Mitä sinulle tarkoittaa olla suomalainen?

Alkuperäinen postaaj

Mielenkiinnosta kyselisin, että mitä sinulle tarkoittaa olla suomalainen? Muistathan laittaa ikäsi ja sukupuolesi (jos haluat) vastaukseen.

Itselleni suomalaisuus on sitä, että kokee olevansa Suomen valtion kansalainen, ja asuu Suomen aluella.

4

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gary not Larry

No lolooloolo miten toi voi muka tarkottaa kellekään suamailaisuutta? Toi meinaa enemmänki et olis joku ryssä

• Palindromi

No oon Garyn kaa samoilla linjoilla. Ei siis voi olettaa että venäläiset ei olis vallottanu Suomee jo monta vuotta sitten, joten mä veikkaan et ollaan kaikki salasesti venäjän kansalaisia.

• Eräs trotskilainen

Suomalaisuuden voi määritellä monella tapaa. Miun mielestäni suomalaisiksi lasketaan kaikki Suomen kansalaiset. Kaikki suomalaiset eivät asu Suomessa, eivätkä kaikki Suomessa asuvat ole suomalaisia.

Etniset suomalaiset ovat niitä, joiden suku on asunut Suomessa useampien sukupolvien ajan.

Loppujen lopuksi kansallinen identiteetti riippuu kunkin yksilön omasta tulkinnasta, esim. mie koen ihteni ihan suomalaiseksi, vaikka miun suku ei ole kokonaan Suomesta. Ja iän puolesta mie olen vielä tosi nuori, jos sie sillä tiedolla jotain teet.

• kolibri1

Tiedän ettei ajattelutapani ole oikea. Mutta minun mielestä suomalainen on se jolla on suomalaiset juuret (suku on syntyisin suomesta). En millään voi hyväksyä ulkomaalaisia jotka ovat saaneet suomen kansalaisuuden ja kokevat olevansa suomalaisia (niinkuin lain edessä silloin ovatkin). He eivät ole suomalaisia, minun mielestäni.
      Ehkä voin miettiä asiaa jos on asunut ikänsä suomessa ja puhuu hyvin suomea.
      Tummaihoisia vastaan minulla ei ole mitään, mutta perimä on oltava tästä maaperästä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      91
      1487
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      384
      877
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      859
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      733
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe