Hei kaikki !
En tiedä onko miehelläni kaikki kunnossa... Siis onko hänellä päässä vikaa tjsp?
Hän on ihana ja huomaavainen ja rakastan häntä, mutta kun hänellä napsahtaa, on hän täysi vastakohta itselleen.. Kun puhumme jostain asiasta esim. Siitä mitä meidän pitäisi hakea kaupasta ja että hänen pitäisi maksaa se, koska minulla ei ole rahaa ja maksaisin hänelle sen myöhemmin... Hän saattaa alkaa huutamaan ja paiskomaan tavaroita (mitä käteen sattuu) pitkin seiniä ja lattioita, väittäen että vien hänen viimeiset rahansa, olen vain rahan takia hänen kanssaan ja että olen päästä vikainen huora.. Kun riitelemme pelkään häntä.. Kerran hän ei löytänyt jotain tärkeää paperiaan, olin minä sen piiloittanut.. (en ollut edes koskenut) Sai hän kauhean kohtauksen ja huusi varkaaksi jne.. Hän on suuttuessaan rikkonut minulta tv:n, kolmen kaapin ovet, yhden huoneen oven, minulta kaksi puhelinta ja häneltä itseltään yhden.. Kerran hän yritti soittaa veljelleen, koska olimme menossa kylään. Hän soitti osoitetta muttei hän vastannut, mieheni hakkasi autoni kojelautaa ja paiskoi puhelinta lattialle ja karjui kuinka vetää häntä turpaan ku vitt* osata vastata puhelimeen!!
Kerran sanoin hänelle että tarvitsen maalin siihen kaapin oveen jonka olet rikkonut, alkoi huuto siitä, että vien hänen viimeiset rahat ja sen jälkeen hän hakkasi auton rattia ja painoi kaasun pohjaan (pelotellakseen että muka ajaisimme johonkin pahki)... Hän on tehnyt niin ainakin 3krt..
On hän kuristanut minua pari kertaa, potkinut, piettänyt nyrkkiä naaman edessä ''vi*tu haluan hakata sut niin että naama on tohjona''.. Uhannut hajoittaa asuntoni, polttaa autoni ja monesti kännissä huorittelee ja sanoo kuinka haluaa piekseä minut ja hakata päätäni altaaseen..
Hän juo joka viikonloppu yleensä... Tottakai sanon hänelle asiasta, hän suuttuu ja sanoo että rajoitan häntä jne... Eikä hän saisi viettää aikaa kavereidensa kanssa.
Tiivistettynä hän on todellä äkkipikainen ja hajoittaa yleensä aina jotain.
Syytän itseäni tästä kaikesta, koska hän aina sanoo ''en olis suuttunut, mutta sie ärsytit''.. Onko vika sitten oikeasti minussa.....
Kuitenkin hän vannoo rakastavansa minua ja haluaa olla kanssani..
Rakastan häntä ja minun on hankala luopua hänestä.. Mitä teeeeeeen??
Olen rikki ja rikki enemmän jos eroamme..... Tiedän että pidätte minua hulluna, kun vielä olen suhteessa.. Haluaisinkin kuulla teidän mielipiteen asiasta ja jos on omia kokemuksia..
Väkivaltaa parisuhteessaa?
30
533
Vastaukset
- haihdu
miten siedätkään tuollaista? oletko kotielämässänne nähnyt moista? oliko perheenne isä vastaavanlainen? sitten ymmärrän ett' se on tuuta ja siedät-mutta joe et ole lapsuuden kodissasi nähnyt tällasta,olet ihastunut täysin tasapainottomaan ,impulsiiviseen tyyppiin jolla on taustalla esim huonoa elämää. tai muuta ongelmaa mielensä kanssa. tai diagsoimaton adha.tämä on sairas parisuhde,katoa ennekuin saat jostain päähän esineestä tai mustan silmän.oikeesti,vaaran merkit ovat jo ! havahdu.olet hänen armoillaan.liian kiltti.
- -------------
Jo pelkästään aloittajan nimimerkki kertoo paljon: miten mahtaa uni tulla, kun vieressä on mies joka saattaa vaikka kuristaa kuorsaavaa tyttöystävää?
Aloittaja tosin vaikuttaa jo kauan sitten hyväksyneensä miehensä käytöksen, en kyllä ymmärrä miksi mutta siltä se vaikuttaa.
Ei kannata aloittajan ihmetellä jos nuoresta iästä huolimatta alkaa rytmihäiriöt tms häiritä, eihän tuollaista kukaan kestä terveenä.
Lyömistä, kuristamista, huorittelua, äkkipikaisuutta... Niistäkö on yhteinen onni tehty? - Väsynyt92
Omassa perheessäni ei ole esiintynyt väkivaltaa, ainakaan omien muistikuvien mukaan.. Hänen perheensä on kuitenkin ollut ihan pienestä asti aika hajanainen ja kasvanut ilman isää ja äidillä sen myötä rankempaa ollut kasvattaa lapsiaan. Kuviossa ollut ainakin joskus alkoholi. Olen yrittänyt lähteä monesti ja käskenyt hänen häipyä... Tulos on kumminkin se, että olen liian heikko luopumaan hänestä. Ja tekosyitä löytyy, kuten ''Hän muuttuu, Hän lupasi, että se on viimeinen kerta.. Yriitän ymmärtää, että hän purkaa lapsuuttaan minuun, koska se on ollut varmasti hankala jne jne...'.. Mutta tunnen eräänlaista häpeää, voinko sanoa kenellekkään tästä asiasta, muutakuin tuntemattomille netin kautta.. Tuomitaanko minut tästä kaikesta tai minua ei uskota, koska hän väittää toista. Tuntuu jotenkin nololta...
- Silmät auki!
Mitä kauemmin tuossa pysyt, sitä heikommaksi tulet ja sitä hankalampaa lähteminen on. Sinun on turha miettiä uskotaanko sinua vai ei. Tärkeintä on se, että pääset pois tuosta tilanteesta. Jos joku tuota hullua uskoo, se on hänen valintansa. Sinä tiedät, mikä on totuus ja se on tärkeintä. Et tarvitse päätökseen muiden hyväksyntää. Se on sinun päätöksesi, jonka sinä teet itsesi tähden.
Tuo "ymmärrän, kun hänellä on ollut niin vaikea lapsuus" -sonta on muuten sellainen ajatuskuvio, mistä sinun pitää päästää irti. Täällä nimittäin kirjoittelee väkivaltaisen isän lapsi, jolle äiti on pienestä lähtien hokenut, että "Isää pitää ymmärtää, kun sillä on ollut niin vaikea lapsuus". Tajusin jo lapsena, että tuo ajattelu oli ihan takalistosta. Mietin vain mielessäni, että "Entäs meidän lapsuus?"
Sama pätee tässä. "Entäs sinun elämäsi?" Vaikka ois jampalla ollut millainen lapsuus, se ei oikeuta sitä, että tekee muiden elämästä helvettiä. En minäkään omasta menneisyydestäni huolimatta ole alkanut muita ihmisiä rääkkäämään. On jokaisen oma valinta, selvittääkö menneisyyden traumojaan vai purkaako lastin muiden niskaan. Tuo mies on valinnut noin, mikä tekee hänestä samanlaisen nilkin kuin ne, jotka ovat häntä huonosti kohdelleet. On hänen vastuullaan hoitaa itsensä kuntoon. Siihen ei todellakaan tarvita jotain toista ihmistä nyrkkeilysäkiksi.
Häpeä kuuluu miehellesi, ei sinulle. Vaikka tunteesi viestittäisivät jotain muuta, pidä järkesi terävänä. Se on ainoa tapa selvitä sekopäiden kanssa.
Vielä yksi juttu, mikä on hyvä oppia niin varhain, kuin mahdollista. "Talk is cheap". Jos tahdot tietää, minkälaisen ihmisen kanssa olet tekemisissä keskity siihen, menevätkö hänen sanansa ja tekonsa yhteen. Jos eivät, usko tekoihin. Ne paljastavat sen, millaisen ihmisen kanssa olet oikeasti tekemisissä. Sanat ovat usein vain pintaa ja keino päästä pälkähästä. Tuo jätkä on jo onnistunut saamaan todellisuudentajusi vinksalleen. Kai sen olet itsekin huomannut?
- jätä se
sanallisen uhkauksen jäkeen seuraava vaihe on kiinni käyminen, mitä ilmeisemmin miehen mielestä olet jo hänen omaisuuttaan joten hän saa tehdä sinulle mitä tahansa.jätä se heti.
- sääli sairautta
älä ole naiivi,tulet olemaan tuhoon tuomittu sinisilmäisyyttäsi.nuorena mäkin sorruin samaan lässyyn ja oli ennä terveys sekä heninen ja fyysinen,tai menivätkin osittain.ero autti paranemisprosessissani.älä ole se äiti hoivaaja joka ymmärtää aina,olet kohde ,jota sairas mielinen kiusaa .itsepähän tiedät ennemmin tai myöhemmin.otteet tulevat kovenemaan,ja irtipääsysi.hän on jo nalkittanut sinut .ja sinä rapsu odotat ihmeitä,luuletko parantavasi hänet?älä nyt.
- ansaitset parempaa
Karmeelta kuulostaa. Äkkiä eroon. Joku kerta se vielä toteuttaa uhkauksensa ja tappaa sinut. Henkesi on vaarassa ihan oikeasti! Pääsi hän vielä tohjoksi joku päivä ihan oikeasti hakkaa. Mieti nyt, eihän kukaan terveellä järjellä varustettu ihminen edes puhu tuollaisia. Ei tulis mieleenkään normaalille ihmiselle tuollaiset ajatukset.
Älä kuuntele tunteitasi vaan ala toimia ja välittömästi.
Etsi äkkiä tukihenkilö ja hankkiudu eroon tuollaisesta tyypistä. Paljasta hänet kavereilleen. Ei kai ne nyt niin tyhmiä ole etteivät sinua usko. Olet todella mieleltään sairaan ihmisen kanssa ja hengenvaarassa. Puhu hänen veljelleen millainen kaveri on. Hänhän tarvitsee jo psykiatrista hoitoa.
Hanki asunto salaa ja häivy hiljaisuudessa, äläkä kerro osoitettasi ettei tule perässä. Kerro kotonasi vanhemmillesi, ja pyydä heitä tueksesi.
Olet sairaan ihmisen alistama, ja hyväksikäytettävänä. Rakkautta ei tuo ole. Ja tunteesi ei ole rakkautta vaan riippuvuutta. Hakeudu terapiaan ja käsittele oma mielesi kuntoon. Sinussa on jotain itsessäsi vialla, kun alistut tuollaiseen kohteluun.
Mieti mikä on tulevaisuutesi tuollaisen kanssa, sellaistako haluat elämäsi olevan.
Nyt jo aivan karseeta, ja ajan kanssa pahenee vaan ja väkivalta raaistuu.
Ja tee rikosilmoitus välittömästi pahoinpitelyistä, että sinulla on faktaa todisteeksi.
Ota kuntasi mielenterveyspalveluihin yhteyttä tai kriisikeskukseen, niitä löytyy joka pikkakunnalta.
Älä nyt vaan tuhoa elämääsi enempää. Yksikin päivä on liikaa.
Kadotat ihmisarvosi ja oman arvon tunteesi tyystin tuollaisessa suhteessa.
Toista rakastava ihminen ei käyttäydy noin rakastamaansa ihmistä kohtaan.
Eikä kenenkään pitäisi käyttäytyä toista ihmistä kohtaan väkivaltaisesti.- häivy ja äkkiä
Sinä rakastat häntä, mutta varmaa on, että tuo narisisti-psykopaatti ei rakasta sinua!
Katoa naristilta ja äkkiä. Hänen ainut päämäärä on tuhota sinut. Olet hänelle vain esine ja hyväksikäytettävä. Narsisti vihaa naisia ja se tauti ei parane koskaan.
Etkä ole edes parisuhteessa , sillä naristi ei pysty parisuhteeseen.
Ja puhuminen ja asian esille otto ei kannata, koska narsisti ei kuuntele, eikä halua hoitoon eikä muutu.
Se viimeinenkin ihanuus häviää suhteestanne kohtapuoliin jos hän on pesunkestävä narsistipsykopaatti. Alkoholinkäyttö kertoo jo kaiken ja käyttäytyminen juovuksissa ollessa ja sinun syyttely.
Lähde vielä kun voit, ennenkuin on liian myöhäistä ja jotain vakavampaa sattuu!
- 2 + 13
Olet lähesiriippuvainen, terve ihminen olisi lähtenyt tuosta jo ajat sitten. Uskot miehen lepertelyt, mutta teot puhuvat totta siinä missä puhe on halpaa. Nyt äkkiä pois tuosta suhteesta ennen kuin sattuu pahasti.
- väsyny92
Te kaikki puhutte minulle asiaa, itku silmässä sain lukea kirjoituksianne. Mietin miten tyhmä ja sokea olen, etten itse ole kaikkea tajunnut.. Olen vain alkanut uskomaan, että minä oikeasti rajoitan häntä, kun kiellän häntä esim juomasta ja että hän juo sen takia kun ärsytän häntä ja että hän käyttäytyy niin minua kohtaan, koska suututan hänet siihen pisteeseen.. Olen miettinyt miksi hän ei jätä minua, jos oikeasti olen niin hirveä häntä kohtaan? En tiedä onko se vain pelkkä tekosyy, että rakastan häntä, enkä sen takia ole lähtenyt itse? Joka kerta kun hän kohtelee minua kaltoin, sanon itselleni että nyt tämä saa riittää! Olenko vain läheisriippuvainen? Pelkään paljon muiden mielipiteitä siitä, jos eroamme. Hävettää sanoa ihmisille mitä hän on minulle tehnyt.. He varmasti ajattelevat että ei hän yksin ole kumminkaan riidellyt.. Ja mitä minä olen oikeasti tehnyt itse.. Haluaisin että minulla olisi edes yksi ihminen, johon voisin turvautua ja purkaa tämän kaiken, koska tämä on raskasta esittää olevansa onnellinen.. Mielessä pyörii myös se että en saisi parempaa... En usko että hänen perheensä uskoisi minua tässä asiassa ja osan hänen kaverinsa mielestä olen ollut itse syyllinen myös näihin tapahtumiin, enkä sitä kiellä. Olen sanonut hänelle tekeväni ilmoituksen hänestä, hän sanoo että nostaa minusta kunnianloukkaus syytteen ja minua kukaan usko. Myös uhkaillut että saisin katua sitä. Pelkään että joku saisi kuulla siitä tai että minulle tulisi syytteet liian vähäisistä todisteista. Kun ole kuin muutama kuva. (meikkipussi pitkin lattiaa, valokatkaisin rikki).. Enkä silloin kerran nostanu mitään, kun hän teki autooni pientä tuhoa, soitin poliisit paikalle ja he näkivät jäljet.
- Tsemppiä!
väsyny92 kirjoitti:
Te kaikki puhutte minulle asiaa, itku silmässä sain lukea kirjoituksianne. Mietin miten tyhmä ja sokea olen, etten itse ole kaikkea tajunnut.. Olen vain alkanut uskomaan, että minä oikeasti rajoitan häntä, kun kiellän häntä esim juomasta ja että hän juo sen takia kun ärsytän häntä ja että hän käyttäytyy niin minua kohtaan, koska suututan hänet siihen pisteeseen.. Olen miettinyt miksi hän ei jätä minua, jos oikeasti olen niin hirveä häntä kohtaan? En tiedä onko se vain pelkkä tekosyy, että rakastan häntä, enkä sen takia ole lähtenyt itse? Joka kerta kun hän kohtelee minua kaltoin, sanon itselleni että nyt tämä saa riittää! Olenko vain läheisriippuvainen? Pelkään paljon muiden mielipiteitä siitä, jos eroamme. Hävettää sanoa ihmisille mitä hän on minulle tehnyt.. He varmasti ajattelevat että ei hän yksin ole kumminkaan riidellyt.. Ja mitä minä olen oikeasti tehnyt itse.. Haluaisin että minulla olisi edes yksi ihminen, johon voisin turvautua ja purkaa tämän kaiken, koska tämä on raskasta esittää olevansa onnellinen.. Mielessä pyörii myös se että en saisi parempaa... En usko että hänen perheensä uskoisi minua tässä asiassa ja osan hänen kaverinsa mielestä olen ollut itse syyllinen myös näihin tapahtumiin, enkä sitä kiellä. Olen sanonut hänelle tekeväni ilmoituksen hänestä, hän sanoo että nostaa minusta kunnianloukkaus syytteen ja minua kukaan usko. Myös uhkaillut että saisin katua sitä. Pelkään että joku saisi kuulla siitä tai että minulle tulisi syytteet liian vähäisistä todisteista. Kun ole kuin muutama kuva. (meikkipussi pitkin lattiaa, valokatkaisin rikki).. Enkä silloin kerran nostanu mitään, kun hän teki autooni pientä tuhoa, soitin poliisit paikalle ja he näkivät jäljet.
Sinun tulee miettiä ensimmäiseksi sitä, että sinä olet turvassa. Viis miehen syytteistä, vaikka tuollainen paskiainen ansaitsisikin linnatuomion! Huolehdi, että pääset turvallisesti aloittamaan oman elämäsi. Ymmärrät varmaan, että täällä nämä kaikki kirjoitukset sanovat samaa, joten on sinulla ollut syytäkin valittaa.
Et sinä oikeasti rakasta miestäsi, vaan muidenkin kaltoinkohdeltujen ihmisten tavoin olet alistunut siihen kohtaloosi ja uskottelet itsellesi rakastavasi, koska pelkäät lähteä. Pelkäät jääväsi tulevaisuudessa yksin ja sitä, että kukaan ei usko sinua. Olet jollain tavalla varmasti myös läheisriippuvainen miehestäsi.
Väkivalta on pelkästään pahoinpitelijän syytä, ei uhrin. Mikään teko ei siihen oikeuta. Se on aina pahoinpitelijän oma, tietoinen valinta. Eivät kaikki käyttäydy väkivaltaisesti riitatilanteissa, eihän? Siten tiedät, että miehesi käytös ei ole normaalia.
Lähde tuosta suhteesta tai sinulle käy todennäköisesti jokin päivä todella huonosti.
- nyt vahva aikuinen
osa meistä vastaajista ovat kokeneet samoin,kuten nuorena minäkun ja naapurinkin nainen.et ole ainoa,häpeä kuuluu asiaan koska se vaan tulee vaikka ei sun olisikaan syytä häpeillä.joudut kohteeksi,ihmisten huulilla varmaan olet,joku aina näkee,kuulee asioista ja jutu muuttavat muotojaan.tiedän nämä jutut.katoa tai kadut sitä että jäit,koska olet voit olla jatjuessanne henkisesti romuna ja siipees saanut.sanopas kaverillesi että olet kertonut turvaverkostolle hänen uhkistaan ettet ole ainoa ja yksin tietoinen.mutta jos et uskalla kertoa,häivy ennekuin kaveri vetää silmäs mustaksi ja vetää köniin,se traumastisoi.
- HAhahahahahahahhahah
Hahaha mitäs oot niin huono!! Joillekin ne oikeat vaan napsahtaa.:) Hehee lyser!
- lapsi aikuinen olet
lapsekas kommentti ja ikääkin oli.....haise pahalle,ottaa nenään hah sulle pentu
- Luupissa
Itsellä hieman samanlainen tilanne päällä... Ainoana erona se että tiedän provosoivani, en soaa lopettaa ärsyttämistä riitatilanteissa. Tiedän että jos olisin hiljaa, en korottaisi ääntä, en haukkuisi, ei mieheni pimahtaisi. Jossain syvällä tajuan kuitenkin että vaikka oma käytökseni on väärin, ovat ne vain sanoja, toisin kuin miehelläni... Hän käy käsiksi. On ollut jos jonninmoisia mustelmia ja naarmuja, kämpässä milloin mikäkin paikka menee rikki.
En osaa lähteä tästä, en osaa päästää irti.- Been there,done that
Oletko miettinyt, että provosointisi on halua erota. Yrität kehittää riidan, jotta tämä toinen lyö ja saisit "helpon" syyn lähteä suhteesta. Kuten sanoit, et osaa lähteä suhteesta. Mitä pelkäät? Miksi et lähde? Miksi teet teidän molempien elämät kauheaksi? Ja miehesi tarvitsee hoitoa.
- Kokemuksen Miesääni
Niin aloittajalle kuin kaikille muillekin. Ei se äkkipikainen puoliso miksikään muutu teidän halustanne. Muutokseen pitää löytyä oma halu. Olette vain mahdollistajia kun siedätte tuollaista käytöstä itseänne kohtaan, miksi toinen muuttaisi käytöstään kun toinen on kuitenkin siinä?
Olen keskustellut useammankin tuttavan kanssa, joka on elänyt väkivaltaisessa ja alkoholin kostuttamassa suhteessa. Itsekin elänyt alkoholistin kanssa. Rakkaus on sokea, sitä aina toivoo että ne puheet muutoksesta kerta toisen jälkeen toteutuu ja lopulta huomaa vuosien menneen liman mitään muutosta. Tilanteeseen on vaan turtunut.
Eroaminen tekee varmasti kipeää, mutta kannattaakin miettiä tekeekö lopulta jatkuvat pettymykset kaikkine haukkuineen ja pahoinpitelyineen kipeämpää? - Been there,done that
Kaikkien kemiat ei vain toimi. Väkivaltainen etsii aina helpon uhrin. Käyttää toisen rakkautta hyväkseen ja itse ei rakasta tätä. Joskus vaihto toiseen ihmiseen auttaa, mutta kyllä suurin osa tarvitsee valkotakkisen apua.
- lääkäriin luuppikin
luuppi,kärsit läheisriippuvuudesta.sinäkin tarvitset henkistä apua ongelmiisi.olet aika nuori ehkä ka epätasapainoinen,kokematon elämässä.sairasta provokaatioita,kuvastaa että sulla on pahoja ongelmia henkisessä puolessa.huh huijaa
- Luupissa
...varmasti tarvitsen jollain tasolla myös minä apua. Korostan kuitenkin, en ole se joka aloittaa nämä tilanteet, yleensä ongelma on se että puolustan oikeuttani mielipiteisiin, sitä tarkoitin kun sanoin etten osaa lopettaa.
- oppeliini1
Hei Väsynyt, Tuo mies tuhoaa sinut aivan täysin.
Tosin on niiiiiiiiiiiiin HELPPOA lahota tuossa kurjuudessa, itkeä ja valittaa. Mutta ketä se hyodyttää?
Vaatii aivan pikkuisen vaivan näkoä irottautua tuosta helposta, tutusta ja noin kaameasta elämästä. Sinä PYSTYT elämään yksin! Ihminen tarvitsee happea ja vettä elääkseen. EI vakivaltaisia hirviomiehiä.
Joten tekemättä asiasta enempää numeroa, kerää kimpsusi ja kampsusi ja vain yksinkertaisesti poistu noista kuvioista. Mene ystäväsi luo, ellei sinua kukaan halua majoittaa, sitten turvakotiin kunnes loydät ikiomat 4 seinää, katon ja lattian.
Jätä mies rauhaansa, älä ota yhteyttä, älä vastaa viesteihinsä. Vain unohda koko peto!
Ellet osaa valita parempaa seuraa, olla yksin on miljoona kertaa terveempää.
Roinaa sinä et tarvitse (sitä kertyy ajan kanssa kuitenkin) vaan oman rauhaisan sopen jossa voi olla pitkin tai poikin ja jonne voi turvallisella mielellä mennä nukkumaan tyopäivän jälkeen. - hanki ihmisoppia
riitelyyn saattaa jäädä koukkuunkin,elikä tullut tapa tuntea ikäänkuin että elää joka solullaan kun saa kiksit siitä että saa härkkiä toisia.siinä on se huono puoli että ruokkii negatiivista ilmapiiriä itsekin.kannataa elää rauhassa,ja kuulostella oloaa,jos pinna on kireä,mene ystävän luo,soita tai kävelemään.syötte hyvin ja yrität saada puhuttua kaverisi kanssa.jos ei onnistu,hae oma luukku ja tapailkaa siitä huolimatta,molemmat saavat rauhan.en jaksaisi itse jakaa elämääni tuollaisten kanssa.mieleuummin itekseni,kaverien kanssa hengaan kuin suututtaisin toisen ja itseni-ja turpakäräjät pahimmassa tapauksessa.järjen käyttö sallittua.pura pahaa oloasi johonkin,lenkille,ym omaa juttua.päihteet ei käy!
- dilledong_
Heippa väsynyt92!
tiedän nimittäin mistä puhut, et ole ainoa tässä maailmassa, joka on samanlaisessa suhteessa. esimerkiksi täällä koneen toisella puolella on aikalailla samanlainen parisuhde.
en itsekkään uskalla pyytää tutuilta apua tai mennä juttelemaan jollekin, en tiedä onko tämä pelkoa vai pidänkö sitä ns. "nolona", jos menen avautumaan tilanteesta missä on vain yksi järkevä vaihtoehto; ero. mutta kun rakastaa liikaa ihmista, oppii antamaan koko ajan anteeksi ja siihen jää ns. kierre..
meidän parisuhteessa syy löytyy miehen alkoholin käytöstä.. olisi kiva jutella 2kesken vaikka lisää, jos haluat. Sillä tiedän mitä joudut kestämään. - kissa pöytään
puhukaa kumppenillenne kahden kesken kun tilanne on sopiva,eli kun selvänä ollaan.kertokaa miten koette ja puhukaa vastenmieleisestä humalaisesta miehestä.nostakaa kissa pöytään älkääkä nynnynä olko rakastavia hellyyden puuskiin sokeutuneita naisia.asat täytyy sanoa suoraan väkivaltaiselle ihmiselle,kun hän on ok ja selvänä.häpeä on seurananne ja se ei ole hyvä tila.häpeä saattaa olla pahimmassa tapauksessa kohtalonnekin,koska olette niin suossa ette näe koko tilannetta ja uskalla puhua tai lähteä,kunnes on se viimeinen tango,pahoinpitelyn uhrina oleminen,silloin viimein asia tulee likaisena kaikille selväksi..luuletteko ettei naapurinne ihan oikeesti kuule ja näe?
- Kokenut?
Väkivaltainen voi olla täysin selvin päinkin. Oma miehenikään ei koskaan ollut humalassa. Silti hän yritti tappaa minut. Hän ei halunnut puhua asiasta, koska hänen mielestään minun olisi tullut muuttua ettei miehen TARVITSISI olla väkivaltainen.
"kissa pöytään" et ole ilmeisesti itse kokenut väkivaltaa? Nämä asiat eivät ole niin yksioikoisia kuin annat ymmärtää.
Näin se ei mene kaikissa tapauksissa: "uhukaa kumppenillenne kahden kesken kun tilanne on sopiva,eli kun selvänä ollaan.kertokaa miten koette ja puhukaa vastenmieleisestä humalaisesta miehestä.nostakaa kissa pöytään älkääkä nynnynä olko rakastavia hellyyden puuskiin sokeutuneita naisia."
- mr nice guy
No kiltillä miehellä ei tee mitään.
- haluu pois
Minunkin mies on mitä mukavin, hieroo, kokkaa jne.
Riidan tullen on kuin toinen ihminen. Hän huutaa ja minä huudan takas. Saatan heittää jotain tavaraa lattialle mutta toinen käy oikeen käsiksi! Sen jälkeen minäkin alan käymään käsiksi. En voi sietää sellaista. Riidella voi mutta ei käydä käsiksi!
Olen vakavissani harkinnut eroa mutta se ei tule olemaan helppo! Mies roikkuu liikaa ja suuttuu jos puhuu erosta! Minulla ei ole enää äiti elossa eikä muitakaan sukulaisia tukiverkostona. Minulla ei ole ylimäärstä rahaa ja muuttoon tarttee paljon rahaa; muuttokuormaan, uuteen vuokratakuuseen... Olen tällä hetkellä työtön.
Pitää varmaan pettää äijää että se haluaa ite erota!- Entinen uhri
Juuri tuo arvaamattomuus on rankkaa. Koskaan ei voi heittäytyä kivaan turvalliseen olotilaan. Älä heitä pois arvokkaita elinvuosiasi tuollaiseen parisuhteeseen. Tiedän, ettei ole helppo lähteä parisuhteesta taloudellisista syistä ja muutenkin miettii onko ratkaise oikea. Mieti myös oletko lähimmäisriippuvainen. Pelkäänkö jääväsi yksin. Ulkopuolisen on vaikea antaa sen kummempia ohjeita kun ei tiedä tarkkaan teidän tilannettanne. Sen kuitenkin tiedän, että jos haluat aloittaa uuden turvallisemman elämän, se onnistuu. Jos olet työtön, käänny sosiaalitoimiston puoleen ja kysy mahdollisuutta saada asumistukea ja muutakin tukea. Tärkeää on ettet ala elämään on/of elämää. Tarkoitan elämää jossa eroatte-ette eroa-eroatte jne. Se vasta raskasta on.
- vm003
täällä myöskin vähän samanlainen tilanne´...meillä nämä kiinnikäymiset tapahtuu aina humalassa. Tiedän että olen itse se joka provosoi ja olen myös itse mieheeni käynyt käsiksi, mutta hänellä on aina tarve pistää vähän paremmaksi. Hän on kerran selvinpäin lyönyt avokämmenellä kasvoihin, vääntänyt kättäni sekä heittänyt minua painavalla esineellä josta jäi melkoinen mustelma...Humalassa hän on kuristanut ja hakannut päätäni lattiaan, potkaissut selkään niin, että kaaduin lattialle. Näissä tilanteissa olen itse myös lyönyt häntä puolustaakseni itseäni, mutta en koskaan kasvoihin. Se tunne kun koet olevasi jotain niin arvotonta, että toinen kokee voivansa hakata sinua...tässä suhteessa olen edelleen...niinpä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593225Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991- 44839
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830