Miksi lähes kaikkien saksalaisten autojen mittarit on "säädetty"? Se on niin helppoa, ettei siihen tarvita edes säätäjää, vaan jokainen voi tehdä sen itse vaikka joka huollon välillä. Tuplaamalla huoltovälit, säästetään puolet huoltomaksuista ja autosta saa suomalaiselta myöhemmin hyvän hinnan!
Jopa paikallinen Autoliitto eli ADAC antaa jäsenilleen ohjeet säätöön!
http://www.topgearsuomi.fi/content/nain-helposti-auton-mittarilukeman-saa-peukaloitua
Mittarieiden "säätöä".
12
371
Vastaukset
- varonäitä
93 vuotias mumo ajanut kirkkoo e mallin taksimersulla 25 v,mittarissa 139tkm, laturi, startti ja muu500tkm tavara vaihdettu...
- ADACin jäsen
Mistähän moinen tieto? Lukisit alkuperäisen jutun, niin et kirjottaisi puppua. Kysymyksessä oli juttu, jossa näytettiin, kuinka helppoa mittariväärennennös on ja annettiin ohjeita, kuinka vältetään manipuloidut autot. ADAC syytti mm. autonvalmistajia siitä, että ne tekevät väärennöksen liian helpoksi ja noin joka kolmannes käytetty auto on manipuloitu. On myös halventavaa verrata ADACia Autoliittoon, kun painitaan aivan eri sarjassa autolijoiden etujen puolustajana ja asiantuntemuksessa.
Jos on hieman ammattitaitoa, manipuloidut autot on helppo erottaa. Mutta suomalainen tunnetusti ostaa sen halvimman auton häkkiliikkeestä ja uskoo vielä säästäneensä, kun lisäksi noutaa auton kielitaidottomana itse. Berlinissä tuomittiin juuri eräs poikkeukselliisen edullisia autoja myyvä liike mittariväärennöksestä. Liikkeen kotisivut ovat myös suomenkieliset ja suomalainenhan ostaa.
Olisi kiinnostavaa tietää, mihin näitä helposti netistä saatavia laitteita Suomessa käytetään. Tuskinpa ainoastaan auton virhemuistin lukemiseen. - Yhtä paljon
kuin Suomessakin!
- mb huolto ice
2009-10 mallin autoonki saattavat tehdä elektroonisen käsittleyn vaikka kuinka oliskin
sähköinen huoltokirja
suomi poika tekeekö hän tämmösiä
juttuja mb; n huolloossa itte - suomen kieltä pliis
TÄH?
- Kaikki käsitelty
Ei Saksassa voi yhdenkään auton mittarilukemaan luottaa. Olisihan silkkaa hölmöyttä jättää oman auton mittarilukema alkuperäiseksi kun kaikki muut käsitellään.
- Kylläpä on taas
tasokasta keskustelua täällä. Asialla ihmiset jotka eivät ole käyneet Tallinnan laivaa pitemmällä eikä silloinkaan edes maissa asti.
- wqekdxqqqq
Saman voit tehdä suomessa, voit hankkia vielä ihan kaikki leimatkin kuten katsastuksessa ja merkkiliikkeessä.
Mittarissa nyt vaikka 20tkm.
Maanantaina menet huoltoon ja saat leiman 20tkm huollon kohdalle ja en tiedä taltioidaanko siellä järjestelmään myös kilometrilukemat, ehkä mutta hyvä
jos niin tehdään. Sitten tiistaina katsastamaan huollettu auto ja saat oikein katsastuskonttorin järjestelmään kilometrilukemasi talteen mistä kuka
vaan voi ne tarkistaa autokantatiedoista.
Sitten ajat 50tkm ja "ruuvaat" mittarista pois 40tkm ja kas ajoit tänä
vuonna vain sen 10tkm. Paljon ajavalle siis todella merkittävä hyöty,
niin kallista laitetta ei olekkaan etteikö kannattaisi hankkia auton datatietojen muuttamiseen laitetta esimerkki tapauksessa.
Lähes mistään et voi jäädä kiinni, kaikki huoltoleimat pitää kutinsa ja
vielä katsastuksenkin tiedot.
Nämä olisi todella helppo luultavasti estää jos haluttaisiin.
Tietysti aina keksitään taas keino kiertää kaikki mutta on vähän
liian helppoa muutella auton kilometrilukemaa tuolla tavalla.
Miksi tieto ylipäätään on sallittua edes muokata?
Siihen loppuu käytettyjen maahantuonti kun tuo asia korjataan :)- E39 M5
Kyllä siitä vain jälki jää auton järjestelmiin, jos esim. 2000-luvun bemarin kilometrejä yrität sähköisesti muuttaa.
Pitäisi osata tehdä homma niin, ettei mitään epäselvää jää mihinkään auton kilometrejä tallentavaan laitteistoon. - Turhaa näille
E39 M5 kirjoitti:
Kyllä siitä vain jälki jää auton järjestelmiin, jos esim. 2000-luvun bemarin kilometrejä yrität sähköisesti muuttaa.
Pitäisi osata tehdä homma niin, ettei mitään epäselvää jää mihinkään auton kilometrejä tallentavaan laitteistoon.on selittää koska uskovat mielummin urbaanilegendoihin.
- Autistinen
Turhaa näille kirjoitti:
on selittää koska uskovat mielummin urbaanilegendoihin.
Eipä virallisesti tunnustetut faktat ole mitään urbaanilegendaa.
- POEKA POEKA
Autistinen kirjoitti:
Eipä virallisesti tunnustetut faktat ole mitään urbaanilegendaa.
Elähän ala issääs neuvomaan asioissa joista et oikeasti tiedä vielä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049209Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000103863839Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432795Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja872690Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "1752505Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552504- 1521783
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista681612Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141560Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61393