Taigan CP

01930

Tuo Taiga-tytön esittäjä on oikeasti CP-vammainen?

Vammaiset ihmiset ovat varsin usein fyysisestikin erilaisia, googlatkaa vaikka. Esimerkiksi pienet silmät ja silmien laajempi väli. Nuo olin huomaavani Taigalla.

Ei se vaan näytä täysin normaalilta?

Tyttö-rukka.

39

3036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heidei

      jotain ns.normaalistapoikkeavaa olin itsekkin huomaavinani siinä

    • lue, et luule

      Otapa hieman selvää asioista. Sotket kaksi ihan eri asiaa yhteen, cp-vamma ei ole sama kuin Down-syndrooma, johon sen selvästi sekoitat.

      Muutenkaan minusta näihin saippuasarjoihin ei kannattaisi ympätä liikaa sairauksia, jotka ovat monille todellisia.

      • 7+5

        no eipä kaikki cp-vammaisetkaan näytä täysin "normaaleilta" kasvonpiirteiltään?


      • hellou Cp--VAMMAINEN

        oon samaa mieltä


      • nimetön84

        Cp vamma ei ole sairaus vitun tyhmä


    • kkoip

      CP on tauti

      • |||

        cp on vamma. "CP-vamma (engl. cerebral palsy)[1] on syntymässä tai varhaislapsuudessa saatu pysyvä aivovaurio, joka vaikeuttaa vartalon liikkeiden hallintaa ja lihaskoordinaatiota. " Wikipedia.

        Downin-syndrooma on kromosomihäiriö.


      • gdhfj
        ||| kirjoitti:

        cp on vamma. "CP-vamma (engl. cerebral palsy)[1] on syntymässä tai varhaislapsuudessa saatu pysyvä aivovaurio, joka vaikeuttaa vartalon liikkeiden hallintaa ja lihaskoordinaatiota. " Wikipedia.

        Downin-syndrooma on kromosomihäiriö.

        CP-vammaan voi liittyä muutakin kuin liikkumisen vaikeutta, mutta se riippuu siitä miten laaja aivovaurio on. CP-vammaisilla voi esiintyä mm. älyllisen toiminnan puutetta.

        http://www.cp-liitto.fi/vammaryhmat/cp-vamma
        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/64414-cp-vammainen-helja-suomi-tyly-paikka


      • |||

    • Liikuntakoppi

      Ite minulla cp, tämä on liikuntavamma. Tuo Taiga viittaa Downin syndroomaan. Cp-vammaisilla voi olla oheissairauksia ja itse vamma voi olla lievä, taikka sellanen, ettet puhu, tms. Ja CP ei etene, mutta ei myöskään parane. :)

      • ,..,

        Pyh, ei mitenkään viittaa Downin syndroomaan.
        Jos joku on niin pöllö, ettei erota Downia ja CP:tä, ei kuulu kumpaankaan ryhmään.


    • Liikuntavamma

      Siis kasvonmuodot viittaa

    • qwertymiehen veli

      Sen kasvot nyt vaan on semmoset! Eikä se ees oo varmaa onko sillä mitään.

    • .......

      Jossain oli juttua, että se lapsi olisi oikeasti CP-vammainen..

      • .. ..

        Höpö höpö.


      • mmmmmmmmmmm

        Lähde, kiitos.


    • pin

      cp- vamma näkyy ajallaan kehityksessä, En kyllä tajua miksi kouristeli, kun en itse ole. Olen cp-vammainen

    • Mongoloidi

      Mongoloidilta näyttää lapsi.

      • ----

        Sillä nyt ei ole pätkän vertaa yhteyttä cp-vammaan. Sinäkin näet, mitä haluat.


    • muikkeli

      Voehan vitsin vitsi mitä vääntöö tääl käydään =D =D

    • Taigafani

      Musta Taigan näyttelijän naamassa ei ole mitään erikoista.Mitä erkoista te muka siinä huomaatte?!!

      • häh

        No en mäkään mitään.


    • Taigafani

      Mä katoin semmosen videon, missä näytettiin Taiga joissaki tulevissa jaksoissa.En yhtään tiedä missä jaksoissa.

    • jhgfjhgfjfg

      vähemmästäkin alkaa kouristelemaan kun joutuu tollasten sekopäisten porukkaan.

      • Jhgfjhgfjfg2

        :D True story bro.


    • England

      Taiga is in the best!I love Taiga(:

      • Anonyymi

        Taiga on paraaas!
        Taiga on rrrautaa!!
        Taigan pitää jatkaa salkkareissa!!!


    • sinnainen

      Taigaa näyttelevä vauva on sievä.

      Mut aika sekopäiseen porukkaan se kyl on joutunut, se on totta ;)

      • Anonyymi

        Salkkareissa vaan näytellään perhettä ja naapurustoa, mutta tosielämässä moni lapsi on joutunut aivan oikeasti vääränlaiseen ympäristöön.


    • Pyh

      Sil on alienin silmät.

    • CP-vammainen

      se piirre on kehitysvammassa ei CP-vammassa

      • "Alienin" silmät

        Ei itse kehitysvamma vaikuta ulkonäköön kun se tarkoittaa vaikeutta oppia asioita ja alempaa älykkyyttä.
        Downin syndrooman ulkonäkö aiheutuu siitä syndroomasta.


    • CP vamma on liikuntaeöinsairaus...

      Eli se EI saa heittämään päästä....

      Ja uskoisin että Taiga paranee lähiaikoina

      • alissa_holm

        Mariannen vitussa viimeistään.


      • fhfghfghfh
        alissa_holm kirjoitti:

        Mariannen vitussa viimeistään.

        Naama kiinni! Vittu!


    • Anonyymi

      Taiga on kaunis tyttö. Mitään negatiivistä näyttelijästä ole sanottavaa..Ihan Pepin näköinen,katsoinkin onko heidän tr.Ei taija olla..Ihanat kaikki.Älkää aina negailko täällä.Näytelmää tuo.

    • Anonyymi

      Sinne nyt sitten taisi poistua koko perhe pois sarjasta.aika makoisasti katsojaa huijattiin siinä miten pakosuunnitelma oli tehty,minä oikein nautin tällaisista pikku yllätyksistä

      • Melkein jo odotin, että auto ois "räjähtäny" niiku Sergeillä sillo aikoinaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe