Milläs mallilla on joululahjojen valmistus?

Suvipiika

Itse olen saanut jo 8 lahjaa tehtyä, 12 on vielä tekemättä, toivottavasti ehdin saada kaikki valmiiksi jouluun mennessä.

Tänä vuonna en osta yhtään valmista lahjaa, vaan valmistan kaikki itse.

Kuins siellä muilla, kaupasta vai omin kätösin?

12

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -pz-

Yhdet oon ite pikku kätösin valmistanut. Toiset on vielä kesken. Sain nääs ipanalta enterorokon tossa vajaa kuukausi sitten ja sen jälkeen kädet oli täynnä rokkonäppyä, jonka jälkeen alkoikin lähteä nahka. No, nyt alkaa olla jo aika hyvällä mallillansa asiat ja pääset työstämään keskeneräisiä villasukkia.

Päätin muutenkin, etten tänä jouluna osta paljon mitään. Ehkä ipanalle jotain ja sitten isommalle varmaan omaan uuteen kämppään kans jotain, mutta kellekään muulle en osta mitään.

• -pz-

Siis ei "pääset" vaan pääseN työstämään.. :P

• Suvipiika

Enpä ollut koskaan kuullut moisesta rokosta, piti ihan kuuklettaa. Toivottavasti ei osu kohdalle, on tullut jo ihan tarpeeksi aikuisena sairastettua lastentauteja.

• -pz-
        Suvipiika kirjoitti:

Enpä ollut koskaan kuullut moisesta rokosta, piti ihan kuuklettaa. Toivottavasti ei osu kohdalle, on tullut jo ihan tarpeeksi aikuisena sairastettua lastentauteja.

Joo, aika uus tuttavuus tuo rokko oli mullekin. Joskus viime talvena muistan yhden tuttavani maininneen, että heidän lapsellaan oli enterorokko. Sillon en perehtynyt tarkemmin asiaan. Nyt tänä syksynä päiväkodissa varoiteltiin jo ulko-ovessa lapulla, että heillä on nyt liikkeellä enteroa. Eipä mennyt kuin muutama päivä ja poika sai sen.

• Kossunen evk

Tänäkään vuonna en pahemmin lahjoja tee, ostohommeleiks menee. Paitti tietysti valikoitu laatuväki saa tänäkin jouluna omatekemääkin, mut sen voi tehdä vasta kuukauden päästä nottei happane.

• Kaupasta minä... Ei mun tekemiä lahjoja kukaan huolis. :)

Niin...Jos nyt viisas olisin, niin voisin jo alkaa ostamaan lahjoja, mutta kun en nyt ole viisas, niin en osta.
      Ainakaan ihan vielä.

• mayanna1

Valmistumassa on.... 1,5 kk päästä pullotetaan. Lähimmät ystävät ja sukulaiset saavat pikkupullon itse tehtyä aronia tai aronia-luumulikööriä itse tehdyin etiketein. Lisäksi on läjä puolivalmiita pyyhkeitä. Ne odottavat virkattua pitsiä (on jo valmiina) tai kirjontaa. Lukumäärät ovat vielä aika epämääräisiä, katsotaan, mihin aika riittää. Omalle porukalle tulee lahjaksi yksi makuuhuoneen laminaattilattia ja jäätymätön wc:n putki (ovat vielä aloittamatta). No ok, lapset saa sen lisäksi pienet paketit (converset ja jääkiekkopeli on luvattu).

• Vassoquu

Taitaa minulla mennä rahan antamiseksi tänä vuonna, kun pojan talolla katkesi viemäriputki ja kakkavedet tulee pihalle. P*ska juttu. Ihan kuin ei muutakin rahanmenoa olis sekä heillä että minulla. Masentaa.....

• Kossunen evk

Aika konkreettinen paskatilanne. Positiivisena juttuna vois nähä että hyvä kun tulee pihalle eikä sisälle.

• Vassoquu

Helpotuksen huokaus! Putkihenkilö kävi kaivamassa pihan auki todetakseen, että kyseessä olikin vain tukos. Laskusta jäi ainakin yksi nolla pois, ja kenties alkunumerokin pieneni.

Lapset saavat siis lahjoja! *taputtaa karvaisia käsiään*.

• Suvipiika

Kyseistä tapausta kun en tunne niin tukoksen syntykin on tuntematon. Yksi yleisimpiä syitä tukoksille varsinkin omakotitalojen viemäreissä on veden säästäminen. Lapsille opetetaan painamaan pikkuhuuhtelua ja senhän ne tekevät, varsinkin pyyhittyään puoli rullallista paperia pönttöön. Aika paljon saa säästää vedessä voidakseen aina välillä maksella rassausmaksuja.

• Vassoquu
        Suvipiika kirjoitti:

Kyseistä tapausta kun en tunne niin tukoksen syntykin on tuntematon. Yksi yleisimpiä syitä tukoksille varsinkin omakotitalojen viemäreissä on veden säästäminen. Lapsille opetetaan painamaan pikkuhuuhtelua ja senhän ne tekevät, varsinkin pyyhittyään puoli rullallista paperia pönttöön. Aika paljon saa säästää vedessä voidakseen aina välillä maksella rassausmaksuja.

Saattaa hyvinkin olla, että jotain on viemäriin laitettu, mitä sinne ei kuulu. Putki tosin on vuodelta 1976, joten sinä aikana on ehtnyt yhtä jos sun toistakin tapahtua. Mutta onnellinen olen kakaran ja perheensä puolesta. Vakuutus ei olisi korvannut mitään ja kaupunki vastaa kunnallistekniikasta vain tontin rajaan asti.

Kerrostaloasujana meitin yhtiön kahden talon välinen putki jouduttiin uusimaan parisen vuotta sitten. Lasku oli 24-25 t euroa. Vakuutus korvasi siitä 10%, joten kamalalta tuntui.

Voin todeta, että oman joululahjani sain tässä etukäteen ja säästin ainakin yhden kossupullon ostamisen. Murhe oli sen verran suuri, että ihan pienellä tuikulla siitä ei olis selvitty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe