Nouse oi sä Herran kansa....

~~tähkäpää~~

Olen monta kertaa viime yön aikana herännyt
ja joka kerta on alkanut päässääni soimaan
tällaiset laulun sanat:

"Nouse oi sä Herran kansa
Ristinlippu kohota
Kerro heille voitostanasa
jonka antoi Golgata!

:) Tämä on ollut erittäin mielenkiintoinen kokemus.

Mutta, mutta, en muista enkä saa päähäni tuosta laulusta mitään muuta.

Olisiko täällä ketään sen ikäluokan ihmistä, joka vielä muistaisi tuon laulun
ja sen, miten se alkaa?

Haluaisin sen löytää, mutta noilla sanoilla en haku tuota tulosta, enkä muista siitä muuta.

Nuo sanat muuten rohkaisivat ihan ihmellä tavalla ja toivat mieleeni viestin, jonka kirjoitin eilen? tänne jonnekin siitä, että tulisi ensisijaisesti julistaa vain
Jeesusta Kristusta, kuten tuossa sanotaan, ".....kerro heille voitostansa, jonka antoi Golgata.....", siis Jeesusta Kristusta ja Hänen ristiänsä, siinä on evankeliumi ja myöskin voima syntiä ja eksytystä vastaan!

18

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.kiusaantunut

Tämä' se on helluntailaisuutta pahimmillaan.
      Toivottavasti et ala tällä palstalla käännyttämään ketään. Tämä palsta on keskustelua helluntailaisuudesta ja missään säännöissä ei lue että mielipiteet ko lahkosta tulisi olla vain positiivisia.

• ~~tähkäpää~~

Tiedätkö Kiusaantunut, et Sinä kykene tuhoamaan tai vahingoittamaan
        minua, etkä ketään muutakaan Jumalan lasta, niin kauan, kuin pysymme Korkeimman suojassa.

Sillä Hän on meidän linnamme, turvapaikkamme ja Jumalalamme,
        joten Sinä joudut taistelemaan Häntä Korkeinta ja Kaikkivaltista Jumalaa vastaan ja voittamaan Hänet, ennen kuin voit pääset käsiksi meihin,
        Jumalan lapsiin ja uskon, että Sinulla on kaikesta nykyisyydestäsi
        huolimatta vielä jäljellä sen verta tietoa ja ymmärrystä Jumalasta,
        että tunnustat sen, ettet Sinä kykene Jumalaa Kaikkivaltiasta voittamaan?

Toivon ja rukoilen, että Sinäkin vielä löydät tien takaisin Jumalan luokse ja
        saat kokea, mitä on olla Kaikkivaltiaan suojassa ja varjeluksessa.

http://www.youtube.com/watch?v=2P6y4LH7uXk

• k.kiusaantunut
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Tiedätkö Kiusaantunut, et Sinä kykene tuhoamaan tai vahingoittamaan
        minua, etkä ketään muutakaan Jumalan lasta, niin kauan, kuin pysymme Korkeimman suojassa.

Sillä Hän on meidän linnamme, turvapaikkamme ja Jumalalamme,
        joten Sinä joudut taistelemaan Häntä Korkeinta ja Kaikkivaltista Jumalaa vastaan ja voittamaan Hänet, ennen kuin voit pääset käsiksi meihin,
        Jumalan lapsiin ja uskon, että Sinulla on kaikesta nykyisyydestäsi
        huolimatta vielä jäljellä sen verta tietoa ja ymmärrystä Jumalasta,
        että tunnustat sen, ettet Sinä kykene Jumalaa Kaikkivaltiasta voittamaan?

Toivon ja rukoilen, että Sinäkin vielä löydät tien takaisin Jumalan luokse ja
        saat kokea, mitä on olla Kaikkivaltiaan suojassa ja varjeluksessa.

http://www.youtube.com/watch?v=2P6y4LH7uXk

Sä olet harhainen. En minä ole sinua vahingoittamassa oletko vähän paranoidinen?

Sinusta ja jumalasta ei voi puhua samana päivänä.

Se että annan kritiikkiä sinulle ei liity mitenkään Luojaan.

Vai kuvitteletko ett sä olet jumala

Luettavaa:

http://hikipedia.info/wiki/Pohjalainen_luonteenpiirre

Alla referointi aiheesta.

1 pohojalaanen vastaa 100 suomalaista, eikö vain? Sinun tapauksessa 100 suomalaista ja jumalaa-...puhahahahaa

• k.kiusaantunut

Pohojaalenen oletko? Muuhun suomeen pätee tämä: 1 suomalainen vastaa 10 ryssää mutta1 eteläpohojalaanen vastaa ainakin 100 suomalaista. Nopealla laskutoimituksella on ymmärrettävissä että hävittiin sota siltä osin kuin pohojalaanen oli taistelemassa.

Asiaan vaikutti se että pohojalaanen oli varustettuna puukolla, kun ryssällä oli tuliase.

Pohojalaanen sananlasku: "priimaa meinattiin tehrä mutta sekunraa pakkaa tulemaan. Notta perkele. Notta johan! Notta!"

Pääasiallinen elinkeino: henkseleiden paukuttelu. Pohojalaanen on aina omasta mielestään oikeassa vaikka onkin pääasiassa kaikessa väärässä.

Pohjalaasia sananlaskuja lisää:"Mää kysyyn notta haluatsä turpahas?" Puukkoo mullei ole enhän ole pohjalainen laisinkaan. Ei oo vihti tuttu?

Lähde: hikipedia.info puahahahhahaaa

• k.kiusaantunut

PS. vastavuoroisesti minä kerron omasta paikkakunnastani. Hikipedia toteaa että "rakentuu pääasiassa punatiilitaloista ja liikenneympyröistä joita on 4 kpl."

Juu täällä pohojalaaset jää puukkoinensa autojen alle eikä täällä muutenkaan ymmärretä henkselien paukuttelua.

Täällä on yleensä kaikilla kiire...varsinkin jos tielle sattuu pohjalainen.

Minä en asu punatiilitalossa vaan harvinaislaatuisessa valkoisessa rivarissa, metsän ja oravien keskellä. Tämä on fakta.

http://hikipedia.org/wiki/Nummela

• k.kiusaantunut
        k.kiusaantunut kirjoitti:

PS. vastavuoroisesti minä kerron omasta paikkakunnastani. Hikipedia toteaa että "rakentuu pääasiassa punatiilitaloista ja liikenneympyröistä joita on 4 kpl."

Juu täällä pohojalaaset jää puukkoinensa autojen alle eikä täällä muutenkaan ymmärretä henkselien paukuttelua.

Täällä on yleensä kaikilla kiire...varsinkin jos tielle sattuu pohjalainen.

Minä en asu punatiilitalossa vaan harvinaislaatuisessa valkoisessa rivarissa, metsän ja oravien keskellä. Tämä on fakta.

http://hikipedia.org/wiki/Nummela

Uudestaan linkki:

http://hikipedia.info/wiki/Nummela

• Herätykseksi...

Eihän siitä tarvitse muuta muitaakkaan. Siinähän se asian ydin onkkin, On se asian YDIN onkin...

"Nouse oi sä Herran kansa
      Ristinlippu kohota
      Kerro heille voitostanasa
      jonka antoi Golgata!"

Että herätkää nukkuvat, Raamatun UT mukaisesta Kristillisyydestä pois eksyneet.

Siihen kaikille hyväksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävään, Kristuksen Jeesuksen apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan / Krist, vaihtoehtoa rakentavaan, Kristuksen Jeesuksen käskyt pitävään ja täyttävään / ne Oikean Kristillisyyden tunnusmerkit ilmentävään ja täyttävään Kristillisyyteen / taivaskelpoisuuteen, = ylöstempaukseen / lopulliseen pelastukseen otollisiksi, "tahrattomiksi ja rypyttömäksi" kasvamiseksi.

• --tähkäpää--

Just näinhän se on, että tuossa oli se YDIN sanoma ja sisältö ja kyllä sen laulunkin vielä jostain löydän, olen nyt vain liikenteessä tienpäällä ja näillä pienemillä vehneillä on tympeää "asioida".

Siunausta Sinunkin päivääsi!

ps. Pidetään ristinlippu sitä kirkeammalla, mitä kiivaammin vihollinen vastustaa.

• k.kiusaantunut
        --tähkäpää-- kirjoitti:

Just näinhän se on, että tuossa oli se YDIN sanoma ja sisältö ja kyllä sen laulunkin vielä jostain löydän, olen nyt vain liikenteessä tienpäällä ja näillä pienemillä vehneillä on tympeää "asioida".

Siunausta Sinunkin päivääsi!

ps. Pidetään ristinlippu sitä kirkeammalla, mitä kiivaammin vihollinen vastustaa.

Minä en vastusta ristiä mutta sinut pitäisi saada vastuuseen mustamaalaamisesta! Esm. Green ja minä.

Tiedätkö jopa herätykseksi-nikiltä tulee järkevämpää tekstiä kuin sinulta.

Olet ollut niin vähän aikaa palstalla ettet tunne Eskoa mutta minä tunnen.

• k.kiusaantunut

Rakas vakiopalstalainen "herätykseksi", tähkis ei sua entuudestaan tunnekkaan.

Tähkis on laittanut pään pusikkoon ja alkaa heräillä vasta kun minua aletaan herjata. Silloin hän nousee kiittämään jumalaa....niinkuin aina ennenkin ja myös erään toisenkin ihmisen kohdalla.

1 pohjalainen(=tähkis)vastaa 100 suomalaista..hän ei ole katsos yksin liikkeellä.

Ei vaan ehkä tähkis nukkuu ihan fyysisesti- annetaan nukkua-sillä aloituksessahan lukee ettei hän ole oikein nukkunut viime yönä. On herännyt hoilaaman virsiä useasti yön aikana.

Zemmosta sattuu...annetaan nukkua. Kyllä hän herää kun saa muut minua haukkumaan-tosiaan silloin se ylistys ja kiitteleminen alkaa taas-- seuraappa tilannetta, niin siinä käy. Tämä on profetia..(anteeksi sarkasmini)

• Usko Toivonen
      • ~~tähkäpää~~

Sydämellinen KIITOS Usko Toivonen!!

Etsiin eilen jo HL-kirjasta, mutta ei löytynyt, sillä en muistanut tuosta laulusta muuta, kuin vain nuo sanat ja nyt totesin, että ei olekaan enää tässä uudessa
        HL-kirjassa, mutta saattaa olla tuolla numerolla ns. Herramme tulee kirjassa.
        Niitäkin minulla on tallella jossain, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt.

Yllättynyt olin tuon laulun kokonaissisällöstä, sillä en tosiaankaan
        saanut päähäni siitä mitään muuta, kuin nuo kyseiset sanat.

Voimme varmasti myöskin jokainen kristitty todeta tällä hetkellä omasta rakkaasta kotimaastamme, että alamme olemaan ns. pakanakansoja,
        sillä niin roimasti on laskenut Jumalaan uskovien ja luottavien määrä Suomessa ja huomattavissa on sekin ero, että vielä pari vuosikymmentä
        sitten sellaisetkin, jotka eivät uskoneet, kuitenkin kunnioittivat näitä arvoja, mutta nyt ne poljetaan mitä röyhkeämmällä tavalla lokaan.

Tässä nuo laulun sanat kokonaisuudessaan ja lisään myöhemmin
        sanoittajan ja säveltäjän, jos ne vain jostain löydän.

Vielä Herran käsky soipi..

Vielä Herran käsky soipi: "Menkää kaikkeen maailmaan!
        Viekää viesti: Jeesus voipi synnin orjan pelastaa".
        Nouse, oi, sä Herran kansa, ristin lippu kohota!
        Kerro heille voitostansa, jonka tarjoo Golgata!

"Tuokaa meille voiton viesti!" Kuuluu ääni pakanain.
        "Kuolleet meil` on jumalamme, ei ne meitä auta lain".

Herää, oi, sä Herran kansa, kun sä kuulet äänen tään.
        Muista: Hänen tullessansa ilman palkkaa et sä jäät.

"Jos Mä sinut kokonansa, tahtooni saan taipumaan,
        sielut kalliit kahleistansa, ristin luo voit johdattaa".

Valtavaa ja paljonpuhuvaa sanomaa meille uskoville tuossa laulussa!!

Jumala puhuu tavalla ja toisella........... kiitos siitä Hänelle!

• taipuminen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Sydämellinen KIITOS Usko Toivonen!!

Etsiin eilen jo HL-kirjasta, mutta ei löytynyt, sillä en muistanut tuosta laulusta muuta, kuin vain nuo sanat ja nyt totesin, että ei olekaan enää tässä uudessa
        HL-kirjassa, mutta saattaa olla tuolla numerolla ns. Herramme tulee kirjassa.
        Niitäkin minulla on tallella jossain, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt.

Yllättynyt olin tuon laulun kokonaissisällöstä, sillä en tosiaankaan
        saanut päähäni siitä mitään muuta, kuin nuo kyseiset sanat.

Voimme varmasti myöskin jokainen kristitty todeta tällä hetkellä omasta rakkaasta kotimaastamme, että alamme olemaan ns. pakanakansoja,
        sillä niin roimasti on laskenut Jumalaan uskovien ja luottavien määrä Suomessa ja huomattavissa on sekin ero, että vielä pari vuosikymmentä
        sitten sellaisetkin, jotka eivät uskoneet, kuitenkin kunnioittivat näitä arvoja, mutta nyt ne poljetaan mitä röyhkeämmällä tavalla lokaan.

Tässä nuo laulun sanat kokonaisuudessaan ja lisään myöhemmin
        sanoittajan ja säveltäjän, jos ne vain jostain löydän.

Vielä Herran käsky soipi..

Vielä Herran käsky soipi: "Menkää kaikkeen maailmaan!
        Viekää viesti: Jeesus voipi synnin orjan pelastaa".

"Tuokaa meille voiton viesti!" Kuuluu ääni pakanain.
        "Kuolleet meil` on jumalamme, ei ne meitä auta lain".

Herää, oi, sä Herran kansa, kun sä kuulet äänen tään.
        Muista: Hänen tullessansa ilman palkkaa et sä jäät.

"Jos Mä sinut kokonansa, tahtooni saan taipumaan,
        sielut kalliit kahleistansa, ristin luo voit johdattaa".

Valtavaa ja paljonpuhuvaa sanomaa meille uskoville tuossa laulussa!!

Jumala puhuu tavalla ja toisella........... kiitos siitä Hänelle!

Hyvät on laulun sanat. Pelastusanoma; Kristus ei tahtoisi yhdenkään sielun joutua kadotukseen ja kutsuu jokaista syntistä ristinsä luo. Hän on sovittaja, kuoleman voittaja.. Synnin kahleet painaa paljon.

Palstalla on paljon pakanoita. Useat täällä sanovat suoraan, että ovat pakanoita ja kertovat, että pakanoille ei kuulu tuo tai tuo raamatun kohta. Haluavatko pakanat pelastua?

Hyvää Herran sapatin päivää Tähkäpäälle. Herra on hyvä ja voimallinen. Ihmeelliset ovat hänen tekonasa ja iankaikkinen hän on.

• ~~tähkäpää~~
        taipuminen kirjoitti:

Hyvät on laulun sanat. Pelastusanoma; Kristus ei tahtoisi yhdenkään sielun joutua kadotukseen ja kutsuu jokaista syntistä ristinsä luo. Hän on sovittaja, kuoleman voittaja.. Synnin kahleet painaa paljon.

Palstalla on paljon pakanoita. Useat täällä sanovat suoraan, että ovat pakanoita ja kertovat, että pakanoille ei kuulu tuo tai tuo raamatun kohta. Haluavatko pakanat pelastua?

Hyvää Herran sapatin päivää Tähkäpäälle. Herra on hyvä ja voimallinen. Ihmeelliset ovat hänen tekonasa ja iankaikkinen hän on.

Samoin Sinulle Jumalan Siunausta ja rukoillaan, että saisimme kaikkinensa ja kaikissa asioissa taipua Hänen hyvän tahtonsa alle.

On niin turvallista ja siunattua saada olla Hänen omansa ja kulkea tietä, jonka Hän on meille avannut ja valmistanut.

• uskomatonta1

Anteeksi nyt mutta pidätkö sinä jumalan puheena sitä että jokin laulu alkoi soimaan päässäsi?

Sinua on aiemminkin arvosteltu siitä että kuvittelet omat ajatuksesi jumalan puheeksi.

• Laula sitä

taifra nii san de mii, Aafra lees daa ra tii. Tällainen laulu soi kieliillä.

• Anonyymi

Vielä Herran käskyn siipi : menkää kaikkeen maailmaan
      Viekää viesti ,Jeesus voipi synninorjat pelastaa

• Anonyymi

Eiköhän maailma ole tuon sanoman kuullut, lukemattomia kertoja.

Kukin reagoi asiaan omalla tavallaan.

Ihmisen itsensä on kohdattava Jumala. Jumalaa ei voi toinen ihminen toiselle ojentaa, eikä usko synny ihmisvoimin, vaan yksin Kristuksen tekona.

Kun yksilöihminen kuulee Jumalan kutsun, hänen itsensä on vastattava, eli annettava oma vastauksensa Jumalalle. Itse rukoiltava, itse vastaanotettava usko, ilman mitään muita ihmisvälikäsiä. Kysymys on hänen ja Jumalan välisestä asiasta. Toisen puolesta ei voi uskoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      202
      4800
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      218
      3633
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      123
      3008
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2972
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      55
      2913
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      14
      2452
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      64
      2442
    8. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      78
      2273
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      2095
    10. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      57
      2054
    Aihe