Mulla on viimeaikoina tullut lisääntynyt tarve haukotella ja monesti tuntuu, etten saa haukotsta ns. 'loppuun asti', joka jää ärsyttämään. Sitten täytyy yrittää haukoitella väkisin että sen saa loppuun asti ja asia ei enää häiritse. Mutta jos en saa haukoteltua loppuun asti, se jää häiritsemään. Kyse on omalla kohdallani lähinnä haukottelun ajattelusta joka johtaa siihen että pakko haukotella kunnolla, eikä terveysongelmista tai ahdistuksesta. Mutta kysymys kuuluu, että onko minun pakko suorittaa haukotusta loppuun, jos ei se parilla yrityksellä onnistu? Onko siitä haittaa ettei haukottele loppuun asti eli ns kunnollista haukotusta? Voinko vain siis unohtaa ja antaa sitten olla ja jättää haukottelematta jos ei se onnistunut vai täytyykö haukotus vetää loppuun asti?
Onko haukottelu pakollista?
2
353
Vastaukset
- sillä helpottuu
Ei kai sen estäminen mitään haittaa aiheuta, mutta yleensä on väsynyt tai turhautunut jos haukotuttaa. Lepäätkö ja nukutko tarpeeksi. Siinä voi olla tarkastamisen paikka.
- yawner
Lepään ja nukun tarpeeksi. Yleensä se on vain sellainen ajatuksen tuottama haukotuksen tarve, psykologinen juttu. Esimerkiksi kuin että jos näet kuvan jostain haukottelemasta, niin sinua alkaa itseäsi haukotuttamaan. Mulla sitä taas triggeröi ihan vaan ajatus haukottelemisesta. :D Niin sitä mietin että onko sillä väliä jos jättää kokonaan haukottelematta vaikka tuntuisi että se pitäisi saada kunnolla loppuun asti se haukotus. Eli siis onko ok olla vain välittämättä haukotuksen tarpeen tunteesta ja jättää haukotelematta, vai onko se jotenkin pakollinen tarve?
Yleensä jos jätän kokonaan huomioimatta ja keskityn muihin juttuihin, se tarve katoaa siitä sitten aikanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767