä organisoimaan, että myös tekemään sellaisia asiantuntijuuden interventioita joissa olisi kysymyksessä toiminnan rajoitetun rationaalisuuden tilan korjaaminen, osattisiin myös johtamisen eri alueiden markitys, johtaminen on sekin asia missä pitää ajatella hyvin monia asioita-
        Mutta vilkaise vaikka tänne minne laitoin esimiehden tehtävät; Se jo antaa kuvaa mitä kaikkea johtajan pitää osata, ja mitä kaikkea kakkuun kuuluu esimiehen tehtävinä:; http://jarinhotelli.blogspot.com/2011/08/ulkomaiden-tapahtumia.html
        (Linkin nimi ei ole oikein mutta siellä on esimiehen tehtävät) niihin voi lisätä vielä sen että johtaja on vastuussa itsestään ja ammattitaidostaan. Kannattaa kuitenkin ymmärtää heti ettei seurakunnassa ole kenelläkään noita esimiehen tehtäviä, esimies hommissaan merkitsee palkkahenkilöstöjen työnjohtoa.
        Seurakunnan vastuunkantajilla on sitten erilaisia tehtäviä; Saarna- Raamattu-tunti, -näiden hoitajia, erilaisia musiikkipuolen osaajia- kirkon toimielinten jäseniä ryhmätyöskentelyssä, avustusjärjestöjen edustajia, ja monenlaisia pikku-käytönnön tehtäviä- että myös seutakunnan vanhin, jota ei saisi nimittää johtajaksi minun mielestäni, vaan hän on henkilö joka osaa tarvittaessa hoitaa joka homman, ja tietää maallikkona edustaa tutkijana ja kokijana seurakunnan ja kirkon toimintaa. Osaa tuntea seurakunnan sisäisen toiminnan ja suhteen kirkkoon ja ymmärtää sen.

Minusta tämä kaikki on ensin tutkijan hommaa jos ei osaa olla johtaja jolla on ymmärrys kaiken kirkon toimintaprosessien asioihin. Aina lähdetään ongelmien tiedostamisesta- ja tunnistetaan rajoitetun rationaalisuuden tilat ja niitä kohteita on joka paikassa. Asiantuntujuutta tarvitaan jokaisessa pienessä tehtävässä. Deokratia itse valitsee voimavarojen mukaan, myös kirkko niin tekee. Kyse on siis johtamisen asioista joissa sitten tulee mieleeni lähinnä arvojen tunnustaminen ja luominen ja erilaisten toiminta-strategioiden suunnittelu, valinta ja evaluointi.

jatkuu heti alla..............

• jarinhotelli kirjoitti:

Hei !

Ahaa- Olisi ihan hyvä tietää missä asiayhteydessä on kirjoitettu, sillä yksittäisiä kappaleita ei voi irroittaa koskaan kokonaisuudesta asiayhteydestään ja tulkita sitten jonkun määrätyn oman tavoitteen tarkoituksin.

Mutta jos ajatellaan teoriassa tuota kappaletta missä mainitaan yksi henkilö moisissa hommissa ja jos henkilön perustehtävä määritettäisiin kuten sanot "auttaa kristilliseen vastuuseen koko kirkon henkilöstöjä ja maallikkojäseniä", niin minä ajattelisin seuraavanlaista ungefär;

Minulle tulee mieleeni joku konsulttitehtävä ensisijaisesti. On joku sälli tai sisko jolla on asiantuntemusta ensiksi vahva teologian tuntemus, että myös sitten hallinnolliset asiat mukaan lukien taitaa tajuta, että myös ymmärtää asioita jäsenien- ja palkattujenkin henkilöstöjen näkökulmista. Lisäksi kansainvälisessä kirkossa toimii- suomessakin suuri määrä kirkon yksiköitä humanitaarisista syistä, mutta niillä on tulosvastuu, ne ovat kirjanpitoyksiköitä, tai panosyksiköitä. Tällaisella hiipparilla sitten pitää olla tuntemusta myös liiketaloudelliseen ajatteluun että hyviin etiikan moraalin mukaiseen liiketoimintatapaan, asiakaskeskeiseen ja kysyntäsuuntaiseen ajatteluun. Hänen tulee osata siis liiketoiminnankin alue, mutta koska kirkko ei pidä liiketaloudellista voittoa arvoinaan ja päämääränään maksimoida liiketaloudellista voittoa- niin monenlaisen arvon yhteen sovittaminen ja strateginen johtaminen on tietenkin iso kakku.
        Tarvitaan ihmistä jolla on ymmärrystä hallinnollisiin strategioihin, toimintatapoihin niissä, -näiden kaikkien melko lailla kokonaisvaltaista ymmärtämistä. Tämä kaikki on hienoa tiedettä johon mahtuu paljon asiaa. Enemmän kuin tavallinen porkkanan purija voisi yhtäkkiä ajatellakaan.

Sanoisin näin että ensin itse kun olen lukenut 140 opintopistettä liiketoimintaosaamisen- ja johtamisen kursseja kaupallisina aineina 1980 luvulla, ja minulla on tänä vuonna kasassa 50 opintopistettä hallintotieteen aineita, ja lisääkin vielä muutama kurssi on tulossa joskus, -siksi ajattelen asiaa näin kun tiedän paljonko mahtuu asioita jos ajatellaan kirkon organisaatioita suomessa, näiden toimielimiä ja myös "yhtiöitä" niin siksi ajattelen näin, olen maallikoksi melko lailla hyvät tiedot omaava Raamatun tuntemuksessa, ja minulle tulee siksi mieleeni koko kakun runsas kirjo., jossa mielessäni piirrän rakenteita ylös ja sivusuuntaan.

Mutta vaikeinta onkin juuri aina eri sektoreiden suhteen sellainen prosessi joka on tehokas ja kykenevä organisoimaan, että myös tekemään sellaisia asiantuntijuuden interventioita joissa olisi kysymyksessä toiminnan rajoitetun rationaalisuuden tilan korjaaminen, osattisiin myös johtamisen eri alueiden markitys, johtaminen on sekin asia missä pitää ajatella hyvin monia asioita-
        Mutta vilkaise vaikka tänne minne laitoin esimiehden tehtävät; Se jo antaa kuvaa mitä kaikkea johtajan pitää osata, ja mitä kaikkea kakkuun kuuluu esimiehen tehtävinä:; http://jarinhotelli.blogspot.com/2011/08/ulkomaiden-tapahtumia.html
        (Linkin nimi ei ole oikein mutta siellä on esimiehen tehtävät) niihin voi lisätä vielä sen että johtaja on vastuussa itsestään ja ammattitaidostaan. Kannattaa kuitenkin ymmärtää heti ettei seurakunnassa ole kenelläkään noita esimiehen tehtäviä, esimies hommissaan merkitsee palkkahenkilöstöjen työnjohtoa.
        Seurakunnan vastuunkantajilla on sitten erilaisia tehtäviä; Saarna- Raamattu-tunti, -näiden hoitajia, erilaisia musiikkipuolen osaajia- kirkon toimielinten jäseniä ryhmätyöskentelyssä, avustusjärjestöjen edustajia, ja monenlaisia pikku-käytönnön tehtäviä- että myös seutakunnan vanhin, jota ei saisi nimittää johtajaksi minun mielestäni, vaan hän on henkilö joka osaa tarvittaessa hoitaa joka homman, ja tietää maallikkona edustaa tutkijana ja kokijana seurakunnan ja kirkon toimintaa. Osaa tuntea seurakunnan sisäisen toiminnan ja suhteen kirkkoon ja ymmärtää sen.

Minusta tämä kaikki on ensin tutkijan hommaa jos ei osaa olla johtaja jolla on ymmärrys kaiken kirkon toimintaprosessien asioihin. Aina lähdetään ongelmien tiedostamisesta- ja tunnistetaan rajoitetun rationaalisuuden tilat ja niitä kohteita on joka paikassa. Asiantuntujuutta tarvitaan jokaisessa pienessä tehtävässä. Deokratia itse valitsee voimavarojen mukaan, myös kirkko niin tekee. Kyse on siis johtamisen asioista joissa sitten tulee mieleeni lähinnä arvojen tunnustaminen ja luominen ja erilaisten toiminta-strategioiden suunnittelu, valinta ja evaluointi.

jatkuu heti alla..............

jatkoa edelliseen.................

Rahan käytössä on monenlaista sopimuksellisuutta ja sopimusta. Rahan käyttö on taidetta. Ymmärtääkseni tilanne on se että missä voittoa on se käytetään jonnekin tappioiden korjaamiseksi. Maailma on niellyt paljon rahaa että miljoona uskonratkaisun tehnyttä on tehnyt uskonratkaisun lähetyskentillä. Kotimaassa ei muuta juuri tehdä kuin kaivetaan lompsaa millä maksellaan papin palvelukset ja nautitaan ohjelmasta. OIgelmia on tässäkin millä motivoida ihmisiä jakamaan jäätelö ettei yksin söisi, Matt 28:18-20.
        Maallikoilta kysytään kakkia henkisiä, hengellisiä, taloudellisia ja teknisiä voimavaroja mahdollisuuksien mukaan.

Mutta minä sanoisin näin että kirkko on luonut terveen ja turvallisen pohjan teologisen Raamatun opin missä se on turvallinen ymmärtäen Ilm 14:12, Hebr 12:14, asiat. vain tuosta on ollut vuosituhannet kyse ja tulee aina olemaan. Kirkon tulee tarjota turvallinen yhteisö missä ihminen ei joudu harhaan siinä mitä kirkko opettaa. Eri mieltä ollaan mutta nuo Raamatun jakeet ovat se pohja jonka minä aina ihmisille kerron miten minä asian ymmärrän mikä on viimeisien aikojen kristinuskon ydin, se mahtuu noihin jakeisiin.
        Koskaan ei ole muusta ollut kyse Mooseksesta lähtien ja aikaisemminkin. Ilm 12:17.

Voimavarojen suuntaaminen. allokointi on hankalaa, myös motivointi,
        ja ehkä on ollut tästä jostakin tämän tapaisesta kyse sitten- straeginen johtaminen- toimeenpano- seuranta- Kirkossa on hengellisiä jumaluusopin osaajia kyllä- minusta on yksi kymmenysvarojen siunaus ollut kirkossa se että on vahva professionaalinen edustus, iso joukko tohtoreita teologeina kvalifikoituneina kukin sektoreilleen on äärettömän tärkeä asia että on maailman korkein tieto aina näin olemassa.
        - Mutta maallikkojen ikääntyminen ja motivoiminen on tulossa oleva ongelma.
        Kirkko on pitänyt jäsenmääränsä samana mikä on hyvä suoritus ikääntyvässä yhteisössä.

Johtaminen ja toiminnan suunnittelu on tärkeätä, ja mutta mitä enemmän on ns byrokratiaa sen enemmän se maksaa ja aikaa menee siihenkin- ja sanoisin siksi että oikea suunta minun mielestäni olisi että organisaatiorakenteen madaltuisivat joka tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että ihmiset osaavat ja ovat valmiita ottamaan vastuuta kaverin tehtävästä heti jos kaveri on poissa. Tässä on vastuuntunto yhdessä kun toimitaan. Tähän saakka itse kokisin että on ehkä totuttu liikaa pystysuoraan byrokratiaan jossa on koettu sitten käskytys joka on jäykkä ja hidas aina. Tarvitaan aina joustavuutta.

jatkuu heti alla...............

• jarinhotelli kirjoitti:

Rahan käytössä on monenlaista sopimuksellisuutta ja sopimusta. Rahan käyttö on taidetta. Ymmärtääkseni tilanne on se että missä voittoa on se käytetään jonnekin tappioiden korjaamiseksi. Maailma on niellyt paljon rahaa että miljoona uskonratkaisun tehnyttä on tehnyt uskonratkaisun lähetyskentillä. Kotimaassa ei muuta juuri tehdä kuin kaivetaan lompsaa millä maksellaan papin palvelukset ja nautitaan ohjelmasta. OIgelmia on tässäkin millä motivoida ihmisiä jakamaan jäätelö ettei yksin söisi, Matt 28:18-20.
        Maallikoilta kysytään kakkia henkisiä, hengellisiä, taloudellisia ja teknisiä voimavaroja mahdollisuuksien mukaan.

Mutta minä sanoisin näin että kirkko on luonut terveen ja turvallisen pohjan teologisen Raamatun opin missä se on turvallinen ymmärtäen Ilm 14:12, Hebr 12:14, asiat. vain tuosta on ollut vuosituhannet kyse ja tulee aina olemaan. Kirkon tulee tarjota turvallinen yhteisö missä ihminen ei joudu harhaan siinä mitä kirkko opettaa. Eri mieltä ollaan mutta nuo Raamatun jakeet ovat se pohja jonka minä aina ihmisille kerron miten minä asian ymmärrän mikä on viimeisien aikojen kristinuskon ydin, se mahtuu noihin jakeisiin.
        Koskaan ei ole muusta ollut kyse Mooseksesta lähtien ja aikaisemminkin. Ilm 12:17.

ja ehkä on ollut tästä jostakin tämän tapaisesta kyse sitten- straeginen johtaminen- toimeenpano- seuranta- Kirkossa on hengellisiä jumaluusopin osaajia kyllä- minusta on yksi kymmenysvarojen siunaus ollut kirkossa se että on vahva professionaalinen edustus, iso joukko tohtoreita teologeina kvalifikoituneina kukin sektoreilleen on äärettömän tärkeä asia että on maailman korkein tieto aina näin olemassa.
        Kirkko on pitänyt jäsenmääränsä samana mikä on hyvä suoritus ikääntyvässä yhteisössä.

Johtaminen ja toiminnan suunnittelu on tärkeätä, ja mutta mitä enemmän on ns byrokratiaa sen enemmän se maksaa ja aikaa menee siihenkin- ja sanoisin siksi että oikea suunta minun mielestäni olisi että organisaatiorakenteen madaltuisivat joka tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että ihmiset osaavat ja ovat valmiita ottamaan vastuuta kaverin tehtävästä heti jos kaveri on poissa. Tässä on vastuuntunto yhdessä kun toimitaan. Tähän saakka itse kokisin että on ehkä totuttu liikaa pystysuoraan byrokratiaan jossa on koettu sitten käskytys joka on jäykkä ja hidas aina. Tarvitaan aina joustavuutta.

jatkoa edelliseen.....................

Sanoisin että kirkon tehtävä on olla Pyhän Hengen- itsensä Jumalan johdossa ja tämä ymmärretään oikein. Se tarkoittaa että jokainen sälli ja likka on Pyhän Hengen kanssa tekemisissä ja Henki ohjaa ihmisen kaikkia toimia.
        "Johtajuuteen" ei saa puhua, sillä se tuo mielikuvaa että olisi joku "käskyttäjä"
        - Kukaan ei anna sydämestään sitä paikkaa ihmiselle joka kuuluu Jumalalle.
        Hengellisessä yhteisössä nyöyryys ja rakkaus kasvaa virkojen myötä- ihminen itse pienenee jatkuvasti päivä päivältä mutta Kristus kasvaa päivä päivältä.
        Näin se tulee jokaisen likan ja sällin kohdalla olla oli vastuu mikä hyvänsä.
        Tämä ymmärretään teoriassa kyllä.
        On vain vastuuta, rakkautta, palvelua, asiantuntijuutta, tiedollisuutta, voimavaroja, pyhitystä, tunnollisuutta ja ahkeruutta. Ei saa olla muuta. Ingenting annat.

Minä sanoisin heti että kirkon kaikille "johtaja" viroille pitää nimittää joku muu terminologia/ nimikkeet joka kuvaa vastuuta ja rakkautta palvelua.
        "pappi ja pastori" on sekin harhaanjohtava nimike. Viimeiset papin plantut elivät yli 2000 vuotta sitten ja pappisjärjestelmä päättyi ristille. Varmuuden vuoksi Israelin sukukirjat katosivat 70 jkr ettei kukaan pääse enää pappien perään. Papin piti olla Leevin heimoa ja Aaronin jälkeläinen aina. Ylipappi on elossa ja enkelit palveluksessa oikeassa teltassa; hebrealaiskirje kertoo asiasta.
        "Esimies" on sekin harhaanjohtava. Esimiehen tehtäviä ei oikein ole seurakunnissa. Kirkolla on yksi esimies joka on palkkahenkilöstöjen työnjohtaja. Esimies nimike on aika laaja ja se voi koskea vapaaehtoistyönkin
        vastuullisia mutta sekin antaa juuri väärää kuvaa. Kts se linkki minkä annoin.
        "Alamaisia" itsellänsä ei ole kenelläkään. Pitää ymmärtää tasa-arvoisten ihmisten ryhmä aina. Itsenäistä valtaa äänestyslappu toimielimissä joissa tasa-arvoisia ihmisiä. Alamaisia oli viimeksi anglosaksisessa kuningaskuntadoktriinissa 150 vuotta sitten. Ihmisten kanssa kun ollaan tekemisissä kuuluu asiaan aina vastavuoroisuus- informaalisuus- sopimukset ja sopimuksellisuus, tilivelvollisuus ihmiselle joka on jonkunlainen "subjekti" toimissaan mahdollisissa.
        Ei itsenäistä hallintaa ole kenelläkään minkäänlaisessa virassa. Itsenäinen toimivalta lukee virkasopimuksissa ja tilivelvollisuus.
        Aina ihmisen kanssa toimitaan jos ihmisen kanssa ollaan ihmistä koskevassa.

Tässä oli spontaanisti jotakin mieleeni tulevaa asian ympäriltä.

Jumalan siunausta kirkolla ja jäsenille
        Jari Laurila
        http://jarinhotelli.blogspot.com

>>>Hei !

Kyllä minä suurinpiirtein tiedän, mistä on kysymys, mutta runoilu vaatii aikaa ja nyt on liian myöhä, kun kello pärisee tavan mukaan kuudelta aamulla...

Ja huomenna matkalla. Kiinni pari viikkoa, jona aikana nettiin pääsy ehkä heikkoa. Minun vastaustani joudut odottamaan. Ehkä joku toinen... tai Nykyaika herää ja valistaa, mistä on kysymys. Kistillisen vastuun aiheesta taisi jotakin Nykyajassa ollakin muutama viikko sitten. Ainakin täällä muutaman verenpaine pyöri silloin uhkaavissa lukemissa. :)

• tehtävänkuva?
        jarinhotelli kirjoitti:

>>>Johtaminen ja toiminnan suunnittelu on tärkeätä, ja mutta mitä enemmän on ns byrokratiaa sen enemmän se maksaa ja aikaa menee siihenkin- ja sanoisin siksi että oikea suunta minun mielestäni olisi että organisaatiorakenteen madaltuisivat joka tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että ihmiset osaavat ja ovat valmiita ottamaan vastuuta kaverin tehtävästä heti jos kaveri on poissa. Tässä on vastuuntunto yhdessä kun toimitaan.>minusta on yksi kymmenysvarojen siunaus ollut kirkossa se että on vahva professionaalinen edustus, iso joukko tohtoreita teologeina kvalifikoituneina kukin sektoreilleen on äärettömän tärkeä asia että on maailman korkein tieto aina näin olemassa.

• näin *SE* menee
        Kai_A kirjoitti:

Kyllä minä suurinpiirtein tiedän, mistä on kysymys, mutta runoilu vaatii aikaa ja nyt on liian myöhä, kun kello pärisee tavan mukaan kuudelta aamulla...

Ja huomenna matkalla. Kiinni pari viikkoa, jona aikana nettiin pääsy ehkä heikkoa. Minun vastaustani joudut odottamaan. Ehkä joku toinen... tai Nykyaika herää ja valistaa, mistä on kysymys. Kistillisen vastuun aiheesta taisi jotakin Nykyajassa ollakin muutama viikko sitten. Ainakin täällä muutaman verenpaine pyöri silloin uhkaavissa lukemissa. :)

SDA Kirkkoa johdetaan USA:sta kuin globaalia yritystä jossa sijoitustoiminta on osana Pääkonferenssin ohjaamaa roolia.
        Pääkonferenssi ohjaa myös papistoa hengellisellä saralla ja sillä on enemmän valtaa kuin paavilla katolisessa kirkossa.

http://www.sdaapostasy.org/GCSDA-art84.htm

• Adventtikirkon
        näin *SE* menee kirjoitti:

SDA Kirkkoa johdetaan USA:sta kuin globaalia yritystä jossa sijoitustoiminta on osana Pääkonferenssin ohjaamaa roolia.
        Pääkonferenssi ohjaa myös papistoa hengellisellä saralla ja sillä on enemmän valtaa kuin paavilla katolisessa kirkossa.

http://www.sdaapostasy.org/GCSDA-art84.htm

kansainvälisellä keskustoimistolla on tosiaankin mahtava valta täällä Suomessa. Kerran pari vuoteen joku skäläinen apupappi käy täällä herätyspuheen pitämässä ja aina silloin tällöin johtokunnassa on mukana joku osastosta neuvonantajan roolissa.

No tuleehan sieltä Raamatuntutkisteluopas, joka täällä julkaistaan suomalaisten lyhennetämänä ja toimitamana, rukousviikkolukemiset ja joskus jonkun kampanjan mainos.

Kirkon säännöt (yhdyskuntajärjestys) on laadittu Suomen lakien mukaisena versiona kirkon kansainvälisistä säännöistä, ja ne antavat Suomen adventtikirkolle periaatteessa täyden itsenäisyyden. Suomen adventtikirkko on suomalaisten hallinnoima yksikkö, joka itsenäisesti päättää mitä täällä tehdään.

Jos täällä menee hyvin, voi lähettää ruusunkukat niille suomalaisille, joita suomalaiset ovat kirkon hallintoon valinneet ja jos menee huonosti niin ruusunpiikit voi laittaa samaan osoitteeseen.

• Jasper 11
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei !

yst. t. Jari Laurila

Adventtikirkon pastori tekee töitä vain lauantaisin, joten neljän päivän liksa 3000e /kk ...on 750 e/pvä. Ei huono?

• Pastorikunnan usko

Eihän adventtikirkon papit usko Jeesuksen pikaiseen takaisintuloon lainkaan.
      He vain uskottelevat muille ko. asiaa, että saisivat enemmän maallista mammonaa ja henkilöpalvontaa itselleen. Pastorit ovatkin enemmän rinnastettavissa harrastelijanäyttelijöihin. Heidän mottona on: "Tee niinkuin minä puhun, mutta älä tee niinkuin minä teen!"

• advr.

Kumpa olisikin edes noin, että puolet on oikein, mutta kun ei kai.

• veli#

Kuinka moni täälä palstalla tuntee Kain tai tietää jotain hänestä?
      Siunausta kaikille!

• tikullako silmään?

Minä tunnen miehen jokseenkin hyvin ja tunsin hänen isänsäkin ja kuulin hänen saarnojaan mm. Helsingissä. Tosin olin itse melko nuori silloin, mutta kuitenkin olen vanhempi kuin Kai itse.
      Muistan hyvin sen kun Kain isä Arvo Arasola joutui Kaisaniemessä (Unioninkadulla) liikenneonnettomuuteen ja menetti siinä rytäkässä henkensä ja Kai sattui istumaan samassa autossa isänsä vieressä etupenkillä. Siihen aikaan 1950-luvulla ei ollut autoissa turvavöitä ja siksipä Arvo lensi ulos autosta törmäyksen voimasta kun kuljettajan puoleinen ovi aukesi ja Arvo putosi kadulle ja ohi ajanut kuorma-auto murskasi hänen päänsä.
      Kain olen tuntenut ja nähnyt hänen kasvavan leskeksi jääneen äitinsä Afra Arasolan huomassa.
      On siitä sitten myös Kaillekkin elämän varrella tapahtunut yhtä ja toista, eikä kaikki ole ollut aina niin ruusuistakaan.
      Isän dramaattinen poismeno niin varhaisessa kasvuvaiheessa on luonnollisesti jättänyt poikaan elinikäiset arvet.

• tikullako silmään?

• hyvä tuotto

Jumalan sallimuksesta ei putoa edes hiuskarvakaan päästä ja kaikella on määräaikansa.
        Kuolihan Ellen Whiteltäkin kaksi hänen lastaan.

Raamatussa ilmoitetaan selkeästi että Raha = epäjumala.
        En usko että on Jumalan mielenmukaista harrastaa sijoitustoimintaa niinkuin Adventtikirkko tekee.

• Arvoitus xxxxx
        tikullako silmään? kirjoitti:

Jäi tuossa mieleen Arvo Arasolan eräs puhekkin, jonka voit kuunnella mikäli kiinnostaa:

http://www.audiopankki.com/?p=21

Adventtikirkon nimi on Suomessa vaihtunut useaan otteeseen ja myös oppikin maailmantuulien mukaan.
        "Maailman kohtalontie on ihan lukemisen arvoinen kirja ja paras minun tietämäni versio Uriah Smithin tulkintamallista, joka oli vallalla adventtiseurakunnassa 1870 -luvulta 1950 -luvulle.
        Valitettavasti niin Smithin kuin isänikin tulkinta on väärässä muutaman perusasian kohdalla."

Kuolema pitäisi olla selkeä "juttu" Kaille koska hänen isänsä on kirjoittanut kirjan aiheesta "Kuoleman Arvoitus".

• HÖPÖNLÖPÖN
        hyvä tuotto kirjoitti:

Jumalan sallimuksesta ei putoa edes hiuskarvakaan päästä ja kaikella on määräaikansa.
        Kuolihan Ellen Whiteltäkin kaksi hänen lastaan.

Raamatussa ilmoitetaan selkeästi että Raha = epäjumala.
        En usko että on Jumalan mielenmukaista harrastaa sijoitustoimintaa niinkuin Adventtikirkko tekee.

Höpönlöpön.

• Turhaan eläkkeestäni murehditte tai annatte asian varsin värikästä mielikuvistustanne vaivata.

Mandatumin kohdalla on kyse on työeläkettä vastaavasta eläkkeestä, jonka kirkko (siis ei Suomen adventtikirkko vaan kansainvälinen adventtikirkko) on maksanut niiltä vuosilta (14 vuotta) jotka olin lähetystyössä ja joita ei ole ollut mahdollisuus kattaa normaalissa suomalaisessa eläkejärjestelmä kata. Eläkkeen määrän perustana on se, eläke, jonka olisin samalta ajalta saanut, jos olisin Suomessa toiminut pastorina - eli jotakin hyödyllistä kirkon organisaatio lähetystyöntekijöiden kohdalla on onnistunutunut tekemään.

Valitettavasti ei sijoituseläkkeeseen ole ollut mahdollisuuksia. Mutta onneksi Herra pitää hulluistaan huolta ilman sijoituksiakin. :)

• onko uskoa?

Jätätkö laumasi sitten kun palkkalaisena et saa Adventtikirkolta rahaa?

Uskotko tähän Raamatun profetiaan?
        Mutta PALKKALAINEN, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän JÄTTÄÄ LAMPAAT ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.

• pyh!
        onko uskoa? kirjoitti:

Mutta PALKKALAINEN, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän JÄTTÄÄ LAMPAAT ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.

Olet täysi paskanpuhuja.

• sutta pakoon
        onko uskoa? kirjoitti:

Adventismi oli susi jo syntyessään, eli aidot lampaat lähtivät pakenemaan jo silloin kun näkivät adventismin suden tulevan.

• pyhpyh
        pyh! kirjoitti:

Olet täysi paskanpuhuja.

Typerää kielenkäyttöä. Ei ole Jumalasta.

• allekirjoitus tähän
        sutta pakoon kirjoitti:

Adventismi oli susi jo syntyessään, eli aidot lampaat lähtivät pakenemaan jo silloin kun näkivät adventismin suden tulevan.

Näin sivullisena totean, että tuputtelette tapojanne susista toisten ylle, vaikka lampaantaljanne alta näkyy joka määkäsyillänne tuo suden olemus ja luonto.

Mutta, mitäpä te luonteillenne voitte, koska sydämenne ja suunne eivät ole Kristuksessa, Jeshuassa. Ette todista Jeshuasta, etteka Jahwesta.

Eli, erinomaisesti kirjoituksissanne olemuksenne tulee esiin.

• hyhpyh
        pyh! kirjoitti:

Olet täysi paskanpuhuja.

Miksi käytät rumaa kieltä. Vastaisitko.

• pyh!
        hyhpyh kirjoitti:

Miksi käytät rumaa kieltä. Vastaisitko.

Se kuvaa parhaiten tekstinne luonnetta.

• onko uskoa? kirjoitti:

Nimimerkki onko uskoa kysyy jätänkö lauman, kun kirkko ei enää anna rahaa...

Uskon määrästä en tiedä, mutta jos raha olisi tärkein, olisin jättänyt nämä hommat jo kauan sitten.

• oma todistuksesi?
        allekirjoitus tähän kirjoitti:

Näin sivullisena totean, että tuputtelette tapojanne susista toisten ylle, vaikka lampaantaljanne alta näkyy joka määkäsyillänne tuo suden olemus ja luonto.

Mutta, mitäpä te luonteillenne voitte, koska sydämenne ja suunne eivät ole Kristuksessa, Jeshuassa. Ette todista Jeshuasta, etteka Jahwesta.

Eli, erinomaisesti kirjoituksissanne olemuksenne tulee esiin.

>>>Näin sivullisena totean, että tuputtelette tapojanne susista toisten ylle, vaikka lampaantaljanne alta näkyy joka määkäsyillänne tuo suden olemus ja luonto.

Mutta, mitäpä te luonteillenne voitte, koska sydämenne ja suunne eivät ole Kristuksessa, Jeshuassa. Ette todista Jeshuasta, etteka Jahwesta.>>>

Sinä, joka joka kirjoituksessasi puolustat adventisteja "susia" vastaan ilman mitään asiasisältöä vastauksissasi, et kuitenkaan sanallasikaan sano koskaan mitään Pyh!:iä vastaan. Hänenkö suun tunnustuksensa todistaa Jeesuksesta??

Sinulla ei ole koskaan mitään sanomista pyh!:n "lampaantaljoista", joten toteutatko itse Herrasi vai herrasi esimerkkiä "Jumala ei katso henkilöön". Tällä palstalla nimittäin kyllä katsotaan - ja tarkasti katsotaankin - henkilöön... ja sinäkin olet yksi niistä "aitoine" taljoinesi.

• kaksijakoista
        pyh! kirjoitti:

Se kuvaa parhaiten tekstinne luonnetta.

jaa-a, mitäs luonnetta sinun tekstisi kuvaa. Ei vaikuta uskovaisen tekstiltä.
        T. eräs adventisti

• KUTSU KUULUU!

Kirkkokuntana adventismi ja sen palkolliset ovat isästä perkeleestä syntyneet ja hänestä siinneet ja siihen adventtikirkon jäsentenkin on tyytyminen ja se heidän tulee tunnustaa.
      Babylonian kuninkaana toimii nykyään itse pimeyden ruhtinas, kuten kaikkien näiden USA:sta alkunsa saaneiden kirkkokuntien ja lahkojen johtajanakin.

LÄHTEKÄÄ SIIS SIITÄ ULOS te minun kansani, ettette joutuisi HEIDÄN SYNTEIHINSÄ osallisiksi.

• mikähän kutsu??

Taas tuo vääräsuun kertauslevy soi ja aivan omaa harhaansa tulkistee väärällä raamatunpaikalla. Tämä uloslähteminen on aivan muuta, kuin kirjoitat.
        Se ei tarkoita kenenkään ja minkään kirkkokunnan sisälle luettavaksi matraksi, että lähtekää tästä ulos. Että opettele ensin Sana ja tee parannus, jotta voit jotain puhua.

• eräs utelias
        mikähän kutsu?? kirjoitti:

Taas tuo vääräsuun kertauslevy soi ja aivan omaa harhaansa tulkistee väärällä raamatunpaikalla. Tämä uloslähteminen on aivan muuta, kuin kirjoitat.
        Se ei tarkoita kenenkään ja minkään kirkkokunnan sisälle luettavaksi matraksi, että lähtekää tästä ulos. Että opettele ensin Sana ja tee parannus, jotta voit jotain puhua.

>>>Tämä uloslähteminen on aivan muuta, kuin kirjoitat.>>>

No kerropa sinä sitten meille, mitä se oikein tarkoittaa, kun kerran tunnet Sanan ja tiedät, ettei se ainakaan adventisteja tarkoita?

a) KENEN pitäisi lähteä ulos?
        B) MISTÄ pitäisi lähteä ulos
        C) MIHIN pitäisi mennä?

• antiurputtaja
        eräs utelias kirjoitti:

>>>Tämä uloslähteminen on aivan muuta, kuin kirjoitat.>>>

No kerropa sinä sitten meille, mitä se oikein tarkoittaa, kun kerran tunnet Sanan ja tiedät, ettei se ainakaan adventisteja tarkoita?

a) KENEN pitäisi lähteä ulos?
        B) MISTÄ pitäisi lähteä ulos
        C) MIHIN pitäisi mennä?

A) sinun
        B) kodistasi
        C) lenkille

• antiurputtajalle
        antiurputtaja kirjoitti:

A) sinun
        B) kodistasi
        C) lenkille

Kiitos vain, mutta harrastan aivan kiitettävästi lenkkeilyä ja jopa nimenomaan kotini ulkopuolella, koska minulla on koira. Joten ei aivan nappiin mennyt nuo vastauksesi. Vilkaisepa sinne adventistien ohjeoppaaseen, mitä siellä sanotaan.

Miten on muuten oman lenkkeilysi laita?

• KUULE KUTSUA!

Ne, jotka eivät ymmärrä, eivätkä tahdo kuulla Jumalan kutsua ja siten tukkkivat korvansa kutsulta lähteä ulos BABYLLONISTA = PROTESTANTTISET KIRKKOKUNNAT. He ovat paaduttaneet sydämensä.

Nämä kaksisarvisen pedon (Rebublikaanit ja Demokraatit) valtakunnassa (USA) syntyneet ja siinneet uususkonnolliset kirkkokunnat ovat BABYLONIAA ja saatanan tarkoitusperiä edistäviä, joissa on vain Jumalisuuden ulkokuori kuten USA pedolla on karitsan "ulkomuoto", jotta saatanallinen petos olisi viekas ja eksyttäisi jopa valitutkin.

LÄHTEKÄÄ SIIS SIITÄ ULOS!!!!!!

• pyh!

Höpönlöpön.

Ilmestyskirjan antamat tuntomerkit Babylonista eivät sovi mihinkään muuhun kuin roomalaiskatoliseen kirkkoon, jonka porton tyttäriä ortodoksit ja protestantit ovat.

• pyh!

Emme hylkää JUmalan kansaa, adventisteja, vaikka sinä kyykäärmeen sikiö mitä huudat.

• lähdehän ulos.

Taas väärin, "kuule kutsua"".... Babylonia on muuta kuin protestanttiset kirkkokunnat.
        Mutta, saahan sitä meuhtoa, jos sen babylooniksi nimität.
        Toistaalta, turhaa suunpieksemistä se, että papit eivät saisi palkaa työstään ottaa, sekä myös eläkettä kartuttaa siinä vuosien saatossa. ts. kirkkojen palkanmaksun yhteydessä johonkin se eläkekertymä talletetaan. Siitä kait nyt on jauhamisessa kyse.

Tavallaan tuolla idealla on lähtenyt eräässä suuressa herätysliikkeessä evankelistat kentälle. Saivat jos saivat telttakokouksissaan jotain, jos maksoivat.
        Uskossa lähtivät, että Herra pitää huolen. Kyllähän Herra piti sitä huolta. Mutta tulot olivat niin pienet, että nyt .. ja tiedän asioita .... hyvä kun riittää elämiseen se kansaneläke. Jokapäiväisen leivän perään huokaisevat, että anna tänään se tämänpäivän leipä. Myös saarnamiehiä taisi liikkua samoilla eväillä.
        Mutta, kun se eläkepäivä on, niin tulot on olleet pienet ja hyvä kun nyt eletään.
        Eikä seurakunta enää kannata heitä. Siihen on herätty, ja nyt maksetaan kullekin se palkka, josta kartutetaan eläke etukäteen. Eli samasta se taitaa täällä adventtikirkon puolella olla kyse.
        Ts. on turha ihannoida Apostolisen ajan henkeä, jolloin kaikki oli yhteistä, eikä keneltäkään puuttunut mitään, vaan myytiin ja jaettiin. Se oli sitä aikaa, kun Fattenfall- ei myynyt sähköä, ei ollut bensa kallista, eikä vesi ollut mittarin takana.
        Myös vakuutuksetkin taisi olla veroineen pois. Ajat muuttuu ja pastoreille maksettakoon kussakin seurakunnassa riittävä palkka, sekä se eläketurva.
        Se on tätä aikaa se.
        Mutta pihalle huutajat saa kyllä hiljentyä kuuntelemaan Mestaria, eikä mökätä omantulkinnaisesti asoissa. Se vasta sitä jumalaista ulkokuorta on.
        Jos olet myynyt maasi ja mantusi, sekä jakanut seurakunnassa puutteessa olijoille, olet ollut oikealla tiellä, mutta se ei oikeuta Jumalan edessä vaatimaan muita, se on sitä ulkokuorta silloin.
        Tai jos olet tehnyt ilmaiseksi yhteiskunnalle sitten elämäntyösi, noin kristillisessä mielessä, niin ehkä sitten olet ollut sanasi tarkoittamalla tiellä, mutta Jumalan edessä sinulla ei ole oikeutta pitää mökää, se on sellaisen kalkitun haudan mukaista kuorta.

Sinulla ei ole mitään sanottavaa, vaikka saisit 400 ekua kuukaudessa, kaikki täällä on lahjaa, mitään ei ole sinun omaasi. Että se jumalisuuden ulkokuoren riisuminen voi alkaa omalta kohdaltasi ja babylon on siellä sydämessäsi. Sieltä pitäisi lähteä sinun pois, eli on opittava tuota sanaa..
        Meinaan, se köyhin, minkä tiedän, niin ei ollut edes vaihtovaatteita pesun ajaksi.
        Herra piti hänestä huolen, ja hän antoi enemmän Herralle, kuin kitiset sille, ettei olisi antaa edes kymmenystä Jumalan työhön, mitä nyt kirkossanne opetatte.

Kiinassa vankilassa, hakatut kristityt saaraajatodistajat, niin siitä pienestä leipäkannikasta, siitä ottavat kymmenyksensä ja antavat sille toiselle nälkäiselle suuhun.

.. vaihdan aihetta. Täällä meuhdotaan kirkkokunnan johtamisesta.
        Jos kirkko on niin laaja, kuin näkyy adventtikirkko olevan, niin jostainhan se on johdettava. Eli heillä on tuo tapa, enkä minä näe siinä väärää. En oikein tajua, mikä jotain riivaa, että järkeä ei osaa käyttää.
        Eri kirkoilla on oma tunnustusnäköalat. Näin ollen adventisteilla on täysi vapaus omata se oma tunnustuksensa, ja sitä silmäillen Vapahtajan nimi on monen huulilla, niinkuin muissakin kirkkokunnissa. Se on eriasia, millaisia lampaita siellä sisällä on, mutta kautta aikain lampaita on esiintynyt niin eri värisinä, että jos joku musta lammas on johonkin laumaan eksynyt, ei se tarkoita, että kaikki olisi mustia.
        Muutoin voidaan todeta, että katsojan silmässä on vikaa, ainakin värin erottelukyvyssä. No se siitä.

• lähdehän ulos:lle
        lähdehän ulos. kirjoitti:

Taas väärin, "kuule kutsua"".... Babylonia on muuta kuin protestanttiset kirkkokunnat.
        Mutta, saahan sitä meuhtoa, jos sen babylooniksi nimität.
        Toistaalta, turhaa suunpieksemistä se, että papit eivät saisi palkaa työstään ottaa, sekä myös eläkettä kartuttaa siinä vuosien saatossa. ts. kirkkojen palkanmaksun yhteydessä johonkin se eläkekertymä talletetaan. Siitä kait nyt on jauhamisessa kyse.

Tavallaan tuolla idealla on lähtenyt eräässä suuressa herätysliikkeessä evankelistat kentälle. Saivat jos saivat telttakokouksissaan jotain, jos maksoivat.
        Uskossa lähtivät, että Herra pitää huolen. Kyllähän Herra piti sitä huolta. Mutta tulot olivat niin pienet, että nyt .. ja tiedän asioita .... hyvä kun riittää elämiseen se kansaneläke. Jokapäiväisen leivän perään huokaisevat, että anna tänään se tämänpäivän leipä. Myös saarnamiehiä taisi liikkua samoilla eväillä.
        Mutta, kun se eläkepäivä on, niin tulot on olleet pienet ja hyvä kun nyt eletään.
        Eikä seurakunta enää kannata heitä. Siihen on herätty, ja nyt maksetaan kullekin se palkka, josta kartutetaan eläke etukäteen. Eli samasta se taitaa täällä adventtikirkon puolella olla kyse.
        Ts. on turha ihannoida Apostolisen ajan henkeä, jolloin kaikki oli yhteistä, eikä keneltäkään puuttunut mitään, vaan myytiin ja jaettiin. Se oli sitä aikaa, kun Fattenfall- ei myynyt sähköä, ei ollut bensa kallista, eikä vesi ollut mittarin takana.
        Myös vakuutuksetkin taisi olla veroineen pois. Ajat muuttuu ja pastoreille maksettakoon kussakin seurakunnassa riittävä palkka, sekä se eläketurva.
        Se on tätä aikaa se.
        Mutta pihalle huutajat saa kyllä hiljentyä kuuntelemaan Mestaria, eikä mökätä omantulkinnaisesti asoissa. Se vasta sitä jumalaista ulkokuorta on.
        Jos olet myynyt maasi ja mantusi, sekä jakanut seurakunnassa puutteessa olijoille, olet ollut oikealla tiellä, mutta se ei oikeuta Jumalan edessä vaatimaan muita, se on sitä ulkokuorta silloin.
        Tai jos olet tehnyt ilmaiseksi yhteiskunnalle sitten elämäntyösi, noin kristillisessä mielessä, niin ehkä sitten olet ollut sanasi tarkoittamalla tiellä, mutta Jumalan edessä sinulla ei ole oikeutta pitää mökää, se on sellaisen kalkitun haudan mukaista kuorta.

Sinulla ei ole mitään sanottavaa, vaikka saisit 400 ekua kuukaudessa, kaikki täällä on lahjaa, mitään ei ole sinun omaasi. Että se jumalisuuden ulkokuoren riisuminen voi alkaa omalta kohdaltasi ja babylon on siellä sydämessäsi. Sieltä pitäisi lähteä sinun pois, eli on opittava tuota sanaa..
        Meinaan, se köyhin, minkä tiedän, niin ei ollut edes vaihtovaatteita pesun ajaksi.
        Herra piti hänestä huolen, ja hän antoi enemmän Herralle, kuin kitiset sille, ettei olisi antaa edes kymmenystä Jumalan työhön, mitä nyt kirkossanne opetatte.

Kiinassa vankilassa, hakatut kristityt saaraajatodistajat, niin siitä pienestä leipäkannikasta, siitä ottavat kymmenyksensä ja antavat sille toiselle nälkäiselle suuhun.

.. vaihdan aihetta. Täällä meuhdotaan kirkkokunnan johtamisesta.
        Jos kirkko on niin laaja, kuin näkyy adventtikirkko olevan, niin jostainhan se on johdettava. Eli heillä on tuo tapa, enkä minä näe siinä väärää. En oikein tajua, mikä jotain riivaa, että järkeä ei osaa käyttää.
        Eri kirkoilla on oma tunnustusnäköalat. Näin ollen adventisteilla on täysi vapaus omata se oma tunnustuksensa, ja sitä silmäillen Vapahtajan nimi on monen huulilla, niinkuin muissakin kirkkokunnissa. Se on eriasia, millaisia lampaita siellä sisällä on, mutta kautta aikain lampaita on esiintynyt niin eri värisinä, että jos joku musta lammas on johonkin laumaan eksynyt, ei se tarkoita, että kaikki olisi mustia.
        Muutoin voidaan todeta, että katsojan silmässä on vikaa, ainakin värin erottelukyvyssä. No se siitä.

>>>Uskossa lähtivät, että Herra pitää huolen. Kyllähän Herra piti sitä huolta. Mutta tulot olivat niin pienet, että nyt .. ja tiedän asioita .... hyvä kun riittää elämiseen se kansaneläke. Jokapäiväisen leivän perään huokaisevat, että anna tänään se tämänpäivän leipä. Myös saarnamiehiä taisi liikkua samoilla eväillä.
        Mutta, kun se eläkepäivä on, niin tulot on olleet pienet ja hyvä kun nyt eletään.>Ajat muuttuu ja pastoreille maksettakoon kussakin seurakunnassa riittävä palkka, sekä se eläketurva.reilut 3000/kk) maksamiseen!

>>>babylon on siellä sydämessäsi. Sieltä pitäisi lähteä sinun pois, eli on opittava tuota sanaa..
        Herra piti hänestä huolen, ja hän antoi enemmän Herralle, kuin kitiset sille, ettei olisi antaa edes kymmenystä Jumalan työhön, mitä nyt kirkossanne opetatte.oikeaoppisesta sisarseurakunnasta.

>>>Eri kirkoilla on oma tunnustusnäköalat. Näin ollen adventisteilla on täysi vapaus omata se oma tunnustuksensa, ja sitä silmäillen Vapahtajan nimi on monen huulilla, niinkuin muissakin kirkkokunnissa. iankaikkisen piinan sadistijumalasta.

• Kolmas enkeli

Te olette antautuneet paatumukseen, irstauteen ja saatanan voimien alaisuuteen ja te palvelette Jumalaa vain huulillanne, mutta sydämenne on hänestä kaukana. Te olette juoneet Babylonin haureuden maljan ja joudutte siksi juomaan myös Jumalan vihan viinin, joka sekoittamattomana teille tullaan tarjoamaan.
      Te palvelette Babylonin ruhtinista, itse perkelettä ja saatanaa, joka on teidät sokaissut siksi te ette kuule Jumalan ääntä, ettekä Hänen kutsuaan.

VOI TEITÄ! Te olette adventisteina kadotuksen lapsia ja kuka pelastaa teidät siltä vihalta, joka Jumalan valtaistumeilta tulee kuluttavana tulena kerran polttamaan teidät niin, ettei se jätä teistä juurta eikä oksaa.
      Ellette kuule Jumalan käskyä lähteä ulos tuosta irstauden pesästä, eli adventismista, joka on pedon valtakunnasta lähtöisin ja joka valta teitä pitää orjanaan ja jonka käskytettävinä te olette.

LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS! Lähtekää ennen kuin on liian myöhäistä ja olette tulleet sen synteihin osalliseksi, jonka jäseniksi olette antautuneet.

• lähdepä sitten ulos

Taas näkyy väärä tuomari lihassa puhuvan ja tekevän suusyntiä mennen tullen.

Voivottelusi ei vaakuta muutakuin itseäsi.

Etkö vieläkään ymmärrä raamattua?

Jos Jumalan valtakunta on sisäisesti "teissä/meissä"... niin siinä todella sinä voit lähteä ulos ja tehdä parannuksen.

Herra sydämessäsi ei kerro Herrasta vaan herrasta ja siksi tuo raamatunpaikka on juuri haastamassa sinua uuteen elämään. Eli alapa toteuttaa raamattua.

• pyh!

Ota lääkkeesi. Olet eksyttäjä.

• HE EIVÄT KUULE.

Sääli vain, että sokeus ja kuurous ovat adventistien keskuudessa jo niin laajalle levinnyttä.

"Heillä on silmät, että he näkisivät ja korvat, että he kuulisivat, mutta he ovat sulkeneet silmänsä ja tukkineet korvansa näkemästä ja kuulemasta varoituksen ääntä ja JUMLAN KÄSKYÄ: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS!"

He eivät ymmärrä ostaa silmävoidetta, jotta näkisivät sen Babylonin irstauden, jonka keskellä ja alaisuudessa he ovat kuuluessaan jäseninä USA:sta lähtöisin olevaan adventismiin ja samalla ovat osa prostestanttista sekoitusta, joka on BABYLON.

• ei tuota tarvii kuul

Onkohan tuo benedin käsialaa. Hänellehän ei mene perille puheet. On komastunut vaikka mihin, kirkon alttaritauluista lähtien. Eihän sitä harhaista lammasta kuule millään kukaan, vaan jokainen kuuntelee temppelissään Herransa ääntä.
        Sillä sydänten ovellahan Herran on kolkuttanut ja astunut sisälle aterioimaan.
        Tämä on minun ruumiini, ja myös tuo malja, hänen verensä.
        Herra, Jeshua, on tehnyt sydämistä sen temppelin.

Eli eihän sinua voi kuunnella, koska et ole lukenut sanaa, siksi harhainen toistelusi on täällä esillä.

• kehoitus, neuvo

HE EIVÄT KUULE:lle

Jospa lopettaisit tuon meuhkaamisen ja käskyttämisen, koska Jumalakaan ei käskytä, vaan rakkaudessaan kehoittaa, neuvoo, sillä Hän kunnioittaa ihmisten valinnanvapautta. Teet vaan hallaa tuolla elämöimiselläsi, vaikka asia onkin itsessään ihan oikea.

"Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta SANOVAN (huom. ei käskevän): "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi...Ilm.18:4

• He vain luulevat

----Eihän sitä harhaista lammasta kuule millään kukaan, vaan jokainen kuuntelee temppelissään Herransa ääntä.----

Adventistit ovat Lusiferin valtuuttamien palkkapaimenten ohjauksessa ja vallan alla.
      Adventisten herrana hääri pimeyden enkelijohtaja Lusifer itse.

• ##
      Sijoittaja tri Arasola
      rahaa tulossa
      29.10.2013 00:01 ##

Vaikuttaa siltä, että joku on kare Kaikke siitä, että koettaa hyvin hoitaa leiviskänsä, myös taloudellisen. Mutta minä toivotan ihan oikeasti kaikkea hyvää Kaikke Kristuksessa. Joka on tutustunut Kaihin ihmisenä ja kristittynä, ei voi kuin kunnioittaa ja ihailla tuota Jumalan miestä, Jumalan juoksupoikaa.

antti

• väärä istutus

>>>Joka on tutustunut Kaihin ihmisenä ja kristittynä, ei voi kuin kunnioittaa ja ihailla tuota Jumalan miestä, Jumalan juoksupoikaa.

• näin se menee.
        väärä istutus kirjoitti:

>>>Joka on tutustunut Kaihin ihmisenä ja kristittynä, ei voi kuin kunnioittaa ja ihailla tuota Jumalan miestä, Jumalan juoksupoikaa.

"väärä istutus" ..... tuo henki mikä kumpuaa kirjoituksistasi, niin koko yrttiä sinussa itsessäsi ei ole, mitä edes istuttaa mihinkään.
        Vaan kuiva oksa, joka taivutuksissa vain ratisee ja odottaa tulta, .. tulen päämäärä on tuhka .... jonka yli Herrassa olevat tulevat kävelemään.

• helluntailaiselle
        näin se menee. kirjoitti:

"väärä istutus" ..... tuo henki mikä kumpuaa kirjoituksistasi, niin koko yrttiä sinussa itsessäsi ei ole, mitä edes istuttaa mihinkään.
        Vaan kuiva oksa, joka taivutuksissa vain ratisee ja odottaa tulta, .. tulen päämäärä on tuhka .... jonka yli Herrassa olevat tulevat kävelemään.

.... jonka yli Herrassa olevat tulevat kävelemään.

On se erinomaista nähdä, miten aikaisemmin keskenään riitelevät babylonialaiset eriseuralaiset ovat "löytäneet toisensa". Nyt ei sentään enää kärvennetä toisia iankaikkisesti helvetin tulessa, vaan lausutaan enää vain kadotustuomioita toisten yli, (koska ei osata Sanan avulla mitään perustella, kun ei ole sitä Sanan tuntemusta), ja nyt "ainoastaan" kävellään vain toisten yli "herrassa" - siinä babylonian herrassa. Se kun on se tuomari, jonka kenkiin hänen seuraajansakin asettuvat.

• onnea

onnea itsellesi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2503
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1556
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1334
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1140
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1080
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      24
      912
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      902
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      261
      893
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      212
      871
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      805
    Aihe