Pinnallinen laskimotulehdus ei parane

poola

Usemman kuukauden koittanut jo hoitaa lääkärin neuvoilla. Tänään taas tuntuu siltä että jalka on tulessa ja kipu on sietämätöntä. Pohje turvoksissa. Alkaa ahdistamaan jo, mistä tässäkin aina tietää että onko se vielä sitä samaa pinnallista vai jos tuleekin syvä laskimotukos, oireet kun on samanlaiset. Sen verran olen löytänyt tietoa että jos ei oikein parane niin pitäisi leikata.

10

9705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lekurii

Jos konservatiivinen hoito ei ole tuottanut tulosta niin vaahtoruiskutuksen voi tehdä. Joskus jos on tromboflebiittiin liittyen on kipeä pahkura Klexanea on laitettu potilaille painon mukaan viikoksi kahdeksi, että se akuutein vaihe helpottaa.

• Terveyskeskukseen

Hän palasi taas..meinaako lekuri, jotta laskimotulehdus paranee vaahtoruiskutuksella. Voinen sanoa, että ei. Yleensä annetaan hepariinia. Aloittajan olis syytä käydä lääkärillä, älä jää itseksesi ihmettelemään. Minulle ei lääkäri puhunut mitään vaahdosta kun oli laskimotulehdus.

• lekurii

Vaahtoruskutuksella hoidetaan suonta, eli perussyytä mistä tromboflebiitit tulee. Itse tromboflebiittiä voidaan hoitaa pinnallisesti hepariinivoiteella ja kipulääkkeillä. Jos on sitkeä niin Klexanea painonmukaisesti. Jalkaa pidettävä koholla ja tai tukisukka. Tämä on siis konservatiivista hoitoa.

• poola

Sopiikohan hepariini minulle? En voi ottaa mm. buranaa koska se aiheuttaa minulle isoja mustelmia, näyttää siltä kun verisuoni oisi räjähtänyt. Eräs lääkäri pelotteli että jos syön sellaisia niin voi tulla joku sisäinen verenvuoto vaikkapa. Lääkärille on aika kolmen ja puolen viikon päästä, sen verran mukavat jonot on terveyskeskuksessa..

• Terveys...

Kuule lääkäri sen päättää, ei voi täällä kukaan tietää mikä lääke sulle sopii. Mulle laitettiin 2 pistosta, että ei ollut kyse mistään viikkokausien lääkityksestä.

Mut jos sun tilanne menee ihan mahdottomaksi, niin päivystysvastaanotolla kertovat hoito-ohjeita, saa varmasti oikeat neuvot. Pääkaupunkiseudulla on tää näppärä 10023 terveysneuvonta. Mulle aikanaan tuli sytostaateista allerginen reaktio ja nopeimmin sain tilanteen haltuun soittamalla neuvontaan, oiva palvelu.

• lekurii

Pistoksia voi olla kaksi tai kaksikymmentä. Jos sun tapauksessa kaksi auttoi, se ei tarkoita, että aina menee näin.

• poola

Juu, en sitä aatellutkaan että joku sen satavarmaksi tietäisi, kunhan pohdiskelin. Tosiaan lääkärille menossa, kunhan nyt päätin avautua asiasta jos olisi kohtalotovereita vaikka. :) Ei kai tästä viitsi päivystykseen soitella kun ei ole vaarallista jos vaan pysyy pelkkänä pinnallisena laskimotulehduksena.

• Terveys...

Ei tietenkään tarvitse soittaa minnekään, jos tilanne on hyvä. Meinaan vaan, kun joskus katselen täällä suurella ihmetyksellä sellaisia kysymyksiä, kuin että sormi juuttui pöytälasin alle tai että ollaan maattu viikko melkein 40 asteen kuumeessa. Joskus tulee mieleen, jotta arastelevatko ihmiset terveysneuvontaan soittamista..

• poola

Kyllä mä itsekkin sinne soittamista arastelen, tai jotenkin tuntuu melkein turhauttavalta käydä siellä kun nytkin on ties mitä oireita mistä lääkärit sanoneet vain että jää mysteeriksi eikä jaksa tarkempia tutkimuksia edes tehdä vaikka kuin monesti kävis siellä niistä valittamassa kun on melkoisesti elämää häiritseviä ja pahoja kipuja, tais olla edistystä kun parin vuoden siellä ramppaamisen jälkeen sain panacodeihin reseptin, harmi vaan ettei nekään auta kipuihin. Hermosärkyjähän ne kai on, ei niille vissiin mitään voi tehdäkkään mutta oisin arvostanut hieman tarkempia tutkimuksia. Sitäpaitsi, eihän nyt suomalaiset mene lääkäriin kirveelläkään. :D

• lekurii

Hankala sanoa näkemättä. Jos ei oma tk tuota tulosta, kannattaisko esim. yksityisellä verisuonikirurgilla käydä. Kattoo esim. dopplerilla onko takaisinvirtausta laskimoissa ja tekee sulle lähetteen jos eivät tk:sta suostu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe