Toin auton ulkomailta, eikä kukaan tarkistanut kilometrejä, eli olisin voinut ilmoittaa suuremmat lukemat, mitä autolla on ajettu. Onpa omituista touhua.
Auton tuonti
10
283
Vastaukset
- 314
Suomalainen virkamies - tulli - on aika laiska ja usein varsin tietämätön!
Toin joulukuussa -10 E-Mersun, ja kirjoitin huolimattomasti onnekseni
papereihin 200CDI.
Tämä tulkittiin virkamiehen toimesta onneksi niin että kysymyksessä oli
C-Mersu.
Veroa meni kuitenkin aivan riittävästi, joten en pyytänyt korjaamaan!
Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että Tulli on Alioikeutta vastaava instanssi, ja että isompia valituksia käsitellään Tullihallituksessa, joka on Hovioiketta vastaava instanssi!- cfgfcg
Haha..! Olipa siinä muistutus todellakin. Mitä valituksia sitten hallito- ja korkein hallinto-oikeus sitten käsittelee?
- Kilsojajuu
Eikös tulli tarkista tiedot katsastusasemalta, josta saa auton tarkat tiedot ja kilometrit?
- RinTinTiin
Ei tarkasta
Tulli voi periä verot vaikka et olisi katsastusasemalla käynytkään.
Päin vastoin , katsastuasema tarkistaa autoa rekisteröidessä että tulli on antanut siihen luvan == autovero pn maksettu...
- 1+7
Yleensä tuontiautosta häviää katsastukseen mennessä aika paljon kilometrejä.
- Siis haluaako
joku vapaaehtoisesti maksaa ylimääräistä veroa? Mitalin ansaitsisi tai ainakin maininnan suomalaiseen Hall of Fameen.
- kylläminätiedän1
Jos ilmoitat tulliin esim. 160 000km ajettu ja viet auton katsastukseen ja mittarissa onkin vain 120 000km, niin pääset syytettyjen penkille ja HETI! Tämä on fakta, eli turha yrittää huijata. Tietysti, jos ruuvaat ensin mittarin ja sitten ruuvaat takaisin, niin homma ok.
- RinTinTiin
Höpö höpö .
Liikaa ei tosin kannata valehdella , tulli saattaa vaatia auton näytille ja jos ei mittarinruuvaajaa löydy het , saattaa käpy käydä. ...
- Veronmaksaja3123
Lakeja pitää noudattaa. Jokainen menetetty valtion veroeuro on pois homekoulujen kunnostamisesta.
- ollin oppivuodet
Kuule veronmaksaja, lakeja pitää noudattaa. Jokainen menetetty valtion veroeuro on pois Kreikan ym pankkiirien ja keinottelijoiden taskusta.
Kyllä kakarat hieman hometta kestää, mutta mites.....?
Lakien noudattamisesta sen verran, että tullin pitäisi palkata joku lukemaansa ymmärtävä juristi, koska eivät ole voittaneet yhtään juttua.
Mitähän se sekoilu on veronmaksajille maksanut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631073Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ162997Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724