Haluan korpeen

MenninkäinenE

Haluaisin muuttaa todella kauas ihmisistä. Jso jostain sattuisin löytämään jonkun metsäalueen, niin voiko sinne muuttaa? Onko kaikki metsät jonkun omistamia? En mielellään haluaisi tehdä siitä virallista, koska en haluaisi että kukaan saa tietää minun asuvani siellä. Haluaisin mahdollisimman kauaksi ihmisistä, en halua törmätä yhteenkään. Ihan kuolleen paikan haluan valloittaa. Voisin thdä ihan mitä vaan iekä tarvitsisi pelätä jos joku marjastaja tunkeutuu maalleni.

26

2907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MenninkäinenE

      Ainin, se piti vielä lisätä että saako sinne nettiä mitenkään? Jotain tikkua tai, ihan mitä vaan. :)

    • Kossunen evk

      Kyllä kaikki metsät joku omistaa mutta mitäpä se haittaa. Tilapäinen leiriytyminen on sallittu. Jokamiehenoikeuksien rajoissa voi korvessa asustaa ihan rauhassa.

    • MenninkäinenE

      Eli taloa en sinne voi rakentaa ilman metsänomistajan lupaa. Mitenkäs sitten saisin selvitettyä metsänomistajan?

      • Kossunen evk

        Juu ei. Mutta tuskin sua sieltä korvesta kukaan löytää vaikka pikku majankin pystytät. Ja jos alat vaatiin sinne kunnallistekniikkaa ja laajakaistakuitua niin tilanne saattaa mutkistua.


    • Pohjoisessa on laajoja metsäalueita, missä voisit olla jopa kymmenien kilometrien päässä lähimmistä asumuksista. Siellä on myös paljon valtion metsiä., ei välttämättä kannata kenenkään yksityisomistusmetsiin vakituista asuinpaikkaansa kyhätä. Rauhaasi häiritsisivät korkeintaan metsän eläimet, sade ja talven tullen pakkaset :) Mutta pohjoisessa nuo nettiyhteydet tuppaa olemaan vähän huonommat kuin ruuhkasuomessa......


      Ps.Ajattelitko matkata metsikköön jalkaisin vaiko autolla :)

      • MenninkäinenE

        Kuulostaa hyvältä. :) Juuri tuota metsäneläinten seassa elämistä juuri kaipaan. Metsä on muutenkin niin rauhoittava paikka .Saisi kuunnella kun linnut laulelee. Mitä pitempi matka ihmisiin, sitä parempi. Matkustamista en oikein ajatellut sen enempää. Kai minä patikoimaan ähtisin, etten vaan vahingossakaan käytä autoa. Ja nettiyhteyden puute ei kai varmaan ole niin paha, saisimpahan elää niinkuin ennenaikaiset ihmiset, ilman sähköä ja sellaista.


      • MenninkäinenE kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. :) Juuri tuota metsäneläinten seassa elämistä juuri kaipaan. Metsä on muutenkin niin rauhoittava paikka .Saisi kuunnella kun linnut laulelee. Mitä pitempi matka ihmisiin, sitä parempi. Matkustamista en oikein ajatellut sen enempää. Kai minä patikoimaan ähtisin, etten vaan vahingossakaan käytä autoa. Ja nettiyhteyden puute ei kai varmaan ole niin paha, saisimpahan elää niinkuin ennenaikaiset ihmiset, ilman sähköä ja sellaista.

        Oletko ajatellut talven kolmenkympin pakkasia? :) Varmaan tuo metsään muutto kannattaisi ajoittaa keväälle tai alkukesälle, että ehtisit majasi rakentaa ennen pakkasia.

        Muuten, uskon että useillakin tämän ajan ihmisillä on salaisena haaveena loikata sivuun tästä informaatiotulvaisesta yltiöpäisen teknistyneestä yhteiskunnasta jossa meitä jokaista kontrolloidaan tavalla tai toisella. Kuvitelma erakkona asumisesta voi kuitenkin olla aika romantisoitu, tarvitaan aika paljon sisua pärjätä omillaan. Mutta aina näitä oravanpyörästä loikanneitakin onnistujia on.


      • Anonyymi
        MenninkäinenE kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. :) Juuri tuota metsäneläinten seassa elämistä juuri kaipaan. Metsä on muutenkin niin rauhoittava paikka .Saisi kuunnella kun linnut laulelee. Mitä pitempi matka ihmisiin, sitä parempi. Matkustamista en oikein ajatellut sen enempää. Kai minä patikoimaan ähtisin, etten vaan vahingossakaan käytä autoa. Ja nettiyhteyden puute ei kai varmaan ole niin paha, saisimpahan elää niinkuin ennenaikaiset ihmiset, ilman sähköä ja sellaista.

        juuri tuota itekkin mietinyt. jää eukko , tyttö, 2 kissaa samalla. ku ei vaan jaksa.. on makuupussi, alusta , muuan pressu yms.. keitin, primus, pannuja, kattiloita pari kanistereita, yms.. säilykeitä ajattein hankkia.. kunnnon talvi kamppeet mm turkis haalarit yms, untuvatakki on jo.. saha on jo ja kirves.. kaiinaa ei oo, ku risu keitin.. sekin vielä tekemä.. 2 0 litran pelti sankkoon ajattelin viritellä.. tiipii mallisen teltan aion tehdä.. muovia alle ensin havuja tms..


    • MenninkäinenE

      Talvet saattaisivat kyllä olla melko hankalia ilman kunnollista mökkiä. Onhan kyllä enenkin ihmiset pärjänneet kun ei ole ollut yhtään mitään. Parempi vaihtoehto kai olisi rakennuttaa pikku mökki metsään. Siellä ei varmaan palelisi paljoakaan.

      • Syrjäseudulta saa valmiita mökkejä jokseenkin halvalla, miksi uutta rakennuttaa? Ja jos ei ole rahaa siihenkään niin ainahan voi vallata jonkun autioituneen mökin!


      • Anonyymi

        niinpä, monikin muuttanut jopa alaskaan, pakoon ihmisiä, tai muuten vaan pakoon kavalaa maailmaa..


      • Anonyymi
        norMix kirjoitti:

        Syrjäseudulta saa valmiita mökkejä jokseenkin halvalla, miksi uutta rakennuttaa? Ja jos ei ole rahaa siihenkään niin ainahan voi vallata jonkun autioituneen mökin!

        se ei ole oikein ok..


    • Joskus kyllä tulee halu häipyä pois kaikesta. Olen kuvitellut itseni istumassa keskellä korpea puunkannolla, ja siinä kuuntelen vain metsän ääniä.

    • mayanna1

      Tuttu tunne - paitsi että en mä kuolleeseen paikkaan halaja, rauhalliseen, hiljaiseen, kaukaiseen vain. Elävää luontoa pitää olla paljon ympärillä, muuten ei selviä... Keväällä pitäis muuttaa, että olis aikaa varautua talveen, nyt on vähän huono ajankohta :)

    • MenninkäinenE

      Keksin ehkä keinon, miten saisin sähköt ilman että tarvitsee kenellekään tulla vetämään piuhoja maan alle. Ehkä voisin ostaa aurinkokennon (-/paneeli) mikä nyt onkaan. Voiko sillä käyttää tietokonetta ja miten tuo toimii ja minkä hintaisia ovat? Sitten ostan mokkulan ja ehkä pääsee nettiin? Miten tuon monulan saa liitettyä? Senkö vain tökkää koneeseen ja nettiyhteys on? Toimiiko se edes kaikkialla?

      • Kossunen evk

        Musta tuntuu että sun kannattaa kyllä pysyä vaan ihan ihmisten ilmoilla. Mitä jos hankkisit vaikka jonkun kivan harrastuksen? Karaokea tai jääkiekkoo?


    • MenninkäinenE

      En voi olla ihmisten ilmoilla. Kaikki ei ole sosiaalisia. Olen erakko luonne ja aprempi kai minun olisi asua korvessa kun häiritä muita. :)

      • Kossunen evk

        Niinpä niin :D


    • sama juttu täällä päin, viihdyn yksinäisillä vaelluksilla, perua omalta isältäni, ei löydy mitään isoja intohimoja työuran suhteen, nauran nykyyhteiskunnan ankaruudelle, vaikka on yhteiskunnassa paljon hyvää. En vaan ole niin lahjakas ja halukas verkostoitumaan, enkä välitä tiukoista opiskeluputkista joita tiukalla työuralla jalostettaisiin. Kukin taplaa tyylillään, eikös ahtisaarikin sanonut näin.

    • Metsässäviihtyvä

      Hieno ajatus on minusta tuo muuttaminen metsään asumaan. Minäkin tahtoisin muuttaa jonnekin korpeen. Ja en tarvitsisi tietokonetta saati kännykkää. Toki pientä täydennystä ruokapuoleen tarvitsisi sinne hakea silloin tällöin, mutta aika omavaraisessa taloudessa sitä pärjäisi. Ja talvella pystyisi lumesta vettä sulattamaan, jokin lämmin onkalo kuitenkin pitäis olla, vaikka rinteeseen rakennettu asumus.
      Tuulta ja sadetta pääsis pakkoon.

    • Kuis kävi? Vieläkö ihmisten ilmoilla vai metsässä?

      • Anonyymi

        Täällä metsässä minä edelleen asun, minua on purrut susi, olen kärsinyt vammoja hypotermiasta sekä vainonnut metsän pedot kohta 8vuotta. Tuntuu että olen tullut hulluksi kun ei pahemmin ole seksiäkään ole saanut jos ei naapuri puun oravaa lasketa :) muuten oikein mukavaa jos sitä joltain marjastajalta vaikka saisi kesän aikana niin taas jaksaisi mutta ehdottamasti suosittelen kaikille.
        -MenninkäinenE


    • Kotierakko

      Voi, kun herttaista! Toivon sydämestäni asti, että suunnitelmasi onnistuu ja olet metsässäsi onnellinen. Ihania ja suloisia hetkiä sinulle metsänkeiju

    • Tyhmä kaupunkilainen

      Sulla pitää olla lämpimät hyvät vaatteet, jota saa kaalliilla kaupoista, erityisesti kengät ja lämpimät kumisaappaat. Hyvä makuupussi -18c.

      Vettä vastaan on suojauduttava. Ruokaa on lämmitettävä.

      Sit paljon puita ja kyky hankkia ruokaa, sekä kasveista että eläimistä, siksi poronhoitoalue on hyvä, lihaa saa ilmatteeks, jos ei tapaa porojen omistajia, niitä on kyllä vapaitakin yksilöitä, koska poronomistajien mukaan n. 60 000 poroa. Sateliitti laskennoilla havaittu yli 200 000. Pystyy tappaa paljain käsin jos on vahvat hampaat tai seuraat ahmaa ja pöllit sen saaliin.

      Kylmä ja nälkä on ainainen ystäväsi. Aloita karppaus harjoitukset jo tänään-> nälän tunne katoaa.

      Suolaa saa jäämerestä haihduttamalla.

      • Tyhmempi kaupunkilai

        Pienen savutorppa-hirsimökin kyhäät pokasahalla ja piilukirveellä parissa viikossa/kuukaudessa, joten kannattaa lähtee metsään kesäkuun alussa.

        Hyttysmyrkkyä tai sähköinen-aurinkopaneeli-kärpäslätkä.

        Ongenkoukkuja tai dynamiittia.

        WC-paperia saa tokmannilta 40 rullaa 10e, myös sammal kelpaa. Lapio paskapoteroa varten, ettei astu omiin jätöksiin.

        Hätäraketteja 10kpl, kun haluut kotiin. Eli mediheli tai aslakki hakee kunhan on aukeeta lähellä.

        Jos karhu tai susilauma yllättää, kannattaa käyttää piilukirvestä tehokkaasti ja muistaa lihan kunnollinen kypsytys, koska niissä voi olla trikiini.


      • Stuppein käteinen
        Tyhmempi kaupunkilai kirjoitti:

        Pienen savutorppa-hirsimökin kyhäät pokasahalla ja piilukirveellä parissa viikossa/kuukaudessa, joten kannattaa lähtee metsään kesäkuun alussa.

        Hyttysmyrkkyä tai sähköinen-aurinkopaneeli-kärpäslätkä.

        Ongenkoukkuja tai dynamiittia.

        WC-paperia saa tokmannilta 40 rullaa 10e, myös sammal kelpaa. Lapio paskapoteroa varten, ettei astu omiin jätöksiin.

        Hätäraketteja 10kpl, kun haluut kotiin. Eli mediheli tai aslakki hakee kunhan on aukeeta lähellä.

        Jos karhu tai susilauma yllättää, kannattaa käyttää piilukirvestä tehokkaasti ja muistaa lihan kunnollinen kypsytys, koska niissä voi olla trikiini.

        Älä mene ja samma po svenska.

        Maksa mulle vero, minä anta ne eu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe