Luulin päässeeni eroon narskustani hyvinkin, välit olen laittanut poikki jo aikoja sitten, eikä kyseisestä tyypistä ole sen koommin kuulunut. Paha olo mikä suhteesta koitui on ollut läsnä edelleen, mutta parempaan suuntaan olen ollut menossa, kiitos vertaistuen ja ystävieni. Nyt kuitenkin kyseinen tyyppi on yllättäen palannut kuvioihin, alkanut mustamaalaamaan minua ystävilleni, sekä ihmisille jotka ei minua kovin hyvin edes tunne. Muutama tuttuni on laittanut minuun jo välit poikki, kertomatta edes syytä. Mutta tiedän heidän olevan narskuni "hovia". Tuntuu kovin tuskalliselta ottaa iskuja vastaan ilman puolustusta. Paha olo tuntuu taas kasvavan päivä päivältä :(
Onko muilla kokemusta asiasta, kuinka asiaan suhtautua? Voinko puolustautua mitenkään? Yllättäen minä olenkin se paha. Onneksi ihan lähimmäiseni tukevat minua, eivätkä usko hänen juttujaan..
Nytkö se painajainen vasta alkaakin :(
29
843
Vastaukset
- aloittaja666
Kuvasin väärin, ettei narkustani ole aiemmin kuulunut. Siis onhan toki kuulunut, olen van ignoorannut hänen kaikki yrityksensä, kun en ole halunnut olla missään tekemisissä.
- kaunishantainenorava
Et voi muuta kun olla välittämättä :(
Sitähän hän kaipaa, jotain reaktiota sinulta. Mieti minkä vaivan hän näkee. Mustamaalatakseen sinua.
Se tuntuu pahalta. Ja pitkään. Mutta mieti miten paljon pahemmalta tuntuisi päästä hänet lähelle. Ne ylämäki, hirveä alamäki olot
Miten N on ottanut yhteyttä? Ihan mielenkiinnosta, entiseni ei oikein ota, paitsi ilmestymällä paikkoihin missä tietää minun olevan.- aloittaja666
Hyvin ristiriitaista on ollut hänen käytöksensä. Itse olen tosiaan pitänyt nollatoleranssia hänen kanssaan pitkään, ainoa asia mitä olen hänelle sanonut on "moi", mikäli hän on silmien alle väkisin tunkenut. Yhteydenotot oli alkuun viestejä, mitkä vähitellen loppuivat kun en niihin enää vastannut. On yrittänyt tulla juttelemaan siinä onnistumatta, joskus on kehdannut jopa hieraista flirttailevasti alaselkääni ohi mennessään. Ikäänkuin "koputtanut jäätä".
Olen vältellyt häntä tahallisesti jonkin aikaa, emmekä nää enää edes usein. Siksi olenkin niin kovin järkyttynyt, että miten hän vieläkin jaksaa. Tiedän hänellä olevan paljon naisia, enkä usko, että olisin ollut hänelle kovin tärkeä lähde. Mutta nyt aivan yllättäen kuin hyökkäys minua kohtaan.
Olen kestänyt solvausta ja alentamista kuherrusvaiheen jälkeen, vetäissyt itseni irti hänestä, ja alkanut rakentamaan itseluottamustani uudelleen. Luulin, että olin jo aika selvillä vesillä kunnes nyt. Nyt olen ottanut pahasti takapakkia, tunnen samoja tunteita kuin silloin irtautumisvaiheessa. Luulin, että solvaus olisi pahinta mitä häneltä voisin kokea, mutta tämä alkaa vetää jo vertoja sille. Olen menettänyt jo ainakin kaksi ihmistä hänen takiaan. Ja mikä pahinta, olen ihan aseeton :(
Tiedän, että huomiota hän vain haluaa. Vaikeaa olla sitä antamatta tässä tilanteessa. Mutta ei auta kuin purra hammasta :( Toivottavasti tilanne ei tästä pahene!
Kiitos myötätunnosta Kaunishantainenorava :) - pahan ruhtinas on
Narsisti kun projisoi oman syyllisyytensä toisiin, sama se oliko uhrina kuka tahansa ja mistä syystä tahansa. Hän kun ei ota vastuuta omista teoistaan, kun on se oikeutuksen tunnelukko kehittynyt ja mitään rajoja ei ole koskaan asetettu, ja omaa häpeäänsä ei kykene käsittelemään normaalilla tavalla. Ja narsisti alkaa näytellä uhriaan ja samaistuu tähän, ja alkaa näytellä tätä. Sen vuoksi kaikkien tälläisten persoonallisuushäiriöisten kanssa tekemisissä olevien ihmisten tulisikin tietää se käyttäytymiskuvio, joka narsistilla on, että tietävät tulkita oikein narsistin puheita.
Ja hälytyskellojen tulisi soida silloin kun, narsisti puhuu
uhristaan/riitakumppanistaan kolmannelle osapuolelle, ilman että se toinen osapuoli on paikalla. Narsistin puheet tulisi asettaa kyseenalaiseksi kysymällä, että mitä hän itse on tehnyt, mihin hän on syyllistynyt. Jos narsku menee hiljaiseksi tai poistuu paikalta, se on selvä merkki valehtelemisesta.
Hyvä keino saada narsisti kiinni valheistaan, kysymällä suoraan riidan toiselta osapuolelta hänen kertomustaan tapahtumista, ja kertomalla tämä narsistille.
Näin narsisti putoaa omaan kuoppaansa.
Narsismista on syytä epäillä henkilöä, joka puhuu läheisestään pahaa tätä henkilöä tuntemattomille ihmisille. Narskuhan salaa läheisiltään hovinsa ja aktiviteettinsa. Se on selvä merkki.
Minun narskuni pakeni aina paikalta kun oli tilaisuuksia, joissa oli kaikki osapuolet yhtäaikaa paikalla, ettei vaan joutuisi vastuuseen puheistaan.
Törkeitä ovat narsistit, tiedän tapauksen, jossa uhrilla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa paikkakuntaa narskun mustamaalaamisen seurauksena. Narsku tosiaan tuhoaa kaikki ihmissuhteet uhriltaan. Ja motiivina hänen oma syyllisyytensä. - pahamielimielipaha
pahan ruhtinas on kirjoitti:
Narsisti kun projisoi oman syyllisyytensä toisiin, sama se oliko uhrina kuka tahansa ja mistä syystä tahansa. Hän kun ei ota vastuuta omista teoistaan, kun on se oikeutuksen tunnelukko kehittynyt ja mitään rajoja ei ole koskaan asetettu, ja omaa häpeäänsä ei kykene käsittelemään normaalilla tavalla. Ja narsisti alkaa näytellä uhriaan ja samaistuu tähän, ja alkaa näytellä tätä. Sen vuoksi kaikkien tälläisten persoonallisuushäiriöisten kanssa tekemisissä olevien ihmisten tulisikin tietää se käyttäytymiskuvio, joka narsistilla on, että tietävät tulkita oikein narsistin puheita.
uhristaan/riitakumppanistaan kolmannelle osapuolelle, ilman että se toinen osapuoli on paikalla. Narsistin puheet tulisi asettaa kyseenalaiseksi kysymällä, että mitä hän itse on tehnyt, mihin hän on syyllistynyt. Jos narsku menee hiljaiseksi tai poistuu paikalta, se on selvä merkki valehtelemisesta.
Hyvä keino saada narsisti kiinni valheistaan, kysymällä suoraan riidan toiselta osapuolelta hänen kertomustaan tapahtumista, ja kertomalla tämä narsistille.
Narsismista on syytä epäillä henkilöä, joka puhuu läheisestään pahaa tätä henkilöä tuntemattomille ihmisille. Narskuhan salaa läheisiltään hovinsa ja aktiviteettinsa. Se on selvä merkki.
Minun narskuni pakeni aina paikalta kun oli tilaisuuksia, joissa oli kaikki osapuolet yhtäaikaa paikalla, ettei vaan joutuisi vastuuseen puheistaan.
Törkeitä ovat narsistit, tiedän tapauksen, jossa uhrilla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa paikkakuntaa narskun mustamaalaamisen seurauksena. Narsku tosiaan tuhoaa kaikki ihmissuhteet uhriltaan. Ja motiivina hänen oma syyllisyytensä.Tuo alaselkään koputus on sitä tunkeutumista toisen iholle, toisen rajojen kunnioittamattomuutta.Narsku pyrkii ikäänkuin ottamaan sillä tavalla haltuun uhrinsa.
Se on sitä naisen halventamista ja alistamista. Hän kuvittelee edelleen hallitsevansa uhriansa. Hyökkäys sinua vastaan alkaa, kun on huomannut, ettet enää ole hänen hyväksikäytettävänsä. Hyötyarvosi on laskenut kun oletkin potentiaalinen paljastaja. - psyko
Törkeitä ovat narsistit, tiedän tapauksen, jossa uhrilla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa paikkakuntaa narskun mustamaalaamisen seurauksena. Narsku tosiaan tuhoaa kaikki ihmissuhteet uhriltaan. Ja motiivina hänen oma syyllisyytensä.Kerro vähän lisää tästä tapauksesta jossa uhri joutui vaihtamaan paikkakuntaa.Minä tiedän taas yhden tapauksen jossa narsisti joutui vaihtamaan paikkakuntaa kun ihmiset kyllästyivät hänen vedätyksiinsä.
- esimerkkejä
Törkeitä ovat narsistit, tiedän tapauksen, jossa uhrilla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa paikkakuntaa narskun mustamaalaamisen seurauksena. Narsku tosiaan tuhoaa kaikki ihmissuhteet uhriltaan. Ja motiivina hänen oma syyllisyytensä.Ja narsistihan tosiaan levittelee näitä törkypuheita uhristaan, kertomalla, että x on katkera ja kateellinen hänelle, vaikka asia ei näin olekaan. Narsisti kuvittelee omassa päässään, että kaikki johtuu kateudesta, kun hän saa takaisin pahoja puheitaan ja tekojaan.
Jos katsot narsistia vihaisesti, niin narsisti ei kestä katsettasi, vaan siirtää katseensa muualle ja mielellään pakenee jos voi. Hän kyllä tykkää ihmisten ärsyttämisestä suuttumuksen partaalle, jolloin alkaa hulluksi nimittely. Kaikki jotka reagoivat suuttumuksella hänen tekoihinsa ja puheisiinsa, saavat hulluksi nimittelyä.
Jos olet narsistin kanssa eri mieltä jostain, niin olet tyhmä. Jopa oma ystäväkin on tyhmä, kun uskoo johonkin, mihin narsisti ei usko.
Narsisti levittelee uhristaan liioiteltuja ja keksittyjä tarinoita. Vetää omia johtopäätöksiään asioista, jotka eivät pidä paikkaansa, mutta joku ehkä hänen juttujaan uskookin. Narsisti taantuu aivan lapsen tasolle pahoissa puheissaan ja ilkkumisissaan.
Narsisti ei muuten lopeta koskaan nälvimistään, se jatkuu ja jatkuu. Siksi narsistin kanssa pärjää parhaiten, kun ei lähde sanasotaan, vaan luovuttaa ja kävelee pois. Onneksi jokainen voi valita oman seuransa.
- aloittaja666
Hyvin järkeenkäypää kaikki, kiitoksia vastauksista. Lopettaako narsku siis koskaan? Jos vain en noteeraa mitenkään kaikesta huolimatta, niin kyllästyykö ja antaa asian olla? Onko tästä kenelläkään kokemusta?
Viimeaikoina narsku ei ole lähestynyt minua, ja luulin että on jättänyt jo rauhaan. Mutta sitten perästä kuuluikin kaikenlaista. Onnekseni narksu ei aina ole onnistunut yrityksissään mustamaalata minua. Hän on myös tehnyt itsestään naurunalaisen, ja saanut muutaman ihmisen muuttamaan käsitystään hänestä omalla toiminnallaan. Että vaikka tekeekin minulle paljon hallaa, niin siinä samassa kyllä tekee itsestäänkin usein pellen.. Harmi vain, kun kaikki eivät tiedä totuutta, hyvin osaa pitää rooliaan yllä joidenkin seurassa. - Ovas
Älä nyt ainakaan itse kiinnostu hänestä enää, älä mieti häntä ja hänen tekemisiään... Jättää rauhaan tai sitten ei; älä välitä. Älä puhu hänen sanomisistaan muiden kanssa -vaikka läheisistä ihmisistä olisi kyse-, kohauta olkapäitä narskun valheille ja vaihda puheenaihetta. Asiat voi oikeasti "vaieta kuoliaaksi" ja ihmiset poistaa elämästä.
Näin minä omalle unelmien mies->pahin painajainen -tyypille tein.Eron jälkeen tilanne hetkeksi rauhoittui. Mies alkoi sitten ystävien kautta pyrkiä lähelle, voi v... niitä juttuja minusta.. En reagoinut mitenkään. Yhtään hänen jutuistaan en pyrkinyt korjaamaan, en vaan suostunut puhumaan hänestä kenenkään kanssa. Luotin läheisimpiini, he kyllä tietävät totuuden minusta. Ja narsku, lopulta, merkityksetön.- luulisin näin
Siis tuo narsissi on naispuolinen?
- Miten hienoa ajatt.
Miten hienoa ajattelua Ovas. Totuus ei pala tulessakaan. Uskomattomissa tilanteissa tuo osoittautuu todeksi. Vaiteliaisuudella on äärettömän suuri voima. Ehkä jopa suurin voima. Valheet saattavat kuin saattavatkin paljastua valheiksi kun ne vaikenee kuoliaaksi.
Selittelemällä vain alentuu p***** puhujan tasolle, ainakin sinnepäin. - Terve kulttuuri
"Asiat voi oikeasti "vaieta kuoliaaksi" ja ihmiset poistaa elämästä."
No tervemenoa sitten vaan. Kai ymmärrät, ettet ollut hänelle kuin helppo suupala, ja sinun jälkeesi hän lähti jatkamaan hääräämistään muualle sinusta ammentamaasi voitonriemua puhkuen?
Jos kaikki käyttäytyisivät kuin sinä, maailma olisi täysin esteetön leikkikenttä hänen kaltaisilleen - pelkkää harjoituskappaletta harjoituskappaleen perään.
Tuollainen eristäytyvä "körttiläisyys" saattaa vielä toimiakin maalla, mutta ei muualla. Noilla ääliöillä kun on kaiken lisäksi metsän huminaan kyllästyttyään tapana lähteä ihmisten ilmoille oikeasti fiksumman ja hienotunteisemman väen sekaan mellastamaan.
"Ja narsku, lopulta, merkityksetön."
Anteeksi nyt vain, hyvä ihminen, mutta positiivisen merkityksen lisäksi on olemassa myös negatiivinen merkitys. Kaikki huomio kelpaa, ja siinä vaiheessa kun kukaan ei enää huomioi eikä kuvioitakaan voi oikein vaihtaa, alkaa täysin päätön riehuminen.
"Luotin läheisimpiini, he kyllä tietävät totuuden minusta."
Mitäpä hän tästä oppi? Sen, että ihmisjahdissa kannattaa keskittyä kaltoinkohdeltuihin reppanoihin, joilla ei ole koskaan ollutkaan ketään.
"Älä puhu hänen sanomisistaan muiden kanssa"
Miksi ei? Mitä järkeä tuossa on? Totuudessa pysyvä ja liioittelematon juoruaminen on tasan tarkkaan tehokkain tapa hillitä kaiken maailman epeleiden sekoilua ja sikailua. Kun itse narsistin levittämät valheet ja kieltämiset eivät lainkaan käy yhteen näiden juorujen ja ihmisten omien kokemusten kanssa, järki ja oikeus alkavat voittamaan.
Asiallisesti elämäänsä elävästä ei juuri pahaa juoruttavaa edes voi olla, ellei piireissä sitten liiku valheita keksivä egoisti, kyynärpäätaktikoija, joka muita mustamaalaamalla ja epävarmuutta lietsomalla yrittää saada itsensä näyttämään komealta. - Minäkin kampitin
Terve kulttuuri kirjoitti:
"Asiat voi oikeasti "vaieta kuoliaaksi" ja ihmiset poistaa elämästä."
No tervemenoa sitten vaan. Kai ymmärrät, ettet ollut hänelle kuin helppo suupala, ja sinun jälkeesi hän lähti jatkamaan hääräämistään muualle sinusta ammentamaasi voitonriemua puhkuen?
Jos kaikki käyttäytyisivät kuin sinä, maailma olisi täysin esteetön leikkikenttä hänen kaltaisilleen - pelkkää harjoituskappaletta harjoituskappaleen perään.
Tuollainen eristäytyvä "körttiläisyys" saattaa vielä toimiakin maalla, mutta ei muualla. Noilla ääliöillä kun on kaiken lisäksi metsän huminaan kyllästyttyään tapana lähteä ihmisten ilmoille oikeasti fiksumman ja hienotunteisemman väen sekaan mellastamaan.
"Ja narsku, lopulta, merkityksetön."
Anteeksi nyt vain, hyvä ihminen, mutta positiivisen merkityksen lisäksi on olemassa myös negatiivinen merkitys. Kaikki huomio kelpaa, ja siinä vaiheessa kun kukaan ei enää huomioi eikä kuvioitakaan voi oikein vaihtaa, alkaa täysin päätön riehuminen.
"Luotin läheisimpiini, he kyllä tietävät totuuden minusta."
Mitäpä hän tästä oppi? Sen, että ihmisjahdissa kannattaa keskittyä kaltoinkohdeltuihin reppanoihin, joilla ei ole koskaan ollutkaan ketään.
"Älä puhu hänen sanomisistaan muiden kanssa"
Miksi ei? Mitä järkeä tuossa on? Totuudessa pysyvä ja liioittelematon juoruaminen on tasan tarkkaan tehokkain tapa hillitä kaiken maailman epeleiden sekoilua ja sikailua. Kun itse narsistin levittämät valheet ja kieltämiset eivät lainkaan käy yhteen näiden juorujen ja ihmisten omien kokemusten kanssa, järki ja oikeus alkavat voittamaan.
Asiallisesti elämäänsä elävästä ei juuri pahaa juoruttavaa edes voi olla, ellei piireissä sitten liiku valheita keksivä egoisti, kyynärpäätaktikoija, joka muita mustamaalaamalla ja epävarmuutta lietsomalla yrittää saada itsensä näyttämään komealta." hän lähti jatkamaan hääräämistään muualle sinusta ammentamaasi voitonriemua puhkuen?"
Minäkin kampitin ensin, mutta en sotkenut siihen muita, koska hänellä on oma tuttavapiirinsä, enkä kuulu siihen porukkaan. Pahoitin vain hiukan hänen mieltään, etten antanut voitonriemussa riehua ihan vapaasti.
Luulen vain, että hän sen riemunsa ottaa tavalla tai toisella, vaikka minä en soisikaan. Jotain estettä vain hiukan pystyin järjestämään, tai sanoisinko joudutin joissain suhteissa totuuden esilletuloa. En pysty seurailemaan hänenlaistaan tornadoa, enkä haluakaan, sen verran kaameissa paikoissa viihtyy, ja sitten on niitä naisia... Ja ainoastaan hiukan sillointällöin pystyin hänen narsismiaan kolauttamaan. Itse sain tuosta toisaalta tyydytystä, että ehkä sitten kannatti sen takia, mutta jokainen tietää, mitä itse tarvitsee.
En tule häntä herrasmieheksi koskaan kehumaan missään. Saa pitää entisen imagonsa, joka on sellainen, minkä pystyy kantamaan. Vähän roistomainen naistennaurattaja...
Eikä minun paljastuksistani hänen porukoissaan mitään iloa olisi, tietänevät nuo muutenkin, minkälainen on... Sillä vastaanottokyvyllä katsottuna, mikä heillä on. - Kolme sormea
Minäkin kampitin kirjoitti:
" hän lähti jatkamaan hääräämistään muualle sinusta ammentamaasi voitonriemua puhkuen?"
Minäkin kampitin ensin, mutta en sotkenut siihen muita, koska hänellä on oma tuttavapiirinsä, enkä kuulu siihen porukkaan. Pahoitin vain hiukan hänen mieltään, etten antanut voitonriemussa riehua ihan vapaasti.
Luulen vain, että hän sen riemunsa ottaa tavalla tai toisella, vaikka minä en soisikaan. Jotain estettä vain hiukan pystyin järjestämään, tai sanoisinko joudutin joissain suhteissa totuuden esilletuloa. En pysty seurailemaan hänenlaistaan tornadoa, enkä haluakaan, sen verran kaameissa paikoissa viihtyy, ja sitten on niitä naisia... Ja ainoastaan hiukan sillointällöin pystyin hänen narsismiaan kolauttamaan. Itse sain tuosta toisaalta tyydytystä, että ehkä sitten kannatti sen takia, mutta jokainen tietää, mitä itse tarvitsee.
En tule häntä herrasmieheksi koskaan kehumaan missään. Saa pitää entisen imagonsa, joka on sellainen, minkä pystyy kantamaan. Vähän roistomainen naistennaurattaja...
Eikä minun paljastuksistani hänen porukoissaan mitään iloa olisi, tietänevät nuo muutenkin, minkälainen on... Sillä vastaanottokyvyllä katsottuna, mikä heillä on."Eikä minun paljastuksistani hänen porukoissaan mitään iloa olisi, tietänevät nuo muutenkin, minkälainen on... Sillä vastaanottokyvyllä katsottuna, mikä heillä on."
Vastaanottokyvyllä? :) Voisikohan joskus olla niinkin päin, että heidän omissa porukoissaan on niitä, jotka eivät alkuunkaan erehtyneet pitämään heitä unelmien miehinä... toisin kuin sinä?!! - Siellä viihtyvät
Kolme sormea kirjoitti:
"Eikä minun paljastuksistani hänen porukoissaan mitään iloa olisi, tietänevät nuo muutenkin, minkälainen on... Sillä vastaanottokyvyllä katsottuna, mikä heillä on."
Vastaanottokyvyllä? :) Voisikohan joskus olla niinkin päin, että heidän omissa porukoissaan on niitä, jotka eivät alkuunkaan erehtyneet pitämään heitä unelmien miehinä... toisin kuin sinä?!!"eivät alkuunkaan erehtyneet pitämään heitä unelmien miehinä... toisin kuin sinä?!! "
Siellä viihtyvät särkyneet... monesti särkyneet. Ei heillä varmaan ole unelmia, ehkä ei ole koskaan ollutkaan.
Mutta jos tiedät aiheesta jotain, niin voisitko kertoa, miksi hänelle, siis narsistisankarilleni ei kelpaa pubiruusu vakituiseksi. Jossain kohtaa herää aina, että ei ole hänen arvoisensa. Tosin herää kaikkien muidenkin kanssa, koska narsisti kerran on. Jokin meissä ns. kunnon naisten kategoriaan kuuluvissa vetää häntä. Ehkä turvallisuus kuitenkin ja luotettavuus. Vaikka sitten ei osaakaan viedä hommaa alkua pidemmälle. Niin joudumme pettymään.
Mutta kerro toki lisää, jos kerran tiedät. - mistäpä tietäisin
Siellä viihtyvät kirjoitti:
"eivät alkuunkaan erehtyneet pitämään heitä unelmien miehinä... toisin kuin sinä?!! "
Siellä viihtyvät särkyneet... monesti särkyneet. Ei heillä varmaan ole unelmia, ehkä ei ole koskaan ollutkaan.
Mutta jos tiedät aiheesta jotain, niin voisitko kertoa, miksi hänelle, siis narsistisankarilleni ei kelpaa pubiruusu vakituiseksi. Jossain kohtaa herää aina, että ei ole hänen arvoisensa. Tosin herää kaikkien muidenkin kanssa, koska narsisti kerran on. Jokin meissä ns. kunnon naisten kategoriaan kuuluvissa vetää häntä. Ehkä turvallisuus kuitenkin ja luotettavuus. Vaikka sitten ei osaakaan viedä hommaa alkua pidemmälle. Niin joudumme pettymään.
Mutta kerro toki lisää, jos kerran tiedät.Ai, sellaisia porukoita :/ Ei riitä asiantuntemus. Henkilö on siis itsekin pubi-ihminen?
Kyllähän kunnollisen hyödynnettävyys lienee asiassa jos toisessakin eri tasoa kuin pubiruusun. Ja yksi kysymys on, millaisiin ihmisiin ännät tahtovat samastua, oli siihen perusteita tai ei. Siellä viihtyvät kirjoitti:
"eivät alkuunkaan erehtyneet pitämään heitä unelmien miehinä... toisin kuin sinä?!! "
Mutta kerro toki lisää, jos kerran tiedät."Siellä viihtyvät särkyneet... monesti särkyneet. Ei heillä varmaan ole unelmia, ehkä ei ole koskaan ollutkaan. "
noh, onneksi tuossa kuitenkin nuo sanat "varmaan ja ehkä" sana, joka kertoo että lauseesi on mutu tuntumaa, eikä sillä välttämättä ole totuuspohjaa...
Ainakin itsen on vaikea mieltää/ajattelisin , ettei ihmisillä olisi koskaan ollut unelmia, uskoisin, että kaikilla on ollut...
mitä pubeihin tulee...ainakin karaoke baareissa joissa itse silloin tällöin käyn, lauletaan juuri monesti särkyneistä unelmista, ikävästä, kaihosta, toiveista, rakkaudesta...
http://www.youtube.com/watch?v=p8FPuSEiJrE- Niinhän minunkin
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Siellä viihtyvät särkyneet... monesti särkyneet. Ei heillä varmaan ole unelmia, ehkä ei ole koskaan ollutkaan. "
noh, onneksi tuossa kuitenkin nuo sanat "varmaan ja ehkä" sana, joka kertoo että lauseesi on mutu tuntumaa, eikä sillä välttämättä ole totuuspohjaa...
Ainakin itsen on vaikea mieltää/ajattelisin , ettei ihmisillä olisi koskaan ollut unelmia, uskoisin, että kaikilla on ollut...
mitä pubeihin tulee...ainakin karaoke baareissa joissa itse silloin tällöin käyn, lauletaan juuri monesti särkyneistä unelmista, ikävästä, kaihosta, toiveista, rakkaudesta...
http://www.youtube.com/watch?v=p8FPuSEiJrE"Ainakin itsen on vaikea mieltää/ajattelisin , ettei ihmisillä olisi koskaan ollut unelmia, uskoisin, että kaikilla on ollut..."
Niinhän minunkin on vaikea mieltää psykopaatti-narsististanikaan, että on sellainen kuin on. Kuten olen myös käsittänyt, että sinäkin kuvittelet ännäsi hengaavan normina uudessa parisuhteessaan... : D.
Mitenkä noita voisi tavis käsittää ihmismielen syvyyksiä silloin, kun uidaan kaikkein syvimmällä. Satun vain tietämään, että emme ole samasta puusta, emme likipitäenkään. Emmekä varsinkaan silloin, kun se puu on marinoitu vuosikymmenten kaljamarinadissa. I´m sorry. Ihan tosi. Noin menee. Juodessa häviää myös empatiakyky ja itsearvostus. Tulos muistuttaa narsismia suuresti. Sillä poikkeuksella, että alkoholistilla on himppu rakkautta jäljellä, ja se rakkaus kohdistuu hänen ainoaansa joka on alkoholi...
Täten ilmoitan, etten ole vastuussa tuosta ilmiöstä, jos aikonet minua syyttää siitä.
Siis, älkäämme valehdelko itsellemme tuostakaan asiasta. Alkoholismin tuntomerkit ovat selkeät ja olemassa.
Kuten älkäämme valehdelko itsellemme myöskään siitä, että kaikki naisalkoholistit olisivat narsismiltaan terveitä. Heidän joukossaan on kosolti narsisteja ja psykopaatteja, sekä muita häiriöisiä, eivät he terveitä ole. - Henkilö on
mistäpä tietäisin kirjoitti:
Ai, sellaisia porukoita :/ Ei riitä asiantuntemus. Henkilö on siis itsekin pubi-ihminen?
Kyllähän kunnollisen hyödynnettävyys lienee asiassa jos toisessakin eri tasoa kuin pubiruusun. Ja yksi kysymys on, millaisiin ihmisiin ännät tahtovat samastua, oli siihen perusteita tai ei."Ai, sellaisia porukoita :/ Ei riitä asiantuntemus. Henkilö on siis itsekin pubi-ihminen?"
Henkilö on väriltään kirjava, mutta olen huomannut, että pubit ovat hänelle laskeutumisalusta. Siellähän tapaa vaikka minkälaista väkeä sattumoisin, kun jaksaa päivystää.
Hän pelmahtaa pubiin kuin kotiinsa ja hämyisessä valossa naisten kädet kurottuvat häntä kohden... Niinhän minunkin kirjoitti:
"Ainakin itsen on vaikea mieltää/ajattelisin , ettei ihmisillä olisi koskaan ollut unelmia, uskoisin, että kaikilla on ollut..."
Niinhän minunkin on vaikea mieltää psykopaatti-narsististanikaan, että on sellainen kuin on. Kuten olen myös käsittänyt, että sinäkin kuvittelet ännäsi hengaavan normina uudessa parisuhteessaan... : D.
Mitenkä noita voisi tavis käsittää ihmismielen syvyyksiä silloin, kun uidaan kaikkein syvimmällä. Satun vain tietämään, että emme ole samasta puusta, emme likipitäenkään. Emmekä varsinkaan silloin, kun se puu on marinoitu vuosikymmenten kaljamarinadissa. I´m sorry. Ihan tosi. Noin menee. Juodessa häviää myös empatiakyky ja itsearvostus. Tulos muistuttaa narsismia suuresti. Sillä poikkeuksella, että alkoholistilla on himppu rakkautta jäljellä, ja se rakkaus kohdistuu hänen ainoaansa joka on alkoholi...
Täten ilmoitan, etten ole vastuussa tuosta ilmiöstä, jos aikonet minua syyttää siitä.
Siis, älkäämme valehdelko itsellemme tuostakaan asiasta. Alkoholismin tuntomerkit ovat selkeät ja olemassa.
Kuten älkäämme valehdelko itsellemme myöskään siitä, että kaikki naisalkoholistit olisivat narsismiltaan terveitä. Heidän joukossaan on kosolti narsisteja ja psykopaatteja, sekä muita häiriöisiä, eivät he terveitä ole."Kuten olen myös käsittänyt, että sinäkin kuvittelet ännäsi hengaavan normina uudessa parisuhteessaan... : D"
Niin, painoarvo juurkin sanalla k u v i t t e l e n, koska en oikeasti tiedä ännäni parisuhteen nykytilasta mitään,
mutta tuosta ajattelu tavastani että suhde on ok, uusi ei tiedä minusta, eikä siitä mitä p'skaa ännä alkuun hänestä on minulle puhunut... on se hyöty minulle ettei minun tarvitse vaivata asialla päätäni sen kummemmin...
Mitä taas tuohon mahtipontiseen ilmoitukseesi tulee...
"Täten ilmoitan, etten ole vastuussa tuosta ilmiöstä, jos aikonet minua syyttää siitä."
Niin, en ny ymmärrä, mistä ny mukamas syytin sinua, kunhan esitin mielipiteenäni että uskon että lähestulkoon kaikilla ihmisillä on ollut ja on toiveita ja unelmia...
Mitä alkoholismiin tulee, se on riippuvuussairaus, siinä ihmisessä jota alkoholismi vaivaa...mutta kaikki alkoholia juovat eivät ole alkoholisteja...
Olet kertonut, että n/p:si on alkoholisti, että tietojesi mukaan hän on riippuvainen alkoholista, juo pakonomaisesti...onko hän koskaan ollut katkolla/pidemmillä hoitojaksoilla.....
Vai kuuluisiko hän tähän ryhmään...
"Alkoholin suurkuluttajat ovat riskiryhmässä alkoholismin suhteen. Alkoholin suurkulutus on elämäntapa, jota ei voida vielä luokitella alkoholismiksi, ts. varsinaista riippuvuutta ei ole vielä kehittynyt."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi
Kun jotenkin on vaikea mieltää sitäkään, että kuuskymppinen pahoin alkoholisoitunut mies olisi erityisesti mikään naisten/sinunkaan suosikki, kuten olet antanut ymmärtää...
Etten ny ole ketään syyttelemässä kenenkään alkoholismista jos sitä tarkoitit...ja on totta että alkoholisteja vaivaa terveen narsismin puute, ja he ovat tarvitsevuudessaan ja defenesseissään hyvinkin narsistisia...kieltävät ongelmansa/hyväksikäyttävät ihmisiä...- Sanoinkin: jos
"Kuten olen myös käsittänyt, että sinäkin kuvittelet ännäsi hengaavan normina uudessa parisuhteessaan... : D"
Niin, painoarvo juurkin sanalla k u v i t t e l e n, koska en oikeasti tiedä ännäni parisuhteen nykytilasta mitään,
mutta tuosta ajattelu tavastani että suhde on ok, uusi ei tiedä minusta, eikä siitä mitä p'skaa ännä alkuun hänestä on minulle puhunut... on se hyöty minulle ettei minun tarvitse vaivata asialla päätäni sen kummemmin...
Mitä taas tuohon mahtipontiseen ilmoitukseesi tulee...
"Täten ilmoitan, etten ole vastuussa tuosta ilmiöstä, jos aikonet minua syyttää siitä."
Niin, en ny ymmärrä, mistä ny mukamas syytin sinua, kunhan esitin mielipiteenäni että uskon että lähestulkoon kaikilla ihmisillä on ollut ja on toiveita ja unelmia...
Mitä alkoholismiin tulee, se on riippuvuussairaus, siinä ihmisessä jota alkoholismi vaivaa...mutta kaikki alkoholia juovat eivät ole alkoholisteja...
Olet kertonut, että n/p:si on alkoholisti, että tietojesi mukaan hän on riippuvainen alkoholista, juo pakonomaisesti...onko hän koskaan ollut katkolla/pidemmillä hoitojaksoilla.....
Vai kuuluisiko hän tähän ryhmään...
"Alkoholin suurkuluttajat ovat riskiryhmässä alkoholismin suhteen. Alkoholin suurkulutus on elämäntapa, jota ei voida vielä luokitella alkoholismiksi, ts. varsinaista riippuvuutta ei ole vielä kehittynyt."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi
Kun jotenkin on vaikea mieltää sitäkään, että kuuskymppinen pahoin alkoholisoitunut mies olisi erityisesti mikään naisten/sinunkaan suosikki, kuten olet antanut ymmärtää...
Etten ny ole ketään syyttelemässä kenenkään alkoholismista jos sitä tarkoitit...ja on totta että alkoholisteja vaivaa terveen narsismin puute, ja he ovat tarvitsevuudessaan ja defenesseissään hyvinkin narsistisia...kieltävät ongelmansa/hyväksikäyttävät ihmisiä..."Niin, en ny ymmärrä, mistä ny mukamas syytin sinua, kunhan esitin mielipiteenäni että uskon että " Sanoinkin: jos aikonet minua syyttää siitä... eli viittasin tulevaan aikaan.
Uskon, että narsismi ja psykopatia luovat yhdessä vomakkaan lisän alkoholistiini. Tosiaan, minusta tuntuu, että alkoholismi on hänen pienempi haittansa. Tosiasassa nämä kaikki ovat iloisessa sekamelskassa hänessä. Narsismi on johtava haitta. Hänen narsistinen tarpeensa korostaa itseään saa alkoholistin hänessä peittymään suurimmaksi osaksi.
Itse en usko tuohon asiaan suurkuluttajasta, vaan pidän suurkuluttajia alkoholisteina, ilman muuta. Toiset alkoholistit pitävät kiinni elämänsä muistakin saavutuksista tiukemmin... -luonnekysymys ennemminkin kuin kysymys alkoholismin syvyydestä. Lääketieteellinen määrittely jättää huomioimatta sellaisia asioita, jotka vaikuttavat ihmisen tilaan ja käyttäytymiseen, koska lääketiede ei yllä kaikkeen.
Jotkut alkoholistit tekevät työnsä ja pystyvät paljoonkin, silloin ei alkoholinkäyttö ole se seikka, jolla ihmistä ensisijaisesti määriteltäisiinkään... Alkoholismin ja alkoholisairauden syvyyden saattavat nähdä ja tajuta vain kaikkein läheisimmät ja hekin itseään epäillen.
Don Juan tyyppisellä narsisti-psykopaatti-alkoholistilla on päällimmäisenä oma tyylinsä, oma viehättävyys ja kyky ja taito tehdä vaikutusta. Tähän kuuluu iman muuta lähes kuiva elämäntapa kausittain, jolloin kukaan ei hänestä saata sitä totuutta nähdä eikä sanoa.
Mutta siellä se kaikki on, korean pinnan alla vaanii hai, joka nielee kaiken valheellisen teatterin suihinsa kun hetki koittaa. Pintaan pulpahtaa narsisti, alkoholisti ja psykopaatti... Sanoinkin: jos kirjoitti:
"Niin, en ny ymmärrä, mistä ny mukamas syytin sinua, kunhan esitin mielipiteenäni että uskon että " Sanoinkin: jos aikonet minua syyttää siitä... eli viittasin tulevaan aikaan.
Uskon, että narsismi ja psykopatia luovat yhdessä vomakkaan lisän alkoholistiini. Tosiaan, minusta tuntuu, että alkoholismi on hänen pienempi haittansa. Tosiasassa nämä kaikki ovat iloisessa sekamelskassa hänessä. Narsismi on johtava haitta. Hänen narsistinen tarpeensa korostaa itseään saa alkoholistin hänessä peittymään suurimmaksi osaksi.
Itse en usko tuohon asiaan suurkuluttajasta, vaan pidän suurkuluttajia alkoholisteina, ilman muuta. Toiset alkoholistit pitävät kiinni elämänsä muistakin saavutuksista tiukemmin... -luonnekysymys ennemminkin kuin kysymys alkoholismin syvyydestä. Lääketieteellinen määrittely jättää huomioimatta sellaisia asioita, jotka vaikuttavat ihmisen tilaan ja käyttäytymiseen, koska lääketiede ei yllä kaikkeen.
Jotkut alkoholistit tekevät työnsä ja pystyvät paljoonkin, silloin ei alkoholinkäyttö ole se seikka, jolla ihmistä ensisijaisesti määriteltäisiinkään... Alkoholismin ja alkoholisairauden syvyyden saattavat nähdä ja tajuta vain kaikkein läheisimmät ja hekin itseään epäillen.
Don Juan tyyppisellä narsisti-psykopaatti-alkoholistilla on päällimmäisenä oma tyylinsä, oma viehättävyys ja kyky ja taito tehdä vaikutusta. Tähän kuuluu iman muuta lähes kuiva elämäntapa kausittain, jolloin kukaan ei hänestä saata sitä totuutta nähdä eikä sanoa.
Mutta siellä se kaikki on, korean pinnan alla vaanii hai, joka nielee kaiken valheellisen teatterin suihinsa kun hetki koittaa. Pintaan pulpahtaa narsisti, alkoholisti ja psykopaatti..."Sanoinkin: jos aikonet minua syyttää siitä... eli viittasin tulevaan aikaan."
Öh, tuota muistas ny että ollaan netin keskustelupalstalla...keskustellaan kuitenkin kuvitteellisina henkilöinä...en tunne tuota "minua/henkilöä" jonka kanssa keskustelen...
jotenkin ny kuullostaa kummalta ajatuskin siitä, että tuo itselleni tuntematon henkilö ajattelee, että aikoisin häntä syyttää jos en nyt niin tulevaisuudessa...kun en edes tiedä kuka on hän jota pitäisi syyttää ja mistä, kun edes tiedä mikä on tuo "siitä" mistä minun pitäisi syyttää...
Kuhan ny otan kantaa/kerron mielipiteeni alkoholismiin liittyen, koska minulla entisenä alkoholistin lapsena, puolisona, sisarena ja jonkin verran työnkin puolesta on kosketuspintaa aiheeseen todellisuudessakin...että aihe on tuttu ja tärkeä...
Että mielipiteeni alkoholisteista/alkoholismista liittyvät aiheeseen/tuntemiini ihmisiin/reaalielämän kokemuksiin, ei itselleni tuntemattomaan kirjoittajaan tai hänen kumppaniinsa...joista kumpaakaan en tunne...- Niin, olen tietoinen
"Sanoinkin: jos aikonet minua syyttää siitä... eli viittasin tulevaan aikaan."
Öh, tuota muistas ny että ollaan netin keskustelupalstalla...keskustellaan kuitenkin kuvitteellisina henkilöinä...en tunne tuota "minua/henkilöä" jonka kanssa keskustelen...
jotenkin ny kuullostaa kummalta ajatuskin siitä, että tuo itselleni tuntematon henkilö ajattelee, että aikoisin häntä syyttää jos en nyt niin tulevaisuudessa...kun en edes tiedä kuka on hän jota pitäisi syyttää ja mistä, kun edes tiedä mikä on tuo "siitä" mistä minun pitäisi syyttää...
Kuhan ny otan kantaa/kerron mielipiteeni alkoholismiin liittyen, koska minulla entisenä alkoholistin lapsena, puolisona, sisarena ja jonkin verran työnkin puolesta on kosketuspintaa aiheeseen todellisuudessakin...että aihe on tuttu ja tärkeä...
Että mielipiteeni alkoholisteista/alkoholismista liittyvät aiheeseen/tuntemiini ihmisiin/reaalielämän kokemuksiin, ei itselleni tuntemattomaan kirjoittajaan tai hänen kumppaniinsa...joista kumpaakaan en tunne...Niin, olen tietoinen kytkyistäsi. Se "aikonet syyttää" liittyy sellaiseen tapaeroihimme nähdä alkoholismi osana elämää... Näemme asiaa vähän eri tavoin, vaikka minullakin on tietoa pohjalla... Tieto ei muuten pelasta alkoholistia sairaudeltaan, hän saattaa tietää alkoholismista hyvinkin paljon ja tuntee alkolistitoverinsa ja näkee näiden heikkouden, silti hän on sokea itselleen mitä juomiseen tulee.
Ja juu, tiedän, että otat kantaa tiettyihin juttuihin, siitä vaan. Silti en suostu olemaan sokea ja kuuro totuudelle, vaikka joku eri mieltä olisikin. - Sanoisin, että
"Sanoinkin: jos aikonet minua syyttää siitä... eli viittasin tulevaan aikaan."
Että mielipiteeni alkoholisteista/alkoholismista liittyvät aiheeseen/tuntemiini ihmisiin/reaalielämän kokemuksiin, ei itselleni tuntemattomaan kirjoittajaan tai hänen kumppaniinsa...joista kumpaakaan en tunne...Sanoisin, että alkoholismi on juuri siitä syystä äärettömän vaiettu ollut tosi pitkään, että monikaan ei halua sahata omaa oksaansa poikki. Suurkuluttaja... kuka todistaa, että joku on suurkuluttaja, kun tietää, kuinka kavalaa alkoholismi on... Ettäkö joku herraskainen alkoholisti kertoisi jossain todellisen kulutuksensa määrän? Haha. Selvähän se, ja sitten lääkärille kertomaan nopeasti, kun on parilla paukulla mennyt alkoholismin puolelle? Niinhän se menee.
Suurin osa alkoholisteista haaveilee kohtuukäytön mahdollisuudesta.
Siniset silmät ja syksy-yö... : D. Sanoisin, että kirjoitti:
Sanoisin, että alkoholismi on juuri siitä syystä äärettömän vaiettu ollut tosi pitkään, että monikaan ei halua sahata omaa oksaansa poikki. Suurkuluttaja... kuka todistaa, että joku on suurkuluttaja, kun tietää, kuinka kavalaa alkoholismi on... Ettäkö joku herraskainen alkoholisti kertoisi jossain todellisen kulutuksensa määrän? Haha. Selvähän se, ja sitten lääkärille kertomaan nopeasti, kun on parilla paukulla mennyt alkoholismin puolelle? Niinhän se menee.
Suurin osa alkoholisteista haaveilee kohtuukäytön mahdollisuudesta.
Siniset silmät ja syksy-yö... : D."Tieto ei muuten pelasta alkoholistia sairaudeltaan, hän saattaa tietää alkoholismista hyvinkin paljon ja tuntee alkolistitoverinsa ja näkee näiden heikkouden, silti hän on sokea itselleen mitä juomiseen tulee."
Niin alkoholistiin ja narsistiin pätee sama tosiasia, kumpikin kieltää ongelmansa/ovat itselleen sokeita, joten sillä tavoin ovat hoidon ulottumissa...
Mitä tuohon tulee...
"Suurin osa alkoholisteista haaveilee kohtuukäytön mahdollisuudesta. "
Niin nykyään osa ns. asiantuntijoistakin on tuota mieltä tuosta mahdollisuudesta ja käsittääkseni joitain lääkkeitäkin on kehitelty tuota silmällä pitäen...
Mutta itse olen omana mielipiteenäni sillä kannalla, että ainut vaihtoehto on täysraittius, eikä sekään poista alkoholismia, on vain sen hoitamista...
riippuvuus on ja pysyy, joi tai ei...vuosia juomattakin olleet sairautensa ymmärtäneet alkoholistit nimittävät itseään alkoholisteiksi...
Siinä kun Vakninkin esittelee itsensä narsistina, vaikka suurenmoista tietoa on kirjoituksillaan "vammastaan" jakanutkin...
Mutta edelleen olen sitäkin mieltä, ettei kaikkia satunnaisesti alkoholia käyttäviä voi leimata alkoholisteiksi, siinä kun ei kaikkia silloin tällöin narsistisesti käyttäytyviä henkilöitä persoonallisuushäiriöisiksi, jollaista itse tarkoitan puhuessani narsistista...
- iina0307
Minun painajaiseni alkoi myös siitä, kun tuli ero. Exäni lähetteli ystävilleni ja läheisilleni kaikenlaisia viestejä minusta. Se oli hänen suurin virheensä, koska pienellä paikkakunnalla nämä ihmiset tunsivat minut jo entuudesaan ja jättivät viestit noteeramatta. Minä otin myös saman asenteen eli kuljin niin kuin en koskaan olisi tavannutkaan häntä ja jätin kaikenlaiset yhteydenotot huomioimatta. Eroon en ole päässyt, mutta ei enää pysty minuun vaikuttamaan.
- kaunishantainenorava
"Olen menettänyt jo ainakin kaksi ihmistä hänen takiaan. Ja mikä pahinta, olen ihan aseeton :("
En usko että olet lopullisesti menettänyt. Narskun kanssa tilanne elää jatkuvasti:D Asiat selviävät vielä. Olen tuntenut, tai "tuntenut" entiseni jo vuosikausien ajan ja hänen kaveripiirinsä on täysin vaihtunut ainakin pari kertaa. Entisillä "kavereilla" on tietynlainen asenne häntä kohtaan. Kyllä totuus aina paljastuu!
"Asiallisesti elämäänsä elävästä ei juuri pahaa juoruttavaa edes voi olla, ellei piireissä sitten liiku valheita keksivä egoisti"
Aivan, itselläni esim. on osa facebook profiilista julkista, estettyä narsistia lukuunottamatta. Ihan vaan koska tiedän minusta valehdelleen vaikka mitä. Yhteisiä kavereita ei ole, vähätkin olen poistanut. Mutta koska ihmiset usein ovat uteliaita voivat nähdä ihan itse, että olen onnellinen, mukava ja normaali ihminen. Levittelee narsku mitä tahansa:) "Jokainen voi tulla onnelliseksi, ellei etsi onnea ulkopuoleltaan, vaan itsestään."
Onko tällä exälläsi diagnoosi, vai onko narsismin määritelmä omaa mielipidettäsi? Veikkaan jälkimmäistä.
Aika usein naisten suusta kuulee miehen olleen narsisti, koska hän ei ole voinut alunperin täyttää epärealistista (rakkaus)toivetta, jota nainen haaveissaan odottaa lopun elämäänsä. Ei ole olemassa täydellistä ihmistä. Elämä on aina sarja kompromisseja.
Koska mies ei voi vetää naista turpaan, siten kuin primitiivisesti aivot haluaisivat, joutuu mies käyttämään "kostaakseen" muita keinoja. Tällaiseksi sopii hyvin henkinen väkivalta, vaikkapa kiusaaminen.
Mikäli kaikki muut ihmiset alkavat vaikuttaa hulluilta ja itse terveeltä, kannattaa pohtia, ettet itse ole hullu.
Levität exästäsi narsismidiagnoosia, vaikka hän tuskin on oikeasti narsisti. Jos olisit asian kanssa sinut, antaisit asian olla ja et provosoituisi hänen tekemisistään, tai sitten yrittäisit kohdata exäsi ja käsitellä asiat loppuun oikealla tavalla.
Mikäli exäsi on oikeasti narsisti, kannattaa hänen tekemisensä jättää omaan arvoonsa ja hyväksyä sairaan tekemät manööverit tai sitten pistät asioille stopin vaikka lakiteitse. Haet hänelle lähestysmieltoa. Jos satut olemaan yrittäjä, uhkaa pistäväsi firman kiinni henkisen stressin vuoksi ja lakituvan kautta vaadit korvaamaan tulonmenetykset.- kaunishantainenorava
"Levität exästäsi narsismidiagnoosia, vaikka hän tuskin on oikeasti narsisti. Jos olisit asian kanssa sinut, antaisit asian olla ja et provosoituisi hänen tekemisistään, tai sitten yrittäisit kohdata exäsi ja käsitellä asiat loppuun oikealla tavalla."
:D kertoo että et tiedä hölkäsen pöläystä narsisteista. Heidän kanssaan asioita ei VOI käsitellä loppuun. He eivät salli sitä, eivät itsekään päästä irti. Aina täytyy säilyttää joku jännite mitä kääntää ja vääntää.
Entiseni yritti kasvojen menetyksen pelossa lepytellä minua pitkään, paikkailla valheitaan ja pettämistä. Sitten kun lopulta pystyin nauramaan koko ihmiselle ja tapahtumille. Sanoi hän ettei haluakaan olla väleissä, koska MINÄ olen niin sekaisin.
Onko se epärealistinen rakkaustoive, että toivoisi toisen olevan sellainen kuin hän alun (illuusiossa) antoi ymmärtää. Totuus on kuitenkin että mies haukkuu, nipistelee arvostelee, manipuloi ja valehtelee.
Mutta aivot ovat jo radallaan ja uutta totuutta on niin kovin vaikea hyväksyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään22821846Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen1084272Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu853304Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv532214Temutatko ?
Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?2001901Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2901650Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1391614Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?731571Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1691519Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S151413