Miten saada pitkässä liitossa uutta kipinää?

MiesKyllästynyt?

Hei, pelkään että mieheni on kyllästynyt minuun. Siis siinä mielessä että on seurusteltu ja oltu naimisissa jo iät ja ajat. Tuntuu että kaikki menee ihan ok, seksiäkin on, mutta se "kipinä" puuttuu. Molemmat yrittävät. Keskustelemme. Olemme miettineet miten suhdetta ja seksielämäämme voisi kehittää, jne. Mutta tuntuu että kaikki on vaan sellaista ok:ta. Mitä ihmettä voin tehdä? Pelkään että tylsistyksissämme päädymme eroon tai ihastumme vaikka vahingossa johonkin ihan vaihtelunhalusta. Onko mitään tehtävissä? Jatketaanko vaan tässä "ihan hyvässä liitossa" jossa kumpikin kyllä rakastaa, arvostaa, haluaa sitoutua ja haluaa aivan ehdottomasti jatkaa tätä suhdetta ja yhteisen kodin ja arjen ylläpitämistä (olemme keskustelleen, paljon)? Miten te olette selvinneet pitkässä liitossa vai onko näitä edes enää? :D

135

6730

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rietastelua

Ruutiinit romukoppaan ja aloitatte parisuhteen ikään kuin uudelleen. Käytte treffeillä, flirttailette, käytte kahdenkeskisillä romanttisilla matkoilla parihierontoineen.. alatte tekemään kaikkea ennen tekemätöntä.

• Panemalla paranee.

Keskustelut pois, heti. Raakaa paneskelua kehiin.
        Siinä mitääm lässytyksiä tarvita, m e l a a mekkoon.

• miees kaks-kasi

"Ruutiinit romukoppaan ja aloitatte parisuhteen ikään kuin uudelleen. Käytte treffeillä, flirttailette, käytte kahdenkeskisillä romanttisilla matkoilla parihierontoineen.. alatte tekemään kaikkea ennen tekemätöntä."

Jaa-jaa.. eli parisuhde korjaantuu "unohtamalla" kaiken mitä koettu ja nähty yhdessä.Sen jälkeen aletaan leikkimään yhteistä "mä-tykään-susta" leikkiä...ja höpö höpö! Fakta on se etttä pariskunta joka on tuntenut toisensa jopa vuosikymmeniä, ei voi enään aloittaa alusta. Toinen on aina se mikä se on..se mikä ärsyttää, ärsyttää nyt ja vastaisuudessa.Vastaavasti se mikä ihastuttaa niin se ihastuttaa nyt ja aina.

Mutta, kyseiset lässyn-lässyn leikit voi unohtaa. Jos parisuhde ei korjaannu puhumalla ja yrittämällä molemmista suunnista rehellisesti vieden suhdetta parempaan suuntaan, on suhde mennyttä ja ero ainoa mahdollisuus.

• mies..
        miees kaks-kasi kirjoitti:

"Ruutiinit romukoppaan ja aloitatte parisuhteen ikään kuin uudelleen. Käytte treffeillä, flirttailette, käytte kahdenkeskisillä romanttisilla matkoilla parihierontoineen.. alatte tekemään kaikkea ennen tekemätöntä."

Jaa-jaa.. eli parisuhde korjaantuu "unohtamalla" kaiken mitä koettu ja nähty yhdessä.Sen jälkeen aletaan leikkimään yhteistä "mä-tykään-susta" leikkiä...ja höpö höpö! Fakta on se etttä pariskunta joka on tuntenut toisensa jopa vuosikymmeniä, ei voi enään aloittaa alusta. Toinen on aina se mikä se on..se mikä ärsyttää, ärsyttää nyt ja vastaisuudessa.Vastaavasti se mikä ihastuttaa niin se ihastuttaa nyt ja aina.

Mutta, kyseiset lässyn-lässyn leikit voi unohtaa. Jos parisuhde ei korjaannu puhumalla ja yrittämällä molemmista suunnista rehellisesti vieden suhdetta parempaan suuntaan, on suhde mennyttä ja ero ainoa mahdollisuus.

kannattaa vaihtaa seksi asentoo lähetyssaarnaajasta takaapäin asennoksi. Taitaa olla meinaan kyllästynyt sun naamaasi-

• martta kaiken tietäv
        mies.. kirjoitti:

kannattaa vaihtaa seksi asentoo lähetyssaarnaajasta takaapäin asennoksi. Taitaa olla meinaan kyllästynyt sun naamaasi-

taikka sitte sulla sun akka sun melaasi ja kaikkeen sussa ku oot niin idiootti---

• Pppt
        martta kaiken tietäv kirjoitti:

taikka sitte sulla sun akka sun melaasi ja kaikkeen sussa ku oot niin idiootti---

Just, miksi vaimo ei ole peto sängyssä? No kato peiliin!

• fklakaö
        miees kaks-kasi kirjoitti:

Ko. henkilö ei todennäköisesti tarkoittanut unohtamaan yhdessä elettyä elämää ja kaikkea mitä yhdessä on kokenut. Rutiinit romukoppaan! Deittailu ei ole mitään leikkiä vaan toisen huomioimista ja yhteisen ajan ottamista arjesta. Siinä on mahdollisuus kohdata toinen uudella tavalla. Onko puolisosi paras ystäväsi? Siinä vaiheessa kun joku toisessa alkaa ärsyttää, pitää katsoa itseään peiliin. Kukaan ei meistä ole virheetön ja aina voi muuttaa omaa ajatuksenkulkuaan. Joskus tekee hyvää katsella itseään rehellisesti "peilistä".
        Olen ollut yli 30v naimisissa saman miehen kanssa. Pieniä ylämäkiä on matkalle osunut, mutta ei mitään maata kaatavaa. Tärkeintä on ollut keskinäinen luottamus ja yhteenpuhaltaminen silloin kun on ollut joku kriisi perheessä. Me aloitimme deittailun ensi kerran kun jäimme kahden lasten muutettua pois. Siinä olisi ollut sopiva rako vieraantumiselle. Seuraavan kerran deittailtiin erään vaikean avustusprojektin (oli tuhota koko avioliiton) jälkeen. Nyt eletään tasaista vaihetta eikä kummallakaan ole halua lähteä tästä liitosta pois. Mitään ihmeellistä kipinää ei ole, mutta viihdymme toistemme seurassa ja siedetään sen toisen virheet katsoen ohi tai sitten vitsaillaan niistä loukkaantumatta.

• 69 / 65

Riippunee tapuksesta?

Taaksepäin katsoen luulen, että meillä arkielämän muutokset uusine haasteineen pitivät pirteänä joka suhteessa.
      Ei päässyt pitkästymään.

Eläkkeelle jääminen suunnitellusti samaan aikaan antoi mahdollisuuden mielitekojen toteuttamiseen joka puolestaan on ollut oleellinen sisältö viimeiset 13-vuotta.

Ehkä myös meille sopiva tasapaino omien ja yhteisten asioiden ja reviirien kesken on sattunut onnistumaan luonnollisesti tarvitsematta edes mitään sovitteluja.

Intiimiasiatkaan eivät ole päässeet urautumaan. Päällimmäisenä kuitenkin vilpitön halu tuottaa kumppanille mielihyvää.

Tuohon uuteen kipinään en osaa vastata!

• siipeensä saanut

Uutta kipinää, eikö se pikemminkin ole niin, että pidetään hiillosta aina sopivalla tavalla kuumana. Ja sanotaanko nyt niin, ettei siihen omaan hiipuvaan hiillokseen kannata ainakaan ruikauttaa, vaikka se joskus tulee sellainenkin mieleen. Aika suuri työ on ne kostuneet hiilet saada uudelleen hehkumaan, mutta ei sekään mahdottomuus ole, jos kykyjä löytyy. Ja löytyyhän niitä, jos haluaa, mutta kysehän onkin siitä tahtooko yhä. Kun silloin yli kaksymymmentä vuotta sitten tahtoi niin kovasti, niin jaksaako tahtoa vielä, vaikka esteitä elämä matkalle tuo. Ja jos tahtoo niin kyllä sitä keksii, miten hiilos pidetään kuumana, vaikka toiselta on siipi murtunutkin.

• 69 / 65
        siipeensä saanut kirjoitti:

Uutta kipinää, eikö se pikemminkin ole niin, että pidetään hiillosta aina sopivalla tavalla kuumana. Ja sanotaanko nyt niin, ettei siihen omaan hiipuvaan hiillokseen kannata ainakaan ruikauttaa, vaikka se joskus tulee sellainenkin mieleen. Aika suuri työ on ne kostuneet hiilet saada uudelleen hehkumaan, mutta ei sekään mahdottomuus ole, jos kykyjä löytyy. Ja löytyyhän niitä, jos haluaa, mutta kysehän onkin siitä tahtooko yhä. Kun silloin yli kaksymymmentä vuotta sitten tahtoi niin kovasti, niin jaksaako tahtoa vielä, vaikka esteitä elämä matkalle tuo. Ja jos tahtoo niin kyllä sitä keksii, miten hiilos pidetään kuumana, vaikka toiselta on siipi murtunutkin.

Emme ole tietoisesti tehneet hiilloksen ylläpitämiseksi mitään.
        Se on vaan hehkunut vaihtelevalla intensiteetillä ja vakainta se on ollut eläkepäivinämme.

Kun arki sujuu ponnistelematta harmonisesti niin kaikki muukin hoituu.

• harrastuksia

No, mekin ollaan oltu vasta lähes kolme vuosikymmentä yhdessä, kaksi aikuista lasta, jotka asuvat ja opiskelevat/ työskentelevät muualla, heillä molemmilla omat parisuhteet.

Minä, naisena olen täysin kypsä mieheeni, joka ei jaksa, ei halua lähteä, tehdä tai harrastaa yhtään mitään. Kun hän tulee myöhään illalla töistä kotiin, hän juo jotain ja menee nukkumaan. Viikonloppuaamuisin hän voi joskus harvoin olla jopa kiinnostunut minusta!

Ärsyttää, siksi käyn vieraissa. Onneksi on olemassa miehiä, jotka ovat kiinnostuneita samoista harrasteista, voimme harrastaa niitä yhdessä.

• oiva esimerkki
        harrastuksia kirjoitti:

No, mekin ollaan oltu vasta lähes kolme vuosikymmentä yhdessä, kaksi aikuista lasta, jotka asuvat ja opiskelevat/ työskentelevät muualla, heillä molemmilla omat parisuhteet.

Minä, naisena olen täysin kypsä mieheeni, joka ei jaksa, ei halua lähteä, tehdä tai harrastaa yhtään mitään. Kun hän tulee myöhään illalla töistä kotiin, hän juo jotain ja menee nukkumaan. Viikonloppuaamuisin hän voi joskus harvoin olla jopa kiinnostunut minusta!

Ärsyttää, siksi käyn vieraissa. Onneksi on olemassa miehiä, jotka ovat kiinnostuneita samoista harrasteista, voimme harrastaa niitä yhdessä.

Hieno arvostus sille, että mies tekee pitkää päivää. On varmaan hyväpalkkainen tai omistaa menestyvän yrityksen. Sinä käytät rahat ja vielä käyt pettämässä palkinnoksi.

No ukolla on varmaan varasuunnitelmia vaikka vaihtaa puolta nuorempaan.

• intu.itio.vaan
        oiva esimerkki kirjoitti:

Hieno arvostus sille, että mies tekee pitkää päivää. On varmaan hyväpalkkainen tai omistaa menestyvän yrityksen. Sinä käytät rahat ja vielä käyt pettämässä palkinnoksi.

No ukolla on varmaan varasuunnitelmia vaikka vaihtaa puolta nuorempaan.

Sillähän tästä selviäisi. Tekisikin niin.

• 5 + 7

Paras on, jos hauskaa voi pitää omissa ympyröissä kodin ulkopuolella ja kotiin tullaan lepäämään ja rentoutumaan.

• Odotatte liikaa?

Lienee vain niin että teette itse ongelman seksistä, vaikka ongelmaa ei ole. On vain arkisen ahertamisen keskellä kyllästyneisyys.
      Jokaisella tunteella on aikansa, halunsa, intohimonsa. Kipinä voi löytyä liikaa yrittämättä. Liika yrittäminen voi tehdä seksistä vain teennäistä. Heittäytykää leikkimään, tanssikaa yhdessä lähekkäin kotona, leikitelkää, kisailkaa. Romanttiset yhteiset hetket ja seikkailut tuo vaihtelua. Ei ihmissuhteet ole aina kipinöintiä, on rauhallisempia jaksoja ja muuttuvia jaksoja.

• tupajumit

Olkaa mahdollisimman paljon erossa toisistanne, liikuntaharrastuksissa, oppimassa uusia mielenkiintoisisa juttuja, tapaamassa ihmisiä.
      Miten aidosti kumpikin voi toteuttaa omaa persoonallista tapaansa elää ja luoda, ilman "meidän mamman" ja "sen äijän" rooleja latistavine rajoituksineen?

• ProvoihinKyllästynyt

"Olkaa mahdollisimman paljon erossa toisistanne..."

Anteeksi, mutta miten aijoitte jaksaa jatkaa parisuhdettanne sitten, kun ette enää JAKSA LIEHUA TAHOILLANNE vanhuuttanne ja sairauttanne(?) Kyllästyttekö sitten toisiinne,KUN JOUDUTTE OLEMAAN LIIKAA YHDESSÄ, ja otatte eron(?)

Vanhempani ehtivät olla, JA TEKIVÄT MYÖS KAIKEN YHDESSÄ NE 45 VUOTTA, JOTKA HEILLE SUOTIIN.

Oma kokemukseni 14 vuoden yhteiselon, joista 2 viimeiset aviossa, perusteellaa on, ETTEI EROSSAOLO LÄHENNÄ SUHDETTA - VAAN LOITONTAA SITÄ!

T. Provoaloituksiin kyllästynyt nainen

• 35 vuotta

Jos elämässä on muuta vaihtelua, ei myöskään parisuhde kyllästytä. Suunnitelkaa mukavaa ajankulua yhdessä. Matkustelkaa, harrastakaa, järjestäkää kutsuja, kunnostakaa kotia. Siis se että on mielekästä ja kiinnostavaa tekemistä, jota voi yhdessä suunnitella ja kokea, ja josta riittää puhumista ja mielipiteitten vaihtoa. Kun katsotte telkkaria tai luette lehtiä, keskustelkaa niistä, jakakaa kokemuksia. Näin toinen tuntuu mielenkiintoiselta kumppanilta, ei vain joltakin joka asuu samassa mutta elää omaa elämäänsä itsekseen. Yhteinen arki voi olla myös hauskaa, ja silloin sujuu esksikin.

• 69 / 65

Juuri noin! Ei se ole tuon vaikeampaa. Eikä tarvitse yrittää väkisin mitään!

• Masentavaa oloa

Tuttu ongelma. Olen kuin yksin kotona, kun vaimo istuu tietokoneella puolille öin. Tulee sitten nukkumaan ja valittaa ettei jaksa eikä haluta. Katsokoon jokainen peiliin, minäkin. Kipinä löytyy yhdessäolon ja toisen huomioonottamisen kautta.

• Eronnut

Juuri näin kävi minulle ja kun yritin asiaa ratkoa oli jo liian myöhäistä. Jos toinen luovuttaa eikä halua asioita parantaa niin huonossa jamassa ovat asiat. Mutta jos keskusteluhalua löytyy ja molemmat haluavat jatkaa, niin ollaan jo vähän pidemmällä.

• villi mirri

Täytyy ottaa se asenne mikä miul on aika usein. Sen hankkii kaikin keinoin mitä haluu. Kokeilkaa uutta.. lomalle jonnekkin? Patikoimaan? Tehkää toisenne hulluks.. jotain vähän noloa ja hullua.. piristää. :) ja masentavaa oloa käy raahaa se muijas sänkyys.

• tyyfhuiytt

Minä ymmärsin tänään yhden asian kun jäin itse ilman huomiota...pientä arjen huomioimista..jota olisin kaivannut..ensiksi suutuin ja aattelin "kuristaa" mieheni...sitten ärsyynnyin vielä enemmän kun tiedän kuinka hän olisi huomionut ketä muuta naista tahansa jos olisivat olleet vastaavanlaisessa tilanteessa..mutta sitten ymmärsin jotain..että huomaanko itsekkään koskaan mieheni pieniä arkisia toiveita...ja mulle tuli tosi paska olo ku tajusin että sitä hurmaantuu kaikista muista helpommin ja on muille niin ihana..mutta sitten se oma mies jääkin huomioimatta...eikä se oma mieskään jaksa enää sua huomioida..loppujen lopuksi...olen vain surullinen

• 19 + 20
        tyyfhuiytt kirjoitti:

Minä ymmärsin tänään yhden asian kun jäin itse ilman huomiota...pientä arjen huomioimista..jota olisin kaivannut..ensiksi suutuin ja aattelin "kuristaa" mieheni...sitten ärsyynnyin vielä enemmän kun tiedän kuinka hän olisi huomionut ketä muuta naista tahansa jos olisivat olleet vastaavanlaisessa tilanteessa..mutta sitten ymmärsin jotain..että huomaanko itsekkään koskaan mieheni pieniä arkisia toiveita...ja mulle tuli tosi paska olo ku tajusin että sitä hurmaantuu kaikista muista helpommin ja on muille niin ihana..mutta sitten se oma mies jääkin huomioimatta...eikä se oma mieskään jaksa enää sua huomioida..loppujen lopuksi...olen vain surullinen

Miksi ihmiset pitävät niin pahana sitä, että heitä pidetään itsestäänselvyytenä? Eikö se ole juuri se ehdottoman rakkauden ja luottamuksen tunnusmerkki?

Elämässä kaikki muu on niin epävarmaa ja stressaavaa. Pitääkö avioliittokin kilpailuttaa ja tilaisuuden tullen ulkoistaa?

• 19+19
        19 + 20 kirjoitti:

Miksi ihmiset pitävät niin pahana sitä, että heitä pidetään itsestäänselvyytenä? Eikö se ole juuri se ehdottoman rakkauden ja luottamuksen tunnusmerkki?

Elämässä kaikki muu on niin epävarmaa ja stressaavaa. Pitääkö avioliittokin kilpailuttaa ja tilaisuuden tullen ulkoistaa?

Hienoa filosofiaa! Noin minäkin ajattelen vaikka en osaa tuolla tavoin sanoiksi pukea. Ei se haittaa jos seksi lakkaa kiinnostamasta, tai elämä tuntuu tasapaksulta. Minulle ainakin haasteet tulevat parisuhteen ulkopuolelta: työelämästä, iäkkään äitini hoidosta ym.

• fhte
        19+19 kirjoitti:

Hienoa filosofiaa! Noin minäkin ajattelen vaikka en osaa tuolla tavoin sanoiksi pukea. Ei se haittaa jos seksi lakkaa kiinnostamasta, tai elämä tuntuu tasapaksulta. Minulle ainakin haasteet tulevat parisuhteen ulkopuolelta: työelämästä, iäkkään äitini hoidosta ym.

Joo joo...oikeita marttoja

• hhhhhh
        fhte kirjoitti:

No..mitäs jos koet olevasi itsestäänselvyys puolisollesi?Ja et itse pidä puolisoasi itsestäänselvyytenä??

• 69 / 65
        19 + 20 kirjoitti:

Parisuhteen itsestäänselvyydet? Meillä ne ilmenevät eri asteisina riippuen asiasta.

On joukko ehdottomia itsestään selvyyksiä.
        Toisessa päässä on asioita joissa ainoastaan niiden yllättävyys on itsestään selvää.
        Lähinnä minä saatan tehdä jotain yllättävää mutta sehän ei loppujen lopuksi ole yllätys. Vain ajankohta, kohde ja ilmenemismuoto saattavat sitä olla.

Väliin mahtuu asioita joiden itsestään selvyyden vaihtelu ylläpitää tiettyjä jännitteitä.

Kumpikaan meistä ei ole koskaan valitellut elämän yksitoikkoisuutta.
        Elämän ja parisuhteen värikkyys ei merkitse kriisejä.

• Ratto-Raili
        fhte kirjoitti:

Hi,hi ei muuta kuin akut vaihtoon ja egoismit kierrätykseen niin kyllä se siitä

• villi mirri
        hhhhhh kirjoitti:

No..mitäs jos koet olevasi itsestäänselvyys puolisollesi?Ja et itse pidä puolisoasi itsestäänselvyytenä??

Just tuota en haluu! Olla itsestäänselvyys omalle tulevalle aviomiehelleni. Sama kuin lähes jokaiselle suomalaiselle ruoka on itsestäänselvyys. Sitä voi syödä miten vain ja missä vain ja heittee poiskiin jos ei välillä kiinnosta.

En haluu olla itsestäänselvyys vaan kumppani johon voi luottaa ettei tuo tuosta ainakaa ilmottamatta lähe eikä syyttä. :) jos asioita pitää itsestäänselvinä niin yleensä siinä käy niin että vasta sen menettäessä huomaa tosiaan sen oikeen arvon. Itsestäänselvyys ja luottamus on eriasia. Eikä johonkin luottamisesta saisi tulla itsestäänselvyys.

• 2+16
        villi mirri kirjoitti:

Just tuota en haluu! Olla itsestäänselvyys omalle tulevalle aviomiehelleni. Sama kuin lähes jokaiselle suomalaiselle ruoka on itsestäänselvyys. Sitä voi syödä miten vain ja missä vain ja heittee poiskiin jos ei välillä kiinnosta.

En haluu olla itsestäänselvyys vaan kumppani johon voi luottaa ettei tuo tuosta ainakaa ilmottamatta lähe eikä syyttä. :) jos asioita pitää itsestäänselvinä niin yleensä siinä käy niin että vasta sen menettäessä huomaa tosiaan sen oikeen arvon. Itsestäänselvyys ja luottamus on eriasia. Eikä johonkin luottamisesta saisi tulla itsestäänselvyys.

Minusta tuo itsetäänselvyys pitää sisällään myös luotettavuuden. Ei tarvitse miettiä onko puolisolla joku toinen kiikarissa tms. Toki suhdetta on ns. ylläpidettävä joka suhteessa, mutta luotettavuus on tärkeintä. Joku Terveyspalstalla kertoi, että jos hän lopettaa lääkityksensä, menee työpaikka ja sen myötä vaimo jne. Eihän asia saa noin olla, ellei mies ihan mahdoton ole jos ei ole tabletti paikallaan.

Minä en ilman lievää lääkitystäni pystyisi nukkumaan. Olen ns. koukussa. Tuo ongelman kautta minulta voisi teoriassa mennä työpaikkakin, mutta ei se tässä iässä haittaa. Vaimoni tuskin lähtisi, sillä toimeentulommekaan ei olisi ongelma, enkä minä ulkoisesti muuttuisi lääkitykseni lopettamisen myötä juuri lainkaan.

• ?????

Minkä helvetin takia seksi tuntuu olevan se ainut ja tärkein asia parisuhteessa? Jos se hipuu vuosikymmenien kuluessa, so what.
      Paljon tärkeämpää on viihtymien toisen seurassa, keskustelu ja ihan tavallinen arkielämä puuhineen.
      Tuntuu ettei elämässä ole mitään muuta kuin naiminen kuin kaniinit, kun se loppuu muuta ei sitten olekaan.

• peräkamarista

Noinhan se aseksuaali asian näkee. Jos seksiä kaipaa 2krt viikko niin se on liikaa. Akti tuskin kestää yli 15min kun harvoin saa. Jos se estää seurustelun ja viihtymisen toisten seurassa ja arkielämässä niin kävele järveen.

• Kyllästynyt nainen

"Minkä helvetin takia seksi tuntuu olevan se ainut ja tärkein asia parisuhteessa?"

Koska tänä PINNALLISENA JA SEKSISTISENÄ aikana, jolloin tasavallan presidentin linnanjuhlien naisten puvutkin arvotetaan PELKÄN SEKSIKKYYDEN perusteella, ei osata nähdä parisuhteessa muuta arvoa kuin arvo VAKITUISENA SEKSISUHTEENA.

Aliarvioidaan esimerkiksi pariskunnan osapuolten SAMANLAINEN HUUMORINTAJU, SAMANLAISET MIELTYMYKSET, SYVÄ KESKINÄINEN YSTÄVYYS, REHELLISYYS JA LUOTTAMUS.

Esimerkiksi me olemme olleet yhdessä 14 vuotta,joista
        2 viimeistä vuotta keskenämme naimisissa EIKÄ PARISUHTEEMME OLE IKINÄ PERUSTUNUT PELKÄLLE SEKSILLE. Itse asiassa suhteemme on ainakin tähän asti ollut niin hyvä, että vaikeudet ovat "hitsanneet" meidät yhteen
        eikä erosta puhu kumpikaan mitään.

T. Provoihin kyllästynyt nainen

• seksi on

Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen. Eihän tarvi olla kuin kanit. Seksin on kuitenkin hyvä olla säännöllistä. Nainen ainakin kuihtuu ja kärsii, ellei saa seksiä. Se antaa läheisyyden tuntua ja ihminen on siinä tilanteessa herkimmillään. Ellei seksiä ole, etääntyvät parit toisistaan.

Tavalliseen arkielämään kuuluu seksi. Sehän on juuri sitä ihanaa vaihtelua arkipäivinä. Tekee arjesta mukavaa ja luo läheisyyttä.

• just jooo
        seksi on kirjoitti:

Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen. Eihän tarvi olla kuin kanit. Seksin on kuitenkin hyvä olla säännöllistä. Nainen ainakin kuihtuu ja kärsii, ellei saa seksiä. Se antaa läheisyyden tuntua ja ihminen on siinä tilanteessa herkimmillään. Ellei seksiä ole, etääntyvät parit toisistaan.

Tavalliseen arkielämään kuuluu seksi. Sehän on juuri sitä ihanaa vaihtelua arkipäivinä. Tekee arjesta mukavaa ja luo läheisyyttä.

Ai että ihan kuihtuu ja kärsii.... just joo

• Kaija

????? Vastaus Olen täysin samaa mieltä kanssasi..

• rutiinit romukoppaan

No, mieleeni tuli ainakin se, että varatkaa rentoutusloma tai seikkailuloma tai vain nähtävyysloma jonnekkin kukkarolle sopivaan paikkaan. Mielellän semmoinen, jota ei ole aiemmin kokenut. Uudet maisemat ja kokemukset saattaa elävöittää suhdetta.
      Menkää molemmat välillä oman mukavuusalueen ulkopuolelle kokemaan asioita, saattaa se tuoda virkistystä myös liittoon.
      Tehkää jotain erikoista vaikka jo tulevana viikonloppuna, poiketkaa rutiineista!

• ananas

Löysin hyvän asian netistä. Käykää katsomassa ja antakaa äänenne kuulua kansalaisaloite.fi sivustolla kannattaen kansalaisaloitetta "Suojaikärajan uudistaminen" hyväksi jos olette aloitteen kannattajia. Viekää tietoa eteen päin jos pidätti sitä hyvänä asiana ja luulette jonkun haluavan kannattavan aloitetta!! Suora linkki: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/629

• Sumpsan Sulttaani

Sehän on sitten siinä

• hohhoijaakkaa

Tee itsestäsi mielenkiintoinen oma itsesi, kaiva se sieltä kuoren alta. Koska sulla on kuori nainen. Löydä spontaani oma itsesi. Mystinen itsesi. Henkisyys on löydyttävä, koska se kiihottaa miestä, ylläpitää kiinnostusta sinuun.
      Mieheni ainoa rakkaus ja viimeinen, näin minulle.
      T: nainen (23v yhdessä)

• Kyllästynyt nainen

"Tee itsestäsi mielenkiintoinen oma itsesi, kaiva se sieltä kuoren alta. Koska sulla on kuori nainen. Löydä spontaani oma itsesi. Mystinen itsesi..."

Minä en ainakaan ole tarvinnut mitään (IDÄN MYSTIIKKAA) itseni löytämiseen! Henkiseen puoleeni olen saanut virkistystä, ah siitä "niin tylsältä jaa vanhanaikaiselta" kuulostavasta kristinuskosta! (Nykyisinhän on niin MUODIKASTA HARRASTAA JOOGAA JA IDÄN MYSTIIKKAA, että kaikki haluavat sopuleina harrastaa niitä eikä "vanhanaikainen" kristillisyys ole mitään.)

Johtuisikohan ap:n "kuorellisuus" eli kommentin SISÄLLÖLLINEN TYHJYYS eli EPÄAITOUS SIITÄ, että se todennäköisesti on PELKKÄ KEKSITTY PROVO!

• rakkaussuhteessa nai
        Kyllästynyt nainen kirjoitti:

"Tee itsestäsi mielenkiintoinen oma itsesi, kaiva se sieltä kuoren alta. Koska sulla on kuori nainen. Löydä spontaani oma itsesi. Mystinen itsesi..."

Minä en ainakaan ole tarvinnut mitään (IDÄN MYSTIIKKAA) itseni löytämiseen! Henkiseen puoleeni olen saanut virkistystä, ah siitä "niin tylsältä jaa vanhanaikaiselta" kuulostavasta kristinuskosta! (Nykyisinhän on niin MUODIKASTA HARRASTAA JOOGAA JA IDÄN MYSTIIKKAA, että kaikki haluavat sopuleina harrastaa niitä eikä "vanhanaikainen" kristillisyys ole mitään.)

Johtuisikohan ap:n "kuorellisuus" eli kommentin SISÄLLÖLLINEN TYHJYYS eli EPÄAITOUS SIITÄ, että se todennäköisesti on PELKKÄ KEKSITTY PROVO!

ei, se mystinen nainen, mystinen minä löytyy itsestä. Pitää kuunnella itseään koko ajan ja kuunnella rakkaintakin. Ei tarvitse mitään muotia avuksi. Mieheni soitti äsken töistä,että "olen sun kanssa vaimo tosi onnellinen ja olo on levollinen". Mulla on ihana mies ja minä olen mieheni melestä yhtä ihana. Kaksikymmentäkolme vuotta, vuosilla ei ole merkitystä, kun se rakas siinä ja arki tuntuu oikein mukavalta.

• helenainkeri
        rakkaussuhteessa nai kirjoitti:

ei, se mystinen nainen, mystinen minä löytyy itsestä. Pitää kuunnella itseään koko ajan ja kuunnella rakkaintakin. Ei tarvitse mitään muotia avuksi. Mieheni soitti äsken töistä,että "olen sun kanssa vaimo tosi onnellinen ja olo on levollinen". Mulla on ihana mies ja minä olen mieheni melestä yhtä ihana. Kaksikymmentäkolme vuotta, vuosilla ei ole merkitystä, kun se rakas siinä ja arki tuntuu oikein mukavalta.

Jep, se on tossa,,joka päivä pientä huomiota, miten milloinkin,,,hieno mies sulla, ja uskon että sinä kans hänelle suot sen, että hän on sinulle tärkeä =)

• Näin se kai menee?

Pitkän parisuhteen salaisuus on siinä ettei välitetä vaikka suhde onkin väljähtynyt.
      Jatketaan vain sitä yhdessä elämistä enemmänkin tavan vuoksi.

• 69 / 65

Taitaa olla tilanteet laidasta toiseen. Omien vanhempieni kohdalla tuo "tavan vuoksi" päti ja kaiken lisäksi sen elämän "vittumoisuudesta huolimatta"!

Muutama, meitä vanhempi tuttava pariskunta vaikuttivat hyvin kiintyneiltä aina toisen kuolemaan saakka, eikä suinkaan tavan vuoksi.

Pitkässä suhteessa on etunsa. Me tunnemme toistemme mieltymykset ja tavat ja toistaiseksi elämme niiden mukaan, kumppanin mieliteot ja mukavuus huomioiden.

Yksinolon lyhyehköt jaksot, muutamasta päivästä muutamaan viikkoon, ovat kolkkoa aikaa ja paluu tavanomaiseen yhteiselämään on hyvin tyydyttävää.
        Tyydyttävyydestä täytyy vielä sanoa, että pitkäaikainen kaveri on joka suhteessa varma ja luotettava.
        Mistä hitosta tällä viikolla 70v täyttävä ukko löytäisi maksutonta, tyydyttävää seuraa? Oman ikäluokan mummeleiden vonkaaminen ei kiinnosta pätkääkään!

• surullinen leski

On tärkeätä että puhuu ja kuuntelee päivittäin mitä toisella on asiaa. Se on välittämistä. Mieheni sai vuosi sitten aivohalvauksen 67 vuotiaana ja menetti puhekyvyn .mutta ei ymmärtämistä. Istuin sairaalassa päivittäin.Meillä oli yhteinen 20 vuotinen historiamme mistä puhua. Olisi ollut kamalaa jos olisimme olleet pitkään riidoissa ja puhumattomia ennen sairastumista. Me löysimme yhteisen sävelen hänen sairastaessaan. Hän kykeni jonkin verran myös puhumaan. Hän nukkui pois 10 kk sairastettuaan. Kaikki asiat tuli sanottua. Tiesin hänen toiveensa hautajaisista jne. Ihmiset. Puhukaa.

• Kyllästynyt nainen
        69 / 65 kirjoitti:

Taitaa olla tilanteet laidasta toiseen. Omien vanhempieni kohdalla tuo "tavan vuoksi" päti ja kaiken lisäksi sen elämän "vittumoisuudesta huolimatta"!

Muutama, meitä vanhempi tuttava pariskunta vaikuttivat hyvin kiintyneiltä aina toisen kuolemaan saakka, eikä suinkaan tavan vuoksi.

Pitkässä suhteessa on etunsa. Me tunnemme toistemme mieltymykset ja tavat ja toistaiseksi elämme niiden mukaan, kumppanin mieliteot ja mukavuus huomioiden.

Yksinolon lyhyehköt jaksot, muutamasta päivästä muutamaan viikkoon, ovat kolkkoa aikaa ja paluu tavanomaiseen yhteiselämään on hyvin tyydyttävää.
        Tyydyttävyydestä täytyy vielä sanoa, että pitkäaikainen kaveri on joka suhteessa varma ja luotettava.
        Mistä hitosta tällä viikolla 70v täyttävä ukko löytäisi maksutonta, tyydyttävää seuraa? Oman ikäluokan mummeleiden vonkaaminen ei kiinnosta pätkääkään!

"Muutama, meitä vanhempi tuttava pariskunta vaikuttivat hyvin kiintyneiltä aina toisen kuolemaan saakka, eikä suinkaan tavan vuoksi..."

Ehkä he ovat olleet ns. sielunkumppaneita, joita yhdistävät paitsi SAMANLAINEN HUUMORINTAJU, SAMANLAISET MIELTYMYKSET, MIELIPITEET JA MIELENKIINNON KOHTEET myös 100% keskinäinen LUOTTAMUS JA REHELLISYYS.

Minä ja aviomieheni olemme olleet kaikkiaan 14 vuotta yhdessä, joista 2 viimeistä keskenämme naimisissa eikä suhteemme ole ikinä perustunut pelkälle seksille!

• 69 / 65

"Muutama, meitä vanhempi tuttava pariskunta vaikuttivat hyvin kiintyneiltä aina toisen kuolemaan saakka, eikä suinkaan tavan vuoksi..."

Ehkä he ovat olleet ns. sielunkumppaneita, joita yhdistävät paitsi SAMANLAINEN HUUMORINTAJU, SAMANLAISET MIELTYMYKSET, MIELIPITEET JA MIELENKIINNON KOHTEET myös 100% keskinäinen LUOTTAMUS JA REHELLISYYS.

Minä ja aviomieheni olemme olleet kaikkiaan 14 vuotta yhdessä, joista 2 viimeistä keskenämme naimisissa eikä suhteemme ole ikinä perustunut pelkälle seksille!

Huudat itsestäänselvyyksiä vaikkakaan kaikilta osin ei välttämättömyyksiä!

• kimppa kivaa

otat meidät kylään kasi pystyvää heteromiestä
      Kun panaan sua vuoronperään
      Tai jopa yhtäikaa molempiin
      Mihes takuulla innostuu sinusta

• lerppakullit

Pystyvät heteromiehet voisi opetella kirjoittamaan.
        Kukahan tollaista korniosastoa kaipaa, ei kukaan!!!

• maxkida

Sitä se vaan elämä on, olethan rakastunut häneen kun olet avioonkin mennyt, nytkö se alkaa jo tympäseen koko rakkaus, luuletko että aidan toisella puolen olisi vihreempää laidunta. Nythän on sellainen juttu että nauttikaa siitä yhdessä olosta ihan vaan aressakin, ei se elämä ole kenenkään kanssa sen kummempaa kun kauemmin yhdessä ollaan. Omat puolensa on siinä kun on puhdas aviopuoliso, ei tarvi pelätä vieraiden pöpöjä, edellyttäen että uskollisuutta pidetään kunniassa mikä Jumalan sanan edessä on luvattu. Kaikki suhteet tuntuvat alussa niin jännille mutta loppu niistäkin tulee, älä siis heitä kallista avioliittoasi omien turhamaisten halujen luulossa.

• Kyllästynyt nainen

"olethan rakastunut häneen kun olet avioonkin mennyt..."

Kaikki eivät edes mene naimisiin keskenään siinä rakkauden ensihuumassa, joka kestää arviolta 6-24 kk, JA JOLLOIN SEURUSTELUKUMPPANI NÄHDÄÄN VAALEANPUNAISTEN SILMÄLASIEN LÄPI!

Esimerkiksi me olemme olleet yhdessä 14 vuotta, joista
        2 viimeistä vuotta keskenämme naimisissa EIKÄ PARISUHTEEMME OLE IKINÄ PERUSTUNUT PELKÄLLE SEKSILLE. Siitä huolimatta suhteemme on ainakin tähän asti ollut niin hyvä, että vaikeudet ovat "hitsanneet" meidät yhteen eikä erosta puhu kumpikaan mitään.

Nykyaikana SAMANLAISEN HUUMORINTAJUN, SAMANLAISTEN MIELTYMYSTEN, SYVÄN KESKINÄISEN YSTÄVYYDEN, 100% REHELLISYYDEN JA LUOTTAMUKSEN osuus parisuhteen osatekijöinä tunnutaan aliarvioivan!

• Jouvaa

Hei!
      En tiedä pitkästä liitosta. Meillä on vasta 52 vuotta. Kannattaa kuitenkin lähteä siitä että seksi ei ole se "kaikki". Mitä tunnen toista osapuolta kohtaan ja mitenkä arkielämä toimii. Fyysinen toiminta tulee mielestäni jälkijunassa. Näin olen ainakin itse asettanut arvoni, vaikka en kaikkeen toimintaan ole tyytyväinen. Mitä voitan jos saan uuden?
      Kello käy vain ääni on toinen.
      Rauhallista joulua kaikille!
      Rakastelkaa!!!!!!!!!!
      Jouvaari.

• Kyllästynyt nainen

"En tiedä pitkästä liitosta. Meillä on vasta 52 vuotta. Kannattaa kuitenkin lähteä siitä että seksi ei ole se "kaikki". Mitä tunnen toista osapuolta kohtaan ja mitenkä arkielämä toimii. Fyysinen toiminta tulee mielestäni jälkijunassa."

Olet mielestäni "tismalleen" oikeassa siinä, ettei mikään pitkä parisuhde voi rakentua pelkälle seksille.

Tänä SEKSISTISENÄ aikana, jolloin tasavallan presidentin linnanjuhlien naisten puvutkin arvotetaan PELKÄN SEKSIKKYYDEN perusteella, ei osata nähdä parisuhteessa muuta arvoa kuin arvo VAKITUISENA SEKSISUHTEENA.

Aliarvioidaan esimerkiksi pariskunnan osapuolten SAMANLAINEN HUUMORINTAJU, SAMANLAISET MIELTYMYKSET, SYVÄ KESKINÄINEN YSTÄVYYS, REHELLISYYS JA LUOTTAMUS.

2 viimeistä vuotta keskenämme naimisissa EIKÄ PARISUHTEEMME OLE IKINÄ PERUSTUNUT PELKÄLLE SEKSILLE. Itse asiassa suhteemme on ainakin tähän asti ollut niin hyvä, että vaikeudet ovat "hitsanneet" meidät yhteen
        eikä erosta puhu kumpikaan.

Kyllästynyt nainen
        8.12.2013 01:17

• Jos me EMME sitoutuisi toisiimme juuri noin, meitä ei olisi lainkaan olemassa. Nykyään vain on elämä mennyt niin helpoksi, että sitoutuminen EI ole lasten selviytymisen edellytys. Me menemme minne sattuu ja juuri tuo, mitä sanotaan on se eron vaihe.
      En todellakaan tiedä, mikä on OIKEA tie, vaikka olen ehdottomasti ainoa, joka koko maailmassa tuntee KOKO tien: Ks.
      http://www.alkuperamme.blogspot.com.
      Jos on kysyttävää, voin vastata MIHIN TAHANSA, jos tila riittää. En todellakaan ole ensi kertaa pappia kyytissä.

• mäännyliha

Alkoholi ja hulluus ovat monestii syynä eroon. Ilman alkoa parisuhteet pysyvät kasassa.

• pöhköt ihmiset

luulis sitä jo tuossa vaiheessa tajuavan että kipinät loppuu kokonaan jo paljon ennen kuin hautaanlasketaan.

pitäisk hiukan kävellä hautuumaalla useimmin niin tulis jotain reaalia elämään ja siihen kipinäänkin.

• Suhteita tulee ja menee. On todella sairas ajatus olla yhden naisen kanssa koko elama. Se on perverssia. Eika seksi siitä parane, jos makaat laskiesi kanssa ja odotat ihmeita.

• seitsemän vaimoa

Monessa maassa/uskonnossa miehellä voi/saa olla monta vaimoa.
      Voi, kunpa se olisi sallittua ev-lut uskonnossakin! ;)
      Silloin ei pääsisi tylsistymään eikä seksielämä kangistumaan kaavoihinsa. ;)

• eroa kirkosta

Ev lut kirkkoko Suomessa lait säätää?

Voiko kirkosta eronneilla olla useampia puolisoita?

• Minulla on kolme

Se on sallittua. Teet vain niin. Kirkkohan on vain idiootteja varten.

• hmmm

Paras kokemukseni uudesta isosta kipinästä liittyy Van de Graaffin generaattoriin. Kipinä jonka se muodostaa on kokemisen arvoinen.

• Seitsemän miestä

Minäkin voisin ottaa seitsemän miestä. Afrikkalaisissa heimoissa sekin on sallittua, tulisipa sama Suomeen! ;)

• yksin1

Mitä sä siellä piipität, sulla sentään on parisuhde!!!

• Tahdotko vai et

Kai se vaatii oivallusta ja yhteistä tahtoa, että esim. lähdetään niille treffeille ja uudelleen tutustumaan toiseen.

• Ruma mies on ainakin päässyt pitkää avioliittoa symboloivaan kuvaan. Vaikka tällä sivulla kritisoidaan rumia naisia, ni ei näitä seniorin näköisiä miehiä juurikaan kritisoida kun ovat vanhettuneet ennenaikaisesti

• Kyllästynyt nainen

Jos toista ihmistä todella rakastaa, hänet rakastaa, vaikka esimerkiksi SAIRAUS hänen ulkonäkönsä muuttaisi.

Minusta SEKSI on vain yksi parisk6ntien keskinäisen rakkauden osatekijä. Muita ovat YHTEEN SOPIVAT LUONTEET, SAMANLAINEN HUUMORINTAJU JA MIELTYMYKSET, SYVÄ YSTÄVYYS JA KIINTYMYS JA
        100% KESKINÄINEN LUOTTAMUS JA REHELLISYYS.

• Romantiikan puute

Uskollinen voi olla, mutta onko pakko asua yhdessä..? Yhdessä asuminen pilaa kaiken, kun näkee kumppanin joka päivää ja väsyneenä / rumana jne. Entäs piereskely samassa huoneessa... Romantiikka häviää ( jos se oli edes joskus... epäilen..) Suomessa on todella vähän romantiikka, täällä laskelmoidaan ja etsitään ratkaisua esim. rakasteluasennossa jne. Ällöttää!! Jos ei rakasta, eikä tykkää, niin miten rakastelu voi parantaa suhdetta...? EI VOI!!! Jotkut tyhmät ei tajuaa " mistä kenkä puristaa"...

No ehkä jonkun tyhmän ihmisen se nus.siminen voi parantaa suhdetta... En tiedä..mutta minua oksettavat sellaisia yksinkertaisia ihmisiä ja heidän tapoja jne.jne.

• Jätä se

Sika !

• minä vain

rakastuminen kestää 3kk- 3v ja olen todennu itse että totta vaikka kuinkas asentoja ja kaikki erikoisuuksia keksii nostan hattu ja olen kateellinen niille joka on vuosikymmeniä käsi kädess...

• Patric 74

Sama homma täällä ollut pidemmän aikaa.Tuntuu että se kipinä/intohimo loppunut tai hiipunut ainakin ...
      Seksiä on mutta siitä puuttuu se intohimo mitä oli parikytä vuotta sitten.

Sit kun reissussa erehduin vieraisiin niin kyllä sen jälkeen on tuntunut että kannattaako tätä jatkaa kun piiiiitkästä aikaa oli todella intohimoista ja mahtavaa ...

Onhan se varmasti selvä homma kun toisen kanssa ollut parikytä vuotta niin eihän sitä hehkua enään ole :( ,ikävä kyllä .

• Patric 74

Hankaloittaa vain yhteiset 2 lasta,joiden takia sitä varmaan vielä yhdessä ollaan...

• romanttinen kisumirri
        Patric 74 kirjoitti:

Hankaloittaa vain yhteiset 2 lasta,joiden takia sitä varmaan vielä yhdessä ollaan...

Ilman tuota avioRIKOSTA saattaisit edelleen olla suht tyytyväinen omaan parisuhteeseesi. Tosiasia on, että hetken hairahdukset saattavat tuntua mukavilta, mutta arki koittaisi siihenkin suhteeseen ja se yritys saada uusi kumppani latistuu ja usein jopa ällöttää lopulta, kun tajuaa,että VAIHTOI USKOLLISEN JA LUOTTAVAISEN KUMPPANINSA JOHONKIN JOKAISELLE JAKELIJAAN, joka oli valmis sänkyyn heti ja on varmasti uudelleenkin - jonkun toisen kanssa sinuun tylsistyessään ja samaa naamaa hetken katseltuaan! Vääryydellä rikkoo vain oman perheensä! Kannattaa varmaan seksin takia sotkea paljon muita asioita elämässä? Talous, lasten hyvinvointi, perinnöt, oma kehittyminen ihmisenä, tehdyt lupaukset, ... Vain itsekäs raukka hyppää vieraaseen sänkyyn eikä kykene empatiaan sitä ihmistä kihtaan, jota loukkaa sydänjuuria myöten huoruudellaan! Luottamus on sillä kertaa viety ja sen tekee juuri se pettäjä!
        Parempi on yrittää sytyttää se oma pesä liekkeihin ja miettiä siihen kaikkia mahdollisia keinoja, mutta missään tapauksessa ei tuolla ehdoteltuja kolmenkimppoja tai parinvaihtoja. Niillä tuhoaa oman suhteen, ellei se ole PELKKÄ seksisuhde! Se ei olekaan enää sitten oikea parisuhde, jonka vain yksi osa-alue on seksi. Romantiikan nostattaminen, yhteisen uuden harrastaminen, yhteiset matkat, yhdessä kyläilyt, kynttiläillalliset tunnelmallisessa ruokaravintolassa, ... AVIOLIITTOLEIRIT!!! Niillä käyneistä moni on saanut oikeasti kipinää suhteeseensa!!! Juurikin urautuneille pareille avioliittoleirit ovat vaikuttaneet uudelleen rakastumista - siihen ikiomaan puolisoonsa!!! Siellä on kaikenikäisiä, nuoria ja vanhoja, vasta avioituneita ja kymmeniä vuosia aviossa olleita, jopa eron kynnyksellä olevia ja uudelleen yrittäviä. Se ilmapiiri, mikä niillä leireillä on, vaikuttaa romanttisten tunteiden heräämiseen ja sen oman puolison näkemiseen ihan uudessa valossa! Kannattaa kokeilla.
        Itselläni oli ongelmana, etten tajunnut mieheni tarpeita, enkä siten osannut toimia oikein ja täyttää niitä, ennenkuin heräsin ymmärtämään, että mun aviovelvoite on hoitaa mieheni tarpeet. Tuohon heräsin lukemalla noita avioliittoleirien kirjoja, vaikka leirillä emme ole olleet. Alkuun toimin täysin vastoin omia halujani, pelkän tiedon varassa, että minun on tehtävä oma osuuteni ja että haluan sen takia. Siitä hiljaa virisi tunteet mukaa ja nyt onkin jo ihan omat halut! Mieskin ymmärsi samalla, että hänen tulee täyttää minun tarpeeni ja kyllä olen yllättynyt! Aiemmin sain orgasmin erittäin harvoin, nyt aina! Kiitos rakkaan mieheni, joka piti sitä omana päämääränään, ei pakkomielteenä, vaan minua miellyttääkseen. Molemmin puolin toimi! Halu tehdä se oma puoliso onnelliseksi! Seksi on vain yksi osa avioliittoa, mutta sen olemme huomanneet, mikä valtava lahja se on avioliitossa!!! Seksi yhdistää, syventää yhteyttä, luo intiimiyttä pariskunnan välille, antaa energiaa muuhun elämään, on kiva pieni "jumppatuokio" kiihdyttäen elimistön toimintoja ja vaikuttaen siten terveyteen, luo uusia muistoja pariskunnan muisteltavaksi, sitouttaa, luo kiintymystä, hoitaa elämän kolhuja, luo turvallisuutta, poistaa stressiä, lisää luottamusta toisiinsa, on ana tarvittaessa saatavilla, ei tarvi pelätä seksirauteja, ei kiinnosta syrjähypyt kun oma suhde tärkeämpi, lasten silmät säihkyy, kun isi ja äiti on onnellisia yhdessä, ei tarvii katella muita saadakseen, lopulta välttyy paljolta pahalta, koko perhe! Ja mikä vielä mukavaa: saa kuulla ihania kehuja omalta puolisolta, joka opettelee omasta halustaan puhumaankin, jopa höpöttämään hassuja, kun huomaa senkin vaikuttavan vaimoon positiivisesti! Siinä kyllä parisuhde kukoistaa!
        Aloita oman osasi tekeminen. Molemmille se oma osuus on erilainen! Naiselle useimmiten seksiin antautuminen, miehelle keskusteluihin, hyväilemiseen ilman seksiä ja huomiomiseen panostaminen.

• Yuukkis

Vaikka nuori olenkin, niin pitkän avioliiton salaisuus on se, että tajuaa kumppanista tulevan väkisinkin pelkkä kaveri (jonka kanssa puuhastellaan sängyssä). Ei auta itkut. Pitkän avioliiton saadakseen molempien on hyväksyttävä, että uutta alkuhuumaa ei yksinkertaisesti vain tule.

• Vaimo80

Rakastun mieheeni aina uudelleen ja uudelleen. Takana 12 vuotta ja 2 lasta. Välillä on mennyt huonommin, mutta jostakin se kipinä aina vain löytyy. En osaa selittää sitä, keskinäistä kemiaa ja rakkautta, joka näkyy uudelleen heräävänä intohimona. Ehkä olemme se onnekas poikkeus pääsäännöstä.

• juu'u

Tääl paasataan seksii ja seksii sekö on mukamas kaikkei tärkei suhtees.
        Juu niin on sanon 22 aviovuoden edest.
        Se kipinä ei ole siel teidän välis, vaan siel omis korvie välis.
        Mene rohkeest, elä ja nauti. Ole vaik uskoton. Pidä ihtes tyytyväines. Suu napas sii lähioo.
        Onnellisuus tarttuu. Se näkkyy.
        Nyt puolisos näkkee sus valosuus.

Älä millää alota aamuva ruikuttii.
        Se pahan irti päästöö ja lähtöö ala aurinkon.

• elämä yhdessä

Samoin täällä, yhteistä polkua takana yli 35 vuotta, lapset maailmalla omineen, Nythän meillä onkin aikaa,pilke silmäkulmassa nauretaan omilla taajuuksillamme, luottamus on vahvimmillaan, ja lapsipereen pienet huolet on poissa.. Yhdessä jaetaan ilot ja surut, ja jos jommastakummasta tuntuu tylsälle, pieni keskinäinen flirtti piristää aina. Meillä myös osataan sanoa se "hei mää oon täällä" vinkaten, jos tuntuu, ettei toinen huomaa. Pienellä huumorilla saa paljon aikaan, eikä tarvitse pelätä, että itsensä nolaa, vaikka mitä tekisi. Onnellinen ja rakastunut olen päivittäin, vaikkakin tulee niitäkin hetkiä, jolloin voisi toisen "kuristaa" =D ..ne kuuluvat arkeen, ja niille kun oppii nauramaan, on voiton puolella. Päiväkään en vaitaisi pois. Jos menet nurkkaan ja jäät sinne voivottelemaan, saat siellä olla maailman tappiin asti. Mutta jos yrität, voi olla että se toinenkin siitä herää. Jollei, on todennäköisesti jo liekki sammunut.

• Kyllästynyt nainen
        elämä yhdessä kirjoitti:

Samoin täällä, yhteistä polkua takana yli 35 vuotta, lapset maailmalla omineen, Nythän meillä onkin aikaa,pilke silmäkulmassa nauretaan omilla taajuuksillamme, luottamus on vahvimmillaan, ja lapsipereen pienet huolet on poissa.. Yhdessä jaetaan ilot ja surut, ja jos jommastakummasta tuntuu tylsälle, pieni keskinäinen flirtti piristää aina. Meillä myös osataan sanoa se "hei mää oon täällä" vinkaten, jos tuntuu, ettei toinen huomaa. Pienellä huumorilla saa paljon aikaan, eikä tarvitse pelätä, että itsensä nolaa, vaikka mitä tekisi. Onnellinen ja rakastunut olen päivittäin, vaikkakin tulee niitäkin hetkiä, jolloin voisi toisen "kuristaa" =D ..ne kuuluvat arkeen, ja niille kun oppii nauramaan, on voiton puolella. Päiväkään en vaitaisi pois. Jos menet nurkkaan ja jäät sinne voivottelemaan, saat siellä olla maailman tappiin asti. Mutta jos yrität, voi olla että se toinenkin siitä herää. Jollei, on todennäköisesti jo liekki sammunut.

"Pienellä huumorilla saa paljon aikaan, eikä tarvitse pelätä, että itsensä nolaa, vaikka mitä tekisi."

Niin, tänä SEKSISTISENÄ aikana, jolloin tasavallan presidentin linnanjuhlien naisten puvutkin arvotetaan PELKÄN SEKSIKKYYDEN perusteella, ei osata nähdä parisuhteessa muuta arvoa kuin arvo VAKITUISENA SEKSISUHTEENA.

• Kyllästynyt nainen

"Välillä on mennyt huonommin, mutta jostakin se kipinä aina vain löytyy. En osaa selittää sitä, keskinäistä kemiaa ja rakkautta..."

Kysymys on varmaankin RAKKAUDESTA,kuten minulla ja miehellänikin. On kovin yksioikoista kuvitella, että pariskuntien keskinäinen rakkaus koostuu pelkistä makuuhuonepuuhista.

Niin, tänä SEKSISTISENÄ aikana, jolloin tasavallan presidentin linnanjuhlien naisten puvutkin arvotetaan PELKÄN SEKSIKKYYDEN perusteella, ei osata nähdä parisuhteessa muuta arvoa kuin arvo VAKITUISENA SEKSISUHTEENA.

2 viimeistä vuotta keskenämme naimisissa EIKÄ PARISUHTEEMME OLE IKINÄ PERUSTUNUT PELKÄLLEItse asiassa suhteemme on ainakin tähän asti ollut niin hyvä, että vaikeudet ovat "hitsanneet" meidät yhteen

• fdfdfd

"Pienellä huumorilla saa paljon aikaan, eikä tarvitse pelätä, että itsensä nolaa, vaikka mitä tekisi."

monesko sama viesti? jätä se viinan ryyppäämien vähemmälle niin saat enemmän aikaan.

• enviitsilukea

Voi kun lakkaisit huutamasta ja ärjymästä.

• Kuka tässä nyt provosoi?

"Välillä on mennyt huonommin, mutta jostakin se kipinä aina vain löytyy. En osaa selittää sitä, keskinäistä kemiaa ja rakkautta..."

Kysymys on varmaankin RAKKAUDESTA,kuten minulla ja miehellänikin. On kovin yksioikoista kuvitella, että pariskuntien keskinäinen rakkaus koostuu pelkistä makuuhuonepuuhista.

2 viimeistä vuotta keskenämme naimisissa EIKÄ PARISUHTEEMME OLE IKINÄ PERUSTUNUT PELKÄLLEItse asiassa suhteemme on ainakin tähän asti ollut niin hyvä, että vaikeudet ovat "hitsanneet" meidät yhteen

Lopeta jo saatana tuon saman toitottaminen! Tosiasia taitaa olla et vedät jotain ihme kulissia ja toitottelet että uskoisit itsekin siihen!

• eläkeikä

Sehän on tavattoman tavallista ja luonnollistakin, että avio-/avoliitto kestettyään vuosikymmeniä väljähtyy...se näkyy ja tuntuu myöskin (valitettavasti) makuuhuoneessa.
      Ikäkin asettaa omat "rajoitukset". Yli 60-vuotiaat ovat jo lapsensa siittäneet ja synnyttäneet. Kysykää vaikka Saulilta ja Jenniltä. ;)))

• hävytön

Äläpäs vihjaile Jennistä tuommoista. Kyllä varmasti pystyy vielä vastaanottamaan !!

• uusi 7-kymppinen

Lasten siittäminen? Tarkoitat naisia. Entäs miehet? Esimerkiksi Chaplin, Lipponen jne?

En tiedä siittiöitteni laatua enkä ikänikään puolesta ottaisi vastuuta lapsen kasvatuksesta eikä vaimoni ole enää hedelmällisessä iässä mutta muutama sessio viikossa pitää vanhan ukon hyväntuulisena.

• uudelleen rakastunut

Kyllä minä ainakin olen rakastunut pitkässä liitossa mieheeni monta kertaa uudestaan vähän latteiden kausien jälkeen. Seksiä on ollut säännöllisesti koko ajan eikä ole koskaan pahalta tuntunut, mutta ajoittain olemme olleet kumpikin yhtä innostuneita seksistä kuin alkujaankin. Silti voisin kuvitella eläväni tarvittaessa myös seksittömässä liitossa, jos keskinäinen rakkaus ja kunnioitus pysyisivät.

• Kyllästynyt nainen

"Kyllä minä ainakin olen rakastunut pitkässä liitossa mieheeni monta kertaa uudestaan vähän latteiden kausien jälkeen."

Aamen. Karrikoiden voisi sanoa, että vasta yli 10 vuotta yhdessä ollut pariskunta todella tuntee toisensa.Esimerkiksi me olemme olleet yhdessä 14 vuotta, mutta
        avioiduimme vasta 2 vuotta sitten. Vaikeudet
        ovat "hitsanneet" meidät yhteen, joten pelkoa erosta ei näy.

Tänä "SEKSISTISENÄ" AIKANA huudetaan aina vain rakastumisen huuman ja lihallisen hekuman perään. Niinkuin "seksi" olisi AINOA tärkeä asia parisuhteessa.Mihin unphtuivat
        - syvä keskinäinen ystävyys,
        -samanlainen huumorintaju,
        -samanlaiset mieltymykset,
        -arkihellyys suukkoineen ja halauksineen ja
        -100% keskinäinen rehellisyys ja luottamus.

• ---

Me ollaan oltu 13v ukonkaa, mä 29, ukko 42. Alan oleen ihan kypsä, mut viä on oltava yhessä ennen ku lähen. Aion pitää nii hauskaa ens vkl, nussia yhen miehenkaa ja ryypätä. Jännitystä elämään. Monet varatut ukot ja akat pettää, vaikka Raimo sanoo ei minun Marjatta petä tai toisinpäin :D Pitkä suhde ajaa pettämiseen monella, valitettavasti alkoholi on vika niitti, kun se tapahtuu :D

• hengessä mukana

En usko että sinä seksiä harrastat vittumaisuuttas. Teet sitä ihan ihmisen luonnollisten halujen tyydyyttämisen tarpeen mukaan.
        Et sinä siinä ketään petä.
        Loukata voit, jos loukkaat (kannattaako).

Muista ystävä hyvä. Alkoholi on ihan jees, mutta kohtuudella. Toivon sinulle mukavaa viikonloppua ja onnellista rikasta elämää puolisosi kanssa.
        Toivon että saat uusista kokemuksistasi uutta puhtia ;)

• ---
        hengessä mukana kirjoitti:

En usko että sinä seksiä harrastat vittumaisuuttas. Teet sitä ihan ihmisen luonnollisten halujen tyydyyttämisen tarpeen mukaan.
        Et sinä siinä ketään petä.
        Loukata voit, jos loukkaat (kannattaako).

Muista ystävä hyvä. Alkoholi on ihan jees, mutta kohtuudella. Toivon sinulle mukavaa viikonloppua ja onnellista rikasta elämää puolisosi kanssa.
        Toivon että saat uusista kokemuksistasi uutta puhtia ;)

On kiva tulla sit sunnuntaina hymy korvissa kotio :D Kohtuudella kohtuudella holii tietenkin. Jos seksi ja intohimo on 0 kotona, niin sillon sitä valitettavasti haetaan muualta.

• Kyllästynyt nainen
        --- kirjoitti:

On kiva tulla sit sunnuntaina hymy korvissa kotio :D Kohtuudella kohtuudella holii tietenkin. Jos seksi ja intohimo on 0 kotona, niin sillon sitä valitettavasti haetaan muualta.

"Jos seksi ja intohimo on 0 kotona, niin sillon sitä valitettavasti haetaan muualta. "

Onko sinulla KOSKAAN, IKINÄ tullut mieleen, että on olemassa pariskuntia, joille seksi ei ole se parisuhteen ykkösasia. Tällaisille pariskunnille ykkösasioita voivat olla

-ns. "sielunkumppanuus" ja siihen liittyvä syvä ystävyys,
        - 100 % keskinäinen rehellisyys ja luottamus,
        - arkihellyys posken kutittamisineen ja suukkoineen.

Esimerkiksi me olemme olleet yhdessä 14 vuotta, mutta

• 20+7

Niin se taitaa hyvin usein mennä, jos ei suhde ole tyhjää muodon vuoksi olemista, niin sitten se on riitaa ja tappelua, jos se ei jo ole päätynyt särkyneisiin sydämiin. Jos ei tyydy vastaukseen "elämä on" vaan lähtee selvittämään asian oikein kunnolla, niin todelliset syyt löytyvät aivan varmasti. Googlatkaa sellainen kuin "Särkyneiden sydänten aktiivikirja", sen avulla minä aloin ymmärtämään rakkaus- ja parisuhdeasioita sekä myös itseäni paljon syvemmin. Kannattaa tutustua.

• Kyllästynyt nainen

Ilman muiden ihmisten kirjoittamia kirjojakin voi nähdä

oman puolisonsa arvon, kun "lunta alkaa tulla tupaan".

Suhteen vahvistuminen suurten vaikeuksien kautta tietenkin

edellyttää, että se on alunperinkin ollut terveellä pohjalla.

Esimerkiksi me olemme olleet yhdessä 14 vuotta, mutta

• tällä pärjää pitkäll

e

pitkän avioliiton salisuus ON: =

suuri kärsivällisyyspussi,
      anteeksi anto,
      ymmärtää ihmsen heikko luonne,
      pääasia ON ymmärtää että oma puoliso ja oma perhe ON TÄRKEINTÄ maailmassa,

• LOVE>3

Vie puolisos ,johonkin eläkeläis bileisiin!! Tulee "tuntua" tulevaisuudesta:D

• Suoraan sanottuna ei kadehti yhtään pitkäaikaisia suhteita. Mutta onnexaan olla sinkku, ehkä naiset vaistookin sen?

• Kyllästynyt nainen

"Siis siinä mielessä että on seurusteltu ja oltu naimisissa jo iät ja ajat. Tuntuu että kaikki menee ihan ok, seksiäkin on, mutta se "kipinä" puuttuu."

Olen niin kyllästynyt näihin provoihin! Meidän

PARISKUNTAMME EI OLE OLLUT NAIMISISSA IÄT JA AJAT.

Menimme naimisiin 2 vuotta sitten, mutta yhdessä olemme

olleet jo 14 vuotta. Vaikeudet ovat "hitsanneet" meidät yhteen,

joten pelkoa erosta ei näy.

• No, hei!!!

30 vuotta yhteiseloa ja miestä ei kiinnosta mikään, ei yksinkertaisesti mikään. No, ehkä kaljan kittaaminen. Itse alle viiskymppinen ja vientiä olis baarissa ja työpaikallakin mut ei uskalla lähtee kokeilemaan. Miestä ei kiinnosta sänkyhommat enää ollenkaa. Itse olen hyvännäköinen ikäisekseni ja muille kyllä kelpaisin. Et mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä kun itselle seksi kyllä maistuisi?

• Ei elintärkeää

Yksin olen ollut 14 vuotta ilman seksiä , siis petipuuhia . Hengissä ollaan enkä ole ajatellut ryhtyä ainakaan vielä suhteisiin . Nykyihmiset on seksihulluja , näin sivustakatsellen se näyttää vastenmieliseltä . Kyllä ilmankin tulee toimeen , kaikkea ei voi elämässä saada kuitenkaan. Tärkeintä antaa painoa sille mitä on . Olen kyllä ihan terve normaali nainen .

• kaljaton m44

Sinun kannattaa puhua avoimesti miehellesi. Kysy miksei seksi kiinnosta ja jos asiaan ei tule muutosta niin sano että sinun täytyy hakea sitä sitten muualta.
        Kerro että sulle on tärkeempää seksi kuin kalja.

• mies+-50
        Ei elintärkeää kirjoitti:

Yksin olen ollut 14 vuotta ilman seksiä , siis petipuuhia . Hengissä ollaan enkä ole ajatellut ryhtyä ainakaan vielä suhteisiin . Nykyihmiset on seksihulluja , näin sivustakatsellen se näyttää vastenmieliseltä . Kyllä ilmankin tulee toimeen , kaikkea ei voi elämässä saada kuitenkaan. Tärkeintä antaa painoa sille mitä on . Olen kyllä ihan terve normaali nainen .

Teitä tuntuu olevan enenevissä määrin. Onneksi löysin vihdoin toisenlaisen...

• 40-vuotta kimpassa

Wow,meillä on vielä"kipinä",oisko tää sitten sitä aitoa rakkautta??

• Kyllästynyt nainen

"40-vuotta kimpassa.oisko tää sitten sitä aitoa rakkautta??"

Kyllä se varmaan on. Valitettavasti LIITON PITUUS ei aina ole RAKKAUDEN MITTA. Voi myös olla, että se "kaikkein rakkain" viedään rinnalta maan poveen, vaikka se 40 tai 50 vuotta ei olisi lähelläkään täyttyä! Surullista, mutta totta!

http://areena.yle.fi/tv/1832776

• aegilius funereus

Arvoisa MiesKyllästynyt! Parisuhde on erittäin paljon muutakin kuin seksiä. Silloin kun rakkautta riittää, tulee kaikki muu kuin itsestään. Kirjoitan tässä 28 vuoden seurustelun ja 25 vuoden avioliiton kokemuksella. Vaimoni on edelleenkin minun silmissäni se sama nätti tyttö, johon rakastuin silloin joskus. Liitossa on aina rauhallisempia kausia ja sitten taas kiihkeitä kausia. Kuka hemmetti jaksaisi aina olla ns. "valmiina"? Ajatteleppa, olis se hirviän rankkaa.
      Tsemppiä sinulle ja miehellesi!!

• fffffffffffffffii

pitkän avioliiton salaisuus on se ettei eroa. tahtokysymys.

Mitä eläminen toisen ihmisen kanssa vaatii itseltäsi?

• Karju69

Näistä viesteistä kun poimii muutaman asiallisen niin kyllä se ydin on siinä.
      Valitettavasti pettäminen ei auta parisuhdetta, joissakin tapauksissa siitä saattaa löytyä uusi alku suhteelle kun sitten käydään pettämistä läpi keskustellen kun kumpikaan ei haluaisi lopettaa suhdetta eikä ole oikein järkeä jatkaakaan mutta joutuu käymään asian oikeasti läpi kumppanin kanssa.

Menkää ja tehkää yhdessä kävelylenkki, kylpylät läpi, keskustelkaa mikä toisessa ärsyttää, vuorotelkaa sängyssä vaikka kumpi on "master" ja toisen on annettava tai tehtävä mitä toinen haluaa. Tuo toimii hetken, sillä kun tunteet on mukana, ei sitä toista halua satuttaa, mutta silloinhan olette löytäneet jo jotakin.

Jokaisessa suhteessa on näitä samankaltaisia ongelmia.

Minun vaimoni ottaa sen suuhunsa joka päivä sillä hetkellä kun haluan ja tekee minut sillä tyytyväiseksi, minä osallistun kaikkeen mihin hän haluaa ja palvelen muutoinkin kotona silti pidän äijämäisyyteni. Jos joskus en halua suihin-ottoa niin olen silti mukana missä vain. Luonnollisesti hänkin saa seksiä halutessaan miten ja missä vain. Sitten tulee mukaan oma-aika.

• Otampa minäkin

keskusteluu osaa.

Rakkaus aviopuolisoon ja toisen huomioonottamien,vaikeista asioista asiallinen keskustelu ei siinä sen kummempaa selitystä tarvitse .

• abdul26

Voin tulla antaa sulle kyytiä mustalla 26cm lekalla.... Samalla menee mieskin!

• Redbulllll

Herää jo...se on unta...

• muistitko

varmasti ottaa aamulla lääkärin määräämät lääkkeesi.

• Pari

Onko siinä pitkässä parisuhteessa mitään erikoista? kohdallani ainakin ollut; turha nipotus pois. Neljäs vuosikymmen menossa. Montako vielä edessä on terveys kysymys. Yksi voi tulla sitten lähtö nopeastikkin.

• Iloa elämään

Ilman Jeesusta elämä on tyhjää, vaikka kaiken saisi. Elämän sisältö tulee uskosta. Itse olen sitoutunut ikuiseen liittoon ja parhaan mahdollisen onnen saa.

Miten ihmeessä ihmiset voisi löytää onnen pettämisestä. Sitten se elämä vasta tyhjää onkin....

vaan ilman Jeesusta mun elämäni olisi myskyä ei tyyntä milloinkaan...
      Ilot tulee arjessa pienistä asioista.
      huomaan, että ihmiset etsivät aivan vääristä lähteistä ravintoloista, joogasta...vain Jeesus antaa todellisen ilon ja kaikki tulee hänen mukana.

• 40- vuotta yhteisest

Oletko varma, että mies on kyllästynyt?

Ihminen ja suhde elää aina omaa aikakauttaan, se pitkäkin. Se suhteessa on tärkeintä, että kukaan ei syttele toistaan, vaan voisi kertoa kumpikin siitä, mikä itselle tuntuu hyvältä. Mitä toivoo.
      Se ei syyllistä. Vaikka sellainen arjen esimerkki, että miehen sukat olohuoneen lattialla, niin vaimon rakkaudellinen toive, "kuulepa ukkorakas, minua auttaa hirveästi se, että kun sinulla on aikaa, niin nuo sukat voisi löytyä likapyykkikorista".
      No, ukolle "ahaa!" elämys. Minä autan puolisoani ja vien sukkani. ts. se syyllistäminen on pois.
      Rakkauskirjeet avioliitossa, ja taas ei syyllistäen, vaan ne toiveet, arkisetkin.

Miehet voi valmistaa tulevaa hetkeä jo vaikka päivää ennen. Vaimolle aikaa, jopa niin, että se tiski on tehty, ja jotain muuta, ettei toisen mieltä paina kodin tekemättömät työt.
      Sekä vaimo voi kuunnella, onko miehellä omat paineet töissään ja siten voi ajatella niitä sovitusti yhteisiä hetkiä, koska varataan aikaa yhteiselle hetkelle.
      Mies voi varata jatkuvasti kalenteristä päivän kotiin, että voi sanoa työhönsä, että on varattu tuolloin ja tuolloin.
      Näin kaikki rakentuu pienistä palasista. Kukkasia kotiin, aamuhalaukset, kertoa rakkaudesa, eli tämän rakkauden puutarhan hoito, se on jatkuvaa toimintaa.

Myös se rakkaus ei häviä, vaikka joskus tulee aika, ettei sitä yhtä asiaa voidan enää hoitaakaan. Voi tulla sairaus, leikkaus, jne. Mutta, elämä jatkuu.

Myös se rakkaus on jatkuvaa, silloinkin. Pääasia, ettei panna liikaa paineita johonkin yhteen asiaan, vaan katsellaan asoita kokonaisuuksina. Mihin pystytään siihen otetaan sitä aikaa ja hellyyttä.

Eiköhän se näin etene. Päämäärätietoista elämää rakkauden suhteenkin. Hitaasti ja varmasti.

Näin sinulle kertoo mies, 40 vuoden suhteesta, jossa on puolisona hienosti elämää rakentava vaimo, jolle saan tuoda kukkasia ja rakkauttani.

• villi mirri

ei seksi saa olla suhteen perusta, mutta se voi olla osa sitä ja parhaimmissa tapauksissa se sitoo toiseen ja saa rakastumaan lisää. se nitoo toisiaan yhteen ja kasvattaa luottamusta ja itsevarmuutta.

en menisi itse ainakaan avioliittoon vaan sen takia että jonkun miehen kanssa menee hyvin ja tykätään toisistammu jos en haluu häntä missään muodossa likaisissa fantasioissa.

seksi ei oo tärkein mutta se voi tehdä suhteesta hyvinkin kiintoisaa ja tiivistä. :)

• 69 / 65

Seksi on oleellinen osa parisuhteen perustaa mutta pelkästään sen varaan ei voi suhdetta rakentaa.

Poissaolon tai sairauden aiheuttama häiriö ei aiheuta mitään kielteisiä mietteitä mutta ilman havaittavaa syytä tapahtuvaan, lyhyehköönkin häiriöön reagoin tunteenomaisesti.
        Vaimoni on ilmeisen "paksunahkaisempi".

Onneksi tuota esiintyy harvoin ja silloinkin on kyse jomman kumman huomaamattomuudesta kumppanin poikkeavan olotilan suhteen.

• auttakaa itseänne

Olen seurannut kaupoissa useimmiten vähän vanhempia pariskuntia työntämässä ostoskärryään hyllyjen välissä .Siellä vaimo kouluttaa kuin koiraa miestään kun mies yrittää auttaa tavaroiden laitossa " Ei niitä noin laiteta" kuuluu ärjäisy joka ei anna epäilystä kuka määrää. Mies katsoo kuin apua pyytäen ympärilleen , mutta on kai liian alistettu että uskaltaisi sanoa vastaan .

• 69 / 65

En ole havainnut tuollaista vaan huomioni on kiinnittynyt ukkoihin jotka istua töröttävät autoissa parkkipaikoilla tai marketin aulan penkillä.

Meillä tuo ei olisi, lauantaisia kauppareisuja lukuun ottamatta, mahdollistakaan.
        Minä ostan arkisin sapuskat ja vaimo hakee omat leipänsä ja hedelmänsä.

• auta itseäsi

"Olen seurannut kaupoissa useimmiten vähän vanhempia pariskuntia työntämässä ostoskärryään hyllyjen välissä"

Ihan tutkielmaako aiheesta olet tekemässä vai tuottaako toisten ihmisten vakoilu vain jotain äärimmäistä mielihyvää sinulle? Suomalaisten elämä on niin tylsää, että pitää turvautua toisten elämiin.

• Avioliitossa28v

Eikös tuo nyt ole ihan päivän selvä homma eli jatkatte suhteessa ja avioliitossa.
      Ei se elämä ole täynnä kipinää vaan pitkässä juoksussa on enemmän niitä päiviä, jolloinka on ihan hyvä olla vaikkakin ilman sitä kipinää ja tässä kohtaa juurikin sitten paljastuu se ihmisen korvien välissä oleva ajatusmaailma eli lähdetään etsimään jotain uutta ja pitää kysyä miksi, koska siitä uudestakin sitten se kipinä loppuu ja pitääkö sitten taas etsiä uutta.

Pitäisi olla tyytyväinen suhteeseensa jos se on kohdillaan vaikkakin sitä kuuluisaa kipinää haluaisikin siihen lisää, eikö oikeasti ihmislle riitä se turvallinen tuli?!

Mä olen ollut avioliitossa 28 vuotta, suhde toimii vaikka sitä seksiä ei ole yhtä paljon kuin nuorempana niin ei sitä edes tarvi olla yhtä paljon eikä sitä kipinääkään ole varmaan yhtä paljon kuin nuorempana ja miksi ihmeesä pitäis olla joka päivä kipinää tai edes kerran viikossa.

Parisuhteessa kun on myös erittäin tärkeää, että ollaan erittäin hyviä ystäviä ja puhalletaan yhteen hiileen huomioiden ne eriävät mielipiteet ja muistetaan, että ei elämä ole pelkää kipinää ja seksiä, itseasiassa seksi ei edes ole tärkein parisuhteen komponennti ja jos se sitä jollakulle on niin onpa hyvin ohkaisella perustalla koko suhde sitten jos muuta ei löydy siihen tueksi.

Minä luen oman avioliittoni ihan mukavan pitkäksi eli kestänyt 28 vuotta ja hyvin pyyhkii. Parisuhde ja aviolitto etc. vaatii myös työtä mikä pohjautuu rakkauteen ja rakkaudessahan ei kyse ole pelkästään kipinästä ja pelkän kipinän puutteen tai vähäisyyden takia ei suhdetta kannata lähteä purkamaan tai romuttamaan koska se on järjen köyhyyttä.

Toivon kaikille hyvää ja antoisaa parisuhdetta ja muistakaa kokonaisuus eikä pelkkä kipinä ole kuin osa, asiat muuttuu ajan saatossa ja hyvä suhde kestää vähemmälläkin kipinällä :D

• urts

Pitkän avioliiton salaisuus on se salaisuus.

• 38 yhteistä vuotta

Pitkän liiton salaisuus on se rauhallinen sitkeä ukko-kulta, joka ei hermostu turhista! Olet ihana

• Oyutta

On pitkiä liittoja, edelleen. Tällöin toinen osapuolista matkahommissa eli eivät ole kaiket illat keskenään naamat vastakkain. Viikonloput tietysti yhdessä. Mies esim. rahtihommissa. Suhde ei väljähdy ja naamat ei ala tympimään.

• Olkaa tyytyväisiä kun teillä on mies. Kaikille niitä ei riitä. Tanssipaikoillakin on viisi naista yhtä miestä kohden. Harrastakaa yhdessä, kiitelkää toisianne, etsikää hyviä puolia, käykää tanssimassa, matkoilla, lenkillä, uimassa ja vaikka missä. Seksi ei ole tärkeintä. hyvä lisä kuitenkin. ikä saattaa vähentää halukkuutta - joskus myös lisätä ja vapauttaa estoista. Katso rakastasi ylöspäin. Jos sanot yhden moittivan sanan saat hyvittää sitä tuhannella kiitoksella eikä se silti unohdu. Ole kärsivällinen, olkaa huonolla tuulella eri päivinä niin ei räjähdä. Jos tulee koflikti - mene ulos ja mieti - olikohan tuo niin vakavaa.
      kunnioittakaa, rakastakaa, olkaa rehellisiä toisillenne. Parisuhdetta täytyy hoitaa - se ei ole itsestään selvyys.

• 26 vuotta liitossa

Avioliitossa.Mitäse tarkoittaa.Pappi kysyy Tahdotko ottaa jne...se onkin tahdon alainen asia ja sitoutumista.Niin myötä ja vastoinkäymisissä(väärin ymmärrettyjä myötäkäymisiä)Sitoutunut ihminen ei pura avioliittoa jos on tylsää taikka ei selvitetä puolisonsa kanssa ongelmia eli ne yritetään ratkaista kyl itsesä kans pitäs ekaks olla myös sinut.Pitkän liiton salaisuus ei ole mystiikkaa,vaan tehdään töitä parisuhteen eteen.Ammattiapua voi myös käyttää jos asiat on pahasti solmussa.Kotonta opittu malli vaikuttaa parisuhteeseen myös.

• vaimoni viettelee

Meillä meinasi liitto väljähtyä 30 vuoden yhteiselon jälkeen. Sitten hoksasin eBay.sta että sieltä löytyy kivoja asuja vaimolleni joita sitten silloin tällöin ostelen vaimolleni. (olen hivenen ujo enkä kehtaa suoraan kaupasta ostella) Samaten tykkään stay-up:sta . Sieen kun olemme esim mökillä yhdessä saunassa niin vaivihkaa laitan näitä eBay:sta ostamiani seksikkäitä alusvaatteita valmiiksi pukuhuoneen pöydälle ja taktisesti lähden muka kiireesti ennen vaimoa tupaan kattamaan pöytää (esim juustoja ja jokin viinipullo) ja laittamaan tunnelmalliset kynttilät palamaan. Sitten vaimo pukee nämä asut päällensä ja joskus laittaa vielä seksikkäät korkokengät (kuin 30 vuotta aikaisemmin) ja sitten normaalin kylpytakin kaikkein päälle. Sitten illam mittaan tuo kylpytakki "putoaa päältä" ja jne...
      Ja kesäisin käymme joskus vanhanajan tanssipaikoissa ja joskus poikkeamme mennessä jo johonkin metsätielle kuten 30 v aikaisemmin...

• vaihtelua hei nyt!

Ihmistä ei ole luotu pitkään liittoon, vaan ainoastaan lisääntymään mahdollisimman monen hyvägeenisen yksilön kanssa. Ihmisiin kyllästyy ihan samalla tavalla kuin esim. leluihin tai kulutuselektroniikkaan, joten vaihtelun vuoksi myös ihmisiä tulee vaihtaa säännöllisin väliajoin. Se nyt vain on karu luonnontotuus, että pitkät avioliitot ovat luonnonvastaisia ja kielii jonkinnäköisestä yksinäisyyden pelosta.

• ergetq

Ei mitään keskustelua että miten piristetään seksielämää, yllätät vaan miehesi seksillä ja sinulla on seksikkäät uudet alusvaatteet päällä. Spontaanimpaa niin.

• Janitan maailma

Itse vietin noin 15 vuoden seksuaalisen tyhjiön avioliitossani, mutta viime keväänä tapahtui jotain uskomatonta kun mieheni salli omasta halustaan minulle vapauden nauttia erotiikasta vapaasti.

Ei sovi kaikille, mutta meillä toimii.
        Olen kirjoittanut asiasta paljon blogissani.

www.janitanmaailma.blogspot.fi

• isoisä

en uskalle kertoa pitkän liiton,yhteistä taivalta se ei saata toiselle olla hyvä.taivalta jo 1974 alkaen,ja nyt lähdetään ostamaan lankoja sukkiin.pitää olla kärsivällinen niinkuin pappikin sen sanoi vihkivalassa.harrastukset yhteisiä saattaa olla salaisuus.lapsenlapsen kasvatuskin on hyvä asia ja kasvattaa myös parisuhdetta

• trai trai trallaa

Pitkän liiton salaisuus on sietäminen monessa asiassa,ja sormien läpi katsominen ,vaikka savua tulisi korvista niin asiat käännettävä haalemille vesille.Osittain myös itsensä näkymättömäksi tekeminen eli on väistävä osapuoli mutta säilyttää jonkin tason,tunteiden jäädytys,mutina,blaa,blaa olo,joskus myös evvk.ei voisi vähemmän kiinnostaa voi auttaa.kaikista tärkein on arjen sieto kyky ,myös erikoi tilanteissa jos pystyy,

• jalka kaasulla

Tätähän se juuri on, näillä eväillä pääsee kyllä pitkälle. Itsellä yli 30 vuotta takana, mutta valitettavasti sietokyky nyt loppu. Pitkä liitto oli, mutta päättyy sekin viimein. Itseään pitää myös osata arvostaa niin paljon, ettei toisen jalkamattona loputtomiin ole.

• 69 / 65

Olen täysin päinvastaista mieltä!

Minusta on erittäin tärkeää, että kumpikin voi olla aidosti oma itsensä ja ilmaista tunteensa spontaanisti.
        Edellyttää vastavuoroisuutta!

Purkaukseen on aina joku syy. Olkoon se kumppanin toiminnassa tai jossakin ulkopuolisessa vaikuttimessa niin huvikseen ei kukaan rähjää.

• joopa joo
        69 / 65 kirjoitti:

Olen täysin päinvastaista mieltä!

Minusta on erittäin tärkeää, että kumpikin voi olla aidosti oma itsensä ja ilmaista tunteensa spontaanisti.
        Edellyttää vastavuoroisuutta!

Purkaukseen on aina joku syy. Olkoon se kumppanin toiminnassa tai jossakin ulkopuolisessa vaikuttimessa niin huvikseen ei kukaan rähjää.

Niinpä...edellyttää vastavuoroisuutta. Mutta, entäpä jos sitä ei ole? Eikä meillä rähjätä, vaan nakellaan niskoja ja murjotetaan, siis mies.

Naurettavin syy moiseen käytökseen on ollut, kun ei päässyt uimaan ennen ruokailua ja päätti sitten näin pilata viikon loman etelässä. Siis mies. Ja näitähän riittää.

• Lähetä sille rakkaallesi vaikka tekstiviesti ja kiitä mukavasta viikonlopusta tai jostain erityisen kivasta (tai tavallisesta), mitä tapahtui.
      Elämään saa myös vaihtelua pikkujutuilla, uusilla kauniilla, vähän seksikkäillä alusvaatteilla tms, tai jos ne ei tunnu omilta jutuilta, niin laita jotain muuta kuin ne iänikuiset verkkarit illalla jalkaan, ihan muuten vaan...

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4393
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3015
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2918
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2703
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2651
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2605
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2279
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2035
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    10. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      2
      1683
    Aihe