MINITARINA KISA

TaikisN

Yleisön pyynnöstä ja siitä huolimatta....

Minitarinakisa joka alkaa nyt ja päättyy viikon päästä 22.11.2013 klo 18.00.

Sepitä lyhyt, enintään sadan sanan mittainen tarina josta tulee löytyä sujuvasti seuraavat sanat: SIKA, HAURAS, URMAS, PÄIVÄ, NAMU. Sanat voivat olla taivutetuissa muodoissakin, kunhan ne tarinasta ovat löydettävissä. Aihe on vapaavalintainen, samoin kirjoitusasu :D

Kisan päätyttyä kirjoituksista valitaan voittajasepite. Tälläkertaa voittajan valitsee arvovaltainen raati jonka kokoonpano on vielä hakusessa mutta ehtinee löytyä viikon sisällä.

Kisakirjoitukset tämän aloituksen alle. Kysymykset, rotestit, kehut ja haukut ynnä muu sälä kisapulinaketjuun.

92

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläpä kesti

      Tulihan se PÄIVÄ, lopultakin.
      Noin tuumiskeli hurmaavan HAURAS URMAS silmäillessään aamuna muutamana peilikuvaansa.
      Olen mä vaan aika NAMU.
      Ihan on voittajafiilis.

      Sitä kesti sen siunaaman hetken.
      Oikea SIKA röhnöttää jo pakastealtaassa, sinnehän se meikäkin,
      Hunnutettavaksi joulupöytään rasvaisille suupielille.
      Kyllä tässä syrän verta vuotaa, ihan pistoksissa.

      • kisatarina nro 1, kylläpä kesti


    • heh 12

      Hauras Urmas Sika näki Päiväunta Namusestaan metsäsiasta.
      Kärsitään rakkaani sanoi Urmas siinä ja heräsi todellisuuteen vähän ennen jouluaattoa....

      • kisatarina nro2, heh 12


    • hepuli hei

      Hurmaava Urmas
      pappamopolla
      luokse kamun päristi.
      Ihana Impi
      hellalla
      haurasta sikaa käristi.
      Söivät ensin
      ja sitten vasta
      pani Impi ja Urmas maata.
      Päätteksi päivän
      ihan salaa
      antoi Impi
      Urmaalle
      namu palaa.

      • kisatarina nro3, hepuli hei


    • Pieni Pellavapää

      ollessani lapsi pieni,
      herkkä, arka, hauras mieli
      oli mulla lemmikkinä Sika-Urmas
      jonka isä joulun alla surmas
      itkuun meni koko päivä ja yö
      vannoin etten jouluna kinkkua varmasti syö
      aamulla äiti pieneen suuhuni namun lykkäs
      tiesi että siitä tämä tyttö tykkäs

      • kisatarina nro4, Pieni Pellavapää


    • Vauras Hauras

      Teurastaja armas URMAS mut hurmas

      kun meitin SIAN jouluksi surmas

      rakastunut siihen oli myös mun kamu

      joka oli oikein hemaiseva NAMU

      oli lemmenliekki HAURAS

      vaikka olinkin vauras

      lempemme vain PÄIVÄN pari kesti

      kunnes tuli hänelle uusi pesti.

      • kisatarina nro5, Vauras Hauras


    • Urmaan Sydän

      Henkilökunnan PÄIVÄkahvilla URMAS avasi suloiselta NAMUiselta työpariltaan saamansa HAURAAN paperikäärön jonka sisältä paljastui SIKAhyvä NAMU. Veikö NAMULTA saatu NAMU URMAAN sydämen, jää PÄIVÄnpolttavaksi arvoitukseksi:)

      • kisatarinan nro 6, Urmaan Sydän


    • Voittajako tässä

      JaHA, URA Suksessa on nimeltään olas, näin kertovat viisaat. PÄIVÄn tietopläjäys saatuNA MUtta suUR MASsasta mikä tarinani erottaiSIKAaan. Selvähän se, sanojen nerokas sijoitus !

      • kisatarina nro 7, Voittajako tässä


    • koville otti

      Hauraana sika joulupäivää odottelee. Kohta jo Urmas kirvestään teroittelee.
      Tulee siasta pöytään iso ja juhlava namu. Eipä ollutkaan tuo Urmas sikaparan kamu.

      • kisatarina nro 8, koville otti


    • Tarinani tää

      HAURAS katse oli tytöllä pienellä. Metsässä puiden takaa vilkuili hän läheisen maatilan suunnalle. Siellä karsinassa röhki suuri SIKA pullea.

      Mitä ihmettä, oliko siellä toinenkin sika? Mutta voiko olla totta, että sillä oli hattu päässä. Tyttö siirtyi lähemmäs maatilaa ja kurkki varovasti aidan takaa. Nythän se selvisi, se hattupäinen sialta näyttävä hahmo olikin maatalon isänsä, nimeltään URMAS.

      Pian pihan poikki käveli isännän poika. Siinäpä vasta NAMU poika, huokaisi tyttö.

      Kotvan kuluttua tyttö heräsi ja huomasi vain nähneensä unta.

      • *unohdin yhden sanan

        HAURAS katse oli tytöllä pienellä. Metsässä puiden takaa vilkuili hän läheisen maatilan suunnalle. Siellä karsinassa röhki suuri SIKA pullea.

        Mitä ihmettä, oliko siellä toinenkin sika? Mutta voiko olla totta, että sillä oli hattu päässä. Tyttö siirtyi lähemmäs maatilaa ja kurkki varovasti aidan takaa. Nythän se selvisi, se hattupäinen sialta näyttävä hahmo olikin maatalon isänsä, nimeltään URMAS.

        Pian pihan poikki käveli isännän poika. Siinäpä vasta NAMU poika, huokaisi tyttö.

        Kotvan kuluttua tyttö heräsi ja huomasi vain nähneensä unta. Ei muuta kuin uutta PÄIVÄÄ odotellessa.


      • *unohdin yhden sanan kirjoitti:

        HAURAS katse oli tytöllä pienellä. Metsässä puiden takaa vilkuili hän läheisen maatilan suunnalle. Siellä karsinassa röhki suuri SIKA pullea.

        Mitä ihmettä, oliko siellä toinenkin sika? Mutta voiko olla totta, että sillä oli hattu päässä. Tyttö siirtyi lähemmäs maatilaa ja kurkki varovasti aidan takaa. Nythän se selvisi, se hattupäinen sialta näyttävä hahmo olikin maatalon isänsä, nimeltään URMAS.

        Pian pihan poikki käveli isännän poika. Siinäpä vasta NAMU poika, huokaisi tyttö.

        Kotvan kuluttua tyttö heräsi ja huomasi vain nähneensä unta. Ei muuta kuin uutta PÄIVÄÄ odotellessa.

        kisatarina nro 9, Tarinani tää (*unohdin yhden sanan)


    • tämän tytön tarina

      eräänä päivänä saapui paikalle urmas, olemuksellaan mut hurmas,
      johan on melkoinen namu, liekö nimeltään joku panu,
      kättäni hän puristi, mut olipas otteeni hauras, hän silloin melkein nauras,
      nolona tiuskaisin hänelle, senkin sika, omapa oli vika.

      • kisatarina nro 10, tämän tytön tarina


    • Piristystä arkeen

      Päivän piristys:
      Kliketi kliketi klok.Sika sanoi no.
      Haurasta naurua hiljaista,et teki mieli kiljaista.
      Urmaan suloista namua, saisinko hänestä itselleni uutta kamua.

      • kisatarinan nro 11, Piristystä arkeen


    • kellä.......


      O...oo….
      Siinä se NAMU on taas kulussa, tuumi URMAS itsekseen tirkistellen pikkuruutuisen ikkunansa takaa.
      Mitenkähän noin HAURAAN oloisen hurmaisi?
      PÄIVÄunissaan hän tietty oli mahtiSIKA, oikea karju, joka veisi naiselta kuin naiselta
      tajun pelkällä katseellaan.
      Ja nyt se namupala huomasi, hitsin hitsi. Urho pakeni pientä vilkaisua vikisten kuin possu.
      Huomenna uusi yritys, olihan Urmas voittaja-ainesta.
      -------------------------------
      Tää oli niin urmasta jutskaa, että vikatikki pakko oikoo.
      Ei laiteta, yrittänyttä. :D

      • kisatarina nro 12, kellä.......


    • GyynelSilmä

      Missä ovat nikit SIKA, HAURAS, URMAS, PÄIVÄ ja NAMU? Suuri on ikävä ja suru. Missä on vetelinPyy, kuusPeukalo ja natsaInkeri? Ploki on pilalla ilman heitä.

      • kisatarina nro 13, GyynelSilmä


    • naurattaa

      Namulan Sika-Marketin itsetunnoltaan hauras naarasurmasko pelasti plokin päivän? Voittaja-ainesta :)

      • kisatarina nro 14, naurattaa


    • Juri Gagarin

      URMAS, tuo lapsuuteni leikkikaveri jonka nimeä ihmettelin jo silloin, sattui PÄIVÄnä muutamana kävelemään kadulla vastaani. HAURAS muistikuva toisistamme oli kummallakin, mutta hetken siinä toisiamme tuijoteltuamme muistui kumpikin toinen toisensa mieleen.

      Nauraen muistelimme, miten lapsena jaoimme NAMUset kipsan rappusilla. Milloinkaan eivät ole nallekarkit maistuneent niin SIKAhyviltä, kuin silloin lapsuuden aurinkoisina päivinä kioskin rappusilla limonaadin poreet nenässä poksuessa.

      • Juri G.

        .....poksuen.

        Ei poksuessa.


      • kisatarina nro 15, Juri Gagarin


    • myan mar

      STT: uutiset

      Burmassa uusi tukkamuoti.

      Sadat naiset huljuttelivat hiuksiaan vetyperoksidilla täytetyssä lasikannussa.
      Päivittäinen vaalennusaineen käyttö haurastutti hiukset ja aiheutti kaljuuntumista.

      Tukkatukkukauppias kertoo, että silkasta vahingosta alkanut uusi kaunis kaljumuoti saa sadattuhannet naiset myymään pitkät kauniit hiuksensa. Hiuksista saaduilla varoilla naiset elättävät perheitänsä.

      • kisatarina nro 16, myan mar


      • Tekstin tarkistuksessa havaitsin että tästä tarinasta puuttuu namu-sana. Näinollen tarina joudutaan diskaamaan. Jos joku löytää namu-sanan myan mar:in tarinasta, tehkööt oikaisun jolloin diskaus perutaan.


    • ISO JUTTU

      Joulupuu on rakennettu …..
      Että mitä? Rakennettu? NAMUsia oksilla…!!!
      SIKAmainen juttu tuumi aattoPÄIVÄnä pikku-URMAS
      kurotellessaan ylemmille oksille.
      Ei yllä, millään. Otti kiinni ja tempaisi.
      Kävi kuten arvata saattaa, HAURAS rakennekuusi kappaleina,
      Urmas lattialla muovin paloja syleksien.
      Kuusen rakennekynnet vähempi makeita.
      -------
      (Tää nyt vaan siks, ettei varsinainen asia hautautuisi)

      • kisatarina nro 17, ISO JUTTU


    • KISAAN OSALLISTUMISAIKAA JÄLJELLÄ VIELÄ yli 7 tuntia, nyt jos koskaan on loppukirin aika. Vielä ehtii pinistellä sen voittoisan tarinan !!

    • tiko tiko ni ni ni

      tässä tulloo surkein kisatarina vo evö.

      urmaan raittiissa kelissä oli sikaa piesty niin että tuntuu.
      hauraan utuisesta pilvestä vesi satoi pitkin maatilaa.
      päivä ei ollut kummoinen, mutta en sitä ollut minäkään.
      aika namuksi tosin olivat mua kutsuneet joskus.

      joskos tällä irtoais voitto?

      • kisatarina nro 18, tiko tiko ni ni ni


    • on the road

      Urmas ajeli autollaan
      sikaliukkaalla kelillä,
      aamupäivällä hurautti puskaan
      vanhalla menopelillä.
      Urmaan suusta tikkarinamu
      lensi kuusen oksalle,
      vänkärin penkiltä urmaan kamu
      oksensi urmaan vatsalle.
      Auton hauraat pellit oli
      joka puolelta lommoilla,
      Urmas ja kamu selvisivät
      pelkästään ruhjevammoilla.

      • kisatarina nro 19, on the road


    • tosi tarina

      Kaksi isäntää katsoi keväällä karsinaa jossa SIKA URMAS oli juuri syntynyt.
      - Meinaatkos joulusikaa tuosta urmaksesta?
      -Tiedä tuota, kun lemmikiksi lapset meinasivat, mutta teuraaksihan se.
      -Niin, lasten mieli on niin HAURAS että antavat jopa nimiä elukoille.
      -Niin ja siat ovat vielä viisaitakin.

      Viikkoa ennen jouluPÄIVÄÄ isännät tapasivat kaupassa jossa toinen isäntä hypisteli karkkipussia.
      -No miten urmaksen kävi?
      -Karsinassaan, mutta pyys minua hakemaan NAMUpala pussin ärrältä, mutta älä kerro sille.

      • kisatarina nro 20, tosi tarina


    • Pro Putte

      Nähtiinhän sekin PÄIVÄ kun SIKA jäihin putosi. Ei tiennyt sikaparka, että jää oli vielä niin HAURAS ettei se sikaa kannattele. Ei kannatellut Urmastakaan joka kiireesti sian apuun riensi ja siellä ne sitten polskivat avannossa sika ja mies.

      Oli siinä huutoa ja mekastusta. Sika huusi kuin syötävä kun URMAS yritti sitä vuoroin saparosta ja vuoroin kärsästä kiskoa pinnalle.

      VeePeeKoo saatiin vihdoin paikalle ja urheat palomiehet onkivat veden varaan joutuneet kuiville.

      Minä menetin sydämeni yhdelle niistä palomiehistä. Se oli kyllä niin NAMU, että......
      Mutta se onkin sitten vallan toinen tarina.

      • kisatarina nro 21, Pro Putte


    • Jäin toiseksi

      Tuo ihana komea Urmas
      minut joka päivä hurmas
      katseelleen hauraalla
      vaatteillaan vaurailla

      Ei ollut hänellä elkeet sian
      mut huomata sainkin liian pian
      oli Urmaalla mielessään toinen namu
      se naapurikorttelin mamu :(

      • kisatarina nro 22, Jäin toiseksi


    • kilpailuaika on päättynyt.

      • siis nyt :))) Hitto, mun kone on eri ajassa ku suolen aikarauta


    • KISAN VOITTAJA ON NRO 19, on the road !!!
      Tarina keräsi peräti 36 pistettä ja kolme viidestä raatilaisesta antoi sille täydet 10 pistettä. Soljuvaa, hyvin rimmaavaa ja humoristista tekstiä.

      Kakkossijalle tuli tarina nro 22, Jäin toiseksi. Oliko nimi enne :) Pisteitä 20

      Kolmannen sijan jakoivat tarina nro 17, ISO JUTTU. Hauska kirjoitus, näinkin voi käydä.
      Sekä tarina numero 15, Juri Gagarin. Nostalgian havinaa tässä sujuvasti kerrotussa tarinassa.

      Onnittelut kaikille sijoittuneille, suuret kiitokset kaikille kisaan osallistuneille sekä tuomaristoon uskaltautuneille. Te teitte mahdolliseksi tämän kisan.

      Olipa hauska pitkästä aikaa viedä läpi kisajärjestelyt, kiitos kun kestitte ja anteeksi jos ette kestäneet :))

      • Jäi mainitsematta, kolmannen sijan jakaneet tarinat saivat molemmat 16 pistettä.


        Ja nyt sitten tarinoiden takaa kirjoittajat tutummilla nikeillä esiin, kuten asiaan kuuluu :D .........

        Oma luomukseni on numero 22, kiitokset äänistänne :)


    • p.z.n

      Kiitos Taikis kisajärjestelyistä ja kaikille osallistujille myös. Sekä onnittelut voittajalle ja muille sijoituksille. Mun viestit oli 9, 10, 11 ja 18.

      • Tuo 18 oli kyllä ihan mahdoton :)))) Tuli mieleen Simo Salmisen protestilaulu :D

        Mun tekstejä tuon kakskakkosen lisäksi ovat nrot 6 ja 7.


    • Jaahas, täällä on pidetty salaa skabat eikä edellisten voittajalle edes ole vaivauduttu ilmoittamaan! Vaadin tulosten mitätöintä ja uusia kisoja! :))...no joo, onnee nyt kuitenkin voittajalle!

      • Sitä tarttis käydä palstalla ainakin kerran viikossa, eihän sitä muutoin tiedä mistään mitään :)


    • vasso-Q

      Onnea voittajalle joka ikävä kyllä en ollut minä :(

      Enkä kehdannut omiani äänestää, vaikka niin uhosin.

      Tulin sentään jaetulle kolmannelle sijalle Juri Gagarina. Ihan oikeesti mulla oli alakoulun luokkakaverina poika, jonka nimi on Urmas. Hänestä sain inspiraation tähän juttuun, vaikka emme kioskin portailla koskaan istuneetkaan. Kaveri tais vuoden pari meidän kylällä asua. Missä lienee nykyään?

      Toinen tarinani nimimerkillä Pro Putte sai muistaakseni jonkun sääliäänen sekin.

      Kiitos järjestäjälle, äänestäneille ja lukijoille sekä tietenkin äidilleni ja isälleni sekä muille sukulaisille ja tutuille. Joskus voisi vähän pidemmänkin jutun kirjoittaa. Siis jos vielä osaisi. Nyt tuli pistettyä vain sanoja peräkkäin.

      Kivaa oli.

      • Hyvinhän sinä sitten sijoituit, kun sait molemmat kirjoituksesi mukaan loppukilpailuun :)


    • Kiitos vaan Taikikselle kisan järjestämisestä. :)

      Mulla oli vaan yksi pikku pätkä tekstiä. Numero kasi eli Koville otti. Kyllä se koville ottikin, että sain suollettua tuonkin jutun. :P Tarvi olla kolme komeeta mieshierojaa, ja yksi lihaskimppu syöttämässä mulle viinirypäleitä, että sain pönnättyä tuon. ;)
      Eipä se pisteitä saanut, mutta kyl kannatti...;)))

      Mä en kyllä tajuu, mitä ihmeen kirjailijoita ja runoilijoita tälle palstalle on eksyny, ku kaikilta oli noin paljon kirjoituksia..Ootte te kyl hyviä.huh... :P

      • No huh....

        Eipä oo kummakaan jos otti koville tuollaisen herrashaaremin keskellä :) Mulla ois varmaan ottanu jo pumpusta ...... :D


      • TaikisN kirjoitti:

        No huh....

        Eipä oo kummakaan jos otti koville tuollaisen herrashaaremin keskellä :) Mulla ois varmaan ottanu jo pumpusta ...... :D

        Juu...koville otti, ku enhän mä ny sentäs koko aikaa kirjotellu. ;)


    • kylläpä kesti

      Tekis mieleni rotestoira mukavuudenhaluista tuomaristoa.
      Pzn taisi olla ainoo joka muisti joskus nähneensä alkupään teokset. :)
      Toisella hengen menestyksellä, siellä viimeisten joukossa, sain sentään heti Gagarinin jälkeen ronssia. (kai se sitä oli, ellei valurautaa?)
      Mitä muuta sain aikaseks, tuskin enää muistan tällä verta vuotavalla syrämellä.

      • Meinaakko, että ne ekat kirjoitukset jäi huomioitta? Mä annoin ykköskirjotukselle täydet pisteet. ;))

        Laastaroi syrämmes, ettei tuu verenhukkaa.. ;)


      • Rotesti hylätty :)

        Minäkin toin semifinaaliin alkupään kirjoituksen....kunhan et nyt yritä löytää vain syytä loukkaantumiseen :D :D

        Sitäpaitsi, kansa on selvästi skarpannut kisan loppua kohden, koska loppupuolelle oli osunut niin monta hyvää tarinaa.


      • p.z.n
        TaikisN kirjoitti:

        Rotesti hylätty :)

        Minäkin toin semifinaaliin alkupään kirjoituksen....kunhan et nyt yritä löytää vain syytä loukkaantumiseen :D :D

        Sitäpaitsi, kansa on selvästi skarpannut kisan loppua kohden, koska loppupuolelle oli osunut niin monta hyvää tarinaa.

        Minä vedän tähän oman rotestini mukaan ja vaadin uusintaäänestystä, koska en voittanut tätä mittelöä. Niin ja tietysti äänestysmahdollisuutta vain minulle. :D Vieläkin hiertää kele-tana-tu!


      • on the road
        p.z.n kirjoitti:

        Minä vedän tähän oman rotestini mukaan ja vaadin uusintaäänestystä, koska en voittanut tätä mittelöä. Niin ja tietysti äänestysmahdollisuutta vain minulle. :D Vieläkin hiertää kele-tana-tu!

        Minä jo ennalta rotestoin mahdollista uusintaäänestystä.

        heh heh heh heh heee, mikähän hepuli mulle nyt tuli.

        Jukupliuta! Että silleen kävi.


      • p.z.n
        on the road kirjoitti:

        Minä jo ennalta rotestoin mahdollista uusintaäänestystä.

        heh heh heh heh heee, mikähän hepuli mulle nyt tuli.

        Jukupliuta! Että silleen kävi.

        Vai niin! Siinä tapauksessa mä rotestoin rotestiasi. Tuo mitäänsanomaton voittokirjoituksesi sopisi vessapaperiin tekstiksi ja arvaappa, mitä mä sen jälkeen tekisin sille vessapaperille. No, joko arvaat? Kun taas minun loistokkaat kirjoitukseni sopisi painaa kirjaksi ja siltä heltiäisi ihan helposti vähintään Finlandia palkintokin. Näin olen kuullut. Jotain huhua kuulin jopa Nobelin rauhanpalkinnostakin..


      • on the road
        p.z.n kirjoitti:

        Vai niin! Siinä tapauksessa mä rotestoin rotestiasi. Tuo mitäänsanomaton voittokirjoituksesi sopisi vessapaperiin tekstiksi ja arvaappa, mitä mä sen jälkeen tekisin sille vessapaperille. No, joko arvaat? Kun taas minun loistokkaat kirjoitukseni sopisi painaa kirjaksi ja siltä heltiäisi ihan helposti vähintään Finlandia palkintokin. Näin olen kuullut. Jotain huhua kuulin jopa Nobelin rauhanpalkinnostakin..

        Todennäköisesti vessapaperikirjoitukset kulkevat useamman käden kautta kuin Finlandia palkitut kirjat. Useasta varmaan moni jopa lukee vessapaprussa olevan tekstin ennen kuin pyyhkii peränsä.
        Tuota ylläolevaa todennäköisyyttä perustelen sillä etten itte ole lukenut kaikkia Finladia palkittuja (en edes pitänyt kädessäni), en sitäkään missä uunia muurattiin. Luultavasti kamalan tylsää tekstiä, vaikka mistä minä sen tiedän kun en sitä lukenut.

        Kyllä se mulle passaa että sinä otat Finlandia palkinnon,
        minä pokkaan pokaalin täältä.
        Siis, jos sen pokaalin nyt edes saa ja kuka sen mulle ojentaa.
        Vai oliko tästä kisasta voittona pelkkää kiitosta ja ylistystä.
        (Eikö saa edes vitosta että voisi itselleen ostaa pullakahvit ).


      • p.z.n
        on the road kirjoitti:

        Todennäköisesti vessapaperikirjoitukset kulkevat useamman käden kautta kuin Finlandia palkitut kirjat. Useasta varmaan moni jopa lukee vessapaprussa olevan tekstin ennen kuin pyyhkii peränsä.
        Tuota ylläolevaa todennäköisyyttä perustelen sillä etten itte ole lukenut kaikkia Finladia palkittuja (en edes pitänyt kädessäni), en sitäkään missä uunia muurattiin. Luultavasti kamalan tylsää tekstiä, vaikka mistä minä sen tiedän kun en sitä lukenut.

        Kyllä se mulle passaa että sinä otat Finlandia palkinnon,
        minä pokkaan pokaalin täältä.
        Siis, jos sen pokaalin nyt edes saa ja kuka sen mulle ojentaa.
        Vai oliko tästä kisasta voittona pelkkää kiitosta ja ylistystä.
        (Eikö saa edes vitosta että voisi itselleen ostaa pullakahvit ).

        Jassoo. No ehkä mä en sitten haluakaan mitään Finlandia palkintoa. Niin ja tuosta omasta pokaalista. Älä unta nää. Voittaja saa palkinnoksi vain pelkkää v*ttuilua ja halveksuntaa.. :D (siis mun osaltani, koska en itse menestynyt)


      • on the road
        p.z.n kirjoitti:

        Jassoo. No ehkä mä en sitten haluakaan mitään Finlandia palkintoa. Niin ja tuosta omasta pokaalista. Älä unta nää. Voittaja saa palkinnoksi vain pelkkää v*ttuilua ja halveksuntaa.. :D (siis mun osaltani, koska en itse menestynyt)

        Suotakoon sulle tuo vapaaehtoinen kieltäytyminen Finlandiasta,
        onhan Nobelin palkinnostaKIN pari kieltäytynyt omasta tahdosta
        ja joitakin jotka joutuneet kieltäytymään.
        Sulla tuo luopuminen palkinnosta voi kertoa rotestoinnista
        kun et itte menestynyt tässä kisassa,
        tai vaihtoehtoisesti mun jorinat oot kokenut painostuksena.

        Eihän tuo mollaaminen mitään uutta ole,
        hyvin menestyneille on aina veetuiltu,
        vaan mehän olemme tottuneet siihen
        ja viittaamme kintaalla moiselle pulinalle.


      • p.z.n
        on the road kirjoitti:

        Suotakoon sulle tuo vapaaehtoinen kieltäytyminen Finlandiasta,
        onhan Nobelin palkinnostaKIN pari kieltäytynyt omasta tahdosta
        ja joitakin jotka joutuneet kieltäytymään.
        Sulla tuo luopuminen palkinnosta voi kertoa rotestoinnista
        kun et itte menestynyt tässä kisassa,
        tai vaihtoehtoisesti mun jorinat oot kokenut painostuksena.

        Eihän tuo mollaaminen mitään uutta ole,
        hyvin menestyneille on aina veetuiltu,
        vaan mehän olemme tottuneet siihen
        ja viittaamme kintaalla moiselle pulinalle.

        Syy tuohon Finlandian kieltäytymiseen on selvä. Nääs mua kiinnostaa enemmän voittaa Oscar naispääosasta. Kyseessä on hyvin salaperäinen elokuva, joka on aivan mielettömän loistava. Niin ja miespääosan esittäjä on muuten Al Pacino vai olikohan se Robert DeNiro, en oo nyt ihan varma, kun olen tehnyt niin monen julkkiksen kanssa elokuvia. :)


      • on the road
        p.z.n kirjoitti:

        Syy tuohon Finlandian kieltäytymiseen on selvä. Nääs mua kiinnostaa enemmän voittaa Oscar naispääosasta. Kyseessä on hyvin salaperäinen elokuva, joka on aivan mielettömän loistava. Niin ja miespääosan esittäjä on muuten Al Pacino vai olikohan se Robert DeNiro, en oo nyt ihan varma, kun olen tehnyt niin monen julkkiksen kanssa elokuvia. :)

        No just joo,
        vanhoja poikia viiksekkäitä
        kumpikin noista miehistä on.

        Ymmärtäis jos ehdolla olisi Johnny Depp
        tai David Beckham.
        No Daaviddi ei oo näyttelijä mutta
        muuten aivan mahottoman komia.


      • p.z.n
        on the road kirjoitti:

        No just joo,
        vanhoja poikia viiksekkäitä
        kumpikin noista miehistä on.

        Ymmärtäis jos ehdolla olisi Johnny Depp
        tai David Beckham.
        No Daaviddi ei oo näyttelijä mutta
        muuten aivan mahottoman komia.

        Vanhoja ovat, mutta hemmetin hyviä näyttelijöitä molemmat. Noo, onhan Johnny ja Daaviddikin komeita, mutta silti..


      • on the road kirjoitti:

        Minä jo ennalta rotestoin mahdollista uusintaäänestystä.

        heh heh heh heh heee, mikähän hepuli mulle nyt tuli.

        Jukupliuta! Että silleen kävi.

        TÄTTÄRÄÄ

        ONNEKSI OLKOON, sinä teit sen. Sen mihin niin moni pyrkii ja jonka niin harva onnistuu saavuttamaan. Tulit ja voitit perinteisen, arvostetun ja korkeatasoisen Lifestylen kirjoituskisan. Senhän tiesitkin, että kuulut nyt etuoikeutettujen ja lähes aatelisten kastiin. Ja jotta kiitospuheet ei jäisi pelkiksi kiitospuheiksi, saanen luovuttaa tämän pystin takanreunalle kunniapaikalle asetettavaksi. Snif.

        https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ7NnFUF7IZwRGAOgLYQ2RoxDhI7MzCISSidSD0-VXnaO7G55tKHw


    • Näistä protestoinneista tuliki mieleen, että en oo vieläkää saanu tuomarointipalkkaa..Pimeenähän se kyl luvattiin, joten mää en oo varmaan vaan nähny sitä. :P

      • p.z.n

        Joo, mäkin tässä vähän venttailen niitä ruhtinaallisia tuomarointipalkkoja. Noo, ehkä en tuu sitä saamaan, kun tässä julkisesti olen haukkunut voittajan ja sen kirjoituksen. :D :D

        No ei vaan, kyllä se oli oikeasti hyvä ja ansaitsi voittonsa, mutta sitähän ei sille tarvi kertoa.. *kuiskaa*


      • on the road
        p.z.n kirjoitti:

        Joo, mäkin tässä vähän venttailen niitä ruhtinaallisia tuomarointipalkkoja. Noo, ehkä en tuu sitä saamaan, kun tässä julkisesti olen haukkunut voittajan ja sen kirjoituksen. :D :D

        No ei vaan, kyllä se oli oikeasti hyvä ja ansaitsi voittonsa, mutta sitähän ei sille tarvi kertoa.. *kuiskaa*

        Son sama onko palaute kielteinen tai myönteinen,
        pääasia että puhutaan.

        Aatteleppa vaikka Cheekkiä.
        Yks konsertti ei riittänyt vaan piti äkkiä pykätä pystyyn toinenkin.
        Jäähalli täyttyi alta ajan, ainakin ennakkovarauksilla.
        (minä siis oikeesti tykkään Cheekistä ja moni sen biiseistä on älyttömän hyviä)

        Ettei sunkaan haukunta ole peruste jättää tuomarointipalkkioita maksamatta.


      • on the road
        on the road kirjoitti:

        Son sama onko palaute kielteinen tai myönteinen,
        pääasia että puhutaan.

        Aatteleppa vaikka Cheekkiä.
        Yks konsertti ei riittänyt vaan piti äkkiä pykätä pystyyn toinenkin.
        Jäähalli täyttyi alta ajan, ainakin ennakkovarauksilla.
        (minä siis oikeesti tykkään Cheekistä ja moni sen biiseistä on älyttömän hyviä)

        Ettei sunkaan haukunta ole peruste jättää tuomarointipalkkioita maksamatta.

        Korjaan, jäähallikeikat tublaantui,
        olympiastadion on loppuunmyyty.

        Hittoko pitäis aina oikolukea, vaikka ei niitä omia mokia aina siltikään huomaa.


      • p.z.n kirjoitti:

        Joo, mäkin tässä vähän venttailen niitä ruhtinaallisia tuomarointipalkkoja. Noo, ehkä en tuu sitä saamaan, kun tässä julkisesti olen haukkunut voittajan ja sen kirjoituksen. :D :D

        No ei vaan, kyllä se oli oikeasti hyvä ja ansaitsi voittonsa, mutta sitähän ei sille tarvi kertoa.. *kuiskaa*

        Kukas meille muutes maksaa?? Eihän siitä ollu mitään puhetta, että kuka on maksaja?!? Hitto, meitä on huiputettu. :P

        Eihän me tieteskää kerrota voittajalle, että tarina oli hyvä. Nousee pian pissi päähän. ;)


      • linkslonks
        on the road kirjoitti:

        Son sama onko palaute kielteinen tai myönteinen,
        pääasia että puhutaan.

        Aatteleppa vaikka Cheekkiä.
        Yks konsertti ei riittänyt vaan piti äkkiä pykätä pystyyn toinenkin.
        Jäähalli täyttyi alta ajan, ainakin ennakkovarauksilla.
        (minä siis oikeesti tykkään Cheekistä ja moni sen biiseistä on älyttömän hyviä)

        Ettei sunkaan haukunta ole peruste jättää tuomarointipalkkioita maksamatta.

        Toi Keek!
        Siinä on diiva poikanen.


      • p.z.n
        mii-su kirjoitti:

        Kukas meille muutes maksaa?? Eihän siitä ollu mitään puhetta, että kuka on maksaja?!? Hitto, meitä on huiputettu. :P

        Eihän me tieteskää kerrota voittajalle, että tarina oli hyvä. Nousee pian pissi päähän. ;)

        Nymmä keksin. Tietysti se on voittaja, joka joutuu maksamaan tuomareille! Sen takia mä tahallaan kirjottelin huonoja kisaviestejä, etten joutuis maksumieheksi. Näin se vaan menee.


      • p.z.n
        linkslonks kirjoitti:

        Toi Keek!
        Siinä on diiva poikanen.

        Zeekki on ihana! ;)


      • linkslonks
        p.z.n kirjoitti:

        Zeekki on ihana! ;)

        Jaa jaa. Jos pitää poikasen päteä halpatyövoimalla valmistavan ranskalaisfirman asusteilla, kertoo jonkinlaisesta ylimuiden vinksahtaneesta asenteesta.
        Mitähän hyväntekeväisyyteen menee, tuskin lipuista senttiäkään?


      • on the road
        p.z.n kirjoitti:

        Nymmä keksin. Tietysti se on voittaja, joka joutuu maksamaan tuomareille! Sen takia mä tahallaan kirjottelin huonoja kisaviestejä, etten joutuis maksumieheksi. Näin se vaan menee.

        Vai niin, että semmoista peliä.
        Tottakai viekkaudella ja vääryydellä voittaja joutuu maksumieheksi, tai -naiseksi.

        No, armollisesti avaa pörssinsä ja ojentaa
        niin mii-sulle kuin p.z.ännälle palkaksi väärän vitosen...
        eikäku
        mullon taskussa kakskytä centtiä vain...
        pankaa puoliksi, olkaa hyvät.


      • on the road
        linkslonks kirjoitti:

        Jaa jaa. Jos pitää poikasen päteä halpatyövoimalla valmistavan ranskalaisfirman asusteilla, kertoo jonkinlaisesta ylimuiden vinksahtaneesta asenteesta.
        Mitähän hyväntekeväisyyteen menee, tuskin lipuista senttiäkään?

        Ai, onko Cheek ainoa suomalainen artisti
        jonka lipputuloista ei mene centtiäkään hyväntekeväisyyteen.

        Mitä taas pukeutumiseen tulee, niin
        ihan vilpittömän aidosti ihmettelen,
        mitä väliä on pukeutuuko Luis Vuittoniin vai halpamarketin verkkariin.


      • p.z.n
        on the road kirjoitti:

        Vai niin, että semmoista peliä.
        Tottakai viekkaudella ja vääryydellä voittaja joutuu maksumieheksi, tai -naiseksi.

        No, armollisesti avaa pörssinsä ja ojentaa
        niin mii-sulle kuin p.z.ännälle palkaksi väärän vitosen...
        eikäku
        mullon taskussa kakskytä centtiä vain...
        pankaa puoliksi, olkaa hyvät.

        Mä en ny jotenkin lämpene tuolle sun puolikkaalle kakskytä senttiselles. Samoin epäilen, ettei lämpene miisukaan. Perkule, pidätkö meitä pilkkanas, häh!?



      • vasso-Q

      • vasso-Q kirjoitti:

        Minä se pyyteettömästi uhrauduin tuomaristoon. Vaikka kallista aikaani ja tupakkia meni runsaasti en kaipaa palkkiota tai edes kiitosta.

        Mitäs minusta...... rassukasta.

        Pakko laitta hymiö tähän, ettei kukaan luule minun olevan tosissani.
        HYMIÖ.

        Voi rassukkaa, sääli sääli :(

        Jotta vaivannäkösi ei aivan hukkaan valuisi, saat tästä myöskin uhrauksiasi vastaavan palkkion, joka tuonee lohtua kaltoinkohdellulle.

        http://cdn-b.verkkokauppa.com/images/86/2_147153-600x393.jpeg


      • p.z.n kirjoitti:

        Mä en ny jotenkin lämpene tuolle sun puolikkaalle kakskytä senttiselles. Samoin epäilen, ettei lämpene miisukaan. Perkule, pidätkö meitä pilkkanas, häh!?

        Piestään toi road, ku viittii meijän kaa pelleillä.. :P



      • TaikisN kirjoitti:

        Voi rassukkaa, sääli sääli :(

        Jotta vaivannäkösi ei aivan hukkaan valuisi, saat tästä myöskin uhrauksiasi vastaavan palkkion, joka tuonee lohtua kaltoinkohdellulle.

        http://cdn-b.verkkokauppa.com/images/86/2_147153-600x393.jpeg

        Höh..parempi ku meijän palkkio...:P Ja ihan vaan, ku vassokuu alkoi vetistelemään.. :P Mikä nössö. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe