taksien aloitusmaksu ja yötaksa?

kummallista kyllä

Mistä perustuu aloitusmaksu? Taitaa oolla ainoa kuljetusalan muoto missä peritään maksu jo ennen kuin auto on liikkunut tai edes silavaperse on ovea avannut (ei koskaan tapahdu).tai yöllä on eri maksu kuin päivällä. Ei keskolle ajavat maito autotkaan saa er hintaa yöllä tai päivällä eikä myöskään hesari kuskit.

68

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on joo

      Tuota noin, saat kyllä laskun jos tilaat kuorma-auton pihalle ja et sitten tarvitsekkaan sitä, samoin ajoneuvonosturi veloittaa min. 2h taksan ennen yhtäkään nostoa. Eli suomeksi taksin aloitusmaksu voisi olla yli 80 euroa samalla systeemillä.
      Oven avaamisesta; Maltatko odottaa sen aikaa että kuljettaja ehtii avaamaan sen oven?

      • gjkjfh

        No kuka vitun patapää tilaa kuormaauton kotiin? Tai jos kuormaauto ajaa 2 tuntia on hinta n 130€ mites taksilla jonka kulut kaikessa on 10 kertaa pienemmät sekä alv 10%


      • herra ahneus
        gjkjfh kirjoitti:

        No kuka vitun patapää tilaa kuormaauton kotiin? Tai jos kuormaauto ajaa 2 tuntia on hinta n 130€ mites taksilla jonka kulut kaikessa on 10 kertaa pienemmät sekä alv 10%

        Eikö lasku annettais sitten jos se tilataan huvikseen eikä myös silloin kun asiakas muös taksia käyttää? Vähän oli heikko yritys ahneelta.


      • 19+10
        gjkjfh kirjoitti:

        No kuka vitun patapää tilaa kuormaauton kotiin? Tai jos kuormaauto ajaa 2 tuntia on hinta n 130€ mites taksilla jonka kulut kaikessa on 10 kertaa pienemmät sekä alv 10%

        Meidän omakotitalo työmaan perustus hommissa tuon kuorma-auton hinta oli kyl ihan jotain muutakuin 130e/2h tai siis kyl jos se olis vaan paikal ollu,mut ajosta korvaus erikseen.


    • 12+17

      kyllä muuten yötyöstä muilla aloilla maksetaan enemmän palkkaa kuin päivällä, mutta ei takseissa, vai lähtisitkö yöllä ajamaan taksia %-palkalla joka voi olla 5-10 e/h.

      • eikö mikään riitä?

        Jos saisin 40-45% tuloista olisin aivan vitun hiljaa ja kattelisin peiliin jos ei tiliä tule. Missä muussa ammatissa työntekijä saa 40-45% yhtiön liikevaihdosta?


      • Suharisakke
        eikö mikään riitä? kirjoitti:

        Jos saisin 40-45% tuloista olisin aivan vitun hiljaa ja kattelisin peiliin jos ei tiliä tule. Missä muussa ammatissa työntekijä saa 40-45% yhtiön liikevaihdosta?

        Ei ainakaan taksissa


      • joku puhuu paskaa
        Suharisakke kirjoitti:

        Ei ainakaan taksissa

        Tuli vaan mieleen kun olen lueskellut noita suhareitten puheita niin kyllä siellä 40-45% on palkka. En aja taksia mutta joku nyt puhuu paskaa. Mikä on taksikuskin %?


      • Anonyymi
        joku puhuu paskaa kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen kun olen lueskellut noita suhareitten puheita niin kyllä siellä 40-45% on palkka. En aja taksia mutta joku nyt puhuu paskaa. Mikä on taksikuskin %?

        35 prossaa miinus vero yms.


    • ¢

      mikä tää yötaksa on?

      Kilometrihinta ja odotustaksa on ihan sama oli yö tai päivä.

      Kyydillä on ns perusmaksu, joka on ajankohdasta riippuen joko 5,90 € tai 9,00 €.

      Perusteesta en tiedä, mutta karsii varmaan ainakin jonkinverran näitä, jotka voisivat kävelläkkin sen muutama sata metriä. - Ilman tuota maksua voisi olla aika tavallista, että lauma känniääliöitä vaihtaa ryyppypaikkaa, sotkevat auton, vit­tuilevat kuskille ja kaikki lysti vain kolme €, eli käytännössä ilmaista.

      • kladnfkln

        4 jätkää tilaa tuopit Helsingin keskustassa: 24 euroa

        Samat 4 jätkää matkustaa baarista toiseen utopiahinnalla ilman alkutaksaa: 2,4 euroa.

        Ei kovin reilua. Portsari sitten saa 10 euron tipin ja vosikka haukut kun se on niin paska kuljettaja ja palvelu vitun ylihintaista.


      • järkikäteen
        kladnfkln kirjoitti:

        4 jätkää tilaa tuopit Helsingin keskustassa: 24 euroa

        Samat 4 jätkää matkustaa baarista toiseen utopiahinnalla ilman alkutaksaa: 2,4 euroa.

        Ei kovin reilua. Portsari sitten saa 10 euron tipin ja vosikka haukut kun se on niin paska kuljettaja ja palvelu vitun ylihintaista.

        4 hlö lauanati yö kerhoon.Sisään 10e per nenä,ovi maksu/vahtimestarimaksu 3e per nenä,ekat 4 tuoppia 6e per nenä.eli nyt meni 76e neljälle henkilölle ete sai yhden huurterisen movemberien alle.sitten 7km taksil n 24 os saatana rosvousta.


      • Miks just baariin?
        kladnfkln kirjoitti:

        4 jätkää tilaa tuopit Helsingin keskustassa: 24 euroa

        Samat 4 jätkää matkustaa baarista toiseen utopiahinnalla ilman alkutaksaa: 2,4 euroa.

        Ei kovin reilua. Portsari sitten saa 10 euron tipin ja vosikka haukut kun se on niin paska kuljettaja ja palvelu vitun ylihintaista.

        Itse kun asuin etutöölössä olisin mielelläni käyttänyt taksia useasti keskustassa käyntiin menihän autoja sinne tyhjänä koko ajan. Tosi 4km/4min ja 20€ piti hyötyliikunnan suosiossa. Ja liittyyhän dokaaminen tähän siinä mielessä että taksi otetaan vasta siinä vaiheessa räkä poskella kun ei olla köyhiä eikä kipeitä! Tosin näitä juttuja lukemalla selviää ettei nämä pikkukeikat näytä kuskeja pätkääkään kiinnostavan.


      • Pirssi-Petteri
        Miks just baariin? kirjoitti:

        Itse kun asuin etutöölössä olisin mielelläni käyttänyt taksia useasti keskustassa käyntiin menihän autoja sinne tyhjänä koko ajan. Tosi 4km/4min ja 20€ piti hyötyliikunnan suosiossa. Ja liittyyhän dokaaminen tähän siinä mielessä että taksi otetaan vasta siinä vaiheessa räkä poskella kun ei olla köyhiä eikä kipeitä! Tosin näitä juttuja lukemalla selviää ettei nämä pikkukeikat näytä kuskeja pätkääkään kiinnostavan.

        Köyhät kitisee. Nykyään lähtömaksu on sen verran alhainen, että pitäisi olla kaikilla varaa matkustaa taksilla.70-luvulla oli arkiähtömaksu puolet miesten hiusten leikkiin hinnasta. Nykyään hiustenleikkuun keskihinta on n.30€...? Jos taksarakenne olisi pysynyt ennallaan olisi lähtömaksu n.15€.
        Suomessa on muuhun maailmaan verrattuna korkea lähtömaksu ja matalampi kmveloitus, eli siis pitkämatka on suhteessa halvempi, kuin lyhyt matka.
        Suomessa on iskostettu ihmisille, että taksi on kallis vuosikymmenten ajan, niin vaikka lähtömaksua laskettaisiin ja kmtaksaa nostettaisiin, niin ei taksin käyttö lisääntyisi tarpaaksi, kun valveutuneita asukkaita ei olisi tarpeeksi.


    • vali&vali

      Työlle on minimiveloitus melkein joka alalla. Esim. vaikka putkimies tai automekaanikko löytäisi vian minuutissa niin silti on tapana veloittaa esim. puoli tuntia.

      • mitä vit.....

        Joo paitsi harvalla alalla on jouduttu määräämään maksimi veloitus koska muuten taksikartellin omistajat ilman kilpailua veloittais 10€ km ja alotusmaksu olis 100€. Ilman kilpailua on helppo velottaa.jos putkimies velottaa 100€ tunti ilman kartellia ja sovittuja hintoja niin toinen tekee saman homman 50€ tunti. Tässä sulle apina vähän talousoppia.


      • 17+19
        mitä vit..... kirjoitti:

        Joo paitsi harvalla alalla on jouduttu määräämään maksimi veloitus koska muuten taksikartellin omistajat ilman kilpailua veloittais 10€ km ja alotusmaksu olis 100€. Ilman kilpailua on helppo velottaa.jos putkimies velottaa 100€ tunti ilman kartellia ja sovittuja hintoja niin toinen tekee saman homman 50€ tunti. Tässä sulle apina vähän talousoppia.

        Miten tämä, apina, liittyy mitenkään aloitusmaksuun?


      • sitä vit
        mitä vit..... kirjoitti:

        Joo paitsi harvalla alalla on jouduttu määräämään maksimi veloitus koska muuten taksikartellin omistajat ilman kilpailua veloittais 10€ km ja alotusmaksu olis 100€. Ilman kilpailua on helppo velottaa.jos putkimies velottaa 100€ tunti ilman kartellia ja sovittuja hintoja niin toinen tekee saman homman 50€ tunti. Tässä sulle apina vähän talousoppia.

        Joo...Ruåttissa on ollu vapaa kilpailu toistakymmentä vuotta, ja kilpailun kanssa kyyti Arlandaan voi maksaa 3500eur. Kerro lisää siitä talousopista, heh.


      • vitun hurri
        sitä vit kirjoitti:

        Joo...Ruåttissa on ollu vapaa kilpailu toistakymmentä vuotta, ja kilpailun kanssa kyyti Arlandaan voi maksaa 3500eur. Kerro lisää siitä talousopista, heh.

        Vittu rupotsi ja ruotsi. Tarviiko se aina vedota sinne ruotsiin? Mites ranska, englanti, espanja, saksa? Niissä tuntuu toimivan aika vitun hyvin mutta vain taksiyrittäjä on niin saatanan tyhmä että toistaisi ruotsin virheet. Jos tosiaan et enempää asiosta tiedä niin ole hiljaa ja jos alkaa tehdä mieli kirjoittaa niin amputoi sormes.


      • herregud
        vitun hurri kirjoitti:

        Vittu rupotsi ja ruotsi. Tarviiko se aina vedota sinne ruotsiin? Mites ranska, englanti, espanja, saksa? Niissä tuntuu toimivan aika vitun hyvin mutta vain taksiyrittäjä on niin saatanan tyhmä että toistaisi ruotsin virheet. Jos tosiaan et enempää asiosta tiedä niin ole hiljaa ja jos alkaa tehdä mieli kirjoittaa niin amputoi sormes.

        niin...ymmärrän kyl että se vituttaa kun joku kertoo, miten asiat menee, mut näin se vaan on, ja taksiyrittäjän kannaltaha se ei oo mikään virhe, jos pystyy kyydistä rahastamaan maltaita


    • crashtestdummy..

      taksi taitaa olla ainoa ala suomessa joka ei tunne ylityö ja pyhälisiä muuten kuin käräjäsalin kautta.

    • lkdflndf

      Ranskassa taksitoiminta on luvanvaraista ja ainoastaan taksi voi ottaa asiakkaita kadulta. Pariisissa taksit myös lakkoilevat aktiivisesti kun taksialaa yritetään vapauttaa: ovat mm. useamman kerran laittaneet kaupungin liikenteen sekaisin strategisesti sijoitetuilla tiesuluilla. Ranskalaisessa taksissa voi vain harvoin maksaa kortilla.

      Englannissa taksitoiminta on luvanvaraista ja siellä ei edes ole mahdollista ajaa tietyn alueen taksilla toiselle alueelle koska taksien toiminta-alueena ei ole koko maa kuten Suomessa, vaan pienempi alue.

      Espanjassa taksitoiminta on luvanvaraista ja taksat on määrätty kuten Suomessakin. Kun tilaat taksin osoitteeseen, mittari laitetaan päälle jo tolpalta lähtiessä kuten Suomessa oli tapana ennen aloitusmaksun käyttöönottoa.

      Saksassa taksitoiminta on luvanvaraista ja toimii myös käytännössä kuin Suomessa sillä erotuksella, että hinnat on säädetty kaupunki tai aluekohtaisesti eikä koko maan kattavasti kuten meillä.

      • luvat ne on ruåtsissakin

        Tietysti joka maassa on luvan varaista jopa ruottsissa mutta kyse on varmaan siitä että kuinka helppoa luvan saaminen on. Suomessa rajoitettu määrä lupia joka vääristää kilpailun ja pahimmillaan aiheuttaa monopolin.


      • klsdmlkömsd
        luvat ne on ruåtsissakin kirjoitti:

        Tietysti joka maassa on luvan varaista jopa ruottsissa mutta kyse on varmaan siitä että kuinka helppoa luvan saaminen on. Suomessa rajoitettu määrä lupia joka vääristää kilpailun ja pahimmillaan aiheuttaa monopolin.

        Kaikissa noissa yllä mainituissa on rajoitettu määrä lupia. Pariisissa on 18000 lupaa per 10 000 000 asukasta (ja turistit päälle). Helsingissä on 1300 lupaa per 600 000 asukasta.


      • tiedän kaiken
        luvat ne on ruåtsissakin kirjoitti:

        Tietysti joka maassa on luvan varaista jopa ruottsissa mutta kyse on varmaan siitä että kuinka helppoa luvan saaminen on. Suomessa rajoitettu määrä lupia joka vääristää kilpailun ja pahimmillaan aiheuttaa monopolin.

        Luvanvaraistmättääa kaikkialla, mutta avainsana on tarveharkinta, eli luvan saanti ruotsia lukuunottamatta yhtä vaikeeta tai kallista kun suomessa.
        Hommahan toimii niin, että sillä autojen määrän säännöstelyllä (tarveharkinta) yhteiskunta tavallaan ostaa oikeuden säännellä myös hinnat, mikä tietysti onkin välttämätöntä.
        Jostain syystä suurin osa sivistynyttä maailmaa haluaa taksien toimintaa säännellä ja valvoa.


      • Altia
        tiedän kaiken kirjoitti:

        Luvanvaraistmättääa kaikkialla, mutta avainsana on tarveharkinta, eli luvan saanti ruotsia lukuunottamatta yhtä vaikeeta tai kallista kun suomessa.
        Hommahan toimii niin, että sillä autojen määrän säännöstelyllä (tarveharkinta) yhteiskunta tavallaan ostaa oikeuden säännellä myös hinnat, mikä tietysti onkin välttämätöntä.
        Jostain syystä suurin osa sivistynyttä maailmaa haluaa taksien toimintaa säännellä ja valvoa.

        "Hommahan toimii niin, että sillä autojen määrän säännöstelyllä (tarveharkinta) yhteiskunta tavallaan ostaa oikeuden säännellä myös hinnat"

        Tämähän se onkin se oleellinen osa. Suurimmassa osassa ns. sivistynyttä maailmaa taksipalvelu kuuluu tavalla tai toisella yhteiskunnan palvelumuotoihin. Esim. koulukuljetukset ei ole mikään suomalainen erikoisuus. Ja jos ei säännösteltäisi muuten niin imagosyistä. Ei haluta luoda villiä markkinaa, jossa pikkujoulujonossa käytäisiin huutokauppaa siitä kuka maksaa eniten kyydistään. 100 euroa Jakomäkeen tarjottu, tuleeko 120 euroa Westendiin? Ja lopputulemana olisi, että Töölön rouvat ja Espoon herrat pääsisivät kotiin ensin ja köyhälistö seisoisi tolpalla tai kävelisi. Ja turisteja varoiteltaisiin kylteillä huijaavista takseista. Ei hjuva.


      • Mikä siinä olisi
        Altia kirjoitti:

        "Hommahan toimii niin, että sillä autojen määrän säännöstelyllä (tarveharkinta) yhteiskunta tavallaan ostaa oikeuden säännellä myös hinnat"

        Tämähän se onkin se oleellinen osa. Suurimmassa osassa ns. sivistynyttä maailmaa taksipalvelu kuuluu tavalla tai toisella yhteiskunnan palvelumuotoihin. Esim. koulukuljetukset ei ole mikään suomalainen erikoisuus. Ja jos ei säännösteltäisi muuten niin imagosyistä. Ei haluta luoda villiä markkinaa, jossa pikkujoulujonossa käytäisiin huutokauppaa siitä kuka maksaa eniten kyydistään. 100 euroa Jakomäkeen tarjottu, tuleeko 120 euroa Westendiin? Ja lopputulemana olisi, että Töölön rouvat ja Espoon herrat pääsisivät kotiin ensin ja köyhälistö seisoisi tolpalla tai kävelisi. Ja turisteja varoiteltaisiin kylteillä huijaavista takseista. Ei hjuva.

        Niin vaikeaa pitää maksimi hinta ja päästää alalle KAIKKI AMMATTITAITOISET ja HALUKKAAT yrittäjät? Voisi ehkä palvelukin parantua.. Ei se ainakaan huonontua enää juurikaan voi!


      • Säännöstellään myös
        Altia kirjoitti:

        "Hommahan toimii niin, että sillä autojen määrän säännöstelyllä (tarveharkinta) yhteiskunta tavallaan ostaa oikeuden säännellä myös hinnat"

        Tämähän se onkin se oleellinen osa. Suurimmassa osassa ns. sivistynyttä maailmaa taksipalvelu kuuluu tavalla tai toisella yhteiskunnan palvelumuotoihin. Esim. koulukuljetukset ei ole mikään suomalainen erikoisuus. Ja jos ei säännösteltäisi muuten niin imagosyistä. Ei haluta luoda villiä markkinaa, jossa pikkujoulujonossa käytäisiin huutokauppaa siitä kuka maksaa eniten kyydistään. 100 euroa Jakomäkeen tarjottu, tuleeko 120 euroa Westendiin? Ja lopputulemana olisi, että Töölön rouvat ja Espoon herrat pääsisivät kotiin ensin ja köyhälistö seisoisi tolpalla tai kävelisi. Ja turisteja varoiteltaisiin kylteillä huijaavista takseista. Ei hjuva.

        Rakennusalaa että mulle riittää keikkaa myös joulun välipäiville.. Ja sovitaan myös että saan ostaa kalustoni ja työkaluni verottomana.. TES voisi hyväksyä maksamani 100% urakkapalkan työntekijöilleni unohtamatta pudottaa alv kymmeneen prosenttiin. Tervetuloa oikeaan yritysmaailmaan taksikuskit!!!
        Ja tottakai sovitaan hinta millä kaikki tekee niin säästytään turhalta kilpailulta.


      • rekat myös
        Säännöstellään myös kirjoitti:

        Rakennusalaa että mulle riittää keikkaa myös joulun välipäiville.. Ja sovitaan myös että saan ostaa kalustoni ja työkaluni verottomana.. TES voisi hyväksyä maksamani 100% urakkapalkan työntekijöilleni unohtamatta pudottaa alv kymmeneen prosenttiin. Tervetuloa oikeaan yritysmaailmaan taksikuskit!!!
        Ja tottakai sovitaan hinta millä kaikki tekee niin säästytään turhalta kilpailulta.

        Samaa voisi käyttää raskaalla puolella tosin hinnat pitäisi kertoa Kulujen mukaan esim mersu keskikulutus 6,5 l 100 km täysperä rekka 65 l 100 km eli taksin km veloitus 1,8 € km rekka 18€ km. Ja koska kaikki ajaa samalla ei kukaan valita.


      • ei onnistunut
        Säännöstellään myös kirjoitti:

        Rakennusalaa että mulle riittää keikkaa myös joulun välipäiville.. Ja sovitaan myös että saan ostaa kalustoni ja työkaluni verottomana.. TES voisi hyväksyä maksamani 100% urakkapalkan työntekijöilleni unohtamatta pudottaa alv kymmeneen prosenttiin. Tervetuloa oikeaan yritysmaailmaan taksikuskit!!!
        Ja tottakai sovitaan hinta millä kaikki tekee niin säästytään turhalta kilpailulta.

        Saispa tänne taksipuolellekin raksapuolelta tutun tavan jossa tarjouksesta ei niin tartte välittää vaan summan päälle voi lätkäistä 15% lisää ihan kylmästi.


      • Tervetuloa vaan
        ei onnistunut kirjoitti:

        Saispa tänne taksipuolellekin raksapuolelta tutun tavan jossa tarjouksesta ei niin tartte välittää vaan summan päälle voi lätkäistä 15% lisää ihan kylmästi.

        Yrittämään ja kilpailemaan virolaisten kanssa. Täällähän on vapaat markkinat. Itse kyllä tulisin mielelläni sinne suljetuille markkinoille jos vain päästettäisiin.


      • gthjjh
        ei onnistunut kirjoitti:

        Saispa tänne taksipuolellekin raksapuolelta tutun tavan jossa tarjouksesta ei niin tartte välittää vaan summan päälle voi lätkäistä 15% lisää ihan kylmästi.

        Johan te lyötte joissain tapauksissa yli 100% sitä te kutsutte aloittusmaksuksi.


      • Altia
        Mikä siinä olisi kirjoitti:

        Niin vaikeaa pitää maksimi hinta ja päästää alalle KAIKKI AMMATTITAITOISET ja HALUKKAAT yrittäjät? Voisi ehkä palvelukin parantua.. Ei se ainakaan huonontua enää juurikaan voi!

        Maksimihinta määrää myös maksimäärän autoille. Tällä hetkellä ollaan hyvin lähellä maksimia nykyisellä kustannusrakenteella. Automäärän kasvattaminen onnistuisi ainoastaan tulopuolta kasvattamalla tai menoja leikkaamalla. Menojen leikkaus ei ole mahdollista koska takseista on jo nyt rönsyt karsittu aika minimiin (ei isoja toimitiloja, ei ylimääräisiä palkkakuluja, ei suurta johtaja-/toimistohenkilökuntaa...).

        Muutenkin pitäisi lopettaa vapauttamisesta puhuminen, jos tarkoitus ei olekaan vapauttaa alaa. Vapaassa liiketoiminnassa yrittäjä saa hinnoitella palvelunsa vapaasti. Se on oikeastaan se ensimmäinen vapaan liiketoiminnan kriteeri ennen kuin edes mietitään sitä vaatiiko bisnes mahdollisesti lupia.


      • Altia
        Säännöstellään myös kirjoitti:

        Rakennusalaa että mulle riittää keikkaa myös joulun välipäiville.. Ja sovitaan myös että saan ostaa kalustoni ja työkaluni verottomana.. TES voisi hyväksyä maksamani 100% urakkapalkan työntekijöilleni unohtamatta pudottaa alv kymmeneen prosenttiin. Tervetuloa oikeaan yritysmaailmaan taksikuskit!!!
        Ja tottakai sovitaan hinta millä kaikki tekee niin säästytään turhalta kilpailulta.

        Onko niin, että putkiremontti saa vahvistetun taksapäätöksen mukaan maksaa enintään 700 €/m2? Jos näin on niin raksaduunari on asian ytimessä. Jos näin ei ole, niin kannattaisi pitää pää kiinni.


      • Altia
        Altia kirjoitti:

        Onko niin, että putkiremontti saa vahvistetun taksapäätöksen mukaan maksaa enintään 700 €/m2? Jos näin on niin raksaduunari on asian ytimessä. Jos näin ei ole, niin kannattaisi pitää pää kiinni.

        Niin ja lisätään vielä, että onhan se niin, että rakennustoimiluvan ehtojen mukaan se putkiremontti on pakko tehdä eikä siitä saa kieltäytyä?


      • asiaa
        Altia kirjoitti:

        Niin ja lisätään vielä, että onhan se niin, että rakennustoimiluvan ehtojen mukaan se putkiremontti on pakko tehdä eikä siitä saa kieltäytyä?

        Asiaa. Kyllä 700 € on hyvä ja riittää kyllä kun vielä supistaa firmoja niin että voi tehdä 3 vuorossa töitä niinkuin taksit.


      • asiaa
        asiaa kirjoitti:

        Asiaa. Kyllä 700 € on hyvä ja riittää kyllä kun vielä supistaa firmoja niin että voi tehdä 3 vuorossa töitä niinkuin taksit.

        Ja jos sattuu niin että joutuu odottamaan esim sähkäriä koska sattuu olemaan edessä niin saadaan siirtyä tuntivelotukseen tai sitä voitaisiin kutsua hitaaksi työksi kuten esim kun taksi ajaa hiljaa tai seisoo valoissa.


      • Järkeä saa käyttää
        Altia kirjoitti:

        Niin ja lisätään vielä, että onhan se niin, että rakennustoimiluvan ehtojen mukaan se putkiremontti on pakko tehdä eikä siitä saa kieltäytyä?

        Putkiremontissa on täysin mahdotonta tietää mitä purkutöiden yhteydessä paljastuu. Kaikki kulut voidaan kyllä sopia kirjallisesti ennen työtä! Onko se muka niin että taksikuski ei voi kieltäytyä keikasta mitä tapahtuu yleisesti? Esim kerran kuski ei suostunut ottamaan kyytiin kun en muistanut tilausnumeroa vaikka paikanpäällä ei ollut ketään muuta.


      • 2+2
        asiaa kirjoitti:

        Ja jos sattuu niin että joutuu odottamaan esim sähkäriä koska sattuu olemaan edessä niin saadaan siirtyä tuntivelotukseen tai sitä voitaisiin kutsua hitaaksi työksi kuten esim kun taksi ajaa hiljaa tai seisoo valoissa.

        Olet ymmärtänyt kyllä asian ihan väärin. Taksi ei saa korvausta odottamisesta (esim. tolpalla). Hidasajo on verrannollista siihen kun elementtiasentaja seisoo odottamassa nosturia, joka kiikuttaa uutta elementtipalaa ilmojen halki. Käsittääkseni asentaja saa myös näiltä minuuteilta palkkaa eikä niin, että pelkästään nosturinkuljettaja saisi palkkaa ja asentajan "mittari" menisi päälle taas siinä vaiheessa kun seinäelementti on käden mitan päässä.


      • 4+6
        Järkeä saa käyttää kirjoitti:

        Putkiremontissa on täysin mahdotonta tietää mitä purkutöiden yhteydessä paljastuu. Kaikki kulut voidaan kyllä sopia kirjallisesti ennen työtä! Onko se muka niin että taksikuski ei voi kieltäytyä keikasta mitä tapahtuu yleisesti? Esim kerran kuski ei suostunut ottamaan kyytiin kun en muistanut tilausnumeroa vaikka paikanpäällä ei ollut ketään muuta.

        Kerran kuulemma joku raksamies teki töitä pimeänä. Järkeä saa tosiaan käyttää.


      • olmi
        4+6 kirjoitti:

        Kerran kuulemma joku raksamies teki töitä pimeänä. Järkeä saa tosiaan käyttää.

        Ja mä näin kerran pimeässä pimeen taksin.


      • stupidiot
        2+2 kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt kyllä asian ihan väärin. Taksi ei saa korvausta odottamisesta (esim. tolpalla). Hidasajo on verrannollista siihen kun elementtiasentaja seisoo odottamassa nosturia, joka kiikuttaa uutta elementtipalaa ilmojen halki. Käsittääkseni asentaja saa myös näiltä minuuteilta palkkaa eikä niin, että pelkästään nosturinkuljettaja saisi palkkaa ja asentajan "mittari" menisi päälle taas siinä vaiheessa kun seinäelementti on käden mitan päässä.

        Tietenkin kaikki rakennus liikkeet suostuisi tunti velotukseen vaan niin ei ole.


      • ennemmin virolainen
        Järkeä saa käyttää kirjoitti:

        Putkiremontissa on täysin mahdotonta tietää mitä purkutöiden yhteydessä paljastuu. Kaikki kulut voidaan kyllä sopia kirjallisesti ennen työtä! Onko se muka niin että taksikuski ei voi kieltäytyä keikasta mitä tapahtuu yleisesti? Esim kerran kuski ei suostunut ottamaan kyytiin kun en muistanut tilausnumeroa vaikka paikanpäällä ei ollut ketään muuta.

        Tai jos jätetään asiakas tylysti odottelemaan pysäkille ja ajetaan muita keikkoja siinä välillä,niinhän raksamiehetkin tekee,alotetaan hommat ja tullaan jatkamaan kuukauden päästä.


      • 13+14
        ennemmin virolainen kirjoitti:

        Tai jos jätetään asiakas tylysti odottelemaan pysäkille ja ajetaan muita keikkoja siinä välillä,niinhän raksamiehetkin tekee,alotetaan hommat ja tullaan jatkamaan kuukauden päästä.

        Tämä on totta. Pitäisiköhän rakennusalallekin tosiaan saada jonkinlainen lupakiintiö. Nyt esim. nämä putkiremontoijat luulevat, että takseja on liian vähän koska heillä ei ole näkemystä tilanteesta kuin viikonloppuöiden ja pikkujouluviikonloppujen osalta. Todellisuudessahan takseja on nyt niin paljon, että kaikkein pahimpia ruuhkahuippuja (=muutama tunti viikossa) lukuunottamatta auton saa parissa minuutissa koska tahansa. Rakennusalalle olisi hyvä saada sama systeemi. Heti kun joku omakotirakennuttaja ei saisikaan kaivuria tai sähkäriä paikalle vielä samana päivänä, lisättäisiin yritysten päivystysvelvollisuutta. 300 kaivinkonetta kuljettajineen oltava pääkaupunkiseudulla ajossa kaikkina vuorokaudenaikoina joulupyhien yöt mukaan lukien. Jos ei omakotirakennuttaja juuri silloin aattoyönä tarvitsekaan palvelua, niin ei se mitään haittaisi koska se 700 €/m2 putkiremonttikorvaus riittäisi kyllä kattamaan päivystyskustannukset myös hiljaisempien aikojen osalta. Ja auta armias jos joku rakennusyrittäjä toteaisi, ettei säädetty taksa riitä kattamaan kuluja eikä kaivuri ole päivystämässä, niin jo tulis liiketoimintakieltoa esim. viikoksi ja sitten seuraavalla kerralla menisikin luvat harkintaan.


      • menojen leikkaus
        Altia kirjoitti:

        Maksimihinta määrää myös maksimäärän autoille. Tällä hetkellä ollaan hyvin lähellä maksimia nykyisellä kustannusrakenteella. Automäärän kasvattaminen onnistuisi ainoastaan tulopuolta kasvattamalla tai menoja leikkaamalla. Menojen leikkaus ei ole mahdollista koska takseista on jo nyt rönsyt karsittu aika minimiin (ei isoja toimitiloja, ei ylimääräisiä palkkakuluja, ei suurta johtaja-/toimistohenkilökuntaa...).

        Muutenkin pitäisi lopettaa vapauttamisesta puhuminen, jos tarkoitus ei olekaan vapauttaa alaa. Vapaassa liiketoiminnassa yrittäjä saa hinnoitella palvelunsa vapaasti. Se on oikeastaan se ensimmäinen vapaan liiketoiminnan kriteeri ennen kuin edes mietitään sitä vaatiiko bisnes mahdollisesti lupia.

        Onnistuisi valtiovallalta varsin helposti: Autot täysin verottomiksi, polttoaine ilman alvia...


      • jf43+x
        rekat myös kirjoitti:

        Samaa voisi käyttää raskaalla puolella tosin hinnat pitäisi kertoa Kulujen mukaan esim mersu keskikulutus 6,5 l 100 km täysperä rekka 65 l 100 km eli taksin km veloitus 1,8 € km rekka 18€ km. Ja koska kaikki ajaa samalla ei kukaan valita.

        Taas rekka pena itkemästä taksin juoksusta.Ei lohduta hyvä juoksukaan jos LIIKEVAIHTO on huono suhtees kuluihin.


      • 17+1
        asiaa kirjoitti:

        Asiaa. Kyllä 700 € on hyvä ja riittää kyllä kun vielä supistaa firmoja niin että voi tehdä 3 vuorossa töitä niinkuin taksit.

        se on vaan niin että muilla aloilla tulee yrittäjälle palkkakustannukset kalliiksi pitää työntekijät 3-vuorotöissä,
        mutta ei taksialalla, koska ajetaan %-palkalla riippumatta vuorokaudenajasta tai pyhistä,
        sama jouluna ja juhannuksena.


      • tapsa3

        tuo taksien lakko on aika mielenkiintoinen asia, kun en ole kuullut että suomessa taksit olisi olleet koskaan lakossa koko taksien historian n.100v aikana?
        voisiko joku kertoa mikä tekee tästä yhdestä ammattiryhmästä niin erikoisen muihin verrattuna?
        tietääkseni mitään toista ammattia ei ole mikä ei olisi joskus ollut lakossa?


      • 7+15
        menojen leikkaus kirjoitti:

        Onnistuisi valtiovallalta varsin helposti: Autot täysin verottomiksi, polttoaine ilman alvia...

        Arvonlisävero on läpilaskutuserä, joka ei ole millään muotoa kustannus yritykselle. Ainoastaan, jos yrityksen myynti ei tuota yhtä paljon alvia kuin yrityksen ostoista maksetaan, joutuu yritys oikeasti maksamaan jotain. Mutta jos tankkaat sen verran, että "maksat" 100 euroa alvia ja sitten ajat sen verran, että "saat" 100 euroa alvia, niin kuun lopussa kun teet tilityksen maksat 0 euroa. Luonnollisesti taksit saavat enemmän alvia kuin mitä löpöstään maksavat ja näin ollen ne eivät siis tilitä polttoaineestaan arvonlisäveroa valtiolle.

        Autovero on pennosia kun otetaan huomioon auton pitoaika ja liikevaihto siltä ajalta.


      • Näinhän se on
        7+15 kirjoitti:

        Arvonlisävero on läpilaskutuserä, joka ei ole millään muotoa kustannus yritykselle. Ainoastaan, jos yrityksen myynti ei tuota yhtä paljon alvia kuin yrityksen ostoista maksetaan, joutuu yritys oikeasti maksamaan jotain. Mutta jos tankkaat sen verran, että "maksat" 100 euroa alvia ja sitten ajat sen verran, että "saat" 100 euroa alvia, niin kuun lopussa kun teet tilityksen maksat 0 euroa. Luonnollisesti taksit saavat enemmän alvia kuin mitä löpöstään maksavat ja näin ollen ne eivät siis tilitä polttoaineestaan arvonlisäveroa valtiolle.

        Autovero on pennosia kun otetaan huomioon auton pitoaika ja liikevaihto siltä ajalta.

        Verotaakkaa voisi vähentää myös poistamalla dieselveron ja ajoneuvoveron takseilta. Sekä sallia löpöllä ajo.


    • taksi10

      Tosiasia on, että ihmiset vaan haluaa maksaa meille jo pelkästä paikalle tulosta. Me olaan niin valopilkkuja.

      • hhkjj

        Miksi sotkea kaivuria tähän? Mun tietääkseni ei ole ykskään Kaivuri kuski tai omista valittanu liksoista ja varmaan se on osaksi kuskien vika että ei vaadi laillista palkkaa ajoista. Pyhänä on pyhä palkka ja sama pitäisi olla joka alalla myös taksissa. Eli koska pyhänä kuski maksaa enemmän voisi myös taksat olla hieman kalliimmat edellyttäen että saatais ensin normi hinnat kohtuullisemmaksi. Kaikki ei omista eduskunnan taksikorttia.


      • Taksobus
        hhkjj kirjoitti:

        Miksi sotkea kaivuria tähän? Mun tietääkseni ei ole ykskään Kaivuri kuski tai omista valittanu liksoista ja varmaan se on osaksi kuskien vika että ei vaadi laillista palkkaa ajoista. Pyhänä on pyhä palkka ja sama pitäisi olla joka alalla myös taksissa. Eli koska pyhänä kuski maksaa enemmän voisi myös taksat olla hieman kalliimmat edellyttäen että saatais ensin normi hinnat kohtuullisemmaksi. Kaikki ei omista eduskunnan taksikorttia.

        Ai nyt ne taksat voisikin olla kalliimmat kun muuten koko ketju on ollut valitusta siitä miten taksat ovat liian kalliit ja varsinkin kaikenlaiset aloitusmaksujen korotukset öisin ja sunnuntaisin ovat vain esimerkki korruptiosta ja suojatyöpaikkojen rahastuksesta.

        Itsehän olen sitä mieltä, että ala pitäisi vapauttaa ja toimia ihan niin kuin kaikki muutkin alat. Kysyntä ja tarjonta määräisivät hinnat ja palvelutason. Itse ajaisin silloin ainoana yrittäjä-kuljettajana omaa autoani ja tasan sen verran, että saisin riittävän liikevaihdon aikaan. Rahastaisin surutta. Jos ei esim. turisti osaisi lentokentältä vaatia tiettyä reittiä hotelliinsa ajaisin heti mutkan kautta. Ei kahviloissakaan ole mitään lakisääteistä pakkoa tehdä halvinta suodatinkahvia ja se on turha itkeä, jos cappuccino maksaakin 4 euroa. Miksi taksilla pitää olla toimilupaehto, joka määrää ajamaan asiakkaan kannalta parasta reittiä? Samaten ruuhka-aikoina käynnistäisin tosiaan tolpalla pikaisen huutokaupan. Hiljaisina aikoina en sitten ajaisikaan. Voihan se olla, että menisin konkurssiin nopeasti, mutta eipä se työttömyysvaihtoehto juuri pelota verrattuna tähän taksirengin pröystäilevään 10-11 euron bruttotuntipalkkaan.


      • juujuujepjep
        Taksobus kirjoitti:

        Ai nyt ne taksat voisikin olla kalliimmat kun muuten koko ketju on ollut valitusta siitä miten taksat ovat liian kalliit ja varsinkin kaikenlaiset aloitusmaksujen korotukset öisin ja sunnuntaisin ovat vain esimerkki korruptiosta ja suojatyöpaikkojen rahastuksesta.

        Itsehän olen sitä mieltä, että ala pitäisi vapauttaa ja toimia ihan niin kuin kaikki muutkin alat. Kysyntä ja tarjonta määräisivät hinnat ja palvelutason. Itse ajaisin silloin ainoana yrittäjä-kuljettajana omaa autoani ja tasan sen verran, että saisin riittävän liikevaihdon aikaan. Rahastaisin surutta. Jos ei esim. turisti osaisi lentokentältä vaatia tiettyä reittiä hotelliinsa ajaisin heti mutkan kautta. Ei kahviloissakaan ole mitään lakisääteistä pakkoa tehdä halvinta suodatinkahvia ja se on turha itkeä, jos cappuccino maksaakin 4 euroa. Miksi taksilla pitää olla toimilupaehto, joka määrää ajamaan asiakkaan kannalta parasta reittiä? Samaten ruuhka-aikoina käynnistäisin tosiaan tolpalla pikaisen huutokaupan. Hiljaisina aikoina en sitten ajaisikaan. Voihan se olla, että menisin konkurssiin nopeasti, mutta eipä se työttömyysvaihtoehto juuri pelota verrattuna tähän taksirengin pröystäilevään 10-11 euron bruttotuntipalkkaan.

        Taas yksi liksasta nillittäjä kuka svidu sut pakottaa tekemään alle lakisääteisen? Jos ei ite tee muutosta niin vaihda alaa vai eikö kapasiteetti riitä mihinkään oikeeseen työhön missä ei tarvitse itkeä liksasta vaan sen tekee muut.


      • 18+18
        juujuujepjep kirjoitti:

        Taas yksi liksasta nillittäjä kuka svidu sut pakottaa tekemään alle lakisääteisen? Jos ei ite tee muutosta niin vaihda alaa vai eikö kapasiteetti riitä mihinkään oikeeseen työhön missä ei tarvitse itkeä liksasta vaan sen tekee muut.

        Suomessa ei ole mitään lakisääteistä palkkaa. Lakisääteisyydet tulevat yleissitovista työehtosopimuksista, jollaista taksialalla ei ole. Minimipalkkalakia ei meillä ole. Ja vittuako se sua kiinnostaa nillittääkö joku palkasta vai ei. Tai vielä parempi, vittuako se sua kiinnostaa mikä sen nillittäjän kapasiteetti on. Onko niin, että ainoastaan keskimääräistä älykkäämmillä ihmisillä on oikeus valittaa asioista? Pitääkö tyhmien, rumien, lihavien jne. tyytyä vain osaansa yhteiskunnan pohjasakkana ja pitää turpansa kiinni? Vähän elitistinen asenne etten sanoisi.


      • just joo
        18+18 kirjoitti:

        Suomessa ei ole mitään lakisääteistä palkkaa. Lakisääteisyydet tulevat yleissitovista työehtosopimuksista, jollaista taksialalla ei ole. Minimipalkkalakia ei meillä ole. Ja vittuako se sua kiinnostaa nillittääkö joku palkasta vai ei. Tai vielä parempi, vittuako se sua kiinnostaa mikä sen nillittäjän kapasiteetti on. Onko niin, että ainoastaan keskimääräistä älykkäämmillä ihmisillä on oikeus valittaa asioista? Pitääkö tyhmien, rumien, lihavien jne. tyytyä vain osaansa yhteiskunnan pohjasakkana ja pitää turpansa kiinni? Vähän elitistinen asenne etten sanoisi.

        Taas väärin. Suomessa on minimipalkka sekä kiellettyä tehdä pelkällä prossa palkalla. Pitäis sunkin ottaa selvää asiosta suomen laista sekä eu asetuksista niin ei tarvitse täällä calittaa liksoista. VITUN MOLO!


      • möyryäjä
        18+18 kirjoitti:

        Suomessa ei ole mitään lakisääteistä palkkaa. Lakisääteisyydet tulevat yleissitovista työehtosopimuksista, jollaista taksialalla ei ole. Minimipalkkalakia ei meillä ole. Ja vittuako se sua kiinnostaa nillittääkö joku palkasta vai ei. Tai vielä parempi, vittuako se sua kiinnostaa mikä sen nillittäjän kapasiteetti on. Onko niin, että ainoastaan keskimääräistä älykkäämmillä ihmisillä on oikeus valittaa asioista? Pitääkö tyhmien, rumien, lihavien jne. tyytyä vain osaansa yhteiskunnan pohjasakkana ja pitää turpansa kiinni? Vähän elitistinen asenne etten sanoisi.

        10 §
        Vähimmäispalkka työehtosopimuksen puuttuessa

        Jos työsuhteessa ei tule sovellettavaksi työehtosopimuslain nojalla sitova työehtosopimus eikä yleissitova työehtosopimus eivätkä työnantaja ja työntekijä ole sopineet työstä maksettavasta vastikkeesta, on työntekijälle maksettava tekemästään työstä tavanomainen ja kohtuullinen palkka


      • 4+10
        möyryäjä kirjoitti:

        10 §
        Vähimmäispalkka työehtosopimuksen puuttuessa

        Jos työsuhteessa ei tule sovellettavaksi työehtosopimuslain nojalla sitova työehtosopimus eikä yleissitova työehtosopimus eivätkä työnantaja ja työntekijä ole sopineet työstä maksettavasta vastikkeesta, on työntekijälle maksettava tekemästään työstä tavanomainen ja kohtuullinen palkka

        Tavanomaisena ja kohtuullisena on oikeuskäytännössä pidetty työttömyyskorvausta vastaavaa summaa. Uskallan epäillä, ettei tuon aikaisemman ja kaikkien niiden muiden kommentoijien, jotka jaksavat jauhaa "lakisääteisistä" palkoista tarkoitus ole oikeasti puhua työttömyyskorvauksesta (32 euroa päivä). Nämä rassukat eivät vain tiedä mistä puhuvat. Muuten esim. kommentointi "kuka pakottaa tekemään alle lakisääteisen" kun aikaisempi henkilö puhuu 10 euron tuntipalkasta olisi täysin järjetön.


      • 13+2
        just joo kirjoitti:

        Taas väärin. Suomessa on minimipalkka sekä kiellettyä tehdä pelkällä prossa palkalla. Pitäis sunkin ottaa selvää asiosta suomen laista sekä eu asetuksista niin ei tarvitse täällä calittaa liksoista. VITUN MOLO!

        Ja sitten vaan lakipykälät kehiin. Helposti löytyy finlexistä haulla, jos sellaisia on olemassa (ei ole).


      • kohtuus kaikessa
        4+10 kirjoitti:

        Tavanomaisena ja kohtuullisena on oikeuskäytännössä pidetty työttömyyskorvausta vastaavaa summaa. Uskallan epäillä, ettei tuon aikaisemman ja kaikkien niiden muiden kommentoijien, jotka jaksavat jauhaa "lakisääteisistä" palkoista tarkoitus ole oikeasti puhua työttömyyskorvauksesta (32 euroa päivä). Nämä rassukat eivät vain tiedä mistä puhuvat. Muuten esim. kommentointi "kuka pakottaa tekemään alle lakisääteisen" kun aikaisempi henkilö puhuu 10 euron tuntipalkasta olisi täysin järjetön.

        väitätkö, että 640eur/kk on kohtullinen palkka työstä jossa viihdyt 160-190h/kk?


      • 15+2
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        väitätkö, että 640eur/kk on kohtullinen palkka työstä jossa viihdyt 160-190h/kk?

        En väitä että se olisi kohtuullinen, mutta se on laillinen. Suomessa ei ole minimipalkkaa. Kun oikeudessa on käsitelty aloja, joilla ei ole olemassa työehtosopimuksia on lähdetty siitä, että työstä saatava ansio ei saa alittaa työttömyysturvan tasoa. Se on se de facto minimipalkka Suomessa.


    • jakelurane

      Minkä muun alan ammatti ihmisen saat pihaasi esim. Jouluaattoyönä klo 3:00 , pienellä varoajalla hintaan 9 eur ???

      • no vaikka Ambulanssi

        Sen hinta on 9,25€ sisältäen kuljetuksen


      • of4o4fo
        no vaikka Ambulanssi kirjoitti:

        Sen hinta on 9,25€ sisältäen kuljetuksen

        Herää pahvi,sairaanhoitopiirit käyttävät paaritakseja niin paljon kuin mahdollista!!Syy on et ne on alle puolet lanssihinnoista.14.25


    • jakelurane

      Ambulanssikuljetusta ei saa siihen hintaan...yhteiskunta maksaa h******ti lisää sun puolesta..Kuljetuksen hinta on jotakin ihan muuta..
      Samalla logiikalla taksimatka sairaalaan maksaa aina 14,25 e eli kelan omavastuuden, vaikka kuljetus muutoin maksaisi vaikkapa 650 e...

      • halapaa

        Niin, taksikuljetus on ylivertaisesti halvin, edullisin aina ja kaikkialla oleva yksittäinen palvelu, mutta kyllä se vaan liiaksi maksaa. Jos joku tietää halvemman vastaavan palvelun niin kertokoon. Esim vajaan15min hinurin apu kaupunkialueella aamuyöllä kaikkine lisineen yli 200 euroa.


      • juujuujepjep
        halapaa kirjoitti:

        Niin, taksikuljetus on ylivertaisesti halvin, edullisin aina ja kaikkialla oleva yksittäinen palvelu, mutta kyllä se vaan liiaksi maksaa. Jos joku tietää halvemman vastaavan palvelun niin kertokoon. Esim vajaan15min hinurin apu kaupunkialueella aamuyöllä kaikkine lisineen yli 200 euroa.

        Kulut kulut kulut! Ammattitaito ammattitaito ammattitaito! Erot on huomattavat siitä hinta.


    • Anonyymi

      Huoltoyhtiöstä kysyin sähkövian vuoksi hintaa korjauksesta. Varoittivat, että kyllä sähköasentaja järjestyy, mutta minimiveloitus 65 €. Eli pelkästään siitä, että asentaja ajaa koslansa pihaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1380
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

      Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1335
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

      Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1225
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

      Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1031
    6. Milloin tapasit kaivattusi

      ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      64
      1015
    7. Oletko mokannut

      Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

      Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe