Typerä ikäraja

Vielä 3 vuotta pillereit

37

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Mielestäni ikärajan pitäisi olla 40v koska monilla se biologinen kello alkaa tikittämään yli 30 vuotiaana.

      Ja vela ihmiset on usen fiksuja ihmisiä joten olisi hyvä jos tällaiset ihmiset lisääntyisi.

      • Samaa mieltä.

        Roskaväestön edustajat lisääntyvät kuin kanit. Fiksujen koulutettujen ihmisten ei pitäisi jättää lisääntymättä siksi, että haluavat luoda uraa tms. Uran ja lapsen voi hyvin yhdistää. Silsi on olemassa päivähoito. Suomen tulevaisuus on kauhea jos sen kansoittavat pelkät siideripissisten ja amisjyystäjien jälkeläiset.


      • Miksi mollaat
        Samaa mieltä. kirjoitti:

        Roskaväestön edustajat lisääntyvät kuin kanit. Fiksujen koulutettujen ihmisten ei pitäisi jättää lisääntymättä siksi, että haluavat luoda uraa tms. Uran ja lapsen voi hyvin yhdistää. Silsi on olemassa päivähoito. Suomen tulevaisuus on kauhea jos sen kansoittavat pelkät siideripissisten ja amisjyystäjien jälkeläiset.

        muita ihmisiä. Kuvitteletko itse olevasi muita parempi?


      • Samaa mieltä. kirjoitti:

        Roskaväestön edustajat lisääntyvät kuin kanit. Fiksujen koulutettujen ihmisten ei pitäisi jättää lisääntymättä siksi, että haluavat luoda uraa tms. Uran ja lapsen voi hyvin yhdistää. Silsi on olemassa päivähoito. Suomen tulevaisuus on kauhea jos sen kansoittavat pelkät siideripissisten ja amisjyystäjien jälkeläiset.

        Muutenkin se väestönkasvu on Suomessa aivan liian suurta, joten tämän vuoksi sen ikärajan voisi hyvin laskea tässä iässä siihen 18-vuoteen, koska täysi-ikäiset ihmiset kyllä tietävät sen itse kaikista parhaiten, että mitä he elämältään haluavat ja mitä eivät.

        Ei se ole mikään ongelma tai vahinko, jos ne korkeasti koulutetut ihmiset jättävät lapset hankkimatta. Kuitenkin tässä maassa jotkut hankkivat aina lapsia, joten ei ne suomalaiset tule sukupuuttoon kuolemaan, vaikka yksikään korkeasti koulutettu ei sitä jälkikasvua hankkisi.


      • Älkäähätiköikö
        DarkFear kirjoitti:

        Muutenkin se väestönkasvu on Suomessa aivan liian suurta, joten tämän vuoksi sen ikärajan voisi hyvin laskea tässä iässä siihen 18-vuoteen, koska täysi-ikäiset ihmiset kyllä tietävät sen itse kaikista parhaiten, että mitä he elämältään haluavat ja mitä eivät.

        Ei se ole mikään ongelma tai vahinko, jos ne korkeasti koulutetut ihmiset jättävät lapset hankkimatta. Kuitenkin tässä maassa jotkut hankkivat aina lapsia, joten ei ne suomalaiset tule sukupuuttoon kuolemaan, vaikka yksikään korkeasti koulutettu ei sitä jälkikasvua hankkisi.

        18- vuotias on ehkä "täysi-ikäinen" lain puitteissa, mutta henkisesti ei lähelläkään. Omasa täysikäistymisestäni on vajaa 4 vuotta ja olin kyllä silloin vielä aika tietämätön mistään, vaikka silloin tuntuikin olo "aikuiselta". Moni ei tuon ikäisenä vielä asu edes omillaan niin miten muka voisivat tietää mitä elämältä haluavat?


    • fghgk

      Asiaahan tuo kirjoitti vaikka saanee kommentteja tyyliin "mitäs jos kaikki ajattelisivat tuolla tavalla"

    • ...

      Täyttä asiaa. Olen itsekin vela, käytän hormonikierukkaa ja olen kyllä siihen ollut tyytyväinen.

      • Annatko sinkkuna

        miesten panna paljaalla?


      • ...
        Annatko sinkkuna kirjoitti:

        miesten panna paljaalla?

        En ole sinkku.


    • ....

      Typerä nainen. suomessa ei oo ollut yhtään alle 30v presidenttiä.

    • -----

      Ehdottomasti pitäisi alentaa. Toisaalta koulutetusta väestöstä yhä harvempi ja harvempi kakaroita pyöräyttää. Tässä suhteessa mennään hyvään suuntaan.

    • lapseton nyt ja aina

      Täysin samaa mieltä, on naurettavaa että yhteiskunta ei anna yksilölle oikeutta toteuttaa pysyvää päätöstä lapsettomuudesta ennen kuin 30-vuotiaana. Minulle hormonaalinen ehkäisy ei edes oikein sovi ja mieluummin pistäisin piuhat poikki kuin pelkkien kumien varassa aina arvuuttelisin että koskahan omalle kohdalle osuu sen hajoaminen. Ja vaikka hormonaalinen ehkäisy sopiskin, olisi sterilisaatio silti parempi ratkaisu kuin useita vuosia jatkuva hormonien pumppaaminen kehoon ties millä veritulppariskillä ja muilla ikävillä ja vakavilla sivuvaikutuksilla. Minusta olisi eettisestikin parempi, jos saisin vain tehdä streilisaation, sillä vahinkoraskauden sattuessa minä tekisin abortin.

      • Älä nussi

        jos et ole valmis synnyttämään lapsia.


      • lapseton nyt ja aina
        Älä nussi kirjoitti:

        jos et ole valmis synnyttämään lapsia.

        Kaikki ehkäisy sitten pois vaan markkinoilta ja katsotaan millaisia lapsia tähän maailmaan sikiää ja millaisille vanhemmille, luultavasti yh-äideille koska isäthän ne vielä vähemmän valmiita ovat jälkikasvustaan vastuun kantamaan. Osa naisista sitten kaivauttaa sikiömöykkynsä rajan takana tai luultavasti rajojenkin sisällä pois jollain epämääräisellä keinolla.
        N*ssimisen ainut tarkoitusko on lisääntyminen?
        No ei ole ja sen voi siitä jopa poistaa kokonaan ja hyvä niin.


      • Suuri Isä
        lapseton nyt ja aina kirjoitti:

        Kaikki ehkäisy sitten pois vaan markkinoilta ja katsotaan millaisia lapsia tähän maailmaan sikiää ja millaisille vanhemmille, luultavasti yh-äideille koska isäthän ne vielä vähemmän valmiita ovat jälkikasvustaan vastuun kantamaan. Osa naisista sitten kaivauttaa sikiömöykkynsä rajan takana tai luultavasti rajojenkin sisällä pois jollain epämääräisellä keinolla.
        N*ssimisen ainut tarkoitusko on lisääntyminen?
        No ei ole ja sen voi siitä jopa poistaa kokonaan ja hyvä niin.

        Nussiminen on naiselle lasten hankintaan liittyvä pakollinen paha. Nainen, joka ei halua lapsia mutta kyrpä kelpaa pitäisi polttaa elävältä.


      • Itse oon myös ihan samaa mieltä tästä asiasta, sillä kyllä jokaisella täysi-ikäisellä pitäisi olla itsellään täysi oikeus päättää siitä, että haluaako niitä lapsia hankkia vai ei. Näin ollen se omavalintainen lapsettomuus pitäisi hyväksyä kaikille sitä haluaville.

        Muutenkin maailman väestönkasvu on niin valtava ongelma, että on ihan turha hankkia tähän maailmaan vaan lisää ei-toivottuja lapsia.

        Suomessakin se väestönkasvu on sellainen ongelma, että olisi vaan parempi, jos meitä lapsettomia ja sen valitsevia ihmisiä olisi yhä enemmän.


      • DF, logiikan ihme
        DarkFear kirjoitti:

        Itse oon myös ihan samaa mieltä tästä asiasta, sillä kyllä jokaisella täysi-ikäisellä pitäisi olla itsellään täysi oikeus päättää siitä, että haluaako niitä lapsia hankkia vai ei. Näin ollen se omavalintainen lapsettomuus pitäisi hyväksyä kaikille sitä haluaville.

        Muutenkin maailman väestönkasvu on niin valtava ongelma, että on ihan turha hankkia tähän maailmaan vaan lisää ei-toivottuja lapsia.

        Suomessakin se väestönkasvu on sellainen ongelma, että olisi vaan parempi, jos meitä lapsettomia ja sen valitsevia ihmisiä olisi yhä enemmän.

        Eikö tätä Suomen väestönkasvuongelmaa pitäisi siis rajoittaa myös vähentämällä maahanmuuttajien ottamista?


      • kjgfk
        DarkFear kirjoitti:

        Itse oon myös ihan samaa mieltä tästä asiasta, sillä kyllä jokaisella täysi-ikäisellä pitäisi olla itsellään täysi oikeus päättää siitä, että haluaako niitä lapsia hankkia vai ei. Näin ollen se omavalintainen lapsettomuus pitäisi hyväksyä kaikille sitä haluaville.

        Muutenkin maailman väestönkasvu on niin valtava ongelma, että on ihan turha hankkia tähän maailmaan vaan lisää ei-toivottuja lapsia.

        Suomessakin se väestönkasvu on sellainen ongelma, että olisi vaan parempi, jos meitä lapsettomia ja sen valitsevia ihmisiä olisi yhä enemmän.

        Olethan muistanut käydä nipsauttamassa siemenjohtimesi varmuuden vuoksi poikki?

        Miehille sterilisaatio on huomattavasti helpompi toimenpide kuin naiselle.


      • DF, logiikan ihme kirjoitti:

        Eikö tätä Suomen väestönkasvuongelmaa pitäisi siis rajoittaa myös vähentämällä maahanmuuttajien ottamista?

        No Suomessa se maahanmuutto on niin kovin vähäistä verrattuna mm. Ruotsiin, muihin Pohjoismaihin ja moniin Euroopan maihin, joten maahanmuuttoa ei pidä missään tapauksessa rajoittaa yhtään, vaan pelkästään lisätä huomattavasti nykyisestä.

        Suomessa etnisesti aitoja suomalaisia on jo sen verran paljon, ettei niitä tarvita enää yhtään lisää. Maahanmuuttajia ja maahanmuuttajataustaisia suomalaisia on taas sen verran vähän, että heitä saisi olla täällä enemmänkin ja näin ollen se maahanmuutto täytyy siis hyväksyä.


      • DarkFear kirjoitti:

        No Suomessa se maahanmuutto on niin kovin vähäistä verrattuna mm. Ruotsiin, muihin Pohjoismaihin ja moniin Euroopan maihin, joten maahanmuuttoa ei pidä missään tapauksessa rajoittaa yhtään, vaan pelkästään lisätä huomattavasti nykyisestä.

        Suomessa etnisesti aitoja suomalaisia on jo sen verran paljon, ettei niitä tarvita enää yhtään lisää. Maahanmuuttajia ja maahanmuuttajataustaisia suomalaisia on taas sen verran vähän, että heitä saisi olla täällä enemmänkin ja näin ollen se maahanmuutto täytyy siis hyväksyä.

        Unohdin sanoa vielä sen, että tämän vuoksihan se on pelkästään parempi asia, jos suomalaisnaiset hankkivat lapsia ulkomaalaisten miesten kanssa, kun sillä saadaan Suomen väestöä monikulttuurisemmaksi ja tähän maahan lisää etniseltä taustaltaan maahanmuuttajataustaisia suomalaisia.

        Se taas ei ole mikään yhteiskunnallinen ongelma, jos suomalaismies ei saa hankittua jälkikasvua suomalaisnaisen kanssa. Väestöä tässä maassa on jo muutenkin ihan tarpeeksi.


      • Hiljaiseksi vetää
        DarkFear kirjoitti:

        Unohdin sanoa vielä sen, että tämän vuoksihan se on pelkästään parempi asia, jos suomalaisnaiset hankkivat lapsia ulkomaalaisten miesten kanssa, kun sillä saadaan Suomen väestöä monikulttuurisemmaksi ja tähän maahan lisää etniseltä taustaltaan maahanmuuttajataustaisia suomalaisia.

        Se taas ei ole mikään yhteiskunnallinen ongelma, jos suomalaismies ei saa hankittua jälkikasvua suomalaisnaisen kanssa. Väestöä tässä maassa on jo muutenkin ihan tarpeeksi.

        Ei vittu. Forrest Gumpillakin oli parempaa logiikkaa, ja hänen ÄO:nsa oli kutakuinkin 75.

        Onneksi olet vain trolli, muuten säälittäisi.


      • Hiljaiseksi vetää kirjoitti:

        Ei vittu. Forrest Gumpillakin oli parempaa logiikkaa, ja hänen ÄO:nsa oli kutakuinkin 75.

        Onneksi olet vain trolli, muuten säälittäisi.

        Mä en ole mikään trolli, että tiedä sä se!!! Katso sitten sitä Forrest Gump-leffaa, jos kerran hänen logiikkansa on niin paljon parempi!

        Mikä sä olet sitä sanomaan, että mitä mieltä mun pitäisi asioista olla?


    • fkjh

      Mikä estää teetättämästä tuota operaatiota ulkomailla? Ikärajat ja lait vaihtelevat eri maissa ja tarvittaessa rahalla saa aina mitä haluaa.

      • lapseton nyt ja aina

        Lieneekö juuri taloudelliset kysymykset ja halu saada lääketieteellistä ammattitaitoa äidinkielellään, pelko ja epäluottamus ulkomailla tehtäviä operaatioita kohtaan?
        Miksei Suomen säädäntöä asian osalta voisi muuttaa?


      • lapseton nyt ja aina kirjoitti:

        Lieneekö juuri taloudelliset kysymykset ja halu saada lääketieteellistä ammattitaitoa äidinkielellään, pelko ja epäluottamus ulkomailla tehtäviä operaatioita kohtaan?
        Miksei Suomen säädäntöä asian osalta voisi muuttaa?

        Kyllä asia on niin, että jokaisella suomalaisella pitäisi olla mahdollisuus näihin leikkauksiin myös omassa kotimaassaan ja omalla äidinkielellään, joten siinä mielessä tämä nykyinen laki ja järjestelmä on aivan syvältä.

        Suurin vastustus tähänkin asiaan tulee just heiltä, jotka ovat niin huolissaan siitä, jos lapsia ei synny tähän maahan enää entiseen malliin, sekä tietenkin myös näiltä aikamiespojilta, jotka eivät ole saaneet lapsia, vaikka haluaisivat.


      • essurella steriloitu
        DarkFear kirjoitti:

        Kyllä asia on niin, että jokaisella suomalaisella pitäisi olla mahdollisuus näihin leikkauksiin myös omassa kotimaassaan ja omalla äidinkielellään, joten siinä mielessä tämä nykyinen laki ja järjestelmä on aivan syvältä.

        Suurin vastustus tähänkin asiaan tulee just heiltä, jotka ovat niin huolissaan siitä, jos lapsia ei synny tähän maahan enää entiseen malliin, sekä tietenkin myös näiltä aikamiespojilta, jotka eivät ole saaneet lapsia, vaikka haluaisivat.

        Ei ole pakko käyttää hormoneja, ennen sterilisaatiota kuparikierukka. Tai pessaari spermisidi...tai sitten se kondomi.


      • lapseton nyt ja aina
        essurella steriloitu kirjoitti:

        Ei ole pakko käyttää hormoneja, ennen sterilisaatiota kuparikierukka. Tai pessaari spermisidi...tai sitten se kondomi.

        Kalliiksi tulee monen vuoden säheltäminen noiden kanssa, eikä kierukkakaan kaikille sovi. Se, että on vaihtoehtoisia ehkäisymenetelmiä ei siltikään oikeuta sitä, että sterilisaatio lailla säädellään niin tiukasti. Täysi-ikäisen pitäisi saada päättää omasta kehostaan.


    • tulevaa ei tiedä

      Ikärajaa pitäisi nostaa ainakin 35 vuoteen. Muilla perusteilla sterilisaation voisi saada aiemminkin.

      • lapseton nyt ja aina

        Siis minkä takia pitäisi nostaa? Reiluuden nimissä lasten hankkimisellekin ikäraja - yhtälailla sekin päätös vaikuttaa koko loppuelämään, eikä edes pelkästään omaan vaan myös sen lapsen ja toisen vanhemmankin!


    • Veritulppariski

      Avioliitossa oleva tyttäreni sai keuhkoveritulpan e-pillereistä. Nyt mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi. Hän on alle kolmekymppinen ja hänellä on yksi lapsi eikä hän omien sanojensa mukaan halua missään nimessä enempää lapsia. Hän on pyytänyt sterilisaatiota, mutta sitä ei saa tuon ikärajan takia. Ennen oli toinenkin ehto: pitää olla vähintään kolme lasta. Liekö se jo poistettu, en tiedä.

      Minusta tämä tilanne on aivan kummallinen. Jos kerran mikään hormonaalinen ehkäisy ei käy ja on jo jälkikasvua, niin kyllä pitäisi olla mahdollisuus sterilisaatioon.

    • risama

      Ymmärrän täysin, miksi ikäraja on 30.
      Moni 18-vuotias ei tiedä, mitä haluaa elämältään. Tällä ikärajalla pyritään välttämään sitä, että nuoret ihmiset tekisivät sterilisaation ja katuisivat sitä myöhemmin.
      Toisaalta ymmärrän myös niitä, jotka ovat alle 30-vuotiaita ja tietävät varmasti, etteivät ikinä tule haluamaan lapsia.

      Mutta mielestäni 18-vuotias on vielä liian nuori tekemään niin suuria päätöksiä kuin sterilisaatio, joten korkea ikäraja on ihan hyvä.

      Jos ei nainen halua lapsia, niin kyllä niitä on muitakin ehkäisykeinoja kuin sterilisaatio. Sanovatko pillerit, ehkäisykapselit tai kierukat mitään kenellekään?

      • ---

        Ja sinun mielestäsi sukupuolen vaihtaminen ei sitten ole SUURI ja peruuttamaton päätös? Katsos, kun sen saa heti 18-vuotiaana.

        Pillerit ovat kauheaa myrkkyjä, samaten kaikki ehkäisykapselit ja laastarit. Kierukoita ei niin mielellään laiteta synnyttämättömälle naiselle. Ja parisuhteessa se kondomi ei ole vuosikausien ajan mikään kiva juttu. Eli eipä niitä vaihtoehtoja sitten jää. Mutta onneksi meillä ei enää ole ehkäisyhuolia, kun mies kävi katkaisemassa piuhat. :)


      • LOLOL
        --- kirjoitti:

        Ja sinun mielestäsi sukupuolen vaihtaminen ei sitten ole SUURI ja peruuttamaton päätös? Katsos, kun sen saa heti 18-vuotiaana.

        Pillerit ovat kauheaa myrkkyjä, samaten kaikki ehkäisykapselit ja laastarit. Kierukoita ei niin mielellään laiteta synnyttämättömälle naiselle. Ja parisuhteessa se kondomi ei ole vuosikausien ajan mikään kiva juttu. Eli eipä niitä vaihtoehtoja sitten jää. Mutta onneksi meillä ei enää ole ehkäisyhuolia, kun mies kävi katkaisemassa piuhat. :)

        Kyllä mulle ehdotettiin heti kierukkaa kun sanoine ettei pillerit sovi(päänsärky ja ihan yksinkertaisesti liian hajamielinen muitsamaan niitä) ja ikää siis on 21 ja olen synnyttämätön. Kunnan lääkäri ja vieläpä ilmainen kun ekaa kertaa kierukka asetettiin.

        Perusteena oli vain ettei lapsia suunnitteilla lähivuosina.

        Älkää sössöttäkö ennenkuin olette asiasta kysyneet ja aina voi kysyä toiselta lääkäriltä.

        Kuulemma joidenkin lähteiden mukaan kierukka olis jopa luotettavampi kuin sterilisaatio? tiedä sitten...

        18- vuotias ei ole aikuinen henkisesti vielä, mutta mun mielestä näitä elämää muuttavia asioita pitäis silleen tapauskohtaisesti katsoa.


      • tyyt.kierukkaan
        LOLOL kirjoitti:

        Kyllä mulle ehdotettiin heti kierukkaa kun sanoine ettei pillerit sovi(päänsärky ja ihan yksinkertaisesti liian hajamielinen muitsamaan niitä) ja ikää siis on 21 ja olen synnyttämätön. Kunnan lääkäri ja vieläpä ilmainen kun ekaa kertaa kierukka asetettiin.

        Perusteena oli vain ettei lapsia suunnitteilla lähivuosina.

        Älkää sössöttäkö ennenkuin olette asiasta kysyneet ja aina voi kysyä toiselta lääkäriltä.

        Kuulemma joidenkin lähteiden mukaan kierukka olis jopa luotettavampi kuin sterilisaatio? tiedä sitten...

        18- vuotias ei ole aikuinen henkisesti vielä, mutta mun mielestä näitä elämää muuttavia asioita pitäis silleen tapauskohtaisesti katsoa.

        Kyllä niitä kierukoita asennetaan ihan mielellään ei-synnyttäneillekin, niitä on varta vasten sellaisiakin kehitetty, toki voidaan asentaa samanlainen kuin synnyttäneelle.

        Itselläni ensim. kierukka 17 vuotiaana, ensim. lapseni synnytin vasta 31 vuotiaana...


    • mirkkunen1

      Aivan älytön ikäraja tosiaan. Miksi ihmisten lisääntymistä tai lisääntymättömyyttä pitää säädellä lailla? Meinaan siis, että miksi ihmeessä ihmisiä pitää suojella virheiltä ja estää tekemästä steriä vain siksi, että "no kun jos sitten kaduttaa..."

      Haloo, jos kaduttaa niin se on sitten oma vika! Mikä ihmeen holhousvaltio tästä Suomesta on tulossa? 18-vuotiaana saa mennä vaikka minkälaiseen kauneusleikkaukseen tai vaihtaa vaikka sukupuolensa, eikä sillonkaan ole mitään lakia turvaamassa "jos kaduttaa". Sit jossain tällasessa asiassa asetetaan ihan käsittämätön ikäraja ettei vaan tulis jollekkin paha mieli... Huoh.

      Itse (23v) ottaisin sterin heti jos saisin. Voihan se olla että katuisin joskus, mutta en ole niin tyhmä että kuvittelisin mulla oelvan mitään oikeutta valittaa asiasta lääkärille tai kellekään muullekaan kun eivät estäneet mua. Ihmisten pitäisi itse olle kykeneväisiä ottamaan vastuu teoistaan.

    • miten 18v tietää..

      Täällä on paljon viestejä siitä, miten 18-vuotias ei voi millään tietää mitä haluaa elämältään, joten sen ikäinen ei voi tehdä sterilisaatiota, koska voi vielä katua asiaa. Kuitenkaan kukaan ei samalla mainitse, että miten 18-vuotias voi olla varma että haluaa niitä lapsia. Miksi 18-vuotias saa lisääntyä, jos 29-vuotiaskaan ei muka vielä tiedä ettei halua? Eikö lisääntyminenkin pitäisi sitten lailla määrätä että 30-vuotiaana vasta. Kuulostaako järjettömältä? Yhtä järjettömältä kuulostaa se että ihminen voisi tietää vasta 30-vuotiaana ettei halua lapsia koskaan.

      Miksei sterilisaatiota voitaisi myöntää nuoremmille, vastuu siitä on ihmisellä itsellään, jos alkaa kaduttaa se on voivoi. Ärsyttää aina kun tukeudutaan tuohon "sitten kadutaan ja tullaan vaatimaan sterin purkua". Eikö tuota voisi määritellä lailla että toimenpiteen jälkeen on ihan turha tulla valittamaan!

    • Kantare

      Ajattelin herätellä keskustelua :)
      Löysin tällaisen uutisen muutaman vuoden takaa, jossa steri oli saatu ”ohi ehtojen” synnyttämällä lapsen adoptioon: https://www.idealista.fi/adoptio/

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe