Jep, kun en ole Lahdesta, niin millainen on kyseinen pulju? Onko ihan perusjobbarifirma, joka ratsastaa vanhalla komealla nimellä vai miten? Noilla on ihan kiinnostavia vaihdokkeja, mutta kun eivät sähköpostiin vastaa, niin herää epäilys firman toimintakulttuurista.
Etelä-Suomen autotalo? Komea on ainakin nimi!
24
11149
Vastaukset
- Merkkiliike hyvä?
VÄITE:
"Ja se taas on tasan varmaa, että ns. merkkiliikkeiden, joilla on tietyn merkin edustus, kanssa kaupanteko on tietyllä tavalla varmempaa kuin pelkästään käytetyjä kauppaavien."
Oletko ihan varma?
Musta lista kertoo niistä yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla 40 yritystä/1135252432192
Autopale Oy, Jyväskylä
PP-auto Oy / Salon Automyynti, Salo
Astrum Auto Oy, Salo
Auto Sein Oy, Hyllykallio
Delta-Auto Oy, Oulu
EsaMatti Oy, Pori
Tammiston Autovaruste Oy, Tuusula
AutoÅström Oy, Kokkola
Nurmijärven Laatuauto Oy, Nurmijärvi
Jagro Oy / Autosilta Espoo
jne.
Mustalla listalla on jatkuvasti myös paljon merkkiliikkeitä. Liikkeen koko tai mahdollinen merkkiedustus ei siis kerro yhtään mitään siitä, kuinka hyvin tai huonosti liike noudattaa kuluttajansuojalakia, tai kuinka luotettava ko. liike on muutenkaan.
Usein pienissä liikkeissä on yrittäjä itse töissä, ja hän vastaa omalla työpanoksellaan koko yrityksen toiminnasta ja maineesta. Isoissa liikkeissä on provisiopalkkaisia vaihtuvia myyjiä, joille yrityksen maine ei ole niin tärkeä.
Poikkeuksia on tietysti aina, joten kumpaankaan suuntaan ei kannata liikaa yleistää.- Anonyymi
Lisää Etelänauto talo ohittaa edelliset kusetuksessa.
- pitkästä matkasta
Perustelen isomman merkkiliikkeen luotettavuutta sillä, että näillä on omat huollot, joissa myös ammattitaitoisia asentajia. Vaihdokit kunnostetaan useimmiten "saman katon alla", jolloin se mahdolliset viat tulevat esiin ja myyjien tietoon.
Käytettyjä kauppaavilla ei omia huoltoja yleensä ole. Pakolliset viat kunnostetaan missä kunnostetaan, korjaus voi olla ihan ok tai sitten ei.
Ja toki mustallle listalle joutuu merkkifirmojakin, aivan totta, mutta mustalle listallehan joutuu vasta, kun ei noudata kuluttajariitalautakunnan suositusta. Eli jos kuluttaja kokee omasta mielestään vääryyttä, asia päätyy lautakunnalle, tulee suositus ja firma noudattaa sitä, asia ei näy käytännössä missään.
Ja "Iso liike ottaa omalle merkkikorjaamolleen korjattavaksi, kustannus töineen 2500euroa ja maksat lain mukaisesti siitä 50%, 1250euroa.
Sama vika pienliikkeessä, pikku liike korjauttaa merkkiosilla pikkukorjaamolla, kustannus 800euroa siitä 50% sinun maksuun; ohoh. 400euroa maksoi se virhevastuutakuu."
Ei nyt ihan noin isoista hintaeroista ole kyse, ei merkkikorjaamo ole kolme kertaa kalliimpi kuin ei-merkkikorjaamo. Jos taas teettää aivan "omakotitalon autotallissa operoivalla korjaajalla", niin sitten kyllä. Mutta kuinka moni ottaa riskin.
Ja ihan turha on keuhkota pienyrittäjävastaisuudesta. Jokainen meistä tuntee eri alojen pienyrittäjiä, jotka tekevät työt siten kuin itselle tekisi tai jopa paremmin. Mutta sitten on valitettavasti myös niitä, joiden työmoraali on mitä sattuu. Se pätee myös autokauppaan.- auto................
"Ei nyt ihan noin isoista hintaeroista ole kyse, ei merkkikorjaamo ole kolme kertaa kalliimpi kuin ei-merkkikorjaamo."
Heh. Tosiasiassa tuo esimerkki oli hyvinkin maltillisesti kerrottu. Oikeasti, siis aikuisten oikeesti, kuten sanotaan, tuo merkkihuollon ero ihan kunnolla työnsä osaavaan (pienliikkeen käyttämään) korjaamoon nähden on jopa 10-kertainen, ainakin 3-5-kertainen.
Pelkät osat siellä merkkilorjaamolla ovat jopa 5-kertaisella hinnalla. Katsoppas vaikka diesel-suuttimet. 300-600euroa/kpl.
Asiansa osaava pienliike tilaa tasan saman suuttimen 70-150euron hinnalla "tuolta euroopasta" ja kas; kertoile se 4-6-8:lla suuttimien tarpeesta riippuen, niin jopas vaan tulikin hintaeroa jo osissa.
Sama lähes osalla kuin osalla; moninkertainen on merkkiliikkeen "oman korjaamon" hinnat-alkaen hintakin.
Ja työ.
Yksikään merkkikorjaamo ei tee "urakkahinnalla" yhtään mitään vaan tuntivelotus on luokkaa 70-180euroa/tunti.
Jokainen alalla oleva autoliike tietää osaavan korjaamon, joka tekee "könttähinnalla" niin jakopäät kuin suuttimienkin vaihdot murto-osalla merkkihuollon hinnasta. Ja ihan rehellisesti kuitilla, siitä ei saa olla kyse, etteikö rehellisesti korjattaisi. Vain hinnoittelussa on ero.
Mutta se siitä, on tosiaan hyviä pikkuliikkeitä ja huonojakin löytyy, samoin isompiakin. Mitä sitä jännittämään. Jos auto on hyvä koeajolla, kirjat ja paperit kunnossa ja myyjänä autoliike, niin siitä vaan ostamaan. Merkkiliike yleensä n.20-40% kalliimpi hintainen ja jos sillä kuvittelee saavansa jotain laista poikkeavaa "lisäturvaa" niin sitten vaan lompakkoa löysemmälle ja maksaa siitä "turvallisuudesta".
- Tervetuloa Lahteen
Omana kokemuksena palvelu pelasi hyvin. Liike kuuluu S-ryhmään, joten mitään oman tien onnen onkijoita liikkeessä ei ole. Minulle kerrottiin koeajolle lähtiessä kaikki viat ja lommot autosta, joten jonkinlaisen pohjatyön he olivat tehneet auton eteen. Kolme vuotta ajettuani ei himmelistäni ole vikaa tullut esiin.
Muistettava on, valinnan tekee aina ostaja. - fakta
ja taas tänne kopioidaan ikivanhaa "mustaa listaa" .. nimenomaan merkkilikkeet ovat noudattaneet 90 prosenttisesti riitalautakunnan suosituksia, vaikka usean suosituksen perusteet ovat olleet täysin vääriä. ai niin..., mutta eihän siitä saa täällä mainita...
- Olli Laukkanen
Tervehdys
Pari faktaa Etelä-Suomen Autotalo Oy:stä. Olemme ykstyisesti omistettu perheyritys ja toimintamme juuret ovat todella lahtelaisen ja suomalaisen autokaupan alkujuurilla, 1920 -luvulta. Kuten mm. Wikipediasta selviää, autokauppa toimintamme kaupattiin vuonna 2006 S-ryhmälle, mutta yhtiötä ei myyty, vain liiketoiminta. Autokauppa liiketoiminta aloitettiin uudestaan syksyllä 2013 ja sillä ei ole mitään tekemistä S-ryhmän kanssa.
Toiminta-ajatuksemme peruspilareita on pitkäjänteinen asiakkuusajattelu, jossa yksittäistä kauppaa tärkeämpi on asiakassuhde joka kesää.
Parhain terveisin
Etelä-Suomen Autotalo Oy
Olli Laukkanen- voi että
Wau, oikein wikipediasta löytyy juttua!
- smiley.
voi että kirjoitti:
Wau, oikein wikipediasta löytyy juttua!
Osuma.fi on parempi paikka kehua itse omaa autoliikettään.
- Hymymyass
smiley. kirjoitti:
Osuma.fi on parempi paikka kehua itse omaa autoliikettään.
Kirraako kalsarit? Varmasti ku eihän sulla ole edes luottotietoja ja alla joku parin sadan kippo
- Anonyymi
smiley. kirjoitti:
Osuma.fi on parempi paikka kehua itse omaa autoliikettään.
Just niin meillä kaikki pelaa, mutta kun reklamoit on vaikeeta saada kiinni myyjää. En suosittele kyseistä liikettä . Kierrä kaukaa ja mene oikeiseen auton myynti liikkeeseen.SUOSITTELEN
- Anonyymi
voi että kirjoitti:
Wau, oikein wikipediasta löytyy juttua!
Näillä tyypeillä taustat löytyy Suomi 24 keskustelu palstoilta ja kohta verottajan sivuilta.
- sivusta seurannut
Kuuleppa Olli. Panaostappa asiakaspalveluun enemmän. Eihän siellä myyjillä ole mitään paineenkestoa ja kykyä neuvottelussa. "Toiminta-ajatuksemme peruspilareita on pitkäjänteinen asiakkuusajattelu, jossa yksittäistä kauppaa tärkeämpi on asiakassuhde joka kesää."
Aika naurettava väite!- Olli Laukkanen
Hei "Sivusta seurannut"
Mukavaa, että saamme palautetta ja ilman sitä toimintaa on vaikea kehittää.
On totta, että meillä yksittäistä autokauppaa tärkeämpää on asiakkuusajattelu ja asiakassuhde joka kestää. Kestävän asiakassuhteen rakentamiseen tarvitaan sekä myyjän, että ostajan tahtotila ja molemminpuolinen kunnioitus.
Olisikin mukava saada lisää tietoa havainnoistasi. Minut tavoittaa sähköpostilla [email protected] tai puhelimella 0500-306105.
Ystävällisesti
Etelä-Suomen Autotalo Oy
Olli Laukkanen - Monimerkillinen.
Olli Laukkanen kirjoitti:
Hei "Sivusta seurannut"
Mukavaa, että saamme palautetta ja ilman sitä toimintaa on vaikea kehittää.
On totta, että meillä yksittäistä autokauppaa tärkeämpää on asiakkuusajattelu ja asiakassuhde joka kestää. Kestävän asiakassuhteen rakentamiseen tarvitaan sekä myyjän, että ostajan tahtotila ja molemminpuolinen kunnioitus.
Olisikin mukava saada lisää tietoa havainnoistasi. Minut tavoittaa sähköpostilla [email protected] tai puhelimella 0500-306105.
Ystävällisesti
Etelä-Suomen Autotalo Oy
Olli LaukkanenHyvä! Olli siinä tiivistikin erään periaatteen, joka ostajilla on aivan hukassa.
" Kestävän asiakassuhteen rakentamiseen tarvitaan sekä myyjän, että ostajan tahtotila ja molemminpuolinen kunnioitus."
Ostajilla ei nykyään ole minkäänlaista kunnioitusta myyjää kohtaan, ei edes perus inhimillisyyden tason saavuttavaa normaalia arvossa pitoa. Myyjä/kauppias on lähtökohtaisesti huijari, petturi ja ylihintaa kiskova riistäjä. Ei edes ihminen, saati ammattilaisen arvostuksen ansaitseva ammattilainen.
Tämä johtaakin usein siihen, että yllä mainittu "tahtotila" lopahtaa myyjäpuolelta jo ensimmäiseen lauseeseen tai nettipellen kysymykseen; ei maksa vaivaa jatkaa "kaupantekoa" puupään kanssa. - ??????????
Sanottiinko paviaanille suoraan niinkuin asia oli, sinun 5000,-€ arvosessa (siis oikeasti) "yksilössä" on loppuvelkaa 8000,-€ ja niin paljon vikoja, että kaavailemasi 10 000€ hyvitys on kertakaikkiaan mahdoton? Nyt onkin myyjän paineensietokyvyn puutetta, kun ei pelastanut palstapaviaania velkahelvetistä, muuttaen autoliikettä punaiseksi ristiksi?
- Näi o
?????????? kirjoitti:
Sanottiinko paviaanille suoraan niinkuin asia oli, sinun 5000,-€ arvosessa (siis oikeasti) "yksilössä" on loppuvelkaa 8000,-€ ja niin paljon vikoja, että kaavailemasi 10 000€ hyvitys on kertakaikkiaan mahdoton? Nyt onkin myyjän paineensietokyvyn puutetta, kun ei pelastanut palstapaviaania velkahelvetistä, muuttaen autoliikettä punaiseksi ristiksi?
Ehkäpä näin juurikin on päässyt nyt taas käymään...
- PerSuKo?
...seuraile sinä vaan edelleenkin maailmanmenoa sivusta. Todella sivusta, ettet häritse ammattilaisten asioita.
- Anonyymi
Monimerkillinen. kirjoitti:
Hyvä! Olli siinä tiivistikin erään periaatteen, joka ostajilla on aivan hukassa.
" Kestävän asiakassuhteen rakentamiseen tarvitaan sekä myyjän, että ostajan tahtotila ja molemminpuolinen kunnioitus."
Ostajilla ei nykyään ole minkäänlaista kunnioitusta myyjää kohtaan, ei edes perus inhimillisyyden tason saavuttavaa normaalia arvossa pitoa. Myyjä/kauppias on lähtökohtaisesti huijari, petturi ja ylihintaa kiskova riistäjä. Ei edes ihminen, saati ammattilaisen arvostuksen ansaitseva ammattilainen.
Tämä johtaakin usein siihen, että yllä mainittu "tahtotila" lopahtaa myyjäpuolelta jo ensimmäiseen lauseeseen tai nettipellen kysymykseen; ei maksa vaivaa jatkaa "kaupantekoa" puupään kanssa.Kyllä teidän asiakkaan kunnioitus on täyttä soopaa. Ette hoida mitään loppuun vaan jauhatte samaa paskaa päivästä toiseen. se kunnioituksesta
- Anonyymi
Hei.
Siis toki kyseessä perujobbari perheyritys.
Toimintapa houkutella ja huijata asiakkaita
saadakseen rahaa. Tavalliset ryöstäjät.
En voi suoditella. - Anonyymi
Kierrä kaukaa kyseinen liike. myyvät jopattuja romuja jotka kestää just liikkeen takapihalta kulman taa ja eivät vastaa mistään. Täkkaiset liikkeet pitäs sulkee jo heti alkuunsa.
- Anonyymi
Sinä Anonyymi 18.08. 21:37:40h!
Ehdotat liikkeen sulkemista!
Sattuuko sinulla olemaan tiedossa, miten ja ja millä perusteella sekä
kenen toimesta sulkeminen voisi tapahtua?
Jos löytää jostain epäkohdan, vakiintunut tapa on ehdottaa, miten asia
tulisi hoitaa.
Me lukijat jäämme odottamaan.
- Anonyymi
Aja ohi kyseisestä liikkeestä. Pari viikkoa sitten kaverini haki auton kyseisestä liikkeestä ja nyt ongelmia riittää. Vastuutaan eivät kanna .
- Anonyymi
Joo ratsastaa komeilla nimillä jne. Jos löydät Suomesta jonkun muun autoliikkeen käänny heidän puoleen mieluiten. Kokemusta on kyseisestä liikkeestä niin suosittelen muita vaihtoehtoja. Ovat täysin itseensä täynnä olevia pikku poikia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801896- 591758
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3571617Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691443Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101320Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671310Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä691227- 631169
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001077Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141045