Minulla on ollut pari viikkoa kovaa närästystä, polttelua kurkussa ja epämääräisiä tuntemuksia ylävatsassa, yleensä jonkin asteista kipua tai painetta joka saattaa ajoittain (harvemmin) säteillä jopa yläselkään. Vatsaoireiden lisäksi minulla on melko vetämätön ja ajoittain hieman huonokin olo. Voikokyseessä olla vatsahaava? Olen kyllä tulehduskipulääkkeitä melko tiuhaan viime aikoina. Menen kyllä lääkäriin heti kun pääsen, siihen on monta päivää...
Vatsahaava?
8
572
Vastaukset
- Mieleen tuli..
Ootko testimielellä kokeillut apteekin närästyslääkkeitä? Mulla on tähystetty vatsa ja mun nielun polttelun syynä on löysä mahanportti. Lainehtii sapuskat vatsasta ruokatorveen ja pois ja oli siellä tulehduskin.
Lääkäri määräsi kyllä närästyslääkkeitä, mut kehotti samalla jättämään paistetut ruuat ja mieluusti kahvinkin pois ja korottamaan sängyn pääpuolta. Ootko sä tällaisia korjausliikkeitä jo tehnyt? Kun kysyt, voiko olla kyseessä mahahaava, niin kait voi, mutta tuskin vuotava, se ei jäis kyllä huomaamatta.- ap...
Minua närästää usein ja lääkeet ovat kyllä tuttuja. Nyt nämä oireet ovat olleet tavallista voimakkaampia ja sen lisäksi minulla on jonkinlaista heikotusta ja voimattomuuden tunnetta. Kofeiinia, alkoholia tai tupakkaa en käytä. Pepcid tuntuu auttavan tällä hetkellä lääkkeistä parhaiten. Ja minullakin on varmaan tuo löysä mahanportti, mutta oireet oysyvät melko hyvin kurissa ruokavaliolla. Nyt tuntuu että mikään ei kunnolla tehoa ja kivut ovat kovempia.
- Mieleen...
No kait nyt menet lääkäriin? Josko vaikka kehität sitä epäilemääsi mahahaavaa, niin se olisi kyllä aiheen hoitaa nopeasti. Voi kattos olla, että sun oireet tuostakin vaan pahenee, niin eikö kannattaisi varata aika terveyskeskuksesta, kun sinne kuitenkin joutuu jonottamaan.
Mulla närästykseen liittyy joskus voimakasta pahoinvointia ja huimausta. Terveyskeskuslääkäriä nuo oireet hämäsi, mutta gastroskopian tehnyt lääkäri yhdisti ne heti närästykseen. Että suosittelen hyppäämään hoitoputkeen ripeästi, kun tarkempiin tutkimuksiin ei myöskään pääse ihan päivässä. Yleensä.- ap...
Olen jo varannut ajan lääkäriin, mutta pääsen vasta loppuviikosta. Ja minulla on niin paha kammo gastroskopiaa kohtaan, etten usko että minulle sitä voidaan tehdä.
Pepcidin ansiosta närästysoireet ovat juuri tällä hetkellä poissa, mutta olo on ihmeellisen voimaton. Välillä jopa hieman oksettaa ja vatsassa on jatkuvasti vähän epämääräinen olo. Sitten kun käy vessassa kakkoshädällä, olo hieman helpottaa. Voimattomuus kuitenkin jatkuu.
- monta on päivää.
Regurgitaatiota.
Tulehduskipulääkkeet - paha juttu. Parasetamolia suosittelvat monesti sen takia, että se ärsyttää vähemmän ruuansulatuskanavaa.
Tuskin vatsahaava kuitenkaan.
Mutta menepä lääkäriin - olen aivan varma, että näistä tulehduskipulääkkeiden määristä tulee puhetta... - Mieleen...
Voi kuule tuosta gastroskopian pelosta. Mä panttasin lääkärille menoa vuosia, kun pelkäsin niin hirveästi, jotta mitäs jos tulee lähete tähystykseen. Mä näet melkein oksennan siitäkin, kun pesen sähköhammasharjalla takahampaita. Kinkkinen tilanne siis.
No, lähti lähete Turunmaan sairaalaan, apua! Soitin sinne etukäteen, että mitäs nyt kun pelkään hirveästi. Sanoivat, että ei sit muuta kun laitetaan suoneen rauhoittavaa mömmöä ja kurkkuun puudutetta niin homma hoituu. Pyysin lääkäriltä, että lykkää sellasen satsin etten tiedä maailman menosta mitään. Eipä ole tutkimuksesta mitään muistikuvaa. Että jos sulle tulee tähystys ajankohtaiseksi, soita sairaalaan ja kerro, että olis yksi pelkopotilas tyrkyllä. Et ole ollenkaan ainoa, varmaan enemmistö pelkää.- ap...
Kiitos vinkistä, lääkettä suoneen jos saan niin sitten se voi onnistua. Ärsyttäviä tämmöiset epämääräiset vatsavaivat. Juuri äsken rupesi pyörryttämään ja oksettamaan taas.
- Mieleen...
Näin jälkeenpäin ajateltuna olin ihan pässi kun vetkuttelin lääkärille menoa. Mutta kaikki sellaiset operaatiot, joissa vaan retkotetaan avuttomana paikoillaan, on pelottavia.
Lueskelin ihmisten kokemuksista näiltä terveyspalstoiltakin eikä yhtään pelko helpottanut. Eikä ole kovin mieltäylentävää tunnustaa lääkärille, että aikuinen ihminen pelkää jotain suht yksinkertaista tutkimusta älyttömästi. No, pelkään hammaslääkäriäkin, mutta tarjoaa nekin rauhoittavia, jos menee oikeaan paikkaan. Näin aikanaan telkkarista dokumentin fobioista ja joku tosissaan pelkäsi Heinzin tölkkipapuja. Siihen mulla on vielä matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212266
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242153Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13968Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15754Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32679