Lapsilta pääsy kielletty!!!!!

error flynn

Tutkin UT:ia, jossa kerrotaan uskovien yhteen kokoontumisista. Yhdessäkään tällaisessa raamatunkohdassa ei ollut erillistä mainintaa, että näissä kokoontumisissa olisi ollut lapsia mukana! Saati vauvoja!

Siispä PIENIÄ LAPSIA EI SAA PÄÄSTÄÄ SEURAKUNNAN KOKOONTUMISIINKAAN. UT:ssa ei kerrota, että olisi päästetty!!!!!!!!

Huomaatteko tästä ukastajien logiikan, miksi muka ei saisi kristittyjen perheiden pieniä lapsia kastaa, kun UT:n maininnan heidän kastamisestaan puuttuvat?

90

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

      Kuka tuon vaitteen laittanut

      • etkö tajunnut?

        Uudestikastajat ovat laittaneet väitteen, että pieniltä lapsilta on pääsy kielletty kasteelle, kun ei ole UT:ssa erillistä mainintaa, että ketään pientä olisi kastettu.

        Samalla logiikalla UT kieltäisi pienten lasten pääsyn seurakunnan kokoontumisiinkin!!!


      • lkjhgtfr
        etkö tajunnut? kirjoitti:

        Uudestikastajat ovat laittaneet väitteen, että pieniltä lapsilta on pääsy kielletty kasteelle, kun ei ole UT:ssa erillistä mainintaa, että ketään pientä olisi kastettu.

        Samalla logiikalla UT kieltäisi pienten lasten pääsyn seurakunnan kokoontumisiinkin!!!

        EI TARVII OLLA JOKU uudesti kastaja tai sen opin puolustaja OSATAKSEEN JA YMMÄRTÄÄKSEEN MITÄ JEESUS OPETTI!

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, siis KETÄÄN ihmistä, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseneksi tai uhriksi!

        Eikö luterilais-lestadiolais saatalallisuuden edustajille ole jo annettu tarppeksi näyttöä kuin rikollisen opin uskovaisia olette ja uskotte, syytätte kierosti JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ RIKOKSISTANNE NIITÄ HEIDÄN NIMISSÄ TEHDEN JA TEETTÄEN!
        Esimerkkejä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

        tässä pedofiili laumanne uhri jonka raiskaajia "uskonveli" poliisiis suojeli:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Tuollaisia saatanallisuuksie edustatte Jumalan ja Jeesuksen Nimissä!!!
        HÄPEÄISITTE MUTTA TEISSÄ EI OLE SEN VERTAA IHMISYYTTÄ NAHOISSANNE!


      • kjhgfd3

    • sadgdfgdsfg

      Uusi Testamentti antaa selkeästi sen kuvan että parannuksen teko ja Jeesukseen uskominen on ehtona aikuisille pelastukseen. Lapset pelastuvat muutenkin. Nousen todellakin Lutherin taikauskoa vastaan tässä asiassa, enkä ole ainoa.

      • Vastaappa tähän!

        Mihin ikään asti lapset pelastuvat ilman Jeesusta? Miten ja milloin lapselle annettava automaattipelastus menetetään ja hänestä tulee Jeesusta ja uskoa tarvitseva?


      • Ja anna raamatunpaik
        Vastaappa tähän! kirjoitti:

        Mihin ikään asti lapset pelastuvat ilman Jeesusta? Miten ja milloin lapselle annettava automaattipelastus menetetään ja hänestä tulee Jeesusta ja uskoa tarvitseva?

        Pyytäisin myös RAAMATUN KOHTIA, joissa on ilmoitettu lasten automaattipelastus ilman uskoa ja Jeesusta ja RAAMATUN ANTAMAN SELITYKSEN siitä, miten lapsi varttuessaan automaattipelastuksensa menettää. Laittanet ystävällisesti nämä raamatunkohdat?


      • kkjhkjhkho
        Ja anna raamatunpaik kirjoitti:

        Pyytäisin myös RAAMATUN KOHTIA, joissa on ilmoitettu lasten automaattipelastus ilman uskoa ja Jeesusta ja RAAMATUN ANTAMAN SELITYKSEN siitä, miten lapsi varttuessaan automaattipelastuksensa menettää. Laittanet ystävällisesti nämä raamatunkohdat?

        ...no,eipä tietenkään löydy selkeää raamatun kohtaa... mutta sylivauvat eivät ainakaan joudu kadotukseen... kun eivät ole tietoisia pahoja tekoja tehneet.


      • eitpa
        kkjhkjhkho kirjoitti:

        ...no,eipä tietenkään löydy selkeää raamatun kohtaa... mutta sylivauvat eivät ainakaan joudu kadotukseen... kun eivät ole tietoisia pahoja tekoja tehneet.

        ".no,eipä tietenkään löydy selkeää raamatun kohtaa" Tällä tolalla siis uudestikastajien opit ovat. Kyllä ovat tosi vakaalla pohjalla :-) Ihanko ihmiset itse vääntelevät näitä oppeja??


      • error flynn
        eitpa kirjoitti:

        ".no,eipä tietenkään löydy selkeää raamatun kohtaa" Tällä tolalla siis uudestikastajien opit ovat. Kyllä ovat tosi vakaalla pohjalla :-) Ihanko ihmiset itse vääntelevät näitä oppeja??

        Raamattuunkin he joskus toki vetoavat, mutta vain silloin ja sillä tavalla sanoja tulkiten kuin heille itselleen sopii!


      • eitpa
        error flynn kirjoitti:

        Raamattuunkin he joskus toki vetoavat, mutta vain silloin ja sillä tavalla sanoja tulkiten kuin heille itselleen sopii!

        Näin on! Enemmän heidän oppinsa perustuu ihmisen järjen päätelmiin ja tunteisiin. Oikeaoppiset kristityt pysyvät Jumalan Sanassa.


      • hgjhghgfh

        No onneksi olkoon, joillakin se on helppoa nähtävästi...


      • eitpa
        hgjhghgfh kirjoitti:

        No onneksi olkoon, joillakin se on helppoa nähtävästi...

        Niin jotkut saavat uskon jo pienenä kasteessa ja omistavat sen koko elämän ilman mitään uskoontulokokemusta Jotkut tulevat uskoon vasta myöhemmällä iällä, vaikka ovatkin lapsena kastettuja. Mutta onneksi uskossa ollaan, se on ainoa joka merkkaa. On ihmisiä jotka eivät tule koskaan uskoon, vaikka olisivat kastettu.


      • kjkjhjkhjk
        eitpa kirjoitti:

        Niin jotkut saavat uskon jo pienenä kasteessa ja omistavat sen koko elämän ilman mitään uskoontulokokemusta Jotkut tulevat uskoon vasta myöhemmällä iällä, vaikka ovatkin lapsena kastettuja. Mutta onneksi uskossa ollaan, se on ainoa joka merkkaa. On ihmisiä jotka eivät tule koskaan uskoon, vaikka olisivat kastettu.

        ...niin...mutta mihin muuten katosivat viestit? oletko sattumalta joku valvoja?


      • eitpa
        kjkjhjkhjk kirjoitti:

        ...niin...mutta mihin muuten katosivat viestit? oletko sattumalta joku valvoja?

        Mitkä viestit? En ole valvoja, vaan rivikirjoittelija. Olisiko joku uudestikastaja taas kirjoitellut vihaavia tekstejä, jotka ylläpito poisti. Sitä on liikkeellä.


      • khkghggjjgjg
        eitpa kirjoitti:

        Mitkä viestit? En ole valvoja, vaan rivikirjoittelija. Olisiko joku uudestikastaja taas kirjoitellut vihaavia tekstejä, jotka ylläpito poisti. Sitä on liikkeellä.

        No noi viimeiset viestit, ainakin 5 viimeisintä katosi kun päivä vaihtui... "uudestikastaminen", siitä ei muuten varoiteta Raamatussa... Lutherilla oli joku turha pelko sitä kohtaan...


      • eitpa
        khkghggjjgjg kirjoitti:

        No noi viimeiset viestit, ainakin 5 viimeisintä katosi kun päivä vaihtui... "uudestikastaminen", siitä ei muuten varoiteta Raamatussa... Lutherilla oli joku turha pelko sitä kohtaan...

        Jos Raamatussa sanotaam että "yksi kaste" niin silloin uudestikastaminen on väärin. Se on Jumalan työn ja lahjan halveksimista.


      • khkhjkhkjhhk
        eitpa kirjoitti:

        Jos Raamatussa sanotaam että "yksi kaste" niin silloin uudestikastaminen on väärin. Se on Jumalan työn ja lahjan halveksimista.

        ..eipä kuule vakuuta tuo argumentti. Siellä pitäisi olla selkeä varoitus Paavalin suusta , esimerkiksi: Älkää missään nimessä kastako ketään uudestaan.


      • eitpa
        khkhjkhkjhhk kirjoitti:

        ..eipä kuule vakuuta tuo argumentti. Siellä pitäisi olla selkeä varoitus Paavalin suusta , esimerkiksi: Älkää missään nimessä kastako ketään uudestaan.

        Alkuseurakunnassa oli yksi kaste eli lapsikaste. Silloin ei ollut vielä uudestikastajia, jotka veisivät ihmisä uudestiasteelle. Minusta argumentti, jossa uskova hylkää Jumalan armotyön, on todellakin synti! Parempaa argumenttia on enää vaikea antaa.


      • hkjhkjhhk
        eitpa kirjoitti:

        Alkuseurakunnassa oli yksi kaste eli lapsikaste. Silloin ei ollut vielä uudestikastajia, jotka veisivät ihmisä uudestiasteelle. Minusta argumentti, jossa uskova hylkää Jumalan armotyön, on todellakin synti! Parempaa argumenttia on enää vaikea antaa.

        Itse otat riskin Pyhän Hengen pilkkaan jos väität että "uudestikasteeni" yhteydessä tapahtunut parantumis-ihme ei olekaan Jumalasta, vaan paholaisesta... Haluatko todella tehdä niin? Sano vaan, kyllä Jumala sulle näyttää totuuden.


      • eitpa
        hkjhkjhhk kirjoitti:

        Itse otat riskin Pyhän Hengen pilkkaan jos väität että "uudestikasteeni" yhteydessä tapahtunut parantumis-ihme ei olekaan Jumalasta, vaan paholaisesta... Haluatko todella tehdä niin? Sano vaan, kyllä Jumala sulle näyttää totuuden.

        En ota sinun uudestikasteeseesi mitään kantaa, se on oma asiasi. Tiedän vain sen että Jumala on minut kasteessa ottanut luokseen ja uudestisynnyttänyt ja lahjoittanut pelastuksen, se riittää minulle. Ja Jumala todellakin on näyttänyt minulle totuuden, se löytyy Hänen Sanastaan.


      • jkgjhgjkgjkg
        eitpa kirjoitti:

        En ota sinun uudestikasteeseesi mitään kantaa, se on oma asiasi. Tiedän vain sen että Jumala on minut kasteessa ottanut luokseen ja uudestisynnyttänyt ja lahjoittanut pelastuksen, se riittää minulle. Ja Jumala todellakin on näyttänyt minulle totuuden, se löytyy Hänen Sanastaan.

        ...niin...mutta huomaatko miten puhut? Olet tehnyt kasteesta epäjumalan...etkö huomaa??? Kirjoittamasi lause kuullostaa paremmalta kun vaihdat sanan kaste tilalle Jeesuksen...

        näin sanot:

        "Tiedän vain sen että Jumala on minut kasteessa ottanut luokseen ja uudestisynnyttänyt ja lahjoittanut pelastuksen, se riittää minulle."

        kun taas näin asia oikeasti on:

        "Tiedän vain sen että Jumala on minut Jeesuksessa ottanut luokseen ja uudestisynnyttänyt ja lahjoittanut pelastuksen, se riittää minulle."

        Minut on onneksi Jeesus pelastanut, ei kaste.


      • eitpa
        jkgjhgjkgjkg kirjoitti:

        ...niin...mutta huomaatko miten puhut? Olet tehnyt kasteesta epäjumalan...etkö huomaa??? Kirjoittamasi lause kuullostaa paremmalta kun vaihdat sanan kaste tilalle Jeesuksen...

        näin sanot:

        "Tiedän vain sen että Jumala on minut kasteessa ottanut luokseen ja uudestisynnyttänyt ja lahjoittanut pelastuksen, se riittää minulle."

        kun taas näin asia oikeasti on:

        "Tiedän vain sen että Jumala on minut Jeesuksessa ottanut luokseen ja uudestisynnyttänyt ja lahjoittanut pelastuksen, se riittää minulle."

        Minut on onneksi Jeesus pelastanut, ei kaste.

        Pompit nyt aiheesta toiseen.

        Jumala itse toimii kasteessa. Kaste on pelastuksen väline. Kastetta ja uskoa ei voi laittaa vastakkain sotimaan tosiaan vastaan, vaan ne kuuluvat yhteen. Jeesus kärsi puolestani ja tämä syntien anteeksianto lahjoitetaan kasteen kautta ja uskolla otan sen vastaan. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Eli usko ja kaste pelastavat. Sinulle kaste on lain teko, mikä on hyvin surullista.


      • giguihikhgk
        eitpa kirjoitti:

        Pompit nyt aiheesta toiseen.

        Jumala itse toimii kasteessa. Kaste on pelastuksen väline. Kastetta ja uskoa ei voi laittaa vastakkain sotimaan tosiaan vastaan, vaan ne kuuluvat yhteen. Jeesus kärsi puolestani ja tämä syntien anteeksianto lahjoitetaan kasteen kautta ja uskolla otan sen vastaan. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Eli usko ja kaste pelastavat. Sinulle kaste on lain teko, mikä on hyvin surullista.

        Ei todellakaan ollut. Mulle kasteelle meno oli hyvän omantunnon pyytämistä, niinkuin se on Paavalin toimesta opetettu.


      • fhfghfgh
        giguihikhgk kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut. Mulle kasteelle meno oli hyvän omantunnon pyytämistä, niinkuin se on Paavalin toimesta opetettu.

        korjaus: Pietarin kirjeessä opetettu.


      • eitpa
        fhfghfgh kirjoitti:

        korjaus: Pietarin kirjeessä opetettu.

        Hyvä omatunto saadaan kasteessa syntien anteeksisaamisen kautta, jonka olit jo aiemmin saannut, joten uudestikasteesi oli turha.


      • Eenokki 12
        giguihikhgk kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut. Mulle kasteelle meno oli hyvän omantunnon pyytämistä, niinkuin se on Paavalin toimesta opetettu.

        Ei todellakaan ollut. Mulle kasteelle meno oli hyvän omantunnon pyytämistä,....

        No eikö omatuntosi ollutkaan mukanasi kun lahkon kasteeseen menit?
        Ilman uskoa menit kahluualtaaseen ja ilmeisesti katumus iski kun hyvää omaatuntoa piti pyytää?


      • asdgfh2

        Uskovien kaste oppilaisten vanhempien lapset ovat pelastumattomia jos eivät ole tulleet uskoon Jeesukseen!


      • sdfgw3
        eitpa kirjoitti:

        Jos Raamatussa sanotaam että "yksi kaste" niin silloin uudestikastaminen on väärin. Se on Jumalan työn ja lahjan halveksimista.

        eitpa: --"yksi kaste" niin silloin uudestikastaminen on väärin.

        Näin on. Vain yksi kaste!


      • klghkh3
        eitpa kirjoitti:

        Pompit nyt aiheesta toiseen.

        Jumala itse toimii kasteessa. Kaste on pelastuksen väline. Kastetta ja uskoa ei voi laittaa vastakkain sotimaan tosiaan vastaan, vaan ne kuuluvat yhteen. Jeesus kärsi puolestani ja tämä syntien anteeksianto lahjoitetaan kasteen kautta ja uskolla otan sen vastaan. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Eli usko ja kaste pelastavat. Sinulle kaste on lain teko, mikä on hyvin surullista.

        eitpa: "Jeesus kärsi puolestani ja tämä syntien anteeksianto lahjoitetaan kasteen kautta ... "

        Luterilaiset puhuvatkin kasteesta armonvälineenä! : " ... ja ottakoon ... kasteen ... syntienne anteeksisaamiseksi ... " (ks. (Apt. 2:38))


      • pellet pelleilee
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut. Mulle kasteelle meno oli hyvän omantunnon pyytämistä,....

        No eikö omatuntosi ollutkaan mukanasi kun lahkon kasteeseen menit?
        Ilman uskoa menit kahluualtaaseen ja ilmeisesti katumus iski kun hyvää omaatuntoa piti pyytää?

        mitäs diaksnoosi täällä sekoilee taas , niistä nenäs, mee töihis ja nosta housus !


      • kjhgf
        Vastaappa tähän! kirjoitti:

        Mihin ikään asti lapset pelastuvat ilman Jeesusta? Miten ja milloin lapselle annettava automaattipelastus menetetään ja hänestä tulee Jeesusta ja uskoa tarvitseva?

        Kerjäät myllynkiviä vai!
        Jeesus antoi niiden käyttö ohjeet lapsia siunatessaan kaltaisillenne lapsia tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden edustajille:



        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        Tosin lapsia kohteleville Jeesus ilmoitti:
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.


      • lkjhgyt
        asdgfh2 kirjoitti:

        Uskovien kaste oppilaisten vanhempien lapset ovat pelastumattomia jos eivät ole tulleet uskoon Jeesukseen!

        saatanan tieto toimiston sopaskaa jakelet!
        Jeesuksen evankeliumeissa ei noin opeteta.
        Mutta eihän teille uskovaisille kelpaa Jeesuksen evvakeliumit, niitähän teidän papitkin kiertää kaukaa... pappislupaus ei anna pappien olla rehellisiä....


      • jbhgvf
        Vastaappa tähän! kirjoitti:

        Mihin ikään asti lapset pelastuvat ilman Jeesusta? Miten ja milloin lapselle annettava automaattipelastus menetetään ja hänestä tulee Jeesusta ja uskoa tarvitseva?

        Kerroppa millainen Jeesus se lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden kristinuskolla on?

        Jeesuskaan ei ollut kristitty
        vaan
        kristillinen!


      • hfkjrp
        eitpa kirjoitti:

        Näin on! Enemmän heidän oppinsa perustuu ihmisen järjen päätelmiin ja tunteisiin. Oikeaoppiset kristityt pysyvät Jumalan Sanassa.

        -- Oikeaoppiset kristityt pysyvät Jumalan Sanassa.

        Eivät siis hyväksy uskovien kaste oppia!


    • lut.

      "Kuinka ymmärrätte ja nämä Raamatun kohdat?" Ymmärrän ne ihan niin kuin ne on kirjoitettu. Kasteen ajankohta ei vaikuta mitään siihen, mitä kasteessa saadaan.

      "niin eihän nämä Raamatunkohdat edes kosketa teitä?" Kyllä ne koskevat meitä.

      "meitä muita, jotka olimme syntisiä kunnes uudestisynnyimme uskoontullessamm" Mitä? Ettekö enää ole syntisiä? Lähtikö syntisyytenne pois uskoontulossa? Voi mahdoton paikka... :O

      Sen sanon vielä, että on ihmisiä, jotka uudestisyntyivät pienenä kasteessa, saivat lahjaksi uskon je elävät sitä loppuelämänsä, sekä ihmisiä jotka tulivat uskoon myöhemmin. Molemmissa tapauksissa Jumalan Sana on se joka uudestisyntymisen vaikuttaa. Uskoontulo ei välttämättä ole sama kuin uudestisyntyminen,. Jos uudestisyntyminen on kasteessa pienenä tapahtunut, niin myöhemmällä iällä uskoontulo on pikemminkin virkoamista kuin uudestisyntymistä.

      • dffghfghdfhf

        Et ole ennen uudestisyntymistäsi valehdellut,tehnyt huorin,valehdellut...jne lista on pitkä... Minä olen. Joten ei todellakaan nuo Raamatun kohdat voi sulle merkata samaa kuin minulle... sun usko on aivan eri kuin minun, joten on ihme jos palvelemme samaa Jumalaa...


      • lut.
        dffghfghdfhf kirjoitti:

        Et ole ennen uudestisyntymistäsi valehdellut,tehnyt huorin,valehdellut...jne lista on pitkä... Minä olen. Joten ei todellakaan nuo Raamatun kohdat voi sulle merkata samaa kuin minulle... sun usko on aivan eri kuin minun, joten on ihme jos palvelemme samaa Jumalaa...

        Pitäisikö minun olla ennen kastettani tenhyt huorin??? Onko se vaatimus, että tuo Raamatun kohta koskee minua?(!) Oletko aivan tosissasi? Ja vielä ylpeilet sillä...

        Olet todella eksyksissä Raamatun selittämisen kanssa. Sinun uskosi on jossain muualla kuin Kristuksen täytetyssä työssä... Monilla uudestikastajilla usko on ratkaisun tekemistä. Minulla se ei ole sitä, vaan minun uskoni on Jumalan lahja, kuten kasteenikin.


      • OHO!
        dffghfghdfhf kirjoitti:

        Et ole ennen uudestisyntymistäsi valehdellut,tehnyt huorin,valehdellut...jne lista on pitkä... Minä olen. Joten ei todellakaan nuo Raamatun kohdat voi sulle merkata samaa kuin minulle... sun usko on aivan eri kuin minun, joten on ihme jos palvelemme samaa Jumalaa...

        Tämä u-kastaja tarvitsisi pikaisen Raamatun selittämiskurssin. Ihme on jos hän palvoo samaa Jumalaa kuin me kristityt.


      • fdlkjhw
        lut. kirjoitti:

        Pitäisikö minun olla ennen kastettani tenhyt huorin??? Onko se vaatimus, että tuo Raamatun kohta koskee minua?(!) Oletko aivan tosissasi? Ja vielä ylpeilet sillä...

        Olet todella eksyksissä Raamatun selittämisen kanssa. Sinun uskosi on jossain muualla kuin Kristuksen täytetyssä työssä... Monilla uudestikastajilla usko on ratkaisun tekemistä. Minulla se ei ole sitä, vaan minun uskoni on Jumalan lahja, kuten kasteenikin.

        Niin sanottu "ratkaisun teko" on lahkojen pelleilyjuttuja ... sillä kerätään vain lahkoihin jäseniä


      • ffdkjhw
        fdlkjhw kirjoitti:

        Niin sanottu "ratkaisun teko" on lahkojen pelleilyjuttuja ... sillä kerätään vain lahkoihin jäseniä

        Totta:
        "Niin sanottu "ratkaisun teko" on lahkojen pelleilyjuttuja ... sillä kerätään vain lahkoihin jäseniä"

        Varsinkin luterilaisen lahkon pakollinen lapsikaste on pellejuttu, jolla kuihtuva
        kirkko hankkii uusia jäseniä, kun joukkopako kirkosta on jatkunut.
        Vanhemmat tekevät ratkaisun lapsensa puolesta.


      • voi surkeutta
        OHO! kirjoitti:

        Tämä u-kastaja tarvitsisi pikaisen Raamatun selittämiskurssin. Ihme on jos hän palvoo samaa Jumalaa kuin me kristityt.

        VAioikei npalvoa meinaat Jumalaa ??

        Mitenkähän se mahtaa onnistua kun et mitään siitä Jumalasta tiedä, mietippä ja kerro milloin tulit tämän tiedon piiriin !

        Ettei vaan se perustuis kastetodistukseesi jonka jumalaton pappi sulle rustasi toimistossaan suurellapalkalla.


      • OHO!
        voi surkeutta kirjoitti:

        VAioikei npalvoa meinaat Jumalaa ??

        Mitenkähän se mahtaa onnistua kun et mitään siitä Jumalasta tiedä, mietippä ja kerro milloin tulit tämän tiedon piiriin !

        Ettei vaan se perustuis kastetodistukseesi jonka jumalaton pappi sulle rustasi toimistossaan suurellapalkalla.

        Tunnen Jumalan Jumalan oikein hyvin ja Hän on ilmaissut itsensä Sanassaan. Kasteessa Jumala uudestisynnytti, otti luokseen ja antoi Pyhän Hengen. Ja uskon tielä ollaan edelleen, vaikka se sinua valtavasti harmittaakin,


      • ystävän neuvo
        OHO! kirjoitti:

        Tunnen Jumalan Jumalan oikein hyvin ja Hän on ilmaissut itsensä Sanassaan. Kasteessa Jumala uudestisynnytti, otti luokseen ja antoi Pyhän Hengen. Ja uskon tielä ollaan edelleen, vaikka se sinua valtavasti harmittaakin,

        Totta.

        Olet todella "uskon tiellä" tuolla epäraamatullisella kaste-opillasi.

        Siirry jo syrjään ja ota Jeesus vastaan elämääsi äläkä ole enää esteenä uskolle.


      • OHO!
        ystävän neuvo kirjoitti:

        Totta.

        Olet todella "uskon tiellä" tuolla epäraamatullisella kaste-opillasi.

        Siirry jo syrjään ja ota Jeesus vastaan elämääsi äläkä ole enää esteenä uskolle.

        Olen ottanut Jeesuksen vastaan elämääni. Kasteoppini on raamatullinen. Symbolinen uudestikaste on 1500-luvulla keksitty harha. Tee parannus ja hylkää se.


      • ystävän neuvo
        OHO! kirjoitti:

        Olen ottanut Jeesuksen vastaan elämääni. Kasteoppini on raamatullinen. Symbolinen uudestikaste on 1500-luvulla keksitty harha. Tee parannus ja hylkää se.

        Oletkohan hieman erehtynyt?

        Olet ottanut kasteesasi vastaan vain kirkon jäsenyyden.

        Jeesuksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.


      • OHO!
        ystävän neuvo kirjoitti:

        Oletkohan hieman erehtynyt?

        Olet ottanut kasteesasi vastaan vain kirkon jäsenyyden.

        Jeesuksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Jeesuksella on kasteen kanssa hyvinkin paljon tekemistä. Kaste ja usko kuuluvat yhteen. Olen ottanut vastaan Kristuksen seurakunnan jäsenyyden, sillä on aika paljon merkitystä.


      • uskovien kaste
        OHO! kirjoitti:

        Olen ottanut Jeesuksen vastaan elämääni. Kasteoppini on raamatullinen. Symbolinen uudestikaste on 1500-luvulla keksitty harha. Tee parannus ja hylkää se.

        -- Symbolinen uudestikaste on 1500-luvulla keksitty harha.

        Aivan. Ja erikoinen on uskovien kaste oppilaisten selitys sanalle "vesi". Heidän mukaansa Jeesus käski Kaanaan häissä täyttämään kiviastiat Hengellä! Sitten uskovien kaste oppilaisten mukaan Jeesus muutti noiden kiviastioiden sisällön viiniksi (Joh. 2:6,7). Olikohan se todella noin kuin uskovien kaste oppilaisten selitystapa esittää?


      • ei kirkon kaste!
        uskovien kaste kirjoitti:

        -- Symbolinen uudestikaste on 1500-luvulla keksitty harha.

        Aivan. Ja erikoinen on uskovien kaste oppilaisten selitys sanalle "vesi". Heidän mukaansa Jeesus käski Kaanaan häissä täyttämään kiviastiat Hengellä! Sitten uskovien kaste oppilaisten mukaan Jeesus muutti noiden kiviastioiden sisällön viiniksi (Joh. 2:6,7). Olikohan se todella noin kuin uskovien kaste oppilaisten selitystapa esittää?

        Mahtoivatkohan samarialaiset elää 1500-luvulla, kun ottivat kasteen uskoon tultuaan:

        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen; sekä miehet että naiset."
        Ap 8:12

        Pakollisesta kirkon keksimästä vauvakasteesta ei mitään havaintoa!


      • ei u-kastajien kaste
        ei kirkon kaste! kirjoitti:

        Mahtoivatkohan samarialaiset elää 1500-luvulla, kun ottivat kasteen uskoon tultuaan:

        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen; sekä miehet että naiset."
        Ap 8:12

        Pakollisesta kirkon keksimästä vauvakasteesta ei mitään havaintoa!

        Ei uskovana otettu kaste ole uskovien kaste, vaan se kaste, jossa ihminen itse näyttää oman uskonsa, ja jossa ei uskota Jumalan toimivan. Kastetta ei määritä se kuka kastetaan vaan se mitä kasteessa tapahtuu


      • Jumala toimii!
        ei u-kastajien kaste kirjoitti:

        Ei uskovana otettu kaste ole uskovien kaste, vaan se kaste, jossa ihminen itse näyttää oman uskonsa, ja jossa ei uskota Jumalan toimivan. Kastetta ei määritä se kuka kastetaan vaan se mitä kasteessa tapahtuu

        Näin on! Uskovien kaste -opilla tarkoitetaan juuri tuollaista "olen jo syntini anteeksisaanut" näyttelyä! Jos et voi tuollaista esittää, silloin sanotaan ettet ole kelvollinen kastettavaksi.


      • kirkon kaste
        Jumala toimii! kirjoitti:

        Näin on! Uskovien kaste -opilla tarkoitetaan juuri tuollaista "olen jo syntini anteeksisaanut" näyttelyä! Jos et voi tuollaista esittää, silloin sanotaan ettet ole kelvollinen kastettavaksi.

        Pakollisella vauvakasteella tarkoitetaan sellaista ylimielistä asennetta, että "katsokaa,
        miten kuuliaisesti me tottelemme pappien neuvoja", ilman, että meidän tarvitsee
        edes uskoa. Haluamme kuulua kirkkoon vaikka emme uskokkaan sen sanomaan.
        Kyllä Jumala varmaan toimii, kun pappi niin vakuuttaa.

        Vanhemmat ylpeilevät, että näin meillä tehdään.

        Mutta jos vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, niin silloin Jumala ei voi toimia eikä lasta
        kasteta. Tuo vaan kuvastaa, että kaste on vain kirkkoon liittämisen riitti, eikä
        raamatullinen kaste. Siksi Raamattu ei tunne sellaista, sillä mitään kirkkolaitosta ei
        ollut vielä silloin olemassa.


      • Raamatun kaste
        kirkon kaste kirjoitti:

        Pakollisella vauvakasteella tarkoitetaan sellaista ylimielistä asennetta, että "katsokaa,
        miten kuuliaisesti me tottelemme pappien neuvoja", ilman, että meidän tarvitsee
        edes uskoa. Haluamme kuulua kirkkoon vaikka emme uskokkaan sen sanomaan.
        Kyllä Jumala varmaan toimii, kun pappi niin vakuuttaa.

        Vanhemmat ylpeilevät, että näin meillä tehdään.

        Mutta jos vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, niin silloin Jumala ei voi toimia eikä lasta
        kasteta. Tuo vaan kuvastaa, että kaste on vain kirkkoon liittämisen riitti, eikä
        raamatullinen kaste. Siksi Raamattu ei tunne sellaista, sillä mitään kirkkolaitosta ei
        ollut vielä silloin olemassa.

        Vauvakasteella ei totella pappia vaan Kristusta, joka käski kastaa ja lupasi pelastaa kasteen kautta ja ottaa omakseen. Kaste ei pelasta ilman uskoa. Kasteessa ei ole mitään ylpelyä sillä se on Jumalan teko. Toisin on uudestikastajalahkojen kohdalla. Tiedän tapauksen jossa nuori aikuin oli käynyt uudestikasteella ja sen jälkeen häntä onniteltiin siitä mitä oli tehnyt ja valinnut!! Täysin sairasta. Näin siis uudestikasteen kohdalla. Me kristityt ylpeilemme vain Herramme teoista.

        Laste ei kastetta ellei hän tule saamaan opetusta. Kaste ja opetus kuulkuvat yhteen. Kasteessa liitetään sekä paikalliseen seurakuntaan että Kristuksen näkymättömään seurakuntaan.


      • Jumala toimii!
        Raamatun kaste kirjoitti:

        Vauvakasteella ei totella pappia vaan Kristusta, joka käski kastaa ja lupasi pelastaa kasteen kautta ja ottaa omakseen. Kaste ei pelasta ilman uskoa. Kasteessa ei ole mitään ylpelyä sillä se on Jumalan teko. Toisin on uudestikastajalahkojen kohdalla. Tiedän tapauksen jossa nuori aikuin oli käynyt uudestikasteella ja sen jälkeen häntä onniteltiin siitä mitä oli tehnyt ja valinnut!! Täysin sairasta. Näin siis uudestikasteen kohdalla. Me kristityt ylpeilemme vain Herramme teoista.

        Laste ei kastetta ellei hän tule saamaan opetusta. Kaste ja opetus kuulkuvat yhteen. Kasteessa liitetään sekä paikalliseen seurakuntaan että Kristuksen näkymättömään seurakuntaan.

        -- Tiedän tapauksen jossa nuori aikuin oli käynyt uudestikasteella ja sen jälkeen häntä onniteltiin siitä mitä oli tehnyt ja valinnut!! Täysin sairasta.

        Kerskutaan ihmisten teoista! Ei Jumalan teoista! Sellaista se on.


      • kirkko toimii
        Jumala toimii! kirjoitti:

        -- Tiedän tapauksen jossa nuori aikuin oli käynyt uudestikasteella ja sen jälkeen häntä onniteltiin siitä mitä oli tehnyt ja valinnut!! Täysin sairasta.

        Kerskutaan ihmisten teoista! Ei Jumalan teoista! Sellaista se on.

        Totta.
        Parempi on kerskua siitä, että tottelee papin ohjeita eikä usko kirkon sanomaa!
        Saahan siinä pappi kahvia juodakseen!

        Voi sitten kerskua, että on rippikoulun käynyt, kastettu ja rokotettu.


      • Raamatun kaste
        kirkko toimii kirjoitti:

        Totta.
        Parempi on kerskua siitä, että tottelee papin ohjeita eikä usko kirkon sanomaa!
        Saahan siinä pappi kahvia juodakseen!

        Voi sitten kerskua, että on rippikoulun käynyt, kastettu ja rokotettu.

        Parampi kerskua Herrasta niin kuin me kristityt, eikä omista valinnoista, ratkaisusta ja päätöksistä kuten uudestikastajat.


      • ihmistekoja!
        Raamatun kaste kirjoitti:

        Parampi kerskua Herrasta niin kuin me kristityt, eikä omista valinnoista, ratkaisusta ja päätöksistä kuten uudestikastajat.

        Totta.

        Nuo hätäkasteen puolustajat eli uudestikastajat kerskuvat vanhempiensa teoista!


      • Raamatun kaste
        ihmistekoja! kirjoitti:

        Totta.

        Nuo hätäkasteen puolustajat eli uudestikastajat kerskuvat vanhempiensa teoista!

        Uudestikastajat kerskuvat vain omista teoistaan. Me kristityt kerskumme vain Herrasta.


      • sfkjkqh

        Hienoa jos jotkut ovat uskossa ihan pienestä lapsesta asti!


    • voi raukkoja

      Ei mitäänhajuakaan mistään Raamatun sisällöstä ole näillä lut laisilla !

      Ei siis pienintäkään käsitystä mitä Apostolit opettivat Jeesuksen oppina !

      Mutta suu on auki kuin sakastin ovi aamusta iltaan.

    • bvcdfxs

      Niin, no missä kohtaa Jeesuksen evankeliumia Jeesus käskee kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen?

      Siis kaste oppi on rikollisen kristinuskon oppi raamattuun väärennetynäkin!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Siis kreikan kielen "kaste" sanasta ovat rikolliset keksineet väärennöksen!
      LUKEKAA MITÄ JEESUS OPETTI
      tai
      palvelkaa herrojenne jumalinanne heidän nimissä!

    • Uk lirjoittaa: "..eipä kuule vakuuta tuo argumentti. Siellä pitäisi olla selkeä varoitus Paavalin suusta , esimerkiksi: Älkää missään nimessä kastako ketään uudestaan."

      weha: Raamatun mukaan kaste on yksin Jumalan tekemä liitto ihmisen kanssa. Ihmiset eivät ole keksineet kastetta omasta päästään.

      Hengenluomaan ykseyteen kuuluu vain yksi kaste:

      Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:

      Ef.4:4 Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
      5 YKSI Herra, YKSI usko, YKSI kaste,
      6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.

      • pieni lauma

        Ei meidän tarvitse perustaa uskoamme sen varaan, mitä ei ole selvästi kielletty.

        Parasta toimia sen mukaan, kuin mitä on käsketty:
        "Nouse, miksi viivyttelet; avuksihuutaen Herran nimeä ANNA KASTAA ITSESI (EI SIIS VAUVOJASI) ja pestä pois syntisi." Ap 22:16

        Luonnolliselle ihmiselle on vaikeaa noudattaa JumalanSanan käskyjä. Siitä
        Weha on hyvänä, varoittavana esimerkkinä.
        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, JA HARVAT SEN LÖYTÄVÄT"!!!

        Siitä portista ei ketään kanneta läpi väkisin.

        Kirkkolaitokset suurine massoineen sitä kyllä yrittävät.


      • pieni lauma kirjoitti:

        Ei meidän tarvitse perustaa uskoamme sen varaan, mitä ei ole selvästi kielletty.

        Parasta toimia sen mukaan, kuin mitä on käsketty:
        "Nouse, miksi viivyttelet; avuksihuutaen Herran nimeä ANNA KASTAA ITSESI (EI SIIS VAUVOJASI) ja pestä pois syntisi." Ap 22:16

        Luonnolliselle ihmiselle on vaikeaa noudattaa JumalanSanan käskyjä. Siitä
        Weha on hyvänä, varoittavana esimerkkinä.
        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, JA HARVAT SEN LÖYTÄVÄT"!!!

        Siitä portista ei ketään kanneta läpi väkisin.

        Kirkkolaitokset suurine massoineen sitä kyllä yrittävät.

        UK jälleen vääristävät tässä kasteen merkitystä. Kasteen sanotaan pesevän synnit pois. Miten valtavaa evankeliumia kasteesta. Tätä ei nuo väärät uudesti kastajat voi tunnustaa. Näin kuitenkin opettaa apostolinen uskontunnustuskin: "Uskomme yhden pyhän apostolisen kirkon...uskomme ruumiin ylösnousemuksen ja uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Tätä ei UK voi ikinä myöntää vaan kieltävät kaiken; Ihmeellisiä henkiä ovat. Laki ja evankeliumi sekoitetaan kohtalokkaasti, eli Jumalan ja ihmisen yhteistyötä pelastuksessa. Tottakai aikuisille tule kertoa kasteesta ja sinne menemisestä, että voivat viedä kasteessa Vapahtajan luokse pieniä lapsia.


      • weha kirjoitti:

        UK jälleen vääristävät tässä kasteen merkitystä. Kasteen sanotaan pesevän synnit pois. Miten valtavaa evankeliumia kasteesta. Tätä ei nuo väärät uudesti kastajat voi tunnustaa. Näin kuitenkin opettaa apostolinen uskontunnustuskin: "Uskomme yhden pyhän apostolisen kirkon...uskomme ruumiin ylösnousemuksen ja uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Tätä ei UK voi ikinä myöntää vaan kieltävät kaiken; Ihmeellisiä henkiä ovat. Laki ja evankeliumi sekoitetaan kohtalokkaasti, eli Jumalan ja ihmisen yhteistyötä pelastuksessa. Tottakai aikuisille tule kertoa kasteesta ja sinne menemisestä, että voivat viedä kasteessa Vapahtajan luokse pieniä lapsia.

        Nii-in... mutta päteekö kertomasi asiat vauvakasteeseen?


      • Kyllä vaan!!
        anabaptist kirjoitti:

        Nii-in... mutta päteekö kertomasi asiat vauvakasteeseen?

        Pätee, siihen jos mihin se pätee.


      • sldkjw
        pieni lauma kirjoitti:

        Ei meidän tarvitse perustaa uskoamme sen varaan, mitä ei ole selvästi kielletty.

        Parasta toimia sen mukaan, kuin mitä on käsketty:
        "Nouse, miksi viivyttelet; avuksihuutaen Herran nimeä ANNA KASTAA ITSESI (EI SIIS VAUVOJASI) ja pestä pois syntisi." Ap 22:16

        Luonnolliselle ihmiselle on vaikeaa noudattaa JumalanSanan käskyjä. Siitä
        Weha on hyvänä, varoittavana esimerkkinä.
        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, JA HARVAT SEN LÖYTÄVÄT"!!!

        Siitä portista ei ketään kanneta läpi väkisin.

        Kirkkolaitokset suurine massoineen sitä kyllä yrittävät.

        -- ANNA KASTAA ITSESI (EI SIIS VAUVOJASI) ...

        Paavalilla ei kaiketi ollut vauvoja :)


      • kjuhyg
        weha kirjoitti:

        UK jälleen vääristävät tässä kasteen merkitystä. Kasteen sanotaan pesevän synnit pois. Miten valtavaa evankeliumia kasteesta. Tätä ei nuo väärät uudesti kastajat voi tunnustaa. Näin kuitenkin opettaa apostolinen uskontunnustuskin: "Uskomme yhden pyhän apostolisen kirkon...uskomme ruumiin ylösnousemuksen ja uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Tätä ei UK voi ikinä myöntää vaan kieltävät kaiken; Ihmeellisiä henkiä ovat. Laki ja evankeliumi sekoitetaan kohtalokkaasti, eli Jumalan ja ihmisen yhteistyötä pelastuksessa. Tottakai aikuisille tule kertoa kasteesta ja sinne menemisestä, että voivat viedä kasteessa Vapahtajan luokse pieniä lapsia.

        weha:lle

        Anteeksi, mutta

        Tueppa kaikki nytkin antamat oppisi Jeesuksen antaman käskyn mukaisesti:

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Kun olet niin tehnyt niin tutkitaan asiaa lisää!

        weha, olet mm näin vaihtanut Jeesuksen antamat opetuksen saatanaa palvelevien oppeihn vahtamalla. Joten ole rehellisemmin saatanaa jumalanas palveleva kuin valkoisena enekelinä eksyttävä valehtelija:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11533689
        weha
        4.7.2013 07:36
        Siunaamalla ei pääse taivaaseen, mutta kasteessa on lupaus pelastuksesta. Te uudestikastajat olette kaikki hylänneet ja teissä onkin toinen henki, usko ja opetukset.
        Jeesus ei enään elä täällä maanpäällä, samoin kuin lihassa täällä keskellämme eli. Kasteessa viemme lapset Vapahtajan luokse. Siinä Jeesus on, ottaa lapset syliinsä ja antaa heille Jumalan valtakunnan (Gal.3:27; Room.6:3).

        TUOSSA, HELEVETIN RÖYKEÄSTI VÄHÄTTELET JEESUKSEN TEKOJA.
        MUTTA AJATUKSISSASI TUET SAATANAA PALVELEVIA RIKOLLISIA;
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        jne

        Rikollisella kristinuskolla on yli 3500 lahkoa palvelemassa samaa saatanaa!
        olet yksi sellaiseen rikollisuuteen kuuluva uskovainen jolle Jeesuksen antamat opetukset eivät kelpaa muuta kuin pilkattavaksi!


      • ijuhygtfr

        Siis sinullakaan ei ole Jumalan ja Jeesuksen oman sanaa kantasi tueksi!
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jos on Jumalan ja Jeesuksen palvelija niin tukee kantansa Heidän opeilla eikä saatanaa palvelevien sopaskalla!

        "ruumis" on myös myös hengellisesti tapetuilla
        ja
        lapsikasteissa lapset pyritään tappamaan hengelliseksi ja tapettu; Jumalan Valtakunnan kaltaisena syntynyt lapsi saa saatanaa palvelevien rikollisten lapsikasteesta tapetun merkin, ristin otsaansa merkiksi siitä, että murhattu!
        Sen jälkeen lapsia pakkokoulutetaan rikollisuuden valeopeilla eksyttäen saatanaa palveleviksi rikollisiksi, uhreiksi, jne kunnes lapsien mieli on manipuloitu niin paljon, että lapsi menettää Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden ja ihmisyydensä ja phimmissa tapauksissa joukko raiskataan uskovaisten lauma pedofiilien toimesta:

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        jne

        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • ihuygtfr
        pieni lauma kirjoitti:

        Ei meidän tarvitse perustaa uskoamme sen varaan, mitä ei ole selvästi kielletty.

        Parasta toimia sen mukaan, kuin mitä on käsketty:
        "Nouse, miksi viivyttelet; avuksihuutaen Herran nimeä ANNA KASTAA ITSESI (EI SIIS VAUVOJASI) ja pestä pois syntisi." Ap 22:16

        Luonnolliselle ihmiselle on vaikeaa noudattaa JumalanSanan käskyjä. Siitä
        Weha on hyvänä, varoittavana esimerkkinä.
        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, JA HARVAT SEN LÖYTÄVÄT"!!!

        Siitä portista ei ketään kanneta läpi väkisin.

        Kirkkolaitokset suurine massoineen sitä kyllä yrittävät.

        Jumalan Valtakunnan kaltaisena lapsena syntynyt "pikku Maija" vietiin portillenne lauma pedofiilien saatanallisuuteen!
        Miksi ette uskalla olla rehellisiä?
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§.
        Eikä ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • ei ollut vauvoja!
        sldkjw kirjoitti:

        -- ANNA KASTAA ITSESI (EI SIIS VAUVOJASI) ...

        Paavalilla ei kaiketi ollut vauvoja :)

        Apostolien teot 22:

        12. Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        13. tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: "Saul, veljeni, saa näkösi jälleen". Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        14. Niin hän sanoi: "Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        15. sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi huutaen avuksi hänen nimeänsä."


      • kjhgfd
        ei ollut vauvoja! kirjoitti:

        Apostolien teot 22:

        12. Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        13. tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: "Saul, veljeni, saa näkösi jälleen". Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        14. Niin hän sanoi: "Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        15. sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi huutaen avuksi hänen nimeänsä."

        eikä kyseessä ole muu kuin rikollisen kristinuskon keksinä pakanallinen rituaali!


    • anabaptisti: "Nii-in... mutta päteekö kertomasi asiat vauvakasteeseen?"

      weha: " Tottakai pätee: Enkä ole huolissaan siitä pätevyydestä, koska Kasteen lupauksen mukaan Jeesus on itse paikalla siinä. Miksi olisin siitä huolissaan? Sehän olisi epäuskoa".

    • mnbhgvcfd

      Tämän keskustelun aloituksen kirjoittajalle:

      Tuo, mitä kirjoitit on totta.

      Mutta emme saa unohtaa että tutkit asiaa raamatun UT:n teksteistä.

      MUTTA

      Jos teet, tutkit asiaa, pelkästään niin kuin Jeesus käski niin niin paljatuu totuus "kirkkaamalla" totuudella.
      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

      Tuon mukaan asiaa katsoen, on mm. näin, että:
      Matteus 14:21 Ja niitä, jotka aterioivat, oli noin viisituhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia.
      Matteus 15:38 Ja niitä, jotka aterioivat, oli neljätuhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia.
      19:13 Silloin tuotiin hänen tykönsä lapsia, että hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia

      jne

      Markus 3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
      10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

      jne

      /jatkuu

      • kmjnhbgvf

        Luukkaan evankeliumi:
        1:16 Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
        1:41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
        1:80 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui hengessä. Ja hän oli erämaassa siihen päivään asti, jona hän oli astuva Israelin eteen.
        2:21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
        2:40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.
        3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        18:15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia. >> Jakeen lisätiedot
        18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        jne

        Ja kun/jos tutkit Johanneksi kirjoittamaa Jeesuksen evankeliumia, niin hän kirjoittaa enemmänkin Jumalanlapsista mutta kirjoittaa lapsista mm näin:
        21:5 Mutta kun olimme viettäneet loppuun ne päivät, lähdimme matkalle, ja kaikki saattoivat vaimoineen ja lapsineen meitä kaupungin ulkopuolelle saakka. Ja me laskeuduimme rannalla polvillemme ja rukoilimme;

        Joten kyllä lapset oli JEESUSTA seuranneiden KRISTILLISTEN mukana. Ja tunnettuahan on, että Jeesus siunasi lapsia.

        Jeesus ei koskaan toiminut niinkuin rikollisen kristinuskon opettaa, että pitää kastaa ja kasteella liittää lapsia lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen KOSKA JEESUKSEN AIKANA EI KRISTITTYJEN RIKOLLISTA JÄRJESTÖÄ EDES OLLUT OLEMASSA.

        /jatkuu


      • kjhgf
        kmjnhbgvf kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumi:
        1:16 Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
        1:41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
        1:80 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui hengessä. Ja hän oli erämaassa siihen päivään asti, jona hän oli astuva Israelin eteen.
        2:21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
        2:40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.
        3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        18:15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia. >> Jakeen lisätiedot
        18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        jne

        Ja kun/jos tutkit Johanneksi kirjoittamaa Jeesuksen evankeliumia, niin hän kirjoittaa enemmänkin Jumalanlapsista mutta kirjoittaa lapsista mm näin:
        21:5 Mutta kun olimme viettäneet loppuun ne päivät, lähdimme matkalle, ja kaikki saattoivat vaimoineen ja lapsineen meitä kaupungin ulkopuolelle saakka. Ja me laskeuduimme rannalla polvillemme ja rukoilimme;

        Joten kyllä lapset oli JEESUSTA seuranneiden KRISTILLISTEN mukana. Ja tunnettuahan on, että Jeesus siunasi lapsia.

        Jeesus ei koskaan toiminut niinkuin rikollisen kristinuskon opettaa, että pitää kastaa ja kasteella liittää lapsia lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen KOSKA JEESUKSEN AIKANA EI KRISTITTYJEN RIKOLLISTA JÄRJESTÖÄ EDES OLLUT OLEMASSA.

        /jatkuu

        Siis Jeesus oli ylösnoussut ja Hänen evankeliumia opetuslapset julistivat niin Jumalallisuuden tietous ja ymmärrys levisi JA SE EI MIELLYTTÄNYT HALLITSIJOITA joita piti ihmisten jumalina palvoa.
        Silloin hallitsija saivat avukseen Paavalin ja heidän toimesta syntyi Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä vihaavien väkivaltainen ryhmä jotka alkoivat sovittaa Jeesuksen oppeja jne muotoon joka oli osittain Jeesuksen oppien muodossa kansan/kansojen eksyttämiseksi mutta ennen kaikkea raakaa tappamista jos heidän oppien seuraamiseen ei joku suostunut. Siis tarkoituksena oli saada hallitsijat jälleen jumaliksi ja siinä sotkussa tapettiin, pakko käännytettiin jne JEESUKSEN OPETUSLAPSIAKIN MUTTA ENNEN KEIKKEA JEESUSTA SEURANNEITA KRISTILLISIÄ rikolliset kristityt vainosi ja tappoivat mm saatanaa palvelleen Paavalin johdolla.
        Ja jotta hallitsivat saisivat menettämiään jumalallisuuden kunniaa ja valtaa takaisin, niin Paavali ja hänen oppikunta alkoivat kehittämään ja keksimään Jeesuksen opetuslapsilta kiristäen saamien tietojen pohjalta raamattua JONKA TUNNETAAN TÄNÄÄN UUDEN TESTAMENTIN NIMELLÄ ja jonka tarkoitus oli Jeesuksen antamien tietoja käyttäen ja väärentäen ohjata jumalallisuus hallitsijoille. NYKYINEN uusi testamentti on paavalilais-luterilais ja heidän sovitus siitä, eli edelleen jumalallisuus "hallitsijoille" ja tekihän opisaan mm. Luther itse itsestään "herra jumalan" ja kielsi palvelemasta muita jumalia kuten Jumalaa ja Jeesusta.
        Ja näin on muodotunut kaksi pääryhmää, Jeesusta ja Hänen opetuksia Lain ja elämän ohje oppien seuraajat jotka ovat KRISTILLISIÄ
        JA
        paavalilais-lutherilais herra jumalien rikollisuus raivasi satoja miljoonia tappamalla, ryöstämällä jne melkein puoli maailmaa valtaa väkivallalla rikollisesti hankkien ja he ovat KRISTITTYJÄ joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia vaikka eksyttäjinä muka sellaisia kastavat.

        Monetkaan, tämän päivän uskovaisista eivät edes osaa eroittaa toisistaan paavalilais-luterilaisuuden herra jumalaa palvelevia kristittyjä; Jeesusta seuraavista Jumalallisuuden tietoudessa olevista kristityistä.
        Epätietoisuus ei ole uskovaisten vika vaan pakko saatanallisuuden aikaan sama kokonaisuus joilla ihmisiä Jumalasllisuudesta ohjataan pois. Sellaisia keinoja ovat mm rikollisen kristinuskon lukemattomattomat Jumalan Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen keksityt rituaalit JOITA JUMALA JA JEESUS EI OLE ASETTANEET. Sellaisia valheellisuuksia ovat mm, "jumala on avioliiton asettanut, lapsikasteet, rippi, ehtoollinen jne ja sakramentit joita eri rikollisen kristinuskon suunnissa on erillaisia, evl. on kai kaksi osainen (kaste ja ehtoollinen) mutta muistaakseni on sellaisia joilla on ainakin seitsemän osaa sakramenteissa ja vaikka esim. evl saakramentti on Jumalan ja Jeesuksen Nimessä niin molemmat, kaste ja ehtoolinen ovat täysin Jeesuksen vastaisiana rituaaleina molemmat JOS ASIAA TUTKII NIIN KUIN JEESUS KÄSKI, Markus 16:15 tekstissä.

        Joten

        Lapset KUULUVAT KRISTILLISYYTEEN mutta EI kristittyjen rikollisuuden uhreiksi mm pakko kastein, pakko koulutuksin jne.
        Jeesus rakasti lapsia mutta ei lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden oppien ja käytönnön mukaan. Jeesus ilmoitti Jumalan Valtakunnan olevan lasten kaltainen, joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia EIKÄ PERKELEEN PERISYNTIÄ jota ei Jumalan Valtakunnassa ole vaan se synti ja perisynti on rikollisen kristinuskon, kristittyjen omaa lastia!


      • hbgvfcd
        kjhgf kirjoitti:

        Siis Jeesus oli ylösnoussut ja Hänen evankeliumia opetuslapset julistivat niin Jumalallisuuden tietous ja ymmärrys levisi JA SE EI MIELLYTTÄNYT HALLITSIJOITA joita piti ihmisten jumalina palvoa.
        Silloin hallitsija saivat avukseen Paavalin ja heidän toimesta syntyi Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä vihaavien väkivaltainen ryhmä jotka alkoivat sovittaa Jeesuksen oppeja jne muotoon joka oli osittain Jeesuksen oppien muodossa kansan/kansojen eksyttämiseksi mutta ennen kaikkea raakaa tappamista jos heidän oppien seuraamiseen ei joku suostunut. Siis tarkoituksena oli saada hallitsijat jälleen jumaliksi ja siinä sotkussa tapettiin, pakko käännytettiin jne JEESUKSEN OPETUSLAPSIAKIN MUTTA ENNEN KEIKKEA JEESUSTA SEURANNEITA KRISTILLISIÄ rikolliset kristityt vainosi ja tappoivat mm saatanaa palvelleen Paavalin johdolla.
        Ja jotta hallitsivat saisivat menettämiään jumalallisuuden kunniaa ja valtaa takaisin, niin Paavali ja hänen oppikunta alkoivat kehittämään ja keksimään Jeesuksen opetuslapsilta kiristäen saamien tietojen pohjalta raamattua JONKA TUNNETAAN TÄNÄÄN UUDEN TESTAMENTIN NIMELLÄ ja jonka tarkoitus oli Jeesuksen antamien tietoja käyttäen ja väärentäen ohjata jumalallisuus hallitsijoille. NYKYINEN uusi testamentti on paavalilais-luterilais ja heidän sovitus siitä, eli edelleen jumalallisuus "hallitsijoille" ja tekihän opisaan mm. Luther itse itsestään "herra jumalan" ja kielsi palvelemasta muita jumalia kuten Jumalaa ja Jeesusta.
        Ja näin on muodotunut kaksi pääryhmää, Jeesusta ja Hänen opetuksia Lain ja elämän ohje oppien seuraajat jotka ovat KRISTILLISIÄ
        JA
        paavalilais-lutherilais herra jumalien rikollisuus raivasi satoja miljoonia tappamalla, ryöstämällä jne melkein puoli maailmaa valtaa väkivallalla rikollisesti hankkien ja he ovat KRISTITTYJÄ joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia vaikka eksyttäjinä muka sellaisia kastavat.

        Monetkaan, tämän päivän uskovaisista eivät edes osaa eroittaa toisistaan paavalilais-luterilaisuuden herra jumalaa palvelevia kristittyjä; Jeesusta seuraavista Jumalallisuuden tietoudessa olevista kristityistä.
        Epätietoisuus ei ole uskovaisten vika vaan pakko saatanallisuuden aikaan sama kokonaisuus joilla ihmisiä Jumalasllisuudesta ohjataan pois. Sellaisia keinoja ovat mm rikollisen kristinuskon lukemattomattomat Jumalan Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen keksityt rituaalit JOITA JUMALA JA JEESUS EI OLE ASETTANEET. Sellaisia valheellisuuksia ovat mm, "jumala on avioliiton asettanut, lapsikasteet, rippi, ehtoollinen jne ja sakramentit joita eri rikollisen kristinuskon suunnissa on erillaisia, evl. on kai kaksi osainen (kaste ja ehtoollinen) mutta muistaakseni on sellaisia joilla on ainakin seitsemän osaa sakramenteissa ja vaikka esim. evl saakramentti on Jumalan ja Jeesuksen Nimessä niin molemmat, kaste ja ehtoolinen ovat täysin Jeesuksen vastaisiana rituaaleina molemmat JOS ASIAA TUTKII NIIN KUIN JEESUS KÄSKI, Markus 16:15 tekstissä.

        Joten

        Lapset KUULUVAT KRISTILLISYYTEEN mutta EI kristittyjen rikollisuuden uhreiksi mm pakko kastein, pakko koulutuksin jne.
        Jeesus rakasti lapsia mutta ei lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden oppien ja käytönnön mukaan. Jeesus ilmoitti Jumalan Valtakunnan olevan lasten kaltainen, joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia EIKÄ PERKELEEN PERISYNTIÄ jota ei Jumalan Valtakunnassa ole vaan se synti ja perisynti on rikollisen kristinuskon, kristittyjen omaa lastia!

        JK.

        UT = paavalilais-luterilaisuuden; rikollisen kristinuskon KRISTITTYJEN oppia johon ei Jeesuksen evankeliumit kuulu ja eihän kristityillä ole edes Jeesuksen perustamia seurakuntia.

        Jeesuksen evankelumit = Jeesuksen omille opetuslapsilleen antamia Lain ja oppien oppeja KRISTILLISILLE ja JEESUKSEN perustamien seurakuntien käyttöön tarkoitettua Jumalallisuuden tietoutta ja faktaa JOTA EI OLE MEILLÄ SAATAVANA MUUTA KUIN VÄÄRENNETYSSÄ MUODOSSA ja on ihmisiä jotka omistavat rikollisen kristinuskon uskontunnustuksilta jne VAPAAN JUMALALLISUUDEN SIELULLISUUDEN ja sen ansioista ymmärtävät asioita paremmin kuin uskontunnustuksen kaltaisuuteen ajatuneet:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
        Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...


      • kjhgf

        Valitan mutta olet väärässä!

        Lapsia kuului Jeesuksen perustamiin seurakuntiin!

        Ylösnoussutta Jeesusta kristukseksi pilkkaavat ovat eksyttäjiä:
        Matteuksen evankeliumi:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."


    • iuytr

      Jaa... Ja Jeesus siunasi lapsia!!!

      Sinulla on varmaa paljon raamatun sivuja pois, tarkoitan niin Jeesuksen evankeliumia! Eihän Jeesus käskenyt muuta sopaskaa saarnatakkaan kuin Hänen evankelimia.

      Olisko niin, että luetkin vain Paavalin ja muitakin saatanaa palvelevien sopaskaa raamatustas?

    • mathetes

      Vastausta aloitukseen!

      >>Tutkin UT:ia, jossa kerrotaan uskovien yhteen kokoontumisista. Yhdessäkään tällaisessa raamatunkohdassa ei ollut erillistä mainintaa, että näissä kokoontumisissa olisi ollut lapsia mukana! Saati vauvoja!>Siispä PIENIÄ LAPSIA EI SAA PÄÄSTÄÄ SEURAKUNNAN KOKOONTUMISIINKAAN. UT:ssa ei kerrota, että olisi päästetty!!!!!!!!>Huomaatteko tästä ukastajien logiikan, miksi muka ei saisi kristittyjen perheiden pieniä lapsia kastaa, kun UT:n maininnan heidän kastamisestaan puuttuvat?

      • Ei lupaa lapsille?

        Hmm ... missä on maininta siitä, että lapsia oli seurakunnan kokouksissa apostolien aikana?


      • lkjhgf

        Unohda apostoilien sopaskat ja mitä tulee Markuksen kirjoitukseen niin siinä on Jeesuksen evakeliumia:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        JA TUONKAAN EI JEESUS KÄSKENYT LAPSIA KASTAA VAAN TUO ON VÄÄRENNETTY.
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        LUULETKO SINÄ USKOVAINEN, ETTÄ JEESUS ANTAA SAMASTA ASIASTA MONENLAISIA OPETUKSIA? JEESUS VALEHTELET JA OPPINSA ON TEOILLAAN OSOITTANUT OIKEIKSI JA SAMALLA TODISTAA RAAMATUN VÄÄRENTÄJIEN RIKOKSIA OMILLEEN!

        JEESUS OPETTI: "...mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." SIIS JOKA EI USKO, ETTÄ JEESUS SIUNASI LAPSIA JA TOISIN LAPSI KOHTELEVILLE JEESUS ANTOI MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖ OHJEET TUOMITTAAN KUN EIVÄT USKO.
        Revi siitä selvyyttä niin ei tarvii kieroillen valehdella ja rikollisesti jakaa väärää todistusta!

        Missään kohtaa raamattua ei KETÄÄN, PIKKU LAPSIAKAAN, ole JEESUS käskenyt kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhreiksi JOTEN TEE PARANNUS!


      • lkjhgf

        Unohda apostoilien sopaskat ja mitä tulee Markuksen kirjoitukseen niin siinä on Jeesuksen evakeliumia:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        JA TUONKAAN EI JEESUS KÄSKENYT LAPSIA KASTAA VAAN TUO ON VÄÄRENNETTY.
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        LUULETKO SINÄ USKOVAINEN, ETTÄ JEESUS ANTAA SAMASTA ASIASTA MONENLAISIA OPETUKSIA? JEESUS VALEHTELET JA OPPINSA ON TEOILLAAN OSOITTANUT OIKEIKSI JA SAMALLA TODISTAA RAAMATUN VÄÄRENTÄJIEN RIKOKSIA OMILLEEN!

        JEESUS OPETTI: "...mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." SIIS JOKA EI USKO, ETTÄ JEESUS SIUNASI LAPSIA JA TOISIN LAPSI KOHTELEVILLE JEESUS ANTOI MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖ OHJEET TUOMITTAAN KUN EIVÄT USKO.
        Revi siitä selvyyttä niin ei tarvii kieroillen valehdella ja rikollisesti jakaa väärää todistusta!

        Missään kohtaa raamattua ei KETÄÄN, PIKKU LAPSIAKAAN, ole JEESUS käskenyt kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhreiksi JOTEN TEE PARANNUS!


      • gfhjwh

        -- vain ne, jotka tulivat julistetun evankeliumin sanan kautta uskoon, vain heidät kastettiin!

        Näin Raamattu ei opeta.


      • nurinperin porukkaa
        gfhjwh kirjoitti:

        -- vain ne, jotka tulivat julistetun evankeliumin sanan kautta uskoon, vain heidät kastettiin!

        Näin Raamattu ei opeta.

        Jos Raamatussa lukisi: "Matti istuu" niin nämä viisaat lutterilaiset alkaa väittämään, että ei siinä puhuta mitään Matista eikä istumisesta, vaan siinä on: "Jussi juoksee"

        Tällainen tulee väkisinkin mieleen, kun lukee näitä vauvakastajien sepustuksia joita he vetelevät hatusta ja hihasta, mutta ei vahingossakaan Raamatusta!


      • jonglööri
        nurinperin porukkaa kirjoitti:

        Jos Raamatussa lukisi: "Matti istuu" niin nämä viisaat lutterilaiset alkaa väittämään, että ei siinä puhuta mitään Matista eikä istumisesta, vaan siinä on: "Jussi juoksee"

        Tällainen tulee väkisinkin mieleen, kun lukee näitä vauvakastajien sepustuksia joita he vetelevät hatusta ja hihasta, mutta ei vahingossakaan Raamatusta!

        Luterilaisethan lukevat Raamattua juuri niin kuin siinä lukee. Uudestikastajat taas muuttelevat Kristuksen sanoja. Kun Kristus sanoo "vedestä ja Hengestä" niin nämä hurmahenget lukevat "Sanasta ja Hengestä". Kun Kristus käskee tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, niin uudestikastaja jättää tuon kastamisen kokonaan siitä pois. Luterilainen uskoo että ehtoollisleipä on Kristus ruumis, koska Hän näin antoi ymmärtää, mutta uudestikasta lukee nämä Jeesuken sanat "tämä on minun ruumiini" muodossa "tämä kuvaa minun ruumistani.

        Kun lukee uudestikastajien selityksiä niin kyllä on täysin hatusta vedettyjä kaikki. Luterilaiset taas nojautuvat Raamattuun.

        Nimimerkki "nurinperin porukkaa" on siis täysin väärässä. Kuten uudestikastajat yleensä ovat.


      • vertauskuvia kaikki
        jonglööri kirjoitti:

        Luterilaisethan lukevat Raamattua juuri niin kuin siinä lukee. Uudestikastajat taas muuttelevat Kristuksen sanoja. Kun Kristus sanoo "vedestä ja Hengestä" niin nämä hurmahenget lukevat "Sanasta ja Hengestä". Kun Kristus käskee tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, niin uudestikastaja jättää tuon kastamisen kokonaan siitä pois. Luterilainen uskoo että ehtoollisleipä on Kristus ruumis, koska Hän näin antoi ymmärtää, mutta uudestikasta lukee nämä Jeesuken sanat "tämä on minun ruumiini" muodossa "tämä kuvaa minun ruumistani.

        Kun lukee uudestikastajien selityksiä niin kyllä on täysin hatusta vedettyjä kaikki. Luterilaiset taas nojautuvat Raamattuun.

        Nimimerkki "nurinperin porukkaa" on siis täysin väärässä. Kuten uudestikastajat yleensä ovat.

        Niin, kasteenuusijat tosiaan väittävät noudattavansa Raamattua niin kuin se on kirjoitettu, mutta hylkäävät kuitenkin Jeesuksen ja apostolin selvät sanat. "Minun ruumiini" tai "minun vereni" ei olekaan Jeesuksen ruumis tai veri, vaan pelkkiä symboleja. Vesi ei tarkoitakaan vettä, vaan milloin mitäkin.

        Sen seurauksena heillä on uskovan omana kuuliaisuudentekona suoritettava kaste, joka ei ilmeisesti vaikuta mitään, samoin heillä on myös ehtoollinen, jossa tarjoillaan leipää ja mehua yhdessäolon ja muistelun lomassa.


      • ghkljekj
        vertauskuvia kaikki kirjoitti:

        Niin, kasteenuusijat tosiaan väittävät noudattavansa Raamattua niin kuin se on kirjoitettu, mutta hylkäävät kuitenkin Jeesuksen ja apostolin selvät sanat. "Minun ruumiini" tai "minun vereni" ei olekaan Jeesuksen ruumis tai veri, vaan pelkkiä symboleja. Vesi ei tarkoitakaan vettä, vaan milloin mitäkin.

        Sen seurauksena heillä on uskovan omana kuuliaisuudentekona suoritettava kaste, joka ei ilmeisesti vaikuta mitään, samoin heillä on myös ehtoollinen, jossa tarjoillaan leipää ja mehua yhdessäolon ja muistelun lomassa.

        -- hylkäävät kuitenkin Jeesuksen ja apostolin selvät sanat. "Minun ruumiini" tai "minun vereni" ei olekaan Jeesuksen ruumis tai veri, vaan pelkkiä symboleja. Vesi ei tarkoitakaan vettä, vaan milloin mitäkin.

        Tuollainen kuvaamasi opetushan on kauheaa luopioiden opetusta!


    • hgfds444

      Näihän se perisynti leviää:
      "Pappi kysyken. N. Lowutkos pois Perkelehest?
      Gummat [=kummit] wastauat Lapsen polesta.
      Mine lowun.
      Ja caikista henen tegoistansa?
      Wastaus. Mine lowun.
      Ja caikista henen menoistansa?
      Wastaus. Mine lowun.'

      Jeesuksen omat tietävät kuinka lapsia kohdellaan:
      Mar 10
      10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe