Turhanpäiväinen infopläjäys

Eipä tämä asia tänne oikeastaan kuulu, mutta kerronpa kuitenkin. Ehkä joku on saattanut huomata, että luonnontieteet kiinnostavat minua. Tämä mahdollinen havainto pitää täysin paikkansa.

Olen avoimesti kertonut olevani kohtuullisen nuori juristi, mutta nyt minulla on uudet suunnitelmat. Mikä sai minut aikoinaan hakemaan oikeustieteeliseen, oli lähinnä kiinnostukseni ihmisoikeuksiin ja mahdollinen vaikuttaminen laajemmalla sektorilla. Luonnontieteet ovat kuitenkin olleet minulle se rakkain asia opiskelun saralla.

Olen jo muutamia vuosia miettinyt elämäni suuntaa, ja nyt vihdoin muutan ajatukseni todellisuudeksi. Kävin tänään työnantajani kanssa syvällisen keskustelun tulevaisuudestani ja hänen ansiostaan suunnitelmani helpottuivat.

Aion nimittäin hakea ensi keväänä opiskelemaan evoluutiobiologiaa, eli minusta tulee parhaassa tapauksessa kunnollinen evokki. Omat korkeat haaveni ovat tutkijanurassa, joten pyrin jatkamaan opintojani tohtorintutkintoon asti. Tästä suuri kiitos työnantajalleni, joka mahdollistaa tämän.

Tämä ei nyt tänne kuulunut, mutta ajattelin kuitenkin vuosien palstahistoriani huomioiden kertoa, että ärsyttävästä harrastelijasta tulee mahdollisesti ensi syksynä alan opiskelija. Ehkä osaan muutaman vuoden päästä kertoa enemmän molekyyli- ja solubiologiasta :)

56

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaperuutirello

      Heitit siis hukkaan lähes viisi vuotta elämästäni, onnea vain, urvelo!

      • kaperuutirello

        elämästäni po. elämästäsi. Ja lähes piti olla yli. Aikainen viikonloppu.


      • kaperuutirello kirjoitti:

        elämästäni po. elämästäsi. Ja lähes piti olla yli. Aikainen viikonloppu.

        En minä mielestäni heittänyt mitään hukkaan, vaan päinvastoin onnistumiseni tällä alalla näinkin hyvin mahdollisti tämän pitkäaikaisen haaveen. Et toki ole ainoa, joka tuohon suuntaan on ajatellut, mutta itse olen tyytyväinen päätökseeni.


      • ryj
        solon1 kirjoitti:

        En minä mielestäni heittänyt mitään hukkaan, vaan päinvastoin onnistumiseni tällä alalla näinkin hyvin mahdollisti tämän pitkäaikaisen haaveen. Et toki ole ainoa, joka tuohon suuntaan on ajatellut, mutta itse olen tyytyväinen päätökseeni.

        Hienoa, onnea ja menestystä. Olet varsinainen velho kun olet onnistunut heittämään hukkaan 5 vuotta kaperuutirellon elämästä. Totuuden nimissä on myönnettävä että kaperuutirello on onnistunut itsekin heittämään hukkaan yli puolet elonpäivistään.


      • ryj kirjoitti:

        Hienoa, onnea ja menestystä. Olet varsinainen velho kun olet onnistunut heittämään hukkaan 5 vuotta kaperuutirellon elämästä. Totuuden nimissä on myönnettävä että kaperuutirello on onnistunut itsekin heittämään hukkaan yli puolet elonpäivistään.

        "Hienoa, onnea ja menestystä."

        Kiitos!


      • watch anyway

    • hähäähää

      Just, yks aivopesty idiootti lisää opislelemaan satuja. Solingille oikee paikka.

      • Neiti on kovin katkera, kun siitä akateemisesta urasta ei pään vakavien puutteiden vuoksi tullutkaan mitään ja Solon se hommailee jo toista tutkintoa.

        Ymmärrän kyllä.


      • jyr

        Pakko sanoa tähän että nauratti vähän minuakin.
        Olisi nyt mennyt kuitenkin lukemaan ihan vaan biologiaa sillä ihan samat asiat siellä tulevat mutta ilman noita uskomushöystämisiä.

        Mutta jos hän tajuaa tämän mitä sanoin ja seuraa tarkasti opetusta niin kyllä hän voi löytää valon tuoltakin.

        Kuitenkin minusta vähän tuntuu siltä että Solon oli vähän liian yksinkertainen ja nenästävedettävä lakimieheksi eikä siksi pärjännyt niiden joukossa joille kelpaa vain faktatieto.

        Solon taisi tajuta tämän ja päätti sitten siirtyä kaltaistensa uneksijoiden pariin. Siellä hän ui kuin kala vedessä.


      • jyr kirjoitti:

        Pakko sanoa tähän että nauratti vähän minuakin.
        Olisi nyt mennyt kuitenkin lukemaan ihan vaan biologiaa sillä ihan samat asiat siellä tulevat mutta ilman noita uskomushöystämisiä.

        Mutta jos hän tajuaa tämän mitä sanoin ja seuraa tarkasti opetusta niin kyllä hän voi löytää valon tuoltakin.

        Kuitenkin minusta vähän tuntuu siltä että Solon oli vähän liian yksinkertainen ja nenästävedettävä lakimieheksi eikä siksi pärjännyt niiden joukossa joille kelpaa vain faktatieto.

        Solon taisi tajuta tämän ja päätti sitten siirtyä kaltaistensa uneksijoiden pariin. Siellä hän ui kuin kala vedessä.

        Mikä muuten on asiantunteva arviosi: paljonko maamme lakimiehissä on kreationisteja? En muista nimeltä kuin edesmenneen Paavo Hiltusen, mutta veikkaan silti rohkeasti että voisi olla yhä elävissä jopa 2-3 %.

        >Mutta jos hän tajuaa tämän mitä sanoin ja seuraa tarkasti opetusta niin kyllä hän voi löytää valon tuoltakin.

        Jos aikoo edetä tohtoriksi, joutuu varmasti seuraamaan opetusta aika tarkasti. Kumma kyllä esimerkit siitä, miten tällä tavoin löydetään kreationismin valo, ovat olemattoman vähäiset. Muistat varmaan krevolutionisti-ajoiltasi, että bilsanopiskelija tippitapitus ei ollut kuullut yhdenkään opettajan tai edes opiskelijan mainitsevan kreationismia edes sivulauseessa. Niin merkityksetöntä höpöhöpöä se sivistysmaissa on.


      • jyr kirjoitti:

        Pakko sanoa tähän että nauratti vähän minuakin.
        Olisi nyt mennyt kuitenkin lukemaan ihan vaan biologiaa sillä ihan samat asiat siellä tulevat mutta ilman noita uskomushöystämisiä.

        Mutta jos hän tajuaa tämän mitä sanoin ja seuraa tarkasti opetusta niin kyllä hän voi löytää valon tuoltakin.

        Kuitenkin minusta vähän tuntuu siltä että Solon oli vähän liian yksinkertainen ja nenästävedettävä lakimieheksi eikä siksi pärjännyt niiden joukossa joille kelpaa vain faktatieto.

        Solon taisi tajuta tämän ja päätti sitten siirtyä kaltaistensa uneksijoiden pariin. Siellä hän ui kuin kala vedessä.

        >>Olisi nyt mennyt kuitenkin lukemaan ihan vaan biologiaa sillä ihan samat asiat siellä tulevat mutta ilman noita uskomushöystämisiä.


    • sivullinen-94

      Tule Helsingin Yliopistoon, sinne olen menossa minäkin.

      • Anonymiteetin vuoksi en tule paljastamaan, että mihin yliopistoon haen, mutta eipä evoluutiobiologiaa kovin monessa paikassa voi opiskella.


      • Apo-Calypso
        solon1 kirjoitti:

        Anonymiteetin vuoksi en tule paljastamaan, että mihin yliopistoon haen, mutta eipä evoluutiobiologiaa kovin monessa paikassa voi opiskella.

        Ainakin Helsingissä, Turussa ja Jyväskylässä.


      • Apo-Calypso kirjoitti:

        Ainakin Helsingissä, Turussa ja Jyväskylässä.

        Bermudan kolmio, sanoisi kretu.;)


    • jyr

      Onnittelen Solon1 valinnastasi. Tuo on alue josta useimmin tullaan kreationisteiksi, kun tarpeeksi paljon tietoa saadaan niin ennenpitkää nähdään että kuinka ne asiat todella ovat. Kun luulemiset kaikkoavat niin evoluutioteoria menee niiden mukana.

      Tervetuloa siis joukkoon tummaan.

      • jyr

        Ja kohta kun olet Kristitty alkaa viini ja lapsimietymys olla samanlainen: ei yli kymmenvuotiasta ja mielellään rauhallisessa paikassa nautittuna.


      • "Onnittelen Solon1 valinnastasi. Tuo on alue josta useimmin tullaan kreationisteiksi, kun tarpeeksi paljon tietoa saadaan niin ennenpitkää nähdään että kuinka ne asiat todella ovat. Kun luulemiset kaikkoavat niin evoluutioteoria menee niiden mukana.

        Tervetuloa siis joukkoon tummaan."

        Minä kiitän. Katsotaan mutaman vuoden päästä, että olenko kääntynyt kreationistiksi, epäilen kyllä vahvasti :)


      • jyr
        solon1 kirjoitti:

        "Onnittelen Solon1 valinnastasi. Tuo on alue josta useimmin tullaan kreationisteiksi, kun tarpeeksi paljon tietoa saadaan niin ennenpitkää nähdään että kuinka ne asiat todella ovat. Kun luulemiset kaikkoavat niin evoluutioteoria menee niiden mukana.

        Tervetuloa siis joukkoon tummaan."

        Minä kiitän. Katsotaan mutaman vuoden päästä, että olenko kääntynyt kreationistiksi, epäilen kyllä vahvasti :)

        Jos Solon todella tarkasti yrität eritellä saamastasi opetuksesta sen mikä on todellista tietoa ja mikä uskomusta niin pääset pitkälle.
        Suosittelen että haastat luennoitsijat kysymällä että miten hänen väittämänsä on tieteellisesti todennettu.
        Asia on nimittäin niin että nuo päästelevät yleensä ilmoille pelkkiä kuluneita kliseitä siitä että jokainen ilmiö olisi muka evoluution tuotetta mutta eivät he kuitenkaan kykene väitteitään perustelemaan muuten kuin vetoamalla siihen että joku auktoriteetti niin sanoi.

        Tai sitten vetoamalla johonkin tuntemattomaan alueeseen muka evoluution tuotteena kuten vedottiin 20 v. Roska-DNA:han jota ei sitten ollutkaan.

        Joten älähän anna pettää itseäsi. Siis kusettaa, eli viilata linsiin jne. jos asia pitää evokielellä ilmaista että ymmärtäisit paremmin.


      • solon1 kirjoitti:

        "Onnittelen Solon1 valinnastasi. Tuo on alue josta useimmin tullaan kreationisteiksi, kun tarpeeksi paljon tietoa saadaan niin ennenpitkää nähdään että kuinka ne asiat todella ovat. Kun luulemiset kaikkoavat niin evoluutioteoria menee niiden mukana.

        Tervetuloa siis joukkoon tummaan."

        Minä kiitän. Katsotaan mutaman vuoden päästä, että olenko kääntynyt kreationistiksi, epäilen kyllä vahvasti :)

        >Katsotaan muutaman vuoden päästä, että olenko kääntynyt kreationistiksi, epäilen kyllä vahvasti :)

        No mutta ajattele mikä pyhimys sinusta tulisi Suomen kreationistien kutistuvaan joukkoon! Ja mikä tv-tähti Ojareksen kanavalle!

        Kannattaa kyllä harkita kreationismia, jos haluat saada käden käänteessä tuhansia hartaita ihailijoita (ja epäilemättä myös innokasta pesää). Evoilemalla tuo ei onnistu oikein millään eikä ainakaan nopeasti.


    • Totuudentorvettaja

      Onnea uudelle polulle

      • "Onnea uudelle polulle"

        Kiitos!


      • jyr
        solon1 kirjoitti:

        "Onnea uudelle polulle"

        Kiitos!

        Vaikka kenkkuilenkin joskus niin ei se ole henkilökohtaista. Evoluutioteoriahijaus vain närästää.

        Oikeasti olen iloinen puolestasi. Biologian tutkiminen on varmasti mielenkiintoisempaa kuin lakipuoli.


      • tieteenharrastaja
        jyr kirjoitti:

        Vaikka kenkkuilenkin joskus niin ei se ole henkilökohtaista. Evoluutioteoriahijaus vain närästää.

        Oikeasti olen iloinen puolestasi. Biologian tutkiminen on varmasti mielenkiintoisempaa kuin lakipuoli.

        Onhan se. Kenkkuilu on sinun palstahenkilösi vallitseva ja lähtemätön piirre.


      • nyyhh
        solon1 kirjoitti:

        "Onnea uudelle polulle"

        Kiitos!

        Ennenkuin olet opiskelusi päättänyt, mielipiteesi on jo muuttunut!

        Näissä oloissa nyt tässä välivaiheessa evoluvoidaan .....

        http://www.youtube.com/watch?v=psZePPDKbgI


      • nyyhh kirjoitti:

        Ennenkuin olet opiskelusi päättänyt, mielipiteesi on jo muuttunut!

        Näissä oloissa nyt tässä välivaiheessa evoluvoidaan .....

        http://www.youtube.com/watch?v=psZePPDKbgI

        >Ennenkuin olet opiskelusi päättänyt, mielipiteesi on jo muuttunut!

        Kuten kenellä esimerkiksi?

        Kreationismi ei ole biologian opiskelussa edes vitsin aihe. Se ei olhe kerrashan mithän.


      • nyyhh
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ennenkuin olet opiskelusi päättänyt, mielipiteesi on jo muuttunut!

        Kuten kenellä esimerkiksi?

        Kreationismi ei ole biologian opiskelussa edes vitsin aihe. Se ei olhe kerrashan mithän.

        Näitkö kuolleet kalat?


      • jyr
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Onhan se. Kenkkuilu on sinun palstahenkilösi vallitseva ja lähtemätön piirre.

        Kenkkuilu on ikävä luonteenpiirre minussa, sen tunnustan.

        Toinen piirre on se että evokkien tyhmyys ärsyttää. Ja se usen laukaisee kenkkuilunhalun.


      • tieteenharrastaja
        jyr kirjoitti:

        Kenkkuilu on ikävä luonteenpiirre minussa, sen tunnustan.

        Toinen piirre on se että evokkien tyhmyys ärsyttää. Ja se usen laukaisee kenkkuilunhalun.

        Niinhän se vaimon tai jonkun muun lähihenkilön "tyhmyys" usein laukaisee juopporatissakin ryypyn tarpeen.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Niinhän se vaimon tai jonkun muun lähihenkilön "tyhmyys" usein laukaisee juopporatissakin ryypyn tarpeen.

        Ihan offtopiccina mutta yleiseksi valistukseksi: Viinaa tulee ottaa mieluiten valmiiksi hyväntuulisena tai ainakin neutraalissa mielentilassa, ei koskaan niin että jokin jurppii niin perskeleesti.

        Jos näin toimittaisiin, 90 % viinan haitoista poistuisi keskuudestamme.


      • nyyhh kirjoitti:

        Näitkö kuolleet kalat?

        Olen syönytkin sellaisia tuhansia kertoja.


      • tosion
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ihan offtopiccina mutta yleiseksi valistukseksi: Viinaa tulee ottaa mieluiten valmiiksi hyväntuulisena tai ainakin neutraalissa mielentilassa, ei koskaan niin että jokin jurppii niin perskeleesti.

        Jos näin toimittaisiin, 90 % viinan haitoista poistuisi keskuudestamme.

        i dID ThIS WitH tHE woRd ThE AND thIS iS wHAt hAPpeNEd


    • Onnea uudelle uravalinnalle, teet aivan oikein!

      Itse en aikoinani hakeutunut opiskelemaan biologiaa vain siksi, koska isäni oli biologi, enkä halunnut mennä samoja latuja. Kadun tuota valintaani vielä vuosikymmenien jälkeenkin ja paikkailen edelleen asiaa lueskelemalla luonnontieteellistä kirjallisuutta paljon enemmän kuin luen oman alani. Pidän kyllä valitsemastanikin alasta ja olen ollut varsin onnekas urallani, mutta silti asia jäi vaivaamaan.

      Taloudellisesti tulet tuossa kyllä häviämään luultavasti paljonkin, mutta teet silti mielestäni hyvän päätöksen eikä rahan merkitystä pidä uravalinnassa liioitella. Sitä paitsi ei ole täysin mahdotonta, ettet pystyisi jollakin tapaa yhdistämään oikeustieteitä ja biologiaa tulevissa töissäsikin.

      • >Sitä paitsi ei ole täysin mahdotonta, ettet pystyisi jollakin tapaa yhdistämään oikeustieteitä ja biologiaa tulevissa töissäsikin.

        Voin hyvin kuvitella, että 20 vuoden päästä tuo yhdistäminen on melkein arkipäivää. Biologiaan liittyvät juridiset kysymykset saattavat jossain vaiheessa lisääntyä kuin kanit.


      • huolestunnu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sitä paitsi ei ole täysin mahdotonta, ettet pystyisi jollakin tapaa yhdistämään oikeustieteitä ja biologiaa tulevissa töissäsikin.

        Voin hyvin kuvitella, että 20 vuoden päästä tuo yhdistäminen on melkein arkipäivää. Biologiaan liittyvät juridiset kysymykset saattavat jossain vaiheessa lisääntyä kuin kanit.

        Juridiset asiat eivät ole ongelma!
        eihän ne ole ongelmana nytkään usassa kun siellä on voimassa ennenkuulumaton ihmisoikeuksien loukkauskampanja.

        http://www.youtube.com/watch?v=UL8q0xv8gUY


      • "Onnea uudelle uravalinnalle, teet aivan oikein!"

        Kiitos, tähän päätelmään tulin itsekin :)

        "Taloudellisesti tulet tuossa kyllä häviämään luultavasti paljonkin, mutta teet silti mielestäni hyvän päätöksen eikä rahan merkitystä pidä uravalinnassa liioitella. Sitä paitsi ei ole täysin mahdotonta, ettet pystyisi jollakin tapaa yhdistämään oikeustieteitä ja biologiaa tulevissa töissäsikin."

        Näinhän siinä väistämättä tulee käymään, mutta ei se raha tosiaan kaikki kaikessa ole. Ehkä nuo jotenkin pystyy jossain vaiheessa yhdistämään.


      • jyr

        Joo, Solon voisi haastaa evoluutioteorian oikeuteen valehtelusta, ja voittaisi jutun varmasti.


      • jyr kirjoitti:

        Joo, Solon voisi haastaa evoluutioteorian oikeuteen valehtelusta, ja voittaisi jutun varmasti.

        Siis oikein haastaa teorian oikeuteen?


    • DocTec

      Hieno valinta. Päinvastoin kuin joku tuolla sanoi, opiskeltuasi tätä jaloa tiedettä lisää, alkaa asiat selkeytymään ja uskon harhaopit tuntuvat taas kaukaisemmilta.
      Uskisten viesteistä paistaa läpi paniikki kun saadaan jälleen yksi oppinut keskustelija mukaan. :)

      Onnea uravalinnallesi.

      • Kiitos!


    • Pekka-

      Kaksi tutkintoa avaa "portteja" aivan eri tavalla kuin yksi. Tunnen muutaman Juristi/DI:n, ja heillä on kov akysyntä työelämässä..Juristi/Biologi oja ja tulee jatkossakin olemaan kova tutkintopari.


      Onnea valitsemallesi tielle.

      • Kiitos!


    • savinen maja

      Ihan turhaan lähet opiskelemaan evokki biologiaa! Lopun ajat alkaa hyvin pian! Et kerkiä saada tohtorin tutkintoa valmiiksi! Sen lisäksi Jeesus tuhoaa tullessaan takaisin Harmageddonin taistelussa kaikki pedonmerkin ottaneet......

      • Hyvä että kerroit! Ehtiikös maisterin papereita saada ennen Lopun aikoja? Tai edes kandidaatin?

        Kumman puolen muuten luulet voittavan Harmageddonin? Saatana on valmistautunut kauan ja hyvin eikä ole tyhmä. Suhteellisen tasaväkisten osapuolten kamppailuissa ei yleensäkään kannata olla liian varma lopputuloksesta, kun epätasaväkistenkin kisoissa sattuu ylläreitä!


      • DocTec
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hyvä että kerroit! Ehtiikös maisterin papereita saada ennen Lopun aikoja? Tai edes kandidaatin?

        Kumman puolen muuten luulet voittavan Harmageddonin? Saatana on valmistautunut kauan ja hyvin eikä ole tyhmä. Suhteellisen tasaväkisten osapuolten kamppailuissa ei yleensäkään kannata olla liian varma lopputuloksesta, kun epätasaväkistenkin kisoissa sattuu ylläreitä!

        Pitäisikö laittaa veikkaukselle sähköpostia että nyt olis hyvä ja tasaväkinen kohde tarjolla? Minkälaisia kertoimia mahtais penteleelle tulla? :)

        Minä laitan heti kympin perkeleelle.


      • hyvä karitsa

        Minä selvisin suhteellisen vähin vammoin tuosta viimevuotisesta 12.12.12 maailmanlopusta. 13p aamuna vähän janotti ja pientä päänkipua.


      • jyr
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hyvä että kerroit! Ehtiikös maisterin papereita saada ennen Lopun aikoja? Tai edes kandidaatin?

        Kumman puolen muuten luulet voittavan Harmageddonin? Saatana on valmistautunut kauan ja hyvin eikä ole tyhmä. Suhteellisen tasaväkisten osapuolten kamppailuissa ei yleensäkään kannata olla liian varma lopputuloksesta, kun epätasaväkistenkin kisoissa sattuu ylläreitä!

        Tuon tappeluksen lopputulos kerrotaan tässä.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Piet. 3:1&rnd=1383409608184


        Eipä tainnut gilgames ennustaa ihan samoin.



      • kynsiä

    • Onnea valitsemallesi uralle :) Olenkin hämmästellyt mielessäni kiinnostustasi ja laajaa tietämystäsi aivan alasi ulkopuolisesta aiheesta. Älä sitten kuitenkaan unohda palstaamme, vaan käytä tietojasi kreationistien valistamiseen ja heidän valheidensa kumoamiseen.

      • savusauna1

        Ei kerköö saada ukko pahanen valmitteeks yhtään mittään! Jeesus tulloon niin piaan, ja eiköhän siinä laaiteta kaiken maaliman turhanpäiväseet koulut kiinni kun taivaalta sattaa ilmestyskirjan mukkaan 50 killoo painavii helevitin kivvii.


      • savusauna1 kirjoitti:

        Ei kerköö saada ukko pahanen valmitteeks yhtään mittään! Jeesus tulloon niin piaan, ja eiköhän siinä laaiteta kaiken maaliman turhanpäiväseet koulut kiinni kun taivaalta sattaa ilmestyskirjan mukkaan 50 killoo painavii helevitin kivvii.

        Eihän tuossa ole mitään uutta.
        http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html


      • "Onnea valitsemallesi uralle :) "

        Kiitos!

        " Älä sitten kuitenkaan unohda palstaamme, vaan käytä tietojasi kreationistien valistamiseen ja heidän valheidensa kumoamiseen."

        Enköhän minä täällä pysy kiusaamassa :)


      • jyr

        HAH. Mikä laaja tietämys se on jos vähän Molokkia enemmän tietää?


    • *JC

      Enpä voi sanoa kovin paljoa kunnioittavani yhdistelmääsi oikeustiede/evoluutiobiologia. Olen opiskellut kahdessa tiedekunnassa, teknillisessä ja teologisessa (tuossa aikajärjestyksessä), ja sinänsä pidän tieteidenvälisyyttä arvokkaana asiana. No, kukin valitsee itse mielenkiintonsa kohteet, eikä tosin minulla edes ole teknillistä loppututkintoa.

      Sekä lakitieteen että evoluutio-opin näen hieman samanlaisina, dogmaattisina aloina. Ensimmäisessä uskotaan lakikirjaa, toisessa evotutkimuksia. Molemmille on yhteistä auktoriteetteihin vetoaminen ja melko vähäinen tarve itsenäiseen ja asioita sellaisinaan katsovaan ajatteluun.

      Kun on tarpeeksi paljon opiskellut ja lukenut, voi alkaa ehkä hieman paradoksaalisesti kavahtaa lukeneisuutta. Sillä loppujen lopuksi opiskelulla voi vain varsin rajallisesti ymmärryskykyään kehittää. Nähdäkseni ratkaisevaa ovat ne kyvyt, jotka Jumala on itse kullekin suonut.

      Mielestäni evojen ongelmat eivät ole siinä, etteikö teillä olisi riittävästi tietoa evoluutiosta. Päinvastoin, tietoa evoluutiosta tällä palstallakin on varmasti liikaakin. Tiedosta ei valitettavasti useinkaan seuraa ymmärrystä, vaan pahimmillaan jopa eksytys, totuudesta harhautuminen.

      Toivotan silti menestystä ja siunausta opinnoillesi. Ehkäpä on mahdollista että vielä tarkistat käsityksiäsi evoluutiosta, kun siihen tarkemmin perehdyt.

      • >Molemmille on yhteistä auktoriteetteihin vetoaminen ja melko vähäinen tarve itsenäiseen ja asioita sellaisinaan katsovaan ajatteluun.

        Hyvä, että kannatat asioita sellaisinaan katsovaa ajattelua. Täällä monet kretut väittävät että raamattua ei oikeastaan saisi edes lukea ennen kuin on uskomassa, vaikka sitä minusta tosiaan pitäisi lukea ihan sellaisenaan ja verrata kaikkeen muuhun ajan lähdemateriaaliin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      130
      1890
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1777
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1353
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1168
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      919
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      825
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      48
      801
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      11
      782
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      765
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe