Lääkettä tunteettomuuteen?

Kaverillani on masennus, johon hänellä on lääkettä. Hän on tunteeton eikä tunne mitään surua, iloa, empaattisuutta ym. Olen tuntenut hänet kohta 4 vuotta ja näiden vuosien aikana hänellä on tullut hetkiä jolloin hän vain toteaa yhtäkkiä ilman näkyvää syytä ettei halua olla ystäväni enää... Aiemmin olen saanut korjauttua tilanteet ja olemme pysyneet hyvinä ystävinä, mutta nyt sama tapahtui taas. Onko tunteettomuuteen lääkettä ja olisiko mahdollista, että ystävälläni olisi kaksialainen mielialahäiriö? Haluasin pysyä kyseisen henkilön kanssa väleissä, mutta se on vaikeaa äkillisten puuskien takia...
6226
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Sairaus on nimeltään kaksisuuntainen mielialahäiriö...Lääkitys depressioon saattaa viedä tunteitakin.

Äänestä

Itse popsin bipon masennusvaiheessa kolmeakin lääkettä, oli silloin vielä pelkkä masennus-diagnoosi. Meni masennuslääkettä ja jotain neuroleptiä, ei mitään selkeää muistikuvaa minkä nimisiä lääkkeitä olivat.

En itkenyt, en nauranut, millään ei ollut mitään väliä. Kerran olin oksennustaudissa 4 päivää, enkä voinut ottaa mitään lääkkeitä. Siitä selvittyäni hmettelin, että ai tällaistako elämä voisi olla. Sanomattakin on selvää, etten niitä lääkkeitä enää jatkanut. Että eiköhän aloittajan kaverilla käytöksen taustalla voisi olla lääkkeet.

Äänestä

Googleta antidepressant apathy syndrome tai ssri apathy syndrome niin tiedät vammasta enemmän. Ja mitään uutta mielialahäiriötä ei saa diagnosoida, jos henkilö on aineiden vaikutuksen alaisena, kuten ilmeisesti ystäväsi on. Ja vielä sekin, että masennuslääkkeet aiheuttavat mm. mielialan voimakastakin vaihtelua, joka muistuttaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, joten älkää menkö fuulaan.

Äänestä

Jos kertaheitolla kiinnostaa selvitä noista tunteettomuuksista ja lääkkeiden aiheuttamasta paskasta elämästä niin vahva dmt trippi saa sinut kyllä kiitolliseksi elämästä. Loppu kaksisuuntainen mielialahäiriö oireineen siihen paikkaan... lääkärin tehtävä on auttaa yleensä lääkkeillä, mutta lääkefirmojen tehtävä on taikoa rahaa, joten lääkäri on avuton. Lopettakaa noiden itsemurhapillerien syönti hyvän sään aikaan.

Äänestä

Paras lääke tunteettomuuden poistamiseen on neuroleptien, SSRI-valmisteiden, trisyklisten ja SNRI-valmisteiden käytön lopettaminen. Toiset ovatkin maininneet tärkeimmät seikat.

http://www.antipsychiatry.org/drugs.html Noilla sivuilla on tärkeää tietoa psykiatrisen lääkityksen sivuvaikutuksista.

Äänestä

Lääkeiden haittavaiktus on tunteettomuus ja paljon muutakin.

Voivat jäädä pysyviksi.

http://www.hs.fi/tiede/Kenen mieli on sairas/a1385110497297?ref=hs-art-top-3

Äänestä

Kommentoi aloitusta


surullinen kaveri... kirjoitti:

Kaverillani on masennus, johon hänellä on lääkettä. Hän on tunteeton eikä tunne mitään surua, iloa, empaattisuutta ym. Olen tuntenut hänet kohta 4 vuotta ja näiden vuosien aikana hänellä on tullut hetkiä jolloin hän vain toteaa yhtäkkiä ilman näkyvää syytä ettei halua olla ystäväni enää... Aiemmin olen saanut korjauttua tilanteet ja olemme pysyneet hyvinä ystävinä, mutta nyt sama tapahtui taas. Onko tunteettomuuteen lääkettä ja olisiko mahdollista, että ystävälläni olisi kaksialainen mielialahäiriö? Haluasin pysyä kyseisen henkilön kanssa väleissä, mutta se on vaikeaa äkillisten puuskien takia...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu