Etelä-Suomen autotalo? Komea on ainakin nimi!

pitkästä matkasta

Jep, kun en ole Lahdesta, niin millainen on kyseinen pulju? Onko ihan perusjobbarifirma, joka ratsastaa vanhalla komealla nimellä vai miten? Noilla on ihan kiinnostavia vaihdokkeja, mutta kun eivät sähköpostiin vastaa, niin herää epäilys firman toimintakulttuurista.

16

10807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merkkiliike hyvä?

      VÄITE:
      "Ja se taas on tasan varmaa, että ns. merkkiliikkeiden, joilla on tietyn merkin edustus, kanssa kaupanteko on tietyllä tavalla varmempaa kuin pelkästään käytetyjä kauppaavien."

      Oletko ihan varma?

      Musta lista kertoo niistä yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä.

      http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla 40 yritystä/1135252432192

      Autopale Oy, Jyväskylä

      PP-auto Oy / Salon Automyynti, Salo

      Astrum Auto Oy, Salo

      Auto Sein Oy, Hyllykallio

      Delta-Auto Oy, Oulu

      EsaMatti Oy, Pori

      Tammiston Autovaruste Oy, Tuusula

      AutoÅström Oy, Kokkola

      Nurmijärven Laatuauto Oy, Nurmijärvi

      Jagro Oy / Autosilta Espoo

      jne.

      Mustalla listalla on jatkuvasti myös paljon merkkiliikkeitä. Liikkeen koko tai mahdollinen merkkiedustus ei siis kerro yhtään mitään siitä, kuinka hyvin tai huonosti liike noudattaa kuluttajansuojalakia, tai kuinka luotettava ko. liike on muutenkaan.

      Usein pienissä liikkeissä on yrittäjä itse töissä, ja hän vastaa omalla työpanoksellaan koko yrityksen toiminnasta ja maineesta. Isoissa liikkeissä on provisiopalkkaisia vaihtuvia myyjiä, joille yrityksen maine ei ole niin tärkeä.

      Poikkeuksia on tietysti aina, joten kumpaankaan suuntaan ei kannata liikaa yleistää.

    • pitkästä matkasta

      Perustelen isomman merkkiliikkeen luotettavuutta sillä, että näillä on omat huollot, joissa myös ammattitaitoisia asentajia. Vaihdokit kunnostetaan useimmiten "saman katon alla", jolloin se mahdolliset viat tulevat esiin ja myyjien tietoon.
      Käytettyjä kauppaavilla ei omia huoltoja yleensä ole. Pakolliset viat kunnostetaan missä kunnostetaan, korjaus voi olla ihan ok tai sitten ei.
      Ja toki mustallle listalle joutuu merkkifirmojakin, aivan totta, mutta mustalle listallehan joutuu vasta, kun ei noudata kuluttajariitalautakunnan suositusta. Eli jos kuluttaja kokee omasta mielestään vääryyttä, asia päätyy lautakunnalle, tulee suositus ja firma noudattaa sitä, asia ei näy käytännössä missään.

      Ja "Iso liike ottaa omalle merkkikorjaamolleen korjattavaksi, kustannus töineen 2500euroa ja maksat lain mukaisesti siitä 50%, 1250euroa.
      Sama vika pienliikkeessä, pikku liike korjauttaa merkkiosilla pikkukorjaamolla, kustannus 800euroa siitä 50% sinun maksuun; ohoh. 400euroa maksoi se virhevastuutakuu."

      Ei nyt ihan noin isoista hintaeroista ole kyse, ei merkkikorjaamo ole kolme kertaa kalliimpi kuin ei-merkkikorjaamo. Jos taas teettää aivan "omakotitalon autotallissa operoivalla korjaajalla", niin sitten kyllä. Mutta kuinka moni ottaa riskin.
      Ja ihan turha on keuhkota pienyrittäjävastaisuudesta. Jokainen meistä tuntee eri alojen pienyrittäjiä, jotka tekevät työt siten kuin itselle tekisi tai jopa paremmin. Mutta sitten on valitettavasti myös niitä, joiden työmoraali on mitä sattuu. Se pätee myös autokauppaan.

      • auto................

        "Ei nyt ihan noin isoista hintaeroista ole kyse, ei merkkikorjaamo ole kolme kertaa kalliimpi kuin ei-merkkikorjaamo."

        Heh. Tosiasiassa tuo esimerkki oli hyvinkin maltillisesti kerrottu. Oikeasti, siis aikuisten oikeesti, kuten sanotaan, tuo merkkihuollon ero ihan kunnolla työnsä osaavaan (pienliikkeen käyttämään) korjaamoon nähden on jopa 10-kertainen, ainakin 3-5-kertainen.

        Pelkät osat siellä merkkilorjaamolla ovat jopa 5-kertaisella hinnalla. Katsoppas vaikka diesel-suuttimet. 300-600euroa/kpl.
        Asiansa osaava pienliike tilaa tasan saman suuttimen 70-150euron hinnalla "tuolta euroopasta" ja kas; kertoile se 4-6-8:lla suuttimien tarpeesta riippuen, niin jopas vaan tulikin hintaeroa jo osissa.
        Sama lähes osalla kuin osalla; moninkertainen on merkkiliikkeen "oman korjaamon" hinnat-alkaen hintakin.

        Ja työ.
        Yksikään merkkikorjaamo ei tee "urakkahinnalla" yhtään mitään vaan tuntivelotus on luokkaa 70-180euroa/tunti.
        Jokainen alalla oleva autoliike tietää osaavan korjaamon, joka tekee "könttähinnalla" niin jakopäät kuin suuttimienkin vaihdot murto-osalla merkkihuollon hinnasta. Ja ihan rehellisesti kuitilla, siitä ei saa olla kyse, etteikö rehellisesti korjattaisi. Vain hinnoittelussa on ero.

        Mutta se siitä, on tosiaan hyviä pikkuliikkeitä ja huonojakin löytyy, samoin isompiakin. Mitä sitä jännittämään. Jos auto on hyvä koeajolla, kirjat ja paperit kunnossa ja myyjänä autoliike, niin siitä vaan ostamaan. Merkkiliike yleensä n.20-40% kalliimpi hintainen ja jos sillä kuvittelee saavansa jotain laista poikkeavaa "lisäturvaa" niin sitten vaan lompakkoa löysemmälle ja maksaa siitä "turvallisuudesta".


    • Tervetuloa Lahteen

      Omana kokemuksena palvelu pelasi hyvin. Liike kuuluu S-ryhmään, joten mitään oman tien onnen onkijoita liikkeessä ei ole. Minulle kerrottiin koeajolle lähtiessä kaikki viat ja lommot autosta, joten jonkinlaisen pohjatyön he olivat tehneet auton eteen. Kolme vuotta ajettuani ei himmelistäni ole vikaa tullut esiin.

      Muistettava on, valinnan tekee aina ostaja.

    • fakta

      ja taas tänne kopioidaan ikivanhaa "mustaa listaa" .. nimenomaan merkkilikkeet ovat noudattaneet 90 prosenttisesti riitalautakunnan suosituksia, vaikka usean suosituksen perusteet ovat olleet täysin vääriä. ai niin..., mutta eihän siitä saa täällä mainita...

    • Olli Laukkanen

      Tervehdys

      Pari faktaa Etelä-Suomen Autotalo Oy:stä. Olemme ykstyisesti omistettu perheyritys ja toimintamme juuret ovat todella lahtelaisen ja suomalaisen autokaupan alkujuurilla, 1920 -luvulta. Kuten mm. Wikipediasta selviää, autokauppa toimintamme kaupattiin vuonna 2006 S-ryhmälle, mutta yhtiötä ei myyty, vain liiketoiminta. Autokauppa liiketoiminta aloitettiin uudestaan syksyllä 2013 ja sillä ei ole mitään tekemistä S-ryhmän kanssa.

      Toiminta-ajatuksemme peruspilareita on pitkäjänteinen asiakkuusajattelu, jossa yksittäistä kauppaa tärkeämpi on asiakassuhde joka kesää.

      Parhain terveisin

      Etelä-Suomen Autotalo Oy
      Olli Laukkanen

      • voi että

        Wau, oikein wikipediasta löytyy juttua!


      • smiley.
        voi että kirjoitti:

        Wau, oikein wikipediasta löytyy juttua!

        Osuma.fi on parempi paikka kehua itse omaa autoliikettään.


      • Hymymyass
        smiley. kirjoitti:

        Osuma.fi on parempi paikka kehua itse omaa autoliikettään.

        Kirraako kalsarit? Varmasti ku eihän sulla ole edes luottotietoja ja alla joku parin sadan kippo


    • sivusta seurannut

      Kuuleppa Olli. Panaostappa asiakaspalveluun enemmän. Eihän siellä myyjillä ole mitään paineenkestoa ja kykyä neuvottelussa. "Toiminta-ajatuksemme peruspilareita on pitkäjänteinen asiakkuusajattelu, jossa yksittäistä kauppaa tärkeämpi on asiakassuhde joka kesää."
      Aika naurettava väite!

      • Olli Laukkanen

        Hei "Sivusta seurannut"

        Mukavaa, että saamme palautetta ja ilman sitä toimintaa on vaikea kehittää.

        On totta, että meillä yksittäistä autokauppaa tärkeämpää on asiakkuusajattelu ja asiakassuhde joka kestää. Kestävän asiakassuhteen rakentamiseen tarvitaan sekä myyjän, että ostajan tahtotila ja molemminpuolinen kunnioitus.

        Olisikin mukava saada lisää tietoa havainnoistasi. Minut tavoittaa sähköpostilla [email protected] tai puhelimella 0500-306105.

        Ystävällisesti
        Etelä-Suomen Autotalo Oy
        Olli Laukkanen


      • Monimerkillinen.
        Olli Laukkanen kirjoitti:

        Hei "Sivusta seurannut"

        Mukavaa, että saamme palautetta ja ilman sitä toimintaa on vaikea kehittää.

        On totta, että meillä yksittäistä autokauppaa tärkeämpää on asiakkuusajattelu ja asiakassuhde joka kestää. Kestävän asiakassuhteen rakentamiseen tarvitaan sekä myyjän, että ostajan tahtotila ja molemminpuolinen kunnioitus.

        Olisikin mukava saada lisää tietoa havainnoistasi. Minut tavoittaa sähköpostilla [email protected] tai puhelimella 0500-306105.

        Ystävällisesti
        Etelä-Suomen Autotalo Oy
        Olli Laukkanen

        Hyvä! Olli siinä tiivistikin erään periaatteen, joka ostajilla on aivan hukassa.

        " Kestävän asiakassuhteen rakentamiseen tarvitaan sekä myyjän, että ostajan tahtotila ja molemminpuolinen kunnioitus."

        Ostajilla ei nykyään ole minkäänlaista kunnioitusta myyjää kohtaan, ei edes perus inhimillisyyden tason saavuttavaa normaalia arvossa pitoa. Myyjä/kauppias on lähtökohtaisesti huijari, petturi ja ylihintaa kiskova riistäjä. Ei edes ihminen, saati ammattilaisen arvostuksen ansaitseva ammattilainen.

        Tämä johtaakin usein siihen, että yllä mainittu "tahtotila" lopahtaa myyjäpuolelta jo ensimmäiseen lauseeseen tai nettipellen kysymykseen; ei maksa vaivaa jatkaa "kaupantekoa" puupään kanssa.


      • ??????????

        Sanottiinko paviaanille suoraan niinkuin asia oli, sinun 5000,-€ arvosessa (siis oikeasti) "yksilössä" on loppuvelkaa 8000,-€ ja niin paljon vikoja, että kaavailemasi 10 000€ hyvitys on kertakaikkiaan mahdoton? Nyt onkin myyjän paineensietokyvyn puutetta, kun ei pelastanut palstapaviaania velkahelvetistä, muuttaen autoliikettä punaiseksi ristiksi?


      • Näi o
        ?????????? kirjoitti:

        Sanottiinko paviaanille suoraan niinkuin asia oli, sinun 5000,-€ arvosessa (siis oikeasti) "yksilössä" on loppuvelkaa 8000,-€ ja niin paljon vikoja, että kaavailemasi 10 000€ hyvitys on kertakaikkiaan mahdoton? Nyt onkin myyjän paineensietokyvyn puutetta, kun ei pelastanut palstapaviaania velkahelvetistä, muuttaen autoliikettä punaiseksi ristiksi?

        Ehkäpä näin juurikin on päässyt nyt taas käymään...


      • PerSuKo?

        ...seuraile sinä vaan edelleenkin maailmanmenoa sivusta. Todella sivusta, ettet häritse ammattilaisten asioita.


    • Anonyymi

      Hei.
      Siis toki kyseessä perujobbari perheyritys.
      Toimintapa houkutella ja huijata asiakkaita
      saadakseen rahaa. Tavalliset ryöstäjät.
      En voi suoditella.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1058
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      972
    4. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    10. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    Aihe