lautasellisen hyvää ja ravitsevaa kaurapuuroa
Muistatko mitä sai kahdella kymmenellä pennillä?
26
305
Vastaukset
Elovenaa. Joka hemmetin koulu-aamu. Ei ihme, etten enää syö puuroja. enkä vellejä. Tuli sillon kiintiö täys. :(
- Kuka sut
silloin pakotti syömään, äiti?
Kuka sut kirjoitti:
silloin pakotti syömään, äiti?
Äitee just, se meidän hellapoliisi. Kouluun ei saanut lähteä tyhjällä vatsalla. Puuro on kuulemma terveellistä kasvavalle koululaiselle.
- Kyöstix
tosi..typy kirjoitti:
Äitee just, se meidän hellapoliisi. Kouluun ei saanut lähteä tyhjällä vatsalla. Puuro on kuulemma terveellistä kasvavalle koululaiselle.
Olko etes hillo- tai voisilmää puurossa?
Kyöstix kirjoitti:
Olko etes hillo- tai voisilmää puurossa?
Ei! Mun puuroon ei saa sekoittaa. Puuro puurona. Maidon join lasista.
Söitkö/ syötkö sinä puuroja?- Kyöstix
tosi..typy kirjoitti:
Ei! Mun puuroon ei saa sekoittaa. Puuro puurona. Maidon join lasista.
Söitkö/ syötkö sinä puuroja?Enempi muroja tai mysliä ja vähemmän puuroja.
Aamukahvi/-tee ja voileivät normijuttu. Laitoitko oikeen hienoosokeria puuroos? Kyöstix kirjoitti:
Enempi muroja tai mysliä ja vähemmän puuroja.
Aamukahvi/-tee ja voileivät normijuttu. Laitoitko oikeen hienoosokeria puuroos?En, ihan pelkästään puuroa vaan. Vaikka aina tuputettiin lisukkeita, mun mielestä se maistui omituiselle, jos siihen sekoittaa jotakin.
Noh, maistuu se pahalle muutenkin.- miesvm19671
tosi..typy kirjoitti:
En, ihan pelkästään puuroa vaan. Vaikka aina tuputettiin lisukkeita, mun mielestä se maistui omituiselle, jos siihen sekoittaa jotakin.
Noh, maistuu se pahalle muutenkin.Eli et ole kokenut totaalista nälkää :D Et siis ole opiskellut vai?
- Kyöstix
tosi..typy kirjoitti:
En, ihan pelkästään puuroa vaan. Vaikka aina tuputettiin lisukkeita, mun mielestä se maistui omituiselle, jos siihen sekoittaa jotakin.
Noh, maistuu se pahalle muutenkin.Puuron syöneenä jaksoi paremmin talsia kouluun?
Nykyään aamiaisella puurot kokeneet "inflaation" kun kaikenmoista muuta saatavilla kaupoista. miesvm19671 kirjoitti:
Eli et ole kokenut totaalista nälkää :D Et siis ole opiskellut vai?
En opiskellut nälkäisenä.
Kyöstix kirjoitti:
Puuron syöneenä jaksoi paremmin talsia kouluun?
Nykyään aamiaisella puurot kokeneet "inflaation" kun kaikenmoista muuta saatavilla kaupoista.No joo, mutta se aamupuuro ei ollut mun oma idea. Nykyään kuittaan aamiaisen jogurtilla ja hedelmällä, jos on aikaa. Heti amusta ei ole niin nälkä. Maha kurnii vasta tuossa klo 11 aikaan.
- miesvm19671
tosi..typy kirjoitti:
No joo, mutta se aamupuuro ei ollut mun oma idea. Nykyään kuittaan aamiaisen jogurtilla ja hedelmällä, jos on aikaa. Heti amusta ei ole niin nälkä. Maha kurnii vasta tuossa klo 11 aikaan.
Liikaa sokeria edelleen, arvaan. Tarvit enemmän protskuja.
- Kyöstix
tosi..typy kirjoitti:
No joo, mutta se aamupuuro ei ollut mun oma idea. Nykyään kuittaan aamiaisen jogurtilla ja hedelmällä, jos on aikaa. Heti amusta ei ole niin nälkä. Maha kurnii vasta tuossa klo 11 aikaan.
Sitten voi sanoa, että ajoitus on kohillaan. Kun kurnasee niin tietää...syömään.
Jos liikaa "tankkaa" aamulla niin ei tuu muuta kun väsy hetken päästä. miesvm19671 kirjoitti:
Liikaa sokeria edelleen, arvaan. Tarvit enemmän protskuja.
Voi olla. Pitää tasapainottaa ruokavaliota.
- miesvm19671
Kyöstix kirjoitti:
Sitten voi sanoa, että ajoitus on kohillaan. Kun kurnasee niin tietää...syömään.
Jos liikaa "tankkaa" aamulla niin ei tuu muuta kun väsy hetken päästä.Siis jos tankkaa liikaa sokereita jotka heittää verensokerin ja insuliinin tappiin jotka sitten romahtaa ja tulee se väsy. Syökää enemmän proteiinia ja vaikka jotain täysjyvää tai ruista hiilareiksi eli sokereiksi niin ei tuu noita oireita.
Kyöstix kirjoitti:
Sitten voi sanoa, että ajoitus on kohillaan. Kun kurnasee niin tietää...syömään.
Jos liikaa "tankkaa" aamulla niin ei tuu muuta kun väsy hetken päästä.Lounaskaan ei saisi olla ns. lämmin ruoka, se pistää meikäläistä nukuttamaan.
Kevyesti vaan.- miesvm19671
miesvm19671 kirjoitti:
Siis jos tankkaa liikaa sokereita jotka heittää verensokerin ja insuliinin tappiin jotka sitten romahtaa ja tulee se väsy. Syökää enemmän proteiinia ja vaikka jotain täysjyvää tai ruista hiilareiksi eli sokereiksi niin ei tuu noita oireita.
Ite valitsisin kananmunan, banaanin ja ruisleivän (riittävän ruispitoinen) rasvaisella juustolla aamupalaksi. Ei mitään sokeroituja jogurtteja, ne on pelkkää teknopaskaa. Jos haluaa jogurttia niin ihan jotain luonnonjogurttia mihin voi pilkkoa mausteeksi hedelmää hieman. Tai sekoittaa kuivattua marjajauhetta.
Ei tarvi juurikaan edes liikua ja kilot karisee ja kroppa voi oikein hyvin :) - miesvm19671
tosi..typy kirjoitti:
Lounaskaan ei saisi olla ns. lämmin ruoka, se pistää meikäläistä nukuttamaan.
Kevyesti vaan.Tietty, salaattia jossa on hieman jotain proteiinipitoista joukossa..
- Kyöstix
tosi..typy kirjoitti:
Lounaskaan ei saisi olla ns. lämmin ruoka, se pistää meikäläistä nukuttamaan.
Kevyesti vaan.Pelekästään sallaattipuolelle ja perunat ja soosi jätettävä muille
- miesvm19671
20 nallekarkkia osulan kiskalta :D
- miesvm19671
Niin ja pikkusiskolta pimppiä :D
- miesvm19671
miesvm19671 kirjoitti:
Niin ja pikkusiskolta pimppiä :D
Sairaampi kuin arvasinkaan :(
mannapuuro on ainut puuro mitä syön ja se oli 10 penniä
- tummaa puurua
Suklaamannansyöjä?
2 kymmenen pennin tikkaria ja yhden 20 pennin tikkaria.
Hopeatoffeen hintaa en muista.Yhden merkkarin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731676
- 107969
- 85809
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19653ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;190450- 26439