Niin väsynyt kaikkeen

mutta en luovuta

Tuntuu, että kaikki on elämässä mennyt aivan pieleen ja olen tehnyt paljon vääriä valintoja. Elämässäni on ollut paljon ikäviä asioita ja koen, etten ole saanut mitään tukea.

Kaikki ihmiset ovat kadonneet elämästäni ja minulla oli todellinen ystävä viimeksi lapsena. Muille olen ollut sellainen varakaveri.Välillä kelpasin porukkaan ja välillä jouduin kiusaamisen kohteeksi.Olen ilmeisesti ollut aina liian kiltti ja helppo kiusaamisen kohde, sillä muistan, että minua on usein haukuttu. En myöskään koskaan ole ollut mikään suosittu.Lähinnä olin se, joka vain yritti pysyä porukan mukana ja jonka läsnäoloon ei paljon kiinnitetty huomiota

Tietysti tunnustan myös omat vikana, mutta välillä ihmettelen sitä miksi minusta ei pidetä.Toisaalta kaikki nämä ikävät kokemukset ovat myös vaikuttaneet minuun todella paljon. Minusta on tullut paljon hiljaisempi, varovaisempi ja luottamus on kadonnut. On todella kamalaa ajatella, että toiset ihmiset ovat sanoillaan ja teoillaan vaikuttaneet siihen millainen olen. En ole koskaan ollut mikään todella sosiaalinen ja rohkea, mutta olisin varmasti ilman kiusaamista paljon itsevarmempi ja onnellisempi.Kiusaaminen teki pahaa jälkeä minulle jo valmiiksi ujolle ja herkällä ihmiselle.

En halua liioitella ja ymmärrän sen, että monet ovat kokeneet vastaavaa. Sen voin silti sanoa, että liika on liikaa. Minun elämässä tämä kaikki on kestänyt liian kauan. Olen aina uudelleen joutunut uhriksi. Ja jos minut on jätetty rauhaan niin sitten ei ole kavereita ollut montakaan. Aina epäsuosittu ja nyt lopulta jo väsynyt yrittämään. Minussa ei voi olla mitään niin suurta vikaa, että ansaitsisin tämän. Kai minulla on ollut ihmisten suhteen huonoa tuuria ja olen varmasti luonteeltani jotenkin erilainen.Ja silti niillä toisten haukkujilla on ollut monesti paljon kavereita, vaikka minusta he eivät olleet mitenkään miellyttäviä ihmisiä.

Vuosia sitten ajattelin, että mitä järkeä tässä elämässä on.Oli niin paha olla ja voimat lopussa. Nyt on parempi fiilis, mutta vieläkin ajattelen, että olen jotenkin epäonnistunut ja kaipaan kaikkia niitä kokematta jääneitä juttuja. Olen vasta nuori, mutta elämästäni on "kadonnut" vuosia ja pelkään, että nämä kokemukset heijastuvat elämääni vielä pitkän aikaa.

En tiedä miksi kirjoitin. Enkä sitä mitä tällä viestillä haen. Sen haluan sanoa, että älkää luovuttako. Minäkin yritän nyt aloittaa alusta ja unohtaa kaikki ikävät asiat. Haluaisin vihdoinkin olla onnellinen ja löytää ihmisiä, jotka pitäisivät minusta. Kuitenkin pelkään myös sitä, että sama jatkuu. Yritän silti suhtautua tulevaisuuteen positiivisesti.

28

3074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elavakuollut

      Pitääkin suhtautua positiivisesti, se on ainoa asia mitä monilla meistä on jäljellä. Sen kun vie pois, jäljelle ei jää mitään. Tänne on kiva anonyymisti kirjoitella, joskus voi joku trolli käydä moikkaamassa, mutta ainakin elämäsi ei ole yhtä säälittävä, kuin heidän. Joten tervetuloa foorumeille, ehkä tämä oli ainoa postisi, ehkä ei, itsellä ainakin tulee parempi olo, kun tietää, että saa jakaa omia vaikeuksia. Oli se terapeutille, tai kirjoitettuna nettiin.

      • mutta en luovuta

        Olen jo monia viestejä tänne aikaisemmin kirjoittanut, mutta tämä oli se ensimmäinen joka kertoo omasta elämästäni enemmän. Paljon on tullut koettua, liian paljon pahaa tähän ikään mennessä. Pitäisi pystyä vaan unohtamaan kaikki kamalat kokemukset. Ja se tuntuu kauhealta, että yksi asia elämässä voi muuttaa kaiken. Minun kohdallani muutto oli ratkaiseva tekijä moneen asiaan. Ne kaikki hyvät asiat huomaa vasta jälkeen päin. Minulla on paljon kiinnostusta uusiin juttuihin. Ärsyttää vaan se, kun tuntuu etten ole missään hyvä, vaikka olen harrastanut paljon eri asioita. Ja pitäisi vaan uskaltaa mennä kaikkeen mukaan, eikä hävetä itseään. Minulla ei ole mitään häpeämistä. Monilla muilla ihmisillä olisi ollut.

        Tästä aiheesta voisi jatkaa loputtomiin tai sitten vaan lopettaa jutut tähän, koska näitä asioita ei ole kiva muistella.


      • Waltteri55
        mutta en luovuta kirjoitti:

        Olen jo monia viestejä tänne aikaisemmin kirjoittanut, mutta tämä oli se ensimmäinen joka kertoo omasta elämästäni enemmän. Paljon on tullut koettua, liian paljon pahaa tähän ikään mennessä. Pitäisi pystyä vaan unohtamaan kaikki kamalat kokemukset. Ja se tuntuu kauhealta, että yksi asia elämässä voi muuttaa kaiken. Minun kohdallani muutto oli ratkaiseva tekijä moneen asiaan. Ne kaikki hyvät asiat huomaa vasta jälkeen päin. Minulla on paljon kiinnostusta uusiin juttuihin. Ärsyttää vaan se, kun tuntuu etten ole missään hyvä, vaikka olen harrastanut paljon eri asioita. Ja pitäisi vaan uskaltaa mennä kaikkeen mukaan, eikä hävetä itseään. Minulla ei ole mitään häpeämistä. Monilla muilla ihmisillä olisi ollut.

        Tästä aiheesta voisi jatkaa loputtomiin tai sitten vaan lopettaa jutut tähän, koska näitä asioita ei ole kiva muistella.

        Hei.Tuo oli kuin minun elämästäni.Olen nyt 55 vuotias,ja olen valinnut yksinäisyyden.Petyttyäni niin moniin ihmisiin,päätin että parempi olla yksin.Yksinäisyyteen kasvoin jo koulussa ollessa pikkupoika joutuessani silloisen opettajani johtamaan henkiseen pahoinpitelyyn,johon hän yllytti muut lapset mukaan.Opin siis jo varhain yksinäisyyteen.Tahdon vielä antaa neuvon.Sanoit ettet ole missään hyvä.Sinun ei tarvitse olla hyvä ja paras.Tämä kilpailuyhteiskunta on vääristänyt monien ajatukset.Riittää kunhan tekee parhaansa.-Elämä on kyllä minuakin kolhinut.Kolarissa infalidisoiduin.Ei kauaa kun menetin kaikki läheiseni ja rakkaani.Normaalistikin mennen elämään kuuluu pettymyksiä ja suruja,ja elämäähän tämä vain on vaikka vaikea tästä on iloita.Kiitollinen saamme olla niin kauan kuin on jokapäiväinen ruoka ja asunto jota voimme kodiksi sanoa ei vain nukkumispaikkana.


    • täällätoinen

      Hei "mutta en luovuta"! Olen käynyt samoja asioita läpi elämässäni kuin sinä. Olen aina koettanut löytää sen positiivisemman ja paremman tien kohti tulevaisuutta, mutta nyt minun täytyy tunnustaa eksyväni tieltä.

      Tällä hetkellä suurin murheeni on yksinäisyys. Kavereita ja "ystäviä" on, mutta silti olen yksinäinen. Tuntuu, ettei kukaan halua olla kanssani/tietää kuulumisiani, jos en itse ensin aloita keskustelua. Ja vaikka aloittaisin, ei silloinkaan kaikki vastaa.
      Täytyy tunnustaa, että on aika raskasta taivaltaa yksinäisenä tätä elämää.
      Toivon sydämeni pohjasta pääseväni tästä asiasta "yli" (unohtaa/keksiä jotain muuta?) nopeasti, koska tämä on häirinnyt normaalia arkeani jo pidempään ja saanut aikaan harmia.

      • kamala maailma

        Täällä kolmas. Viimeisin kiusaamisen kohteeksi joutuminen oli taas liikaa itsetunnolleni. Ihmiset ovat melkoisia piruja, joskus tuntuu, että lukeeko minulla otsassa, että potki/ hauku minua.
        Siinä yksi syy, miksen halua olla liian yhteisöllinen ja sosiaalinen. En luota ihmisiin. Onkohan tämä kyräily ja kiusaaminen enemmänkin suomalaisten juttu kuin muiden kansalaisuuksien?


      • tiedän sen
        kamala maailma kirjoitti:

        Täällä kolmas. Viimeisin kiusaamisen kohteeksi joutuminen oli taas liikaa itsetunnolleni. Ihmiset ovat melkoisia piruja, joskus tuntuu, että lukeeko minulla otsassa, että potki/ hauku minua.
        Siinä yksi syy, miksen halua olla liian yhteisöllinen ja sosiaalinen. En luota ihmisiin. Onkohan tämä kyräily ja kiusaaminen enemmänkin suomalaisten juttu kuin muiden kansalaisuuksien?

        Kaikki kansallisuudet tekevät samaa!


      • Kamala Suomi
        kamala maailma kirjoitti:

        Täällä kolmas. Viimeisin kiusaamisen kohteeksi joutuminen oli taas liikaa itsetunnolleni. Ihmiset ovat melkoisia piruja, joskus tuntuu, että lukeeko minulla otsassa, että potki/ hauku minua.
        Siinä yksi syy, miksen halua olla liian yhteisöllinen ja sosiaalinen. En luota ihmisiin. Onkohan tämä kyräily ja kiusaaminen enemmänkin suomalaisten juttu kuin muiden kansalaisuuksien?

        Viimeisen 20v aikana meillä ovat päässeet naiset valtaan tai ainakin vaikuttamaan lähes kaikkeen. Tuloksena on ollutilkeämielisyys, millä pyritään kiusaamaan ja nujertamaan mahdollisimman paljon toisia ihmisiä. Naisille toisten kiusaaminen on tapa käyttää valtaa.
        Tämä vastuuton ilkeämielinen naisvalta on johtanut siihen, että maasta on muuttanut muualle asumaan jo 1,3 miljoonaa Suomen kansalaista, joista suurin osa on hyvin koulutettuja ja/tai johtavassa asemassa olleita miehiä sekä miesyrittäjiä.
        Vasemmistofeministit (SDP) varastivat minulta 12 laittomalla veropäätöksellä 7 miljoonan varallisuuden ja veivät 200 työpaikkaa eli tehtailivat työttömyyttä.
        Tunnen vastaavia tapauksia täällä ulkomailla n 300. Kaikki kiusatut ovat miehiä ja heidän kiusaajansa puoluepoliittisia virkanaisia.
        Suomi tuhoutuu nykyiseen feministiseen helvettiinsä!


      • fsfsf
        Kamala Suomi kirjoitti:

        Viimeisen 20v aikana meillä ovat päässeet naiset valtaan tai ainakin vaikuttamaan lähes kaikkeen. Tuloksena on ollutilkeämielisyys, millä pyritään kiusaamaan ja nujertamaan mahdollisimman paljon toisia ihmisiä. Naisille toisten kiusaaminen on tapa käyttää valtaa.
        Tämä vastuuton ilkeämielinen naisvalta on johtanut siihen, että maasta on muuttanut muualle asumaan jo 1,3 miljoonaa Suomen kansalaista, joista suurin osa on hyvin koulutettuja ja/tai johtavassa asemassa olleita miehiä sekä miesyrittäjiä.
        Vasemmistofeministit (SDP) varastivat minulta 12 laittomalla veropäätöksellä 7 miljoonan varallisuuden ja veivät 200 työpaikkaa eli tehtailivat työttömyyttä.
        Tunnen vastaavia tapauksia täällä ulkomailla n 300. Kaikki kiusatut ovat miehiä ja heidän kiusaajansa puoluepoliittisia virkanaisia.
        Suomi tuhoutuu nykyiseen feministiseen helvettiinsä!

        Sulla ei taida olla kaikki kunnossa? Ärsyttää tämä keskustelupalstojen naisviha.


    • yksvaan

      Sinä olet varmaan introvertti. Kannattaa etsiä samanhenkisiä ystäviä. Voit oma-alotteisesti yrittää tutustua ihmisiin, ettet ihan jää sivulle kytäilemään. Joku voi luulla ettei sinua kiinnosta ihmiset.
      On olemassa ilkeitä ihmisiä jotka tahallaan syrjii jotakuta vaikka tämä yrittäisi tehdä tuttavuutta. Monilla "apinoilla" on iso apinalauma ympärillä. Tuskin siellä hirveen hyvä ilmapiiri on vaan lähinnä se on "kaverin" muiluttamista.

    • en luovuta fani

      Sanoit yhden kohdan hyvin ... nämä kiusauksen ja muut jäljet voit parantaa ja tulla
      entiseksi jokainen meistä kyllä tekee virheitä ja paljon et ole ainut!

    • Tympääntynyt yksinäi

      Moi!
      Kirjoituksesi oli niin kuin omasta elämästäni.Minua on potkittu päähän monesta eri elämän kantilta eli elämä ei ole tosiaankaan ollut helppoa koskaan. Vaikka olenkin naimisissa niin omia kavereita ei paljon ole kuin yksi kotipuolessa ja sinne matkaa. Monista luulin että he olisivat ystäviä toisin kävi. Kai olen niin vitun tylsä ihminen..
      Joskus haluaisi mennä johonkin ystävän kanssa vaikka laivalle mutta niitä ei ole. Paljon liikun netissä päivisin. Muutin tänne kaupunkiin miehen työn takia ja itselläni ei juuri nyt töitä ole.
      Joskus mietin mitä teen täällä??
      Mittani alkaa olla täynnä kaikkea sontaa ihmisten suunnalta n. 150 %.

    • Kiusattu ja pidetty

      Hei.
      Jäsentelet hienosti omaa elämänhistoriaasi ja omaa tunneherkkyyttäsi. Vastaat mielestäni itse, mitä sinun pitäisi tehdä, ja kuinka sinun pitäisi suhtautua omiin ajatuksiisi itsestäsi.
      Onnellisuus ei mielestäni löydy suurista tavoitteista tai monista ystävistä.
      Eikä varmaankaan siitä, kuinka kirjoitit pelkääväsi, että sama jatkuu.
      Yksi voimavarasi on mielestäni kykysi jäsennellä omia tunteitasi itseksesi ja halusi suhtautua yksinäisyyden tunteesta huolimatta positiivisesti tulevaisuuteen.
      Keskityt tämänhetkisessä elämäntilanteessasi mielestäni liikaa miettimään, miksi minusta ei pidetä. Se on subjektiivinen tunne sisälläsi.
      Varmasti sinusta pidetään, kun löydät vaikka jonkin itseäsi kiinnostavan järjestötoiminnan kautta samanhenkisiä ihmisiä ja sitä kautta hyviä ystäviä.
      Kun kirjoitit, ettet tiedä miksi kirjoitit tälle areenalle, vastaan että siksi, koska sinulla on hyvä itsekunnioitus ja tarvitset vähän potkua mennä ihmisten pariin.
      Varmasti löytyy ihmisiä, jotka pitävät seurastasi.
      Ja ei kannata olla loputtoman itsekriittinen, meillä muillakin on se ongelma, että emme ole täydellisiä.

    • Theo 2013

      Kirjoitan anonyymisti koska en taaskaan pystynyt kirjautumaan,no se siitä. Olet mielestäni aivan oikeassa kun kerrot asiostasi jotka lähes samanlaisena vaivaavat tuhansia suomalaisia,joten myös minun asiani ovat vähän saman tapaisia,mutta esim, ihmisten mielipiteistä kuinka jonkun kuuluisi olla ja elää niin empä juuri välitä ja koska en todellakaan ole ujo tuon mielipiteeni kuuluville vaikka kaupan kassa jonossa mikäli joku vinoilee ylläni olevista vaatteista suhteessa ikääni tai jotain samankaltaisia kommentteja milloin missäkin. Joten älä missään nimessä anna muitten määrätä sanomisillaan sinun käytökseen sillä usko pois kun kerran sanot ajatuksesi julki tulee paljon parempi olo kuin että jäät vatvomaan asiaa loppu elämäsi ajaksi.Lopulta huomaat miten helppoa pieni ääneen purkautuminen on ja saat varmaan monelta ihmiseltä sympatiat vaikka eivät tulisikaan olalle taputtamaan,koeta pärjätä ja muista että sinä olet sinä ja muut on mitä on.

    • mutta en luovuta

      Kiitos kaikille viesteistä! Päässä pyörii monenlaisia ajatuksia ja välillä tuntuu olevan niin hukassa.On niin paljon kysymyksiä ilman vastauksia. Välillä elän "menneessä" ja sorrun jossittelemaan milloin mitäkin. Sitten on taas niitä hyviä kausia, mutta jonkun ikävän tapahtuman johdosta voi taas epävarmuus tulla takaisin. Haluaisin tavata sellaisia ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia. He ymmärtävät parhaiten.

      Vanhempiin on aina ollut ihan hyvät välit. Ehkä vähän kylmät kuitenkin. Mistään vaikeasta asiasta ei ole ollut helppo puhua ja en ole heiltä saanut riittävää tukea.

      Jos joskus pääsisi yli tästä kaikesta.Olisi ne pari ihmistä siinä ympärillä ja häpeä menneisyydestä olisi myös poissa.

    • eksynyt_minäkin

      Olipa hyviä kirjoituksia tässä ketjussa, erityisesti ap:llä. Ihana (?) lukea etten ole sentään ainut jonka elämä on ollut täynnä vastoinkäymisiä ja rämpimistä. Niin tuttuja ovat nämä ajatukset ja kokemukset, joita tässä on esille nostettu.

      Kiinnostaisi tietää mitä ikäluokkaa suunnilleen olette? Olen itse nainen 31-vuotias. Jos olisin 10 v nuorempi, ottaisin suunnat ja tekisin valinnat elämässäni ihan toisin. Olisipa minulla ollut tuolloin parempi itsetuntemus ja edes muutama huono kokemus vähemmän. Ehkäpä elämäni olisi mennyt eri tavalla.

      • naikkonen..

        Saanko kysyä, mitä olisit tehnyt toisin?

        Kysyn, koska olen itse juuri 21-vuotias, koulusta valmistunut työtön. Kärsin vaikeasta masennuksesta, ahdistuksesta, paniikkihäiriöstä, sosiaalisten tilanteiden pelosta sekä muista pelkotiloista ja vaikeasta insomniasta. Tuntuu että sekä mieli että ruumis pettää ja olen eksyksissä...


    • Uusi Salomon

      George Sanderskin tappoi itsensä 65-vuotiaana ja totesi viimeisessä viestissään, jotta elämä on tylsää. Se siitä.

    • Eipä niitä kamalia kokemuksia unohda ennen kuin dementtia iskee. Pitää vaan kasvaa sen verran henkisesti vahvaksi, että niitä jaksaa kantaa. Luulenpa, että sinä aloittaja selviät tai toivomme tietysti niin.
      Mainitsit sanan häpeä. Ihmismieli on kummallinen. Sitä tuntee häpeää, vaikkei siihen olisi tippaakaan aihetta, näinhän sen järkeilee päässään. Silti häpeää.

      Olen yrittänyt ajatella tällaisina hetkinä, kun tekisi mieli luovuttaa, että mitä positiivista kaikella kokemallani on ollut, niillä musertavimmillakin asioilla. En niitä tässä rupea selostamaan, mutta koulukiusatuksi tuleminen on yksi niistä. Uskon, että moni kiusatuksi tullut on saanut empatiakykyä ja viisautta mitä niiltä kiusaajilta saattaa puuttua vielä pitkälti aikuisenakin. Me ainakin puolustetaan kohtalotovereitamme. Eräs tuttavani kehuskeli hiukan tässä jokunen vuosi sitten kuinka oli joskus nuorempana kiusannut jotain tyttöä kenestä ei pitänyt. En voinut kuin ällistellä kuulemaani ja sanoa, että eikö tajua tehneensä väärin!

      Nyt vanhempana minulle tuli mahdollisuus antaa eräälle entiselle kiusaajalleni asiallisesti palautetta. Uskokaa tai älkää, en kuullut edes anteeksipyyntöä!! Vaikka niistä tuskallisista opiskeluajoista on jo vuosia, saan vieläkin joskus ahdistuskohtauksia, joissa palaan ajatuksissani välitunnille, koulunvessaan, siellä vapisen ja itken. Usein toivon kunpa olisin kuollut sinne valkoiseen koppiin, meni ehkä liian kauan ennen kuin selvisin…… tai itse asiassa osa minusta kuolikin sinne luokkahuoneeseen, käytäville, se iloinen, opiskelua rakastava ihminen katosi. No, anteeksipyyntöä en kuullut, mutta sainpahan sanottua sanottavani. Ai hitsi miten tuntui hyvälle! Tänä päivänä taatusti uskallan sanoa takaisin jos tulee aihetta. Herkkä olen vieläkin, mutta sain ääneni takaisin. Itsevarmuus sai kuitenkin aika ison kolhun, että paikkailen sitä lopunikääni....

      Hienoja ajatuksia ketjuun osallistuneilla! Toivottavasti aloittaja löydät sellaisia ihmisiä joita kaipailet! Sanoit tulleesi hiljaisemmaksi. Hei, kyllä säkin voit vielä saada äänesi takaisin! Rohkea olet jo nyt, hiljaisempanakin.

      • Piti kirjoittaa: En niitä kaikkia tässä rupea selostamaan, mutta koulukiusatuksi tuleminen on yksi niistä ikävistä asioista .


    • mutta en luovuta

      Kiitos viesteistä! Ne merkitsevät minulle todella paljon.

      Minulle nyt vaan sattui tälläinen tie kuljettavaksi ja onhan se kasvattanut. Ja tuon häpeämisen täytyy nyt loppua, olette oikeassa. Kyllä varmasti vielä "löydän" itseni uudelleen, vaikka jäähän niistä kokemuksista aina jälkiä. Ääneni "menetin" vuosiksi ja yritän nyt saada suuni auki eri tilanteissa, vaikka se on välillä vaikeaa.

      Ja näissä keskusteluissa on muka kamalia ihmisiä? Minusta todella mukavia :)

    • Juu, samaa mieltä, et kyllä palstalla on mukaviakin ihmisiä. Kiva, että täällä on luotsikin nykyään. :)

      Itse kirjoittelen, koska olen pitkään miettinyt, että tahtoisi jollain tapaa auttaa muita. Ei vain ole tällä hetkellä oikein voimia tehdä sitä tuolla irl, joten käytänpä nyt sitten nettiä. Eihän toki tietokoneen ruudulla olevat sanat oikeita ihmiskontakteja, ystäviä korvaa/päihitä, mutta itseä ainakin hiukan helpottaa tieto siitä, että on olemassa ymmärtäväisiäkin ihmisiä, ne täytyy vaan sitten uskaltaa etsiä.

      Hienoa, että oot päättänyt, ettet luovuta. Kyllä se sitkeys, periksiantamattomuus lopulta palkitaan! :)

    • Tartu nykyhetkeen

      Hei !

      Miksi tehdä muista ihmisistä tärkeämpiä kuin sinä itse olet ?

      Tee asioita, jotka ilahduttavat sinua, toteuta pieniä ja isompia toiveitasi.

      Kirjavinkki: Wayne Dyer Hyväksy itsesi, uskalla elää :)

    • Yksinäinen...

      Aloittajalle : Kuin luin teksiä se oli ihan kuin olisi lukenut omasta elämästä... Itse olen ollut ja olen täysin samanlaisessa tilanteessa. Tällä hetkellä on vähän positiivisempi fiilis mutta silti pelko takaraivossa että yksin tässä jäädän loppu elämäksi....

      Olen vieläkin vähän hämillään kuinka samalta tuo kirjoitus tunui kun omat kokemukset... näköjään meidän laisia ihmisiä on paljon enemmän mitä luulin ja se ei tietysti kovin hyvä asia ole mutta antaa hieman toivoa paremmasta ja valoisammasta tulevaisuudesta.... tällä hetkellä tämä oma elämä on vaan niin harmaata ja masentavaa se tuntuu välillä ylivoimaiselta esteeltä..

    • dbdfg

      Itselläkään ei ole kavereita eikä oikeestaan mitään, aika tyhjä elämä ja sellanen outo tilanne että halua olis ns. normaaliin elämään muttei henkiset varat kuitenkaan riitä ja väsyn ihmisiin alta aikayksikön. Tavallaan yksinolo ahdistaa mutta vielä enemmän alkaa ahdistamaan jos on ihmisten kanssa tekemisissä, katsoo miten kaikki ympärillä pariutuu ja lisääntyy ja alkaa vaan ahdistamaan se mistä itse jää paitsi. Poissa silmistä, poissa mielestä varmaankin sitten.

    • Hoetaja

      Olin aikoinaan kaveri piireissä suosittu, siksi kun olin se joka auttoi, tuki, oli valmis mihin tahansa. Sitten tajusin, että suosioni syy oli '' liian kiltti sanomaan ei' Kun opettelin sanomaan EI niin kappas kaverit/ystävät hävisi. Mulla erittäin paljon kokemuksia ihmis-suhteiden osalta, jotka ovat radikaalisesti päättyneet vaikuttaen itseluottamukseeni itseäni kohtaan ja kaikkia ihmisiä kohtaa. En luota muihin ja se estännyt minua kasvamasta ihmisenä, kunnes aloin ottamaan itsestäni vastuuta ja opettelemaan rakastamaan itseäni ja se ei ole itserakkautta, että kulkisin nokka pystyssä ohi, vaan että osaan kuunnella omaa intuutiotani ja sanoa niiden halujen perusteella käykö vaiko eikö käy! Tässä suorituspainotteisessa maailmassa on vaikea pysyä mukana, jos tunteilee liikaa. Itse en suostu hävittämään omaa humorista persoonaani tässä kylmässä rakkaudettomassa maailmassa vaan jaan hyvää oloa edelleen ja otan kaiken ihmis suhde sopat henkisenä kasvuna ja oppina itseäni kohtaan. Joku kirjoittikin ettei huonoja asioita muista kun tulee dementia :) Näin hoitajan alan paikoissa työtä tehneenä, voin kertoa että ne tunteet tulee korostumaan juurikin dementia vaiheessa... tulet käymään ne sisäiset tuskat läpi, mitä ette terveenä uskaltautunut näyttämään. Joten ne eletään uudestaan :) Monta hyvää miestä ja naista on nykyäään valinneet yksinäisyyden, kun eivät uskalla rakastua ja luottaa itseen harmi! Rakkautta, iloa ja valoa enemmän tähän kylmään maailmaan

    • sadandlonely

      tiiätkös.. kun luin tuota tekstiä niin tuntui aivan kuin olisit saanut mun ajatukset sanoiksi. Minulla on aivan samanlainen tilanne, mutta tuntuu ettei tästä vaa enää nousta..

    • Hoetaja

      Mikä vetää niin alas??

    • Anonyymi

      Miten aloittajalla menee nykyään? Onko elämä muuttunut valoisammaksi? Yksinäisyyteen turtuu, uppoaa, kenellekään ei kehtaa kertoa, miten yksin on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe