Mittarieiden "säätöä".

Näin Saksassa

Miksi lähes kaikkien saksalaisten autojen mittarit on "säädetty"? Se on niin helppoa, ettei siihen tarvita edes säätäjää, vaan jokainen voi tehdä sen itse vaikka joka huollon välillä. Tuplaamalla huoltovälit, säästetään puolet huoltomaksuista ja autosta saa suomalaiselta myöhemmin hyvän hinnan!

Jopa paikallinen Autoliitto eli ADAC antaa jäsenilleen ohjeet säätöön!

http://www.topgearsuomi.fi/content/nain-helposti-auton-mittarilukeman-saa-peukaloitua

12

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varonäitä

      93 vuotias mumo ajanut kirkkoo e mallin taksimersulla 25 v,mittarissa 139tkm, laturi, startti ja muu500tkm tavara vaihdettu...

    • ADACin jäsen

      Mistähän moinen tieto? Lukisit alkuperäisen jutun, niin et kirjottaisi puppua. Kysymyksessä oli juttu, jossa näytettiin, kuinka helppoa mittariväärennennös on ja annettiin ohjeita, kuinka vältetään manipuloidut autot. ADAC syytti mm. autonvalmistajia siitä, että ne tekevät väärennöksen liian helpoksi ja noin joka kolmannes käytetty auto on manipuloitu. On myös halventavaa verrata ADACia Autoliittoon, kun painitaan aivan eri sarjassa autolijoiden etujen puolustajana ja asiantuntemuksessa.

      Jos on hieman ammattitaitoa, manipuloidut autot on helppo erottaa. Mutta suomalainen tunnetusti ostaa sen halvimman auton häkkiliikkeestä ja uskoo vielä säästäneensä, kun lisäksi noutaa auton kielitaidottomana itse. Berlinissä tuomittiin juuri eräs poikkeukselliisen edullisia autoja myyvä liike mittariväärennöksestä. Liikkeen kotisivut ovat myös suomenkieliset ja suomalainenhan ostaa.

      Olisi kiinnostavaa tietää, mihin näitä helposti netistä saatavia laitteita Suomessa käytetään. Tuskinpa ainoastaan auton virhemuistin lukemiseen.

    • Yhtä paljon

      kuin Suomessakin!

    • mb huolto ice

      2009-10 mallin autoonki saattavat tehdä elektroonisen käsittleyn vaikka kuinka oliskin
      sähköinen huoltokirja
      suomi poika tekeekö hän tämmösiä
      juttuja mb; n huolloossa itte

    • suomen kieltä pliis

      TÄH?

    • Kaikki käsitelty

      Ei Saksassa voi yhdenkään auton mittarilukemaan luottaa. Olisihan silkkaa hölmöyttä jättää oman auton mittarilukema alkuperäiseksi kun kaikki muut käsitellään.

    • Kylläpä on taas

      tasokasta keskustelua täällä. Asialla ihmiset jotka eivät ole käyneet Tallinnan laivaa pitemmällä eikä silloinkaan edes maissa asti.

    • wqekdxqqqq

      Saman voit tehdä suomessa, voit hankkia vielä ihan kaikki leimatkin kuten katsastuksessa ja merkkiliikkeessä.

      Mittarissa nyt vaikka 20tkm.
      Maanantaina menet huoltoon ja saat leiman 20tkm huollon kohdalle ja en tiedä taltioidaanko siellä järjestelmään myös kilometrilukemat, ehkä mutta hyvä
      jos niin tehdään. Sitten tiistaina katsastamaan huollettu auto ja saat oikein katsastuskonttorin järjestelmään kilometrilukemasi talteen mistä kuka
      vaan voi ne tarkistaa autokantatiedoista.

      Sitten ajat 50tkm ja "ruuvaat" mittarista pois 40tkm ja kas ajoit tänä
      vuonna vain sen 10tkm. Paljon ajavalle siis todella merkittävä hyöty,
      niin kallista laitetta ei olekkaan etteikö kannattaisi hankkia auton datatietojen muuttamiseen laitetta esimerkki tapauksessa.

      Lähes mistään et voi jäädä kiinni, kaikki huoltoleimat pitää kutinsa ja
      vielä katsastuksenkin tiedot.

      Nämä olisi todella helppo luultavasti estää jos haluttaisiin.
      Tietysti aina keksitään taas keino kiertää kaikki mutta on vähän
      liian helppoa muutella auton kilometrilukemaa tuolla tavalla.
      Miksi tieto ylipäätään on sallittua edes muokata?


      Siihen loppuu käytettyjen maahantuonti kun tuo asia korjataan :)

      • E39 M5

        Kyllä siitä vain jälki jää auton järjestelmiin, jos esim. 2000-luvun bemarin kilometrejä yrität sähköisesti muuttaa.
        Pitäisi osata tehdä homma niin, ettei mitään epäselvää jää mihinkään auton kilometrejä tallentavaan laitteistoon.


      • Turhaa näille
        E39 M5 kirjoitti:

        Kyllä siitä vain jälki jää auton järjestelmiin, jos esim. 2000-luvun bemarin kilometrejä yrität sähköisesti muuttaa.
        Pitäisi osata tehdä homma niin, ettei mitään epäselvää jää mihinkään auton kilometrejä tallentavaan laitteistoon.

        on selittää koska uskovat mielummin urbaanilegendoihin.


      • Autistinen
        Turhaa näille kirjoitti:

        on selittää koska uskovat mielummin urbaanilegendoihin.

        Eipä virallisesti tunnustetut faktat ole mitään urbaanilegendaa.


      • POEKA POEKA
        Autistinen kirjoitti:

        Eipä virallisesti tunnustetut faktat ole mitään urbaanilegendaa.

        Elähän ala issääs neuvomaan asioissa joista et oikeasti tiedä vielä mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      971
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe