Lähimaksaminen

Pankki lähetti uuden pankkikortin jossa on lähimaksuominaisuus ,. tämä on mulle uutta ja hämmentävää. 25€ asti voi maksaa vain vilauttamalla korttia siinä laitteessa, sitä isompia varten tarvii vielä näppäillä koodi ,. mutta mitä jos joku pöllii tuon kortin, sekö voi ostella vapaasti joka kaupasta 25€ ostoksia mielin määrin? Kortin kuoletuksen kanssa tulee kiire - mitenkäs todistat että joku muu vilautti korttiasi etkä sinä itse ,. ?

21

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etä kurkkaaja.

      Ennen hyvään vanhaan oli vain lähiomaiset. Nyt on kaiken kattavat lähit lähiöitä ja kortteja myöden. Lähinäkö lähimuisti lähitkö saatille, lähitkö lätkimään :D Lähihoitaja kun etähoito tietsikalla ei pelitä.

      Juupa kyl voro voi ostaa niin paljon kuin ehtii alle 25 panoksella. Niin ymmärtäisi.

    • pteranodon

      "sekö voi ostella vapaasti joka kaupasta 25€ ostoksia mielin määrin?"

      Ei taida ihan joka kaupassa toimia.

      "Kortin kuoletuksen kanssa tulee kiire"

      Se on totta. Kortti on suljettava heti kun huomaa varkauden tapahtuneen. Soita 020 333. Tämä on tärkeää kaikilla maksuvälineillä, lähimaksukortti ei tee poikkeusta. Sen jälkeen kortin liikkeellelaskija vastaa tappioista. Sille voi tulla korkeintaan reilusti alle 150 e:n tappio, koska peräkkäisten lähimaksujen lukumäärää ja yhteissummaa on rajoitettu kortin laskureilla. Elisan Lompakon lähimaksuissa Kolikkotaskussa voi olla korkeintaan 150 e.

      Tule lukemaan keskusteluja mm. lähimaksamisesta ja lähiluettavista korteista:
      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5665

      • hra eurokäteinen

        Nimeni on käteinen, mister käteinen, herra käteinen. Vain henkilö -ja automaattikortti on taskussa. Siis taskussa, lompakkoa ei ole. Ei tarvitse miettiä pin koodeja sun muita liian usein. Massit käteen vaihtorahat pois ja menoksi.


      • debet
        hra eurokäteinen kirjoitti:

        Nimeni on käteinen, mister käteinen, herra käteinen. Vain henkilö -ja automaattikortti on taskussa. Siis taskussa, lompakkoa ei ole. Ei tarvitse miettiä pin koodeja sun muita liian usein. Massit käteen vaihtorahat pois ja menoksi.

        Mä taas tykkään maksaa luonnossa.


      • Shortsit korvilla.
        debet kirjoitti:

        Mä taas tykkään maksaa luonnossa.

        Kyllä sinun kelpaa. Voi että, olen kateellinen.
        Itse ehdotin, kerrankin naismyyjälle, että voisinko maksaa luonnossa. Sain korvilleni shortseilla joita olin ostamassa.


      • mulla on Nordean kortti ja sen mukana tulleessa esitteessä ei puhuta mistään rajoituksista ,. eikä tässä ole mitään kolikkotaskua ,. ymmärsin esitteestä että kun ekan kerran kortin tyrkkää maksulaitteeseen ja naputtelee tunnusluvun, sen jälkeen tuo lähimaksuominaisuus olisi aktivoitu ja voi ruveta sillä makselemaan noita pikkuostoksia ,. ei siinä sen kummempia ohjeita annettu.
        Mutta tuosta Google-kartasta päätellen tällä tavalla ei vielä kovin monessa paikassa voi maksaa.
        https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=214147647434230560716.0004d703dd4e0fed8306c


      • pteranodon
        HugaZaga kirjoitti:

        mulla on Nordean kortti ja sen mukana tulleessa esitteessä ei puhuta mistään rajoituksista ,. eikä tässä ole mitään kolikkotaskua ,. ymmärsin esitteestä että kun ekan kerran kortin tyrkkää maksulaitteeseen ja naputtelee tunnusluvun, sen jälkeen tuo lähimaksuominaisuus olisi aktivoitu ja voi ruveta sillä makselemaan noita pikkuostoksia ,. ei siinä sen kummempia ohjeita annettu.
        Mutta tuosta Google-kartasta päätellen tällä tavalla ei vielä kovin monessa paikassa voi maksaa.
        https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=214147647434230560716.0004d703dd4e0fed8306c

        Kolikkotasku on Elisa Lompakossa. Maksutarrassa ei ole tunnuslukua, joten väärinkäytön rajoittamiseksi Kolikkotaskun maksimisaldo on 150 e.

        Nordean Visa Debit sen sijaan pyytää tunnuslukua, jos tietty määrä peräkkäisiä lähimaksuja ylittyy tai niiden yhteissumma ylittää tietyn rajan (joka on selvästi pienempi kuin 150 e).

        Lähimaksuissa Suomessa on toistaiseksi käytössä kertaostoksen ylärajana 25 e, Kanadassa jo 100 dollaria.

        Kartassa ei ole läheskään kaikkia lähimaksupaikkoja. Siinä ovat vain ne, jotka ovat tulleet meille käyttäjille jotain kautta tietoon. Lisätkää mielellään kohteita karttaan itse tai ilmoittakaa sähköpostilla kartan luojalle Ollille. Kattavamampi kartta lienee luvassa sitten kun Suomikin kelpuutetaan MasterCard PayPass Locatoriin.


    • Tuohan ois aika kätevä, minä kyllä suosin käteistä

    • Kortilla maksamista kun on mainostettu sen nopeudella ja helppoudella käteisellä maksamiseen verrattuna, niin ovat nyt huomanneet, että suomalaiset juntit eivät osaa edes tunnuslukujaan, ja näin hidastuttavat jonoja. Siksipä keksivät tällaisen ihastuttavan, nopean ominaisuuden.

      Tulee vaan mieleen, että mitä ihmiset tekevät kaikella sillä vapaa-ajalla, joka säästyy, kun kaikki on niin nopeaa ja helppoa? Ehkäpä istuvat sängyssä tabletti sylissään ja odottavat eduskuntavaalien alkua, pääsee sitten helposti äänestämään, eikä tarvitse haukata happea.

      • pteranodon

        Teen jotain muuta mieluummin kuin jonotan kaupan jonossa. Tulevaisuudessa jos useat maksavat lähimaksulla niin jonot vetävät nopeammin.


      • Näin on varma
        pteranodon kirjoitti:

        Teen jotain muuta mieluummin kuin jonotan kaupan jonossa. Tulevaisuudessa jos useat maksavat lähimaksulla niin jonot vetävät nopeammin.

        Mulla menee noin 2 sekkaa pinkoodin näppäilyyn. Ne, jotka siellä hidastelee ovat niitä ärsyttäviä vanhempia henkilöitä, jotka alkavat kaivella lompakkoa vasta sitten, kun kaikki ostokset on kassaan lyöty. Ja sen jälkeen aletaan sitten kaivaa sitä kolikkokukkaroa, josta ojennetaan kolikot kassalle, joka sieltä pennosten joukosta etsii sopivaa tasarahaa. Ja nämätyypithän eivät ikinä mitään lähimaksusysteemiä tule käyttämään.


      • pteranodon kirjoitti:

        Teen jotain muuta mieluummin kuin jonotan kaupan jonossa. Tulevaisuudessa jos useat maksavat lähimaksulla niin jonot vetävät nopeammin.

        Kerran kaupan jonossa yksi kaveri lausui suuren totuuden : kaupan hyllyjen välissä maleksitaan helposti puoli tuntia, eikä ole kiire minnekään. Sitten kun kassajonoon mennään, niin on tuli perseen alla.

        Tavallinen pulliainen ymmärtää, että aina kun väkeä kertyy paljon, joutuu jonottamaan. Kauppaan on hyvä mennä silloin, kun muut eivät ole siellä.

        Ai ettei silloin ehdi? Kikkelis kokkelis.


      • Käteinenkin käy.
        Näin on varma kirjoitti:

        Mulla menee noin 2 sekkaa pinkoodin näppäilyyn. Ne, jotka siellä hidastelee ovat niitä ärsyttäviä vanhempia henkilöitä, jotka alkavat kaivella lompakkoa vasta sitten, kun kaikki ostokset on kassaan lyöty. Ja sen jälkeen aletaan sitten kaivaa sitä kolikkokukkaroa, josta ojennetaan kolikot kassalle, joka sieltä pennosten joukosta etsii sopivaa tasarahaa. Ja nämätyypithän eivät ikinä mitään lähimaksusysteemiä tule käyttämään.

        Ei niiden tarvitse käyttää systeemeitä.
        He ovat niitä joilla on rahaa. Ja minulla. Paksu tollo käteistä. Joka päivä.
        Toisin kuin ne kortilla maksajat, ostavat velaksi. Saldo miinuksella jatkuvasti.
        Mutta onhan se polleaa teeskennellä varakasta jollain luottokortilla.
        Painotan sanaa luotto!


      • Järjestelykysymys.
        LaardiBee kirjoitti:

        Kerran kaupan jonossa yksi kaveri lausui suuren totuuden : kaupan hyllyjen välissä maleksitaan helposti puoli tuntia, eikä ole kiire minnekään. Sitten kun kassajonoon mennään, niin on tuli perseen alla.

        Tavallinen pulliainen ymmärtää, että aina kun väkeä kertyy paljon, joutuu jonottamaan. Kauppaan on hyvä mennä silloin, kun muut eivät ole siellä.

        Ai ettei silloin ehdi? Kikkelis kokkelis.

        Puhut totuuksia.
        Heti aamusta on virkut eläkeläiset.
        Noin 11 - 13 välillä työläismuurahaiset.
        15 - 18 välillä töistään palanneet (15 - 21 välillä jos on edessä juhlapyhät)
        Että jää sinne rakoja asioida ruuhkattomasti.
        Toki klo 7.00 on hyvä aika. Mutta tuore tuotteet tahtovat puuttua tuolloin.


      • basaschka
        LaardiBee kirjoitti:

        Kerran kaupan jonossa yksi kaveri lausui suuren totuuden : kaupan hyllyjen välissä maleksitaan helposti puoli tuntia, eikä ole kiire minnekään. Sitten kun kassajonoon mennään, niin on tuli perseen alla.

        Tavallinen pulliainen ymmärtää, että aina kun väkeä kertyy paljon, joutuu jonottamaan. Kauppaan on hyvä mennä silloin, kun muut eivät ole siellä.

        Ai ettei silloin ehdi? Kikkelis kokkelis.

        perinteisesti paras kaupassakäyntiaika on kauniiden ja rohkeiden esitysaikaan. ennen tietty dallasin. tosin dallas taisi tulla myöhään... eli rajoitetaan keskustelu tältä osin stadin asematunneliin.


      • Siellä jo 70 luvulla
        basaschka kirjoitti:

        perinteisesti paras kaupassakäyntiaika on kauniiden ja rohkeiden esitysaikaan. ennen tietty dallasin. tosin dallas taisi tulla myöhään... eli rajoitetaan keskustelu tältä osin stadin asematunneliin.

        Asematunnelissa ei ole ruuhkaa. K-kontulan supermarket nykyinen joku muu on auki aina.


    • yx kutale

      Ottakkee vua semmone kortt. Kyll ijämiehet tekköö semmose korti lukulaittehen, jot ettäältäkkii voivat tyhyjenttee tilinne. Nii eehä nii pysty tietenkkää tekemmää, turvallissiiha nuo pankkiaatomaatittii o.

    • MassiManninen

      Voi ostella joo. Mutta ihan sama pätee muihinkin rahoihin sun lompakossa jos annat ne pöllittäväksi niin voi voi. Kannattanee pitää kortista huolta.

    • Carl Credit

      Olen jo aikoja sitten hoitanut lähimaksamisen niin,että ensin vilautan ja sitten vähän näpelöin. Ja kaikki luonnossa.

    • TrueFin60
    • talousruoka

      Minä en ota lähimmsukorttia. Nytkin ostin juureksia ja ihan tavvilisella kortilla maksoin, keittoa tulee,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe