Jaksaminen meni pois

Insinööri

Omaan insinööritasoisen tutkinnon kemiasta, todennäköisesti lähden tästä maailmasta ottamalla syanidia sitrunaamehun kanssa. Minulla on enemmän kuin sopiva määrä tätä ainetta vain itse tietämässäni piilossa kun oikea hetki koittaa. Kotonani ei ole mitään myrkkyjä tai kemikaaleja.

Minkä sille mahtaa, jos ei vain jaksa enää. Ei se ole kenenkään vika se vain on näin. Jaksamisen kokemus on, subjektiivinen siihen kenenkään ulkopuolisen on mahdoton sanoa yhtään mitään. Kaikki ketkä vähättelevät jaksamistasi puhuvat todellisuudessa vain omasta jaksamisestaan eivät sinun jaksamisestasi. Jos kaikki puhujat, oikeasti näkisivät pääni sisälle, heidän puheensa muuttuisivat kummasti.

Tiedän kyllä, että syanidilla kuoleminen ei ole täysin kivuton tapa. Kuoleminen kestää muutaman minuutin, jona aikana korisen raskaasti hengityksen ja sisäelinten lamaantuessa. Viimeisien minuuttien kipu voi olla täysin mieletöntä ja epäinhimillistä, mutta kipu ei kestä minuutteja kauempaa. En usko, että kipu syanidi myrkytyksessä on kokonaisuutena arvostellen, kovinkaan paljon suurempi, kuin sydänkohtauksessa, johon suurin osa ihmisistä, kuitenkin lopulta kuolee, halusi sitä tai ei.

Oma näkemykseni on, että syanidimyrkytykseen kuoleminen on suurin piirtein yhä paha tapa kuolla kun kuoleminen luonnolliseen sydänkohtaukseen. Kun elämä on pelkkä kärsimystä, miksi odottaa sitä loppua sinne sydänkohtaukseen tai syöpäkuolemaan saakka, jotka ovat yleisimmät tavat kuolla halusi kuolla tai ei? Ei se syöpä tai sydänkohtaus ole sen helpompi tai vaikeampi tapa lähteä kun syanidimyrkys.

26

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32444

      Kannattaisikohan hankkia vaikka tyttöystävä ja lopettaa puheet itsemurhasta. Elämällä on vielä paljon annettavaa vaikka et siihen juuri nyt uskoisikaan.
      Haluaisit varmaan käydä vielä vaikka jenkeissä tai jossain lämpimällä saarella?

      • Insinööri

        Saadakseni tyttöystävän minun tulisi esittää jotain muuta kuin olen. Eli peitellä sitä, että jaksamista ei enää ole jäljellä. Ei kukaan halua itsetuhoista ihmistä. En voi sälyttää kenellekään toiselle ihmiselle valtavaa taakkaa vetää perässä jotain henkilöä (siis itseäni), joka taantuu kokoajan huonompaan suuntaan, jonka elämänhalu on pahimmillaankin häilyvää.

        Minulla ei ole perillisiä, joten valtio perii asuntoni, tililläni olevat rahat ja autoni. Valtio voi tehdä omaisuudellani kuolemani jälkeen paljon hyvää monille köyhille ja lapsille tai lyhentää niillä valtion velkaa. En ole tästä perintöasiasta sataprosenttisen varma. Voi olla, että minulla on joku kaukainen sukulainen, jota en ole koskaan tavannut, joka perii minut valtion sijaan.

        Se ei ole kenenkään vika, että minulla ei ole enää jaksamista, joskus elämässä vain käy niin, että kuppi tulee ääriään myöten täyteen.

        Mietin kyllä sitä, että myyn asuntoni ja vaeltaisin ympäri maailmaa, niin kauan kun rahaa riittää. Ongelmaksi tuli se, että en mitenkään pystyisi salakuljettamaan lentokoneessa syanidia, jolla pääsen pois kun aika koittaa. Toisaalta huumekoiria ei tietääkseni ole koulutettu haistamaan syanidia, joten sillä tavalla ei ainakaan jää kiinni.


    • vinkvink

      Jos et halua kärsiä kivuista syanidin nauttimisen jälkeen, kehoittaisin sinua ottamaan voimakas annos kipulääkettä ennen sitä.

      Jos saat morfiinia, olisi se paras. Todennäköisesti et sitä saa, koska silloinhan ottaisit yliannoksen sitä, jolloin kuolema olisi miellyttävä kokemus.

      • Insinööri

        "Jos saat morfiinia, olisi se paras. Todennäköisesti et sitä saa, koska silloinhan ottaisit yliannoksen sitä, jolloin kuolema olisi miellyttävä kokemus. "

        En pääse käsiksi enää mihinkään aineisiin, koska menetin toimilupani. Samalla menetin koko elämäntyöni, minkä eteen olen tehnyt 20 vuotta töitä, ellen enemmänkin. En nyt lähde yksityiskohtiin, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Nykymaailmassa koko elämän mittaiset työpanokset voidaan pyyhkäistä yhdellä rekisterimerkinnällä pois. Aivan kuin taikuri heilauttaa taikasauvaansa se oli siinä sitten yhden ihmisen 20 vuoden työ.

        Onneksi sain edes itseni tappamiseen tarvittavan määrän syanidia talteen, jotka ovat vain itse tietämässäni paikassa, eivät kotonani. Heti kun päätän, että on viimeinen päivä, voin lähteä.

        Olin aina hirveän rehellinen enkä ikinä huijannut missään. Oma vika ehkä ansaitsenkin lähteä kivuliaasti kun en edes sen verran varmistellut kun siihen oli mahdollisuus, että olisin varannut riittävän hyvät tropit valmiiksi. Ei ne, ketkä ovat syyllisiä ahdinkooni minusta välitä. Saati, että edes antaisivat tropit millä pääsen pois heidän vaikutuspiiristään. Se puoli pitää tehdä ihan itse.


      • re:Insinööri
        Insinööri kirjoitti:

        "Jos saat morfiinia, olisi se paras. Todennäköisesti et sitä saa, koska silloinhan ottaisit yliannoksen sitä, jolloin kuolema olisi miellyttävä kokemus. "

        En pääse käsiksi enää mihinkään aineisiin, koska menetin toimilupani. Samalla menetin koko elämäntyöni, minkä eteen olen tehnyt 20 vuotta töitä, ellen enemmänkin. En nyt lähde yksityiskohtiin, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Nykymaailmassa koko elämän mittaiset työpanokset voidaan pyyhkäistä yhdellä rekisterimerkinnällä pois. Aivan kuin taikuri heilauttaa taikasauvaansa se oli siinä sitten yhden ihmisen 20 vuoden työ.

        Onneksi sain edes itseni tappamiseen tarvittavan määrän syanidia talteen, jotka ovat vain itse tietämässäni paikassa, eivät kotonani. Heti kun päätän, että on viimeinen päivä, voin lähteä.

        Olin aina hirveän rehellinen enkä ikinä huijannut missään. Oma vika ehkä ansaitsenkin lähteä kivuliaasti kun en edes sen verran varmistellut kun siihen oli mahdollisuus, että olisin varannut riittävän hyvät tropit valmiiksi. Ei ne, ketkä ovat syyllisiä ahdinkooni minusta välitä. Saati, että edes antaisivat tropit millä pääsen pois heidän vaikutuspiiristään. Se puoli pitää tehdä ihan itse.

        Kiltit, rehelliset ja hyvät ihmiset kärsivät ja masentuvat, koettu on, ei voi mitään, kukaan ei välitä, tunnen samoin kuin sinä.


      • yritä nauttia elämästä
        Insinööri kirjoitti:

        "Jos saat morfiinia, olisi se paras. Todennäköisesti et sitä saa, koska silloinhan ottaisit yliannoksen sitä, jolloin kuolema olisi miellyttävä kokemus. "

        En pääse käsiksi enää mihinkään aineisiin, koska menetin toimilupani. Samalla menetin koko elämäntyöni, minkä eteen olen tehnyt 20 vuotta töitä, ellen enemmänkin. En nyt lähde yksityiskohtiin, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Nykymaailmassa koko elämän mittaiset työpanokset voidaan pyyhkäistä yhdellä rekisterimerkinnällä pois. Aivan kuin taikuri heilauttaa taikasauvaansa se oli siinä sitten yhden ihmisen 20 vuoden työ.

        Onneksi sain edes itseni tappamiseen tarvittavan määrän syanidia talteen, jotka ovat vain itse tietämässäni paikassa, eivät kotonani. Heti kun päätän, että on viimeinen päivä, voin lähteä.

        Olin aina hirveän rehellinen enkä ikinä huijannut missään. Oma vika ehkä ansaitsenkin lähteä kivuliaasti kun en edes sen verran varmistellut kun siihen oli mahdollisuus, että olisin varannut riittävän hyvät tropit valmiiksi. Ei ne, ketkä ovat syyllisiä ahdinkooni minusta välitä. Saati, että edes antaisivat tropit millä pääsen pois heidän vaikutuspiiristään. Se puoli pitää tehdä ihan itse.

        Kyllä sinä vielä löydät jonkun muun tien ulos tuosta tilasta älä vaan käytä sitä syanidia. Hanki uusi elämä, aina on tie ulos pahasta elämäntilanteesta. Ja jos itsellä menee huonosti, niin mielummin kuin että tekee itsemurhan kannattaisi yrittää auttaa muita ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa.


    • Ollako vai eikö olla

      Todennäköisesti tämänkin ketjun aloitusviesti on provo. Mutta jos ei ole, niin jokainen tietää että tänäpäivänä saa huumausaineita mielin määrin melkein jokaisesta kadun kulmasta. Maalaiskirkonkylissäkin. - Esimerkiksi fentanyylikipulaastarista liuotettuun aineeseen on jo moni narkkari Suomessa kuollut.

    • palstaa seuraileva

      Sinä aloittaja, lähde mieluummin sille maailmankiertomatkalle kuin teet itsellesi äkkilähtöä. Oletko mielestäsi jotenkin möhlinyt työssäsi: vaivaako sinua syyllisyys tai jokin muu salainen juttu, että et enää jaksa.
      Jos sinulla on varallisuutta niin kannattaahan toki ihmisen elämässään ja nähdä maailmaa. Kuolla ehtii aina ja päätöstä voi siirtää. Ja onko tuo myrkky se ainut oljenkorsi, jos kuolla ulkomailla tahdot.
      Jotenkin vaikuttaa, että haluat hyvittää, paeta ja jopa rangaista itseäsi.

    • luotan sinuun

      Sinä moneen kertaan toistat että aine ei ole sulla kotona ja että et voi ottaa sitä makaan jos lähtisit vaikka ulkoaille. Oot aivan sitonut ajatuksesi tuohon myrkkyyn kuin hukkuva oljen korteen.
      Eitkö voi todellakaan löytää mitään muuta ajatuksissasi?
      Uskallatko vielä yrittää alkaa elämään uutta elämää, jättää kaikki entinen ja luoda uusi minä.
      Onko siihen mitään mahdollisuutta, ovatko voimasi todella lopussa?
      Vai onko päähäsi vain iskostunut yksi asia?
      Anna itsellesi vielä yksi mahdollisuus ja tee jotain aivan radikaalia?

      • Insinööri

        "Eitkö voi todellakaan löytää mitään muuta ajatuksissasi?"

        En, koska elämällä ei näytä olevan mitään tarkoitusta. Muuta kuin oman edun ajaminen, johon olen kyllästynyt. Vaikka poistuisin rivistä huomaamattomasti valtaan ja parempiin asemiin pyrkiviä riittää ilman minuakin. Voittajan paikka ei jää koskaan täyttämättä.

        Taidan kuulua itsemurhaajien ikuiseen rotuun, jotka eivät koskaan löydä paikkaansa tästä maailmasta ja elämästä. Mitään syytä taistella ei ole, koska elämällä ei ole tarkoitusta.

        Olen yrittänyt jahdata unelmia saamatta tyydytystä.

        Olen yrittänyt elää unelmiani pääsemättä mihinkään.

        Olen yrittänyt luoda jotain kestävää vain huomatakseni, että mitään kestävää ei ole.

        Olen yrittänyt parantaa itseäni niin hyväksi kuin pystyn pääsemättä perille.

        Olen yrittänyt olla paras mitä omista lähtökohdistani voin olla saamatta vastauksia.

        Olen yrittänyt olla iloinen vain huomatakseni, että mikään ilo ei ole kestävää.

        Olen yrittänyt olla ainutlaatuinen ihminen huomannut olevani vain eksynyt.

        Olen yrittänyt unohtaa sen, että elämällä ei ole tarkoitusta ja elää vain, mutta sekään ei kanna pitkälle.

        Olen yrittänyt laajentaa viisauttani tutkimalla asioita yötä päivää voidakseni ymmärtää niin paljon kuin on mahdollista ymmärtää saamatta lopullisia vastauksia.

        Olen yrittänyt kohdata kaikki pelkoni ja oppia niistä vain huomatakseni, että kun kaikki pelot ovat menneet ja olen rohkeampi kuin koskaan voin olla jäljelle jää vain tyhjyys ja elämän tarkoitukseen en vieläkään vastausta saa.

        Olen tutkinut läpi kaikki uskonnot mitä ihmiset ovat ikinä keksineet saamatta vastauksia.

        Olen yrittänyt miettiä mikä on kaunista voidakseni unohtaa jatkuvan ajatuksen siitä mikä elämän tarkoitus on ja huomannut, että mikään kauneus ei ole kestävää.

        Olen yrittänyt tavoitella valtaa ja menestystä huomatakseni vain sen, että mitä minä niillä teen eivät ne kerro sen enempää siitä mikä on elämän tarkoitus.

        Olen etsinyt kaikkialta ja jokaisen kiven alta mistä elämässä pystyy etsimään ainoa paikka missä en ole käynyt on ikuinen lepo ja itsemurhaajien ikuinen lepo.

        Mihin enää menisin kun mitään muuta paikkaa ei enää ole?


      • voit löyttää vielä
        Insinööri kirjoitti:

        "Eitkö voi todellakaan löytää mitään muuta ajatuksissasi?"

        En, koska elämällä ei näytä olevan mitään tarkoitusta. Muuta kuin oman edun ajaminen, johon olen kyllästynyt. Vaikka poistuisin rivistä huomaamattomasti valtaan ja parempiin asemiin pyrkiviä riittää ilman minuakin. Voittajan paikka ei jää koskaan täyttämättä.

        Taidan kuulua itsemurhaajien ikuiseen rotuun, jotka eivät koskaan löydä paikkaansa tästä maailmasta ja elämästä. Mitään syytä taistella ei ole, koska elämällä ei ole tarkoitusta.

        Olen yrittänyt jahdata unelmia saamatta tyydytystä.

        Olen yrittänyt elää unelmiani pääsemättä mihinkään.

        Olen yrittänyt luoda jotain kestävää vain huomatakseni, että mitään kestävää ei ole.

        Olen yrittänyt parantaa itseäni niin hyväksi kuin pystyn pääsemättä perille.

        Olen yrittänyt olla paras mitä omista lähtökohdistani voin olla saamatta vastauksia.

        Olen yrittänyt olla iloinen vain huomatakseni, että mikään ilo ei ole kestävää.

        Olen yrittänyt olla ainutlaatuinen ihminen huomannut olevani vain eksynyt.

        Olen yrittänyt unohtaa sen, että elämällä ei ole tarkoitusta ja elää vain, mutta sekään ei kanna pitkälle.

        Olen yrittänyt laajentaa viisauttani tutkimalla asioita yötä päivää voidakseni ymmärtää niin paljon kuin on mahdollista ymmärtää saamatta lopullisia vastauksia.

        Olen yrittänyt kohdata kaikki pelkoni ja oppia niistä vain huomatakseni, että kun kaikki pelot ovat menneet ja olen rohkeampi kuin koskaan voin olla jäljelle jää vain tyhjyys ja elämän tarkoitukseen en vieläkään vastausta saa.

        Olen tutkinut läpi kaikki uskonnot mitä ihmiset ovat ikinä keksineet saamatta vastauksia.

        Olen yrittänyt miettiä mikä on kaunista voidakseni unohtaa jatkuvan ajatuksen siitä mikä elämän tarkoitus on ja huomannut, että mikään kauneus ei ole kestävää.

        Olen yrittänyt tavoitella valtaa ja menestystä huomatakseni vain sen, että mitä minä niillä teen eivät ne kerro sen enempää siitä mikä on elämän tarkoitus.

        Olen etsinyt kaikkialta ja jokaisen kiven alta mistä elämässä pystyy etsimään ainoa paikka missä en ole käynyt on ikuinen lepo ja itsemurhaajien ikuinen lepo.

        Mihin enää menisin kun mitään muuta paikkaa ei enää ole?

        Uskonnot eivät auta: sinun pitää kohdata elän uskon kohde Jeesus Kristus. Seppä Högmman sanoi Paavo Ruotasalaiselle, että yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki: Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen. Et ole ainut joka on kamppailut eksistentiaalisen tyhjiön kanssa.
        Älähän, hyvä ihminen, veilä ehtiä pyyhettäs kehään. Mikään rikkaus ja oman hyvinvoinnin kartuttaminen ei kyllä sielun sinintä ruoki.


      • Insinööri
        voit löyttää vielä kirjoitti:

        Uskonnot eivät auta: sinun pitää kohdata elän uskon kohde Jeesus Kristus. Seppä Högmman sanoi Paavo Ruotasalaiselle, että yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki: Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen. Et ole ainut joka on kamppailut eksistentiaalisen tyhjiön kanssa.
        Älähän, hyvä ihminen, veilä ehtiä pyyhettäs kehään. Mikään rikkaus ja oman hyvinvoinnin kartuttaminen ei kyllä sielun sinintä ruoki.

        Jeesus itsekin totesi ihmiskunnan toivottomaksi ja tappoi itsensä menemällä ristille kuolemaan. Jeesuksella oli sama ratkaisu kuin itsellänikin. Kuolla ihmisten syntien tähden.


      • voi löytää vielä
        Insinööri kirjoitti:

        Jeesus itsekin totesi ihmiskunnan toivottomaksi ja tappoi itsensä menemällä ristille kuolemaan. Jeesuksella oli sama ratkaisu kuin itsellänikin. Kuolla ihmisten syntien tähden.

        Mutta Jeesus nousi ylös kuolleista ja kuolemalla kuoleman voitti. Ei yksikään joka häneen elää ja uskoo ikinä kuole. Kyllä hän sovitti ja voitti sinunkin epätoivosi. Auttakoon itse Korkein, että selviät tästä elämäsi kriisistä.
        Itselle omaisuuuden ja raikkauden menetys olikin elämisen alku. varmaan Jumala salli, että menetän kaiken löytääkseni todellisen elämän ja tarkoituksen.


      • olet liian
        Insinööri kirjoitti:

        "Eitkö voi todellakaan löytää mitään muuta ajatuksissasi?"

        En, koska elämällä ei näytä olevan mitään tarkoitusta. Muuta kuin oman edun ajaminen, johon olen kyllästynyt. Vaikka poistuisin rivistä huomaamattomasti valtaan ja parempiin asemiin pyrkiviä riittää ilman minuakin. Voittajan paikka ei jää koskaan täyttämättä.

        Taidan kuulua itsemurhaajien ikuiseen rotuun, jotka eivät koskaan löydä paikkaansa tästä maailmasta ja elämästä. Mitään syytä taistella ei ole, koska elämällä ei ole tarkoitusta.

        Olen yrittänyt jahdata unelmia saamatta tyydytystä.

        Olen yrittänyt elää unelmiani pääsemättä mihinkään.

        Olen yrittänyt luoda jotain kestävää vain huomatakseni, että mitään kestävää ei ole.

        Olen yrittänyt parantaa itseäni niin hyväksi kuin pystyn pääsemättä perille.

        Olen yrittänyt olla paras mitä omista lähtökohdistani voin olla saamatta vastauksia.

        Olen yrittänyt olla iloinen vain huomatakseni, että mikään ilo ei ole kestävää.

        Olen yrittänyt olla ainutlaatuinen ihminen huomannut olevani vain eksynyt.

        Olen yrittänyt unohtaa sen, että elämällä ei ole tarkoitusta ja elää vain, mutta sekään ei kanna pitkälle.

        Olen yrittänyt laajentaa viisauttani tutkimalla asioita yötä päivää voidakseni ymmärtää niin paljon kuin on mahdollista ymmärtää saamatta lopullisia vastauksia.

        Olen yrittänyt kohdata kaikki pelkoni ja oppia niistä vain huomatakseni, että kun kaikki pelot ovat menneet ja olen rohkeampi kuin koskaan voin olla jäljelle jää vain tyhjyys ja elämän tarkoitukseen en vieläkään vastausta saa.

        Olen tutkinut läpi kaikki uskonnot mitä ihmiset ovat ikinä keksineet saamatta vastauksia.

        Olen yrittänyt miettiä mikä on kaunista voidakseni unohtaa jatkuvan ajatuksen siitä mikä elämän tarkoitus on ja huomannut, että mikään kauneus ei ole kestävää.

        Olen yrittänyt tavoitella valtaa ja menestystä huomatakseni vain sen, että mitä minä niillä teen eivät ne kerro sen enempää siitä mikä on elämän tarkoitus.

        Olen etsinyt kaikkialta ja jokaisen kiven alta mistä elämässä pystyy etsimään ainoa paikka missä en ole käynyt on ikuinen lepo ja itsemurhaajien ikuinen lepo.

        Mihin enää menisin kun mitään muuta paikkaa ei enää ole?

        paljon .. kaikkea ajatellut.
        Onneksi itselläni ei riitä kapasiteettikaan funtsia noin paljon.
        Maailmassa on sitten yksi hyvä ihminen vähempi, jos lähdet.

        Kun on kaikkensa yrittänyt ja kusetetuksi tullut, niin mitäpä sitä enää jatkaa, ymmärrän tunteen.
        Arvot on toisenlaiset, jotka tässä maassa ja maailmassa kannattaa.

        Onneksi itselläni ei ole lapsia..usein olen noin ajatellut. Heidät täytyisi kasvattaa koviksi ja häikäilemättömiksi pelureiksi ja kusipäiksi, jotta pärjäisivät. Siltä ainakin tuntuu.
        Miten heistä itse enää sitten voisi pitää.Toisaalta en voisi katsoa sitäkään, kun sattuu noin lujaa, kuin sinua sattuu.

        Maailmassa on kuitenkin vielä toisenlaisiakin ihmisiä, kuin kusettajia.

        En tiedä onko elämällä tarkoitusta. Mulle riittää kohtaaminen elollisen kanssa. Kohtaaminen silmästä silmään ja lämpimästä sydämestä lähtöisin oleva tunne, johon vastata omallaan.


    • luotan sinuun

      Jos alan oikein todella pohtimaan asiaa, niin sama tunne tulee mullekkin kun sulla on.
      Mutta minä olen niin tyhmä ihminen etten hae vastauksia joka sásiaan vaan tyydyn siihen että kun oon syntynyt niin kuolen kun mun aika on täys.
      Ehkä sinä haluat itse päättää millon aika on täys, minä jaksan odottaa.
      En tiedä miksi, mutta se tuntuu jotenki parhaimmalla
      Elä yritä olla mitään, elä etsi mitään, niin et voi pettyä kun et löydä mitään.

      • Insinööri

        Tarkoituksettomuuden tunne on vakava tauti. Kun sisäinen palo kuolee on mahdoton tehdä enää mitään mikä tahansa askel muuttuu liian tuskalliseksi. Yhteiskunta ei edes suvaitse sitä, että saa olla tekemättä mitään.

        Olen menettänyt uskoni ihmisiin ja ihmiskuntaan. Miksi pinnistelisin vain sen takia, että kiittämättömät ihmiset saisivat lisää aihetta valittaa? Itselleni riittää kurjempikin elämä, niin miksi pinnistelisin, että muut voisivat saada työni avulla itselleen helpomman elämän?

        Olen huomannut, että mitä varakkaampi ihmisestä tulee, sitä vastenmielisemmäksi hän muuttuu. Mielestäni kaikki Suomalaiset lapset, vanhukset, naiset ja miehet saisi laittaa telttakylään asumaan muutamaksi vuodeksi. Telttoihin laittaminen aloitetaan kaikkein rikkaimmista ihmisistä. Samalla koko rahajärjestelmä ja omaisuudet nollaten siten, että rikas ei ole yhtään paremmassa asemassa kuin muutkaan, silloin hänen olisi pakko anella apua muilta säilyäkseen edes elossa. Saattaisi ehkä oppia jotain.

        Olen lapsuudesta saakka kokenut itseni ulkopuoliseksi, sellaiseksi ikuiseksi ajattelevaksi professoriksi. Ihmiset eivät kaipaa ulkopuolisia he haluavat heistä eroon tai sitten kipata heidän työnsä tulokset voidakseen valittaa jatkossa vielä lisää.

        Ihmisten ikuinen nälkä ja valittaminen eivät tule koskaan tyydytetyksi mitä enemmän he saavat sitä enemmän he valittavat ja sitä vastenmielisemmiksi muuttuvat.


      • Ikävä ,.
        Insinööri kirjoitti:

        Tarkoituksettomuuden tunne on vakava tauti. Kun sisäinen palo kuolee on mahdoton tehdä enää mitään mikä tahansa askel muuttuu liian tuskalliseksi. Yhteiskunta ei edes suvaitse sitä, että saa olla tekemättä mitään.

        Olen menettänyt uskoni ihmisiin ja ihmiskuntaan. Miksi pinnistelisin vain sen takia, että kiittämättömät ihmiset saisivat lisää aihetta valittaa? Itselleni riittää kurjempikin elämä, niin miksi pinnistelisin, että muut voisivat saada työni avulla itselleen helpomman elämän?

        Olen huomannut, että mitä varakkaampi ihmisestä tulee, sitä vastenmielisemmäksi hän muuttuu. Mielestäni kaikki Suomalaiset lapset, vanhukset, naiset ja miehet saisi laittaa telttakylään asumaan muutamaksi vuodeksi. Telttoihin laittaminen aloitetaan kaikkein rikkaimmista ihmisistä. Samalla koko rahajärjestelmä ja omaisuudet nollaten siten, että rikas ei ole yhtään paremmassa asemassa kuin muutkaan, silloin hänen olisi pakko anella apua muilta säilyäkseen edes elossa. Saattaisi ehkä oppia jotain.

        Olen lapsuudesta saakka kokenut itseni ulkopuoliseksi, sellaiseksi ikuiseksi ajattelevaksi professoriksi. Ihmiset eivät kaipaa ulkopuolisia he haluavat heistä eroon tai sitten kipata heidän työnsä tulokset voidakseen valittaa jatkossa vielä lisää.

        Ihmisten ikuinen nälkä ja valittaminen eivät tule koskaan tyydytetyksi mitä enemmän he saavat sitä enemmän he valittavat ja sitä vastenmielisemmiksi muuttuvat.

        Insinööri, älä tuomitse liikaa ihmisiä.......sillä mehän ollaan vaan ihmisiä vikoinemme


      • Insinööri
        Ikävä ,. kirjoitti:

        Insinööri, älä tuomitse liikaa ihmisiä.......sillä mehän ollaan vaan ihmisiä vikoinemme

        Aika hyvä näkemys taisin juuri tajuta elämäni tarkoituksen viimeinkin elämäni tarkoitus on luoda maan päälle parempi ihmiskunta. Kaikki vaikeudet mitä minulla on ollut ovat tarkoitettu vain koulimaan minua paremmaksi tehtävässäni.

        Ihmiset ovat jääräpäisiä, joten minun on pakko olla ovela ja kouliintunut asiassani.

        Kun asiaa miettii olen kuin luotu tähän tehtävään. Näen niin selkeästi mistä monet ongelmat johtuvat ja miten niitä voi ratkaista.

        En osaa tätä itsekään selittää kaikki palaset vain loksahtivat kohdalleen.


    • Vanha rouva

      Minulla ei ole ollut hääppöinen elämä. Teininä äidiksi ja mielisairaan miehen kanssa pakkonaiminen. Lapsuus oli väkivallan ja pelon täyttämä, sellaisista kodeista teiniäidit yleensä tulee.
      Koko elämäni ole ottanut ne muruset jotka eivät muille kelvanneet.
      Silti en ole koskaan ajatellut itsemurhaa. Vaikean lapsuuden seurauksena olen hyvin läheisriippuvainen. Vaikka mies kohteli kaltoin aloin hänen omaishoitajakseen pitkäksi aikaa. Nyt on laitoksessa.
      Olen pohjustanut säästämällä rahaa vuosikymmeniä siihen että joskus vielä saan elää itselleni. Kuinka ollakaan, tilillä oli rahaa niin paljon että voin ostaa oman pienen asunnon.
      Voin matkustella, eläkekin on ihan riittävä.
      Minulla ei ole suuret vaatimukset, ilon saa pienistä asioista.
      Nyt kuusikymppisenä elän elämäni parasta aikaa.
      Sinä aloittaja olet masentunut, se on sairaus joka tappaa, mutta onneksi on olemassa hyviä lääkkeitä.
      Minullakin on monesti ollut seinä vastassa, tuntui että ulospääsyä ei löydy mistään.
      Kun on ihan pohjalla, ei enää juuri välitä muusta kuin selviämisestä.
      Ymmärrän senkin jos valitset kuoleman. Mutta minulta ainakin olisi elämäni paras aika jäänyt elämättä jos olisin nuorempana kuollut.

    • luotan sinuun

      Sinä sanot juuri kun mun isä ,et hän on koko iän etsinyt vastausta mut ei oo löytänyt.
      Eräänä pyhänä hän sanoi mulle ,et mie näin unta et oli tuomioistuimen edessä.
      Minun piti itse puollustaa itseäni, en saanut asiianajajaa vaikka pyyysin.
      Isä kysyi et mitähän tuo merkitsi.
      Lähdin raskain mielin kotiin , koska aavistelin et jotain tapahtuu.
      Tiistaina puhelin soi ja sanottiin et isäni oli kuollut. hän oli 52 vuotta.
      Minä toivon että sinä löydät vastauksen, ennenkuin jätät tämän maailman.

      • Turhaako?

        Voi, mulla on taas suuri huoli taloudellisesta tilanteesta ja siksipä tuntuu ettei mitään järkeä enää kituttaa, ainaista rahan miettimistä.
        Ei elämässä ole järkeä, lapsesta asti köyhyyttä ja sama meno vanhempanakin.
        Mutta yritän kuitenkin vielä, ehkä se onni kääntyy joskus minunkin puoleen.


    • kuoleman kaipuu

      jos ottaa rauhottavia,unilääkkeitä ja beetasalpaajia ison satsin, eikö kuolema tule sillon aika mukavasti. ihan vaan nukkuessa, vai kävisköhän siinä niin et unissaan oksentais ja ei kuoliskaan?

    • Yöäköttävä juttu

      Selällään nukkuessa oksentava kuolee varmasti; tukehtumalla.

    • miten on?

      Mitäpä tänään miettii, tämä insinööri?

    • luotan sinuun

      iMinäkin olen ajatellut sinua ,insinööri.
      Kerro ajatuksistasi tänään......

    • Anonyymi

      Mä ymmärrän sua on tuo itsemurha ollu myös harkinnassa mutta en tiedä vaan miten sen tekisin joskus mietin vaan että menen keittiöön ja isken puukon rintaa. Jos mä kuolen niin varmaan mun perhe surisisitä olen 21 vuotias ja mietin Että ehkä ootan vielä 25 vuotiaaksi. Jos se sopiva hetki ei ole jo ullut niin jaksamista ja parempaa elämää sulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe